galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
Znalezionych wyników: 19
galakta.pl Strona Główna
Autor Wiadomość
  Temat: Pytania odnośnie zasad.
JanMarian

Odpowiedzi: 691
Wyświetleń: 127786

PostForum: Descent   Wysłany: Pią 16 Mar, 2018   Temat: Pytania odnośnie zasad.
mplysy napisał/a:


Czy Lord Merick Farrow podnosząc jeńca zużywa akcję? W tłumaczeniu znów olali taki istotny szczegół. Wyraźnie za to napisali żeby wywalić go w otchłań zużywa 1p ruchu.

"Za każdym razem kiedy Lord MF wchodzi na puste pole, które sąsiaduje z jeńcem, może podnieść tego jeńca"


Aż sparwdziłem w wersji angielskiej - tam też nie ma nic powiedziane o akcji, więc podejrzewam że nie zużywa to akcji ani niczego innego.
  Temat: Posiadłość Szaleństwa druga edycja - błędy w tekście
JanMarian

Odpowiedzi: 7
Wyświetleń: 2161

PostForum: Posiadłość Szaleństwa   Wysłany: Wto 27 Lut, 2018   Temat: Posiadłość Szaleństwa druga edycja - błędy w tekście
SnaQ, muszę przyznać że nie rozumiem. Moim zdaniem ten opis jest jasny i oczywisty. Rzucasz na obrażenia tyloma kostkami ile masz woli. Jeśli masz dość kart przerażenia, rzucasz dodatkowymi kostkami. Potwór dostaje tyle obrażeń ile masz sukcesów. Jeśli nie masz sukcesów, nie zdajesz testu, potwór nie dostaje żadnych obrażeń, nic się nie dzieje, koniec akcji... Fakt że dodano tekst "jeśli nie zdajesz, stoisz przerażony" (w domyśle - nic się nie dzieje) moim zdaniem ma efekt jedynie kosmetyczny, nie wpływa na grę.
Czy może czegoś nie rozumiem?

Z tego co wiem Galakta tłumaczy grę z plików tekstowych od FFG. Jest możliwe że polska wersja jest poprawna, ale w angielksiej (ze względu na jakiś błąd) brakuje ostatniego zdania.
  Temat: Posiadłość Szaleństwa druga edycja - błędy w tekście
JanMarian

Odpowiedzi: 7
Wyświetleń: 2161

PostForum: Posiadłość Szaleństwa   Wysłany: Czw 22 Lut, 2018   Temat: Posiadłość Szaleństwa druga edycja - błędy w tekście
SnaQ napisał/a:

W angielskim oryginale nie ma ostatniego zdania, bo nie ma możliwości niepowodzenia - symbol woli nie ma podanego wymaganego do sukcesu wyniku rzutu.


Skoro nie ma podanego wyniku, to znaczy że potrzebny jest jeden sukces. Każdy test może się nie powieść. Brak sukcesu oznacza na ogół że czynność kończy się niepowodzeniem - i albo nic się nie dzieje, albo dzieje się coś złego. Dobrze że w polskiej wersji jest to jasno powiedziane że po prostu nic się nie dzieje.
No chyba że się mylę gdzieś :)
  Temat: pytanie o Tłumaczenie kart - hero monster collection
JanMarian

Odpowiedzi: 5
Wyświetleń: 1483

PostForum: Descent   Wysłany: Wto 19 Lip, 2016   Temat: pytanie o Tłumaczenie kart - hero monster collection
Zupełnie bez sensu moim zdaniem dzielisz włos na czworo.
Reguły są proste.
W Descencie zawzse jest JEDEN cel ataku. Atak może przy okazji wpłynąć na dodatkowe jednostki (np. umiejętność ognisty oddech smoka czy "whirlwind" - czy jak tam się zwie - barbarzyńcy).

Nigdzie nie jest powiedziane że "wpłynąć" oznacza "zadać przynajmniej jedno obrażenie po rzucie kośćmi obrony" - to sobie sam dopowiedziałeś.

Weż regułę blast. Wybierasz pole będące celem ataku - jedno konkretne pole (przeciwnika na ogół). Atak wpływa na wszystkie sąsiednie pola - tzn. że one również muszą rzucać na obrażenia i obronę. To co wyrzucą (czy np. zanegują wszystkie obrażenia, albo nic nie wypadnie na kościach ataku) nie ma znaczenia -atak już wpłynął na wszyskie sąsiednie pola. Proste?

Czytajmy zasady takimi jakie są, a nie dopowiadajmy dodatkowych rzeczy, komplikując sobie tym samym życie.
  Temat: Pytania odnośnie zasad.
JanMarian

Odpowiedzi: 691
Wyświetleń: 127786

PostForum: Descent   Wysłany: Wto 19 Lip, 2016   Temat: Pytania odnośnie zasad.
mplysy napisał/a:
Pytanie odnośnie INTERLUDIUM SKARBIEC CIENIA
Czy jeśli pole wody (najbliższe krawędzi) jest zablokowane przez potwory MW to czy można wykonać tę akcję? czy blokada tego jednego pola wody uniemożliwia nam pływanie między tymi kafelkami?
Pozdrawiam


Też mieliśmy z tym problem - zasady nie wyjaśniają tego zagadnienia. Natmiast w wielu innych miejscach mówią, że jeśli coś nie może być postawione tak jak mówią zasady, można to postawić na najbliższym możliwym miejscu (np. MW może postawić potworka najbliżej wejścia/wyjścia w fazie wsparcia nawet jeśli coś stoi na tym kafelku wejścia/wyjścia i fizycznie nie da się tam umieścić np. smoka).
Analogicznie podeszliśmy do tego problemu - skoro wszystkie kafelki wody są zajęte, bohater "wychodzi z wody" na najbliższym wolnym polu.
Wydaje mi się że taka powinna być właściwa interpretacja, także biorąc pod uwagę "ducha przygody" (MW powinien gonić za bohaterami kradnącymi artefakt, a nie wykorzystywać kruczki reguł scenariusza)
  Temat: Pytania odnośnie zasad.
JanMarian

Odpowiedzi: 691
Wyświetleń: 127786

PostForum: Descent   Wysłany: Wto 19 Lip, 2016   Temat: Pytania odnośnie zasad.
mplysy napisał/a:
Pytanie odnośnie SOKOLNIKA

Moje pytanie: NA POCZĄTKU ROZGRYWKI - Czy bohater może najpierw kontrolować Sokoła ? a potem robić swoje dwie akcje?

Czy najpierw swoje dwie akcje musi mieć bohater (bo to na jego arkuszu jest info o wystawieniu sokoła) a dopiero potem akcje może mieć sokół?

Pozdrawiam


Sokół podlega takim samym zasadom co inne chowańce (z tego co się orientuję - jeśli się mylę, krzyczcie). To znaczy że gracz kontrolujący sokolnika może zdecydować czy najpierw wykonać akcję chowańca (tak więc poruszyć się raz i ewentualnie wykonać dodatkowe akcje opisane na karcie chowańca) czy najpierw wykorzystać własne dwie akcje. Nie może natomiast przeplatać tych aktywacji (tzn. wykonać jednej akcji bohaterem, potem aktywować chowańca, potem wrócić do bohatera i wykonać drugą akcję).
  Temat: Który dodatek kupić jako pierwszy?
JanMarian

Odpowiedzi: 23
Wyświetleń: 8284

PostForum: Horror w Arkham   Wysłany: Sro 01 Lip, 2015   Temat: Który dodatek kupić jako pierwszy?
Lunar napisał/a:
Z tego co widziałem to Dunwich baaaardzo powoli schodzi. ;) Nie mam takich obaw.


No niestety jest juz niedostepny. Co gorsza, skontaktowalem sie z Galakta z pytaniem i nie planuja jego dodruku... Na Allegro ani jednej sztuki... Ma ktos pomysl skad moznaby wziac Dunwich? Z gory dzieki!
  Temat: Oficjalny dodatek z trybem kooperacji lub solo !!!
JanMarian

Odpowiedzi: 37
Wyświetleń: 16573

PostForum: Descent   Wysłany: Wto 03 Lut, 2015   Temat: Oficjalny dodatek z trybem kooperacji lub solo !!!
Nie wiem czy ktoś tu jeszcze zagląda, ale Galakta zapowiedziała niedawno że dodatki kooperacyjne będą dostępne w wersji polskiej w ramach druku na żądanie. Fajna sprawa - ponoś zamówienia będą do złożenia w marcu. Ja na pewno się skuszę!
  Temat: ROK 2014 - Plany Wydawnicze
JanMarian

Odpowiedzi: 303
Wyświetleń: 106561

PostForum: Plany wydawnicze   Wysłany: Sro 03 Gru, 2014   Temat: ROK 2014 - Plany Wydawnicze
Poza tym - czy jest szansa na dodatek kooperacyjny do Descenta Forgotten Souls po polsku? Podobno był już przetłumaczony na potrzeby edycji GNK, a wersja "normalna" w zwykłej sprzedaży to to samo - tylko w trochę innym pudełku...
  Temat: Zestawy popleczników
JanMarian

Odpowiedzi: 29
Wyświetleń: 7984

PostForum: Descent   Wysłany: Wto 25 Lis, 2014   Temat: Zestawy popleczników
Dzięki wszystkim za radę, akurat z Gdańska jestem więc kupiłem w tym bardzo popularnym sklepie :) Poza tym mają jeszcze w ofercie pierwszy coopowy dodatek - ale na niego muszę już poczekać około miesiąca...

Najgorsze jest to, że dodatków do Descenta wychodzi znacznie więcej niż czasu i pieniędzy się ma, żeby to wszystko kupić i ograć :) Jak na razie ciągle mam mocne postanowienie kolekcjonowania czego się da (może oprócz wszystkich zestawów popleczników), ale wciąż te nowe zapowiedzi... Mam nadzieję że Descent ostatecznie nie zrazi mnie do siebie tak jak MTG swego czasu - co za dużo to niezdrowo :)
  Temat: Zestawy popleczników
JanMarian

Odpowiedzi: 29
Wyświetleń: 7984

PostForum: Descent   Wysłany: Pon 06 Paź, 2014   Temat: Zestawy popleczników
Dzięki serdeczne za radę, tak zrobię.
  Temat: Zestawy popleczników
JanMarian

Odpowiedzi: 29
Wyświetleń: 7984

PostForum: Descent   Wysłany: Pon 06 Paź, 2014   Temat: Zestawy popleczników
@Damet, @Sewhoe
Dzięki bardzo - cóż, moja wina, nie doczytałem terminu...
W takim razie zostaje póki co mieć nadzieję że uda się je kupić w grudniu. Wiecie jak wygląda to od strony technicznej? Pojawiają się jako normalne produkty czy trzebaby napisać do Galakty z pytaniem?

Poprawcie mnie proszę jeśli się mylę, ale póki co żadna ewentualna druga runda na te dodatki w DNŻ nie została zapowiedziana, prawda?
  Temat: Zestawy popleczników
JanMarian

Odpowiedzi: 29
Wyświetleń: 7984

PostForum: Descent   Wysłany: Czw 02 Paź, 2014   Temat: Zestawy popleczników
Droga Galkto, wiemy dlaczego Zestawy w polskiej wersji (karty w DNZ) są od kilku dni niedostępne i nie można ich juz zamówić? Skoro druk w Grudniu, to jak rozumiem, jeszcze co najmniej przez kilka tygodni można się na niego zapisać?
Jeśli nie, BARDZO przydałaby się taka informacja w opisie produktu - że zapisać się na nie można między tym a tym dniem...
  Temat: Zestawy popleczników
JanMarian

Odpowiedzi: 29
Wyświetleń: 7984

PostForum: Descent   Wysłany: Wto 23 Wrz, 2014   Temat: Zestawy popleczników
W sumie na to wychodzi. Sam mam już jeden zestaw (Valundra) - w pudełku poza figurką, żetonami i kartami nic nie ma ciekawego (reguły są dostępne online)...

I chyba właśnie tak zrobię - kupię 1, 2 zestawy popleczników (żeby mieć figurki w różnych rozmiarów i tokeny), a resztę kupię wyłącznie w formie kart z druku na żądanie (mam nadzieję ze pojawią się też karty popleczników z dodatków).
Fakt, chciałbym mieć wszystkie figurki i zestawy w pełnej formie... ale 35-50 zł za figurkę i kilka kart to jednak zdecydowanie za dużo, nie stać mnie na takie ekstrawagancje :) Tak przynajmniej dam zarobić Galakcie na samych kartach, inaczej w ogóle nic bym nie kupił...
Dobra wiadomość moim zdaniem :)
  Temat: trzęsawiska trolli - interpretacja zasad
JanMarian

Odpowiedzi: 3
Wyświetleń: 1975

PostForum: Descent   Wysłany: Pon 18 Sie, 2014   Temat: trzęsawiska trolli - interpretacja zasad
Teoretycznie, zasady mini kampanii mowia zeby dokonac przejscia do aktu II (jak na 22 stronie instrukcji), potem faza kampanii ("podroz"), potem ostatni quest.
To cale przejscie do aktu II oznacza wlasnie mozliwosc kupienia dowolnych przedmiotow z pozostalej puli przedmiotow I aktu. Nie ma slowa, ze mozna dodatkowo zakupic przedmioty aktu II (te wykonuje sie standardowo po I przygodzie).
Niemniej, uwazam ze tej reguly nie powinno sie stosowac bezwzglednie. Pierwsza przygoda II aktu jest zawsze trudna dla bohaterow, bo nie maja zadnego przedmiotu odpowiadajacego temu aktowi. Tym wiekszy niesmak po stronie graczy moze pozostawic fakt, ze ta trudna przygoda jest jednoczesnie finalem... Owszem, jesli w akcie I Overlord dostawal niezle manto, final moze byc dla niego swietna okazja zeby sie odwzajemnic. Z drugiej strony, jesli sily byly w miare wyrownane (albo tez OL mial przewage), bohaterowie nie beda mieli zadnych szans na wygrana w finale.
Sam jeszcze nie gralem mini kampanii, ale wkrotce zaczynamy Legowisko Jaszczura. Mysle ze zrobie jakas specjalna face zakupow przed finalem - np. wszystkie przedmioty I aktu plus 2xliczba graczy przedmiotow II aktu - po prostu nie chce, aby moje zwyciestwo w finale bylo zbyt proste...
 
Strona 1 z 2
Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.34 sekundy. Zapytań do SQL: 15