galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Darth Vader w labdzie a odpalanie krytów
Autor Wiadomość
abad86

Dołączył: 13 Lip 2015
Posty: 10
Wysłany: Pon 13 Lip, 2015   Darth Vader w labdzie a odpalanie krytów

Wkładam Vadera do lambdy, atakuje statek który ma wszystkie osłony. ranie albo i nie . vader odpala skila i zadaje kryta w statek. Pytanie następujące czy kryt idzie po osłonach czy pomimo że gość ma osłony idzie od razu w kadłub. pytanie wysnuwaz z tego powodu iż na kartach które przypisują obrażenia często jest napisane ,, otrzymuje obrażenie" i wtedy jak najbardziej najpierw schodzą osłony, ale Vader mówi ,, otrzymuje krytyka". jak sie zapatrujecie na to?
 
     
Jolly_Roger 

Wiek: 41
Dołączył: 26 Gru 2014
Posty: 82
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 13 Lip, 2015   

Krytyk zawsze idzie w osłony, jak dla mnie (jeśli są).
 
     
Breed9000 

Wiek: 37
Dołączył: 07 Sie 2012
Posty: 235
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 14 Lip, 2015   

Jeżeli na karcie jest napisane że statek dostaje trafienie krytyczne to jest ono rozliczane normalnie - jeżeli są osłony to przyjmą to obrażenie.
Jeżeli natomiast do statku jest przydzielana karta trafienia krytycznego wtedy nie uwzględnia się osłon na statku.
 
     
abad86

Dołączył: 13 Lip 2015
Posty: 10
Wysłany: Wto 14 Lip, 2015   

dziękuje za odpowiedź. a już myślałem że jak lambda nie trafia to vader dusi w nagrode pilota :P
 
     
raajon 

Dołączył: 30 Paź 2014
Posty: 26
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 14 Lip, 2015   

Ktoś może podać przykłady pilotów/umiejętności, które przydzielają krytyki? Bomby protonowe?

Breed9000 napisał/a:
Jeżeli na karcie jest napisane że statek dostaje trafienie krytyczne to jest ono rozliczane normalnie - jeżeli są osłony to przyjmą to obrażenie.
Jeżeli natomiast do statku jest przydzielana karta trafienia krytycznego wtedy nie uwzględnia się osłon na statku.
 
     
Rogue30 

Dołączył: 02 Sie 2014
Posty: 207
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 14 Lip, 2015   

Tylko bomby protonowe.
 
     
Shtchepahn 

Wiek: 38
Dołączył: 29 Maj 2015
Posty: 50
Wysłany: Wto 14 Lip, 2015   

Apropos Vadera, jak dokładnie triggeruje się on z gunnerem?
Chodzi mi o dokładną sekwencję w sytuacji gdy pierwszy strzał nie trafia i decyduję się użyć gunnera.

1. Pudluje, triggeruje Vadera, zadaje krytyka, triggeruje gunnera, po strzale triggeruje Vadera
2. Pudluje, triggeruje Vadera, triggeruje gunnera, po strzale triggeruje vadera, zadaję 2 krytyki
3. Inaczej?
 
     
Shantruin 
Raven One


Wiek: 29
Dołączył: 25 Gru 2012
Posty: 251
Skąd: Poznań
Wysłany: Sro 15 Lip, 2015   

Według drugiej sekwencji. Gunner pozwala ci na drugi atak, a Vader triggeruje raz na każdy z tych ataków.
_________________
https://www.facebook.com/ravensquadronpoznan
 
     
Shtchepahn 

Wiek: 38
Dołączył: 29 Maj 2015
Posty: 50
Wysłany: Sro 15 Lip, 2015   

Dzięki!
To o tyle korzystne, że poprawka z gunnera wchodzi najpierw, potencjalnie zdejmujac tarcze.
 
     
Rogue30 

Dołączył: 02 Sie 2014
Posty: 207
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro 15 Lip, 2015   

Tu jest taki problem, że są dwie możliwości, ponieważ obie karty mają ten sam timing, więc teoretycznie gracz może wybrać:

-odpala Vadera, zadaje kryta
-odpala drugi atak
-odpala Vadera, zadaje kryta

albo

-odpala drugi atak
-odpala Vadera do ataku #1, zadaje kryta
-odpala Vadera do ataku #2, zadaje kryta

Z tego co wiem ta druga jest niemile widziana (również przez FFG), więc dopóki tego nie ma w FAQ, to nie wiem co z tym zrobić.
 
     
Shantruin 
Raven One


Wiek: 29
Dołączył: 25 Gru 2012
Posty: 251
Skąd: Poznań
Wysłany: Sro 15 Lip, 2015   

Ta druga opcja jest niepoprawna - w taki sposób mógłbyś stwierdzić, że Vadera odpalasz na koniec tury :P Jeśli wykonujesz drugi atak z gunnera okienko triggerujące Lorda Wiadro już przepadło.
_________________
https://www.facebook.com/ravensquadronpoznan
 
     
Rogue30 

Dołączył: 02 Sie 2014
Posty: 207
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro 15 Lip, 2015   

Sam napisałeś, że wg drugiej sekwencji, myślałem, że jesteś za. :)
Jak napisałem, jest z tym problem, technicznie mamy ten sam timing i zasadę stosu.
 
     
Shtchepahn 

Wiek: 38
Dołączył: 29 Maj 2015
Posty: 50
Wysłany: Czw 16 Lip, 2015   

@Rogue30

Jest różnica w tych przykładach, bo w Twoim pomiedzy pierwszym a drugim strzałem nie nastepuje trigger Vadera.
W przykładzie, o którym piszemy wraz z Shantruinem wygląda to tsak, ze po pierwszym, niecelnym strzale triggerujesz vadera, i decydujesz czy go uzywasz, nastepnie triggerujesz gunnera, i jesli pada drugi strzał, to po nim znów triggerujesz vadera, i decydujesz czy go używasz. Następnie rozpatrujesz wszystkie aktywacje vadera.

Rónica jest zasadnicza, bo po pierwszym strzale nie wiesz jaki będzie skutek drugiego strzału, i czy faktycznie chcesz uzyc Vadera.
 
     
Rogue30 

Dołączył: 02 Sie 2014
Posty: 207
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 16 Lip, 2015   

To w takim razie jeszcze inna sprawa: chcecie odroczyć działanie Vadera. Mówisz, że go używasz po pierwszym ataku i zamiast zadać kryta od razu, czekasz z tym aż skończy się drugi atak. No tak zdolności nie działają. Musisz wykonać tekst w całości.
 
     
Breed9000 

Wiek: 37
Dołączył: 07 Sie 2012
Posty: 235
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 16 Lip, 2015   

Myślę że nowy FAQ rozwiąże wasz problem. Poczekajcie kilka dni. ;)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.08 sekundy. Zapytań do SQL: 13