galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Fanowskie interpretacje zasad
Autor Wiadomość
Kufir
[Usunięty]

Wysłany: Czw 08 Sty, 2009   Fanowskie interpretacje zasad

Witam. Z racji na fakt iż jest mnóstwo tematów dotyczących niejasności w zasadach Talisman: Magia i Miecz, postanowiłem założyć ten temat.

Każdy z użytkowników może tutaj w sposób CZYTELNY zaprezentować swoje indywidualne interpretacje niejasnych zasad gry.

Temat ma na celu świeże i konkretne spojrzenie na zasady innych graczy grających w Magie i Miecz w swoim domu.

------------------------------------------------------------------------------------------------------


Sposób Kufira na interpretowanie niejasnych zasad gry:


Poltergeist i Wiedźma

Są oni traktowani na równi jak każdy Przyjaciel. Różnica jest taka, że nie można ich odrzucić z własnej woli. Wpływają za to na nich wszelkie inne efekty, czyli można ich stracić w:
- Wieży Wampira,
- Przepaści,
- Świątyni,
- W wyniku użycia Zaklęcia Mesmeryzm itp.




Limit Zaklęć

Jeśli w wyniki badania obszaru zyskujemy dodatkowe Zaklęcie, a posiadamy już ich maksymalną wartość. Możemy go wziąć i odrzucić to zaklęcie które nam nie odpowiada.

Nie możemy nabyć nowego Zaklęcia wykraczającego poza limit Zaklęć w wyniku spotkania z :
- Magiem,
- Czarnoksiężnikiem,
- Magiczną Księgą itp.
(czyli wszędzie tam gdzie jest adnotacja „O ile pozwala Ci na to Moc”).

W pozostałych spotkaniach:
- Mistyk,
- Cmentarz,
- Świątynia,
- Kapliczka,
- Czarownica,
- Wróżka,
- Potępieniec itp.
(czyli wszędzie tam gdzie jest adnotacja: Zyskujesz jedno Zaklęcie) Możemy zdobyć zaklęcie powyżej limitu.




Poszukiwacz Ghoul

Może wyssać punkt życia tylko z innego Poszukiwacza.



Poszukiwacz Zabójca

Zabójca może zasztyletować karty wrogów (te wyciągnięte i leżące już na planszy oczywiście walczących na Siłę) oraz Poszukiwacza.
 
 
8janek8
[Usunięty]

Wysłany: Czw 08 Sty, 2009   Re: Fanowskie interpretacje zasad

Pozwalam sobie na komentarz z racji, że są to zasady domowe i każdy może proponować swoje interpretacje ;)

Kufir napisał/a:


Poltergeist i Wiedźma

Są oni traktowani na równi jak każdy Przyjaciel. Różnica jest taka, że nie można ich odrzucić z własnej woli. Wpływają za to na nich wszelkie inne efekty, czyli można ich stracić w:
- Wieży Wampira,
- Przepaści,
- Świątyni,
- W wyniku użycia Zaklęcia Mesmeryzm itp.



Dodałbym jeszcze Jaskinie Czarownika i wszelkie inne przypadki, w których jesteśmy zmuszeni stracić Przyjaciela (pewnie pojawią się inne sytuacje w dodatkach).

Kufir napisał/a:

Limit Zaklęć

Jeśli w wyniki badania obszaru zyskujemy dodatkowe Zaklęcie, a posiadamy już ich maksymalną wartość. Możemy go wziąć i odrzucić to zaklęcie które nam nie odpowiada.


Stosowałbym zasadę, że nie możemy losować żadnych Zaklęć ponad wartość na jaką zezwala nam Moc (max. 3 Zaklęcia)

Kufir napisał/a:

Poszukiwacz Ghoul

[i]Może wyssać punkt życia tylko z innego Poszukiwacza.


To już zostało potwierdzone oficjalnie.

Kufir napisał/a:

Poszukiwacz Zabójca

Zabójca może zasztyletować karty wrogów (te wyciągnięte i leżące już na planszy oczywiście walczących na Siłę) oraz Poszukiwacza.


Tutaj sprecyzowałbym, że chodzi o wszelkich Wrogów i istoty wynikające z kart Przygód. Nie pozwoliłbym na sztyletowanie istot zawsze znajdujących się na planszy. Zezwolenie na sztyletowanie Strażnika, Wilkołaka, czy Diabły daje Zabójcy zbyt duży power :)

Tyle co do wymienionych zasad fanowskich ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.1 sekundy. Zapytań do SQL: 13