galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
Znalezionych wyników: 18
galakta.pl Strona Główna
Autor Wiadomość
  Temat: Pytania i odpowiedzi dotyczące zasad
Col. Frost

Odpowiedzi: 1873
Wyświetleń: 402345

PostForum: Talisman: MAGIA I MIECZ   Wysłany: Nie 07 Lut, 2016   Temat: Pytania i odpowiedzi dotyczące zasad
1. Ponieważ na karcie dżina jest coś w stylu "traktuj te zaklęcia jako swoje", uważam, że wróżka może je przeglądać.

2. Gracz decyduje o kierunku ruchu żniwiarza, poprzedni ruch nie ma tu znaczenia.

3. Nie potrafię sobie wyobrazić fizycznej możliwości takiego ruchu. Żniwiarz może przekraczać rzekę tylko w dwóch punktach, a one są od siebie oddalone o więcej niż 6 pól.

4. Rzucenie tego zaklęcie nie jest liczone jako odwrót dlatego poszukiwacz, na którego je rzucono, może w następnej kolejce znów ruszyć w kierunku Korony Władzy.

5. Wydaje mi się, że tak. Równie dobrze poszukiwacz posiadający dwie bronie mógłby rzucić zaklęcie na broń nr 1, a użyć nr 2. Oczywiście nie miałoby to większego sensu, ale możliwość taka istnieje.
  Temat: Gollum - błąd na karcie
Col. Frost

Odpowiedzi: 3
Wyświetleń: 1813

PostForum: Wojna o Pierścień   Wysłany: Pią 29 Sty, 2016   Temat: Gollum - błąd na karcie
1. Umiejętności Golluma można użyć w każdej sytuacji, gdy po losowaniu żetonu poszukiwań drużyna pozostaje ukryta. A zatem jeśli wylosujesz zwyczajny żeton bez symbolu odkrycia, albo nawet niebieski żeton, również możesz jej użyć.
2. Gollum odkrywa drużynę, a nie ujawnia. Znaczy to, że jeśli skorzystasz z jego umiejętności, postępujesz w taki sam sposób jakby drużynę odkrył przeciwnik losując odpowiedni żeton. A zatem nie tylko cofasz znacznik postępów na "0" i przesuwasz (lub nie) figurkę drużyny o te kilka pól, ale dodatkowo, jeśli twoja trasa wypadnie przez twierdzę Cienia, twój przeciwnik może wylosować kolejny żeton poszukiwań.
  Temat: Reguły zasady
Col. Frost

Odpowiedzi: 158
Wyświetleń: 47329

PostForum: Wojna o Pierścień   Wysłany: Wto 07 Lip, 2015   Temat: Reguły zasady
Rozwijając trochę wypowiedź kolegi: Towarzysz czy też bohater, jak to zostało wyżej określone, może aktywować daną nację jeśli: a) skończy swój ruch w mieście lub twierdzy tejże nacji oraz b) posiada na swojej karcie symbol danego narodu (do tego właśnie odnosi się termin "zdolności specjalne" na karcie Grimy). Gandalf (w obu wersjach), Aragorn (również w obu wersjach), Merry i Pippin mogą aktywować dowolną nację. Legolas aktywuje tylko elfy, Gimli krasnoludy, a Boromir Gondor.

Można też dodać, że sposobem na anulowanie karty Grimy jest wyeliminowanie Sarumana, chociaż bez aktywnego Rohanu to nie takie łatwe (ale możliwe, chociażby dzięki kartom entów) ;)
  Temat: Reguły zasady
Col. Frost

Odpowiedzi: 158
Wyświetleń: 47329

PostForum: Wojna o Pierścień   Wysłany: Pon 13 Sty, 2014   Temat: Reguły zasady
Czyli z moją pamięcią nie jest jeszcze tak najgorzej ;)
  Temat: Reguły zasady
Col. Frost

Odpowiedzi: 158
Wyświetleń: 47329

PostForum: Wojna o Pierścień   Wysłany: Nie 12 Sty, 2014   Temat: Reguły zasady
Yavi - dotyczy do jakiejkolwiek armii (chyba już o tym pisałem, albo mam deja vu ;) ), gdyby było inaczej byłoby napisane np. "jeśli broniąca się armia Wolnych Ludów"
  Temat: Reguły zasady
Col. Frost

Odpowiedzi: 158
Wyświetleń: 47329

PostForum: Wojna o Pierścień   Wysłany: Pon 06 Sty, 2014   Temat: Reguły zasady
W takim wypadku ignorujesz fragment o rekrutacji w regionie zajętym przez wroga. Nawet gdyby nie było w nim jego jednostek, ale teren byłby w jego posiadaniu nie mógłbyś tego zrobić. Z tyloma kartami rekrutacji jakie są w grze wprowadzałoby to niezły chaos za "linią frontu".
  Temat: Reguły zasady
Col. Frost

Odpowiedzi: 158
Wyświetleń: 47329

PostForum: Wojna o Pierścień   Wysłany: Sob 04 Sty, 2014   Temat: Reguły zasady
Niestety (dla atakującego) druga opcja. Musisz zastąpić elitę zwykłą jednostką, wówczas możesz kontynuować szturm. Zasada traktowania jednostki jako coś innego występuje chyba tylko przy elicie Isengardu, poza tym wszystko jest tym na co wygląda ;)
  Temat: Reguły zasady
Col. Frost

Odpowiedzi: 158
Wyświetleń: 47329

PostForum: Wojna o Pierścień   Wysłany: Pią 03 Sty, 2014   Temat: Reguły zasady
Oczywiście macie rację. Nie wiem co mnie napadło, chyba atak pomroczności jasnej miałem, ale na szczęście już minął. Także ignorujcie moją odpowiedź do trzeciego pytania ;)

Co do twojego ostatniego pytania, to wydaje mi się, że można tak zrobić. Szturmowanie twierdzy to w końcu nic innego jak bitwa, choć z pewnymi modyfikatorami. A już w podstawowych zasadach dotyczących bitew jest wzmianka o dzieleniu armii.
  Temat: Reguły zasady
Col. Frost

Odpowiedzi: 158
Wyświetleń: 47329

PostForum: Wojna o Pierścień   Wysłany: Czw 02 Sty, 2014   Temat: Reguły zasady
Z chęcią odpowiem:
1 - No tak, inaczej byłoby napisane "Armia Wolnych Ludów" lub "Armia Cienia" (jeśli dobrze tłumaczę nazwy na polski, osobiście posiadam wersję angielską).
2 - Owszem, może.
3 - Na pierwszą część pytania odpowiem tak. Jeśli masz 3 elity to tak jakbyś dodatkowo miał w tej armii 3 dowódców. Z tymże nie możesz poruszać takiej armii (lub nawet pojedynczej jednostki elitarnej) wykorzystując kość akcji postaci, bo nie można poruszać za jej pomocą armii, a za taką należy uważać nawet pojedynczą jednostkę. Zresztą samych dowódców też nie możesz poruszać za pomocą "mieczyka", bo ci nie mogą się ruszać bez armii.
4 - Może pozostać, nie ma przymusu ruchu.
5 - Tak, w Mordorze wszelkie odłączone postacie przepadają, wyjątków nie ma.
6 - Można by tak to rozumieć, choć wg mnie chodzi o "niepodległe" twierdze Wolnych Ludów. Tym bardziej, że w FAQ tak samo opisana jest możliwość ignorowania niektórych żetonów przy deklarowaniu drużyny.
  Temat: Reguły zasady
Col. Frost

Odpowiedzi: 158
Wyświetleń: 47329

PostForum: Wojna o Pierścień   Wysłany: Pon 30 Gru, 2013   Temat: Reguły zasady
Tylko, że te kości nie do końca działają jak te zwykłe kości z podstawki, a poza tym traci się je w momencie użycia pierścieni elfów (jeśli dobrze pamiętam). Zresztą dodatek ten dodaje również postacie Gothmoga i Balroga z własnymi kośćmi. Także raczej nie jest to wielkie ułatwienie (o ile w ogóle nim jest).

EDIT:
Trochę doczytałem i sprawa z dodatkowymi kośćmi wygląda tak. Kości wchodzą do gry wraz z odpowiednimi bohaterami. Czyli dla zła są nimi Balrog i Gothmog, a dla dobra Elrond i Galadriela. Kość Gandalfa można użyć wyłącznie wtedy, gdy jako Gandalf, Keeper of Narya, jest przewodnikiem drużyny. Rzuca się wszystkimi dostępnymi kośćmi dodatkowymi, ale użyć można tylko jednej (wybieranej zaraz po rzucie). Wyjątek stanowi wyrzucenie oka (znajdującego się również na kościach gracza Dobra), wtedy automatycznie trzeba użyć tejże właśnie kości. Poza tym każda z tych kości jest trochę inna, posiadają one nawet nowe symbole (np. ciągnięcie karty ze stosu - ale nie użycie już posiadanej). I na koniec na niektórych bokach kości znajduje się symbol z gwiazdką, co oznacza, że po użyciu kości traci się ją.
  Temat: Reguły zasady
Col. Frost

Odpowiedzi: 158
Wyświetleń: 47329

PostForum: Wojna o Pierścień   Wysłany: Sob 28 Gru, 2013   Temat: Reguły zasady
Masz rację co do jednego: wszystko zależy od kart i kości. Poza tym jednak kości może i jest mało, ale przynajmniej nie musisz się obawiać, że wyrzucisz "oko", więc masz pewność, że wszystkie 4-6 kości wykorzystasz (gracz zła nie ma takiego komfortu, bywa że trafi mu się mniej kości w danej kolejce niż dobremu). Jeśli Sauron zaatakuje szybko Gondor to jest narażony na to, że nie będzie miał wystarczająco wielkich sił by zająć wszystkie twierdze. A nawet jeśli padną i Gondor i Rohan, to wciąż do zwycięstwa brakować będzie złemu 2 pkt. Jasne, że gra jest nastawiona głównie na to, że zły ma mieć przewagę militarną, a dobry wytrzymać na tyle długo, by zdążyć wrzucić pierścień, ale przy dobrych rzutach dobry może wygrać nawet militarnie.
  Temat: Reguły zasady
Col. Frost

Odpowiedzi: 158
Wyświetleń: 47329

PostForum: Wojna o Pierścień   Wysłany: Pią 08 Lis, 2013   Temat: Reguły zasady
Rekrutować jednostki jest łatwo, wystarczy bohatera odłączyć od drużyny i aktywować nację. Trzeba tylko ustalić, które dokładnie nacje chcesz bronić, wszystkich nie obronisz. Do tego korzystaj z bohaterów i staraj się używać niemal wszystkie karty (najlepiej jeśli żadnej nie odrzucisz). Nawet wygranie przez Wolne Ludy bitewnie nie jest niczym niezwykłym, ale tu gracz Cienia musiałby popełnić błąd odsłaniając drogą np. do Haradu albo Mordoru.
  Temat: Reguły zasady
Col. Frost

Odpowiedzi: 158
Wyświetleń: 47329

PostForum: Wojna o Pierścień   Wysłany: Pią 08 Lis, 2013   Temat: Reguły zasady
Zgadzam się z Mathiasem. Jedyne co Wolne Ludy mają gorsze to niemożność wykorzystania jednej figurki w grze dwukrotnie oraz pasywne politycznie nacje. Poza tym mają jednak nieco łatwiej. Już nawet sam fakt, że się bronią, np. zamykając w twierdzach, sporo daje, a jak się jeszcze do bitwy doda Gandalfa Białego, albo Aragorna to już w ogóle dzieją się niesamowite rzeczy. Niektóre karty też potrafią wywrócić sytuację do góry nogami. A nawet jak samą wojnę się przegrywa, pozostaje zawsze Drużyna.

Co do sprawy Sarumana: Wszystkich innych bohaterów nie usuwa się z planszy, jeśli na ich pole wejdzie wroga armia, gdy ci nie są częścią własnych wojsk, powstaje więc pytanie czemu miano by wyjątek robić dla białego czarodzieja? Nie jest to jednak koniec problemów, gdyż jeśli go zostawimy w grze to co powinniśmy uczynić, gdyby gracz Wolnych Ludów opuścił całym wojskiem Orthank? Czy Saruman bez armii odzyskuje tą twierdzę, czy też musimy czekać na przybycie wojsk Cienia np. z Morii?
  Temat: Reguły zasady
Col. Frost

Odpowiedzi: 158
Wyświetleń: 47329

PostForum: Wojna o Pierścień   Wysłany: Nie 29 Wrz, 2013   Temat: Reguły zasady
1. Nie. Jedynym sposobem na poszukiwanie drużyny jest rzucanie kośćmi już po jej ruchu. Jednakże możesz sobie w tym trochę pomóc stawiając na polu, na którym stoi figurka powierników pierścienia, Nazgula albo jednostkę wojska. Dzięki temu możesz powtarzać nieudane rzuty poszukiwań.
2. Nawet 10 razy, o ile masz ku temu możliwości.
3. Spełnia dokładnie taką samą rolę, jak w przypadku dobra. Można się nim posłużyć do zmienienia wyniku na kości na dowolny inny (w przypadku gracza dobra, nie można zmieniać na "Wolę Zachodu").
4. Nie, to można robić jedynie w swoich "ojczystych" krainach.
5. Oczywiście nie. Inaczej dobry gracz w ogóle nie mógłby ciągnąć kart, a jeszcze musiałby na dzień dobry kogoś z drużyny wywalić ;)
  Temat: Reguły zasady
Col. Frost

Odpowiedzi: 158
Wyświetleń: 47329

PostForum: Wojna o Pierścień   Wysłany: Pon 22 Lip, 2013   Temat: Reguły zasady
No cóż, może się pomyliłem, teraz na szybko w instrukcji nie potrafię niczego takiego znaleźć. W każdym razie zawsze grałem tak, że w wypadku odkrycia drużyny, gdy ta znajdowałaby się w Morannonie (zwykle tamtędy wchodzę do Mordoru) stawiam jej figurkę o jedno pole wcześniej czyli u granicy Mordoru. Chociaż może to tylko wyrobione zachowanie, które miało zapobiec losowania żetonu przez przeciwnika? Nie potrafię powiedzieć.
 
Strona 1 z 2
Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.35 sekundy. Zapytań do SQL: 15