galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytania i odpowiedzi dotyczące zasad
Autor Wiadomość
00matej00
[Usunięty]

Wysłany: Nie 30 Sie, 2015   

Wymiana nastepuje na poczatku badz na koniec swojej tury przynajmniej tak pamietam zasady, a dawno juz do nich nie zagladalem. Ale na bank odpowiedź na twoje pytanie znajduje się w instrukcji :)
 
     
Borg
[Usunięty]

Wysłany: Pon 31 Sie, 2015   

Dokładnie tak. Trofea można wymieniać na koniec tury nie przed walką.
 
     
gromski88
[Usunięty]

Wysłany: Sob 26 Wrz, 2015   

Witam. Sluchajcie mam pytanie apropos Lasu. Szczegolnie chodzi mi o karte Ksiezycowa Maska. Tresc tej karty mowi, ze posiadajac wiecej zetonow jasnej strony losu mozna raz na podczas swojej tury obrocic zeton jasnej strony losu na zeton ciemnej. Sytuacja wyglada nastepujaco. Walczymy, ja nie posiadam zadnych punktow losu, przecimnik tylko 1 jasnej strony losu. Rzucamy koscmi, walka wypada na moja korzysc i po jej zakonczeniu przeciwnik stwierdza, ze w kazdym momencie moze obrocic te zetony, wiec po rozstrzygnieciu walki obraca i kaze mi przerzucic swoj rzut ataku. Pytanie jest nastepujace czy moze zeton obrocic w zasadzie po walce, bo obaj wykonalismy rzuty i w momencie kiedy poznalismy wynik walki dopiero obrocono zetony losu. Moim zdaniem taka decyzje przeciwnik powinien podjac przed rzutami z racji takiej, ze walka sie zakonczyla, a zamiana zetonow losu z jasnej na ciemna strone jest kolejna akcja owszem wykonana w trakcie tury przeciwnika, ale juz po walce.
 
     
MarvelJorge
[Usunięty]

Wysłany: Sob 26 Wrz, 2015   

Jak dla mnie nie może tego zrobić bo twój rzut już się liczy. Musi to zrobić przed walką (twoim rzutem)
 
     
Damian1988092
[Usunięty]

Wysłany: Pon 28 Wrz, 2015   

Witajcie! Dawno tu nie zagladalem ale kupilem ostatnio dodatek Wilkolak i mam pytanie odnosnie karty Likantrop, pisze na niej ze jesli jestem likantropem i jesli pokonam jakiegos poszukiwacza to nie dostaje swojej normalnej nagrody, natomiast on rzuca koscia i porownuje wynik z karta wilkolaka, a jesli likantrop atakuje likantropa?? to pokonany tez rzuca koscia (mimo ze jest likantropem) a ja w dalczym ciagu nie moge mu zabrac zadnego przedmiotu?? taka ta klatwa jest upierdliwa?? :P
 
     
gromski88
[Usunięty]

Wysłany: Pon 05 Paź, 2015   

No niestety musisz odebrac punkt zycia, przy calym tym bonusie to jest minus, aczkolwiek jesli dobrze pamietam to sie dzieje tylko w nocy. Wiec jesli spotkasz go w dzien chyba mozna normalnie rozegrac walke
 
     
Damian1988092
[Usunięty]

Wysłany: Wto 06 Paź, 2015   

Hmm w instrukcji pisze ze wszystkie polecenia z karty likantropa wywieraja swoj efekt tylko w nocy, czyli faktycznie jesli zaatakuje kogos w dzien i wygram to moge zabrac mu przedmiot?? ale on i tak kula kostka i porownuje ilosc oczek z karta wilkolaka tak?? bo nie wiem czy dobrze rozumiem :P
 
     
Bludgeon
[Usunięty]

Wysłany: Sro 07 Paź, 2015   

Nemomon napisał/a:
Niestety się mylisz. W czwartej edycji, pierwsza umiejętność, to:

"1. You may add your Craft to your Strength in Combat".
Nie myli się, jest napisane

"You may add your Craft value to your Strength in Combat". Czyli Moc wydrukowaną na karcie.
 
     
alioth9
[Usunięty]

Wysłany: Pią 09 Paź, 2015   

Dla mnie osobiście niejasne w interpretacji są niektóre z kart lasu, w odniesieniu do ciemnej i jasnej strony losu. Mianowicie są niedoprecyzowane co powoduje, że muszę zgadywać ich intencje. Przykładowo jest kilka takich kart zdarzeń, spotkań czy wrogów, gdzie mamy wypisany efekt jasnej czy ciemnej strony losu. Niestety nie ma wypisanych warunków potrzebnych do ich spełnienia (a raczej właśnie te są niesprecyzowane) np: w tej krainie pojawił się wróg zostanie tu dopóki ktoś go nie pokona. Dalej są wypunktowane efekty jasnej i ciemnej strony. Tu pojawia się pytanie ten efekt za co za przegraną czy wygraną z potworem? Właśnie tego w kilkunastu kartach nie dopracowano.
 
     
wezuwiusz
[Usunięty]

Wysłany: Sob 10 Paź, 2015   

Witojcie

Czy pokonanego strażnika siła 9 (tego na moście) można z automatu zrecyklingować jako trofeum ?
 
     
Xan
[Usunięty]

Wysłany: Sob 10 Paź, 2015   

wezuwiusz napisał/a:
Witojcie

Czy pokonanego strażnika siła 9 (tego na moście) można z automatu zrecyklingować jako trofeum ?


Nie. Tylko Wrogów z kart można wymieniać na trofea. :)

Pozdrawiam,
Kamil
 
     
Rambo
[Usunięty]

Wysłany: Sro 11 Lis, 2015   

Witam!

Mam pytanie odnośnie Ropuchy w dodatku Smoki.

Podczas grania zdarzyła mi się następująca sytuacja:
Będąc w krainie wewnętrznej na Smoczej wieży odkryłem karę "Smocza ropucha" ("Jeśli twój rzut ataku jest niższy od rzutu ataku smoczej ropuch, po rozstrzygnięciu walki na 3 tury sam zamieniasz się w oślizgła Ropuchę. Pozostanie tu dopóki ktoś jej nie pokona."). Pech chciał że moja skuteczność ataku nawet po wykorzystaniu losu była mniejsza od skuteczności ataku Smoczej ropuchy, czyli nawet przy wygranej walce zostałem zamieniony w Ropuchę. I tu pojawia się moje pytanie.

Postać zamieniona w ropuchę na smoczej wieży porusza się tylko o 1 obszar na turę jako ze jest ropuchą, czy może porusza się o jeden obszar plus jeden dodatkowy obszar za każdego zabitego przeciwnika jak jest opisane w instrukcji odnośnie smoczej wieży ("Podczas swojej tury możesz się poruszyć o 1 obszar oraz o 1 dodatkowy obszar za każdego Wroga, którego pokonasz")?

Nie ukrywam że od tej wiedzy zależała mojej wygranej w tej przygodzie.
 
     
Nemomon
[Usunięty]

Wysłany: Czw 12 Lis, 2015   

Rambo napisał/a:
Witam!

Mam pytanie odnośnie Ropuchy w dodatku Smoki.

Podczas grania zdarzyła mi się następująca sytuacja:
Będąc w krainie wewnętrznej na Smoczej wieży odkryłem karę "Smocza ropucha" ("Jeśli twój rzut ataku jest niższy od rzutu ataku smoczej ropuch, po rozstrzygnięciu walki na 3 tury sam zamieniasz się w oślizgła Ropuchę. Pozostanie tu dopóki ktoś jej nie pokona."). Pech chciał że moja skuteczność ataku nawet po wykorzystaniu losu była mniejsza od skuteczności ataku Smoczej ropuchy, czyli nawet przy wygranej walce zostałem zamieniony w Ropuchę. I tu pojawia się moje pytanie.

Postać zamieniona w ropuchę na smoczej wieży porusza się tylko o 1 obszar na turę jako ze jest ropuchą, czy może porusza się o jeden obszar plus jeden dodatkowy obszar za każdego zabitego przeciwnika jak jest opisane w instrukcji odnośnie smoczej wieży ("Podczas swojej tury możesz się poruszyć o 1 obszar oraz o 1 dodatkowy obszar za każdego Wroga, którego pokonasz")?

Nie ukrywam że od tej wiedzy zależała mojej wygranej w tej przygodzie.


Cześć,

Moim zdaniem porusza się o 1 obszar plus 1 dodatkowy obszar za każdego zabitego przeciwnika. Dla potwierdzenia swojej tezy spojrzałem na wersję angielską i tam jest napisane:

Instrukcja do Talisman: Dragon Expansion, strona 13 napisał/a:
After a character has finished resolving the Dragon Cards he
encounters, he moves one space forward towards the Crown
of Command, plus one additional space for each Enemy he
killed during his turn.


Oznacza to, iż poruszanie się o dodatkową liczbę obszarów jest obligatoryjne, a nie opcjonalne. A więc Ropucha musi się poruszać o dodatkową liczbę obszarów.

Pozdrawiam,
Marcin
 
     
Rambo
[Usunięty]

Wysłany: Czw 12 Lis, 2015   

A jak w takim razie zinterpretować następujący zestaw zasad:

Podstawowe zasady gry w dodatku smoki na Smoczej Wieży nakazują poruszać się o jeden obszar i jeden dodatkowy za zabitego wroga.

Ale w instrukcji z podstawowej gry jest napisane że specjalne zdolności lub efekty maja pierwszeństwo nad zasadami podstawowymi.

A na karcie Ropuchy jest napisana specjalna zdolność:
"Ruch: jeden obszar na turę (nie wykonujesz rzutu)"

Wiec wychodzi na to że zasada specjalna Ropuchy odnośnie ruchu ma pierwszeństwo nad co prawda zmodyfikowana zasadą odnośnie ruchu na smoczej wieży ale nadal zasadą podstawową dla tej krainy.

Chyba ze przyjmiemy że zasada ruchu ze smoczej wieży też jest jakąś specjalną zdolnością lub efektem. Mi się jednak wydaje że to jest podstawowa zasada odnośnie ruchu w tej krainie.
Ostatnio zmieniony przez Czw 12 Lis, 2015, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Nemomon
[Usunięty]

Wysłany: Czw 12 Lis, 2015   

Rambo napisał/a:
A jak w takim razie zinterpretować następujący zestaw zasad:

Podstawowe zasady gry w dodatku smoki na Smoczej Wieży nakazują poruszać się o jeden obszar i jeden dodatkowy za zabitego wroga.

Ale w instrukcji z podstawowej gry jest napisane że specjalne zdolności lub efekty maja pierwszeństwo nad zasadami podstawowymi.

A na karcie Ropuchy jest napisana specjalna zdolność:
"Ruch: jeden obszar na turę (nie wykonujesz rzutu)"

Wiec wychodzi na to że zasada specjalna Ropuchy odnośnie ruchu ma pierwszeństwo nad co prawda zmodyfikowana zasadą odnośnie ruchu na smoczej wieży ale nadal zasadą podstawową dla tej krainy.

Chyba ze przyjmiemy że zasada ruchu ze smoczej wieży też jest jakąś specjalną zdolnością lub efektem. Mi się jednak wydaje że to jest podstawowa zasada odnośnie ruchu w tej krainie.


Cześć,

Moim zdaniem w tym ustępie z instrukcji gry podstawowej chodziło o to, iż ona dawała furtkę na różne "łamanie" podstawowych zasad w przyszłych dodatkach. A więc te "zasady podstawowe" odnoszą się jedynie do zasad przedstawionych w instrukcji do gry podstawowej, a nie do wszelkich innych zasad z instrukcji z dodatków. A więc każda zasada z dodatków jest nadrzędna w stosunku do zasad z gry podstawowej, jeżeli stoją one w sprzeczności ze sobą.

Pozdrawiam,
Marcin
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.26 sekundy. Zapytań do SQL: 15