galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
zasady
Autor Wiadomość
Macius

Dołączył: 11 Paź 2008
Posty: 17
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: Pią 31 Paź, 2008   

*jedynkę
_________________
 
 
kowal85


Dołączył: 01 Sie 2007
Posty: 232
Wysłany: Sob 03 Sty, 2009   

Mógłby mi ktoś podac przykład walki między graczem a potworem, z użyciem wszystkich ataków, prosiłbym szczegółowo :)
(nie grałem już 2 lata i wypadło mi z głowy ;/ )

Z góry WIELKIE DZIĘKI :)
 
 
Pajhi


Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 195
Skąd: Kielce
Wysłany: Sob 03 Sty, 2009   

kowal85 napisał/a:
Mógłby mi ktoś podac przykład walki między graczem a potworem, z użyciem wszystkich ataków, prosiłbym szczegółowo :)
(nie grałem już 2 lata i wypadło mi z głowy ;/ )

Z góry WIELKIE DZIĘKI :)


Kazda runda na 3 FAZY
1-dystansowa walka
2-walka wrecz
3-walka magiczna

Ustalasz przed walka w jakiej fazie atakujesz powiedzmy wybierasz walke wrecz oznacza to że w pozostałych fazach jesteś obronćą.Wykonujemy rzuty-walka dystansowa (twój rzut+to ile masz na karcie)wynik większy niz ma potwór oznacza że sie obroniłes przed atakiem i nie dostajesz żadnych raz,wynik mniejszy od jego charakterystyki oznacza że dostajesz tyle ran ile ma na karcie wróg.
Podobnie przebiega reszta rund z jedyną różnicą że TY gdzie atakujesz jak bedziesz mniał wiekszy wynik niż przeciwnik dostaje tyle ran ile masz na karcie+przedmioty
_________________
........mierzy grubo ponad dwa metry wzrostu.Ochrania go pancerz wykuty z zestalonych ludzkich dusz.Na brzegach zbroi wycięte są runy,sławiące okrucieństwa,jakich się dopuścił,aby zdobyć tak potężną ochronę.
 
 
Adrian

Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 3
Skąd: Poznań/IE
Wysłany: Nie 25 Sty, 2009   Witam

Witam. Jestem nowy w grze i spotkałem się z jedną niejasną sytuacją w R.(jak na razie). Proszę o pomoc :)
Sprawa wygląda następująco:
Osoba grająca postacią Sir Valadir zaatakowała osobę grającą Postacią Varikas Martwy. I teraz jeżeli w instrukcji było podane że zaczyna osoba broniąca a postać (Varikas) ma w umiejętności "Przed walką": "kosztem jednego zmęczenia możesz wykonać atak magiczny" , wiec osoba ta dodała sobie 1 żeton zmęczenia, i rzuciła koścmi co w wyniku dało jej na kosciach 12 + 4 punkty z karty to jezeli osoba atakujaca czyli w tym przypadku sir valadir miała tylko w Magicznym 3/1 to rozumiem ze od razu wygrała postac Varikasa i czy w tym momencie sir valadir otrzymuje automatycznie jedna rane i nie moze rzucic koścmi jako obrona ? i zaczyna się normalna faza walki w tym momencie? Dobrze to rozumiem?
 
 
Sosza

Dołączył: 19 Sty 2007
Posty: 7
Wysłany: Nie 25 Sty, 2009   

Nie do końca. Jako gracz broniący się ustalasz poziom swojej umiejętności rzucając k10 i dodając swoją wartość odpowiedniej walki. To tę wartość gracz atakujący będzie musiał przerzucić.
 
 
bartosh_j

Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 1
Skąd: Poznań
Wysłany: Wto 27 Sty, 2009   

To mój pierwszy post wiec chciałbym przede wszystkim skorzystać z okazji i przywitać wszystkich forumowiczów :)

Teraz do rzeczy, mianowicie mój problem dotyczy limitu przedmiotów.. Rozumiem doskonale ograniczenie 2 szt broni plus jeden pancerz (no ew zbroja+tarcza) ale jak powyższy limit ma się do całej masy innych przedmiotów (mam na myśli te które w nazwie mają Run, Relikwia, Artefakt, Eliksir itp???
Będę wdzięczny za wyjaśnienie tej kwestii

pozdrawiam
 
 
sirafin 
Because I'm Batman!


Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 684
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sro 28 Sty, 2009   

@bartosh_j czytaj dokładnie temat, na 5 stronie tego wątku Krionah dał odpowiedź na to pytanie ;) Uważam tak samo jak on i nie bardzo rozumiem wcześniejszą wypowiedź Atwara
Atwar napisał/a:
Cytat:
1.Czy bohater może mieć dwa identyczne przedmioty?

Nie.

Instrukcja nie zabrania posiadania dwóch takich samych przedmiotów z tego co mi wiadomo...

@Macius
Macius napisał/a:
Przeczytałem wszystkie 9 stron tego posta i muszę powiedzieć, że w 100% zgadzam się z opiniami Lorda Agrael'a, poza może tą jedną:

moonman napisał/a:
2. [pytanie teoretyczne] czy czesto sie zdaza, ze wszystkie 6 pol nierozstrzygnietych wyzwan jest zajete? - (jesli tak, to czy nie ma klopotu z ustaleniem w wirze gry, ktore nierozstrzygniete wyzwanie najdluzej lezy na planszy - zeby je odrzucic pod stos kart)


Lord Agrael napisał/a:
Żeby ustalić które wyzwanie najdłużej leży to albo trzeba pamiętać albo np. jakoś je sobie oznaczać.


Oj, panowie. Pierwsze nierzstrzygnięte wyzwanie oznaczam jedynką, drugie - dwójką itp. Kiedy mam oznaczyć siódme, ściągam... jedynę, to chyba oczywiste? Skoro użyłem jej jako pierwszej, to to wyzwanie musi leżeć na swoim polu najdłużej. Po co to dodatkowo oznaczać?

OK, a kiedy masz oznaczyć kolejne to... No właśnie, musisz wtedy pamiętać, że najdłużej leży to na dwójce a nie to na jedynce i po to była mowa o oznaczaniu :)
 
 
sirafin 
Because I'm Batman!


Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 684
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sro 28 Sty, 2009   

Przepraszam że dwa posty pod rząd ale nie ma możliwości edytowania.
W kilku przypadkach gracze mieli rozbieżne opinie na temat interpretacji kart.

(niebieska) Mondovax Okrutny
Przed walką: Wykonaj test siły Wspinaczki (16), aby dostać się do jaskini Mondovaxa. Jeśli test się nie powiedzie, otrzymujesz tyle zmęczenia, ile wynosi twoja Wytrzymałość.

Pytanie: AKTUALNA Wytrzymałość (czyli dokładamy tyle żetonów żeby mieć max zmęczenia), czy MAKSYMALNA Wytzymałość (czyli jeśli mamy już jakieś zmęczenie to dokładamy tyle żeby mieć max zmęczenia a nadwyżka zamienia sie w rany)?

Pytam bo podobny tekst występuje na karcie z dodatku W Czeluściach Grobowca:

(żółta)Nekromantyczny rytuał
Spotkanie
Jeśli weźmiesz udział w rytuale, natchnie cię nekromantyczna energia - możesz odrzucić dowolną ilość ran z karty twojego Bohatera, jednocześnie otrzymujesz jednak tyle zmęczenia, ile wynosi twoja Wytrzymałość.

Gdyby chodziło o MAKSYMALNĄ Wytrzymałość to mogło by w odpowiednich warunkach dojść do bezsensownej sytuacji że po tym "leczeniu" będziemy mieli mniej życia niż przed nim.




Spopielenie
Run
Walka magiczna: Aktywuj tę kartę aby w czasie fazy walki magicznej otrzymać premię +4 do rzutu i zadać +1 ranę.

Pytanie: PRZED czy PO rzucie kośćmi?

Wcześniej w tym temacie padła odpowiedź że PRZED
Atwar napisał/a:

Cytat:
Ad. 3
Chodzi mi np. o run 'Spopielenie'

Ja aktywuję przed rzutem, w fazie walki magicznej.

Jednak w takim razie jak wytłumaczyć to:

Pierścień Tajemnic
Artefakt: Pierścień
Przed wykonaniem testu magii lub rzutu walki magicznej, aktywuj tę kartę aby otrzymać premię +4 do tego rzutu.

Przy Pierścieniu mamy wyraźnie zaznaczone że PRZED rzutem, przy Runie tego zaznaczenia nie ma i mamy zagwozdkę czy można to traktować jako furtkę do stosowania Runy PO rzucie...



Siostra Celia
Sprzymierzeniec
Walka wręcz i walka magiczna: Kosztem jednego zmęczenia Siostra Celia otrzymuje premię +2 do swojego rzutu ataku.

Pytanie: to samo co wcześniej PRZED czy PO rzucie kośćmi, a dodatkowo czy działa tu zasada wielokrotnego użycia umiejętności?

A niejasność powstaje dlatego że u innego sprzymierzeńca mamy

Gorejący Kapłan
Sprzymierzeniec
Zanim twój Bohater wykona rzut walki, kosztem 1 zmęczenia Gorejący kapłan może zapewnić premię +2 do tego rzutu.

I znowu w jednym przypadku wyraźnie zaznaczono że PRZED rzutem, w innym nie sprecyzowano pozostawiając miejsce na sprzeczki.


Prosiłbym też o obszerniejsze wytłumaczenie kiedy jest a kiedy nie jest stosowana "Zasada wielokrotnego użycia zdolności na karcie" bo linki podane wcześniej w tym wątku, się zestarzały.
 
 
gremlin

Dołączył: 05 Lut 2009
Posty: 1
Wysłany: Czw 05 Lut, 2009   Problem nowicjusza.

Witam!

Mam za sobą pierwszą grę i pojawił się pewien problem. Graliśmy w 2 osoby i wyczerpały nam się na planszy wszystkie zielone, żółte i połowa niebieskich klejnotów wyzwań. Nie pojawiła się żadna karta powodująca ich przywrócenie (jak rozumiem powodują to tylko karty zdarzeń ze "słoneczkiem" w rogu) Gra utknęła niejako w martwym punkcie gdyż z czerwonymi przeciwnikami regularnie przegrywaliśmy a reszta się skończyła.

I po tym przydługim wstępie pytanie właściwe:

Czy klejnoty wyzwań odnawiane są tylko przez karty zdarzeń? jeśli tak to we wszystkich taliach (łącznie) jest ich tylko/aż 10.
Czy taka sytuacja jaką opisałem zdarza się często? Bo przyznam szczerze że było to bardzo frustrujące :) .

PS. Graliśmy bez żadnych zasad opcjonalnych by sprawdzić grę w "czystej" postaci.
 
 
Tristan


Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 92
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 06 Lut, 2009   

Podpisuje się pod pytaniem gremlina odnośnie znaczników (w instrukcji piszę ,że po wylosowaniu wydarzenia ,można uzupełnić znaczniki tylko na tych polach ,które przedstawiają klejnot jako słońce). Czy ktoś mógłby wyjaśnić zasady dotyczące odnawiania klejnotów przygód?

Pytanie 2: w zestawie są 84 karty handlu - mamy 8 miast i 8 miejsc po prawej stronie planszy reprezentujących miasta: czy mam potasować te 84 karty i losowo je rozdzielić pomiędzy te 8 miejsc? Oraz zostawić jedną na każdym stosie odkrytą?

Jeżeli tak, to czy przy odwiedzeniu miasta mogę zakupić tylko tę odkrytą kartę? a po wyjściu z miasta(lub bezpośrednio kupnie pierwszej) mam odkryć następną?
Nie zrozumiałem do końca tego momentu instrukcji :/ z góry dziękuje za pomoc.
 
 
Lord Agrael


Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 110
Skąd: Nadarzyn (pod Warszawą)
Wysłany: Pią 06 Lut, 2009   

Co do kart handlu:
Na początku gry tasujesz talię handlu i układasz ją na specjalnym miejscu na planszy (obok kart przygód). Następnie bierzesz z góry 7 pierwszych kart i kładziesz po jednej odkrytej na każdym z pól reprezentującym miasto (oprócz Tamaliru).
W czasie gry wchodząc do miasta możesz dobrać jedną kartę z głównego stosu kart handlu i dołożyć ją do stosu miasta, w którym jesteś a następnie kupić tyle kart z tego miasta na ile masz ochotę (lub na ile pozwalają ci twoje zasoby złota :lol: )

Co do sytuacji z odnawianiem żetonów musiałeś mieć po prostu pecha z rozkładem kart. Takie sytuacje naprawdę rzadko się zdarzają. Poza tym po wyczyszczeniu wszystkich zielonych i żółtych poziom Twojego bohatera powinien spokojnie pozwolić na pokonanie tych niebieski a może i nawet czerwonych.
 
 
sirafin 
Because I'm Batman!


Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 684
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 06 Lut, 2009   

@gremlin

Tak, żetony klejnotów są odnawiane TYLKO przez karty Wydarzeń i tylko na polach ze słoneczkiem z których już zabrano żeton.
Gdyby było więcej kart Wydarzeń klejnoty odnawiały by się za często i bohaterowie zamiast trudzić się dalekimi wędrówkami po mapie, siedzieli by przy słonaczkach ;)

Co do sytuacji którą opisałeś, to jak napisał Lord Agrael, coś takiego jest niemal nieprawdopodobne. Jak na mój gust są trzy możliwe powody że coś takiego się wam przytrafiło:

1. Nie doczytałeś w instrukcji, że po wyciągnięciu karty Spotkania i rozpatrzeniu jej, od razu ciągniesz kolejną kartę Przygody. Taka pomyłka by faktycznie spowolniła "przeczesanie" talii i przyspieszyła zabieranie żetonów klejnotów z planszy i utrudniła wylosowanie Wydarzenia nim skończą się żetony klejnotów.
2. Kiepsko potasowane talie przygód, przez co karty Wyzwań, Spotkań i Wydarzeń nie przemieszały się ze sobą (seria 20 zielonych, czy 14 zółtych Wyzwań POD RZĄD jest wtedy możliwa)
3. Po prostu KOSMICZNY pech, że po przetasowaniu WSZYSTKIE Wydarzenia znalazły się dokładnie na końcu każdej talii.

Druga sprawa, że w opisanej sytuacji powinniście mieć bohaterów po 6 awansach, mieć wyszperane trochę sprzętu i sprzymierzeńców, więc niebieskie Wyzwania a nawet i czerwone powinny być do pokonania.


Pewnie w następnych rozgrywkach pójdzie bardziej gładko :)
 
 
Tristan


Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 92
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 06 Lut, 2009   

Dziękuje za odpowiedzi :)

Jeszcze tylko jedno pytanie, czy dobrze zrozumiałem: po każdym wejściu do jakiegoś miasta ciągnę kartę handlu z głównego stosu i dokładam do tych odkrytych symbolizujących pole miasta w którym jestem, ale gdy zamierzam kupić to mogę wybierać tylko z tych odkrytych w danym mieście tak? To znaczy jeżeli kupię wszystkie odkryte karty nie mogę sobie pociągnąć następnej z głównej talii kart handlu, tylko musiałbym wyjść z miasta i do niego wrócić - dobrze rozumuje czy pokręciłem ? :)
 
 
Pajhi


Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 195
Skąd: Kielce
Wysłany: Sob 07 Lut, 2009   

Tristan napisał/a:
Dziękuje za odpowiedzi :)

Jeszcze tylko jedno pytanie, czy dobrze zrozumiałem: po każdym wejściu do jakiegoś miasta ciągnę kartę handlu z głównego stosu i dokładam do tych odkrytych symbolizujących pole miasta w którym jestem, ale gdy zamierzam kupić to mogę wybierać tylko z tych odkrytych w danym mieście tak? To znaczy jeżeli kupię wszystkie odkryte karty nie mogę sobie pociągnąć następnej z głównej talii kart handlu, tylko musiałbym wyjść z miasta i do niego wrócić - dobrze rozumuje czy pokręciłem ? :)


Dokładnie kolego TAK jest jak Napisałeś :D
_________________
........mierzy grubo ponad dwa metry wzrostu.Ochrania go pancerz wykuty z zestalonych ludzkich dusz.Na brzegach zbroi wycięte są runy,sławiące okrucieństwa,jakich się dopuścił,aby zdobyć tak potężną ochronę.
 
 
sirafin 
Because I'm Batman!


Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 684
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 07 Lut, 2009   

Prawie dokładnie :)

Mianowicie wcale NIE MUSISZ wychodzić z miasta, możesz po prostu w następnej kolejce postanowić że ZOSTAJESZ (nie ruszasz się wcale) w mieście w którym jesteś, przejść do fazy Handlu i pociągnąć nową kartę z głównej talii. Ale poza tym wszystko jest tak jak napisałeś.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.69 sekundy. Zapytań do SQL: 13