galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
Znalezionych wyników: 5
galakta.pl Strona Główna
Autor Wiadomość
  Temat: Czy warto kupić Horror w Arkham
emde

Odpowiedzi: 13
Wyświetleń: 7105

PostForum: Horror w Arkham   Wysłany: Czw 05 Lip, 2012   Temat: Czy warto kupić Horror w Arkham
Dzięki Berestaszek za odpowiedź i propozycję zobaczenia gry w akcji - niestety jednak do Warszawy mam całe mnóstwo kilometrów, także nie mogę skorzystać.

Co do tego, iż Arkham jest grą kooperacyjną, gdzie w dwóch graczy raczej ciężko - a jest opcja, że każdy z graczy kieruje dwoma badaczami (symulując nijako grę w czterech)? Bo jednak zazwyczaj mam siebie i swoją drugą połówkę do tych gier.

I trochę obawiam się tego co napisałeś odnośnie fabuły (nie czytałem jeszcze instrukcji nigdzie na necie, więc nie wiem jak to wygląda) - tzn. że zawsze wykonuje się to samo/są schematy, które trzeba wykonywać aby dojść do zwycięstwa? Czy też chodziło Ci o to, że zawsze trzeba wykonywać to samo aby wygrać, jednak na różne/losowe sposoby? Nie chciałbym kupować gry na 5-10 partii, po których siadamy, żeby "zrobić swoje" [;
  Temat: Czy warto kupić Horror w Arkham
emde

Odpowiedzi: 13
Wyświetleń: 7105

PostForum: Horror w Arkham   Wysłany: Sro 04 Lip, 2012   Temat: Czy warto kupić Horror w Arkham
Witam,

od jakiegoś już czasu mam na stanie Posiadłość Szaleństwa. Często gram w dwie osoby i powiem szczerze - gra jest wspaniała. Nie potrafię nic zarzucić temu tytułowi (no może trochę czasu się ją rozkłada, ale "widziały gały co brały"). Ostatnio naszła mnie chęć zagrania w nijako grę poprzedzającą - Horror w Arkham. Nikt ze znajomych jej nie posiada więc zastanawiam się nad kupnem. Jednak czy warto (myślę o podstawce)? Czy rozgrywka nijako nie będzie zbyt podobna do tej w Posiadłość Szaleństwa? Nie chciałbym mieć dwóch "identycznych" gier.
  Temat: Zasady
emde

Odpowiedzi: 372
Wyświetleń: 75988

PostForum: Posiadłość Szaleństwa   Wysłany: Czw 08 Gru, 2011   Temat: Zasady
Ok, to już coraz mniej pytań mi się nasuwa. Ciekawe co będę miał po dzisiejszej rozgrywce, bo już jestem na "po pracy" umówiony :mrgreen:

Ale nie zgadza mi się do końca Twoja odpowiedź na 4. pytanie. Wg zasad:

Cytat:
W dowolnym momencie podczas próby rozwiązania łamigłówki,
gracz może zużyć punkt umiejętności, aby dodać wartość swojego
Szczęścia do swojej wartości Intelektu.


Także przypadkiem nie mam możliwości użycia tego punktu umiejętności w dowolnym momencie? Rozwiązuję i nagle widzę, że potrzebuję jednego/dwóch ruchów dodatkowych - korzystając z tego, że jestem lucky_guy nagle te ruchy posiadam.
  Temat: Zasady
emde

Odpowiedzi: 372
Wyświetleń: 75988

PostForum: Posiadłość Szaleństwa   Wysłany: Czw 08 Gru, 2011   Temat: Zasady
No właśnie chyba alex_anderson ma rację, a Ty Arbaal mylisz się co do ilości maniaków i karty "Atak maniaka". Ale czekam jeszcze na sprawdzenie tego przez Ciebie jak wrócisz później do domu [;

Przypomniało mi się jeszcze jedno pytanie (albo nawet dwa):

4. Czy podczas rozwiązywania łamigłówek można użyć tylko jeden punkt umiejętności (tak jak w przypadku wykonywania testów umiejętności), aby zwiększyć swoją ilość ruchów, czy nie ma ograniczenia pozą ilościa posiadanych punktów umiejętności?

5. Sytuacja wyciągnięta z instrukcji (str. 10 - posiłukję się teraz wersją w pdf) - drugi ruch przeznaczam na wejście do pomieszczenia z kartą zamku, która wymaga ode mnie zdania testu siły. Gdyby mi się to nie udało - mam możliwość wykorzystania pozostającej mi akcji na fazę ruchu i ponowną próbę dostania się do środka?
  Temat: Zasady
emde

Odpowiedzi: 372
Wyświetleń: 75988

PostForum: Posiadłość Szaleństwa   Wysłany: Czw 08 Gru, 2011   Temat: Zasady
Witam serdecznie.
Od przedwczoraj jestem szczęsliwym posiadaczem tej gry. Wczoraj rozegrałem swoją pierwszą partię - standardowo wybierając scenariusz pierwszy. Chyba jednak jako Strażnik Tajemnic czułem się trochę pogubiony, bo nie do końca wiedziałem kiedy i jak stosować jakie karty (ahh te uroki pierwszych partii w nową grę) - i przez to pojawiły się dodatkowe pytania, na które nie potrafiłem sobie dokładnie odpowiedzieć. Także zadaję te pytania teraz Wam:

1. Ile maniaków mogę wystawić do gry w historii nr 1? I dlaczego tylko jednego? (Karta wspomina o tym, że jeżeli nie ma żadnego maniaka w grze mogę go "zaprosić" do posiadłości, a gdy już jest mogę go uleczyć). W jednym z wcześniejszych postów w tym temacie Arbaal wspomniał, że można dwóch - na jakiej podstawie tak sądzisz? A czy jest jakaś zasada mówiąca o "pozbyciu" się maniaka i wskrzeszeniu go w innym miejscu?

2. I kolejne pytanie, które mógłbym chyba oznaczyć słowem !SPOJLER!
Wybrane zostało zakończenie, w którym to muszę zebrać 2 próbki i położyć je na ołtarzu w celu przyzwania Shoggoth-a. Jednak badacze uprzedzili mnie, kazali odłosnić kartę celu. Rozumiem, że w tym momencie żadna kreatura nie może się pojawić - dopiero jak położę na ołtarzu drugą próbkę? (na szczęscie mój pupilek z siekierą nad głową już niósł skalp badacza na miejsce)

3. I gdzie jest coś napisane odnośnie ilości ekwipunku, jakie może nieść badacz? Bo nie mogę na to natrafić, a chyba przydałoby się wiedzieć ;)
 
Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.33 sekundy. Zapytań do SQL: 15