galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytania i odpowiedzi dotyczące zasad
Autor Wiadomość
Boskurek
[Usunięty]

Wysłany: Nie 09 Lut, 2014   

Dzięki wielkie Nemomon, mam w końcu w miarę jasny pogląd na kwestię Kiścienia :)
Pozdrawiam!
 
     
magdabzb
[Usunięty]

Wysłany: Pon 10 Lut, 2014   

Po ostatniej rozgrywce pojawiła się kolejna wątpliwość.

Będąc na koronie władzy, po rzuceniu zaklęcia rozkazu, można rzucić zaklęcie z tali zaklęć jeśli poszukiwacz je posiada? i czy można zaklęcia rzucać na poszukiwacza znajdującego się na koronie władzy ?

być może na forum pojawiło się już to pytanie i przeoczyłam odpowiedź :neutral:
 
     
Boskurek
[Usunięty]

Wysłany: Pon 10 Lut, 2014   

Hej. W obu opisanych przypadkach można rzucać zaklęcia, zarówno z Korony Władzy, jak i na Poszukiwacza, który tam się znajduje.
Nie można rzucać zaklęć na Istoty w Krainie Wewnętrznej - i to jest bodaj jedyne ograniczenie na rzucanie zaklęć w tej Krainie.
 
     
magdabzb
[Usunięty]

Wysłany: Wto 11 Lut, 2014   

Boskurek napisał/a:
Hej. W obu opisanych przypadkach można rzucać zaklęcia, zarówno z Korony Władzy, jak i na Poszukiwacza, który tam się znajduje.
Nie można rzucać zaklęć na Istoty w Krainie Wewnętrznej - i to jest bodaj jedyne ograniczenie na rzucanie zaklęć w tej Krainie.


dziękuję za odp. Wyprzedziłeś moje pytanie nr 2 ;)
 
     
magdabzb
[Usunięty]

Wysłany: Sro 19 Lut, 2014   

Czy poszukiwacz, który stanął na obszar, na którym leży karta "miejsce" MAGICZNE WROTA musi ją rozpatrzyć i rzuca kością? czy może "nic nie robić" bo nie chce przechodzić i jego kolej się kończy ??

z góry dziękuję za odpowiedź :)
 
     
Nemomon
[Usunięty]

Wysłany: Sro 19 Lut, 2014   

magdabzb napisał/a:
Czy poszukiwacz, który stanął na obszar, na którym leży karta "miejsce" MAGICZNE WROTA musi ją rozpatrzyć i rzuca kością? czy może "nic nie robić" bo nie chce przechodzić i jego kolej się kończy ??

z góry dziękuję za odpowiedź :)


Może badać tę kartę, ale nie musi.
 
     
misslear
[Usunięty]

Wysłany: Czw 20 Lut, 2014   

Cześć,
Mam takie pytanko dotyczące rozszerzenia Miasto:
Jezeli Włamykotka włamuje się do Meranżerii to czy okradając sklep może sobie wybrać dowolnego Chowańca, czy musi go wylosować?
Nie jest to dla mnie do końca jasne, bo ona ma na karcie napisane, że może sobie wybrać przedmiot, a na planszy mówi się o losowaniu.
Pozdrawiam,
 
     
Nemomon
[Usunięty]

Wysłany: Czw 20 Lut, 2014   

misslear napisał/a:
Cześć,
Mam takie pytanko dotyczące rozszerzenia Miasto:
Jezeli Włamykotka włamuje się do Meranżerii to czy okradając sklep może sobie wybrać dowolnego Chowańca, czy musi go wylosować?
Nie jest to dla mnie do końca jasne, bo ona ma na karcie napisane, że może sobie wybrać przedmiot, a na planszy mówi się o losowaniu.
Pozdrawiam,


Cześć,

Włamykotka może jedynie ukraść Przedmioty, używając swojej zdolności. Ponieważ Chowańce są kartami Przyjaciół, to Włamykotka nie może ich ukraść.
 
     
misslear
[Usunięty]

Wysłany: Czw 20 Lut, 2014   

A w takim razie jak to wygląda w aptece? Włamykotka moze sobie wybrać dowolny eliksir, czy musi go losować?
 
     
Nemomon
[Usunięty]

Wysłany: Czw 20 Lut, 2014   

misslear napisał/a:
A w takim razie jak to wygląda w aptece? Włamykotka moze sobie wybrać dowolny eliksir, czy musi go losować?


Wydaje mi się, iż musi losować. W opisie Włamykotki możemy przeczytać, iż musi ona wybrać 1 "dostępny Przedmiot z tego spotkania". W polskiej wersji karty może nie brzmieć to zbyt jasno, ale w angielskiej jest napisane: "choose 1 Object that is available to purchase from the encounter". Na obszarze Apteki nie ma ściśle określonych konkretnych Przedmiotów, a jedynie rodzaj Przedmiotów. Można więc dojść do wniosku, iż te "available to purchase" karty z Apteki, to karty Eliksirów. Dlatego też Włamykotka nie może określić konkretnego Eliksiru (bo konkretne Eliksiry nie są instrukcją obszaru Apteki), a jedynie kartę Eliksiru.

Innymi słowy: Przychodzi Włamykotka do Apteki i decyduje się użyć swej zdolności. Losuje pierwszą z brzegu kartę Eliksiru i rzuca 1 kością, dodając koszt Eliksiru. Tutaj musi dodać 1 oczko; nie może np. zdecydować się ukraść większej liczby Przedmiotów, bowiem jej zdolność zabrania tego, a koszt pojedynczego Eliksiru wynosi 1 sztukę złota. Przy swej startowej Mocy jeżeli wyrzuci "5" lub "6", to użycie zdolności się nie powiedzie. Jeżeli wyrzuci inny wynik, zdolność się powiedzie i będzie mogła zabrać Eliksir.
 
     
magdabzb
[Usunięty]

Wysłany: Sro 26 Lut, 2014   

powiedzcie mi jak to jest...

posiadam różdżkę zniszczenia "magiczny przedmiot" (wybrany poszukiwacz traci 2 żetony mocy albo siły lub po jednym M i S)

czy aby ustrzec się przed działaniem tego przedmiotu poszukiwacz może rzucić na siebie zaklęcie "niewidzialność" albo "rozproszenie magii" czy TYLKO "zniszczenie magii" ?


z zasad wynika "magiczny przedmiot" to przedmiot.

więc jedynie zaklęcie "zniszczenie magii" chroni takiego poszukiwacza przed utratą żetonów ??


jeśli używam różdżki mogę jeszcze rzucić zaklęcie ?


bardzo dziękuję za wszelkie wyjaśnienia. Będą mi potrzebne dla moich graczy, którzy wymyślają interpretacje ;)
 
     
Xan
[Usunięty]

Wysłany: Sro 26 Lut, 2014   

Droga Magdo,
cóż... żadne z podanych przez Ciebie Zaklęć nie uchroni Poszukiwacza przed działaniem takiego przedmiotu jak Różdżka Zniszczenia. Dlaczego?

Po pierwsze Różdżka Zniszczenia jest Przedmiotem, a nie Zaklęciem.
Po drugie Zaklęcie "Niewidzialność" dotyczy wymykania się istotom i innym Poszukiwaczom.
Po trzecie Zaklęcie "Rozproszenie Magii" rozprasza tylko Zaklęcia.
Po czwarte Zaklęcie "Zniszczenie Magii", owszem zadziała, ale tylko na czas jednej rundy i to jeszcze musiałabyś rzucić to Zaklęcie przed tym, nim jakiś inny Poszukiwacz znalazłby tę Różdżkę, ponieważ Zaklęcie "Zniszczenie Magii" można rzucić na początku lub na końcu swojej tury, zaś Różdżkę Zniszczenia odrzuca się w dowolnym momencie.

Pozdrawiam i w razie niejasności służę pomocą,
Kamil :)
 
     
magdabzb
[Usunięty]

Wysłany: Sro 26 Lut, 2014   

Ja sie z toba Xan zgadzam w 100% ale moi gracze czasami szukaja dziury w calym i nie wierza moim slowom, dlatego dzieki wielkie za czarno bialy obraz bo dzisiaj sie nim posluze :) )
 
     
magdabzb
[Usunięty]

Wysłany: Pon 03 Mar, 2014   

nie rozumiem następujących rzeczy...

"ukryta kieszeń" i "sakwa bez dna"
na kartach tych przedmiotów jest napisane że żaden z tych przedmiotów nie może być ci odebrany za pomocą zaklęcia.. a faq pisze że jednak jakieś zaklęcia wpływają na te przedmioty..

gdzie logika ? kto mi wyjaśni dlaczego?
Ostatnio zmieniony przez Pon 03 Mar, 2014, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Cyberpuncur
[Usunięty]

Wysłany: Pon 03 Mar, 2014   

Tu nie ma logiki.
THIS IS TALISMAN!
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.89 sekundy. Zapytań do SQL: 15