galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Atak - Y-WING broń dodatkowa (2x torpedy)
Autor Wiadomość
thorin 

Dołączył: 16 Sie 2011
Posty: 9
Wysłany: Pon 04 Lis, 2013   Atak - Y-WING broń dodatkowa (2x torpedy)

Pytanie dotyczy ataku z wykorzystaniem broni dodatkowej.

Przypadek 1:
=================
Y-WING wyposażony w 2 torpedy protonowe (użycie w fazie Atak).

Aby zaatakować muszę wykorzystać znacznik namierzonego celu.
Czy mogę zaatakować (wykorzystać) 2 karty 'torpedy protonowe' (rzucając tym samym zsumowaną liczbą kości lub dla każdej torpedy z osobna) ?

Przypadek 2:
=================
Y-WING wyposażony w

1 torpedy protonowe (użycie w fazie Atak)
1 Inna broń typu torpedy nie wymagająca żetonu namierzonego celu (użycie w fazie Atak)

Aby zaatakować muszę wykorzystać znacznik namierzonego celu dla torped protonowych.

Czy mogę zaatakować wykorzystując drugą broń ?

Jak graliśmy ?

Ad. 1 w tym przypadku (i tak graliśmy) wykorzysywaliśmy 1 znacznik namierzonego celu i odpalaliśmy 1 raz rakiety protonowe (ponieważ na drugie nie było żetonów namierzonego celu).

Ad. 2 Przypadek czysto hipotetyczny.



Prośba o potwierdzenie.
 
     
kufel 


Dołączył: 27 Maj 2011
Posty: 558
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Pon 04 Lis, 2013   

Każdy znacznik "namierzonego celu" pozwala na wykonanie 1 ataku, inna sprawa, że można wykonać tylko 1 atak w rundzie!
Cytat:

Instrukcja str. 10
Uwaga: Każdy statek może zaatakować tylko raz w danej
rundzie.
 
     
thorin 

Dołączył: 16 Sie 2011
Posty: 9
Wysłany: Pon 04 Lis, 2013   

OK, wiem że można wykonać 1 atak ale jeżeli mam rakiety lub torpedy tego samego typu (i nie wymagają namierzonego celu) to czy mogę je odpalić (dwie) podczas fazy ataku ?
 
     
TuReK
koko*2 Cylon spoko


Dołączył: 15 Maj 2010
Posty: 0
Wysłany: Pon 04 Lis, 2013   

Nie możesz
_________________
Podwładny powinien przed obliczem admirała mieć wygląd lichy i durnowaty, tak by swoim pojmowaniem sprawy nie peszyć przełożonego.
 
     
Taperonix 

Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 203
Skąd: Ząbki
Wysłany: Pon 04 Lis, 2013   

Nie. odpalenie rakiet to jest jeden atak, a możesz atakować tylko raz. Nie ważne czy masz 2 znaczniki namierzonego celu, czy 2 rakiety tego samego rodzaju. 2 ataki możesz wykonać rakietami kasetonowymi (opis karty).
_________________
Taperonix
 
     
kufel 


Dołączył: 27 Maj 2011
Posty: 558
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Pon 04 Lis, 2013   

"Kasetony" są na suficie, rakiety mogą być kasetowe! :P
 
     
thorin 

Dołączył: 16 Sie 2011
Posty: 9
Wysłany: Pon 04 Lis, 2013   

OK,

Dziękuję wszystkim za odpowiedź.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.11 sekundy. Zapytań do SQL: 12