|
galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta
|
Zasady gry |
Autor |
Wiadomość |
espanoles [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 03 Lis, 2014
|
|
|
[quote="espanoles"] boardgamegeek napisał/a: |
using the wagon is INSTEAD of normal movement.
|
Zwracam honor - albo czytanie książki albo ruch wozem patrolowym.
ps. co do poruszania się po Innsmouth/Dunwich/Kingsport:
arkhamhorrorwiki napisał/a: |
Patrol Wagon cannot be used to move directly to Devil Reef, Y'ha-nthlei, or any Kingsport Head locations (The Causeway, Wireless Station, and Strange High House in the Mist).
|
boardgamegeek napisał/a: |
You can use the Patrol Wagon to go to and from Dunwich. Remember, that any card that references "Arkham" apply to Dunwich as well. I have yet to see an exception to this.
|
|
|
|
|
|
Snake [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 05 Lis, 2014
|
|
|
Dziękuję Wam serdecznie. Czyli zadaje obrażenia = rozpoczyna się walka. Zmyliła mnie instrukcja, która podaje to w osobnych krokach. |
|
|
|
|
goki [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 05 Lis, 2014
|
|
|
espanoles napisał/a: | Snake napisał/a: | Czy wolno zrezygnować z próby zamknięcia bramy i w fazie spotkań nic nie robić na tym obszarze (np. żeby nie zblokować drugiego gracza przebywającego w tym świecie)? |
Jedynie zmniejszając w fazie utrzymania Waleczność i Wiedze na tyle nisko, żebyś nie miał żadnych kości do rzutu - w innym wypadku musisz rzucać. |
poprawka: nie musisz zamykac bramy jesli nie chcesz
per angielska instrukcja:
Cytat: | If, during the Arkham Encounters Phase, an investigator is on a location that contains an open gate and that investigator has acquired the explored marker, he may now attempt to close the gate. |
|
Ostatnio zmieniony przez goki Sro 05 Lis, 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Snake [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 05 Lis, 2014
|
|
|
O, czyli można zrezygnować w takim wypadku... Ale zaraz, jak: ZAWSZE jedna kość? Chyba po wydaniu wskazówki, w przypadku kiedy umiejętność-modyfikator testu<=0??? |
|
|
|
|
goki [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 05 Lis, 2014
|
|
|
Snake napisał/a: | O, czyli można zrezygnować w takim wypadku... Ale zaraz, jak: ZAWSZE jedna kość? Chyba po wydaniu wskazówki, w przypadku kiedy umiejętność-modyfikator testu<=0??? |
hmm, my bad, pokrecilo mi sie z eldritch horror, ostatnio glownie to gram:) |
|
|
|
|
Morsereg [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 06 Lis, 2014
|
|
|
goki napisał/a: | Snake napisał/a: | O, czyli można zrezygnować w takim wypadku... Ale zaraz, jak: ZAWSZE jedna kość? Chyba po wydaniu wskazówki, w przypadku kiedy umiejętność-modyfikator testu<=0??? |
hmm, my bad, pokrecilo mi sie z eldritch horror, ostatnio glownie to gram:) |
nadal ci sie cos pokrecilo
w eldritchu to czy zamykamy brame czy nie zalezy od testu z karty spotkan w innym swiecie. nie jest to decyzja ktora zapada po wyjsciu z bramy. |
|
|
|
|
goki [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 06 Lis, 2014
|
|
|
Morsereg napisał/a: | goki napisał/a: | Snake napisał/a: | O, czyli można zrezygnować w takim wypadku... Ale zaraz, jak: ZAWSZE jedna kość? Chyba po wydaniu wskazówki, w przypadku kiedy umiejętność-modyfikator testu<=0??? |
hmm, my bad, pokrecilo mi sie z eldritch horror, ostatnio glownie to gram:) |
nadal ci sie cos pokrecilo
w eldritchu to czy zamykamy brame czy nie zalezy od testu z karty spotkan w innym swiecie. nie jest to decyzja ktora zapada po wyjsciu z bramy. |
odnosilem sie do tego ze przy tescie mamy zawsze co najmniej 1 kosc |
|
|
|
|
Morsereg [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 12 Lis, 2014
|
|
|
dobra bo teraz mi sie cos pokrecilo
ta zasada, ze zawsze rzucamy minimum jedna koscia jest w Arkham czy w Eldritchu |
|
|
|
|
goki [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 12 Lis, 2014
|
|
|
Morsereg napisał/a: | dobra bo teraz mi sie cos pokrecilo
ta zasada, ze zawsze rzucamy minimum jedna koscia jest w Arkham czy w Eldritchu |
w eldritch
(w arkham trzeba na to wydac wskazowke) |
|
|
|
|
Snake [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 16 Lis, 2014
|
|
|
Ok, to następne pytania (Dunwich przyszło ):
- jak to jest z kartami Misji/Zadań: są traktowane jak przedmioty? Czyli wchodzą w limit kart odrzucanych przy zejściu z Wytrzymałością/Poczytalnością do 0? I można je przekazywać jak przedmioty??? A jak ktoś zrobił pół Zadania/Misji i przekazał, to liczy się wypełniona część Zadania/Misji, czy wszystko się resetuje?
- w pudełku Koszmaru są duplikaty kart, wszystko niby fajnie wyjaśnione w instrukcji, ale co z Kamieniem Leczniczym? Ma dwie różne wartości nadrukowane (opis efektu jest inny, ale i tak taki sam), więc która karta jest właściwa, którą należy zostawić w grze? Wartość kart jest absurdalnie różna: 4$/8$ jeśli pamiętam... |
|
|
|
|
goki [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 16 Lis, 2014
|
|
|
Snake napisał/a: | Ok, to następne pytania (Dunwich przyszło ):
- jak to jest z kartami Misji/Zadań: są traktowane jak przedmioty? Czyli wchodzą w limit kart odrzucanych przy zejściu z Wytrzymałością/Poczytalnością do 0? I można je przekazywać jak przedmioty??? A jak ktoś zrobił pół Zadania/Misji i przekazał, to liczy się wypełniona część Zadania/Misji, czy wszystko się resetuje?
- w pudełku Koszmaru są duplikaty kart, wszystko niby fajnie wyjaśnione w instrukcji, ale co z Kamieniem Leczniczym? Ma dwie różne wartości nadrukowane (opis efektu jest inny, ale i tak taki sam), więc która karta jest właściwa, którą należy zostawić w grze? Wartość kart jest absurdalnie różna: 4$/8$ jeśli pamiętam... |
taski i misje sa traktowane jak przedmioty, wliczaja sie w limity etc
mozna przekazac komus taska ale wtedy progress sie resetuje
healing stone ma kosztowac 8$ |
|
|
|
|
Snake [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 16 Lis, 2014
|
|
|
Goki - jesteś nieoceniony. Dziękuję pięknie, ale obiecuję, że to nie koniec
Ed.
No i nie jest. Pytanie brzmi (serio - nie mogę nigdzie doczytać!):
- czy Zastępca Szeryfa może zostać zaaresztowany? Jeśli odpowiedź brzmi 'nie', a aresztowanie było wynikiem karty spotkań, takie spotkanie zwyczajnie pomija się bez efektu? |
|
|
|
|
ironiec [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 30 Sty, 2015
|
|
|
Cześć. Kupiłem niedawno grę używkę, jestem już po kilku rozgrywkach. Mam pytanie odnośnie zamykania bram bo się trochę pogubiłem, czy przy zamykaniu bramy wykonując test waleczności dodaje modyfikatory z przedmiotów które posiadam np. rewolwer? Czy sama waleczność płynąca z karty postaci i ewentualnie umiejętności i sprzymierzeńców? |
|
|
|
|
goki [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 30 Sty, 2015
|
|
|
ironiec napisał/a: | Cześć. Kupiłem niedawno grę używkę, jestem już po kilku rozgrywkach. Mam pytanie odnośnie zamykania bram bo się trochę pogubiłem, czy przy zamykaniu bramy wykonując test waleczności dodaje modyfikatory z przedmiotów które posiadam np. rewolwer? Czy sama waleczność płynąca z karty postaci i ewentualnie umiejętności i sprzymierzeńców? |
nie pamietam dokladnego slownictwa w polskiej wersji, ale bodajze jest to walka (combat) i walecznosc (fight)?
np .18 derringer daje +2 do walki, a jakas tam umiejetnosc daje +1 do walczenosci
jesli robisz test walki to wliczaja sie oba bonus (walka bazuje na walecznosci) to w przeciwnym wypadku liczy sie tylko walecznosc
mam nadzieje ze nei zakrecilem
koniec koncow: przy zamykaniu bramy wykonujemy test walecznosci, nie walki |
|
|
|
|
narcoser [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 15 Lut, 2015
|
|
|
Hej, mam Horror w Arkham od wczoraj i przerastają mnie w kilku kwestiach zasady tejże gry. Wylosowałem kartę mitów o treści: "Straszliwy Eksperyment (pogłoska) Kiedy ta karta wchodzi do gry, umieść na niej 5 żetonów potworów z puli. Podczas fazy Spotkań w Arkham każdy z graczy, będąc na ulicach Uniwersytetu Miskatonic, może walczyć z jednym lub z większą liczbą tych potworów. (...) Trwały efekt: Pod koniec każdej fazy mitów (począwszy od tury następującej po wejściu tej karty do gry) należy umieścić na tej karcie 1 żeton potwora z puli"
Pytanie 1:
Jeśli gramy w dwójkę, możemy iść w to miejsce 5ciu potworów i skumulować siły i je wybić? można tak? czy jak pójdę w pojedynkę i zabiję jednego potwora to ma to sens? od następnej tury dodaje się +1 kolejny i tak w koło aż do łącznej ich liczby 8 :/
Pytanie 2:
Jeśli walczę z potworem na otwartym portalu i wygram, to od razu jestem wciągany do innych światów? |
|
|
|
|
|
|