galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
Znalezionych wyników: 75
galakta.pl Strona Główna
Autor Wiadomość
  Temat: Master Rune of Dismay, a jednostki z discardu.
Anatem

Odpowiedzi: 1
Wyświetleń: 949

PostForum: Wyjaśnianie zasad obowiązującyh w grze Inwazja   Wysłany: Pon 03 Paź, 2011   Temat: Master Rune of Dismay, a jednostki z discardu.
Przecież wyraźnie jest napisane, że możesz zagrywać kartę z discardu...

Necromancy (You may play this card from your discard pile. If you do, put it on the bottom of your deck at the end of the turn.)

Za to Wskrzeszenie zmarłych, to inna historia - to tam jest "Umieść w grze", więc nie trzeba będzie dopłacać.
  Temat: przydzielanie obrazen
Anatem

Odpowiedzi: 21
Wyświetleń: 4867

PostForum: Wyjaśnianie zasad obowiązującyh w grze Inwazja   Wysłany: Czw 15 Wrz, 2011   Temat: przydzielanie obrazen
Warto przy tej okazji nadmienić, że wszędzie gdzie się pojawia sformułowanie "Twoja jednostka", to odnosi się to do kontroli, a nie własności karty.
  Temat: obrazenia niebezposrednie
Anatem

Odpowiedzi: 23
Wyświetleń: 4435

PostForum: Wyjaśnianie zasad obowiązującyh w grze Inwazja   Wysłany: Sro 14 Wrz, 2011   Temat: obrazenia niebezposrednie
Musisz przysiąść trochę nad FAQ
Aktywowanie efektu karty: W celu udanego aktywowania efektu karty, gracz musi zadeklarować, że aktywuje daną kartę, wybrać jej cele, a następnie zapłacić ewentualny dodatkowy koszt opisany na karcie. Jeśli gracz nie może spełnić któregoś z tych wymagań, nie może próbować aktywować danej karty.

Wybieranie jest już jasne, teraz chodzi o "ewentualny dodatkowy koszt opisany na karcie".
Ten dodatkowy koszt to najczęściej wszystko przed "aby" - zrób cośtam, aby X.

Dla czarownicy wiedźmich elfów dodatkowym kosztem jest spaczenie tej jednostki, a tutaj i tutaj poświęcenie jednostki.
  Temat: obrazenia niebezposrednie
Anatem

Odpowiedzi: 23
Wyświetleń: 4435

PostForum: Wyjaśnianie zasad obowiązującyh w grze Inwazja   Wysłany: Sro 14 Wrz, 2011   Temat: obrazenia niebezposrednie
Zaraz, zaraz - jest jeden błąd:
Cytat:
rozpatrujemy. Jednostka X zostaje poswiecona


Poświęcenie jednostki jest najczęściej elementem kosztu danej akcji, więc ponosi się go w momencie zagrywania, a nie rozpatrywania.

Co do zadawania obrażeń wybranej jednostce, to wskazujesz ją już w momencie odpalania akcji - musisz mieć legalny cel, żeby w ogóle próbować to zrobić. Później jest czas na reakcję przeciwnika, itd. i kiedy dochodzi się w stosie do rozpatrywania tej akcji, to ponownie sprawdza się legalność celu.
  Temat: orkowizna
Anatem

Odpowiedzi: 40
Wyświetleń: 9553

PostForum: Budowa talii   Wysłany: Wto 13 Wrz, 2011   Temat: orkowizna
To zależy czy chcesz kontrolować budynki przeciwnika, jego jednostki, czy rozwinięcia... Zieloni mają dużą swobodę w obraniu kierunku rozwoju talii, zdecydowanie większą niż DE czy Chaos.
  Temat: ofiara dla Khaina
Anatem

Odpowiedzi: 1
Wyświetleń: 2992

PostForum: Cykl Morrslieba   Wysłany: Pon 12 Wrz, 2011   Temat: ofiara dla Khaina
Czy ofiarę dla Khaina można zagrać kiedy przeciwnik nie ma żadnej jednostki na stole?
Co prawda ta akcja nie targetuje, ale celem jest przecież "jakaś jednostka przeciwnika", a skoro jej nie ma, to podlega to pod brak legalnego celu i nie można nawet próbować aktywować tej karty. No chyba, że celem tej taktyki jest tylko "przeciwnik".
  Temat: Mnich zarazy
Anatem

Odpowiedzi: 3
Wyświetleń: 3523

PostForum: Cykl Spaczenia   Wysłany: Pon 12 Wrz, 2011   Temat: Mnich zarazy
Może mi ktoś naświetlić jak dokładnie działa zdolność Mnicha zarazy, jak jest z timingiem i kiedy trzeba ją odpalać?
Trochę konsternacji wprowadza zwrot "za każdym razem". Gdyby nie była to akcja, tylko efekt wymuszony, to sprawa jasna. Czy jest to akcja warunkowa i da się ją odpalić na początku tury, żeby do jej końca przy każdym zagraniu zaklęcia efekt automatycznie się odpalał?
  Temat: obrazenia niebezposrednie
Anatem

Odpowiedzi: 23
Wyświetleń: 4435

PostForum: Wyjaśnianie zasad obowiązującyh w grze Inwazja   Wysłany: Pon 12 Wrz, 2011   Temat: obrazenia niebezposrednie
Nie do końca - nie można w żadnym wypadku odpowiadać na efekt wymuszony. Więc w tym konkretnym przypadku odpowiedź brzmi nie.
  Temat: Kilka pytan dotyczacych rozgrywki
Anatem

Odpowiedzi: 17
Wyświetleń: 10033

PostForum: WHI - zestaw podstawowy   Wysłany: Wto 06 Wrz, 2011   Temat: Kilka pytan dotyczacych rozgrywki
bali - w domowym zaciszu możecie sobie grać jak chcecie, nawet wprowadzić zasadę gry tylko na spalenia. Ale oficjalnie 0 kart pozostałych w talii = automatyczna przegrana.
  Temat: Kilka pytan dotyczacych rozgrywki
Anatem

Odpowiedzi: 17
Wyświetleń: 10033

PostForum: WHI - zestaw podstawowy   Wysłany: Wto 06 Wrz, 2011   Temat: Kilka pytan dotyczacych rozgrywki
Instrukcja się kłania - str. 5:
"Jeżeli w jakimś momencie talia danego gracza się wyczerpie, ten gracz zostaje natychmiast wyeliminowany z gry."

Tak więc 0 kart w decku i gość przegrywa - nie ma znaczenia w jakiej fazie to nastąpiło, ani czy musi dociągnąć kolejne karty.
Pusta talia = automatyczna przegrana
  Temat: zbrojeni po zemby
Anatem

Odpowiedzi: 2
Wyświetleń: 1174

PostForum: Wyjaśnianie zasad obowiązującyh w grze Inwazja   Wysłany: Nie 04 Wrz, 2011   Temat: zbrojeni po zemby
Z tego co pamiętam zagrywając taktykę musisz wskazać legalny cel, bo inaczej w ogóle nie można tego zrobić, a potem w momencie rozpatrywania efektu akcji ponownie sprawdza się legalność tego celu i jeżeli przestał taki być, to efekt nie zachodzi.
Więc można zatrzymać uzbrojonych po zemby.
  Temat: Oficjalna zapowiedź i opis szczegółowy
Anatem

Odpowiedzi: 58
Wyświetleń: 24991

PostForum: Legendy   Wysłany: Nie 04 Wrz, 2011   Temat: Oficjalna zapowiedź i opis szczegółowy
Realia karciankowe są dość specyficzne - to że masz trzy kopie unikalnej karty w talii, min. legendy, nie znaczy jeszcze, że oni są sklonowani. Twój deck, to coś w stylu zakresu możliwości - poza niego nie wyjdziesz, natomiast ręka, to zakres kontaktów z innymi terenami.
W przypadku legend interpretacja tego, że jedna karta jest w discardzie, druga na stolicy, a trzecia jeszcze w talii może być taka, że przeciwnikowi wydawało się, że go zabił, ale tak naprawdę tylko ciężko zranił, ewentualnie gość się wycofał, ale swojego ludu tak łatwo nie zostawi i on tu jeszcze wróci...
  Temat: Uzbrojeni po zemby
Anatem

Odpowiedzi: 22
Wyświetleń: 4633

PostForum: Wyjaśnianie zasad obowiązującyh w grze Inwazja   Wysłany: Wto 30 Sie, 2011   Temat: Uzbrojeni po zemby
Generalnie najlepszym momentem na praktycznie wszystkie dopałki z taktyk jest okienko akcji po wyznaczeniu broniących - przeciwnik widzi atak za 3-4 decyduje się wpuścić, a tu mu nagle strefa się pali :)
  Temat: Intepretacja kart nowych graczy
Anatem

Odpowiedzi: 1307
Wyświetleń: 199753

PostForum: Wyjaśnianie zasad obowiązującyh w grze Inwazja   Wysłany: Czw 25 Sie, 2011   Temat: Intepretacja kart nowych graczy
Niestety nie można.
Instrukcja wspomina tylko o jednej możliwości dowolnego, ale odspaczenia, w czasie fazy Królestwa.
  Temat: Intepretacja kart nowych graczy
Anatem

Odpowiedzi: 1307
Wyświetleń: 199753

PostForum: Wyjaśnianie zasad obowiązującyh w grze Inwazja   Wysłany: Nie 21 Sie, 2011   Temat: Intepretacja kart nowych graczy
"Dowolna odpowiadająca strefa" - czyli wybierasz, albo Twoja strefa, w którą zagrałeś hydrę, albo odpowiadająca strefa przeciwnika. To nie "każda odpowiadająca strefa".

Akurat ta elfka dostanie tylko jeden młotek, ale uwodzicielska czarodziejka atakująca razem z nią dostałaby 3.
 
Strona 1 z 5
Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.3 sekundy. Zapytań do SQL: 15