|
galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta
|
Scenariusze core setu |
Autor |
Wiadomość |
Zawojak [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 14 Sie, 2015
|
|
|
Mnie tam też zdaża się w tym scenariuszu oszukiwać a mianowicie: pociągając na początku karty które mamy dołączyć do celów, karty które wyjdą ustawiam tak jak chce na kartach celów; po drugie czasami podmieniam karty które można powiedzieć absolutnie kończą grę. Jednak że takimi zwycięstwami się nie chwale i "oficjalnie" nie zaliczam jako wygrane. Oczywiście to co pisałem w poście powyżej czyli że wygrałem te dwa razy było uczciwie wygrane, ale przy tym scenariuszu można wybaczyć wszystkim graczom oszukiwanie bo inaczej rozgrywkastaje się niemożliwa, nawet z Pierwszą Erą nie jest tak ciężko w porównaniu do Dol Guldur a tam przecież poziom trudności wynosi dwa razy 9 i jedna 8. |
|
|
|
|
maclis [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 14 Sie, 2015
|
|
|
uday napisał/a: | Przygotowując grę podejmujemy wyzwanie. Nawet gdyby bohater został uwięziony w ramach przygotowania, to poddanie się po wylosowaniu "nie tego" uważam za porażkę.
Natomiast kierując się dokładnie tą samą logiką można stwierdzić, że przecież "gdyby w 15 rundzie karta spotkań była taka, a nie owaka", po czym cofnąć tę kartę i wylosować inną uznając, że rozgrywkę się przegrało, a przecież prędzej czy (raczej) później znowu trafiło by się ta dokładnie taki sam rozkład i kolejność kart ale z inną właśnie tą kartą spotkać w 15 rundzie.
Nie żebym potępiał. Na takim właśnie założeniu bazowało moje oszukiwanie w Ucieczkę z Dol Guldur |
Nie no, gdy, np. w 15 rundzie karta nie podejdzie to nie powinno się jej podmieniać. Bez przesady. To że, raz nam się trafi silna karta spotkań, nie oznacza końca gry (tu nie chodzi o setup w Dol Guldur), lepiej czasami dobrać jedną niszczącą kartę, i 3 słabe, niż 4 silne, a nie niszczące. |
|
|
|
|
Crane [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 14 Sie, 2015
|
|
|
Nie wiem jaki był zamysł twórców scenariuszy do podstawki, ale mam taką teorię:
- pierwszy scenariusz bardzo prosty, do wprowadzenia graczy w zasady mechaniki, można ją rozegrać praktycznie każdą talią mono z podstawki
- drugi scenariusz jest już sporym wyzwaniem, zmusza gracza do większego kombinowania, chociażby w mieszaniu różnych stref
- trzeci scenariusz nie był projektowany do gry solo, jakby nie patrzeć na pudełku jest napisane 1-2 graczy i właśnie ten trzeci scenariusz jest właśnie opracowany pod grę kooperacyjną dwóch graczy
Oczywiście to tylko moje gdybanie, ale chyba dosyć logiczne, mamy wprowadzenie do gry, zaawansowane budowanie talii i rozgrywkę na wielu graczy. Pamiętajmy że taki Core Set nie ma dawać wiecznej frajdy, a jedynie podsycić apetyt do kupowania dodatków. |
|
|
|
|
|
|