galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytania i odpowiedzi dotyczące zasad
Autor Wiadomość
el_g
[Usunięty]

Wysłany: Sob 21 Mar, 2015   

Moglo umknac w gaszczu pytan, wiec ponawiam:

takie dwie podobne sytuacje z ostatniej rozgrywki: czy na planszy Miasta w polach sklepow (np. magiczne emporium) moze pojawic sie smocza luska? Czy w polach sklepow mozna porzucic ekwipunek/towarzyszy?
 
     
Nemomon
[Usunięty]

Wysłany: Sob 21 Mar, 2015   

Cześć,

Wydaje mi się, iż można. Sklepy to normalne obszary i mogą nie na nich pojawiać karty. W takim wypadku badamy obszar sklepu zgodnie z zasadami badania obszarów, na których nie losuje się karty.

Pozdrawiam,
Marcin
 
     
Szabla69
[Usunięty]

Wysłany: Nie 22 Mar, 2015   

Witam, mam następujące pytania:
1) W dodatku podziemia walka z Panem podziemi w instrukcji jest napisane "walczyć może jedynie Poszukiwacz (Przyjaciele, Zaklęcia lub Przedmioty nie mogą walczyć zamiast Poszukiwacza)" jak to rozumieć? nie można używać zaklęć, itemów i przyjaciół ? czy tylko jakieś specjalne są zabronione? bo w dalszej części instrukcji jest taki zapis "Jeśli Poszukiwacz pokona Pana Ciemności bez przeprowadzania walki (np. za sprawą Zaklęcia Dotyk Śmierci) ..." inny tekst z instrukcji "Kiedy Poszukiwacz zakończy ruch w Skarbcu, musi walczyć z Panem Ciemności" trochę zakręcone to wszystko :P

2) Gracz dostaje zadanie i musi odebrać innemu graczowi 1 pkt życia, napotyka innego gracza i rzuca na niego czar "dotyk śmierci" i ten traci 2 pkt życia (czy w tym momencie zalicza zadanie? czy trzeba zabrać w bezpośredniej walce?) i jeżeli inny gracz rzuci na pokonanego czar "przywrócenie" to w tym momencie ewentualnie zadanie jest zaliczone?

3) Zdolność cyganki pozwala na wzięcie zaklęcia odrzuconego przez innego gracza - czy odrzucone to to samo co użyte? czy tylko takie które odkłada się w wyniku czaru/zdarzenia itp? i jeżeli gracz odrzuca więcej niż jedno zaklęcie to cyganka może wybrać które zabiera?

to tyle co do spornych kwestii z dzisiejszej rozgrywki a pewnie wraz kolejnymi grami dojdzie więcej sporów do rozstrzygnięcia :D
 
     
el_g
[Usunięty]

Wysłany: Czw 26 Mar, 2015   

Ad. 1 Podobnie jest w dodatku Gory podczas walki z Orlim Krolem. W grze jest mozliwosc poslac do walki kogos innego w swoim imieniu. Moga to byc zaklecia, przedmioty lub przyjaciele. Kazdy z nich ma okreslona wartosc Sily lub Magii.
Podczas walki z Orlim Krolem czy Panem Podziemi jak najbardziej mozemy uzywac przedmiotow, przyjaciol i czarow tak dlugo jak wspomagaja nas w walce.

Ad. 2 Jezeli nie jest okreslone w jaki sposob zycie ma zostac odebrane to w takim wypadku zadanie powinno byc zaliczone.
Podobnie ma sie sprawa z czarem - gracz stracil zycie, zadanie jest wykonane, po czym gracz odzyskuje zycie. Inaczej sprawa mialaby sie z czarem, ktory neguje efekt innego czaru, np. kontrczar.

Ad. 3 Odrzucone to nie tylko to co zuzyte. Jesli gracz straci czar w jakikolwiek inny sposob to Cyganka ma mozliwosc przejac ten czar.
Wydaje mi sie, ze Cyganka moze przejac wiecej niz jeden czar na raz, jesli tylko pozwala jej na to jej wartosc Magii.
 
     
Ander
[Usunięty]

Wysłany: Nie 29 Mar, 2015   

Cześć , jako nowicjusz mam kilka pytań , zaznaczę tylko na początku że przepraszam jeżeli jakieś pytanie się powtórzyło ale z racji ilości materiału jaki tu jest mam problem z ich znalezieniem.
Chodzi mi o :

Artefakt z dodatku smoki , smoczy amulet , dla mnie zasade tego artefaktu jest nie jasna , możecie mi ją wyjaśnić.

Druga sprawa postać łowcy smoków, jego zdolnośc zabójczy cios , czy mogę go wykonywać w walce psychicznej , oraz czy zasada działa tylko kiedy ja atakuje czy również jeżeli jestem zaatakowany.
Dziękuje za pomoc , będe się jeszcze na pewno często tutaj pytał :)
 
     
gromski88
[Usunięty]

Wysłany: Sob 11 Kwi, 2015   niejasne zaklecie

Witam, mam pytanko. Zaklecie Przeniesienie, tresc karty mowi, ze zamiast wykonywac normalny ruch zamieniam sie miejscami z Poszukiwaczem przebywajacym w tej samej krainie. Uwazam, ze ja pojawiam sie w miejscu innego Poszukiwacza i odbywam spotkanie wynikajace z danego obszaru na ktorym sie znajduje, a moj przeciwnik najzwyczajniej rozpoczyna ture z "nowego" miejsca, a znow kumpel twierdzi, ze owszem zamieniamy sie, ale obaj rozpatrujemy obszary po zamianie miejsc.
 
     
Xan
[Usunięty]

Wysłany: Sob 11 Kwi, 2015   

@Ander

Ander napisał/a:
Cześć , jako nowicjusz mam kilka pytań , zaznaczę tylko na początku że przepraszam jeżeli jakieś pytanie się powtórzyło ale z racji ilości materiału jaki tu jest mam problem z ich znalezieniem.
Chodzi mi o :

Artefakt z dodatku smoki , smoczy amulet , dla mnie zasade tego artefaktu jest nie jasna , możecie mi ją wyjaśnić.

Druga sprawa postać łowcy smoków, jego zdolnośc zabójczy cios , czy mogę go wykonywać w walce psychicznej , oraz czy zasada działa tylko kiedy ja atakuje czy również jeżeli jestem zaatakowany.
Dziękuje za pomoc , będe się jeszcze na pewno często tutaj pytał :)


Odp. 1
Artefakt ten pozwala korzystać ze wszystkich smoczych łusek, niezależnie od ich koloru przeciwko każdemu Wrogowi z każdej smoczej talii.

Odp. 2
Specjalna zdolność, jaką jest śmiertelny cios może zostać wykorzystana jedynie w Walce (wszystko co na Siłę) i w dodatku tylko z Wrogiem (karty Wrogów).

@gromski88
gromski88 napisał/a:
Witam, mam pytanko. Zaklecie Przeniesienie, tresc karty mowi, ze zamiast wykonywac normalny ruch zamieniam sie miejscami z Poszukiwaczem przebywajacym w tej samej krainie. Uwazam, ze ja pojawiam sie w miejscu innego Poszukiwacza i odbywam spotkanie wynikajace z danego obszaru na ktorym sie znajduje, a moj przeciwnik najzwyczajniej rozpoczyna ture z "nowego" miejsca, a znow kumpel twierdzi, ze owszem zamieniamy sie, ale obaj rozpatrujemy obszary po zamianie miejsc.


Ty masz rację. Zaklęcie Przeniesienia rzucasz na początku swojej tury i tylko Ty ją wykonujesz. Osoba, na którą rzuciłeś Zaklęcie nie bada obszaru, gdyż nie jest to jego tura.

Pozdrawiam,
Kamil
 
     
naver
[Usunięty]

Wysłany: Pon 27 Kwi, 2015   

Takie pytanie. Zdarza sie, ze na planszy pojawiaja sie karty ktore zostaja na niej do konca gry typu bagno, stajnie itp. a czasem zdarza sie, ze jest ich tak duzo, ze nie ma gdzie rozwinac postaci i gra robi sie dluga, czesto przez to nudna. W jaki sposob radzicie sobie z takimi sytuacjami? Czy mozna zastosowac jakis trick i pozbyc sie "zawalidrog"?

Druga kwestia, jesli ktorys z graczy padnie i zostawia w miejscu gdzie zginal swoje przedmioty zloto i przyjaciol (czasem tez tych negatywnych) to czy gracz ktory stanie na tym polu moze sobie wybrac i zabrac tylko czesc przedmiotow oraz "dobrych" przyjaciol a reszte zostawic? Czy jesli decyduje sie na zebranie przedmiotow (oczywiscie jesli moze je niesc) to musi zabrac wszystkich znajdujacych sie tam przyjaciol, a potem ewentualnie ich porzucac?

Kolejne pytanie jest zwiazane z poprzednim, czy stajac na takim polu na planszy, moge pociagnac karte przygod, czy do momentu kiedy nie poznikaja wszystkie pozostalosci po graczu to nie mozna tego zrobic?
 
     
Nemomon
[Usunięty]

Wysłany: Pon 27 Kwi, 2015   

naver napisał/a:
Takie pytanie. Zdarza sie, ze na planszy pojawiaja sie karty ktore zostaja na niej do konca gry typu bagno, stajnie itp. a czasem zdarza sie, ze jest ich tak duzo, ze nie ma gdzie rozwinac postaci i gra robi sie dluga, czesto przez to nudna. W jaki sposob radzicie sobie z takimi sytuacjami? Czy mozna zastosowac jakis trick i pozbyc sie "zawalidrog"?

Druga kwestia, jesli ktorys z graczy padnie i zostawia w miejscu gdzie zginal swoje przedmioty zloto i przyjaciol (czasem tez tych negatywnych) to czy gracz ktory stanie na tym polu moze sobie wybrac i zabrac tylko czesc przedmiotow oraz "dobrych" przyjaciol a reszte zostawic? Czy jesli decyduje sie na zebranie przedmiotow (oczywiscie jesli moze je niesc) to musi zabrac wszystkich znajdujacych sie tam przyjaciol, a potem ewentualnie ich porzucac?

Kolejne pytanie jest zwiazane z poprzednim, czy stajac na takim polu na planszy, moge pociagnac karte przygod, czy do momentu kiedy nie poznikaja wszystkie pozostalosci po graczu to nie mozna tego zrobic?


Cześć,

1. Są karty, które pozwalają na zniszczenie innych kart, ale jest ich mało. W zasadzie jedyną, pozostającą relatywnie długo w grze, kartą, która może pomóc jest Gobliński Saper (z dodatku Królowa Lodu), ale i on jest podatny na odrzucenie.

Tyle względem zasad. U mnie z kolei często się odrzuca z planszy karty, które nie będą więcej mieć efektu na innych graczy, bowiem ci są za silni. Aczkolwiek zanim odrzucimy jakąś kartę, to każdy z graczy rzecz jasna musi wyrazić zgodę.

2. Może sobie wybrać, co chce wziąć, a czego nie chce. Karty, których nie będzie chciał pozostają na obszarze. Należy pamiętać, iż gracz musi wziąć negatywne karty (one zwyczajowo mają numer spotkania "1", więc bierze je nawet zanim zaatakuje Wroga, który zabił poprzedniego Poszukiwacz).

3. Nie możesz wylosować karty dopóki nadwyżka kart na nim nie zniknie.

Pozdrawiam,
Marcin
 
     
naver
[Usunięty]

Wysłany: Pon 27 Kwi, 2015   

Ad2.

Czyli jak dobrze zrozumialem jesli jest jakis przedmiot, ktory chcialbym wziac i dajmy na to będzie mial numer karty 3, to zanim go wezme bede musial wziac wszystkie karty z numerami 1 i 2?

Bo napisales Marcinie, ze moze wziac co chce, a zostawic to czego nie chce, ale kolejnosc podnoszenia przedmiotow oraz wszystkich innych kart warunkowana jest tak jak podczas normalnej gry priorytetem najwyzszym na najnizszy numer?

Chyba jednak nie do konca rozumiem :)
Rozegralem dopiero kilka rozgrywek i nie pamietam dokladnych nazw i numerow tych kart, ale postaram sie jak najlepiej to przedstawic.

Dajmy na to, ze gracz ma kilku pozytywnych przyjaciol oraz trafil na przyjaciela, przez ktorego moze poruszac sie tylko o jedno miejsce na planszy. Teraz ten poszukiwacz ginie i zostawia tam swoich wszystkich przyjaciol i przedmioty.

Kolejny gracz wchodzi na pole gdzie jest mnostwo rzeczy do zabrania i teraz czy moze on wziac dajmy na to wszystkich tych pozytywnych przyjaciol, cale zloto i przedmioty (zakladamy ze jest wstanie zabrac wszystkie) a tego jednego negatywnego pozostawic na planszy?

Czy odbywa sie to po najnizszych numerach i jesli ktoras karta nie pasuje i jej nie bierze to automatycznie nie moze podniesc pozostalych kart z wyzszym numerem?

ps. krolowej lodu niestety nieposiadam. mam pani jeziora, a dzis prawdopodobnie dorecza mi podziemia, zniwiarza i wilkolaka, takze rozgrywka nabierze rozpedu :)
 
     
Nemomon
[Usunięty]

Wysłany: Pon 27 Kwi, 2015   

naver napisał/a:
Ad2.

Czyli jak dobrze zrozumialem jesli jest jakis przedmiot, ktory chcialbym wziac i dajmy na to będzie mial numer karty 3, to zanim go wezme bede musial wziac wszystkie karty z numerami 1 i 2?

Bo napisales Marcinie, ze moze wziac co chce, a zostawic to czego nie chce, ale kolejnosc podnoszenia przedmiotow oraz wszystkich innych kart warunkowana jest tak jak podczas normalnej gry priorytetem najwyzszym na najnizszy numer?

Chyba jednak nie do konca rozumiem :)
Rozegralem dopiero kilka rozgrywek i nie pamietam dokladnych nazw i numerow tych kart, ale postaram sie jak najlepiej to przedstawic.

Dajmy na to, ze gracz ma kilku pozytywnych przyjaciol oraz trafil na przyjaciela, przez ktorego moze poruszac sie tylko o jedno miejsce na planszy. Teraz ten poszukiwacz ginie i zostawia tam swoich wszystkich przyjaciol i przedmioty.

Kolejny gracz wchodzi na pole gdzie jest mnostwo rzeczy do zabrania i teraz czy moze on wziac dajmy na to wszystkich tych pozytywnych przyjaciol, cale zloto i przedmioty (zakladamy ze jest wstanie zabrac wszystkie) a tego jednego negatywnego pozostawic na planszy?

Czy odbywa sie to po najnizszych numerach i jesli ktoras karta nie pasuje i jej nie bierze to automatycznie nie moze podniesc pozostalych kart z wyzszym numerem?

ps. krolowej lodu niestety nieposiadam. mam pani jeziora, a dzis prawdopodobnie dorecza mi podziemia, zniwiarza i wilkolaka, takze rozgrywka nabierze rozpedu :)


Cześć,

Rozpocznijmy od tego, iż Przedmioty nie mogą mieć numeru spotkania "3", bowiem ten numer spotkania przyporządkowany jest Wrogom na Moc. Przedmioty mogą mieć numer spotkania albo "5", albo "1". Aczkolwiek zgadza się, zanim będziesz mógł rozpatrzyć karty z wyższym numerem spotkania, musisz pierwej rozpatrzyć karty z niższym numerem spotkania (i w międzyczasie nie zakończyć tury). Polecam lekturę instrukcji na ten temat :) .

Według zasad jeżeli dwie karty mają ten sam numer spotkania, to badasz je w kolejności w jakiej zostały one wylosowane, ale tylko wtedy, gdy właśnie zostały wylosowane. Trudno bowiem pamiętać 20 tur później, czy najpierw miecz czy tarcza została wylosowana. Kiedy wejdziesz na obszar z kartami o tym samym numerze spotkania, to sam wybierasz kolejność w jakiej je zbadasz (za wyjątkiem Wrogów - z nimi walczysz naraz).

Co do Twojego przykładu dodajmy jeszcze jeden szczegół, iż poprzedni Poszukiwacz został zabity przez jakiegoś Wroga. Mamy więc taką sytuację na stole:

Na obszarze znajduje się Wróg (który zabił poprzedniego Poszukiwacza, ma numer spotkania "2), Poltergeist (ten, co zmusza do poruszania się o 1 obszar, ma numer spotkania "1"), jakieś złoto i Przewodnik z Mieczem (obie karty mają numer spotkania "5").

Wchodzisz na ten właśnie obszar. W pierwszej kolejności badasz Poltergeista (bowiem ma najniższy numer spotkania, więc badasz go jako pierwszego). Poltergeista musisz wciąć, czy tego chcesz, czy nie. Więc go dokładasz do swoich kart. Następnie badasz Wroga. Musisz go pokonać, ażeby móc badać resztę kart. Jeżeli zremisowałeś lub przegrałeś, to Twoja tura się kończy. Przyjmijmy, iż wygrałeś. Następnie badasz resztę kart. Złoto musisz wziąć. O ile pamiętam instrukcja nie pozwala na nie wzięcie złota (a na pewno nie pozwala na dobrowolne porzucenie złota). I teraz mamy Przewodnika i Miecz. Możesz teraz zdecydować, czy bierzesz obie karty, czy którąś z nich, czy żadną. Po tym Twoja tura się kończy.

Pozdrawiam,
Marcin
 
     
juni0rus
[Usunięty]

Wysłany: Nie 03 Maj, 2015   

Cześć,

Dzisiaj rozegrałem pierwszą grę w MiMa. Pojawiło się pare kwestii, gdzie ciężko zdecydować co można a czego nie, zatem uprzejmie proszę o pomoc.

1. Wylosowałem kartę tratwy - a tego co wiem tratwą można przepłynąć z krainy zewnętrznej do środkowej - jest to napisane w instrukcji, w takim razie w które miejsce należy dopłynąć?

2. Wymykanie się: Jest krótko opisane, ale jak z tego się korzysta? Czy każdy może podjąć próbę wymknięcia się, czy dotyczy to tylko wybranych poszukiwaczy? Jeżeli już podejmuję próbę wymknięcia się - jak to wygląda? wymykający rzuca kostką oraz istota / poszukiwacz? Jeżeli wyrzucisz więcej to udaje Ci się wymknąć?

3. nie wydaje się Wam dziwne, że co turę możemy zmieniać nasz charakter? Jaki to może mieć cel? Bo nie mogę tego zrozumieć, możecie podać kilka przykładów?

4. W trakcie mojej tury wchodzę na pole np. LAS. Obecnie przebywa tam smok, po zabiciu smoka - czy moge wylosować 1 kartę? Czy po walce (karta tam wcześniej była) tura natychmiast się konczy?


Na razie wydaje się, że to tylko tyle ;) Do krainy środkowej nie udało się jeszcze dostać :D

Dziękuje za pomoc
 
     
basai
[Usunięty]

Wysłany: Nie 03 Maj, 2015   

1. Tratwą możesz przepłynąć do pola będącego po drugiej stronie rzeki. np z pól koło kapliczki do Przeklętej polany. Zwróć uwagę podział pól w krainie środkowej jest tak dostosowany, że czasem możesz wybrać na pole do którego chcesz przepłynąć. (np. wzgórza przy kapliczce są tak postawione, że możesz przepłynąć na przeklętą polanę lub wzgórza w krainie środkowej)

2. Wymykać się mogą tyko postacie, które mogą, mają przedmiot pozwalający na to, czar lub pozwala na to opis karty przygody. Krótko mówiąc jeżeli nie jest nic napisane o wymykaniu to nie możesz tego zrobić. Działa to w następujący sposób, że przy walce mówisz WYMYKAM SIĘ i tyle.

3. Nie wiem skąd ta zasada, pamiętam tylko że Druid na to pozwala reszta ma dany charakter dopóki ktoś lub coś nie pozwoli na zmianę charakteru. Przynajmniej ja tak gram:)

4. Zauważ, że w lesie nie losuje się karty a rzuca kością :) Domyślam, że chodzi ci o obszar puszczy i odsyłam do opisu na planszy "Wylosuj jedną kartę, nie losujesz karty jeśli jakaś się tam znajduje". Więc tłuczesz smoka i kończysz ruch.


Jeżeli coś przekręciłem to proszę kogoś o poprawkę:)
 
     
Xaszkil
[Usunięty]

Wysłany: Pią 08 Maj, 2015   

Pytanie: czy karty w sklepach w dodaku miasto, sa odkrytymi kartami ( chodzi o to ze wchodze do sklepu i wybieram co chce kupic ) czy zakryte ( wchodze do sklepu ciagne karte zakryta i place tyle ile sie nalezy dla sklepu ) ?

Pytanie: jezeli wylosuje przedmiot na polu i stwierdze ze go nie chce, mam go zostawic na polu az ktos go wezmie ( i sprzeda np u alchemika ) czy odstawic na stos kart odrzuconych?
 
     
Nemomon
[Usunięty]

Wysłany: Pią 08 Maj, 2015   

Xaszkil napisał/a:
Pytanie: czy karty w sklepach w dodaku miasto, sa odkrytymi kartami ( chodzi o to ze wchodze do sklepu i wybieram co chce kupic ) czy zakryte ( wchodze do sklepu ciagne karte zakryta i place tyle ile sie nalezy dla sklepu ) ?

Pytanie: jezeli wylosuje przedmiot na polu i stwierdze ze go nie chce, mam go zostawic na polu az ktos go wezmie ( i sprzeda np u alchemika ) czy odstawic na stos kart odrzuconych?


Cześć,

1. Zależy z którego sklepu. Część sklepów oferuje zakryte karty (np. zwierzaki czy eliksiry), a część odkryte (zbrojownia). W instrukcji jest dokładnie wyjaśnione, które talie są zakryte, a które odkryte.

2. Odłożyć na obszar.

Pozdrawiam,
Marcin
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.25 sekundy. Zapytań do SQL: 13