Pytania i wątpliwości |
Autor |
Wiadomość |
xdamian [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 18 Paź, 2015
|
|
|
To kolejne pytania po weekendowym graniu kampanii. Czy bohaterom przysługuje rzut kością obrony od duszenia Wadera, albo od obrażeń z wieżyczek laserowych w jednej z misji ( one zadają obrażenia z 2 kości czerwonej i żółtej) ?
A i jeszcze czy atakujący może się wyleczyć ( jeśli ma umiejętność piorun wylecz 2 obrażenia) jeśli obrońca rzucił missa na białej kości.
I jeszcze czy wbudowana obrona obrażenia działa na powyższe (atak wadera, i obrażenia z działka) |
Ostatnio zmieniony przez xdamian Nie 18 Paź, 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Wikary [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 18 Paź, 2015
|
|
|
Mam pytanie, które nasunęło mi się po ostatniej sesji.
Czy umiejętność "Covert" (postać Mak Eshka'rey) działa także na pulse cannony z misji "Indebted"? Umiejętność odnosi się do wrogich figurek a działka nie są figurkami. Jak to interpretować? |
|
|
|
|
Kamo [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 19 Paź, 2015
|
|
|
xdamian napisał/a: | To kolejne pytania po weekendowym graniu kampanii. Czy bohaterom przysługuje rzut kością obrony od duszenia Wadera, albo od obrażeń z wieżyczek laserowych w jednej z misji ( one zadają obrażenia z 2 kości czerwonej i żółtej) ?
A i jeszcze czy atakujący może się wyleczyć ( jeśli ma umiejętność piorun wylecz 2 obrażenia) jeśli obrońca rzucił missa na białej kości.
I jeszcze czy wbudowana obrona obrażenia działa na powyższe (atak wadera, i obrażenia z działka) |
1.Od Vadera bronić się nie można, co do wieżyczek nie wiem o której misji mówisz, musiałbym widzieć zapis w scenariuszu. Jeśli to jest ta misja w/w to nadal nie przysługuje Ci rzut kośćmi obrony gdyż to nie jest atak.
2. Jeśli podczas ataku obrońca wyrzucił Dodge, a ty miałeś jakiś surge to tak możesz się wyleczyć.
3.Wbudowana obrona nie działa na Vadera, gdyż ta obrona jest to modyfikacja do rzutu twoich kości obrony, tak jak protector itp.
4.Działka w Indebted nie są hostile figures, więc mogą "strzelać" do maka. |
|
|
|
|
xdamian [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 19 Paź, 2015
|
|
|
Dzięki,
Rozumowałem dokładnie tak jak ty,
czyli dobrze graliśmy.
to jeszcze pytanie o nexu. czy on może zrobić sus z atakiem i potem druga akcją też atak? czy ten atak w akcji sus już się liczy jako ten jedyny w aktywacji? |
|
|
|
|
Bardok [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 26 Paź, 2015
|
|
|
Jeżeli w specjalnej zdolności jest stwierdzenie (jak przy susie właśnie): "i może wykonać atak" to oznacza, że nie może drugi raz zaatakować.
Na przykład Vadera duszenie nie jest wymienione jako atak, więc może on dusić i zaatakować potem bez problemu. |
|
|
|
|
ttrotyl [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 09 Lis, 2015
|
|
|
Pytanie pewnie dla wprawionych prozaiczne, ale mam nadzieję, że ktoś wyjaśni.
Taka sytuacja:
atakujący rzuca kośćmi - wypadają 2 obrażenia i jedno wzmocnienie
broniący rzuca kośćmi - wypadają 3 "tarcze"
Czy tarcze negują obrażenia tylko z kości, czy też z wzmocnień? |
|
|
|
|
Bardok [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 09 Lis, 2015
|
|
|
Ok - wzmocnienie jeżeli wykorzysta atakujący na dodanie obrażeń jest bronione przez tarcze.
Czyli tak, tarcze blokują te obrażenia.
Wyjątkami są - Wybuch, Rozpłatanie itp - wtedy obrażenia z tego dla sąsiednich figurek nie są blokowane przez tarcze. |
|
|
|
|
ttrotyl [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 16 Lis, 2015
|
|
|
Gram kampanię i pojawiły się nowe wątpliwości, a dokładnie trzy:
1. Na kartach ekwipunku, który można zakupić za kredyty po zakończonej misji w prawym dolnym rogu występuje dziwne oznaczenie, tzn. dwa prostokąty, jeden prostokąt (w różnych kolorach) albo w ogóle jego brak. O co chodzi - co to oznacza?
2. W tabelce do misji przy grupie otwartej jest oznaczenie 3. Co oznacza ta liczba 3. Czy jest to koszt wyrażony w zagrożeniu i w takim koszcie trzeba się zmieścić tworząc grupę otwartą w danej misji?
3. Na kartach Klas Imperium koszt, za który można z nich korzystać w trakcie rozgrywki to np. 1 PD. A przecież po ukończonych misjach strona Imperium otrzymuje pkt wpływów a nie pkt doświadczenia. To o co tu chodzi?
Z góry dzięki za wyjaśnienia |
|
|
|
|
00matej00 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 16 Lis, 2015
|
|
|
1. Te paski mówią o tym ile ulepszeń danego typu (koloru) można podłączyć do danego przedmiotu.
2. Ta 3 oznacza że w grupie otwartej możesz mieć aż 3 karty które możesz potem rozstawiać (oczywiscie nie kazda karte mozesz wziac do tej grupy, niektore trzeba pozyskac w misjach pobocznych)
3. Gracz Rebelii Dostaje PD oraz Kredyty (kredytami oplaca ekwipunek, za pd karty klas bohaterow)
Gracz Imperium dostaje PD oraz wpływy (wplywami placi za agendy, za pd kuptuje karty klas dnaej strategii jaka wybral na poczatku) |
|
|
|
|
Bardok [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 20 Lis, 2015
|
|
|
Cytat: | 3. Na kartach Klas Imperium koszt, za który można z nich korzystać w trakcie rozgrywki to np. 1 PD. A przecież po ukończonych misjach strona Imperium otrzymuje pkt wpływów a nie pkt doświadczenia. To o co tu chodzi? |
Jeżeli po misji masz: Gracze otrzymują 1 pkt doświadczenia - oznacza to, że wszyscy gracze - łącznie z Imperialnym. |
|
|
|
|
MonaLizaTurbo [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 04 Lut, 2016 "przepraszam za bałagan"
|
|
|
Witam mam wątpliwości co do pewnych zasad, będę pytał opierając się o przykłady, misja "przepraszam za bałagan" Han Solo, gramy we 2 plus oczywiście mistrz gry grający siłami imperium, z zasad wynika że skoro gramy tylko we 2 mamy po 2 żetony aktywacji na bohatera (?) i dwa razy więcej życia niż standardowo. Pytanie 1 czy Hana Solo jako sojusznika obowiązują te same zasady czy ma tylko 12 życia i jeden żeton aktywacji. Pytanie 2 Czy Han może się leczyć. Pytanie 3 Czy Han po otwarciu drzwi może wykonać jeszcze ruch aby się schować (bo inaczej dostaje serie która przy użyciu "demonstracji siły" ma duże szanse na zabicie go nawet przy pełnym życiu)
Dzieki i pozdrawiam |
|
|
|
|
kotul [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 05 Lut, 2016
|
|
|
1. Sojusznik zawsze ma dwie akcje (czyli jedna aktywacje). Liczba graczy nie ma znaczenia. Tak samo nie dostaje bonusowego zycia.
2. Han nie moze sie leczyc - tylko bohaterowanie moga wykonac akcje leczenia.
3. Jesli Han ma punkty ruchu po otwarciu drzwi moze sie ruszyc. Jednak fabularny atak Gerrina nastepuje przed mozliwoscia ruchu (dopiero po przerwaniach kontynuuje sie normalna aktywacje Hana)
Mam nadzieje ze pomoglem. |
|
|
|
|
MonaLizaTurbo [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 06 Lut, 2016
|
|
|
Tak, bardzo pomogłeś i bardzo dziękuję za podpowiedź, niestety rozegraliśmy tą misje nieco źle (ze względu na złą interpretacje zasad) i Han umarł ale trudno potraktujemy to jak życie, tutaj też się czasem mylimy. Dziś gramy dalej więc nie obiecuje, że nie będzie więcej pytań. Dzięki! pozdrawiam |
|
|
|
|
Bardok [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 09 Lut, 2016
|
|
|
Jeszcze jedna ważna rzecz do Hana Solo jako Sojusznika - Sojusznicy mają dwie akcje jak każdy, ale NIE MOGĄ atakować dwa razy jak bohaterowie (chyba, że mają na karcie zdolność jakąś, która na to pozwala). We wszystkich zasadach traktuj Hana i sojuszników tak jak karty/figurki Imperium. On nie jest bohaterem i przez to jest mocno ograniczony względem ich. |
|
|
|
|
PabloS70 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 15 Lut, 2016
|
|
|
Witam,
i proszę o rozwianie moich wątpliwości. W rubryce ROZSTAWIENIE I PRZYGOTOWANIE w Specjalne przygotowania, jest zapis "Należy zwiększyć (O) o podwojony poziom zagrożenia i rozpatrzyć opcjonalne rozstawienie"
Czy przed pierwszą aktywacją ustawiam wskaźnik zagrożenia 2 x poziom zagrożenia i wstawiam figurki z grupy otwartej? Czy mogę tylko ustawić podwójne zagrożenie?
Z góry dziękuję za odpowiedź. |
|
|
|
|
|