galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Kilka pytań początkującego
Autor Wiadomość
adamsb81

Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 83
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: Nie 13 Mar, 2016   Kilka pytań początkującego

Witam.
Zaczołem z synem grać w x-wing z pełnymi zasadami i mam w związku z tym kilka pytań.

1. Czy jak namierzyłem statek przeciwnika to mogę wykonać atak na innego wroga?? oczywiście nie wykorzystując namierzania???

2. Czy jak namierzyłem statek przeciwnika to mogę w następnej fazie aktywacji dać statkowi skupienie mimo ,że namierzanie jest aktywne z poprzedniej tury???

3. Przykładowo mam 2 droidy (R2-F2 i R2-D2) w wyposażeniu jednego statku to mogę skorzystać z obu zdolności jednocześnie ?? tz. dodać 1 do zwrotności i 1 osłonę za zielony ruch??

4. Czy mając kartę przypisaną do statku "celność" to jest moja dodatkowa akcja mimo że już w tej turze przypisałem np. skupienie??? i kiedy ją mogę zadeklarować po wykonaniu manewru czy bezpośrednio przed atakiem. I czy jak ją wykorzystam (zagram)to zostaje przy statku czy mam tę kartę odrzucić?

Mam nadzieję, że rozwiejecie moje wątpliwości bo jakoś nie mogę tego ogarnąć z instrukcją (albo nie mogę tam znaleźć albo nie rozumiem)
Dziękuję wszystkim za ewentualne odpowiedzi.
 
     
Pawciu90PL 

Wiek: 27
Dołączył: 29 Paź 2015
Posty: 36
Skąd: Chojna
Wysłany: Nie 13 Mar, 2016   Re: Kilka pytań początkującego

[quote="adamsb81"]Witam.
Zaczołem z synem grać w x-wing z pełnymi zasadami i mam w związku z tym kilka pytań.

1. Czy jak namierzyłem statek przeciwnika to mogę wykonać atak na innego wroga?? oczywiście nie wykorzystując namierzania???
-Tak możesz

2. Czy jak namierzyłem statek przeciwnika to mogę w następnej fazie aktywacji dać statkowi skupienie mimo ,że namierzanie jest aktywne z poprzedniej tury???
-tak możesz

3. Przykładowo mam 2 droidy (R2-F2 i R2-D2) w wyposażeniu jednego statku to mogę skorzystać z obu zdolności jednocześnie ?? tz. dodać 1 do zwrotności i 1 osłonę za zielony ruch??
-Jaki statek może mieć2droidów? R2-D2 to pasywna zdolność ;) działało by

4. Czy mając kartę przypisaną do statku "celność" to jest moja dodatkowa akcja mimo że już w tej turze przypisałem np. skupienie??? i kiedy ją mogę zadeklarować po wykonaniu manewru czy bezpośrednio przed atakiem. I czy jak ją wykorzystam (zagram)to zostaje przy statku czy mam tę kartę odrzucić?
-Celność wymaga poświęcenia możliwości akcji-> jako akcje przyjmuje się to co jest na belce pilota oraz karty dołączone np: celność. Raz po wykonaniu manewru o ile nic nie wleciałeś możesz wykonać 1akcje na statek.
_________________
Najwyższy porządek ustanawiam 2 Defenderami =D
 
     
adamsb81

Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 83
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: Nie 13 Mar, 2016   

OK. dzięki.
Następne pytania.
1. Umiejętność pilota ta co jest napisana na karcie np: "Mauler Mithel"
kiedy atakujesz z zasięgu 1 rzucasz 1 dodatkową kością ataku. Przecież każdym statkiem jak atakuję w odległości 1 mam dodatkową kość.

2. Kiedy rozpatruję umiejętności pilota (jak wyżej). czy jest to umiejętność zamiast akcji czy jest niezależna od wszystkiego.
 
     
kufel 


Dołączył: 27 Maj 2011
Posty: 732
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Nie 13 Mar, 2016   

adamsb81 napisał/a:
OK. dzięki.
Następne pytania.
1. Umiejętność pilota ta co jest napisana na karcie np: "Mauler Mithel"
kiedy atakujesz z zasięgu 1 rzucasz 1 dodatkową kością ataku. Przecież każdym statkiem jak atakuję w odległości 1 mam dodatkową kość.

Czyli Maulerem rzucasz dwoma dodatkowymi :D

adamsb81 napisał/a:

2. Kiedy rozpatruję umiejętności pilota (jak wyżej). czy jest to umiejętność zamiast akcji czy jest niezależna od wszystkiego.

Jest to zdolność, która zawsze jest "aktywna" nie zastępuje akcji
 
 
     
adamsb81

Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 83
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: Czw 24 Mar, 2016   

Co się dzieje gdy podczas manewru najadę na podstawkę statu przeciwnika. Mam rozumieć że cofam statek po wzorniku aż będę mógł postawić statek na macie.
Następstwem tego jest to że nie mogę strzelać do przeciwnika z którym się stykam.
Ale co jak przeciwnik jeszcze nie ruszał statkiem, co się dzieje jak odleci?? przecież nie będą się stykać.
 
     
Patsy 

Dołączył: 23 Maj 2014
Posty: 132
Skąd: Kraków/Kielce
Wysłany: Czw 24 Mar, 2016   

Uściślając, jak się zderzysz z jakimś statkiem to tracisz jeszcze możliwość wykonania akcji w odpowiednim kroku.

Jak przeciwnik odleci to już się z nim nie stykasz więc możesz strzelać.
 
     
adamsb81

Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 83
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: Czw 24 Mar, 2016   

Uściślając pozostaje tylko brak możliwości zagrania akcji???
A co ze statkiem "uderzonym" też nie ma możliwości zagrania AKCJI??
Czy tyczy się to tylko statku który spowodował uderzenie.
 
     
blink 

Wiek: 27
Dołączył: 28 Sty 2016
Posty: 36
Skąd: Szczecin/Winchester
Wysłany: Czw 24 Mar, 2016   

Tylko ten który spowodował
 
     
Jolly_Roger 

Wiek: 38
Dołączył: 26 Gru 2014
Posty: 83
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 16 Kwi, 2016   

Czy target lock z Systemu kontroli ognia może być użyty dopiero w następnej rundzie strzelania? Czy można nim przerzucać atak, w którym był zakładany, czy zakłada się go po całej fazie ataku (modyfikacjach itd.)?
 
     
Michu 

Dołączył: 03 Lut 2016
Posty: 33
Wysłany: Pon 18 Kwi, 2016   

Wszystko jest na karcie rozwinięcia. PO wykonaniu ataku, możesz założyć na celu Target Locka. Kiedy obrażenia zostały, bądź nie zostały zadane zakładasz target lock.

Jako przykład podam
teoretycznego Hana solo w sokole z tym systemem - (sokół nie ma slotu na system) . jako crew wyekwipowany gunner.

Solo pozwala przerzucić wszystkie kości ataku, ale liczy się to jako ten sam atak (jest to modyfikacja rzutu). FCS działa po rozpatrzeniu trafień, więc jeżeli nie Solo nie trafił, może użyć Gunnera i modyfikować swoje rzuty zarówno pasywką JAK I namierzeniem celu, które otrzymał z Fire Control System.
 
     
Jolly_Roger 

Wiek: 38
Dołączył: 26 Gru 2014
Posty: 83
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 21 Kwi, 2016   

Taki przykład: Bossk z kalkulacją i dwoma fokusami (specjalista zw.) strzela - wypadają 3 oczka - mogę zamienić jeden fokus na kryta a drugim zamienić te dwa pozostałe na hity? Czy nie mogę wziąć dwóch takich samych akcji po sobie?
 
     
Michu 

Dołączył: 03 Lut 2016
Posty: 33
Wysłany: Pią 22 Kwi, 2016   

Akcja, to zupełnie co innego niż wydawanie żetonów. TAK, możesz zmienić 1 oko na kryta za pierwszy i dwa pozostałe na hity za drugi.

Tytuł do HWK - Moldy Crow byłby bezsensownym ulepszeniem, gdyby nie można było zużywać nagromadzonych żetonów ile się chce.
Jeżeli tylko masz więcej niż 1 żeton skupienia (oczywiście nie mogłeś zrobić Akcji: Skupienie dwa razy, drugi focus otrzymałeś z innego źródła), możesz z nimi robić, co Ci się żywnie podoba, a co do Bosska,
kalkulacja na nim jest raczej średnia. Polecałbym zastanowić się nad Mangler Cannonem,
 
     
ttrotyl

Dołączył: 04 Paź 2007
Posty: 98
Wysłany: Pon 09 Maj, 2016   

Mam dwa pytania:
1. Namierzam jednostkę przeciwnika, wykonuję atak, ale nie wykorzystuję żetonów namierzania, wobec czego w następnej rundzie żetony namierzania pozostają, a ja tą samą jednostką wykonuję akcję Skupienia. Czy przy najbliższym ataku, wciąż na tego samego namierzonego przeciwnika, mogę najpierw wykorzystać żetony namierzania i przerzucić wybrane kości, a następnie - jeśli będzie taka konieczność i możliwość - wykorzystać żetony skupienia?

2. Karta "Determinacja" nakazuje odrzucić kartę uszkodzenia z cechą Pilot natychmiast bez rozgrywania jej efektu. Ale czy dobrze rozumiem, że jedno uszkodzenie tak czy siak zostało zadane?
 
     
ext.lex 
Red Ace


Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 75
Wysłany: Pon 09 Maj, 2016   

1. tak
2. odrzucasz bez efektu czyli nic się nie dzieje.
_________________
a będą nas tysiące
2T65 2T70+BO 3B 3A 2Z 2K 2E 1Y 1HWK 1YT-2400 1YT-1300 1YT-1300TFA 1VCX-100 1AS 2ARC 2U 3Tie
 
     
Michu 

Dołączył: 03 Lut 2016
Posty: 33
Wysłany: Pon 09 Maj, 2016   

2. działa to w podobny sposób do Zintegrowanego Astromecha. Karta obrażeń zostaje odrzucona, więc traktuje się ją jakbyś nigdy jej nie wyciągnął.
Napomknę tylko, że kart z dopiskiem "pilot" jest w nowej talii 8, pozostałe 25 mają napis "statek".
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.33 sekundy. Zapytań do SQL: 14