galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
Znalezionych wyników: 11
galakta.pl Strona Główna
Autor Wiadomość
  Temat: Pytanie odnośnie Arkham Horror
bilonq

Odpowiedzi: 328
Wyświetleń: 96783

PostForum: Horror w Arkham   Wysłany: Sro 15 Sie, 2012   Temat: Pytanie odnośnie Arkham Horror
heh kolejna runda i znów wynikła zagadka : obaj badacze przeszli przez tą samą bramę i jeden wyciągnął kartę spotkań traktującą o teście szybkości -2 i jeśli go zda to wraca od razu do arkham a brama zostaje zamknięta. Drugi badacz nie miał jak wyjść bo kolejnej bramy prowadzącej do tego samego wymiaru nie było na planszy. Co wtedy ? Jest zatrzymany automatycznie w czasie i przestrzeni ?
  Temat: Pytanie odnośnie Arkham Horror
bilonq

Odpowiedzi: 328
Wyświetleń: 96783

PostForum: Horror w Arkham   Wysłany: Sob 11 Sie, 2012   Temat: Pytanie odnośnie Arkham Horror
wezuwiusz napisał/a:
bo to jest "układ" który dokonuje "semantycznych nadużyć" czyli jednym słowem kultyści okrągły stół i podskakujące brzozy. Przecież każdy wie że ta brzoza to były tak naprawdę Mrocze Młode takie jak z okładki Black Goat: http://lghttp.12309.nexce...+goat+front.jpg


hehehe. mogło tak być. czyli normalnie po teście na przerażenie dodaję do woli wartości z broni, odejmuję modyfikator potwora i cisnę w niego takąż garścią kostek ?
  Temat: Pytanie odnośnie Arkham Horror
bilonq

Odpowiedzi: 328
Wyświetleń: 96783

PostForum: Horror w Arkham   Wysłany: Sob 11 Sie, 2012   Temat: Pytanie odnośnie Arkham Horror
Jest jeszcze jedna nieścisłość - jak zdam test przerażenia przystępuję wg instrukcji do "testu walki" czyli biorę pod uwagę karę z danego potwora, waleczność + bonusy z danej broni. Tyle że gdzieś się przewija test waleczności wobec potwora.. Jak to w końcu jest podczas bitwy ? Mam potwora brać tylko w oparciu o waleczność ? Przecież to byłoby bez sensu, po co wtedy wogóle byłby arsenał broni. Czy to błąd w semantyce gdzieś w instrukcji/na kartach ?
  Temat: Pytanie odnośnie Arkham Horror
bilonq

Odpowiedzi: 328
Wyświetleń: 96783

PostForum: Horror w Arkham   Wysłany: Czw 09 Sie, 2012   Temat: Pytanie odnośnie Arkham Horror
sirafin napisał/a:
Cytat:
P: Jak długo działają premie do walki zapewniane przez karty Badaczy?
O: To zależy od rodzaju broni lub zaklęcia zapewniającego premię. Wszystkie bronie i zaklęcia można podzielić na cztery kategorie, pod względem długości działania:

Standardowa broń, posiadająca opis w formie „+X do testów walki”, zapewnia premię tak długo, jak Badacz poświęca odpowiednią liczbę dłoni, aby jej używać. W trakcie tury, można jej używać w dowolnej liczbie rund walki i w dowolnej liczbie walk. Przykładowe karty tego typu to Rewolwer 38., oraz Topór.

Jednostrzałowa broń, posiadająca opis w formie „+X do testów walki (odrzuć po wykorzystaniu)”, zapewnia premię tylko na jeden test walki, po czym jest odrzucana. Przykładowe karty tego typu to Dynamit, oraz Koktajl Mołotowa.

Gwałtowna/Wybuchowa broń, posiadająca opis w formie „Zakryj tę kartę przed wykonaniem testu walki, aby otrzymać premię +X do tego testu”, zapewnia premię tylko na jeden test walki, po czym jest zakrywana i nie może zostać użyta ponownie, póki nie zostanie odkryta.

Zaklęcie, posiadające opis w formie „Rzuć zaklęcie i zakryj tę kartę, aby na czas tej walki, otrzymać premię +X do testów walki”, działające do końca walki, w której zostały rzucone (tzn. przez dowolną liczbę rund, póki walka nie dobiegnie końca), póki Badacz poświęca odpowiednią liczbę dłoni, aby go używać. Jeśli Badacz przestanie poświęcać odpowiednią liczbę dłoni by utrzymać zaklęcie, premia przestanie działać. Jako że przy rzucaniu zaklęcia jest zakrywane, w czasie tury można z niego skorzystać tylko podczas walki z pojedynczym potworem. Jednakże w ostatecznej bitwie przeciwko Przedwiecznemu, zaklęcie musi być rzucane ponownie przy każdym ataku (jest to możliwe, ponieważ jest odkrywane na początku każdej rundy ostatecznej bitwy). Przykładowe karty tego typu to Deformacja, oraz Uśmiercenie.


Czyli jak dla mnie jeśli mam w łapkach thomsona i sobie strzelam do kreatury to pomimo że oberwę w jednej rundzie to w drugiej znów mogę "ładować" z tej giwery. Czy jeśli wytoczę się na pole na którym są dwa potwory i skończę z jednym potworem używając w/w broni to mogę jej użyć na drugiego czy automatycznie po wygranej walce jest "zużyta" na tą turę ?
  Temat: Pytanie odnośnie Arkham Horror
bilonq

Odpowiedzi: 328
Wyświetleń: 96783

PostForum: Horror w Arkham   Wysłany: Nie 05 Sie, 2012   Temat: Pytanie odnośnie Arkham Horror
I znów wynikło pytanie (: dajmy na to walczę z jakimś silniejszym potworem i po wykonaniu testu przerażenia zaczynam go lać. aktywuję jakąś broń, ew. zaklęcie odwracając ją koszulką na wierzch i jeśli testy mi nie wyjdą/wyjdą częściowo tracę wytrzymałość i chcę go bić dalej to czy tą broń mam już zużytą i zaklęcie też czy też mam dalej dodatkowe kostki do rzutów tj. na cały czas walki z tym jednym potworem ?
  Temat: Pytanie odnośnie Arkham Horror
bilonq

Odpowiedzi: 328
Wyświetleń: 96783

PostForum: Horror w Arkham   Wysłany: Sob 04 Sie, 2012   Temat: Pytanie odnośnie Arkham Horror
jesteś obłędny :) jeszcze raz dziękuję mam nadzieję że to tyle z zagadek z jakimi przyszło mi się mierzyć. Naprawdę ten kto składał tą instrukcję chyba oblał test przerażenia. Wszystko jest porozrzucane i nie zawsze kompletne.
  Temat: Pytanie odnośnie Arkham Horror
bilonq

Odpowiedzi: 328
Wyświetleń: 96783

PostForum: Horror w Arkham   Wysłany: Sob 04 Sie, 2012   Temat: Pytanie odnośnie Arkham Horror
P.S. aby potwór latający poruszył się z przestworzy na jakąś ulicę znów musi być symbol jego ruchu tak ? i w sumie dla nich nie obowiązują kolory strzałek tylko dystans do gracza o 1 pole
  Temat: Pytanie odnośnie Arkham Horror
bilonq

Odpowiedzi: 328
Wyświetleń: 96783

PostForum: Horror w Arkham   Wysłany: Sob 04 Sie, 2012   Temat: Pytanie odnośnie Arkham Horror
ok podziękował :) a jeśli jest sytuacja : * jest karta warunków w grze, losuję pogłoskę no i ona również ląduje obok planszy, potwory bramy wskazówki rozpatruje w stosunku do karty "pogłoski" ale oczywiście zasady warunku nadal obowiązują, to następne ruchy potworów rozpatruję w stosunku do nowej karty mitów która wyjdzie, pomimo tego że 2 karty są wprowadzone w grze a trzecia (ta nowo wychodząca to tyko nagłówek) wykonuję ruchy potworów bramy wskazówki wg nagłówka ? Z tamtych dwóch kart działają już tylko efekty a ruch potworów nie ?
* pogłoska : gwiazdy są w porządku - jeśli któryś z graczy będzie w downtown i odrzuci sprzymierzeńca (skąd odrzuci - z puli czy z własnego ekwipunku??) to będzie sukces pogłoski
*sprzymierzeńcy, np. sir william brinton dodaje max. wytrzymałości o +1 czyli dostaję 1 serce więcej niż przypisane dla danej karty postaci. przy odrzuceniu go działa jakbym się maxymalnie uleczył w szpitalu ale już dla wartości z karty postaci. Swoją drogą po co odrzucać sprzymierzeńców jak to jest efekt tylko chwilowy :)
  Temat: Pytanie odnośnie Arkham Horror
bilonq

Odpowiedzi: 328
Wyświetleń: 96783

PostForum: Horror w Arkham   Wysłany: Sob 04 Sie, 2012   Temat: Pytanie odnośnie Arkham Horror
tak jest, racja mój (czeski) błąd. wracając do latających : czyli jak ma ruch a nie uda mu się do nikogo podlecieć (bo gracze byli dalej) to wędruje na przestworza, a w następnej turze (gdy trafi się jego ruch) to zlatuje na dowolną ulicę jaką sobie wybierze by zaatakować gracza hmm z najniższą wartości skradania czy kogo ?
P.S. Nadal nie rozumiem działania mitów - instrukcja wyraźnie traktuje że warunek zostaje na tak długo aż zastąpi go inny warunek. To że pogłoska zastępująca pogłoskę jest realizowana tylko z wprowadzeniem bramy i potwora jest ujęte. Chodzi mi o sytuację gdy w grze jest warunek, a przy następnej fazie mitów wychodzi np. nagłówek Otwiera się brama, wychodzi potwór, ale co z własnością karty i ruchem potworów ? Realizowany jest wg nagłówka czy leżącej obok nadal odkrytej karty "warunek" ?
P.P.S. czy żetonami wskazówek można się wymienić jak przedmiotami i $ ?
  Temat: Pytanie odnośnie Arkham Horror
bilonq

Odpowiedzi: 328
Wyświetleń: 96783

PostForum: Horror w Arkham   Wysłany: Sob 04 Sie, 2012   Temat: Pytanie odnośnie Arkham Horror
Dziękuję wam bardzo, kolejna partia i kolejne pytania nasuwające wątpliwości :
1.Potwór latający jest nieruchomy dopóki nie wyskoczy jego symbol ruchu z karty mitów czy też jak pojawi się na planszy to w swoim ruchu podlatuje o 2 pola do najbliższego gracza (ew. tego z najniższą wartością skradania) ?
2. Czy w grze można się nie ruszać tj. zostać po raz drugi na danym obszarze (aby dokupić np. sprzętu ?
3. Trafiając do innego świata de facto odbywam 2 spotkania (na obu polach innego świata)
4. Jak potraktować kartę przedmiotu/zaklęcia z opisem : modyfikator rzucania -2 ?
5. Jak w grze jest mit - warunek który obowiązuje to gdy następny gracz wprowadza fazę mitów i losuje mit, wychodzi np. nagłówek/pogłoska to co z niego rozpatrujemy a co pozostaje nadal z warunku (czy bramy się pojawiają, czy potwory ruszają zgodnie z nowo wyjętymi symbolami ruchu potworów czy też tymi z karty mitów która nadal jest w grze ?
  Temat: Pytanie odnośnie Arkham Horror
bilonq

Odpowiedzi: 328
Wyświetleń: 96783

PostForum: Horror w Arkham   Wysłany: Czw 02 Sie, 2012   Temat: moje wątpliwości
Witam. Proszę o pomoc w rozwianiu moich wątpliwości odnośnie mechaniki gry :
1. po powrocie z innych światów ciągnę kartę obszarów ? co jeśli chcę pieczętować bramę czy też pobieram kartę czy albo jedno albo drugie ?
2. po powrocie z innych światów stoję ze znacznikiem exploracji ale w bramie są potwory. mogę próbować zamknąć i nie walczyć (zaraz po powrocie) a tłuc lub unikać kolegów w następnej turze ?
3. przy zamykaniu bramy możemy wybrać która wartość (wola/waleczność) używamy do testu czy jest to określone ?
4. jak jest zwielokrotnienie (druga brama w tym samym obszarze) to na torze zagłady nie wzrasta +1 tylko wychodzą potwory z bram ?
5. Jak spada mi wytrzymałość do 0 to trafiam do szpitala, dostaję 1 wytrz. ale tracę 1/2 przedmiotów - jak to jest rozdzielane i zaokrąglane ? Mam np. a) przedmioty warte : 3$ 6$ i 6$ to tracę jeden za 6$ czy 6+3 ? b) mam przedmioty warte : 7$ i 8$ - który tracę ?
6. jak jestem w szpitalu to mogę za 5$ się "uleczyć" na full , a czy mogę po kolei czekając kilka tur odzyskiwać po 1 za darmo czy nie jest to możliwe - czy można siedzieć na tyłku dłużej w 1 miejscu ?
7.Wartości trofeów na wymianę w sklepach polegają na wartości żywotności potworów ? Jeśli transakcja kosztuje 5 żywotności to czy mogę oddać dwa trofea jedno warte 3 żywotności i drugie warte 2 żywotności ?
8. czy może być kilka wskazówek w jednym miejscu (podczas gry skumulowało mi się w obszarze Nieznane 5 wskazówek)

Z góry dziękuję za pomoc ludzi obeznanych w temacie.
 
Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.37 sekundy. Zapytań do SQL: 15