galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zasady
Autor Wiadomość
epresley
[Usunięty]

Wysłany: Wto 10 Gru, 2013   Zapytanie

Mam pytanie dosyć istotne w sprawie tej gry.

W przewodniku strażnika tajemnic widnieją scenariusze w których podane jest co i gdzie w jakich pomieszczeniach będzie się znajdować.

Czy są to informacje kluczowe które mają wpływ na grę?

Zmierzam do tego, że jeżeli zagram ze znajomymi np. scenariusz pierwszy i ja będę strażnikiem tajemnic, i potem zagram w tej samej obsadzie znowu ten sam scenariusz tylko że ja będę wtedy badaczem, czy świadomość że wiem co gdzie było nie spowoduje że gra już będzie bez sensu?
 
     
zvish
[Usunięty]

Wysłany: Sro 11 Gru, 2013   

Niestety, tak wlaśnie jest.
I to jest najwiekszym minusem Posiadlości Szaleństwa.
Dlatego ja gram tylko jako strażnik. Owszem jak nie gracz duzo to możesz nie wszystko pamiętać. Ale do raczej słaby argument aby liczyć na tak subiektywną rzecz jak jakość pamięci strażnika.


Gram tylko jako strażnik i są przygody w ktory moi gracze jeszcze nie posunęli się na tyle daleko że w niektórych nawet jeszcze nie wiedzą o co chodzi - dlatego jest do dla nich poniekąd jak granie ciągne w nową przygodę.

Jednak są przygody jakie tak cięzko odslaniają kluczowe sprawy, że po jednym graniu to nie tylko strażnik, ale o gracze wiedzą jaką objąć strategię żeby mieć jakieś 90% szans na zwycięstwo. Taką przygodą jest z druku na zyczenie Polowanie na Czarownicę, ktorej to przygpdy nie polecam Ci, chyba żę kolekcjonersko chcesz ją poprostu mieć. Rzeczy wygląda tak , zagrasz w nią raz z danymi graczami i to będzie dla Ciebie jedyna okazja na wygranie. Później przygoda strasznie robi się głupia przez jej prostotę - plansza mała, wsyzstko leży cągle prawie na tych samych miejscach, że gracz po jednej grze już będą wiedzieć jak wygrać.

Ano taka posiadlość, jak mówię, największy to jej minus, być może nawet dla niektorych minus na tyle znaczący żeby wogóle tej gry nie tykać.
 
     
kermit
[Usunięty]

Wysłany: Pią 13 Gru, 2013   

Dlatego ja też gram najczęściej jako strażnik, ale niektóre scenariusze zostawiam żonie, albo bratu, po to by też sprubować jako badacz, ale wtedy strażnik musi prowadzić wszystkie opowieści ze scenariusza żebym nie miał załatwo i nie znał wszystkich kart..
 
     
farin
[Usunięty]

Wysłany: Pon 23 Gru, 2013   

Zastanawiam się nad 1 rzeczą:
W piątym scenariuszu COTW kiedy komuś, za pierwszym razem, spadnie poczytalność do 0 dostaje kartę manii. Na tejże karcie, którą własnie otrzymałem był warunek - "kiedy postać zostanie obłąkana". Efekt automatycznie jest rozpatrywany, czy też nie?
 
     
Maurycy
[Usunięty]

Wysłany: Wto 31 Gru, 2013   

Witam:)

Dość niedawno udało mi się zakupić posiadłość szaleństwa i po paru rozgrywkach tak jak w przypadku Horroru w Arkham pojawiło się parę pytań :)

1. Czy gdy badacz znajduje się w kryjówce to kiedy do pomieszczenia wchodzi potwór, badacz ten testuje przerażenie czy nie ?

2. Czy gdy Strażnik Tajemnic zyskuje z różnych okoliczności możliwość przesunięcia badacza, po czym przesunie go na obszar na którym znajduje się żeton pożaru, to czy ów badacz musi wykonać test woli by sprawdzić czy dostanie obrażenie ? czy nie ?

3.Czy zdolność pani Carolyne Fern (jest chyba z dodatku Zew Dziczy) która mówi "Raz na grę, anuluj zdolność lub efekt karty, pozwalający Strażnikowi Tajemnic przesunąć, wykonać akcję, lub wykonać atak innym badaczem, znajdującym się w Twoim pomieszczeniu" może anulować efekt karty Traumy strażnika która wymaga 0 poczytalności badacza i mówi iż badacz zostaje zabity ? (krótko ujmując z opisu karty wynika iż popełnia samobójstwo)

i ostatnie pytanie tyczące dodatku Zew Dziczy

4. W Zew Dziczy występują karty urojeni w Histori 1 które kładzie się na talie sprzymieżeńców. W momencie gdy wyciągam kartę wydarzeń która zwie się Kłamstwa i zdrada" z tej historii, pozwala mi spojrzeć powiedzmy na górną kartę talii historii. Moje pytanie, czy górna karta w takim wypadku to karta urojenia czy ta która znajduje się pod nia?

Z góry przepraszam za taki długi post i dzięki wielkie za pomoc :) Jeszcze nie ruszyłem z Dziczy wielu historii więc możliwe, że jakies pytania się pojawią oraz mam jeszcze nieruszone w ogóle Zakazaną alchemie, ale muszę przyznać iż instrukcje są bardzo dobrze spisane w tej grze:)

Przy okazji z racji dnia i godziny :) Życzę wszystkim szczęśliwego nowego roku!! :)
 
     
cthulhumsl
[Usunięty]

Wysłany: Wto 31 Gru, 2013   

Witam!

Postaram się odpowiedzieć:

1. Ukryty badacz wykonuje testy na przerażenie.

2. Badacz otrzymuje obrażenia od ognia, jeśli znajduje się w płonącym pomieszczeniu na koniec swojej tury. Jeśli próbuje wejść do płonącego pomieszczenia, to wykonuje test woli. W przypadku porażki otrzymuje 1 punkt przerażenia, ale i tak może wejść do takiego pomieszczenia. Natomiast jeśli do takiego pomieszczenia przesuwa badacza Strażnik Tajemnic, to wydaje mi się, że również powinien wykonać test woli, podobnie jak w analogicznym przypadku musi wykonywać test na przerażenie przeciw potworom.

3. Moim zdaniem Carolyne Fern nie może anulować efektu karty "Jedyne wyjście". Użycie tej karty powoduje, że badacz zostaje po prostu zabity (popełnia samobójstwo) i nie jest to akcja, ani atak, ani ruch wg mechaniki gry.

4. Z jednej strony karta urojeń leżąca na wierzchu talii historii jest tą wierzchnią, z drugiej nie jest to jednak karta talii historii, więc... Nie wiem ;] Ja grałbym tak, że Strażnik pomija kartę urojeń.
 
     
Maurycy
[Usunięty]

Wysłany: Sro 01 Sty, 2014   

Dziękuję ślicznie za odpowiedź :)
 
     
kermit
[Usunięty]

Wysłany: Pią 03 Sty, 2014   

Ja mam inne pytanie. Wczoraj rozegrałem 4 historię, koszmar z dunwich i byłem strażnikiem tajemnic. Nie udało mi się na czas ułożyć układanki ( mimo, że rozpisywałem sobie ułożenia klocków, bo bez tago ani rusz), więc w konsekwencji badacze wygrali. Moje pytanie właśnie dotyczy tej układanki, czy klocek, który dojdzie już na czwartą pozycję może następnie spaść i wrócić na początek układanki, czyli będzie pierwszy od lewej, czy trzeba go po kolei cofać zamieniając z klockami na pozycji 3, 2 i 1, bo przyznam się, że jest to bardzo czasochłonne.
 
     
cthulhumsl
[Usunięty]

Wysłany: Sob 04 Sty, 2014   

Kafelek z 4 pozycji nie spada, trzeba go przesuwać w lewo.
 
     
kermit
[Usunięty]

Wysłany: Nie 05 Sty, 2014   

Tak właśnie grałem i było bardzo ciężko.
 
     
ptrhobson
[Usunięty]

Wysłany: Pon 03 Lut, 2014   

Witam wszystkich w moim pierwszym poście :)

Grałem wczoraj pierwszy raz w posiadłość szaleństwa, którą niedawno kupiłem. Grało się bardzo przyjemnie dopóki nie odsłoniliśmy karty celu, w której musiałem na planszy położyć Waltera oddalonego o dwa obszary od dowolnego badacza. Tak też zrobiłem i położyłem go w obszarze, w którym był ołtarz (nie pamiętam jak się nazywał pokój). Kiedy któryś z badaczy próbował wejść do pokoju była na nim kłódka a pod nią na karcie było napisane, że te drzwi są zamknięte... bez sposobu na ich otwarcie. Nie opuściłem Walterem tego pomieszczenia i po dwóch turach wygrałem. Gdzie popełniłem błąd? Przecież musi być jakiś sposób na otwarcie drzwi...
 
     
Bartonello_PL
[Usunięty]

Wysłany: Pon 03 Lut, 2014   

Witam ! Wydaje mi się, że na karcie celu lub karcie 1 wskazówki zapisane jest, że należy odrzucić wszystkie karty zamków kiedy w grze pojawia się Walter.
 
     
ptrhobson
[Usunięty]

Wysłany: Pon 03 Lut, 2014   

będę musiał to sprawdzić w domu, dzięki bardzo za wskazówkę ;)

no to mnie chyba moi badacze powieszą ...
 
     
Odzadzebi
[Usunięty]

Wysłany: Sro 02 Kwi, 2014   Drabina

Witam,
zagrałem w to raptem 2 razy (1 i 2 scenariusz). W drugim na planszy pojawia się 1 znacznik drabiny - dokąd on prowadzi? I przy okazji dokąd prowadzą inne znaczniki np szyb wentylacyjny w analogicznych sytuacjach późniejszych scenariuszy?
 
     
zvish
[Usunięty]

Wysłany: Czw 03 Kwi, 2014   

@ Farin
Niewiem o jakiej dokładnie mówisz karcie, ale myslę że nie rozpatrywany od razu, ponieważ to obłąkanie narazie powoduje nabycie tej manii. Dopiero od następnego razu będzie się odpalać.

@ Maurucy
Ad4. ja też jak przedmówca grałme tak żę karta ta jest pomijana. Jest jeszcze kilka efektów jakie na wierzchnią kartę wplywają, także zawsze traktowalem ją z pominięciem. Ale przyznam się szczerze że sam niewime czy dobrze to rozgrywam ;)

@Kermit
Tak jak pojawia się Walter to wszystkie zamki spadają.

@Odzadzebi
Jeden znacznik prowadzi zawsze do drugiego. Tak jak by pola na jakich się znajdują byly sąsiadujące. W większości przypadków układasz po dwa znaczniki przygotowując przygodę. Ale akurat w 2 przygodzie z podstawki jest taka sytuacja że ta druga drabina pojawi się w trakcie - wynikie to z kart (chyba wskazówki). W kazdym razie dopoki nie ma drugiego znacnzika na planszy to ta drabina z kaplicy niegdzie nie prowadzi. Czyli ani badacze, ani potwory humanoidy nie mogą z niej skorzystać.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.12 sekundy. Zapytań do SQL: 13