galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zasady gry
Autor Wiadomość
sirafin
[Usunięty]

Wysłany: Pon 05 Maj, 2014   

INSTRUKCJA str. 20 napisał/a:
Przed rozpoczęciem ostatecznej bitwy należy odrzucić
wszystkie aktywne karty Warunków i Pogłosek.
Co więcej, gdy tylko bitwa się rozpocznie, Badacze
nie będą już otrzymywać pieniędzy i wykonywać
rzutów za Honoraria i pożyczki bankowe.
 
     
kegarx
[Usunięty]

Wysłany: Wto 06 Maj, 2014   

Ale mi glupio! No jest taki zapis. Dawno nie czytalem instrukcji. Trzeba nadrobic to!
 
     
Szpak19
[Usunięty]

Wysłany: Sro 28 Maj, 2014   

witam...
1. czy potwory w kolorowych ramkach (te ze specjalnym ruchem np: latające lub zielone) poruszają się tylko gdy na karcie mitów znajduje się ich znak?
2. Gy na jednym polu znajduje się kilka potworów, z pierwszym używam THOMPSONa, pokonuje go i zabieram trofeum, w tej samej turze od razu podchodzę do walki z następnym potworem czy teraz tez muszę użyć THOMPSONa czy mogę już zmienić broń na np: wodę święconą?
3. czy mając ruchu 3 muszę przesunąć się o 3 pola czy mogę np. wcześniej się zatrzymać?

z góry dziękuję...
 
     
trollish
[Usunięty]

Wysłany: Czw 29 Maj, 2014   

Szpak19 napisał/a:

1. czy potwory w kolorowych ramkach (te ze specjalnym ruchem np: latające lub zielone) poruszają się tylko gdy na karcie mitów znajduje się ich znak?

tak, potwory, niezależnie od typu, poruszają się tylko jeżeli na karcie mitów znajdzie sie ich znak (chyba, że opis karty mitów/wydarzeń wzywa danego potwora do ruchu poza tą zasadą)

Szpak19 napisał/a:

2. Gy na jednym polu znajduje się kilka potworów, z pierwszym używam THOMPSONa, pokonuje go i zabieram trofeum, w tej samej turze od razu podchodzę do walki z następnym potworem czy teraz tez muszę użyć THOMPSONa czy mogę już zmienić broń na np: wodę święconą?

możesz, a nawet chyba powinieneś używać tego samego wyposażenia. Nie jestem pewien czy między walkami można zmienić broń, ale logicznie wydaje mi się to być dziwne - jeżeli atakują Cie np. 3 potwory na raz to między dwoma walkami ciężko byłoby przerwać, zajrzeć do plecaka/torby, znaleźć w nim co potrzeba, schować niepotrzebne i ponownie podjąć walkę...

Szpak19 napisał/a:

3. czy mając ruchu 3 muszę przesunąć się o 3 pola czy mogę np. wcześniej się zatrzymać?

ruch nigdy nie jest obowiązkowy i to jak go rozdysponujesz zależy wyłącznie od Ciebie (chyba, że zasady karty mitów/wydarzeń mówią inaczej :P )
 
     
Szpak19
[Usunięty]

Wysłany: Czw 29 Maj, 2014   

Ad. 2 tutaj nie walczy się z kilkoma potworami naraz tak jak to w "talizmanie", wiec wydaje mi się, że można by było zmienić broń na inną ale pewności nie mam :/
 
     
sirafin
[Usunięty]

Wysłany: Czw 29 Maj, 2014   

INSTRUKCJA str. 16 napisał/a:
Zaklęcie lub broń zapewnia daną premię dopóty, dopóki
Badacz przeznacza na korzystanie z niej odpowiednią
liczbę dłoni (nawet, jeśli na karcie napisano, że jej efekt
utrzymuje się do końca walki). W kolejnych rundach
walki gracz może zdecydować się na zmianę broni
/
zaklęć, ale powinien pamiętać, że dana broń/zaklęcie
przestaje działać natychmiast z chwilą, w której gracz ją
„wypuści”. Podobnie, zaklęcia, które ulegają odwróceniu
po tym jak zostały wyczerpane (na przykład na początku
każdej rundy walki podczas ostatecznej bitwy),
przestają działać i muszą zostać ponownie rzucone.
 
     
Szpak19
[Usunięty]

Wysłany: Czw 29 Maj, 2014   

dzięki Sirafin to wszystko wyjaśnia... i jeszcze kilka niejasności:

1. w przypadku karty "pogłoski" kiedy mówi ona o położeniu potworów na tą kartę i kiedy badacz będzie na "ulicach miscantonick" będzie mógł walczyć z tymi potworami. Ulicach czyli wszystkich 4 żółtych polach czy tylko kiedy znajdę się na polu podpisanym "ulice miscantonick" ?
2. w przypadku gdy karta mitów mówi nam o zamkniętym polu do następnej tury a na danym polu znajduje się brama i potwór, czy potwór zostaje przesunięty na ulice? co z bramą?
 
     
Szpak19
[Usunięty]

Wysłany: Pią 30 Maj, 2014   

Jeszcze jedno pytanie odnośnie tej samej karty "pogłoski" co w pytaniu Ad.1 Kiedy już wejdziemy na dane pole żeby zmierzy się z potworami, możemy wybierać z którym potworem chcemy walczyć czy jest to losowa kolejność?
 
     
demiurg
[Usunięty]

Wysłany: Pią 30 Maj, 2014   

Ad1) tylko na ulicy (prostokątna ramka), moim zdaniem możesz wybierać z którym potworem chcesz walczyć
Ad2) brama zastępuje obszar. W takiej sytuacji kładziesz znacznik zamknięcia pod żeton bramy. Potwór zostaje, możesz również przechodzić przez bramę. Jeżeli zamkniesz bramę, a znacznik zamknięcia nadal się znajduje to wtedy przesuwasz się razem z potworem na ulicę.
 
     
Shae
[Usunięty]

Wysłany: Czw 04 Wrz, 2014   

Witam serdecznie

Niedawno zakupiłem AH, kilka partii za mną, jednak wciąż muszę sięgać do instrukcji i szukać informacji.
Na poniższe pytania jakoś ich znaleźć nie mogę - być może przeoczyłem:

1. Jak rozumiem, potwory znajdujące się w Przestworzach traktuje się tak, jakby były w mieście. Czyli w przypadku, gdy limit potworów w mieście wynosi 5 (przy 2 graczach) i w Przestworzach znajdują się np. 2 latające potwory, to na mapie miasta mogą być już tylko 3 potwory, a każdy kolejny ląduje na Peryferiach, aż do osiągnięcia limitu potworów na Peryferiach?

2. Jeśli osiągnąłem limit potworów w mieście i każdy kolejny ląduje na Peryferiach, to czy w sytuacji gdy pokonam jednego potwora z miasta, kolejny jaki ma się pojawić na mapie ląduje w mieście czy na Peryferiach? Czy może po pokonaniu tego jednego potwora pierwszy z góry potwór z Peryferii wraca na mapę? Jeśli tak, to gdzie?

3. Czytałem o potworach latających, ale mimo to nadal sprawiają one trochę problemów.

a) czy potwory latające mogą się przenosić na graczy znajdujących się wyłącznie na ulicach, a na obszarach już nie?

b) jak rozumieć pojęcie "sąsiedniej ulicy"? Czy potwór znajdujący się np. na polu Zajazd Hibba może się przenieść na gracza znajdującego się na ulicy French Hill, czy też sąsiednie ulice to w tym przypadku tylko Rivertown i Downtown? Gdy chcę określić, który gracz jest bliżej latającego potwora, a więc na którym graczu on się pojawi, czy po prostu liczę ile punktów ruchu dzieli potwora od gracza?

c) co z potworami znajdującymi się w Przestworzach, czy one kiedykolwiek stamtąd powracają do miasta? W instrukcji jest napisane, że Przestworza są jak każda ulica w mieście, ale nie miałem jeszcze sytuacji w której te potwory miałyby opaść z Przestworzy na którąś ulicę - czy to w ogóle możliwe?

4. Znacznik eksploracji - czy po zamknięciu bramy znacznik ten odkładam do puli, czy do końca gry już znajduje się on pod moim Badaczem i tym samym nie mogę już do nigdy samoistnie zostać wciągnietym do Innego Świata jeśli brama zostanie otwarta na polu, na którym się w danym momencie znajduję?

5. Czy zapieczętowanie danej bramy możliwe jest tylko i wyłącznie w momencie, w którym ją zamykam? Jeśli się ruszę z pola, na którym się znajdowała, tracę tę możliwość i muszę czekać, aż pojawi się nowa?

6. Co gdy na polu na którym stoi Badacz, pojawia się brama z potworem. Czy najpierw rozpatruję walkę/uniknięcie walki a potem zostaję wciągnięty, czy też od razu wędruję do Innego Świata ignorując potwora? Co w przypadku gdy powracam z Innego Świata a ten lub inny potwór nadal stoi na tej bramie - czy walczę/unikam go, czy ignoruję? Co z zamknięciem takiej bramy w tej sytuacji?


Pytań jeszcze się pewnie kilka pojawi, także będę pisał :)

Z góry dzięki za pomoc!
 
     
Teron
[Usunięty]

Wysłany: Czw 04 Wrz, 2014   

@Shae

1. Tak
2. Jak tylko pokonasz potwora w mieście, kolejny który się pojawi w wyniku otwarcia bramy, spotęgowania lub innego wydarzenia może zająć jego miejsce. Potwory z peryferii nigdy nie wracają do miasta.
3a. Tak, tylko na ulice. Wyjątek stanowi obszar Diabelska Rafa z dodatku Widmo nad Innsmouth.
3b. Sąsiednia ulica to taka do której z danej ulicy masz ścieżkę ruchu. Jeśli latający potwór ma się ruszyć a znajduje się na ulicy/obszarze to najpierw sprawdza czy ktoś nie znajduje się na sąsiadującej ulicy/obszarze (czyli w odległości 1 punkt ruchu). Jeśli jest dwóch graczy w takiej odległości od niego stojących na różnych ulicach potwór wybiera tego z mniejszą wartością Skradania.
3c. Jeśli nikt nie znajduje się w odległości 1 punkt ruchu od latającego potwora który ma się ruszyć wzbija się on w Przestworza. Jeśli miałby się ruszyć latający potwór w Przestworzach to ląduje na gracza znajdującego się na DOWOLNEJ ulicy. W przypadku wielu takich graczy ląduje na tego który ma najniższe Skradanie. W przypadku braku graczy na ulicach potwór pozostaje w Przestworzach.
4. Tracisz znacznik po zamknięciu bramy.
5. Jak się ruszysz z pola stracisz znacznik eksploratora a bez niego nie można zamykać/pieczętować bram.
6. W przypadku karty spotkania która mówi "Pojawia się brama i potwór" kładziemy żeton bramy na tym obszarze, gracz natychmiast zostaje wciągnięty i zatrzymany a potwora kładziemy na bramę i zostaje on w mieście. Tak więc ten konkretny badacz nie walczy z nim.
W przypadku spotkań gdzie jest tylko "Pojawia się potwór" to badacz walczy z wylosowanym potworem który bez względu na wynik walki nie pozostaje w Arkham.
 
     
Shae
[Usunięty]

Wysłany: Czw 04 Wrz, 2014   

Dzięki za odpowiedzi!

Jeszcze tylko dopytam:

Co w sytuacji gdy powracam z Innego Świata do Arkham na bramę i wciąż stoi na niej potwór (czy to Nieruchomy czy pochodzący z nowej Karty Mitów) - czy najpierw z nim walczę/unikam i dopiero wtedy mogę zamykać i pieczętować bramę, czy od razu mogę to zrobić a potwora rozpatrywać po bramie lub w następnej Fazie Ruchu?
 
     
sirafin
[Usunięty]

Wysłany: Czw 04 Wrz, 2014   

INSTRUKCJA str. 18 napisał/a:
POTWORY STRZEGĄCE BRAM
Podczas tury, w której Badacz powróci do Arkham
z Innego Świata, nie będzie musiał unikać lub walczyć
z potworami znajdującymi się na obszarze
zawierającym bramę. Powyższy wyjątek działa
jedynie podczas tury, w której Badacz powróci do
Arkham – w kolejnych turach Badacz, który pozostanie
na takim obszarze, będzie zmuszony w normalny
sposób unikać lub walczyć z potworami.
 
     
Snake
[Usunięty]

Wysłany: Czw 04 Wrz, 2014   

Witam wszystkich.

Mam kilka pytań dotyczących zasad.

1. Gdy badacz wejdzie na obszar, na którym znajduje się potwór i go uniknie (zamiast walki lub w trakcie jej trwania), czy w fazie spotkań losuje kartę obszaru bez względu na obecność potwora?

2. Jeżeli w wyżej wymienionym przykładzie losuje się kartę obszaru, a ta nakazuje mu stracić turę, czy badacz w trakcie straconej tury jest zobligowany do uniknięcia/wdania się w walkę?

3. Czy badacza z pytań powyżej 'widzi' Ogar z Tindalos?

3. Na kartach obszarów znajdują się opisy: a) "pojawia się potwór", b) "pojawia się potężny potwór", c) "pojawia się straszliwy potwór". Losujemy wtedy: a) dowolnego, b)przytłaczającego, c) koszmarnego?

Pozdrawiam.
 
     
sirafin
[Usunięty]

Wysłany: Czw 04 Wrz, 2014   

Witaj.

Ad. 1) Losuje kartę spotkania.
Ad. 2) Nie musi, pomija wszystkie fazy za wyjątkiem fazy Mitów. Pamiętaj, że "tracisz następną turę" to nie to samo, co "pozostajesz tu przez następną turę" = "zostajesz zatrzymany". Zatrzymany badacz będzie musiał unikać/pokonać potwory.
Ad. 3) Widzi.
Ad. 4) To tylko jakaś próba ubarwiania opisów przez twórców. Pomysł jak widać niezbyt dobry, bo to rzeczywiście brzmi, jakby chodziło o jakieś atrybuty potworów.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.26 sekundy. Zapytań do SQL: 13