|
galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta
|
zasady |
Autor |
Wiadomość |
schpackmann [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 23 Mar, 2008
|
|
|
Hehe, dzięki wielkie! No to wszelkie wątpliwości rozwiane, mogę spokojnie zasiadać do grania ;p.
Tylko cholera został mi jeszcze jeden egzamin do zdania w piątek, jak ja to pogodzę? =]
No nic, jeszcze raz dziękuję i życzę Wesołych Świąt!
Pozdrawiam! |
|
|
|
|
leaf427 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 25 Mar, 2008
|
|
|
Lord Agrael napisał/a: | Witam.
Mam jedno pytanie: Jaes ma umiejętność pozwalającą mu zadać jedną dodatkową ranę kosztem 2 zmęczeń. Ale czy mogę kosztem 4 zmęczeń zadać dodatkowe 2 rany? Wydaje mi się że można zadać tylko 1 dodatkową ranę podczas jednego ataku, bo przy posiadaniu kilku żetonów doświadczenia ze zmęczeniem tak w zasadzie można by było pokonać Margatha na raz biorąc np. 10 zmęczeń.
|
Można tak robić.(np.zadać kilka ran kosztem zmęczeń). Wyjaśniono to w FAQ na oficjalnej stronie gry. Tzw. "Zasada wielokrotnego użycia zdolności na karcie"
http://www.fantasyflightgames.com/runebound.html
To samo odnosi się oczywiście także do innych Bohaterów i Sprzymierzeńców.
Na początku wydawało mi się że to przegięcie, ( nie tylko mi) ale potem okazało się że w przypadku Jaesa należy korzystać z tego w ostateczności ( traci czas i pieniądze na odnawianie zmęczeń) |
|
|
|
|
Lord Agrael [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 26 Mar, 2008
|
|
|
leaf427 napisał/a: | Na początku wydawało mi się że to przegięcie, ( nie tylko mi) ale potem okazało się że w przypadku Jaesa należy korzystać z tego w ostateczności ( traci czas i pieniądze na odnawianie zmęczeń) |
No tak - ale w połączeniu z Laską Światłości (regeneracja wszystkich ran i zmęczeń na początku tury) to rzeczywiście może być przegięte. A nawet jeśli nie masz tego Artefaktu, to na Margatha wystarczy kupić 2 tanich Sprzymierzeńców, przetrwać 2 pierwsze fazy i jednym hitem go położyć... |
|
|
|
|
leaf427 [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 29 Mar, 2008
|
|
|
Najpierw trzeba kupić Laskę ( chyba sporo kosztuje , jak każdy dobry przedmiot w tej grze), potem wylosować Margatha ( ryzyko , bo są czerwone karty które potrafią być wredne), trzeba mieć "podpakowaną walkę wręcz lub magię żeby w ogóle zadać obrażenia , 2 Sprzymieżeńców ( też koszt)i dopiero wtedy wykorzystać właściwość Jaesa.
Na tym polega ta gra, znależć drogę do zwycięstwa ( odpowiedni przedmiot, Sprzymieżeniec, strategia, pomysł, wykorzystanie właściwości Bohatera) mieć trochę szczęścia . wyczuć moment w którym można zaryzykować i być szybszym od przeciwnika.
A i tak gra jest dłuuuuga...
Nie zmienia to jednak faktu, iż Jaes jest jedną z najlepszych postaci (ciut lepszą od przeciętnej).
http://pl.youtube.com/watch?v=RtgG4keKPdA |
|
|
|
|
Serenicus [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 01 Sie, 2008
|
|
|
Czesc jestem nowy tutaj wiec prosze o wyrozumialosc. Runebound to super gra i nie moge sie juz doczekac kolejnych dodatkow. Mam jednak maly problem z interpretacja zasad. W instrukcji nie jest to jasno okreslone. Chodzi o umiejetnosci przed walka typu "wykonaja atak wrecz/magiczny etc" Czy w przypadku kiedy ten atak sie nie powiedziec to bohater/sprzymierzeniec wykonujacy ten atak otrzymuje obrazenia tak jak w normalnej walce? Ja ze znajomymi tak wlasnie gramy, ze dostaje ale nie wiemy czy tak rzeczywiscie jest. Instrukcja na ten temat milczy. Dzieki z gory za odpowiedz.
PS. Fajnie tu u was bede czesciej zagladac. Pozdrowienia dla wszystkich fanow Runebounda |
|
|
|
|
Smok [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 01 Sie, 2008
|
|
|
Serenicus - moim zdaniem jest tak jak piszesz = czyli jeśli atak się nie uda - postać otrzymuje obrażenia, tak jest chyba logicznie. |
|
|
|
|
Sosza [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 01 Sie, 2008
|
|
|
Uwaga: Jeoeli w ramach zdolnooeci “Przed walk¹”, Bohater lub
Sprzymierzeniec wykona rzut ataku, w przypadku pora¿ki
Wyzwanie nie zadaje mu ¿adnych ran.
Ten tekst znajdziecie w instrukcji, polecam jej dokładną analizę. Pozdrawiam. |
|
|
|
|
leaf427 [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 02 Sie, 2008
|
|
|
Nie ponosisz konsekwencji takiego nieudanego ataku ( nie otrzymujesz ran). Sosza ma rację. Graj i czytaj instrukcje,graj i czytaj instrukcje, graj i czytaj instrukcje, graj i czytaj instrukcje, .... aż się nauczysz. Ja tak robiłem. A jak nie wiesz to pytaj na forum. |
|
|
|
|
luk0i [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 05 Sie, 2008
|
|
|
Witam,
Pytanie do tych mających dostęp do wersji oryginalnej gry, bądź do czynników oficjalnych.
W polskich dodatkach pojawiły się dwie umiejętności, których NIE BYŁO w podstawce i których nie ma żadna z postaci: Wiedza i Pomysłowość (Kielich Talamir, Pierwotna Przemiana itd). Czy to są faktycznie nowe umiejętności czy ktoś ponownie przetłumaczył z angielska wyrazy i nie zadał sobie trudu zsynchronizowania tłumaczenia z wersją wcześniejszą.
Podejrzewam opcję mieszaną. Wtedy Pomysłowość = Spryt, Wiedza = ???? - czyli nowa Umiejętność. Jak ktoś wie jaki jest stan faktyczny - proszę o info |
|
|
|
|
leaf427 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 05 Sie, 2008
|
|
|
"Wiedza"to w oryginale "Lore" - staroangielskie , ogólne określenie wiedzy np. folklore= wiedza ludowa. dobrze przetłumaczone
Spryt = Pomysłowość (niekonsekwencja w tłumaczeniu za którą chyba już przepraszano na forum) w oryginale "Tinker" - czyli majsterkowanie , naprawianie, dłubanie się z czymś. tinker to też osoba naprawiająca np.garnki - kotlarz |
|
|
|
|
leaf427 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 05 Sie, 2008
|
|
|
Właśnie przypomniało mi się że "wiedzę" = "Lore" posiadają nowe postacie z dodatku "Island of Dread" |
|
|
|
|
luk0i [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 05 Sie, 2008
|
|
|
THX za info. Czyli jednak trafiłem
Zdecydowanie za dużo gier w życiu widziałem..... |
|
|
|
|
Jarool [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 09 Wrz, 2008
|
|
|
Mam problem z interpretacją jednej karty sprzymierzeńca.
"Poszukiwacz Runów" ma zdolność "Kosztem 1 zmęczenia Poszukiwacz Runów może anulować 1 ranę zadaną twojemu bohaterowi lub sprzymierzeńcowi."
Czy to można stosować podczas fazy ruchu po planszy czy tylko w walce, a jeżeli w walce to czy działa to tak jak pancerz, że anuluje ranę podczas trafienia czy w jakim kolwiek momencie? |
|
|
|
|
Cernunn [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 09 Wrz, 2008
|
|
|
Anulowanie rany może odbywać się wyłącznie tuż po jej otrzymaniu. Wtedy traktuje się, jakby zdarzenie, przeciwnik jej wcale nie zadał. Nie jest to wyleczenie, tylko anulowanie. Jakby roześmiać się w twarz wrogowi i powiedzieć - pudło! Sądzę, że nie ma znaczenia kiedy dokonasz wykorzystania tej zdolności, jeśli nie ma innej wskazówki na karcie. Musisz to jednak zrobić natychmiast po jej otrzymaniu i pamiętać, by ilość zmęczenia nie przekroczyła tym ruchem wartości krytycznej (zamiana zmęczeń na rany). |
|
|
|
|
Macius [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 31 Paź, 2008
|
|
|
Przeczytałem wszystkie 9 stron tego posta i muszę powiedzieć, że w 100% zgadzam się z opiniami Lorda Agrael'a, poza może tą jedną:
moonman napisał/a: | 2. [pytanie teoretyczne] czy czesto sie zdaza, ze wszystkie 6 pol nierozstrzygnietych wyzwan jest zajete? - (jesli tak, to czy nie ma klopotu z ustaleniem w wirze gry, ktore nierozstrzygniete wyzwanie najdluzej lezy na planszy - zeby je odrzucic pod stos kart) |
Lord Agrael napisał/a: | Żeby ustalić które wyzwanie najdłużej leży to albo trzeba pamiętać albo np. jakoś je sobie oznaczać. |
Oj, panowie. Pierwsze nierzstrzygnięte wyzwanie oznaczam jedynką, drugie - dwójką itp. Kiedy mam oznaczyć siódme, ściągam... jedynę, to chyba oczywiste? Skoro użyłem jej jako pierwszej, to to wyzwanie musi leżeć na swoim polu najdłużej. Po co to dodatkowo oznaczać? |
|
|
|
|
|
|