|
galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta
|
Zasady gry |
Autor |
Wiadomość |
Snake [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 04 Wrz, 2014
|
|
|
Dzięki wielkie. Jeszcze jedno.
Jedna z kart Mitów: Straszliwy Eksperyment. W wyniku pokonywania związanych z nią potworów można brać je jako trofea. Czy w tym wypadku dotyczy to również 'wiecznych' i np. Mi-Go? |
|
|
|
|
sirafin [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 04 Wrz, 2014
|
|
|
Można otrzymać za nie trofea na normalnych warunkach, a więc wieczny wróci do puli, a Mi-Go da Przedmiot unikatowy. Jedyną ważną różnicą jest to, że potwory ze Straszliwego Eksperymentu nie znajdują się na planszy (a więc nie działają na nie efekty, wpływające na potwory na planszy, np. Przedmiot unikatowy Flet Bogów Zewnętrznych). |
Ostatnio zmieniony przez sirafin Czw 04 Wrz, 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Snake [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 04 Wrz, 2014
|
|
|
Raz jeszcze kłaniam się w pas i spieszę ratować Arkham. Dzięki! |
|
|
|
|
sirafin [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 04 Wrz, 2014
|
|
|
Powodzenia |
|
|
|
|
Snake [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 06 Wrz, 2014
|
|
|
No cóż, to znowu ja. Pytanie dotyczy Leczniczego Kamienia, a mianowicie: czy w tej samej fazie utrzymanie można go odświeżyć i zakryć na nowo, czy też może wykonać wyłącznie jedną z tych akcji w trakcie jednej fazy? Inaczej: czy przywraca punkt W/P na turę czy na dwie tury? |
|
|
|
|
Teron [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 07 Wrz, 2014
|
|
|
Snake napisał/a: | No cóż, to znowu ja. Pytanie dotyczy Leczniczego Kamienia, a mianowicie: czy w tej samej fazie utrzymanie można go odświeżyć i zakryć na nowo |
Tak. Kamień w ten sposób leczy cię 1 W/P na turę. |
|
|
|
|
espanoles [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 24 Paź, 2014
|
|
|
Mam takie pytanko bo pojawił się pierwszy problem z Innsmouth.Czy na tor buntu istot z głębin dodaje się żeton w momencie spotęgowania potworów?W instrukcji nie jest to do końca jasno wyjaśnione.Niby jest napisane jak coś zapobiegnie się otwarciu bramy ,ale z drugiej strony brama już jest na tym polu. |
|
|
|
|
sirafin [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 24 Paź, 2014
|
|
|
Jeśli otwarcie bramy wywołuje spotęgowanie potworów i spotęgowanie zostaje normalnie wykonane, to nie dokładamy żetonu na torze buntu. Dołożylibyśmy żeton, gdyby takie spotęgowanie zostało zablokowane (np. przez zdolność Kate Winthrop).
Chyba najłatwiej można to ująć, że kładziemy żeton na torze buntu, kiedy mamy rozpatrzyć otwarcie bramy, ale coś sprawia, że zupełnie nic się nie dzieje. |
|
|
|
|
espanoles [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 25 Paź, 2014
|
|
|
sirafin napisał/a: | Jeśli otwarcie bramy wywołuje spotęgowanie potworów i spotęgowanie zostaje normalnie wykonane, to nie dokładamy żetonu na torze buntu. Dołożylibyśmy żeton, gdyby takie spotęgowanie zostało zablokowane (np. przez zdolność Kate Winthrop).
Chyba najłatwiej można to ująć, że kładziemy żeton na torze buntu, kiedy mamy rozpatrzyć otwarcie bramy, ale coś sprawia, że zupełnie nic się nie dzieje. |
I wszystko jasne. Dzięki za szybką odpowiedź. |
|
|
|
|
Snake [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 01 Lis, 2014
|
|
|
Po kilkunastu co najmniej partiach wiele rzeczy jest już jasne, poza:
Wóz patrolowy a czytanie ksiąg. Inaczej, czy poruszając się za pomocą wozu patrolowego można wydawać punkty ruchu? A ponieważ dojrzewam do zakupu Dunwich więc od razu: czy wozem patrolowym można poruszać się z Arkham do Dunwich? Czy wóz patrolowy podróżuje z badaczem koleją?
Skrzydlatę dziecię nocy. Chcę uniknąć spotkania, test nie wyszedł i... co teraz? Wg instrukcji: 1. stwór zadaje obrażenia 2. należy wykonać test przerażenia 3. rozpoczyna się walka. Ale SDN nie zadaje obrażeń, natomiast jeśli nie powiedzie się test walki etc. Czy zatem w takim razie SDN nie zadaje obrażeń i kroki 2 i 3, czy też może wrzuca w bramę, po prostu. A tak na marginesie: a gdyby na planszy nie było bram (a gra trwa, bo nie zostały spełnione inne warunki zwycięstwa)?
Czy można z własnej woli nie wykonać testu, choćby właśnie żeby się dać przerzucić przez SDN. Czy można zrezygnować z rzutu i przyjąć porażkę?
Czy wolno zrezygnować z próby zamknięcia bramy i w fazie spotkań nic nie robić na tym obszarze (np. żeby nie zblokować drugiego gracza przebywającego w tym świecie)? |
|
|
|
|
espanoles [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 01 Lis, 2014
|
|
|
Snake napisał/a: | Wóz patrolowy a czytanie ksiąg. Inaczej, czy poruszając się za pomocą wozu patrolowego można wydawać punkty ruchu? |
Wóz patrolowy nie dodaje punktów ruchu - więc, żeby czytać księgę musisz korzystać z tych punktów, które wynikają z Szybkości.
Snake napisał/a: |
A ponieważ dojrzewam do zakupu Dunwich więc od razu: czy wozem patrolowym można poruszać się z Arkham do Dunwich? Czy wóz patrolowy podróżuje z badaczem koleją? |
Tutaj Ci nie pomogę, ostatnio rozgrywałem to poprostu jako poruszanie się po całym Arkham (włącznie z Innsmouth i Dunwich) ale nie wiem czy to było prawidłowe.
Snake napisał/a: |
Skrzydlatę dziecię nocy. Chcę uniknąć spotkania, test nie wyszedł i... co teraz? Wg instrukcji: 1. stwór zadaje obrażenia 2. należy wykonać test przerażenia 3. rozpoczyna się walka. Ale SDN nie zadaje obrażeń, natomiast jeśli nie powiedzie się test walki etc. Czy zatem w takim razie SDN nie zadaje obrażeń i kroki 2 i 3, czy też może wrzuca w bramę, po prostu. |
Jeżeli unikałeś Skrzydlate dziecię nocy i test uników się nie powiódł natychmiast otrzymujesz obrażenia, czyli zostajesz przeciągnięty przez najbliższą bramę.
Snake napisał/a: | A tak na marginesie: a gdyby na planszy nie było bram (a gra trwa, bo nie zostały spełnione inne warunki zwycięstwa)? |
arkhamhorrorwiki napisał/a: |
Also, according to Kevin's answers, if an investigator fails a combat check against a Nightgaunt while in Arkham and no gates are open, or while in an Other World and no gates are open, the combat immediately ends with no effect. (Note that this can occur if all gates have been closed but the investigators do not collectively have enough gate trophies to win.) |
Czyli, jeśli nie ma bramy a nie udało Ci się uniknąć skrzydlatego - walka się natychmiast kończy.
Snake napisał/a: | Czy można z własnej woli nie wykonać testu, choćby właśnie żeby się dać przerzucić przez SDN. Czy można zrezygnować z rzutu i przyjąć porażkę? |
Nie. Jeżeli przysługują Ci jakieś kości w danym teście to musisz nimi rzucić.
Snake napisał/a: | Czy wolno zrezygnować z próby zamknięcia bramy i w fazie spotkań nic nie robić na tym obszarze (np. żeby nie zblokować drugiego gracza przebywającego w tym świecie)? |
Jedynie zmniejszając w fazie utrzymania Waleczność i Wiedze na tyle nisko, żebyś nie miał żadnych kości do rzutu - w innym wypadku musisz rzucać. |
|
|
|
|
Snake [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 02 Lis, 2014
|
|
|
Dzięki za odpowiedź, ale nie bardzo rozumiem. Wóz patrolowy nie dodaje punktów ruchu - jasne, ale czy umożliwia, czy uniemożliwia korzystanie z nich?
Jeśli unikałem SDN i test się nie powiódł otrzymuję obrażenia, no jasne, ale nie dochodzi przecież do walki. Do niej dochodzi po wykonaniu testu przerażenia, przynajmniej trzymając się instrukcji. Z jednej strony jest dla mnie oczywiste, że stwór taki przeciąga przez bramę i ok, ale nie wynika to jak dla mnie bezpośrednio z tego, co jest w zapisach podstawki... Dziecię nocy przerzuca Cię przez bramę po niezdanym teście walki, nie uników, tak ma zapisane na żetonie... Stąd dylemat. Dwa dni temu zdarzyła się sytuacja w grze, która zmusiła mnie do przemyślenia tego na nowo i po raz 30-sty przeczytania instrukcji... Ja przecież wiem, że na logikę, ale w naszym gronie graczy nie lubimy sobie ułatwiać
Z drugiej strony wczoraj co drugi gracz fruwał na Byakhee w MoM, whatever |
|
|
|
|
espanoles [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 02 Lis, 2014
|
|
|
Snake napisał/a: | Dzięki za odpowiedź, ale nie bardzo rozumiem. Wóz patrolowy nie dodaje punktów ruchu - jasne, ale czy umożliwia, czy uniemożliwia korzystanie z nich? |
W każdej turze otrzymujesz punkty ruchu (w zależności od umiejętności Szybkości) plus bonusy (jak Plan Arkham (Zakryj kartę aby otrzymać 1 dodatkowy punkt ruchu) czy Motocykl (Zakryj tę kartę aby otrzymać 2 dodatkowe punkty ruchu). Jeżeli posiadasz Wóz patrolowy poruszasz się po Arkham niewydając punktów ruchu - czyli możesz wtedy czytać tyle ksiąg ile chcesz
Snake napisał/a: | Jeśli unikałem SDN i test się nie powiódł otrzymuję obrażenia, no jasne, ale nie dochodzi przecież do walki. |
Instrukcja Horror w Arkham strona 8 napisał/a: | Jeśli Badaczowi nie uda się uniknąć spotkania z potworem, potwór natychmiast zada mu obrażenia (patrz„Walka” na stronie 14) i niezwłocznie rozpocznie walkę. |
Czyli jeżeli unikasz SDN i test Ci się nie uda, to powinien Cię automatycznie odrazu przeciągnąć przez bramę - jeśli takiej nie ma, koniec walki - w następnej turze znowu będziesz musiał go unikać.
ps. taka ciekawostka, polecam Sługę Bogów Zewnętrznych z Innsmouth - jak jego będziesz próbował uniknąć i powinie Ci się noga (nie uda ci się) to z miejsca pochłonięcie (takie ma obrażenia przy niezdaniu testu walki) |
|
|
|
|
goki [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 02 Lis, 2014
|
|
|
espanoles napisał/a: | Snake napisał/a: | Dzięki za odpowiedź, ale nie bardzo rozumiem. Wóz patrolowy nie dodaje punktów ruchu - jasne, ale czy umożliwia, czy uniemożliwia korzystanie z nich? |
W każdej turze otrzymujesz punkty ruchu (w zależności od umiejętności Szybkości) plus bonusy (jak Plan Arkham (Zakryj kartę aby otrzymać 1 dodatkowy punkt ruchu) czy Motocykl (Zakryj tę kartę aby otrzymać 2 dodatkowe punkty ruchu). Jeżeli posiadasz Wóz patrolowy poruszasz się po Arkham niewydając punktów ruchu - czyli możesz wtedy czytać tyle ksiąg ile chcesz |
moim zdaniem nie mozesz czytac ksiag, woz patrolowy (w angielskiej wersji, nie mam polskiej pod reka) mowi konkretnie ze 'zamiast normalnego ruchu', a jako ze to akcja 'normalnego' ruchu daje punkty, wiec wybierajac woz, nie otrzymujesz punktow
idac krok dalej: po wykonaniu ruchu wozem patrolowym nie mozesz tez uzyc kart dajacych punkty ruchu (motocykl) aby ksiazke przeczytac
wniosek drugi bazuje na odpowiedzi od FFG, ktora dostalem odnosnie ruchu w innych swiatach i uzycia tychze przedmiotow po wyjsciu |
|
|
|
|
espanoles [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 02 Lis, 2014
|
|
|
boardgamegeek napisał/a: |
using the wagon is INSTEAD of normal movement.
|
Zwracam honor - albo czytanie książki albo ruch wozem patrolowym.
ps. co do poruszania się po Innsmouth/Dunwich/Kingsport:
arkhamhorrorwiki napisał/a: |
Patrol Wagon cannot be used to move directly to Devil Reef, Y'ha-nthlei, or any Kingsport Head locations (The Causeway, Wireless Station, and Strange High House in the Mist).
|
|
|
|
|
|
|
|