galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zasady gry
Autor Wiadomość
BlessPL
[Usunięty]

Wysłany: Wto 14 Sty, 2014   

Tor paniki wzrasta głównie w wyniku przekroczenia limitu liczby potworów na peryferiach, wpływają na niego również niektóre karty mitów. Tor paniki nigdy nie maleje.

Żetony na torze zagłady pojawiają się w kilku przypadkach:
- otwarcie nowej bramy
- panika na poziomie 10 - dalszy jej wzrost powoduje dodanie nowego żetonu na torze zagłady
- inne sytuacje wynikające z karty mitów
 
     
demiurg
[Usunięty]

Wysłany: Sro 02 Kwi, 2014   

Mam kilka pytań do podstawki
1) czy bonusy z kart umiejętności się sumują, np. gdy mam dwie karty umiejętności waleczność +1, to mam +2 do waleczności? Dodatkowo jak wydam, żeton wskazówki to dzięki tym kartą otrzymuje dwie dodatkowe kości (+1 kość za każdą kartę), a jak te dwie karty posiada Joe Diamond to 3 dodatkowe kości (+1 kość za jego zdolność z karty postaci)? Rozumiem, że te dodatkowe kości za wydanie wskazówki obowiązują również przy teście walki?
2) jeżeli zakrywam kartę umiejętności aby ponowić test np. waleczności, uników to traktuje ten test jako przerzut wcześniejszego (czyli mogę wykorzystać kości za żetony wskazówek) czy jest to nowy test i nie mogę wykorzystać wcześniejszych kości za żetony wskazówek. Czy przerzuty mają tylko miejsce gdy jest to wprost napisane (jak np. zdolność z karty postaci Mandy Thompson?
3) wóz patrolowy "... za każdym razem kiedy kończysz walkę ... rzuć kością" Jeżeli na polu mam 3 potwory to rzucam kością po walce z każdym z nich, czy tylko raz jak się uporam ze wszystkimi?
4) zaklęta biżuteria "umieść 1 żeton wytrzymałości (z puli) aby zapobiec utracie 1 punktu wytrzymałości.. " jeżeli otrzymam 2 obrażenia to mogę położyć od razu 2 żetony wytrzymałości aby zapobiec 2 obrażeniom ?
5) zaklęcie odnalezienie bramy:
a) rozumiem, że mogę za pomocą zaklęcia powrócić na dowolny obszar tylko gdzie znajduje się brama do tego świata
b) jeżeli nie ma otwartych bram do tego świata to mogę rzucić to zaklęcie i wtedy będę zagubiony w czasie i przestrzeni, czy nie wolno mi rzucić zaklęcia
c) jeżeli jestem na pierwszym polu w innym świecie i nie uda mi się rzucić zaklęcia to nadal mogę ruszyć się na drugie pole?
6) jeżeli stoję na obszarze gdzie jest kilka potworów i w fazie ruchu zamierzam z nimi walczyć to mogę przed rozpoczęciem z nimi walki wydać punkty ruchu na przeczytanie ksiąg?
7) w walce z przedwiecznym nie ma fazy ruchu czyli nie można czytać ksiąg?
8) można zakończyć ruch na obszarze z którego się rozpoczęło ruch np. z obszaru A idę na obszar B, wymieniam się z innym graczem przedmiotami i wracam z powrotem na A?
9) jeżeli odrzucam sprzymierzeńca aby skorzystać z jego zdolności to usuwam go z gry czy trafia do tali sprzymierzeńców i może być ponownie wylosowany?
10) jeżeli poziom paniki wynosi 10 to nadal usuwa się sprzymierzeńców za każdy punkt o który "wzrasta poziom paniki"?
 
     
zvish
[Usunięty]

Wysłany: Czw 03 Kwi, 2014   

Ad1. Tak, wszystko dobrze se rozumiesz :D
Ad2. Jak wydasz wskazówki na jakiś test, a później chcesz go z czegoś ponowić, czy to z jakiejś Papierosnicy itd. To pula kości jaką rzucasz jest wzbogacoa o wcześniej wydane wskazówki.
Ad3. Walka kończy się w momencie jak potwór padnie, albo jak ty padniesz (nawet na poczytalności). Więc jak zamierzasz walczyć z trzema potworami to testujesz wóz patrolowy trzy razy. Chyyba że je poomijasz. Omijanie nie jest walką - chyba że próbuje unikać ale już w trakcie walki.
Ad4.Tak
Ad5. Odnalezienie bramy możesz ospalić w Fazie Ruchu będąc w innym świecie. Czar ten nie zabiera Ci ruchu, więc jeżeli nie powiedzie Ci sięto robisz normlanie kroka na drugie pole. jeżeli Ci się powiedzi to robisz to wedle zasad wracania z innych światow, czyli musisz przez taką bramę wrocić w jakim świecie jesteś (no chyba że masz jeszcze Puszkę Bram). Jeżeli nei masz obecnie otwartych bram do innego świata w jakim się znajdusze i walniesz tym zaklęciem to stanie się to co stało by się jak byś musiał z Innych Światów wychodzić nie mając odpowiednij bramy - zagubisz się w czasie i przestrzeni.
Ad6. Tak - przed, ale po już nie bo rozpoczęcie Walki kończy ruch.
Ad7. Ano nie ma ruchu, nie możesz se już czytać :D
Ad8. Można.
Ad9. Tutaj żęś strzelił w sedno, bo czasami zastanawiam mnie czy ja dobrze gram. Ja se gram żę wraca do talii sprzymieżeńców.
ad10. Tak, wtedy wchodzą żetony zagłady, ale też teg ostatniego sprzymieżeńca Ci usuwa. Bo jak nie zdobyłeś żadnego, to przy 10 poziomie paniki powinieneś mieć 1 w talii. Nawet jak grasz z dodatkami to wedle zasad każą skompletować 11 kartową talię przymieżeńców, tak żeby ich było zawsze 11. Ja se gram tak żę jak miałem pierwszy booster do sprzymieżeńców z Dunwicj to zacząłem usuwać po dwóch na jedno podniesienie, a jak doszly sprzymieżęńcy kolejny to po trzech itd. Żebe se mieć większą frajdę z używania różnych przymieżeńców.
 
     
demiurg
[Usunięty]

Wysłany: Czw 03 Kwi, 2014   

Dzięki za odpowiedzi!
 
     
demiurg
[Usunięty]

Wysłany: Pon 14 Kwi, 2014   

1) Jeżeli po nieudanym teście w innych światach mam odrzucić połowę przedmiotów (nie jest napisane, że mogę je wybrać) to odrzucam losowe przedmioty? Czy mimo, że nie jest napisane, to i tak odrzucam wybrane przeze mnie przedmioty?
2) spotkanie wewnętrzne sanktuarium "kiedy bierzesz udział w comiesięcznej ceremonii, jesteś świadkiem wielkiej mocy i wielkiego zła. Tracisz do 3 punktów poczytalności i otrzymujesz tyle samo żetonów wskazówek" Jak się rozpatruje takie spotkanie? Mogę zdecydować ile chcę stracić punktów poczytalności, a jeśli tak to czy mogę w ogóle nie tracić poczytalności?
 
     
zvish
[Usunięty]

Wysłany: Pon 14 Kwi, 2014   

Ad 1: Jezeli nie napisali że losowa to wybierasz sam.

Ad 2: Sądzę że możesz zdecydować się straciś 0 punktów. Ogólnie spotkanie jets raczej pozytywne, są momenty gdzie wymiana poczytalności za wskazówki 1 do 1 to świetna okazja.
 
     
gwizdzius
[Usunięty]

Wysłany: Pon 14 Kwi, 2014   

Cytat:
Tracisz do 3 punktów poczytalności i otrzymujesz tyle samo żetonów wskazówek
oznacza że tracisz tyle jeśli masz, lub mniej jeśli masz mniej. Nie możesz jednak decydować ile chcesz stracić. Żeby można było samemu zdecydować powinno być napisane: "Możesz stracić do 3 punktów poczytalności aby otrzymać tyle samo żetonów wskazówek.". Widzicie różnicę chyba w tych dwóch stwierdzeniach.
 
     
zvish
[Usunięty]

Wysłany: Wto 15 Kwi, 2014   

Chodź generalnie pewnie masz rację Gwizdzius to nie dziwi mnie że spotkanie okazało się problematyczne. Zostało ono dziwacznie sformułowane. Czemu o razu nie napisali "tracisz 3 punkty poczytalności, za kazdy stracony punkt poczytalności otrzymujesz wskazówkę" Wyszlo by na to samo, a nie bylo by wątpliwości.
 
     
goki
[Usunięty]

Wysłany: Wto 15 Kwi, 2014   

gwizdzius napisał/a:
Cytat:
Tracisz do 3 punktów poczytalności i otrzymujesz tyle samo żetonów wskazówek
oznacza że tracisz tyle jeśli masz, lub mniej jeśli masz mniej. Nie możesz jednak decydować ile chcesz stracić. Żeby można było samemu zdecydować powinno być napisane: "Możesz stracić do 3 punktów poczytalności aby otrzymać tyle samo żetonów wskazówek.". Widzicie różnicę chyba w tych dwóch stwierdzeniach.


nie zgodze sie z toba, wtedy powinno byc napisane 'strac 3 punkty poczytalnosci...'
tak jak zvish zauwazyl w swoim poscie

na zasadzie jak pojdziesz do sklepu i bedzie napisane 'zaplac do 5 zl, za kazda wydana zlotowke dostaniesz naklejke' oznacza ze masz zaplacic tyle ile masz w portfelu, ale nie wiecej niz 5zl, czy tyle ile naklejek chcesz tyle placisz? ;)

podsumowujac: mozesz stracic 0-3 punktow poczytalnosci, wg twojego upodobania:)
 
     
demiurg
[Usunięty]

Wysłany: Sro 16 Kwi, 2014   

Jeszcze trochę Was pomęczę ;)

1) Karty mitów "Każdy gracz może wykonać test szczęścia aby zostać pobłogosławionym" może wykonać gracz będący w więzieniu lub będący zagubiony w czasie i przestrzeni? Analogiczne pytanie do mitu "pierwszy gracz musi zdać test szczęścia albo zostanie przeklęty" ? Mit "każdy badacz, który posiada Whiskey musi zdać test skradania się albo zostanie aresztowany" Rozumiem, że ten test tyczy się tylko graczy będących w Arkham ale nie będących w więzieniu?
2) Czy potwory znajdujące się na karcie straszliwego eksperymentu lub jako trofea badaczy uważa się je, że są "w grze", tzn. czy odrzuca się je do puli, np. gdy rozpatrujemy kartę mitu "jeśli w grze znajdują się Ogniste Wampiry, ich żetony należy odłożyć do puli" ?
3) Jeśli mit nakazuje odłożyć do puli potwory będące "w Arkham" to również odkłada się je z przestworzy (wiem, że na peryferiach zostają) ?
4) Jeśli użyje znaku starszych bogów to mogę od razu odrzucić jedzenie i wtedy stracę tylko 1 punkt poczytalności, analogicznie przy udanym teście dla księgi "nienazwane kulty" odrzucam od razu nienazwane kulty i whiskey dzięki czemu nie tracę poczytalności?
 
     
kegarx
[Usunięty]

Wysłany: Czw 17 Kwi, 2014   

IMO
1) Każdy gracz to każdy gracz. Nie ważne gdzie jesteś. Co do aresztowania w tym momencie nie jestem pewien ale, zrobiłbym ten test badaczowi który już jest na polu więzienia. W przypadku gdyby się nie udało badacz poniesie ponowne skutki aresztowania (utrata pieniędzy, ale nie zostanie ponownie zatrzymany).

"Drzwi od celi otworzyły się. Joe podniósł wzrok na strażników, którzy w nich stanęli.
- No Diamonds, ptaszki śpiewają, że z przemytnikami interesy robisz. Whiskey, Ci się zachciewa co? Rewizja! Przeszukać go! Tylko dobrze!
- Szefie jest! Ma butelkę jedną.
- Taak? No to ładnie. Posiedzisz sobie tutaj jeszcze trochę a i kaucja za Ciebie będzie większa. He he he he... Chodźcie, chłopcy, zobaczymy co to za kompot jest.... he he he".

2) Potwory na tej karcie nie są "w Arkham" w rozumieniu mechaniki gry. Czyli ognisty wampir nie zejdzie z pola. (Wnioskuję to po tym, że flet starszych bogów też nie działa na potwory znajdujące się na tej karcie).
3) Tak, te z przestworzy i peryferii też.
4) Jedzenie i whisky - chronią przed UTRATĄ punktów poczytalności i wytrzymałości, natomiast nie mają wpływu na sytuację w której badacz musi ponieść KOSZT np rzucenia zaklęcia itp. czytania księgi czy użycia znaku starszych bogów.

IMO
 
     
demiurg
[Usunięty]

Wysłany: Czw 17 Kwi, 2014   

3) zgodnie z FAQ na peryferiach zostają (nie pisało natomiast nic o przestworzach)
4) przejrzałem wersje po angielsku podanych przeze mnie kart. Znak starszych bogów "When sealing a gate, lose 1 Stamina and 1 Sanity and return this card to the box...", nienazwane kulty " ...If you pass, draw 1 Spell, lose 1 Sanity, and discard Nameless Cults..." Zgodnie z tym zagranie tych kart, wiąże się z utratą poczytalności/wytrzymałości, a nie kosztem jak w przypadku zaklęć. Wydaje mi się, że jedzenie i whisky można zagrać z tymi kartami.
 
     
Stonka
[Usunięty]

Wysłany: Pon 28 Kwi, 2014   

Z góry przepraszam, nie wiem czy to pytanie już padło ale najzwyczajniej w świecie nie chce mi sie wertować wszystkich stron ;)

Chodzi mi o honorarium. Nie bardzo wiem kiedy gracz może je dostać. Znalazłam jedną wzmiankę na karcie którejś postaci i to chyba tyle. (Jeśli pytanie wyda się głupie- nie krzyczeć, grałam dopiero dwa razy :P )
 
     
sirafin
[Usunięty]

Wysłany: Pon 28 Kwi, 2014   

Nie krzyczę. Honorarium można zdobyć losowo podczas odbywania spotkań, najłatwiej upolować je w Redakcji ;)
 
     
kegarx
[Usunięty]

Wysłany: Pon 05 Maj, 2014   

Pytania dwa z dzisiejszej rozgrywki:
- czy karta pożyczki nadal jest rozpatrywana gdy przebudzi się przedwieczny?
- czy karta mitów warunki (np. pogoda: mgła) nadal wywiera swój wpływ gdy przedwieczny się przebudzi?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.19 sekundy. Zapytań do SQL: 13