galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytania odnośnie zasad.
Autor Wiadomość
Dziubek
[Usunięty]

Wysłany: Sob 17 Sty, 2015   

Ndl napisał/a:
OK. Staram się pisać naprawdę najdokładniej, jak tylko potrafię. Czyli podany przeze mnie przykład z poruszaniem jest w końcu poprawny, czy nie jest? :D
Jeżeli nie jest poprawny, to prosiłbym o wskazanie miejsca pomyłki.


Jest dobrze. Zgodnie z FAQ.
 
     
Ndl
[Usunięty]

Wysłany: Sob 17 Sty, 2015   

W takim razie wielkie dzięki za wszystkie odpowiedzi. Sporo się wyjaśniło.
 
     
Maciek
[Usunięty]

Wysłany: Nie 18 Sty, 2015   

Przerywając akcje ruchu duzym potworem musimy miec wirtualna mozliwosc rozlozenia figurki ale jej nie rozkladamy, ja to tak rozumiem.

Tak więc smokiem mozna sie poruszyc o 10 pol w 2 akcjach ruchu
 
     
Ndl
[Usunięty]

Wysłany: Pon 19 Sty, 2015   

@edit: @Maciek: patrz na edit pod postem. :)

@up: Tak nie ma. Było to nawet na forach BGG i autorzy gry się wypowiadali (ktoś im chyba maila wysyłał, czy coś), że można spokojnie rozłożyć smoka po pierwszej akcji ruchu i złożyć go na inne pole, rozpoczynając drugą akcję ruchu, co daje łącznie przesunięcie o 10 pól (12 licząc od brzegu do brzegu pozycji przed i po smoka):
Kod:
SSS----------
SSS----------

--S----------
-------------

-----S-------
-------------

rozkładamy smoka po pierwszej akcji:

-----SSS-----
-----SSS-----

składamy w inne pole i robimy druga akcję:

-------S-----
-------------

----------S--
-------------

ostatecznie rozkładamy i kończymy jego aktywację:

----------SSS
----------SSS


Tutaj pytanie dotyczyło rzeczy bardziej skomplikowanej, bo przerywania pierwszej akcji ruchu w połowie i wykonania wtedy drugiej akcji ruchu, a potem skończenie pierwszej akcji ruchu, co ostatecznie okazało się dozwolone. Wtedy smok może poruszyć się w sumie o jeszcze 2 pola więcej, ale musi mieć bardzo dużo miejsca. Rzadko się to przydaje, bo zazwyczaj nie ma tyle miejsca (jak na razie widzę zastosowanie tylko w interludium do Run Cienia, to, które się rozgrywa, jak więcej przygód wygrają bohaterowie, gdzie wsparcie przez pół planszy musi dobiegać w początkowej fazie gry [nie jestem pewien czy tam można smoka mieć - nie mam przed sobą Księgi Przygod, ale chyba tak]).

Fabularnie dla mnie uzasadnia się to tak, że jak smok jest wielki, to ciężko mu lawirować między przeszkodami/bohaterami, ale jak ma dużo miejsca, to dużo zgrabniej się porusza i więcej może przebyć.

Generalnie ma to ręce i nogi, bo zważ na to, że duże potwory mają bardzo mało Szybkości. Najprawdopodobniej dlatego, że mogą w opisane wyżej sposoby zyskiwać "darmowe" pola podczas poruszania się.

@edit:
@Maciek: Hmm... sorki, ale chyba źle Cię zrozumiałem i stąd mój post - niemniej jednak poprawny. Teraz widzę, że chyba dokładnie o to Ci chodziło, a dodatkowo, że przerywając ruch ruchem nie rozkładamy smoka. Jeżeli tak, to czy go rozkładamy jak robimy wtedy akcję ataku? Czy tylko "wirtualnie" rozkładamy? Hmm... w zasadzie to każdy chyba gra inaczej. xD
 
     
Damet
[Usunięty]

Wysłany: Pon 19 Sty, 2015   

Ndl moim zdaniem odpowiedź masz w istrukcji, odnośnie ruchu dużych potworów.

Str. 16 - Duże potwory
Gdy potwór zakończy (lub przerwie) swój ruch, gracz umieszcza
jego figurkę tak, aby jedno z zajmowanych przez jego podstawkę pól było polem,
na którym potwór zakończył ruch.


Faq
P: Jeśli figurka przerywa akcję ruchu aby wykonać inną akcję, to czy musi
znajdować się na pustym polu?
O: Tak, figurka musi znajdować się na pustym polu aby zakończyć lub
przerwać swój ruch.
 
     
Crash Bull
[Usunięty]

Wysłany: Wto 20 Sty, 2015   

Pytanko mam dwie bronie jednoręczne mam dwie akcje wybieram dwa ataki czy mogę każdą z nich po kolei atakować ??
 
     
Damet
[Usunięty]

Wysłany: Wto 20 Sty, 2015   

pierwsza akcja > atak > wybierasz jedna z dwoch broni
druga akacja > atak > wybierasz jedna z dwoch broni
 
     
Ndl
[Usunięty]

Wysłany: Sro 21 Sty, 2015   

@Damet: Wiem o tych zapiskach, tylko, że to daje "dodatkowe" pola podczas poruszania się dużym potworem.
Na BGG cały temat był o tym i drążyli to jakiś czas, przytaczając coś z 8 cytatów z instrukcji i FAQ (te, które cytujesz też tam były, tylko, że po ang.) i na koniec wyszło im, że bezproblemowo można tak robić.
Niemniej jednak błędnie przeliczyli pola (nie wszyscy widzą różnicę w zrobieniu dwu akcji ruchu smokiem pod rząd, a wtrąceniem jednej akcji ruchu w drugą akcję ruchu, a to daje kolejne 2 dodatkowe pola (składasz i rozkładasz smoka dwukrotnie w trakcie jego ruchu - raz przy przerwaniu i raz po zakończeniu wtrąconej akcji. No i oczywiście składasz jeszcze na początku wszystkiego i rozkładasz na końcu wszystkiego)), więc wolałem się upewnić.
 
     
Damet
[Usunięty]

Wysłany: Sro 21 Sty, 2015   

Ndl proponuje, abys na spokojnoe przeczytal ten temat od poczatku. Jest w nim wyjasnionych kilka spraw, np.: ruchu duzych potworow.
 
     
Ndl
[Usunięty]

Wysłany: Czw 22 Sty, 2015   

@up: nie ma - szukałem (w każdym razie nie ma opisanej przeze mnie sytuacji przerywania akcji ruchu drugą akcją ruchu). :D Stąd moje pytanie. No chyba, że coś przeoczyłem. W każdym razie sprawa jest już wyjaśniona. Nie ma co dalej tego rozdłubywać.

Inne pytanie: Z angielskiej karty smoka wynika, że każdy atak (nie tylko na smoka) sąsiadującej z nim figurki wymaga wykorzystania dodatkowej błyskawicy. Z polskiej wynika, że dotyczy to tylko ataków na tego smoka. Był już o tym temat (http://www.forum.galakta.pl/viewtopic.php?t=6272 ), ale jakoś tak nie pojawiła się też żadna informacja w erracie na ten temat. Należy grać po angielsku? Czy po polsku? :D
 
     
hejfajstos
[Usunięty]

Wysłany: Czw 05 Lut, 2015   

Witam,
czy mroczny władca rzuca kośćmi obrony dla swojego potwora podczas kontrataku berserkera? Czy obrażenia wchodzą w całości.
 
     
Sanex
[Usunięty]

Wysłany: Nie 01 Mar, 2015   

1. Mam pytanie, czy wchodząc do wody jednorazowo tracimy 2 pkt ruchu, czy za każdym razem jak poruszamy się w wodzie tracimy 2pkt ruchu?

2. W linii prostej stoi wróg i 2 sojusznicze jednostki, czy ta jednostka całkowicie z tyłu może atakować wroga strzelając nad sojuszniczym potworkiem?
 
     
tomforys
[Usunięty]

Wysłany: Pon 02 Mar, 2015   atak przebijający

Witam,
ostatnio na urodziny kupiłem synowi tą grę. Już przy czytaniu instrukcji zwróciłem uwagę na kwestię ataku przebijającego. Przeglądnąłem posty, na temat tej sprawy i niby wszystko jest jasne, ale czy ktoś odpowie mi na następujące pytanie:
Jaka jest różnica między np. 'atakiem przebijającym 2', a dwoma dodatkowymi obrażeniami symbolizowanymi przez 2 serduszka?
Rozpatrzmy takie dwie z pozoru różne sytuacje walki:
1. Atak przebijający 2 + 3 serduszka na kostkach - 2 tarcze = 3 obrażenia (3 - (2-2)=3)
2. 3 serduszka na kostkach + 2 serduszka dodatkowe (np. od wzmocnienia) - 2 tarcze = 3 obrażenia (3+2-2=3).
W obu przypadkach wychodzi to samo, praktycznie rzecz biorąc 'atak przebijający 2' niczym się nie rożni od 2 dodatkowych serduszek np. od wzmocnienia broni przy ataku (bo czy dodajemy serduszka czy odejmujemy tarcze, to końcowy efekt obrażeń jest ten sam).
Pytanie dodatkowe brzmi: po co twórca gry wymyślił 'atak przebijający' i przez to można powiedzieć skomplikował dodatkowo zasady, skoro efekt tego ataku niczym się nie różni od zwykłego ataku z dodatkowymi serduszkami? To tak jakby wymyślił 'atak mocarny 2' (+2 serduszka), 'atak potężny 2' (+1 serduszko -1 tarcza) oraz jeszcze 'atak finezyjny 2' (do wybory dla gracza +2 serduszka lub -2 tarcze) - przecież każdy z tych ataków w każdym przypadku zada takie same obrażenia.
Może jednak się mylę i ktoś jest w stanie opisać mi sytuację w której 'atak przebijający 2' daje inny efekt końcowy niż +2 serduszka? Jeśli nie, to żeby niepotrzebnie nie komplikować sobie walki 'atak przebijający' można swobodnie traktować jako dodatkowe serduszka.
Może twórcy gry mieli jakieś zamierzenie co do tej kwestii, ale zapomnieli to rozwinąć i został taki babol, albo tłumaczenie jest niedokładne (zaraz sprawdzę).
Co wy o tym sądzicie?
 
     
Damet
[Usunięty]

Wysłany: Pon 02 Mar, 2015   

Sanex napisał/a:
1. Mam pytanie, czy wchodząc do wody jednorazowo tracimy 2 pkt ruchu, czy za każdym razem jak poruszamy się w wodzie tracimy 2pkt ruchu?

2. W linii prostej stoi wróg i 2 sojusznicze jednostki, czy ta jednostka całkowicie z tyłu może atakować wroga strzelając nad sojuszniczym potworkiem?


1. Za każdym razem kiedy wchodzisz na pole oznaczone jako "woda" musisz wydać 2 punkty ruchu.

2. Nie, nie może chyba że posiada zdolność wyraźnie zezwalającą na ten atak.

tomforys - nie rozważyłeś wszystkich przypadków, np.:

1. 3 serduszka na kości, atak przebijający 2, 0 na kościach obrony = 3 obrażenia
2. 3 serduszka na kości, +2 dodatkowe serduszka, 0 na kościach obrony = 5 obrażenia

Atak przebijający niweluje jedynie tarcze na kościach obrony, dodatkowe obrażenia wchodzą zawsze.
 
     
tomforys
[Usunięty]

Wysłany: Pon 02 Mar, 2015   

Damet napisał/a:
1. 3 serduszka na kości, atak przebijający 2, 0 na kościach obrony = 3 obrażenia
2. 3 serduszka na kości, +2 dodatkowe serduszka, 0 na kościach obrony = 5 obrażenia

:mrgreen: Ale ze mnie baran, rzeczywiście to ta różnica. :mrgreen: Czyli atak przebijający tak jakby nie powiększa obrażeń, tylko "chroni" obrażenia wyrzucone na kościach przed obroną tarczami. Dzięki Damet. Więc jeśli mamy atak przebijający, to nie zadamy dzięki niemu więcej obrażeń, niż wypadło serduszek, ale mamy większą pewność, że te obrażenia zostaną zadane, bo nawet jeśli broniący się wyrzuci jakieś tarcze, to będą one anulowane. EUREKA!

To jeszcze akurat trapi mnie jedna kwestia, ale tego nie szukałem po postach. Czy jak Ettin rzuca bohaterem, to traktuje się to jak atak?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.34 sekundy. Zapytań do SQL: 14