galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
Znalezionych wyników: 239
galakta.pl Strona Główna
Autor Wiadomość
  Temat: Pytania i odpowiedzi dotyczące zasad
Mati98

Odpowiedzi: 1870
Wyświetleń: 303564

PostForum: Talisman: MAGIA I MIECZ   Wysłany: Pią 07 Paź, 2016   Temat: Pytania i odpowiedzi dotyczące zasad
Bludgeon napisał/a:
Na talizmanie jest napisane że w krainie wewnętrznej czary na ciebie nie działają. Nie jest napisane że jesteś odporny tylko na te które są rzucane bezpośrednio na ciebie.

A co w przypadku Zaklęcia ,,Rozproszenie magii"? Rzucone w tej sytuacji na Zaklęcie Rozkazu?
Wg. Ciebie nie zadziała.
Wg. mnie zadziała, ponieważ rzucam ,,rozproszenie" na Zaklęcie Rozkazu, a nie na Mutantkę.
U nas tak zawsze graliśmy, na takie czary "bezpośrednie" i "pośrednie".
  Temat: Pytania i odpowiedzi dotyczące zasad
Mati98

Odpowiedzi: 1870
Wyświetleń: 303564

PostForum: Talisman: MAGIA I MIECZ   Wysłany: Wto 04 Paź, 2016   Temat: Pytania i odpowiedzi dotyczące zasad
Talisman: Kataklizm
Podczas ostatniej rozgrywki pojawiła się dość sporna sytuacja, decydująca o tym, kto wygra całą grę.
Mutantka od kilku tur rzucała Zaklęcie Rozkazu z Korony Władzy. Zostały jej 2pkt. Życia.
Potomek Magii szedł drogą ,,na Moc". W Lodowej Wieży wyrzucił ,,4".
W tym momencie rzucił Zaklęcie ,,Pakt ze Śmiercią" i wybrał oczywiście Mutantkę (aby zamiast niego straciła te 4pkt. Życia).
Tylko Mutantka posiadała ten super Talizman dający odporność na Zaklęcia.
Wydaje mi się (tak rozstrzygnęliśmy), że Potomek Magii rzuca to Zaklęcie bezpośrednio na siebie, a nie na Mutantkę, a więc Zaklęcie działa.
Podobnie można by zrobić, gdy by Mutantka wyrzuciła ,,6".
  Temat: Talisman: Kataklizm
Mati98

Odpowiedzi: 60
Wyświetleń: 9430

PostForum: Talisman: MAGIA I MIECZ   Wysłany: Nie 02 Paź, 2016   Temat: Talisman: Kataklizm
Talisman: Kataklizm na GameTrollTV: :smile:
https://www.youtube.com/watch?v=a8LqVPlvbSE :arrow:
  Temat: Co dalej z Talismanem?
Mati98

Odpowiedzi: 53
Wyświetleń: 9772

PostForum: Talisman: MAGIA I MIECZ   Wysłany: Pon 19 Wrz, 2016   Temat: Co dalej z Talismanem?
Dodatek łączący krainy Gór i Lasu :smile:
http://www.talismanisland.com/?page_id=6886 :arrow:
  Temat: Pytania i odpowiedzi dotyczące zasad
Mati98

Odpowiedzi: 1870
Wyświetleń: 303564

PostForum: Talisman: MAGIA I MIECZ   Wysłany: Pon 19 Wrz, 2016   Temat: Pytania i odpowiedzi dotyczące zasad
Talisman: Kataklizm
Kilka dopytań po pierwszych rozgrywkach:
1. AZ ,,Kult potępionych" - ,,Po odkryciu tej karty umieść po 1 karcie Mieszkańca na obszarze..."
Co się dzieje z kartami, które już są na planszy? Pozostają? Jeżeli na tym obszarze jest już jakaś karta Mieszkańca, to dokładam kolejną?
2. Poszukiwacz ,,Czarny rycerz" - specjalna zdolność ,,zastraszanie".
Czy ,,zastraszanie" liczy się jako spotkanie w tej turze? Nie możemy badać obszaru?
3. Poszukiwacz ,,Mutant" - specjalna zdolność - początkowa premia.
Czy gracz może wydać punkt Losu, aby ponownie rzucić kostką za swoją premię startową? Czy Los (bazowy) otrzymuje dopiero po wykonaniu rzutu?
4. Poszukiwacz ,,Barbarzyńca" - specjalna zdolność - rozpoczyna grę z ,,Wielkim mieczem" z talii Ekwipunku.
Co się stanie, gdy w talii nie ma ,,Wielkiego miecza"? (gracz rozpoczyna w trakcie gry grę nową postacią). Nic nie otrzymuje?
5. Karta Przygody - ,,Handlarz niewolników z Opętanego Lasu" - ,,umieść na obszarze Lasu 1 ze swoich Przyjaciół lub 1 odkrytego Nieznajomego z dowolnej Krainy."
Czy mam do wyboru to albo to? Czy Nieznajomego mogę wybrać tylko, jeśli nie mam żadnego Przyjaciela?
6. Karta Przygody - ,,Smok o żelaznych łuskach" - ,,Wynik 1, 2 lub 3 pozwala ci wziąć zbroję z talii Ekwipunku".
Czy kartę Smoka mogę zabrać jako kartę trofeum? Czy otrzymuję zbroję, a Smoka odrzucam?
7. Karta Przygody - ,,Niebiańska przystań" - ,,umieść na swoim obszarze kartę Terenu ,,Osada" ".; ,,kiedy Poszukiwacz odwiedza Niebiańską przystań..."
Czyli na tym obszarze mamy Osadę, która losuje nam karty Mieszkańców oraz tę kartę Miejsca.
Czy najpierw losuję i spotykam Mieszkańca, a dopiero potem spotykam kartę tego Miejsca?
8. Karta Ekwipunku - ,,Przybornik lekarski" - ,,Jeśli wypadnie 6, zapobiegasz utracie Życia".
Czyli jeśli mam stracić np. 4 pkt. Życia i wyrzucę ,,6" - nie tracę ani jednego punktu?
9. Karty Ekwipunku - które kart Ekwipunku mogą się ,,dublować"? Osełka, Osobisty dziennik, Łopata, Mapa.
Np, jeżeli mam 2 Mapy, to odejmuję 4 od rzutu w Kopalni? 2 Osełki dodają 2 pkt. Siły itd. ?
10. Karta Zaklęcia - ,,Odzyskanie" - ,,Weź 1 kartę ze stosu odrzuconych kart Przygód..."
Jest to wierzchnia, losowa czy wybrana przez nas karta?
11. Karty Talizmanów - czy można korzystać z kilku ,,super" Talizmanów na raz? Dlaczego nie? Talizmany nie działają przecież na zasadach Broni czy Pancerza.
12. Karta Talizmanów - ,,Fałszywy Talizman"
Czy jeżeli w momencie jego otrzymania mam już inny Talizman, to ten mogę od razu odrzucić? Czy muszę jednak zdobyć kolejny?
BTW
Brakwater - w polskim tłumaczeniu mamy np. ,,Kupcy z Brakwater" :wink:
  Temat: Talisman: Kataklizm
Mati98

Odpowiedzi: 60
Wyświetleń: 9430

PostForum: Talisman: MAGIA I MIECZ   Wysłany: Nie 18 Wrz, 2016   Temat: Talisman: Kataklizm
Porównanie Krain Wewnętrznych obu plansz: a) podstawka; b) Kataklizm;
Równiny Grozy
a) zwykle obszar ,,nic się nie dzieje"; czasem dochodzi tu do walki pomiędzy Poszukiwaczami. Nie ma nic bardziej wkurzającego niż utrata Talizmanu w takiej walce. :mad:
Trzeba się cofnąć, mieć szczęście i trafić na obszar Jaskini Czarnoksiężnika, móc szybko (najlepiej natychmiastowo) wykonać zadanie, ponownie przejść przez Tajemne Wrota, pokonać Krainę Wewnętrzną i liczyć na to, że w tym czasie drugi gracz nie zdoła nas zabić Zaklęciem Rozkazu. :razz:
b) tym razem Poszukiwacz ,,musi wdać się w walkę z jednym z przebywających tam Poszukiwaczy". Nie może użyć na nim swoich specjalnych zdolności.
,,Zwycięzca w nagrodę zmusza pokonanego do utraty 1 punktu Życia – nie może wybrać innej nagrody." - koniec kradzieży Talizmanów. :smile:
a) Gra ze Śmiercią
Gramy w kości o pkt. Życia. Duża losowość. Zwykle przechodzi się bez problemu, ale zdarza się, że utkniemy na kilka tur lub nawet będziemy zmuszeni zawrócić.
b) Licz
Nieco ,,gorsza" wersja Wieży Wampirów. Tracimy od 1 do 6 pkt. Życia. Możemy również ,,zmniejszyć utratę Życia o 1 za każdego Przyjaciela, którego zdecyduje się odrzucić." Duża losowość, jednak, strata pkt. Życia wydaje się porównywalna co do starej planszy.
a) Wieża Wampirów
Tracimy od 1 do 3 pkt. Życia. Możemy również ,,zmniejszyć utratę Życia o 1 za każdego Przyjaciela, którego zdecyduje się odrzucić." Zwykle przechodzimy bez żadnych poważniejszych konsekwencji. Często bez straty pkt. Życia.
b) Lodowa Wieża
,,Poszukiwacz musi tutaj rzucić jedną kością i stracić tyle punktów Życia, ile wskazuje wynik rzutu, lub pozostać na tym obszarze i odbyć tu ponownie spotkanie w swojej następnej turze." Zdecydowanie ,,gorszy" obszar w porównaniu z Wieżą Wampirów. Duża losowość. Możemy przejść od razu tracąc więcej pkt. Życia lub utknąć tu na kilka tur w oczekiwaniu na ,,1" - wydaje się zabójcze zwłaszcza jeżeli na Koronie Władzy jest już jakiś gracz. W porównaniu ze Śmiercią - również ,,gorszy" obszar.
a) Jama Wilkołaka
Walka z Siłą 2K6. Zwykle wygrywamy bez problemu. Walczymy z tym samym Wilkołakiem, chyba że zdecydujemy się na odwrót (co jest raczej mało prawdopodobne).
b) Jama Mutanta
Walka z Siłą 3K6. Trochę losowości (Siła od 3 do 18 :!: ). Jednak za każdym razem Poszukiwacz spotyka ,,innego" Mutanta, więc nie powinniśmy mieć problemu z jego pokonaniem. Troszkę trudniejszy obszar w porównaniu do podstawki.
Otchłań
a) Walczymy z K6 Diabłami o Sile 4 (osobno, po kolei). Nawet gracze ,,na Moc" nie mają tu zwykle problemu, choć zdarzają się wyjątki.
b) Śnieżna Bestia - ,,Jej Siła jest równa Sile Poszukiwacza, który z nią walczy (wliczając wszystkie bonusy)."
Praktycznie jest to kopia obszaru Gry ze Śmiercią, tylko ze zmienionym poleceniem. Poziom trudności wydaje się porównywalny do podstawki, choć jest tu trochę losowości, tak jak podczas Gry ze Śmiercią.
Korona Władzy
Pisałem o tym wcześniej. Korona Władzy ,,stała się jeszcze potężniejsza, ale także bardziej niebezpieczna i nieobliczalna."
BTW
Zastanawiam się tylko nad grą typu ,,na przeczekanie" :idea: jeśli jakiś Poszukiwacz wyprzedza w statystykach pozostałych graczy i dojdzie do Korony Władzy, to inni gracze mogą przeczekać, aż taki gracz sam się zabije (nie może się uleczyć) zamiast ,,po staremu" pchać się ,,na siłę" na Koronę Władzy i (o ile tam dotrą) przegrać w walce z ,,super" graczem. Jest to zawsze jakaś alternatywa chociaż ,,duża losowość" ... :wink:
  Temat: Talisman: Kataklizm
Mati98

Odpowiedzi: 60
Wyświetleń: 9430

PostForum: Talisman: MAGIA I MIECZ   Wysłany: Nie 18 Wrz, 2016   Temat: Talisman: Kataklizm
Mnie osobiście podoba się karta Alternatywnego Zakończenia „Wieczna Korona”.
Dawniej gracz na Koronie Władzy był praktycznie nietykalny. Rzucał tylko kostką, a to inni gracze musieli martwić się o przetrwanie i próbować dotrzeć do Korony Władzy w celu pokonania takiego gracza.
Teraz za sprawą tego AZ gracz na Koronie Władzy może ,,wyręczyć" pozostałych graczy i sam się zabić (wyniki 1-2) :twisted:
Inna sprawa, że teraz inni gracze tracą Życie nie na wynikach 4-6 (50% szans), ale na 2-6, czyli prawie co turę. :wink:
Przyśpiesza to samą końcówkę gry, ale trochę szkoda, gdyż pewnie zabraknie epickich pojedynków na Koronie Władzy.
Nie podoba mi się natomiast, iż ,,Na kartach Przygód z rozszerzenia Kataklizm często nie występuje opis warunku odrzucenia karty z planszy." - zwłaszcza w kontekście tego, że to już ostatni dodatek.
Trochę dziwnie wyglądają Wrogowie bez napisu ,,pozostanie na tym obszarze, dopóki ktoś go nie pokona" :neutral:
  Temat: USUNIĘTE KARTY
Mati98

Odpowiedzi: 19
Wyświetleń: 2320

PostForum: Talisman: MAGIA I MIECZ   Wysłany: Nie 18 Wrz, 2016   Temat: USUNIĘTE KARTY
Mr Mostow napisał/a:
Kiedyś zdobyłem Koronę Władzy Trollem siła:18, moc: 1. Wyobraźcie sobie moją minę, gdy wylosowałem „Władcę Demonów”...
Trzeba było zmykać czym prędzej.

Instrukcja do Talismana (str. 20):
,,Poszukiwacze, którzy dotrą do Korony Władzy, nie mogą już zawrócić." :razz:
  Temat: Szybsza gra
Mati98

Odpowiedzi: 31
Wyświetleń: 2890

PostForum: Talisman: MAGIA I MIECZ   Wysłany: Nie 18 Wrz, 2016   Temat: Szybsza gra
Mr Mostow napisał/a:
jeśli obszar wymaga wylosowania 1 karty, losują obaj, czyli wyciągane są dwie karty, i obaj podlegają konsekwencjom; w przypadku kwestii spornych (został wylosowany Magiczny Przedmiot), jeśli nie dojdzie do porozumienia nad stołem, odbywają walkę o ten przedmiot; w przypadku Wrogów sumują rzuty ataku i ponownie - trofeum zabiera tylko jeden z graczy, albo w efekcie obopólnej decyzji, albo pojedynku itd.).

,,Szybsza gra" wprowadzająca pojedynki o pojedyncze karty i trofea :razz:
  Temat: Talisman: Kataklizm
Mati98

Odpowiedzi: 60
Wyświetleń: 9430

PostForum: Talisman: MAGIA I MIECZ   Wysłany: Sob 17 Wrz, 2016   Temat: Talisman: Kataklizm
Berni77 napisał/a:
Kataklizm wprowadza duuużo zmian - szczególnie dotyczy to (...) nowych, szybkich sposobów na "koksanie" się :)

Podzielisz się z nami swoimi obserwacjami, odkryciami i sposobami? :smile:
  Temat: Pytania i odpowiedzi dotyczące zasad
Mati98

Odpowiedzi: 1870
Wyświetleń: 303564

PostForum: Talisman: MAGIA I MIECZ   Wysłany: Sob 17 Wrz, 2016   Temat: Pytania i odpowiedzi dotyczące zasad
Pojawiła się nowa teoria na temat spotykania kart Mieszkańców :wink:
Posłużę się przykładem karty z instrukcji - Barmanka.
Odwiedzam Zamek. Powiedzmy, że nie ma tam żadnych kart. Losuję jednego Mieszkańca - Barmankę.
,,Następnie Poszukiwacz odwiedza jednego Mieszkańca na swoim obszarze." Odwiedzam Barmankę.
,,Kiedy Poszukiwacz odwiedza Mieszkańca, rozpatruje treść z jego karty." Rzucam kostką (wynik oprócz ,,1" - powiedzmy, że ,,4")
Następnie: ,,Po tym, jak Poszukiwacz odwiedzi Mieszkańca, ten zostaje odrzucony, chyba że nazwa obszaru
na jego karcie odpowiada nazwie obszaru, na którym obecnie znajduje się Poszukiwacz."
W tym przypadku odrzucam kartę Barmanki. Nie mogę już skorzystać z opcji:
,,Po odwiedzeniu barmanki możesz wydać 1 sztukę złota, aby odwiedzić ją ponownie."
To były by już kolejne ,,odwiedziny".
Wg. mnie efekt ,,Po odwiedzeniu X możesz wydać 1 sztukę złota, aby odwiedzić ją ponownie." działa tak:
- karty ,,nie na swoim miejscu" - NIGDY nie działa;
- karty ,,u siebie" - działa do momentu aż nie wyrzucę odrzucenia tej karty LUB aż nie stracę tury.
Czy dobrze interpretuję te zasady?
  Temat: Pytania i odpowiedzi dotyczące zasad
Mati98

Odpowiedzi: 1870
Wyświetleń: 303564

PostForum: Talisman: MAGIA I MIECZ   Wysłany: Pią 16 Wrz, 2016   Temat: Pytania i odpowiedzi dotyczące zasad
Zapytam ponownie: :smile:
,,Zawadiaka: ,,Wykonując rzut w Gospodzie, możesz dodać 1 do uzyskanego wyniku". Mam to rozumieć jako:
a) ,,wykonując" + ,,rzut w Gospodzie" - czyli rozpatrując polecenie obszaru Gospody z podstawowej planszy głównej/rzucając kostką?
b) ,,wykonując rzut" + ,,w Gospodzie" - czyli wykonując jakikolwiek rzut (np. za ruch :idea: ) przebywając na obszarze Gospody?
Zarówno interpretacja a), jak i b) wydają się brzmieć logicznie. Ja zawsze grałem z a), ale b) też wydaje się być poprawny."
  Temat: Talisman: Kataklizm
Mati98

Odpowiedzi: 60
Wyświetleń: 9430

PostForum: Talisman: MAGIA I MIECZ   Wysłany: Czw 15 Wrz, 2016   Temat: Talisman: Kataklizm
Bludgeon napisał/a:
Mati98 napisał/a:
Cena: 199,90 zł :shock: :shock: :shock:
No proszę, 20 zł taniej niż wersja angielska ;)

Drogo, ale i tak już zamówiłem. :smile:
  Temat: Talisman: Kataklizm
Mati98

Odpowiedzi: 60
Wyświetleń: 9430

PostForum: Talisman: MAGIA I MIECZ   Wysłany: Czw 15 Wrz, 2016   Temat: Talisman: Kataklizm
Nowy artykuł:
http://galakta.pl/kataklizm-w-magazynie/ :arrow:
Można już zamawiać:
http://sklep.galakta.pl/p...id_product=1336 :arrow:
Cena: 199,90 zł :shock: :shock: :shock:
BTW
Autor: John Goodenough :???:
Powinno być: Samuel W. Bailey
  Temat: Pytania i odpowiedzi dotyczące zasad
Mati98

Odpowiedzi: 1870
Wyświetleń: 303564

PostForum: Talisman: MAGIA I MIECZ   Wysłany: Wto 13 Wrz, 2016   Temat: Pytania i odpowiedzi dotyczące zasad
W związku z tym, że otrzymałem sprzeczne odpowiedzi od Nemomon oraz Bludgeon dopytuję dalej :wink: :
4. Odrzucam Mieszkańca po ,,serii odwiedzin" czy od razu po pierwszym spotkaniu?
,,Jeżeli w wyniku badania jego karty Mieszkaniec miałby zostać odrzucony, następuje to natychmiast i nie możesz już zapłacić sztuki złota, by odwiedzić go ponownie. "
Czyli powiedzmy jak wyrzucę 1) ,,odrzuć tę kartę" to oczywiste, że nie mogę jej znów spotkać. Są jakieś inne efekty, gdy Mieszkaniec odrzuca się ,,sam z siebie"?
,,Możesz, ponieważ karta na to pozwala, a efekt karty ma pierwszeństwo przed efektem instrukcji. "
,,jeżeli to efekt gry ją odrzuca, na przykład z powodu niezgodności obszarów, to możesz ją tak długo badać, aż nie zdecydujesz się skończyć."
Czyli jeżeli badam karty ,,nie na swoim miejscu", to mogę ją spotykać tyle razy ile mi złoto pozwoli albo aż nie wyrzucę ich odrzucenia?
5. Czy te zdolności działają również na Mieszkańców spotykanych na tych obszarach?
,,Nie, nie działają. "
,,Tak, działają. " Aha, OK :wink:
,, 5. Jak może? Zdolność Zawadiaki pozwala modyfikować rzut w Gospodzie, a skoro Gospody nie ma i nie rzuca w niej, to niczego nie może zmodyfikować."
,,Gospody nie ma" :???: Wydaje mi się, że nadal mamy na planszy Gospodę, tylko z innym poleceniem - losowanie Mieszkańca.
Zawadiaka: ,,Wykonując rzut w Gospodzie, możesz dodać 1 do uzyskanego wyniku". Mam to rozumieć jako:
a) ,,wykonując" + ,,rzut w Gospodzie" - czyli rozpatrując polecenie obszaru Gospody z podstawowej planszy głównej/rzucając kostką?
b) ,,wykonując rzut" + ,,w Gospodzie" - czyli wykonując jakikolwiek rzut (np. za ruch :idea: ) przebywając na obszarze Gospody?
Zarówno interpretacja a), jak i b) wydają się brzmieć logicznie. Ja zawsze grałem z a), ale b) też wydaje się być poprawny
BTW
Nemomon napisał/a:
W podstawowej wersji gry były 4 Talizmany.

Źle mi się wpisało. :smile: Oczywiście, że w podstawce były 4 karty Talizmanów.
 
Strona 1 z 16
Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.27 sekundy. Zapytań do SQL: 15