galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
Znalezionych wyników: 12
galakta.pl Strona Główna
Autor Wiadomość
  Temat: Zasady
zar6aza

Odpowiedzi: 70
Wyświetleń: 31555

PostForum: Civilization   Wysłany: Wto 31 Gru, 2013   Temat: Zasady
1) instrukcja strona 27, zbieranie przy pomocy wozów:
wozy są bardzo... oraz surowców pochodzących z dalekich lokalizacji( pola, cuda świata, cuda natury, budynku lub wielkiego człowieka). ponieważ budynki i wielkich ludzi umieszcza się na peryferiach, moim zdaniem dowodzi to mojej interpretacji że wozy zbierają również z budynków i ludzi z peryferii miasta. grając w ten sposób, trzyosobowa rozgrywka trwa około 3 godzin i żadna z możliwych dróg do zwycięstwa nie jest faworyzowana. rozegraliśmy około 8 partii i za każdym razem zwycięzca czół oddech na plecach. pozostałym graczom brakuje około 2 tur do wygranej. dziś rozegramy grę, w której wozy nie będą zbierać surowców z peryferii czyli budynków i wielkich ludzi i zobaczymy jak to będzie. a tak na marginesie to na game board geek są zdjęcia z gry, i widać na nich wyraźnie że ludziska grają w ten sposób co ja, czyli że stawiają wozy na budynkach i wielkich ludziach na peryferiach miast. więc sam już nie wiem jak to ma wyglądać.... :-(

2) pytanie: na terenie wody mam znacznik wym handl i kultury. na początku gry buduję port a w późniejszym etapie gry chciałbym jednak skorzystać z tego znacznika kultury. czy mogę zburzyć port? budynki można zastępować ludźmi lub innymi budynkami, ale ten port? albo chciałbym go umieścić w innym mieście a port jest już niedostępny z puli budynków. czy mogę go przenieść?

3) czy karta wydarzenia kulturalnego "anuluj działanie wydarzenia kulturalnego" może anulować anulowanie z karty "anuluj działanie wydarzenia kulturalnego" innego gracza? yyyyy tzn. ktoś mi coś zagrywa, ja wykładam " anulowanie" a wtedy ten gracz wykłada swoje anulowanie żeby anulować moje anulowanie..... ( ale to śmiesznie się czyta :-) taki mega kombos :-) . moja córka się w takich lubuje i nie wiem czy jej to uznać.

4) czy waszym zdaniem wygrana technologiczna nie jest najłatwiejsza?
  Temat: Zasady
zar6aza

Odpowiedzi: 70
Wyświetleń: 31555

PostForum: Civilization   Wysłany: Pią 27 Gru, 2013   Temat: Zasady
ad2
woz zbiera surowce tylko po za miastem.[/quote]


poza miastem czyli poza peryferiami miasta? to chyba źle grałem. w instrukcji napisane jest że wóz wysyła do stolicy/miasta surowce pochodzące z pól, cudu świata, natury,budynku lub wielkiego człowieka. budynki lub wielkiego umieszcza się tylko na peryferiach więc sądziłem że jak mam np. warsztat który generuje 3 p.produkcji to jak postawię tam jeszcze wóz to zbieram 6 p.prod.. czy mogę tak zrobić? a jak wóz postawię na wielkiego, np. przemysłowca (2xkultura + 1 moneta) to zbieram to podwójnie. no i jeszcze sprawa generała. czy postawienie wozu na nim też jest premiowane podwójnie? pionek wozu postrzegałbym jako powiedzmy potencjał ludzki który mogę skierować do różnych zadań. i tak, albo generuje dajmy na to punkty wymiany handlowej, albo stawiam go na wspomnianym warsztacie i tym samym podnoszę jego wydajność, przemysłowiec czy generał tak samo.
  Temat: Zasady
zar6aza

Odpowiedzi: 70
Wyświetleń: 31555

PostForum: Civilization   Wysłany: Sro 25 Gru, 2013   Temat: Zasady
1) a jak wygląda sprawa przemieszczenia wielkiego do innego miasta? np. w mieście nr1 mam wielkiego ale potrzebuję postawić jakiś budynek i chciałbym go (wielkiego) przenieść do innego miasta. czy można tak w ogóle zrobić? bo wg instrukcji wielkiego można położyć na mapie na początku tury. czy mogę tak zrobić z kilkoma wielkimi w jednej turze?

2) czy wóz zbiera surowce tylko poza peryferiami miast? czy jak wóz stoi na peryferiach mojego miasta to zliczam np. punkty produkcji podwójnie, czyli raz za miasto a drugi raz za wóz?
  Temat: Zasady
zar6aza

Odpowiedzi: 70
Wyświetleń: 31555

PostForum: Civilization   Wysłany: Pon 23 Gru, 2013   Temat: Zasady
czyli monetę "z wielkiego człowieka" otrzymuję jednorazowo, po wprowadzeniu go na planszę - a nie w każdej turze - i tracę ją kiedy ów wielki schodzi z planszy?
  Temat: Zasady
zar6aza

Odpowiedzi: 70
Wyświetleń: 31555

PostForum: Civilization   Wysłany: Pon 23 Gru, 2013   Temat: Zasady
dzięki za odpowiedź TERF. teraz tak: mam np. społecznika który daje produkcję, wym. handl., kulturę i monetę. czy punkty produkcji i wym. handl. podliczam tak jak w przypadku terenu lub budynku czyli odpowiednio w czasie handlu i zarządzania miastami. a kiedy korzystam z kultury i monety? czy z kultury od wielkiego człowieka korzystam tylko wtedy gdy miasto oddaje się na rzecz kultury i wtedy sumuję wszystkie punkty kul. z danego miasta? a monety? kiedy? i czy pobieram żeton monety czy zaznaczam na zegarze.
  Temat: Zasady
zar6aza

Odpowiedzi: 70
Wyświetleń: 31555

PostForum: Civilization   Wysłany: Pią 20 Gru, 2013   Temat: Wielcy Ludzie , Generał
Witam. Nie bardzo rozumiem jak "używać" wielkich ludzi i generała. Wielki ludź pracuje kiedy jest położony na planszy - czy kładzie się go na polu miasta lub peryferiach, czy obojętnie gdzie? A generał? Czy działa on na wszystkie moje wojska na planszy?
  Temat: Budowa Talii wszystkich nacji w ZestPodst
zar6aza

Odpowiedzi: 2
Wyświetleń: 2854

PostForum: Budowa talii   Wysłany: Wto 31 Sty, 2012   Temat: Budowa Talii wszystkich nacji w ZestPodst
Witam. Proszę o pomoc w złożeniu talii dla każdej z frakcji, z kart z zestawu podstawowego, tak aby były one zrównoważone w stosunku do pozostałych. Jesteśmy graczami amatorskimi, gramy sobie 1-2 partię w weekend i nie zamierzamy dokupować dodatków. Karty których będzie brakowało ( np. w zestawie jest x1 a poradzicie że potrzeba x3) sobie dokupię lub wydrukuję. Chodzi o to żeby mieć jako taką pewność że wywalczyło się zwycięstwo, a nie że ktoś przegrał bo miał nację która w podstawce ma słabe karty. Z góry dzięki.
  Temat: Inwazja - Zestaw Podstawowy
zar6aza

Odpowiedzi: 70
Wyświetleń: 34219

PostForum: WHI - zestaw podstawowy   Wysłany: Nie 29 Sty, 2012   Temat: Inwazja - Zestaw Podstawowy
blazius napisał/a:
zar6aza napisał/a:


3- Kapliczka Nurgla (98) - Wymuszony. Kiedy jakieś jednostce przeciwnika zostaną zadane obrażenia w walce, spacz ją. Graliśmy w 3 osoby, gracz A miał kapliczkę, gracz B walczył z graczem C. Czy ta karta działa w takim przypadku? Wydaje mi się że tak, ale nie jestem pewny.


Nie ma jednolitych zasad gry domowej w trzy osoby, więc nie ma też definicji przeciwnika w tym układzie. Dla zachowania równowagi frakcji można się umówić dowolnie co do niektórych kart. Polecałbym raczej nie wzmacnianie siły kapliczki. Zresztą pewnie gracze B i C oponowali?


Gracz A to moja żona, B to córka. Jak zawsze się zmówiły i razem mnie lały ile wlazło, więc to ja oponowałem! :-) .

Na dziś karta nr 57, Elita Klanu Moulder: Ta jednostka nie może się bronić.
Czyli jak atakuję strefę w której jest ta jednostka, to nie zadaje mi ona żadnych obrażeń, tylko "pokornie" przyjmuje moje?
  Temat: Inwazja - Zestaw Podstawowy
zar6aza

Odpowiedzi: 70
Wyświetleń: 34219

PostForum: WHI - zestaw podstawowy   Wysłany: Nie 15 Sty, 2012   Temat: Inwazja - Zestaw Podstawowy
Dzięki.
1- Totem Gorka (70) - Atakujące lub broniące się jednostki w tej strefie zyskują 1 pkt siły. Na logikę, to wg mnie tylko moje jednostki, ale wolę zapytać ponieważ nie jest napisane że "twoje".
2- Kuźnia Węgielna (14) -Wymuszony. Na początku swojej tury wylecz 1 obrażenie swojej stolicy. Czy na początku każdej mojej tury czy tylko raz po zagraniu. Wg mnie to każdej mojej tury, ale muszę moim oponentom - żonie i córce - pokazać palcem na monitorze odpowiedź od expertów :-) .
3- Kapliczka Nurgla (98) - Wymuszony.Kiedy jakieś jednostce przeciwnika zostaną zadane obrażenia w walce, spacz ją. Graliśmy w 3 osoby, gracz A miał kapliczkę, gracz B walczył z graczem C. Czy ta karta działa w takim przypadku? Wydaje mi się że tak, ale nie jestem pewny.
4- Atak Mściciela (22) - Zagraj podczas waliki, po przydzieleniu obrażeń. Akcja: Zniszcz wybraną atakującą jednostkę. Obrażenia są już przydzielone, ale nie zadane. Zagrywam tą Akcję, niszczę przeciwnikowi jednostkę. Czy te jego obrażenia dosięgają mojej jednostki czy już nie?

W miarę możliwości przeglądam forum w poszukiwaniu odpowiedzi ale nie zawsze jest na to wystarczająca ilość czasu, więc jeśli były już pytania odnośnie tych kart, to sorki.
  Temat: Inwazja - Zestaw Podstawowy
zar6aza

Odpowiedzi: 70
Wyświetleń: 34219

PostForum: WHI - zestaw podstawowy   Wysłany: Nie 08 Sty, 2012   Temat: Inwazja - Zestaw Podstawowy
Dzięki. Teraz tak,: w strefie misji mam Arcymaga Saphery (52) Misja. Akcja: Podczas swojej fazy Misji możesz wyleczyć 1 obrażenie wybranej jednostki.... Czy chcąc zagrać tą akcję, muszę zapłacić koszt jednostki, w tym wypadku 1, czy płacę tylko przy wystawianiu jednostki a zagrywanie później akcji z tej karty jest "za gratis"?
  Temat: Inwazja - Zestaw Podstawowy
zar6aza

Odpowiedzi: 70
Wyświetleń: 34219

PostForum: WHI - zestaw podstawowy   Wysłany: Pią 06 Sty, 2012   Temat: Inwazja - Zestaw Podstawowy
Wielkie dzięki za szybką odpowiedź. Mam tą grę od weekendu, próbuję zrozumieć zasady ale jest to moja pierwsza karcianka, i, pomimo przeczytania instrukcji i faq 1.6 kilka razy nie mogę jakoś skumać "zagrywania akcji" z kart jednostek. Np.: mam zagraną kartę Kowal Run w strefie Misji, czy mogę po kilku turach, w odpowiednim momencie gry, zapłacić 2 żetony surowca i skorzystać z jego właściwości, czy muszę ją zagrać bezpośrednio z ręki i skorzystać z opisu akcji? I jeszcze czy dobrze rozumiem, że ""Taktyka" jest jednorazowa, nie zostaje w grze, idzie na stos kart odrzuconych, chyba, że na karcie napisane jest inaczej."?
  Temat: Inwazja - Zestaw Podstawowy
zar6aza

Odpowiedzi: 70
Wyświetleń: 34219

PostForum: WHI - zestaw podstawowy   Wysłany: Pią 06 Sty, 2012   Temat: Błogosławieństwo Ishy (53)
Witam. "Dołącz do wybranej karty. Jeśli to możliwe przywróć tę kartę"... Jak to interpretować? Kiedy warto ją zagrać? Jeśli było już wyjaśnienie tej karty to proszę i linka bo jakoś nic o niej nie znalazłem. Dzięki
 
Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.25 sekundy. Zapytań do SQL: 15