galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
Znalezionych wyników: 236
galakta.pl Strona Główna
Autor Wiadomość
  Temat: Roszczenia z wyzwania militarnego
Corran

Odpowiedzi: 3
Wyświetleń: 1864

PostForum: Zasady   Wysłany: Wto 05 Mar, 2019   Temat: Roszczenia z wyzwania militarnego
Muszą być jednocześnie pod kontrola i na stole. "Zagrywanie" kart postaci z ręki następuje podczas fazy mobilizacji po opłaceniu ich kosztu. W fazie wyzwań można skorzystać ze słowa kluczowego Zasadzka, żeby wystawić postać, ale trzeba to zrobić w okienku akcji przed wyznaczeniem postaci do wyzwania (oczywiście trzeba opłacić koszt zasadzki).
Przy czym specjalne zdolności kart mogą pozwolić na łamanie ogólnych zasad, np. wstawianie kart z ręki choćby bezpośrednio do wyzwania, nawet po zakończeniu deklarowania obrońców i atakujących (w ramach wykonywanych akcji).
  Temat: Pytanie o dalsze losy Gry o Tron LCG (2ed)?
Corran

Odpowiedzi: 3
Wyświetleń: 1567

PostForum: Gra o Tron: Gra karciana 2 edycja   Wysłany: Wto 05 Mar, 2019   Temat: Pytanie o dalsze losy Gry o Tron LCG (2ed)?
Informacje były i pojawiały się nie tylko w oficjalnych komunikatach Galakty, ale także na licznych forach związanych z grami. To wówczas zaczęły się wielkie promocje na polskie zestawy.
I nie licz na to, że Galakta zmieni zdanie. Na pewno nie wydadzą kolejnych zestawów (wersję angielska wydaje FFG, a nie Galakta).
  Temat: koniec rundy
Corran

Odpowiedzi: 1
Wyświetleń: 601

PostForum: Gra o Tron: Gra karciana 2 edycja   Wysłany: Sro 07 Lis, 2018   Temat: koniec rundy
1) Z tym co zostało na koniec rundy zaczynasz nową rundę (w fazie podatków tracisz wszystkie pieniądze i karty przekraczające wartość rezerwy). Na początku każdej rundy, po fazie fabuły (także w pierwszej rundzie) dobierasz dokładnie 2 karty. Tylko na początku zaczynasz z siedmioma kartami, ale to jest podczas przygotowania - jeszcze przed pierwszą rundą.
Dobierane karty nie mają nic wspólnego z tym czy karty na stole stoją czy klęczą (zazwyczaj wstają, ale bywają efekty kart, które to ograniczą).

2) Pewnie chodzi o "kontrolowane". Tak, to są te na stole (nie muszą być odsłonięte - np. Arya Stark wchodzi do gry z duplikatem w postaci zakrytej karty - ten duplikat też jest kontrolowany przez gracza, który wystawił Aryę). Zazwyczaj są to te karty te, które zmobilizowałeś (nawet jeśli to był dodatek dołączony do cudzej postaci, np. Makowe mleko), chyba, że za pomocą specjalnych zdolności przejmiesz kontrolę nad cudzą kartą.

3) Jeśli postać klęczy (jak sam zauważyłeś Sansa wchodzi do gry klęcząc), to nie można nią po prostu wstać jako "kolejny ruch". Postacie wstają z zasady wyłącznie w fazie wstawania (pod koniec rundy) i dopiero wówczas otrzymasz żeton władzy. Czyli nie od razu podczas mobilizacji, ale także nie podczas wyzwań. Są też specjalne efekty kart, które umożliwiają wstanie w innej fazie (np. reakcja Roba Starka, która zazwyczaj jest odpalana w fazie wyzwań, ale nie jest do niej ograniczona).
  Temat: usnięcie postaci z wezwania
Corran

Odpowiedzi: 1
Wyświetleń: 754

PostForum: Zasady   Wysłany: Pon 01 Paź, 2018   Temat: usnięcie postaci z wezwania
Bardzo często ma sens usunięcie postaci przeciwnika z wyzwania, nawet jeśli ona wstanie. Dzięki temu można wygrać ważne wyzwanie (np. tutaj masz Renomę, albo specjalną zdolność, albo zaraz zagrasz kartę, która mocno namiesza, a bez usunięcia postaci nie spełnisz warunków jej użycia).
Jeśli jednak na karcie jest napisane po prostu "usuń z wyzwana" i nie ma nic na temat wstawania, to usuwasz kartę klęczącą. Tam gdzie usuwana postać powinna wstać, jest to wyraźnie zaznaczone w opisie akcji.
  Temat: <PETYCJA>
Corran

Odpowiedzi: 45
Wyświetleń: 17293

PostForum: Władca Pierścieni LCG - ARCHIWUM   Wysłany: Pon 05 Lut, 2018   Temat: <PETYCJA>
sandramaj napisał/a:
Ja również się podpisuję.

To jest petycja sprzed prawie czterech lat :) , więc nowy podpis nic na pewno by nie dał... ale ten scenariusz został wydany po polsku jako Kamień Erech - trzeba go szukać w druku na żądanie.
Problem jednak w tym, że nakład DnŻ raczej się wyczerpał i nie wiadomo kiedy będzie następne zbieranie chętnych.
  Temat: Niejasna instrukcja
Corran

Odpowiedzi: 27
Wyświetleń: 7672

PostForum: Zasady   Wysłany: Pon 05 Lut, 2018   Temat: Niejasna instrukcja
Niestety, źle to zrozumiałeś. To jest twój stos zabitych i nie ma znaczenia kto ostatni kontrolował trafiającą tam postać.
  Temat: Niejasna instrukcja
Corran

Odpowiedzi: 27
Wyświetleń: 7672

PostForum: Zasady   Wysłany: Pią 15 Wrz, 2017   Temat: Niejasna instrukcja
Żadnych zmobilizowanych kart nie odrzucasz "po użyciu". Odrzuca się tylko wydarzenia.
Z zasady wszystkie akcje można wykonywać dowolną ilość razy. Czarny Zamek ma tylko takie ograniczenie, że musi stać, bo wymaga klęknięcia do wykonania swojej akcji. Jeśli będziesz miał kartę, która go podniesie (np. Doświadczony Budowniczy), to możesz w jednej rundzie nawet kilka razy go użyć.

Miejsca mogą być usuwane tylko za pomocą specjalnych efektów kart. W zestawie podstawowym jest wydarzenie "W ogień". Potem pojawiło się jeszcze trochę kart działających na miejsca. Greyjoyowie mają swoje zabawki, Starkowie mają dodatek Zamrożona Bryła, który czyści tekst "obdarowanego" miejsca (analogicznie do Makowego Mleka działającego na postacie), jest fabuła Polityczna Katastrofa, która każdemu graczowi usuwa większość miejsc (jak Dziki Ogień dla postaci).
  Temat: ZASADY - WYSTAWIANIE KART POCZĄTKOWYCH
Corran

Odpowiedzi: 4
Wyświetleń: 1516

PostForum: Gra o Tron: Gra karciana 2 edycja   Wysłany: Sro 10 Maj, 2017   Temat: ZASADY - WYSTAWIANIE KART POCZĄTKOWYCH
Pytanie pewnie wiąże się z przekonaniem, że na stole nie może być jednocześnie kilku kart z tą samą postacią (lub tym samym miejscem).
Jednak nie ma takiego ograniczenia. Może to mało klimatyczne, ale pod tym względem "klimat" jest pilnowany tylko w obrębie zagrań kart jednego gracza. Jeśli dwóch graczy ma taką sama postać, to obaj mogą ją wprowadzić do gry. Nie tylko wówczas gdy je odsłaniają jednocześnie, ale także później, gdy już jedna z nich jest na stole.
Jak gramy w kilka osób, to może się zdarzyć, że na stole będzie jednocześnie np. pięciu Eddardów Starków (jeśli 5 osób będzie grało Starkami lub z ich sztandarem, bo tak też może się zdarzyć i jest to zgodne z zasadami)
  Temat: Trójmiasto
Corran

Odpowiedzi: 3
Wyświetleń: 1291

PostForum: Gra o Tron: Gra karciana 2 edycja   Wysłany: Pią 10 Lut, 2017   Temat: Trójmiasto
majjdaan2 napisał/a:
Może w przyszłym miesiącu

Nie bardzo wiem co oznacza ta odpowiedź. Jeśli to reakcja na pytanie Gogles, to nie musi on czekać do przyszłego miesiąca, bo ludzie kontaktujący się poprzez wskazany przeze mnie wątek spotykają się w każdą środę o 18:00. Czyli zagrać w większym gronie można już za kilka dni.
  Temat: Trójmiasto
Corran

Odpowiedzi: 3
Wyświetleń: 1291

PostForum: Gra o Tron: Gra karciana 2 edycja   Wysłany: Czw 02 Lut, 2017   Temat: Trójmiasto
Spróbuj tutaj: http://agot.sztab.com.pl/...php?f=42&t=1617
albo tutaj: https://www.facebook.com/groups/1483930271936558/
:)
  Temat: Duplikat - tłumaczenie oraz kopia
Corran

Odpowiedzi: 3
Wyświetleń: 1654

PostForum: Zasady   Wysłany: Czw 12 Sty, 2017   Temat: Duplikat - tłumaczenie oraz kopia
Typowy duplikat, to po prostu karta z identyczną nazwą. W talii możesz mieć maksymalnie trzy kopie tej samej karty. Jak już jedna jest na stole i trafi się kolejna sztuka o tej samej nazwie, to możesz ją zagrać jako duplikat, czyli bez opłacania kosztu podkładasz pod kartę, która już jest na stole.

Przypadek Aryi jest nietypowy i nie bierz go jako wzór do zrozumienia idei duplikatów. Możesz także trafić na inne karty zmieniające ten typowy schemat (np. Dama Dworu), ale to już są zmiany wynikające ze zdolności kart.

Przy czym, jeśli masz karty z różnych dodatków, które przedstawiają te same postacie (ogólnie: karty z tą samą nazwą, np. właśnie Arya ma dwie wersje), to wszystkie się liczą jako kopie tej samej karty i wciąż możesz mieć w sumie tylko 3 takie karty w talii (a nie po 3 z każdej wersji). Ta, którą zagrasz jako pierwszą daje swoje zdolności, a kolejna będzie tylko duplikatem. Oczywiście możesz np. poświęcić tę pierwszą, żeby zagrać drugą normalnie (płacąc jej koszt) i korzystać z jej zdolności, ale te rozważania idą już chyba za daleko... :)
  Temat: ZASADY - WYSTAWIANIE KART POCZĄTKOWYCH
Corran

Odpowiedzi: 1
Wyświetleń: 865

PostForum: Zasady   Wysłany: Pon 08 Sie, 2016   Temat: ZASADY - WYSTAWIANIE KART POCZĄTKOWYCH
Jeśli takie same karty unikalne (nie tylko postacie) pochodzą od innych graczy, to każdy z nich może je umieszczać pod własną kontrolą niezależnie od siebie. Nie tylko w setupie, ale także podczas gry, gdy karty są mobilizowane pojedynczo. Dotyczy to nie tylko kart neutralnych, bo może się zdarzyć, że obaj gracze wybrali to samo stronnictwo. Teoretycznie, w formacie starcia może być jednocześnie na stole np. sześciu Littlefingerów, albo Eddardów Starków.

--EDIT--
Nie powtarzaj tego samego pytania w różnych działach jednego forum. Zapewniam, że wystarczy je wpisać w jednym miejscu, a na pewno ktoś odpowie i nie będziesz musiał długo na to czekać :)
  Temat: Treachery vs Unsullied
Corran

Odpowiedzi: 4
Wyświetleń: 1387

PostForum: Zasady   Wysłany: Sro 06 Lip, 2016   Temat: Treachery vs Unsullied
Rzeczywiście. Dzięki.
  Temat: Treachery vs Unsullied
Corran

Odpowiedzi: 4
Wyświetleń: 1387

PostForum: Zasady   Wysłany: Sro 06 Lip, 2016   Temat: Treachery vs Unsullied
A dlaczego tylko na wyboldowane? Zdradę można zagrać gdy efekt jest inicjowany, a zdolność Nieskalanych działa gdy atakują, czyli niby stała, ale jest aktywowana przez ich atak.
W opisie zdolności stałych (kompletna instrukcja PL str.23) jest taki punkt:
"Niektóre zdolności stałe cały czas sprawdzają,
czy nie występuje określony warunek (oznaczony
słowami takimi jak „podczas”, „jeśli” lub „dopóki”).
Efekty takich zdolności aktywują się w dowolnym
momencie kiedy występuje wskazany warunek."
Czy to nie oznacza, że można na nich zagrać Zdradę w momencie gdy zostają wyznaczeni do ataku?
  Temat: Treachery vs Unsullied
Corran

Odpowiedzi: 4
Wyświetleń: 1387

PostForum: Zasady   Wysłany: Pon 04 Lip, 2016   Temat: Treachery vs Unsullied
Czy dobrze myślę, że jeśli chcę zagrać Zdradę (wydarzenie Lannisterów) na zdolność Nieskalanych (Targaryenowie), to muszę to zrobić od razu gdy Nieskalani zostali wyznaczeni do ataku, a jeśli sam wystawię obrońców, to już jest na to za późno?
 
Strona 1 z 16
Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.28 sekundy. Zapytań do SQL: 15