galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Kulgan
Czw 10 Paź, 2013
kilka pytań osoby stawiającej pierwsze kroki
Autor Wiadomość
JollyRoger1916 


Wiek: 36
Dołączył: 14 Gru 2009
Posty: 542
Skąd: Kamieniec Wrocławski
Wysłany: Pią 11 Paź, 2013   

ad.1. Z tego co pamiętam tak właśnie działa Urodzony w chmurach. Odrzucasz UwCH na discard, a Skrzydlaty Stróż wraca na rękę, zamiast po obronie lądować na discardzie. Do tego chyba tam jest warunek, że płacą zasób możesz Skrzydlatego Stróża zostawić w grze, więc lepiej wstawić go wtedy, gdy masz wolny zasób, aby go utrzymać. Dam Ci wskazówki. Urodzonego najlepiej trzymać na Gandalfa i dokup szybko resztę CMP. Wtedy dopiero zobaczysz co potrafią orły jak rozwiną skrzydła ;) Talia mono taktyki na orłach przez bardzo długi czas była przez mnie katowana. Do tego będzie karta, która sprawia, że taki Skrzydlaty Stróż po obronie jeszcze Ci się przyda. Nie będę Ci spoilerował kup, zmontuj talię i podziwiaj jej działanie.
_________________
"Born to lose, live to win"
 
     
Corran 


Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 238
Wysłany: Pią 11 Paź, 2013   

Skrzydlaty Stróż świetnie też działa ze Wsparciem Orłów.
Co do pytania natomiast, wydaje mi się, że w tej sytuacji nie można wykorzystać Urodzonego w Chmurach. Na Stróżu jest napisane, że należy go odrzucić (lub zapłacić) po rozstrzygnięciu ataku, w którym on jest obrońcą. Czyli nie zdążymy użyć UwCH gdy otrzymamy to polecenie.
Inna sprawa, że nie opłaca się taka kombinacja nawet gdyby była dozwolona, bo powtórne wystawienie Stróża kosztuje 2, a utrzymanie go w grze tylko 1 (no i tracimy kartę UwCH, którą można wykorzystać z Gandalfem lub choćby z Obrońcą Thorondora do zadawania ran).
 
     
JollyRoger1916 


Wiek: 36
Dołączył: 14 Gru 2009
Posty: 542
Skąd: Kamieniec Wrocławski
Wysłany: Pią 11 Paź, 2013   

Nie chce mi się szukać karty UwCH, bo aktualnie w moim Władku panuje okrutny bajzel. Jeśli UwCH jest odpowiedzią to można tak wykorzystać, jeśli akcją to już nie. grający decyduje w jakiej kolejności odpala odpowiedzi, akcje zagrywa się po odpowiedziach. Zresztą szkoda UwCH na Skrzydlatego. Jak już mówimy z czym warto go kombować to orły z Gór Mglistych są najlepszym wyjściem.
_________________
"Born to lose, live to win"
 
     
Hawaj

Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 12
Wysłany: Nie 13 Paź, 2013   

Dzięki za powyższe odpowiedzi.
Mam taki dylemat:
Jestem na Ścieżce Beorna (Gracze nie mogą pokonać tego etapu. dopóki Pomiot Ungolianty znajduje się w grze. Jeżeli gracze pokonają ten etap, wygrywają grę) na której mam już 10 żetonów postępu (czyli max). Pomiot Ungolianty wyskoczył mi jako cień i po rozpatrzeniu tej karty poszła na stos kart odrzuconych. I w związku z tym moje pytanie - Czy jak położyłem 10 żetonów postępu to wygrałem grę, czy jak odrzuciłem Ungoliantę (chociaż cieniem była i nie walczyłem z nią)? Czy może powinienem przejść do kolejnego etapu "Nie Schodźcie za nic za ścieżki!" i wybrać ze stosu kart odrzuconych pająka czyli Pomiot Ungolianty i go zabić?
 
     
Radziol88

Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 533
Skąd: Tychy
Wysłany: Nie 13 Paź, 2013   

Tam nie ma kolejnego etapu, obie karty to dwa warianty.
"Gracze nie mogą pokonać tego etapu dopóki Pomiot Ungolianty znajduje się w grze."
A znajduje się w grze?
Nie
Więc przechodzisz.
 
 
     
Hawaj

Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 12
Wysłany: Nie 13 Paź, 2013   

Dzięki Radziol88

2 scenariusz - 3 karta wyprawy (Po odkryciu: Każdy gracz odkrywa 2 karty spotkania i umieszcza je w strefie przeciwności. Do końca gry należy pomijać krok przeciwności fazy wyprawy. Gracze wygrają grę, kiedy w grze nie będzie już żadnych wrogów

Jak mam to rozumieć to co zaznaczyłem na czerwono? Bo nie wiem czy mam grać dopóki w talii spotkań nie będzie wrogów? (bo jak tak to co z kartą Wrony ze wschodu jak jej się nie odrzuca na stos tylko trzeba wtasować?)
Czy po prostu jak odkrywam 2 karty spotkań i w tym momencie w strefie przeciwności nie mam wrogów to wygrywam?
 
     
Radziol88

Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 533
Skąd: Tychy
Wysłany: Pon 14 Paź, 2013   

Hawaj napisał/a:
Do końca gry należy pomijać krok przeciwności fazy wyprawy.

= w fazie wyprawy nie odsłaniamy już nowych kart. Na wyprawę idziesz tylko po to, żeby nie przegrać przez zagrożenie.
Cytat:
Gracze wygrają grę, kiedy w grze nie będzie już żadnych wrogów

= nie ma wrogów w strefie przeciwności i w zwarciu z jakimkolwiek graczem - wygrywacie.

PS
Poczytaj sobie jeszcze raz czym są poszczególne talie, co to znaczy "w grze", na stosie kart odrzuconych, poza grą, itp.
 
 
     
Hawaj

Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 12
Wysłany: Wto 15 Paź, 2013   

Dzięki Radziol88

I następne pytanko:
Karta Schwytany w Sieć mówi że bohater do którego dołączono tą kartę nie zostaje przygotowany w czasie odpoczynku chyba że zapłaci. Czy kartą Nieoczekiwana Odwaga można przygotować boha choćby miał na sobie 3 karty Schwytany w Sieć?
 
     
Kulgan 


Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 627
Skąd: Gdynia
Wysłany: Wto 15 Paź, 2013   

Hawaj napisał/a:
Karta Schwytany w Sieć mówi że bohater do którego dołączono tą kartę nie zostaje przygotowany w czasie odpoczynku chyba że zapłaci. Czy kartą Nieoczekiwana Odwaga można przygotować boha choćby miał na sobie 3 karty Schwytany w Sieć?

Jasne - Odwagą przygotowujesz, kiedy chcesz :mrgreen:
 
 
     
Hawaj

Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 12
Wysłany: Pią 18 Paź, 2013   

Dzięki Kulgan

Mam pytanie odnośnie Boromira i jego zasady - Akcja: Odrzuć Boromira, aby zadać po 2 punkty obrażeń każdemu wrogowi będącemu w zwarciu z danym graczem.

Czy na tej karcie nie ma pomyłki i zamiast odrzuć powinno być wyczerp?
 
     
mroni

Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 68
Wysłany: Pią 18 Paź, 2013   

Pomyłki nie ma, Boromira się odrzuca :D
 
     
JollyRoger1916 


Wiek: 36
Dołączył: 14 Gru 2009
Posty: 542
Skąd: Kamieniec Wrocławski
Wysłany: Pon 21 Paź, 2013   

Wyczerp. Ach jakież to byłoby piękne. Chyba Boromir byłby najbardziej rozchwytywanym bohaterem ;)
_________________
"Born to lose, live to win"
 
     
kufel 


Dołączył: 27 Maj 2011
Posty: 558
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Pon 21 Paź, 2013   

Hawaj napisał/a:

Czy na tej karcie nie ma pomyłki i zamiast odrzuć powinno być wyczerp?

Przypomnij sobie jak zginął Boromir ;)
 
     
Magnum_KR 

Wiek: 48
Dołączył: 27 Lis 2013
Posty: 1
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 23 Gru, 2013   

Cześć,
Niektórzy z Sojuszników mają specjalną zdolność dokładania "stópek" postępu na lokacjach będących aktualnie w Strefie Przeciwności. Czy jeśli w ten sposób zgromadzę na tej karcie ilość "stópek" odpowiadającą liczbie wydrukowanej na karcie tego obszaru to ta lokacja automatycznie "spadnie" do kart odrzuconych prosto ze Strefy Przeciwności czy też trzeba i tak przedsięwziąć Wyprawę do tej lokacji (i ponieść koszt przeniesienia karty ze Strefy Przeciwności do Wyprawy) zanim "spadnie".
 
     
uday 

Wiek: 30
Dołączył: 18 Paź 2013
Posty: 126
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 23 Gru, 2013   

Jeśli na obszarze znajdzie się tyle żetonów wyprawy ile jest wymagane do jego "przejścia", to uważa się go za zbadany i leci na stos odrzuconych. Jednocześnie wszystkie korzyści i problemy przez to generowane mają zastosowanie. Np. jak w przypadku karty Góry Mrocznej Puszczy.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.08 sekundy. Zapytań do SQL: 13