galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytania odnośnie zasad.
Autor Wiadomość
Damet
[Usunięty]

Wysłany: Nie 04 Maj, 2014   

Arbaal napisał/a:
W drugim przypadku nie widzi ponieważ linia widzenia przechodzi przez krawędź kafelka.


hmm... ale łącząc narożniki linia przejdzie w obu przypadkach tak samo. A skoro można przez taki narożnik przechodzić to chyba też można przez niego widzieć ? :D
 
     
Arbaal
[Usunięty]

Wysłany: Nie 04 Maj, 2014   

Damet napisał/a:
Arbaal napisał/a:
W drugim przypadku nie widzi ponieważ linia widzenia przechodzi przez krawędź kafelka.


hmm... ale łącząc narożniki linia przejdzie w obu przypadkach tak samo. A skoro można przez taki narożnik przechodzić to chyba też można przez niego widzieć ? :D


Jak napisałem wcześniej. Jest to jasno opisane w instrukcji.
http://galakta.pl/downloa...trukcja_www.pdf

Strona 12, Pole widzenia, drugi akapit.
Cytat:
Jeśli linia przechodzi przez krawędź kafelka planszy, drzwi lub zablokowane
pole (pole, na którym znajduje się figurka lub przeszkoda), obrane za cel pole nie
znajduje się
w polu widzenia danej figurki).


Linia przechodzi przez krawędź kafelka. Jest to co prawda "wewnętrzna" krawędź ale też krawędź.
 
     
Crowmaster
[Usunięty]

Wysłany: Pon 05 Maj, 2014   

no tak, ale linia przechodzi przez rog kafelka, a nie cala krawedz, wiec moim zdaniem w obu przypadkach widzi cel ;) .

[...]jeśli linia styka się tylko rogiem zablokowanego pola (nie
przechodząc przez samo pole), obrane za cel pole znajduje się w polu widzenia
danej figurki.


oba przypadki sa analogiczne z tego wzgledu, ze - krawędź kafelka planszy jak i zablokowane
pole (pole, na którym znajduje się figurka lub przeszkoda) blokuje pole widzenia. To w obu przypadkach powinno byc tak samo - widzi albo nie widzi, a ze jest to tylko rog przeszkody, albo kafelka planszy, to moim zdaniem widzi cel ;) .[/i]
 
     
Tarkun
[Usunięty]

Wysłany: Pon 05 Maj, 2014   

Tak jest, krawędź i róg pola to nie jest to samo :) W obu przypadkach widzi.
 
     
Koomote
[Usunięty]

Wysłany: Pon 05 Maj, 2014   

Dzięki za odpowiedz. Teraz jest wszystko jasne, jeśli można tak powiedzieć w przypadku Descenta;)
 
     
Tarkun
[Usunięty]

Wysłany: Wto 06 Maj, 2014   

Koomote napisał/a:
Dzięki za odpowiedz. Teraz jest wszystko jasne, jeśli można tak powiedzieć w przypadku Descenta;)


"Wszystko jasne, do następnej przygody" :D Nie pamiętam questa z kampanii LoR, przy którym byśmy nie wertowali angielskich instrukcji aby porównać je z polskimi, czy grzebali przez pół godziny po forach i FAQ :D
 
     
keldorn
[Usunięty]

Wysłany: Wto 06 Maj, 2014   

no wlasnie i nas to dopadlo. Wertowanie instrukcji czy faq'a nie rozwiazalo naszych problemów. jak zawsze bohaterowie vs Mrozny wladca.
Mam pare pytań ktore u nas byly sporne:

1) Ruch Ożywieńca. Czy Ożywieniec moze wykonac 2x Akcja ruchu. Przegladajac wczesniejsze posty natrafilismy na wzmianke, jednak nie poparta zadna wyrocznia tj Instrukcja czy FAQ.

2) Grajac Wdową Tarha wykonwalem akcje "Armia Śmierci". Wykonalem atak Ożywieńcem ignorujac widocznosc, czy odleglosc. Jednak przy rzucie wypadl X. Czy jako Wdowa moge wykorzystac swoja zdolnosc i przerzucić pudło?

3) Mroczny wladca na na koniec swojej tury zagrał karte "Wsparcie". Bazujac na jej nowych wlasciwosciach wyczytanych w FAQ zagrywa sie na koncu swojej tury. Przyzwal potwory przy swoim potężnym potworze. Po czym zagrał kolejna karte "Szał Krwi". Ta karta tez mowi o tym ze mozna ja zagrac na koniec swojej tury.
I tu jest niescislosc. Dla nas (czyt. Bohaterów) koniec tury to koniec tury. nie mozna zagrywac w nieskonczonosc kart "na koniec tury"?

4) W Spotkaniu Pierwszm przygody Zdrada Jaszczura Bohaterowie kontroluja Belthir'a. Jakie statystyki ma te postać?
 
     
Thorrek
[Usunięty]

Wysłany: Pon 12 Maj, 2014   

No dobra, spróbuje odpowiedzieć na te pytania:

1) Cytując instrukcję "Kiedy chowaniec zostaje aktywowany, gracz może wykonać nim akcję ruchu...Podczas swojej aktywacji chowaniec może też wykonać inne, opisane na swojej karcie akcje...Jeśli na karcie chowańca nie opisano żadnej innej akcji, jedyne, co ten chowaniec może robić, to poruszać się o maksymalnie tyle pól, ile wynosi jego szybkość."
Każdy chowaniec posiada 1 akcję ruchu + 1 akcję, która wynika z jego karty - w przypadku Ożywieńca (albo Wilka) atak. Nie można ruszać się nimi dwukrotnie chyba, że mieliby to napisane na karcie, bądź jakaś dodatkowa umiejętność.

2) Zdolność Wdowy "Raz na rundę, po swoim rzucie ataku..."
Atak wykonuje Ożywieniec, a nie Tahra, więc to nie jest jej rzut, a co za tym idzie nie powinna móc go przerzucić.

3) Wiem, że to może być przykre dla Bohaterów, ale Mroczny Władca ma prawo do swoich niecnych sztuczek. W akapicie Karty Mrocznego Władcy : "...Karty mrocznego władcy nie posiadają kosztu, nie ma też żadnego ograniczenia w liczbie kart, które mroczny władca może zagrać podczas swojej tury." Czyli przykład, który podaliście to po prostu sprytna strategia obmyślona przez waszego mrocznego kolegę. Bohaterowie też mogą swoje umiejętności łączyć w combosy, u niektórych jest to już naprawdę przegięcie, ale przynajmniej otrzymują zmęczenie. Mroczny Władca z kolei ograniczony jest liczbą kart na ręce oraz szczęściem w doborze nowych i liczeniem na to, że następna uratuje go z opresji/pomoże zdominować pole gry.

4) Belthir jak to Belthir, ma swoją kartę na której wszystko jest napisane. Ale mogę przybliżyć, że posiada Siły-4, Wiedzy-3, Woli-4, Czujności-1, Szybkość-4, atakuje 1 niebieską i 2 czerwonymi kośćmi (mamy 2 akt), a życie i obrona zależy od ilości graczy i waha się od 13-18hp oraz 1szarej+1brązowej, aż do 2szarych+1brązowej kości obrony.
Do tego ma fajne umiejętności, więc jest niezłym pomocnikiem dla Bohaterów i celem dla potworów :D
 
     
keldorn
[Usunięty]

Wysłany: Pon 12 Maj, 2014   

ad 4. nie chodzilo mi o takie statystyki, bo to widac na karcie. Ale jaka wybrac opcje kosci i hp. Czy wybiera sie najslabsza wersje czy moze taka ile jest bohaterów w grze.
 
     
Thorrek
[Usunięty]

Wysłany: Wto 13 Maj, 2014   

Wybieracie tą opcję ile macie Bohaterów. Pod to jest przygotowany poziom trudności, czyli ilość potworów, kart na ręce MW na starcie no i siła popleczników. Wyjątkowo w tym spotkaniu macie szanse kontrolować jednego z badassów, ale jego statystyki wciąż są takie same czyli 13hp przy dwóch Bohaterach, a 18hp przy czterech itd.
 
     
xxdamkamxx
[Usunięty]

Wysłany: Czw 15 Maj, 2014   

Witam . Czy może mi ktoś wyjaśnić w skrócie zasady gry z poplecznikami . Jak zdobywać żetony kiedy używać kart itd . Mój angielski jest do bani. Dzięki.
 
     
Thorrek
[Usunięty]

Wysłany: Czw 15 Maj, 2014   

W skrócie już to chyba raz pisałem, ale pomogę.

Mroczny Władca wybiera jedną talię z dostępnych mu zestawów popleczników na całą kampanię, czyli nie może mieszać kart z kilku różnych. Każda talia różni się zachowaniem, więc warto przeczytać i dopasować sobie taką jaka nam się najbardziej podoba/przyda.
Aby kupić, a potem użyć tych kart MW potrzebuje threat tokens = żetonów zagrożenia. Zdobywa je w następujący sposób:
-Zamiast doboru karty za pokonanie bohatera można wziąć 1 żeton (raz na bohatera w trakcie całej misji - obu spotkań. Dla pamięci bierze żeton bohatera i kładzie go obok siebie.)
-Na końcu misji MW otrzymuje 1 żeton, a w przypadku wygranej jeszcze 1 dodatkowo
-Przy wydawaniu pkt. doświadczenia można wymieniać 1 exp na 3 żetony
-Każdorazowo po zagraniu Karty Pogłoski otrzymuje 1 żeton

Następnie podczas fazy wydawania punktów doświadczenia może wydać żetony na kupno kart z talii - te żetony wracają po prostu do puli. Jeśli jednak zagra kartę musi zużyte żetony rozdać Bohaterom (po odwróceniu są to żetony fortuny/szczęścia), tak aby mieli ich po równo (w przypadku remisu bohaterowie wybierają między sobą kto je dostaje). Bohaterowie mogą w ten sposób uzyskane żetony wydać aby:
-Za 1 żeton odzyskać 1 pkt wytrzymałości (kropelka potu)
-Za 1 żeton przerzucić 1 z ich kości
-Za 2 żetony wykonać dodatkową akcję po dwóch normalnych (limit - każdy bohater może tylko raz na rundę to zrobić)
-Za 2 żetony w trakcie Fazy Zakupów dodać do oferty sklepowej dodatkową kartę (tutaj mogą łączyć żetony)

Po wykorzystaniu żetonu fortuny, bohater odrzuca go do puli.

Jeszcze jedno, każda talia ma kartę Agenta. MW może przyzwać "poplecznika" zamieniając go z potężnym potworem na mapie. Nie może wezwać agenta jeśli występuje on już fabularnie w scenariuszu. Po pokonaniu agenta MW musi odrzucić jego/jej kartę z powrotem do talii, po czym może kupić ją ponownie przy następnych zakupach (przy czym jest droga). Po umieszczeniu agenta na mapie aktywuje się go wraz z grupą potworów do której został wezwany i dopóki agent żyje nie można wezwać potężnego potwora z tej grupy. MW nie może wzywać agentów podczas Interludium oraz Finału, dodatkowo agenci nie mogą korzystać z reliktów.

To tyle jeśli chodzi o mechanikę tych dodatków. Nie jest to wszystko wprawdzie, ale te najważniejsze elementy. Mam nadzieje, że to pomoże.
 
     
xxdamkamxx
[Usunięty]

Wysłany: Pią 16 Maj, 2014   

Dzięki . Pomogłeś i to bardzo. ;)
 
     
Iesthir
[Usunięty]

Wysłany: Pon 19 Maj, 2014   

Jestem po pierwszej części kampanii. Dwie przygody (Wprowadzenie i Gruby Goblin) przegrałem z kretesem, głównie przez postać ze zdolnością ogłuszającą sąsiednie potwory (graliśmy na zasadach z kart a nie z erraty). Ale największą kłótnie przy stole wywołała karta podróży.

Karta, o której mowa mówiła mniej-więcej coś takiego: Spotkaliście starca/mędrca/pustelnika. Wybierzcie bohatera, jak uda mu się test umiejętności, to może podejrzeć karty MW i odrzucić jedną.

Gracze, wybrali, test się udał, kartę odrzucili.

Kwestia, która wywołała kłótnie to: Czy po odrzuceniu karty, gracz, który tą kartę odrzucał może powiedzieć innym graczom jakie karty na ręce ma MW?

Gracze obstawiali że tak, MW(ja), że nie i w końcu postawiłem na swoim, ale mimo wszystko wolałbym znać oficjalną wersję.
 
     
Thorrek
[Usunięty]

Wysłany: Pon 19 Maj, 2014   

Spokojnie, nie ma się czym przejmować. Wprowadzenie w kampanii Run Cienia jest prawie niemożliwe do wygrania dla MW, a przynajmniej mi się nigdy nie udało (4 znaczniki maksymalnie), ale nieważne kto wygra, bo zwycięska strona nie ma żadnych bonusów jeszcze oprócz wyboru następnej przygody. Jeżeli w trakcie podróży mieli szczęście i udało im się zobaczyć talię MW no to mają możliwość lepszego przygotowania się....przez najbliższe 2-3 tury. To aż tyle nie zmienia, żeby zabronić im dzielić się zdobytą wiedzą. Dlatego ja nie widzę problemu. A na koniec słowa otuchy. Przyjdą jeszcze lepsze, mroczne dni, kiedy to Bohaterowie będą klęczeć zrozpaczeni nad swoją niemocą, a sługi Mrocznego Władcy wypełnią zadania powierzone im przez swojego Pana, aby pogrążyć królestwa Terrinoth w ciemności. Głowa do góry :)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.18 sekundy. Zapytań do SQL: 14