galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
zasady
Autor Wiadomość
schpackmann
[Usunięty]

Wysłany: Nie 23 Mar, 2008   

Hehe, dzięki wielkie! No to wszelkie wątpliwości rozwiane, mogę spokojnie zasiadać do grania ;p.
Tylko cholera został mi jeszcze jeden egzamin do zdania w piątek, jak ja to pogodzę? =]
No nic, jeszcze raz dziękuję i życzę Wesołych Świąt!
Pozdrawiam!
 
 
leaf427
[Usunięty]

Wysłany: Wto 25 Mar, 2008   

Lord Agrael napisał/a:
Witam.
Mam jedno pytanie: Jaes ma umiejętność pozwalającą mu zadać jedną dodatkową ranę kosztem 2 zmęczeń. Ale czy mogę kosztem 4 zmęczeń zadać dodatkowe 2 rany? Wydaje mi się że można zadać tylko 1 dodatkową ranę podczas jednego ataku, bo przy posiadaniu kilku żetonów doświadczenia ze zmęczeniem tak w zasadzie można by było pokonać Margatha na raz biorąc np. 10 zmęczeń.


Można tak robić.(np.zadać kilka ran kosztem zmęczeń). Wyjaśniono to w FAQ na oficjalnej stronie gry. Tzw. "Zasada wielokrotnego użycia zdolności na karcie"
http://www.fantasyflightgames.com/runebound.html
To samo odnosi się oczywiście także do innych Bohaterów i Sprzymierzeńców.
Na początku wydawało mi się że to przegięcie, ( nie tylko mi) ale potem okazało się że w przypadku Jaesa należy korzystać z tego w ostateczności ( traci czas i pieniądze na odnawianie zmęczeń)
 
 
Lord Agrael
[Usunięty]

Wysłany: Sro 26 Mar, 2008   

leaf427 napisał/a:
Na początku wydawało mi się że to przegięcie, ( nie tylko mi) ale potem okazało się że w przypadku Jaesa należy korzystać z tego w ostateczności ( traci czas i pieniądze na odnawianie zmęczeń)


No tak - ale w połączeniu z Laską Światłości (regeneracja wszystkich ran i zmęczeń na początku tury) to rzeczywiście może być przegięte. A nawet jeśli nie masz tego Artefaktu, to na Margatha wystarczy kupić 2 tanich Sprzymierzeńców, przetrwać 2 pierwsze fazy i jednym hitem go położyć...
 
 
leaf427
[Usunięty]

Wysłany: Sob 29 Mar, 2008   

Najpierw trzeba kupić Laskę ( chyba sporo kosztuje , jak każdy dobry przedmiot w tej grze), potem wylosować Margatha ( ryzyko , bo są czerwone karty które potrafią być wredne), trzeba mieć "podpakowaną walkę wręcz lub magię żeby w ogóle zadać obrażenia , 2 Sprzymieżeńców ( też koszt)i dopiero wtedy wykorzystać właściwość Jaesa.
Na tym polega ta gra, znależć drogę do zwycięstwa ( odpowiedni przedmiot, Sprzymieżeniec, strategia, pomysł, wykorzystanie właściwości Bohatera) mieć trochę szczęścia . wyczuć moment w którym można zaryzykować i być szybszym od przeciwnika.
A i tak gra jest dłuuuuga...

Nie zmienia to jednak faktu, iż Jaes jest jedną z najlepszych postaci (ciut lepszą od przeciętnej).
http://pl.youtube.com/watch?v=RtgG4keKPdA
 
 
Serenicus
[Usunięty]

Wysłany: Pią 01 Sie, 2008   

Czesc jestem nowy tutaj wiec prosze o wyrozumialosc. Runebound to super gra i nie moge sie juz doczekac kolejnych dodatkow. Mam jednak maly problem z interpretacja zasad. W instrukcji nie jest to jasno okreslone. Chodzi o umiejetnosci przed walka typu "wykonaja atak wrecz/magiczny etc" Czy w przypadku kiedy ten atak sie nie powiedziec to bohater/sprzymierzeniec wykonujacy ten atak otrzymuje obrazenia tak jak w normalnej walce? Ja ze znajomymi tak wlasnie gramy, ze dostaje ale nie wiemy czy tak rzeczywiscie jest. Instrukcja na ten temat milczy. Dzieki z gory za odpowiedz.

PS. Fajnie tu u was bede czesciej zagladac. Pozdrowienia dla wszystkich fanow Runebounda :)
 
 
Smok
[Usunięty]

Wysłany: Pią 01 Sie, 2008   

Serenicus - moim zdaniem jest tak jak piszesz = czyli jeśli atak się nie uda - postać otrzymuje obrażenia, tak jest chyba logicznie.
 
 
Sosza
[Usunięty]

Wysłany: Pią 01 Sie, 2008   

Uwaga: Jeoeli w ramach zdolnooeci “Przed walk¹”, Bohater lub
Sprzymierzeniec wykona rzut ataku, w przypadku pora¿ki
Wyzwanie nie zadaje mu ¿adnych ran.


Ten tekst znajdziecie w instrukcji, polecam jej dokładną analizę. Pozdrawiam.
 
 
leaf427
[Usunięty]

Wysłany: Sob 02 Sie, 2008   

Nie ponosisz konsekwencji takiego nieudanego ataku ( nie otrzymujesz ran). Sosza ma rację. Graj i czytaj instrukcje,graj i czytaj instrukcje, graj i czytaj instrukcje, graj i czytaj instrukcje, .... aż się nauczysz. Ja tak robiłem. A jak nie wiesz to pytaj na forum. :idea:
 
 
luk0i
[Usunięty]

Wysłany: Wto 05 Sie, 2008   

Witam,
Pytanie do tych mających dostęp do wersji oryginalnej gry, bądź do czynników oficjalnych.

W polskich dodatkach pojawiły się dwie umiejętności, których NIE BYŁO w podstawce i których nie ma żadna z postaci: Wiedza i Pomysłowość (Kielich Talamir, Pierwotna Przemiana itd). Czy to są faktycznie nowe umiejętności czy ktoś ponownie przetłumaczył z angielska wyrazy i nie zadał sobie trudu zsynchronizowania tłumaczenia z wersją wcześniejszą.

Podejrzewam opcję mieszaną. Wtedy Pomysłowość = Spryt, Wiedza = ???? - czyli nowa Umiejętność. Jak ktoś wie jaki jest stan faktyczny - proszę o info :twisted:
 
 
leaf427
[Usunięty]

Wysłany: Wto 05 Sie, 2008   

"Wiedza"to w oryginale "Lore" - staroangielskie , ogólne określenie wiedzy np. folklore= wiedza ludowa. dobrze przetłumaczone
Spryt = Pomysłowość (niekonsekwencja w tłumaczeniu za którą chyba już przepraszano na forum) w oryginale "Tinker" - czyli majsterkowanie , naprawianie, dłubanie się z czymś. tinker to też osoba naprawiająca np.garnki - kotlarz
 
 
leaf427
[Usunięty]

Wysłany: Wto 05 Sie, 2008   

Właśnie przypomniało mi się że "wiedzę" = "Lore" posiadają nowe postacie z dodatku "Island of Dread"
 
 
luk0i
[Usunięty]

Wysłany: Wto 05 Sie, 2008   

THX za info. Czyli jednak trafiłem 8)

Zdecydowanie za dużo gier w życiu widziałem.....
 
 
Jarool
[Usunięty]

Wysłany: Wto 09 Wrz, 2008   

Mam problem z interpretacją jednej karty sprzymierzeńca.

"Poszukiwacz Runów" ma zdolność "Kosztem 1 zmęczenia Poszukiwacz Runów może anulować 1 ranę zadaną twojemu bohaterowi lub sprzymierzeńcowi."

Czy to można stosować podczas fazy ruchu po planszy czy tylko w walce, a jeżeli w walce to czy działa to tak jak pancerz, że anuluje ranę podczas trafienia czy w jakim kolwiek momencie?
 
 
Cernunn
[Usunięty]

Wysłany: Wto 09 Wrz, 2008   

Anulowanie rany może odbywać się wyłącznie tuż po jej otrzymaniu. Wtedy traktuje się, jakby zdarzenie, przeciwnik jej wcale nie zadał. Nie jest to wyleczenie, tylko anulowanie. Jakby roześmiać się w twarz wrogowi i powiedzieć - pudło! Sądzę, że nie ma znaczenia kiedy dokonasz wykorzystania tej zdolności, jeśli nie ma innej wskazówki na karcie. Musisz to jednak zrobić natychmiast po jej otrzymaniu i pamiętać, by ilość zmęczenia nie przekroczyła tym ruchem wartości krytycznej (zamiana zmęczeń na rany).
 
 
Macius
[Usunięty]

Wysłany: Pią 31 Paź, 2008   

Przeczytałem wszystkie 9 stron tego posta i muszę powiedzieć, że w 100% zgadzam się z opiniami Lorda Agrael'a, poza może tą jedną:

moonman napisał/a:
2. [pytanie teoretyczne] czy czesto sie zdaza, ze wszystkie 6 pol nierozstrzygnietych wyzwan jest zajete? - (jesli tak, to czy nie ma klopotu z ustaleniem w wirze gry, ktore nierozstrzygniete wyzwanie najdluzej lezy na planszy - zeby je odrzucic pod stos kart)


Lord Agrael napisał/a:
Żeby ustalić które wyzwanie najdłużej leży to albo trzeba pamiętać albo np. jakoś je sobie oznaczać.


Oj, panowie. Pierwsze nierzstrzygnięte wyzwanie oznaczam jedynką, drugie - dwójką itp. Kiedy mam oznaczyć siódme, ściągam... jedynę, to chyba oczywiste? Skoro użyłem jej jako pierwszej, to to wyzwanie musi leżeć na swoim polu najdłużej. Po co to dodatkowo oznaczać?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.12 sekundy. Zapytań do SQL: 13