|
galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta
|
TIE Advanced, podejście 2 + Imperial Raider |
Autor |
Wiadomość |
Mareczq [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 04 Lut, 2015
|
|
|
A ile taki statek mogący strzealić 4 razy z Vaderem będzie kosztował punktów? |
|
|
|
|
Barbus [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 04 Lut, 2015
|
|
|
Raider z bazy ma zdolność, która pozwala sekcji dziobowej zaatakować 2 razy kosztem wydania 2 energii. Do tego dodamy np. 2x pojedyncze lasery. Z Vaderem 119p. Zamiast dwóch pojedynczych laserów można wziąć jedne podwójne za 6p, które mogą atakować drugi raz, jeżeli nie trafiły i wtedy mamy koszt 109p. Generalnie nie trzeba w to dużo inwestować. Standardowy koszt. |
|
|
|
|
Mareczq [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 04 Lut, 2015
|
|
|
No to rzeczywiście może być problem. 2-giej strony, jak postawisz Swarm B-Wingów, no to co zdejmie jednego w 1 turze i potem dostanie bez osłon takie wpi@#%@% , że zaraz go zdejmiesz ;P
Niestety nie grałem w praktyce, więc troszkę to teoria dla mnie. jednak przecież na zasięgu 5 dodajemy 3!!! kostki obrony, to nawet taki B-Wing ma dużą szansę, na ominie-cię obrażeń, nawet przy 4 kostkach ataku A jak np. wystawisz swarm Tie/A z 3 uniakmi? No to na 6 kostkach, z oczkiem nie ma opcji aby to się przebiło ;P |
|
|
|
|
Barbus [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 04 Lut, 2015
|
|
|
Advanced i Defki są w miarę bezpieczne. TIE/F i Interceptory już nie, bo Vader działa bez trafienia. De facto możesz wbić sobie 6 hitów(albo 4, jeśli wejdzie direct), żeby zdjąć jakiegoś wypasionego Soontira bez trafiania go i żadne Autothrustery nie pomogą;) B-Wingi i inne mało zwinne statki też będą ostro obrywać. Pierwszy atak masz szansę obronić, jeśli masz jakieś skupienie, ale drugi już raczej się przebija, bo z rosnącą liczbą kości po obu stronach szanse coraz bardziej zwiększają się na korzyść atakującego. A potem dochodzą salwy z pojedynczych laserów. Siła 4 i możesz za darmo zmienić oko na hita, a obrońca jedynie podwaja zwinność. W przypadku TIEów luzik, ale wspomniane B będą miały tylko dwie kostki. I to wszystko wali w zasięgu 3-5. Jeśli dobrze się ustawisz, to możesz strzelać z daleka i bez obaw zdejmować sobie osłony. |
|
|
|
|
Kerdej88 [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 04 Lut, 2015
|
|
|
W którymś tomie Trylogii Thrawna Luke Mocą zaburza myśli całej eskadry Tie/f, która przez to kończy jako dymiące szczątki na powierzchni planety, więc taka moc Vadera wydaje się całkiem na miejscu. Luke do tego zrobił to siedząc za sterami X-winga, Lord za to może się wygodnie rozsiąść na mostku. |
|
|
|
|
Mareczq [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 04 Lut, 2015
|
|
|
Cytat: | Advanced i Defki są w miarę bezpieczne. TIE/F i Interceptory już nie, bo Vader działa bez trafienia. De facto możesz wbić sobie 6 hitów(albo 4, jeśli wejdzie direct), żeby zdjąć jakiegoś wypasionego Soontira bez trafiania go i żadne Autothrustery nie pomogą;) B-Wingi i inne mało zwinne statki też będą ostro obrywać. Pierwszy atak masz szansę obronić, jeśli masz jakieś skupienie, ale drugi już raczej się przebija, bo z rosnącą liczbą kości po obu stronach szanse coraz bardziej zwiększają się na korzyść atakującego. A potem dochodzą salwy z pojedynczych laserów. Siła 4 i możesz za darmo zmienić oko na hita, a obrońca jedynie podwaja zwinność. W przypadku TIEów luzik, ale wspomniane B będą miały tylko dwie kostki. I to wszystko wali w zasięgu 3-5. Jeśli dobrze się ustawisz, to możesz strzelać z daleka i bez obaw zdejmować sobie osłony. |
Wszystko zależy jak zagra przeciwnik i jaką ma taktykę Trzeba pamiętać, że on może też grać Raiderem i strzelać do naszego radiera, atakując go swoją mocą ;P W efekcie zaraz się nawzajem wykończą 8 hulla i 4 tarcze, vs. 4 ataki z siła 4 + Vader możne oznaczać stratę aft Raidera w 1 turze;P |
|
|
|
|
Barbus [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 05 Lut, 2015
|
|
|
No i tego się też obawiam, że jak dwie skoksowane korwety spotkają się ze sobą, to szybko wykończą się nawzajem i gra będzie nudna |
|
|
|
|
Mareczq [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 05 Lut, 2015
|
|
|
E tam nudna, będzie turniej - staje 2 przeciw sobie właśnie z Corvetami... od razu odkładają je na bok, i gramy Dog Fight na 150 punktów ;P |
|
|
|
|
Kerdej88 [Usunięty]
|
|
|
|
|
Oldster [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 01 Cze, 2015
|
|
|
Nie da się ukryć że karta niesie do rozgrywki kontener klimatu, ale wątpię żeby grała jakoś bardziej na poważnie. Nie mniej jednak podoba mi się |
|
|
|
|
Mareczq [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 01 Cze, 2015
|
|
|
Obawiam się, że ten Pan kiedyś złamie coś - i będzie z nim Combo jakieś zbyt mocne...
(Już teraz mam wrażenie, że Imperator + Copilot + Chiraneau - dam nam ogromną szansę na ładowanie 3 krytyków na atak przy zasięgu 3. To wręcz będzie co-turę 2 krytyki praktycznie pewne...) |
|
|
|
|
Lord Kris [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 01 Cze, 2015
|
|
|
Mareczq napisał/a: | Obawiam się, że ten Pan kiedyś złamie coś - i będzie z nim Combo jakieś zbyt mocne... |
Może i tak być. Oby w umiarze znaleźli siłę.. Ale klimat będzie zacny! |
|
|
|
|
Mareczq [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 01 Cze, 2015
|
|
|
Właśnie klimat jest niesamowity, większy niż przy Vaderze Czujesz moc tego Pana, ale tak naprawdę nie wiesz jak tą moc poskromić... kombinujesz, liczysz i nigdy nie wychodzi, że on "łamie" coś mocno Na dany moment są mocne kombinacje, ale kosztuje to na tyle mocno - że chyba nic go nie "złamie" w tym momencie. Jednak wydanie tego Pana musi mocno ograniczyć wydawanie kart dla Imperium w klimacie "Saboteru" - bo ten Pan daje nam 100% pewności, że jego umiejętność odpali Dobrze, że nie można go w rebelii brać - bo z C3PO, czy Lando był by zabójczy ;P
( bardzo mnie kusi aby z qmplami polatać taką rozpiską:
99 Points
36 points
Darth Vader TIE Advanced
TIE/x1, Lone Wolf, Shield Upgrade, Advanced Targeting Computer
63 points
Rear Admiral Chiraneau VT-49 Decimator
Ruthlessness, Imperator, Mercenary Copilot, Engine Upgrade ) |
|
|
|
|
Lord Kris [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 01 Cze, 2015
|
|
|
Mareczq napisał/a: | Właśnie klimat jest niesamowity, większy niż przy Vaderze Czujesz moc tego Pana, ale tak naprawdę nie wiesz jak tą moc poskromić... kombinujesz, liczysz i nigdy nie wychodzi, że on "łamie" coś mocno Na dany moment są mocne kombinacje, ale kosztuje to na tyle mocno - że chyba nic go nie "złamie" w tym momencie. Jednak wydanie tego Pana musi mocno ograniczyć wydawanie kart dla Imperium w klimacie "Saboteru" - bo ten Pan daje nam 100% pewności, że jego umiejętność odpali Dobrze, że nie można go w rebelii brać - bo z C3PO, czy Lando był by zabójczy ;P
( bardzo mnie kusi aby z qmplami polatać taką rozpiską:
99 Points
36 points
Darth Vader TIE Advanced
TIE/x1, Lone Wolf, Shield Upgrade, Advanced Targeting Computer
63 points
Rear Admiral Chiraneau VT-49 Decimator
Ruthlessness, Imperator, Mercenary Copilot, Engine Upgrade ) |
Z tym że w rebelii zmiatał by wszystko jak leci w kooperacji z Lando czy c3po zgadzam się w 100% a z wydawaniem kart takich kalibrów pewnie masz racje.. ale czasem im więcej tym lepiej jak mawiał mistrz Bruce heheh Ale poważnie nie mogę się doczekać! |
|
|
|
|
aryss [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 01 Cze, 2015
|
|
|
@Mareczq
Sam nad czyms podobnym mysle tylko na Vadera zamiast Shielda wrzucac mam zamiar dopalacz, a na Decku Veteran Instynkt oraz Gunner zamiast pilota ( opcjonalnie bardziej defensywnie wsadzic isard i miec ten 1 ptk do oddania inicjatywy ). |
|
|
|
|
|
|