|
galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta
|
Fanowskie interpretacje zasad |
Autor |
Wiadomość |
Kufir [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 08 Sty, 2009 Fanowskie interpretacje zasad
|
|
|
Witam. Z racji na fakt iż jest mnóstwo tematów dotyczących niejasności w zasadach Talisman: Magia i Miecz, postanowiłem założyć ten temat.
Każdy z użytkowników może tutaj w sposób CZYTELNY zaprezentować swoje indywidualne interpretacje niejasnych zasad gry.
Temat ma na celu świeże i konkretne spojrzenie na zasady innych graczy grających w Magie i Miecz w swoim domu.
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sposób Kufira na interpretowanie niejasnych zasad gry:
Poltergeist i Wiedźma
Są oni traktowani na równi jak każdy Przyjaciel. Różnica jest taka, że nie można ich odrzucić z własnej woli. Wpływają za to na nich wszelkie inne efekty, czyli można ich stracić w:
- Wieży Wampira,
- Przepaści,
- Świątyni,
- W wyniku użycia Zaklęcia Mesmeryzm itp.
Limit Zaklęć
Jeśli w wyniki badania obszaru zyskujemy dodatkowe Zaklęcie, a posiadamy już ich maksymalną wartość. Możemy go wziąć i odrzucić to zaklęcie które nam nie odpowiada.
Nie możemy nabyć nowego Zaklęcia wykraczającego poza limit Zaklęć w wyniku spotkania z :
- Magiem,
- Czarnoksiężnikiem,
- Magiczną Księgą itp.
(czyli wszędzie tam gdzie jest adnotacja „O ile pozwala Ci na to Moc”).
W pozostałych spotkaniach:
- Mistyk,
- Cmentarz,
- Świątynia,
- Kapliczka,
- Czarownica,
- Wróżka,
- Potępieniec itp.
(czyli wszędzie tam gdzie jest adnotacja: Zyskujesz jedno Zaklęcie) Możemy zdobyć zaklęcie powyżej limitu.
Poszukiwacz Ghoul
Może wyssać punkt życia tylko z innego Poszukiwacza.
Poszukiwacz Zabójca
Zabójca może zasztyletować karty wrogów (te wyciągnięte i leżące już na planszy oczywiście walczących na Siłę) oraz Poszukiwacza. |
|
|
|
|
8janek8 [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 08 Sty, 2009 Re: Fanowskie interpretacje zasad
|
|
|
Pozwalam sobie na komentarz z racji, że są to zasady domowe i każdy może proponować swoje interpretacje
Kufir napisał/a: |
Poltergeist i Wiedźma
Są oni traktowani na równi jak każdy Przyjaciel. Różnica jest taka, że nie można ich odrzucić z własnej woli. Wpływają za to na nich wszelkie inne efekty, czyli można ich stracić w:
- Wieży Wampira,
- Przepaści,
- Świątyni,
- W wyniku użycia Zaklęcia Mesmeryzm itp.
|
Dodałbym jeszcze Jaskinie Czarownika i wszelkie inne przypadki, w których jesteśmy zmuszeni stracić Przyjaciela (pewnie pojawią się inne sytuacje w dodatkach).
Kufir napisał/a: |
Limit Zaklęć
Jeśli w wyniki badania obszaru zyskujemy dodatkowe Zaklęcie, a posiadamy już ich maksymalną wartość. Możemy go wziąć i odrzucić to zaklęcie które nam nie odpowiada.
|
Stosowałbym zasadę, że nie możemy losować żadnych Zaklęć ponad wartość na jaką zezwala nam Moc (max. 3 Zaklęcia)
Kufir napisał/a: |
Poszukiwacz Ghoul
[i]Może wyssać punkt życia tylko z innego Poszukiwacza.
|
To już zostało potwierdzone oficjalnie.
Kufir napisał/a: |
Poszukiwacz Zabójca
Zabójca może zasztyletować karty wrogów (te wyciągnięte i leżące już na planszy oczywiście walczących na Siłę) oraz Poszukiwacza. |
Tutaj sprecyzowałbym, że chodzi o wszelkich Wrogów i istoty wynikające z kart Przygód. Nie pozwoliłbym na sztyletowanie istot zawsze znajdujących się na planszy. Zezwolenie na sztyletowanie Strażnika, Wilkołaka, czy Diabły daje Zabójcy zbyt duży power
Tyle co do wymienionych zasad fanowskich |
|
|
|
|
|
|