galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wasze talie :)
Autor Wiadomość
Cread
[Usunięty]

Wysłany: Czw 03 Paź, 2013   

Ok, jeśli jest tu jakiś moderator to proszę o przeniesienie posta bądź usunięcie go, żeby nie powodował niepotrzebnego zgorszenia wśród innych użytkowników forum. Za pomyłkę przepraszam.
 
     
Lekt
[Usunięty]

Wysłany: Pią 04 Paź, 2013   

Cread napisał/a:
Ok, jeśli jest tu jakiś moderator to proszę o przeniesienie posta bądź usunięcie go, żeby nie powodował niepotrzebnego zgorszenia wśród innych użytkowników forum. Za pomyłkę przepraszam.

Creadziu siedź cicho bo nas gawiedź zeżre żywcem i szpik z kosteczek wyssie do czysta, takoż jakby nawet plugawy głodny Smegol nie miał co lizać po naszych gnotach.
Grajta se iloma bohaterami chceta parafrazując "róbta-co-chceta" :) A tak serio schen growy pobratymcu wyluzuj bo Ci żyłka pęknie. Nie odniosłem się do zaproponowanej talii, bo trudno mi na sucho (wzrokowiec w rzeczy samej) odnieść się do konkretnego pomysłu. A wszystkich kart to chyba nikt tutaj nie zna na pamięć - przyznać się?! :P
Zatem bez napinania spuśćmy powietrze. My z Cread'em kochamy eksperymenty z grami. Walczymy twardo i ostro facjatą do przodu. Grasz bez panelu zagrożenia - spoko jesteś swój chłop. Dajesz na 6 herosów - gnieciesz trolla i męczysz orka?! Okey twoja wola. W tym samym czasie podnosisz sobie poziom trudności dodając zamiast 2 całe 3 karty na strefę przeciwności i wtedy żaden Balrog czy inna pomiota piekielna nie da rady.
A puentą tej historyjki niechaj będzie fakt jasny i oczywisty - źle złożona talia i nawet 9 chłopa nie da rady. Grę na 4 ręce szybko sobie podarowałem, ale niedawno zakatowałem Samuga nad Jeziorem 8 frontmanów z Taktyki i wiecie co, satysfakcja gwarantowana albo wujek Lekt nie jest podłym gadem ;)
Spokojnej nocki!

Ps. Podobnie do postu Cread'a powyżej, jeżeli mod uzna przeniesienia za warte zachodu również dopisuję się do listy.
 
     
Kulgan
[Usunięty]

Wysłany: Pią 04 Paź, 2013   

Moderator przeniósł cały temat na właściwe miejsce i nie podzielił go, bo dyskusja straci cały kontekst.

A odnosząc się do dyskusji - bez napinki, ale dzielmy się w temacie przemyśleniami odnośnie zasad ustanowionych przez twórców gry. Oczywiście można grać, jak się chce, ale uwagi na ten temat prezentujmy w osobnych tematach, żeby nie było niepotrzebnych nieporozumień.
 
     
Hawaj
[Usunięty]

Wysłany: Wto 15 Paź, 2013   

Nazwa Talii - Na razie brak
Strefy wpływów używane w talii - Przywództwo i Duch
Posiadane dodatki - Pozstawka, Khazad, wszystkie core sety do podstawki

Karty sprzymierzeńców (23):
3xGandalf
1xElfhelm
1xFaramir
3xNajlepsze konie Riddermarchii
3xZwiadowca ze Śnieżnego Potoku
3xEskorta z Edoras
1xDunedain-obserwator
3xStrażnik cytadeli
2xZwiadowca z północy

Karty wydrzeń (13):
1xKrasnoludzki grobowiec
2xPospieszny cios
2xAtak z zaskoczenia
2xSzlachetne poświęcenie
2xSiła woli
2xSprawdzian woli
2xPozdrowienie Galadrimów

Karty dodatków (14):
1xKamień Celebriany
1xNamiestnik Gondoru
2xŁaska pani
1xNieoczekiwana odwaga
3xZnak Dunedainów
3xOstrzenie Dunedainów
3xMisja Dunedainów

Bohaterowie:
Aragorn
Dunhern

Taki krótki opis jak ja tą swoją talię widzę:
Aragorn odpowiada za zasoby (Namiestnik Gondoru), wyprawy (Kamień Celebriany, Misja Dunedainów, Łaska Pani daje mu 9 Siły Woli) oraz czasami za obronę (Sygnał Dunedainów) lub atak.
Dunhern odpowiada wyłącznie za ataki (Znak Dunedainów) czy to w zwarciu czy do ściągnięcia wroga ze strefy przeciwności.
Karty unikatowe w mojej talii (Namiestnik Gondoru, Faramir, Elfhelm) są pojedyncze ze względu na klimat gry (Gandalfów jest 3 bo on po prostu 3 razy mnie odwiedza :P ).
Komentarze mile widziane
 
     
EstEst
[Usunięty]

Wysłany: Pią 18 Paź, 2013   

@ Hawaj:

A jak wypadają testy tej talii? Bo ja nie widzę jak przejść przez początek większości scenariuszy, zważywszy kłopoty z zasobami (dwóch bohaterów, niska szansa na szybkie dociągnięcie namiestnika) i niewielki potencjał na wyprawie. Poza tym, jeśli nie masz dużo szczęścia, to nie możesz się spodziewać Namiestnika Gondoru szybko, więc karty o cenie 4 lub 5 (właściwie to nawet 3) są prawie niegrywalne. Zastanawia mnie też ,,Siła Woli'' w tej talii. Dociągarek tu nie masz prawie (poza szlachetnym poświęceniem), więc przewinięcie talii raczej nie grozi...

Weźmy na przykład Anduinę (czyli drugi scenariusz z podstawki). Powiedzmy, że początek jest w miarę łagodny: w strefie przeciwności troll i jakaś lokacja z zagrożeniem 2. Rękę startową masz jakąś przeciętną: powiedzmy Gandalf, Zwiadowca ze Śnieżnego, Zwiadowca z Północy, Sprawdzian Woli, Znak i Misja Dunedainów, dociągasz np. Najlepsze Konie w pierwszej turze. Składasz się w tym momencie, czy masz jakieś szanse z tym scenariuszem?
 
     
Hawaj
[Usunięty]

Wysłany: Pią 18 Paź, 2013   

EstEst napisał/a:
@ Hawaj:

A jak wypadają testy tej talii? Bo ja nie widzę jak przejść przez początek większości scenariuszy, zważywszy kłopoty z zasobami (dwóch bohaterów, niska szansa na szybkie dociągnięcie namiestnika) i niewielki potencjał na wyprawie. Poza tym, jeśli nie masz dużo szczęścia, to nie możesz się spodziewać Namiestnika Gondoru szybko, więc karty o cenie 4 lub 5 (właściwie to nawet 3) są prawie niegrywalne. Zastanawia mnie też ,,Siła Woli'' w tej talii. Dociągarek tu nie masz prawie (poza szlachetnym poświęceniem), więc przewinięcie talii raczej nie grozi...

Weźmy na przykład Anduinę (czyli drugi scenariusz z podstawki). Powiedzmy, że początek jest w miarę łagodny: w strefie przeciwności troll i jakaś lokacja z zagrożeniem 2. Rękę startową masz jakąś przeciętną: powiedzmy Gandalf, Zwiadowca ze Śnieżnego, Zwiadowca z Północy, Sprawdzian Woli, Znak i Misja Dunedainów, dociągasz np. Najlepsze Konie w pierwszej turze. Składasz się w tym momencie, czy masz jakieś szanse z tym scenariuszem?


Po 2 scenariuszu dosłownie przepłynąłem na Aragornie i Dunhernie a miałem talię uboższą o 4 dodatki (miałem około 30 paru kart). Tą talię będę testował zapewne dzisiaj wieczorem więc coś więcej o niej napiszę. Dodatkowo do talii dołączę 3x starożytny mathom coby zwiększyć dociąganie kart. Wcześniej próbowałem przejść 2 scenariusz z Aragornem, Dunhernem i Theodredem jednak wysoki poziom zagrożenia ściągnął na mnie trolla i praktyczne zaraz poległem.
I w tej talii liczę na szczęście oczywiście na początku z kartami (namiestnik i kamień celebriany). Jeżeli karty te dojdą na początku to śmigam jak nie to się męczę).
Zastanawiam się jeszcze nad dołączeniem Eleanory.
 
     
Gość

Wysłany: Pią 18 Paź, 2013   

Nie no, jak miałeś 30 kart w talii to dojście namiestnika i kamienia jest o wiele bardziej prawdopodobne. Jeśli dojdą, to nie ma najmniejszego problemu. Tylko, że szansa na to, że dojdzie na startowej ręce Namiestnik to (z mulliganem licząc) jakieś 20%. Że dojdą obie to jakieś 4%. Dlatego trzeba przemyśleć, co robić w standardowej sytucji, czyli takiej, w której nie dochodzą.


A mathom wydaje się być zdecydowanie lepszym pomysłem niż siła woli.
 
     
pattom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 21 Sty, 2014   

Drodzy forumowicze :-)

Mam prośbę.

Czy ktoś może poradzić jakie talie złożyć dla czterech graczy dla przygody Podróż w dół Anduiny i Przeprawa przez Mroczną Puszczę? Nie chcę iść na łatwiznę. Po prostu zupełnie nie mam doświadczenia w WP LCG a szykuje mi się spotkanie gdzie znajomi zadeklarowali chęć poznania gry i nie chciałbym aby dostali przypadkowe talie składane na kolanie. Ja na tyle jeszcze nie ograłem i nie poznałem kart aby złożyć coś sensownego i nie chcę testować na znajomych talii bo jeszcze mi się zniechęcą:)

Mam następujące zestawy:
Core set x3
Cykl Cienie Mrocznej Puszczy
Khazad-Dum
Cykl Dwarrowdelf
Hobbit: Górą i Dołem
Hobbit: Na progu

Pomożecie ?

:-)
 
     
schen
[Usunięty]

Wysłany: Wto 21 Sty, 2014   

Szczerze mówiąc te 2 wyprawy są tak proste, że cokolwiek byś złożył to w 4 osoby powinno dać radę. W 4 osoby nawet z samym core setem można bez większych problemów przejść nawet ucieczkę z Dol Guldur. Bywają później scenariusze, które są większym wyzwaniem w więcej osób, ale te akurat do tego typu nie należą.

Edit:
Jako, że gracze zapewne początkujący to najlepiej jakby każdy bazował na jednym kolorze na starcie. Jeśli chceś coś mocnego co będzie ze sobą współpracować to oprzyj wszystkie 4 talie na krasnoludach.
 
     
Kulgan
[Usunięty]

Wysłany: Wto 21 Sty, 2014   

Tak na gorąco bez kart pod nosem:

1. Krasnoludy - Ori, Nori i ten, który dobiera kartę za wejście Krasnoluda, jest chyba z Hobbita 2.
2. Aragorn CS, Beravora i Glorfindel Duch
3. Eowyna, Legolas i Eleanora
4. Elrohir, Elladan i Theodred lub cała talia złożona na Krasnoludach (Gloin, Bifur, Thorin)

Jest sporo opcji. Jak graliśmy kiedyś ten scenariusz w 4 osoby, to kluczowe postacie to były Eowyna, Aragorn, Legolas i Eleanora. W tej chwili sporo się zmieniło i, jak wspomniał przedmówca, w 4 osoby gra się dużo łatwiej. Jeśli chcesz mniejszego zamieszania, to złóż talie dwusferowe mieszając wyżej wymienionych Bohaterów.
 
     
JollyRoger1916
[Usunięty]

Wysłany: Wto 21 Sty, 2014   

Wysłałem priv. Nie mam czasu, żeby rozpisywać, ale możemy się ustawić i pomogę Ci złożyć.
 
     
Chrostek84
[Usunięty]

Wysłany: Pią 21 Lut, 2014   

Czy próbował ktoś grać talią na 4 bohaterów ? Jeśli tak to którymi i jak wyglądała rozgrywka ?
 
     
Kulgan
[Usunięty]

Wysłany: Pią 21 Lut, 2014   

Chrostek84 napisał/a:
Czy próbował ktoś grać talią na 4 bohaterów ? Jeśli tak to którymi i jak wyglądała rozgrywka ?

Taka możliwość jest tylko wówczas, gdy gramy w scenariusze "książkowe" z Hobbita lub Władcy Pierścieni i używamy specjalnych Bohaterów: Bilba (Hobbit) i Froda (Władca).
 
     
Chrostek84
[Usunięty]

Wysłany: Sob 22 Lut, 2014   

Faktycznie, znalazłem właśnie w instrukcji zapis ,że może być od 1 do 3 bohaterów. Zupełnie o nim zapomniałem.
 
     
michcio694
[Usunięty]

Wysłany: Nie 02 Mar, 2014   

Chciałbym stworzyć talię opartą na taktyce i duchu, więc mam pytanie, w których dodatkach są najlepsze wg was karty do tych sfer? Chodzi mi i o karty gracza, i bohaterów.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.11 sekundy. Zapytań do SQL: 13