galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
Znalezionych wyników: 28
galakta.pl Strona Główna
Autor Wiadomość
  Temat: Pytania i odpowiedzi dotyczące zasad
bozek86

Odpowiedzi: 1873
Wyświetleń: 381078

PostForum: Talisman: MAGIA I MIECZ   Wysłany: Czw 03 Sty, 2013   Temat: Pytania i odpowiedzi dotyczące zasad
Witam.
Mam pytanie do karty POLTERGEIST moge sie go pozbyc w trzy sposoby
Przekraczajac rwaca rzeke ( przez most, tratwa, promem ) czy to tyczy sie tez tych dwóch mostów Wioska - Pola i Miasto Pola ??
  Temat: Pytania o zasady
bozek86

Odpowiedzi: 246
Wyświetleń: 90851

PostForum: Osadnicy z Catanu (Settlers of Catan)   Wysłany: Czw 03 Sty, 2013   Temat: Pytania o zasady
Tez sugerowałęm sie ze to nowszy dodatek i jesli by miało by to uwzgledniac statki to by to było po prostu napisane. Dzieki
  Temat: Pytania o zasady
bozek86

Odpowiedzi: 246
Wyświetleń: 90851

PostForum: Osadnicy z Catanu (Settlers of Catan)   Wysłany: Sro 02 Sty, 2013   Temat: Pytania o zasady
?
  Temat: Pytania o zasady
bozek86

Odpowiedzi: 246
Wyświetleń: 90851

PostForum: Osadnicy z Catanu (Settlers of Catan)   Wysłany: Sob 29 Gru, 2012   Temat: Kupcy i Barbarzyncy
Wszystko mam juz obcykane oprócz jedej ostatniej karty:D

Wydarzenie "Trzesienie Ziemi" nr 6

"Każdu gracz obraca na bok 1 dowolna swoja droge. Gracz musi naprawic te droge zanim bedzie mógł budowac nowe drogi. Naprawa drogi kosztuje: 1 karte drwno oraz 1 karte gilina.


Ptyania.
Jesli obróce jedna droge to rozumiem ze chodzi wtedy ze gdziekowiek chciałbym postawc nowa dorge nie moge tego zrobic zanim nie odbuduje zepsutej np. przy innej osadzie która nie ma nic wspolnego z ta przewrócona. Nie mozna budowac zadnej i kropka???

Czy to tyczy sie tez statków? Czy staki moge budowac bez naprawy tej drogi??
  Temat: Pytania o zasady
bozek86

Odpowiedzi: 246
Wyświetleń: 90851

PostForum: Osadnicy z Catanu (Settlers of Catan)   Wysłany: Sob 29 Gru, 2012   Temat: Pytania o zasady
Ta wypowiedz mnie pezekonała:D Zgadzam sie w 100%
  Temat: Pytania o zasady
bozek86

Odpowiedzi: 246
Wyświetleń: 90851

PostForum: Osadnicy z Catanu (Settlers of Catan)   Wysłany: Sob 29 Gru, 2012   Temat: Pytania o zasady
a przykład tej karty w mojej kolejce?

"Dobre sasiedztwo" nr karty 6

"Kazdy gracz oddaje sasiadowi po swojej lewej stronie 1 ze swoich kart surowców"

Czyli przed 6 ja daje komus karte po lewej itp az do mnie wróci. Moze wrócic inna ale zdaza sie ze wraca ta sama i rozliczamy 6

W ten sposób to mnie odrazu eleminuje z dwolnej karty z dochodów chociaz suma sumarum bilans jest z katami na zero.. coś oddałem cos dostałem.

Czy faza dochodów nie zaczyna sie napewno od rozdawania surowcó za liczbe a zdarzenie jest dodtakiem przed faza dochodów???


Karta zastepuje kostki czyli w tym przypadku 6. Najpier postepujemy z trescia karty wydarzen ( wygrana rycerzy, najwiecej osad, punkty zwyciesta itp) a pozniej dopiero jest 6 Faza dochodów jest za karty które dostajemy od momentu rozliczania 6 czyli po rozpatrzeniu zadrzenia.
  Temat: Pytania o zasady
bozek86

Odpowiedzi: 246
Wyświetleń: 90851

PostForum: Osadnicy z Catanu (Settlers of Catan)   Wysłany: Pią 28 Gru, 2012   Temat: Pytania o zasady
Czekam:D
  Temat: Pytania o zasady
bozek86

Odpowiedzi: 246
Wyświetleń: 90851

PostForum: Osadnicy z Catanu (Settlers of Catan)   Wysłany: Czw 27 Gru, 2012   Temat: Pytania o zasady
Jesli nie masz zadnego miasta to automatycznie nie mozesz rozbudowywac sie w zadnym z trzech miast. Wszystkie rozbudowy miasta sa wstrzymane dopóki nie wybudujesz jakiegos maista.
  Temat: Pytania o zasady
bozek86

Odpowiedzi: 246
Wyświetleń: 90851

PostForum: Osadnicy z Catanu (Settlers of Catan)   Wysłany: Sro 26 Gru, 2012   Temat: Pytania o zasady
To wielkie dzieki bede czekał.

Z tego co mi sie wydaje to bedzie tak jak wtedy napisales ze Faza Dochodów zaczyna sie dopiero od rozdawania kart surowców za odpowiednie numery. Czyli wszystkie karty jakie dostałęm przed tym nie wliczaja sie w faze dochodów ale nie jestem pewien.

Podaje tu np. przykład kart

Zdareznie to "Urodzajny rok" numer na kracie "2" "Kazdy gracz otrzymuje 1, wybrana przez siebie karte surowca" Wiec najpierw zdarzenie i kazdy wybiera sobie po karcie i dopiero Teraz rozliczamy 2 czyli faza dochodów. Ta karta akurat dodyczy wszystkich ale sa tez takie które beda dotyczyły tylko jednej osoby np. "traktat handlow" nmuer na karcie "5" Zdarzenie "gracz z najdłusza droga handlowa moze wylosowac sobie dowolna karte z zakrytej reki dowolnego gracza" a pozniej dopiero rozliczamy fzaze dochodów "5"

Czyli jak ma zielone 3 w miescie a w fazie dochodow za 2 nie mam tam osady moge znów wybrac dowolna karte

Wydarzenia Catanu z karty -> I dobiero faza dochodów z poł


Wydaje mi sie ze najpierw jest dane zdarzenie z karty a dopiero pozniej zaczyna sie faza dochodów i rozliczamy nr 2.
  Temat: Pytania o zasady
bozek86

Odpowiedzi: 246
Wyświetleń: 90851

PostForum: Osadnicy z Catanu (Settlers of Catan)   Wysłany: Sro 26 Gru, 2012   Temat: Pytania o zasady
???
  Temat: Pytania o zasady
bozek86

Odpowiedzi: 246
Wyświetleń: 90851

PostForum: Osadnicy z Catanu (Settlers of Catan)   Wysłany: Nie 23 Gru, 2012   Temat: Kupcy i Barbarzyncy
Witam zakupiłęm dosdatek Kupcy i Barbarzyncy:D

Wczoraj gralismy swoja pierwsza partie połaczona w Podastawe, żeglarze, miasta i ryverze oraz Kupcy i barbarzyncy mam dwa pytanka:)

1. Gramy w wydarzenia Catanu i rzucamy tylko dwoma kostakami. Rzucamy tylko Czewona oraz z symbolami i wpypada np. zóte 3. Ktos dostaje najpierw zóta karte rozwoju. Wyciagamy karte wydarzenen Catanu i jest powiedzmy (Turniejj rycerski) i liczba 5. Wygrywa akurat ten gracz który dostał tez zóta karte. Teraz rozliczamy 5 pada akurat ze ten gracz nie mial tam zadnych osad ale ma Miato w zielonych rozwiniete do 3 pozimu i moze wybrac dowolna karte surowca chociaz ma juz dowolna karte surowca za wygrany turniej rycerski. Czy wyciagniecie karty z wdarzenia catanu i liczba na karcie zaliczaja sie juz do fazy dochodów?? Czy najpier wydarzenia a dopiero Dochody z miast ( dwie odzielne fazy) ??

Pisaełem wczesniej cos podobnego tylko wtedy nie było tego dodatku i ustalilismy ze

Rzut Kostkami -> Karty za Rozówoj miast jesli jakies padły -> Dopiero zaczyna sie faza dochodów z poł


Czy traz bedzie tak?
Rzut Kostka czerwona i z symbolami-> Karty za rozwoj miast jesli jakies padły -> Wydarzenia Catanu z karty -> I dobiero faza dochodów z poł?

jesli wczesniej dostawalem jakies karty to to jak ustalismy ze zielona 3 w maistach zapewnia pewna karte surowca wyjatek 7



2. Ktos wyciaga karte alchemik ustala po prostu wynik kostek i wtedy nie ciagniemy karty wydarzen cantau?
  Temat: Pytania o zasady
bozek86

Odpowiedzi: 246
Wyświetleń: 90851

PostForum: Osadnicy z Catanu (Settlers of Catan)   Wysłany: Sob 22 Gru, 2012   Temat: Pytania o zasady
http://www.tinypic.pl/oue0wf221qoo


A jeszcze taka sytuacja Droga morska zostaje zamknieta przez postawienie osady i co wiaze sie z tym nie mozna przestawiac juz statków. czy zaznaczony statek mozna przestawic?
  Temat: Pytania o zasady
bozek86

Odpowiedzi: 246
Wyświetleń: 90851

PostForum: Osadnicy z Catanu (Settlers of Catan)   Wysłany: Sob 22 Gru, 2012   Temat: Przestawienie statków
http://www.tinypic.pl/ik9fxrufwwy7


Czy w takiej sytuacji niebieski moze przestawic statek w pokazane miejsce chociaz z jednej i drugiej strony drogi sa zablokowane przez staki innego gracza?
  Temat: Pytania o zasady
bozek86

Odpowiedzi: 246
Wyświetleń: 90851

PostForum: Osadnicy z Catanu (Settlers of Catan)   Wysłany: Sob 22 Gru, 2012   Temat: Pytania o zasady
Wszystko Plastik
  Temat: Pytania o zasady
bozek86

Odpowiedzi: 246
Wyświetleń: 90851

PostForum: Osadnicy z Catanu (Settlers of Catan)   Wysłany: Pią 21 Gru, 2012   Temat: Pytania o zasady
Dzieki:D Dzis jade do sklepu i dołacze dodatek do kolekcji:)
 
Strona 1 z 2
Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.45 sekundy. Zapytań do SQL: 15