galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

Talisman: MAGIA I MIECZ - Poszukiwacze sporne sytuacje

KGratkiewicz - Sob 25 Mar, 2017
Temat postu: Poszukiwacze sporne sytuacje
Witam ! Mam problem z poszukiwaczem z dodatku Smoki - Czarodziejem Ognia a konkretnie z rażeniem strumieniem ognia . Czy po trafionym efekcie odbywa się walka czy zostaje ona uznana za zakończoną gdyż nie jest napisane że się takowa nie odbywa.

Pełny opis tej umiejętności :
Za każdym razem, kiedy wdajesz się w walkę z poszukiwaczem lub istotą tuż przed rozpoczęciem walki możesz razić strumieniem ognia. Rzuć jedną kością i dodaj swoją Moc. Jeżeli wynik jest wyższy od Siły poszukiwacza, traci on jeden punkt życia. Jeżeli wynik jest wyższy od Siły istoty, zostaje ona zabita (nie możesz zachować zabitych w ten sposób Wrogów jako trofeum). Jeżeli wynik jest równy lub niższy od Siły Poszukiwacza lub istoty, strumień ognia nie wywołuje żadnego efektu, a walka przebiega normalnie (z tym wyjątkiem, że nie możesz rzucać kością za swój rzut ataku).[/b]

Berni77 - Sob 25 Mar, 2017

Jeżeli wynik jest wyższy - Poszukiwacz traci punkt życia i walka trwa dalej na standardowych zasadach (istota zostaje zabita i walka się kończy).
Jeżeli wynik jest równy lub niższy, walka się odbywa ale masz przerąbane, bo nie rzucasz za swój atak :)

Xan - Sob 25 Mar, 2017
Temat postu: Re: Poszukiwacze sporne sytuacje
KGratkiewicz napisał/a:
Witam ! Mam problem z poszukiwaczem z dodatku Smoki - Czarodziejem Ognia a konkretnie z rażeniem strumieniem ognia . Czy po trafionym efekcie odbywa się walka czy zostaje ona uznana za zakończoną gdyż nie jest napisane że się takowa nie odbywa.


Cześć!

Jeżeli walczysz z Poszukiwaczem, to po trafionym efekcie przebiega normalna walka. Pamiętaj, że ta specjalna zdolność dotyczy "PRZED rozpoczęciem walki", a po wszelkiego rodzaju takich efektach jak np. Zaklęcie Dotyku Śmierci czy chociażby Zaklęcie, które ma identyczny efekt rażenia strumieniem ognia (nie pamiętam nazwy), to po nich następuje przecież walka.

Pozdrawiam,
Kamil

KGratkiewicz - Nie 26 Mar, 2017

Dziękuje bardzo za odpowiedź ! :D
kingbrucelee - Sob 01 Kwi, 2017

A ja jeszcze dopytam.

Czyli jeżeli wyrzuciłem na kości np.4 , to później to 4 jest od razu moim rzutem ataku w normalnej walce czy ja już w ogóle nie dodaje rzutu kością do normalnej walki?

Berni77 - Nie 02 Kwi, 2017

Nie do końca rozumiem pytanie... Powinieneś napisać KIEDY rzucałeś kością.
Np. za ruch rzucasz kością, to wynik na kości jest twoim ruchem ruchem.
Jak w wyniku ruchu i badania obszaru wylosujesz Wroga i z nim walczysz to wykonujesz kolejny rzut kością i dodajesz jego wynik do współczynnika, który wykorzystujesz podczas walki (Siła lub Moc). Jak dodatkowo masz przyjaciół/przedmioty lub zaklęcia, które mogą ci pomóc podczas walki to dodajesz te bonusy i całkowity wynik jest twoją skutecznością ataku.

kingbrucelee - Nie 02 Kwi, 2017

Wiesz, miałem na myśli rzut na rażenie ogniem. Rzucam, nie trafiam i pytam jak odbywa się normalna walka? Rzut na rażenie ogniem jest od razu moim rzutem ataku normalnej walki która następuje po nieudanym rażeniu czy w ogóle żadnego rzutu kostką w normalnej walce nie dodaje i swoją siłe obliczam tylko na podstawie swoich parametrów plus przedmiotów których ewentualnie używam?
Berni77 - Nie 02 Kwi, 2017

Rażenie ogniem odbywa się PRZED walką.
Jeżeli wynik jest wyższy od Siły przeciwnika to w walce normalnie rzucasz kością za atak.
Jeżeli wynik jest równy lub niższy od Siły przeciwnika to w walce nie rzucasz kością i nic nie dodajesz do Siły (bo nie ma rzutu). Przyjaciele i przedmioty nadal działają.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group