galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

Horror w Arkham LCG - dyskusja ogolna - Pytania i odpowiedzi

pleechu - Nie 13 Lis, 2016
Temat postu: Pytania i odpowiedzi
Witam i zacznę:]
Co mam rozumieć przez "ukryte światy rodem z Mitów", czy to są gratisowe punkty expa za wejście w jakiekolwiek interakcje ze stworami [walki z ghoulami etc], czy są specjalne karty o tym mówiące bezpośrednio?

szczudel - Pon 14 Lis, 2016

Było juz o tym w kilku miejscach na forum. Sam wpadłem w tą pułapkę :)

Problem pojawia się przez tłumaczenie. Nie ma być "jeśli", które by sugerowało, że można to pominąc, ale "ponieważ", które oznacza, ze się to stało i w nagrodę dostajesz punkty doświadczenia.

Także, jesli czytasz sekcję w której sie pojawia to zdanie ( po pierwszym scenariuszu) to po prostu dostajesz te dodatkowe 2 punkty.

stszau - Pon 14 Lis, 2016
Temat postu: Re: Pytania i odpowiedzi
pleechu napisał/a:
Witam i zacznę:]
Co mam rozumieć przez "ukryte światy rodem z Mitów", czy to są gratisowe punkty expa za wejście w jakiekolwiek interakcje ze stworami [walki z ghoulami etc], czy są specjalne karty o tym mówiące bezpośrednio?


Tak jak pisze kolega wyżej, jest to błąd w tłumaczeniu. Ten i inne błędy znajdziesz w pierwszym poście tego wątku.

Nahras - Wto 15 Lis, 2016

Pytanie...
Po co na kartach postaci/sprzymierzeńców statystyki życia i poczytalności?
Czy oni także biorą udział w walce?
Od razu przyznaję się, że na razie czytałem krótką instrukcję i oglądałem karty - nie zdążyłem jeszcze zagrać.

soul31 - Sro 16 Lis, 2016

Można na nich kłaść obrażenia i przerażenie. Z tymi wyjątkami.

- obrażenia bezpośrednie musi przyjąć badacz

- nie można położyć na nich więcej znaczników niż jest to wyznaczone ( naprzykład nie można położyć 4 żetonów obrażeń na psie strażniczym )

Oczywiście jeżeli ostatni możliwy żeton zostanie położony na karcie - należy ją odrzucić. Sojusznik oszalał, albo został zabity.

buzz - Sro 16 Lis, 2016

Witam mam pytania:

1. Gdzie znajdę zasady Pertraktacji?

2. Czy mogę użyć akcji Badania na lokacji gdzie nie ma już wskazówek? Nic o tym nie ma..
A po co: żeby się pozbyć karty Zacieranie śladów.

zvish - Czw 17 Lis, 2016

@buzz

Ad1: Na karcie scenariusza.
Pertraktacja to akcja którą podejmować możesz nie prowokując Ataku Towarzyszącego i pewnie z tym się spotkałeś w zasadach. Czasami podczas scenariuszy spotkasz kartę którą będzie miała zapis: "[Strzałka akcji] Pertraktacja". Co dzięki podjęciu takiej akcji będziesz mógł uzyskać, oraz jakie będą warunki wykonania tej że akcji (czy to test, czy może kiedyś będzie jakieś poświęcenie czegoś itd) dowiesz już z samej karty. Wówczas taka akcja będzie, akcją pertraktacji i będące z tobą w zwarciu potworki nie będą Cię atakować z okazji jej wykonania.

Ad2: Nie możesz, musisz mieć legalny cel w grze, który w tej zacnej karciance zdefiniowany jest jako "zmieniający stan gry", więc jeżeli nie ma wskazówek na danej lokalizacji to nie możesz Badać, ponieważ pozytywny efekt tej że akcji nie zmieni stanu gry.

Poza tym nawet jeśli by można było to na poczet Zacierania Śladów nic by nie dało, ponieważ tam jest napisane:

"Reakcja: Kiedy miałbyś odkryć jedną bądź więcej wskazówek w swojej lokalizacji, zamiast tego odrzuć taką samą ilość wskazówek z Zacierania śladów"

Dlatego nawet gdybyś w myśl zasad mógł wykonać akcję Badania na bez wskazówkowej lokalizacji (a nie możesz), to by Ci to nic na Zacieraniu nie dało wszak wówczas odkrył byś 0 wskazówek, więc z Zacierania Śladów odrzucił byś tyle samo czyli 0.

buzz - Czw 17 Lis, 2016

Ok. Jeszcze proszę o wytłumaczenie limitu przedmiotów np. w ręce/rękach. Nie zrozumiałem zasad mimo kilkukrotnego przeczytania..gram że albo mam max dwa 1-ręczne albo jeden 2-ręczny przedmiot.
zvish - Czw 17 Lis, 2016

Niektóre atuty posiadają ograniczenie tych stref, rozpoznasz je po ikonie danej strefy w prawym dolnym rogu karty atutu. Każdy badacz ma limit tych że stref w następujący sposób: 2 x strefa „rączek”, 2 x strefa mistyczna, oraz po jednej strefie drobiazgu, ciała i sprzymierzeńca.

Karty atutów nie posiadające takiej ikony są wolne od zajmowania strefy, czyli nie zajmują żadnej – w związku z czym możesz mieć ich nieskończoność.

Możesz mieć przykładowo zagraną na stół Auto 45 oraz Latarkę – obie zabierają strefę rączek. Jeżeli natomiast będziesz chciał zagrać nową kartę atutu wymagającą tej strefy to musisz wcześniej odrzucić albo jedno albo drugie.

Kiedy natomiast zagrasz se powiedzmy Strzelbę wówczas musisz zwolnić obie strefy rączek bo zajmuje podwójną.

Mówiąc bardziej łopatologicznie ;) . Działa to jak w Diablo, albo BA! Lepszy przykład – w Wiedźminie. Tylko że w grze takowej automatycznie próba założenia Geraltowi nowego miecza spowoduje wywalenie dotychczasowego do ekwipunku.

Tutaj musisz zrobić to sam. No i wywalasz na stos kart odrzuconych poprzedni przedmiot z danego slota.

Nokturn - Nie 20 Lis, 2016

Wczoraj rozegraliśmy z kumplem pierwszy scenariusz. Było naprawdę mega fajnie choć trzeba było czytac co chwilę księgę, żeby się wdrożyć.
Pytanie odnośnie walki, która nastręczyła trochę niejasności. Jesli w zwarciu z wrogiem wykonamy inną akcję niż walka, wymykanie się etc to dochodzi do ataku towarzyszącego. Logiczne. Mieliśmy problem z interpretacją. Jesli w walce mam w swojej strefie dajmy na to nóż to jego akcje aktywuje w ramach walki a nie jako osobną rzecz? To znaczy, że atakując używam noża i płacę za to jedną akcją a nie dwoma. Zgadza się?
Kolejny przykład. Walcząc mam nóż ale nie opłacony zasobem i nie "zainstalowany" w strefie gracza. Jesli przed walką zagram go na stół wiązałoby się już z akcją "zagrania karty", a nie walką więc musiałbym: Opłacić koszt i dostać z automatu atak towarzyszący, żeby w drugiej i trzeciej akcji móc go użyć. Tak?
oczywiście w każdym momencie mógłbym użyć noża jako karty do testu jako, że ma ikonę siły i odrzucić ją potem.

igrim - Nie 20 Lis, 2016

Z tego co się orientuje wygląda to następująco:
- Wykonanie ataku, wymykania się, akcji pertraktacji lub rezygnacji nie prowokuje ataku towarzyszącego.
- Ataku towarzyszącego nie prowokuje także wykonywanie czynności nie będących akcjami, czyli: zagrywanie kart z cechą szybka (np. zagranie karty sprężynowiec), korzystanie ze zdolności niewymagających akcji (te z błyskawicą), korzystanie z reakcji (to karty z taką zakręconą strzałką, choć w tym wypadku musi występować efekt, w odpowiedzi na który możemy taką reakcję zagrać), ani odrzucanie kart przy wykonywaniu testów umiejętności.

Atak towarzyszący pojawia się zatem podczas wykonywania wszystkich innych akcji. W przedstawionej sytuacji zagranie noża z ręki sprowokuje atak towarzyszący (jest to akcja zagrania karty), natomiast użycie noża już nie (jest to akcja będąca akcją walki, zgodnie z opisem na karcie)

Ogólnie korzystanie z kart, na których mamy jeden symbol akcji (taka gruba strzałka do przodu) sprawia, że poświęcamy JEDNĄ akcję i wykonujemy to co jest napisane na karcie. Opis karty najczęściej definiuje jakiego rodzaju jest poświęcona akcją (np. walka, wymykanie się, badanie etc.). Tak to można w skrócie wytłumaczyć.

Nokturn - Nie 20 Lis, 2016

igrim napisał/a:
Z tego co się orientuje wygląda to następująco:
- Wykonanie ataku, wymykania się, akcji pertraktacji lub rezygnacji nie prowokuje ataku towarzyszącego.
- Ataku towarzyszącego nie prowokuje także wykonywanie czynności nie będących akcjami, czyli: zagrywanie kart z cechą szybka (np. zagranie karty sprężynowiec), korzystanie ze zdolności niewymagających akcji (te z błyskawicą), korzystanie z reakcji (to karty z taką zakręconą strzałką, choć w tym wypadku musi występować efekt, w odpowiedzi na który możemy taką reakcję zagrać), ani odrzucanie kart przy wykonywaniu testów umiejętności.

Atak towarzyszący pojawia się zatem podczas wykonywania wszystkich innych akcji. W przedstawionej sytuacji zagranie noża z ręki sprowokuje atak towarzyszący (jest to akcja zagrania karty), natomiast użycie noża już nie (jest to akcja będąca akcją walki, zgodnie z opisem na karcie)

Ogólnie korzystanie z kart, na których mamy jeden symbol akcji (taka gruba strzałka do przodu) sprawia, że poświęcamy JEDNĄ akcję i wykonujemy to co jest napisane na karcie. Opis karty najczęściej definiuje jakiego rodzaju jest poświęcona akcją (np. walka, wymykanie się, badanie etc.). Tak to można w skrócie wytłumaczyć.


dzięki za wyjasnienie. widzimy to tak samo:)

Odnośnie aktywacji akcji z pogrubioną strzałką jak również słowem kluczowym to myślę, że jest to opsane w księdze zasad w następujący sposób:
Oznaczenia akcji
Niektóre zdolności posiadają pogrubione oznaczenia akcji (takie jak
walka, wymykanie się, badanie lub poruszanie się). Aktywowanie takiej
zdolności wykonuje wskazaną akcję tak, jak to opisano w zasadach,
ale w sposób zmodyfikowany przez daną zdolność.


Niby użycie noża będącego w strefie gracza wydaje się oczywiste, ale nieścisłości powstały kiedy wyobraziliśmy sobie daną sytuację odnosząc się do trybu "zwarcia" Zaznaczam, że to pierwsza rozgrywka więc kwestie, które niebawem będą oczywiste są na chwilę obecną niejasne.
uznaliśmy, że zwarcie to tryb realistycznej walki w której nawet dobycie atutu może się wiązać z ułamkami sekund (kolejnej akcji) w których wróg może zadać atak towarzyszący.
Roland jest w zwarciu z Ghoulem i w zasadzie może tylko walczyć. Próba badania, doboru zasobów wiązałaby się z atakiem towarzyszącym. W tej samej lokacji jest Wendy, która nie jest w zwarciu więc może zrobić następujące rzeczy:
Zaatakować wroga zwartego z Rolandem mając przy tym pełen wachlarz możliwości jako że przeciwnik jest zajęty pierwszym badaczem. Np Zagrać kartę z ręki (broń) jedna akcja i w dwóch kolejnych zaatakować.
Wejśc w zwarcie (odciągnąc wroga od Rolanda) i walczyć. To dość istotne zważywszy stan poczytalności i wytrzymałości badaczy w danym momencie.

zvish - Pon 21 Lis, 2016

Dlatego dobrze jest mieć wcześniej przygotowaną broń, wszak nie wiadomo kiedy i gdzie pojawi się wróg. Świetnie oddaje to aurę niebezpieczeństwa, bo mając mało miejsca w rekach, badacza biega z książką w jednej i bronią w drugiej - zupełnie jak z okładek gier z serii Arkham Files :D
kranky - Wto 22 Lis, 2016
Temat postu: Pytania laika
Jestem nowy w temacie gier planszowych i LCG. AH to w zasadzie pierwsza gra karciana w którą gram i mam kilka pytań:
1. W fazie badaczy mamy do dyspozycji 3 akcje - czy mogę wszystkie trzy poświęcić np. na badanie lokacji, wykonanie trzech ataków czy też każda akcja powinna być unikatowa?
2. Podczas walki/badania lokacji mam do dyspozycji kilka kart atutów. Czy dobrze rozumiem że podczas testu umiejętności np. wiedza wliczam do swoich punktów umiejętności:
punkty z karty postaci + ikonki książki z kart atutów? Jeśli tak to czy po wykonaniu takiego testu te karty atutów stają się wyczerpane? Czy wyczerpuje je np. aktywacja opisu karty / automatyczna akcja czy też aktywacja "błyskawicy".
3. Wchodzę do nowej lokacji gdzie znajduje się jeden lub kilku wrogów. Czy wtedy automatycznie wchodzą oni ze mną w zwarcie (co wymusza walkę lub wymykanie w celu nie otrzymania ataku towarzyszącego)? Czy tez po wejść do lokacji mogę wybrać czy chce z konkretnym wrogiem wejść w zwarcie (koszt 1 akcji) i następnie rozpocząć z nim walkę (kolejna akcja).
4. Jeżeli nie jestem zwarty z wrogiem a znajduje się on w mojej lokacji to czy zadaje obrażenia w III fazie.
Z góry dzięki za wskazówki.

naiilo - Wto 22 Lis, 2016

@kranky
1 - nie, możesz dowolnie powtarzać akcje, np dobrać dwie karty i zasób, zaatakować trzy razy itp
2 - jeśli na karcie nie pisze, aby ją wyczerpać po wykorzystaniu, to się tak nie dzieje.
3 - tego nie jestem pewien - chyba nie.
4 - Nie, jeśli nie jesteś w zwarciu z wrogiem, to nie zadaje on tobie obrażeń, ani nie ma problemów z atakami wymuszonymi. Co potwierdzało by słuszność założenia do pkt 3.

Nokturn - Wto 22 Lis, 2016
Temat postu: Re: Pytania laika
kranky napisał/a:

2. Podczas walki/badania lokacji mam do dyspozycji kilka kart atutów. Czy dobrze rozumiem że podczas testu umiejętności np. wiedza wliczam do swoich punktów umiejętności:
punkty z karty postaci + ikonki książki z kart atutów? Jeśli tak to czy po wykonaniu takiego testu te karty atutów stają się wyczerpane? Czy wyczerpuje je np. aktywacja opisu karty / automatyczna akcja czy też aktywacja "błyskawicy".
3. Wchodzę do nowej lokacji gdzie znajduje się jeden lub kilku wrogów. Czy wtedy automatycznie wchodzą oni ze mną w zwarcie (co wymusza walkę lub wymykanie w celu nie otrzymania ataku towarzyszącego)? Czy tez po wejść do lokacji mogę wybrać czy chce z konkretnym wrogiem wejść w zwarcie (koszt 1 akcji) i następnie rozpocząć z nim walkę (kolejna akcja).
Z góry dzięki za wskazówki.


Ad 2. Ja te symbole do testów interpetuje tak, że można zagrac dowolna kartę z ręki, zeby dodać sobie punkty. Wtedy ingnoruje jej pole tekstowe. Natomiast jesli dana karta jest juz w obszarze gracza (np księga) to traci tę zdolność i karte wyczerpujemy (odwracamy) w wyniku aktywacji pola tekstowego. Wyjątkiem co do pol tekstowych są oczywiście karty umiejętności służace do testów jak np percepcja.
Ad 3. Wróg/wrogowie z automatu wchodzi/wchodzą w zwarcie

pan_slaw - Wto 22 Lis, 2016

Cytat:
Ad 2. Ja te symbole do testów interpetuje tak, że można zagrac dowolna kartę z ręki, zeby dodać sobie punkty. Wtedy ingnoruje jej pole tekstowe. Natomiast jesli dana karta jest juz w obszarze gracza (np księga) to traci tę zdolność i karte wyczerpujemy (odwracamy) w wyniku aktywacji pola tekstowego. Wyjątkiem co do pol tekstowych są oczywiście karty umiejętności służace do testów jak np percepcja.


Na pewno tak się dzieje? Nie mogę znaleźć w księdze zasad nic mówiącego o tym, że atuty wyczerpujemy.

stszau - Wto 22 Lis, 2016

pan_slaw napisał/a:
Cytat:
Ad 2. Ja te symbole do testów interpetuje tak, że można zagrac dowolna kartę z ręki, zeby dodać sobie punkty. Wtedy ingnoruje jej pole tekstowe. Natomiast jesli dana karta jest juz w obszarze gracza (np księga) to traci tę zdolność i karte wyczerpujemy (odwracamy) w wyniku aktywacji pola tekstowego. Wyjątkiem co do pol tekstowych są oczywiście karty umiejętności służace do testów jak np percepcja.


Na pewno tak się dzieje? Nie mogę znaleźć w księdze zasad nic mówiącego o tym, że atuty wyczerpujemy.


Ikony z kart podczas testów dodajesz tylko i wyłącznie w momencie gdy poświęcisz kartę z ręki, czyli odrzucisz ją na stos kart odrzuconych ignorując jej koszt i pole tekstowe, chyba że na karcie napisane jest inaczej.

Kart już zagranych, tj. znajdujących się w strefie gracza a nie bezpośrednio na jego ręce nie można już poświęcać, ignorujesz wszystkie znajdujące się na niej ikony statystyk widoczne w lewym górnym rogu karty, chyba że na karcie napisane jest inaczej.

Nokturn - Wto 22 Lis, 2016

pan_slaw napisał/a:

Na pewno tak się dzieje? Nie mogę znaleźć w księdze zasad nic mówiącego o tym, że atuty wyczerpujemy.


Uzywajac np ksiegi (nie pamietam polskiej nazwy. Chodzi o "Old book of lore"karta 31), wyczerpujesz ja poprzed odwrocenie o 90 stopni. W fazie utrzymania przygotowujesz ja znowu do uzycia (i odwracasz z powrotem).

pan_slaw - Wto 22 Lis, 2016

Nokturn napisał/a:
pan_slaw napisał/a:

Na pewno tak się dzieje? Nie mogę znaleźć w księdze zasad nic mówiącego o tym, że atuty wyczerpujemy.


Uzywajac np ksiegi (nie pamietam polskiej nazwy. Chodzi o "Old book of lore"karta 31), wyczerpujesz ja poprzed odwrocenie o 90 stopni. W fazie utrzymania przygotowujesz ja znowu do uzycia (i odwracasz z powrotem).


karta 31

w przypadku tej karty to wyczerpanie następuje w momencie zagrania akcji ze strzałką. W przypadku testów to ta karta będąca atutem nie zmienia naszych współczynników ani nie zostaje wyczerpana po teście.

Nokturn - Wto 22 Lis, 2016

pan_slaw napisał/a:

w przypadku tej karty to wyczerpanie następuje w momencie zagrania akcji ze strzałką. W przypadku testów to ta karta będąca atutem nie zmienia naszych współczynników ani nie zostaje wyczerpana po teście.


Dokladnie:)

zvish - Wto 22 Lis, 2016

Dodam jeszcze tylko apropos poświęcania kart na potrzeby testów umiejętności, że ignorujemy podówczas tych że kart pole tekstowe.
Jednak sytuacja ma się całkiem na odwrót podczas poświęcenia karty umiejętności, której to pole tekstowe aktywuje się własnie w momencie użycia karty w ramach poświęcenia na test, a nie w żadnym innym wypadku.

Borwol - Pią 16 Gru, 2016
Temat postu: set aside/ odłożyć z boku
nie kumam co właściwie oznacza, że mam np. kapłana ghouli położyć z boku lokacji... To znaczy, że jeśli jestem w tej lokacji nie wchodzi ze mną w zwarcie, tylko czeka na oklaski? a tak poważnie: według instrukcji taka karta nie wchodzi w interakcję z grą dopóki nie odniesie się do niej scenariusz albo zdolność karty. Czyli jako mechanika gry, gość faktycznie nie wchodzi w zwarcie tylko czeka... na co?
sirafin - Pią 16 Gru, 2016

"Położyć z boku lokacji"? :? Możesz zacytować dokładnie polecenie, z którym jest problem?
Borwol - Pią 16 Gru, 2016

sirafin napisał/a:
"Położyć z boku lokacji"? :? Możesz zacytować dokładnie polecenie, z którym jest problem?

http://www.cardgamedb.com...he-barrier-r174
Spawn the set-aside Ghoul Priest in the Hallway.

np to. to samo z finałowym bossem

Nokturn - Pią 16 Gru, 2016

Borwol napisał/a:
sirafin napisał/a:
"Położyć z boku lokacji"? :? Możesz zacytować dokładnie polecenie, z którym jest problem?

http://www.cardgamedb.com...he-barrier-r174
Spawn the set-aside Ghoul Priest in the Hallway.

np to. to samo z finałowym bossem


Czyli odkryj odłożoną wczesniej na bok kartę kapłana Ghouli w holu.

stszau - Pią 16 Gru, 2016

Nokturn napisał/a:


Czyli odkryj odłożoną wczesniej na bok kartę kapłana Ghouli w holu.


this

Borwol - Pią 16 Gru, 2016

Juz wszystko jasne. Gralem po nocy wszystkie partie i zacmienie mnie dopadlo ;p dzieki bardzo
Nokturn - Sro 21 Gru, 2016

To ja mam jeszcze bardziej prośbę o potwierdzenie w związku ostatnią moja kampanią:

SPOILERY!!!

Lasy Arkham działają tak, że po okryciu lokacji zmienia się ikonka w lewym górnym rogu. Tzn można przejść z nich na główną ścieżkę ale nie odwrotnie (po opuszczeniu lasu nie można juz tam powrócić). Rozumiem, że po pojawienia się łowcy (Umrodhoth) w miejscu rytuału to poruszy się on w swojej fazie na gówną ścieżkę, ale juz nie przejdzie do poszukiwacza w lesie? W praktyce mógłbym się tam dozbroić i zejść do niego w kolejnej turze. Jesli tak jest to zastanawiam sie jak to wyjasnic fabularnie.
Kolejna kwestia dotyczy słów kluczowych "Wymykanie" i "Wyjście ze zwarcia"
Za pomoca "Nieuchwytności" można wlasnie wyjść ze zwarcia co nie wyczerpuje wroga i udać się do innej lokalizacji. W swojej strefie miałem "Sparaliżowany ze strachu" który wymaga z użycia dwóch akcji zamiast jednej w przypadku m.in wymykania się. Rozumiem, że wyjście ze zwarcia zajmie jedną a nie dwie akcje bo to zupełnie inne działanie (nie powodujące np wyczerpania wroga) To pytanie bardziej na przyszłość. Być może pojawi się karta w której trzeba będzie poświęcić akcję na wyjście ze zwarcia. "Nieuchwytność" to akurat szybka karta więc nie dotyczy stricte tej sytuacji.
Jesli uzywam testu umiejętności dla drugiego badacza (dajmy na to percepcji) to kto dostaje kartę po udanym teście?
Niektóre karty mają zapis tekstowy uruchamiający reakcje "Po pokonaniu wroga" np karta "Dowód" chodzi oczywiście o pokonanie i wyeliminowanie, a nie po prostu zadanie obrażeń?

I jeszcze jedno, co może się wydać ekstremalnie głupie. na początku mieliśmy problem związany ze strzałką aktywującą akcje na broni. Ok jest jasne, że ta strzałka aktywuje akcje walki dając bonus wiec używamy np 45tki i wykorzystujemy jedną akcję. Uznaliśmy błędnie, że skoro strzałki aktywują już i tak walkę to nie ma znaczenia ich ilość. To znaczy, że można w jednej walce użyć 45ki i noża co okazuję się być błędem (oczywiście chodzi o karty w strefie gracza, a nie użycie ikonek testowych). Tak więc jedna akcja - jedna broń Hm?

szczudel - Sro 21 Gru, 2016

Główna Ścieżka ma (jesli mnie pamięć nie myli), tekst o tym, ze można z niej przejść do dowolnej lokacji ze cechą: Lasy (czy jak to tam jest).


Nokturn - Sro 21 Gru, 2016

szczudel napisał/a:
Główna Ścieżka ma (jesli mnie pamięć nie myli), tekst o tym, ze można z niej przejść do dowolnej lokacji ze cechą: Lasy (czy jak to tam jest).


Hm w takim razie po co są te inne ikony na Arkham woods?

maczuk - Czw 22 Gru, 2016

JA mam dwa problemy a nie ma tego w instrukcji

1.Jezeli wyciagamy karte Necronomicon ktora mowi "Umiesc NEcronomicon w grze, na twoim obszarze zagrożenia " i jest to jedna raczka to czyli jezeli mam juz zajete dwie rece to musze jedno wyrzucić?

2.jezeli wyciagam z tali spotkan potwora i jest tam napisane umiesc w piwnicy to gdy nie
ma piwnicy jeszcze w grze to karta jest anulowana?

Kiler - Czw 22 Gru, 2016

Nokturn napisał/a:
Lasy Arkham działają tak, że po okryciu lokacji zmienia się ikonka w lewym górnym rogu. Tzn można przejść z nich na główną ścieżkę ale nie odwrotnie (po opuszczeniu lasu nie można juz tam powrócić). Rozumiem, że po pojawienia się łowcy (Umrodhoth) w miejscu rytuału to poruszy się on w swojej fazie na gówną ścieżkę, ale juz nie przejdzie do poszukiwacza w lesie? W praktyce mógłbym się tam dozbroić i zejść do niego w kolejnej turze. Jesli tak jest to zastanawiam sie jak to wyjasnic fabularnie.


Kolega Szczudel dobrze powiedział, główna ścieżka jest połączona ze wszystkimi lasami. Złota zasad ma tutaj zastosowanie. W związku z tym reszta Twoich rozważań o Umordthothcie jest błędna.


Nokturn napisał/a:
Kolejna kwestia dotyczy słów kluczowych "Wymykanie" i "Wyjście ze zwarcia"
Za pomoca "Nieuchwytności" można wlasnie wyjść ze zwarcia co nie wyczerpuje wroga i udać się do innej lokalizacji. W swojej strefie miałem "Sparaliżowany ze strachu" który wymaga z użycia dwóch akcji zamiast jednej w przypadku m.in wymykania się. Rozumiem, że wyjście ze zwarcia zajmie jedną a nie dwie akcje bo to zupełnie inne działanie (nie powodujące np wyczerpania wroga) To pytanie bardziej na przyszłość. Być może pojawi się karta w której trzeba będzie poświęcić akcję na wyjście ze zwarcia. "Nieuchwytność" to akurat szybka karta więc nie dotyczy stricte tej sytuacji.


Wyjście ze zwarcia w wyniku dziania karty Nieuchwytność nie jest akcją wymykania tym samym "Sparaliżowany ze strachu nie zadziała".

Nokturn napisał/a:
Jesli uzywam testu umiejętności dla drugiego badacza (dajmy na to percepcji) to kto dostaje kartę po udanym teście?

Właściciel karty (por. FAQ na Cardgamdb).

Nokturn napisał/a:
Niektóre karty mają zapis tekstowy uruchamiający reakcje "Po pokonaniu wroga" np karta "Dowód" chodzi oczywiście o pokonanie i wyeliminowanie, a nie po prostu zadanie obrażeń?

Tak, chodzi o pokonanie (por. KKZ s. 10-11 Pokonany).

Nokturn napisał/a:
I jeszcze jedno, co może się wydać ekstremalnie głupie. na początku mieliśmy problem związany ze strzałką aktywującą akcje na broni. Ok jest jasne, że ta strzałka aktywuje akcje walki dając bonus wiec używamy np 45tki i wykorzystujemy jedną akcję. Uznaliśmy błędnie, że skoro strzałki aktywują już i tak walkę to nie ma znaczenia ich ilość. To znaczy, że można w jednej walce użyć 45ki i noża co okazuję się być błędem (oczywiście chodzi o karty w strefie gracza, a nie użycie ikonek testowych). Tak więc jedna akcja - jedna broń Hm?

To zbyt duże uproszczenie, gdyż mogą się pojawić karty broni dające stały bonus do walki. Każda strzałka - osobna akcja - osobna walka.

Nokturn napisał/a:
szczudel napisał/a:
Główna Ścieżka ma (jesli mnie pamięć nie myli), tekst o tym, ze można z niej przejść do dowolnej lokacji ze cechą: Lasy (czy jak to tam jest).


Hm w takim razie po co są te inne ikony na Arkham woods?

Pozwalają przemieszczać się bezpośrednio z lasu do lasu.

soul31 - Czw 22 Gru, 2016

1. Tak - masz trzy karty na stole z czego jedna jest nie wyrzucalna - musisz doprowadzić do sytuacji w której nie masz więcej atutów na stole zajmujących dane sfery niż to możliwe. Jedyną możliwością jest odrzucenie.

2. Tak

Kiler - Czw 22 Gru, 2016

maczuk napisał/a:
JA mam dwa problemy a nie ma tego w instrukcji

1.Jezeli wyciagamy karte Necronomicon ktora mowi "Umiesc NEcronomicon w grze, na twoim obszarze zagrożenia " i jest to jedna raczka to czyli jezeli mam juz zajete dwie rece to musze jedno wyrzucić?

2.jezeli wyciagam z tali spotkan potwora i jest tam napisane umiesc w piwnicy to gdy nie
ma piwnicy jeszcze w grze to karta jest anulowana?


1. To jest dobre pytanie. Choć intencje są jasne - Necronomicon ma blokować strefę, to wprost z polskich zasad nie wynika, że jego umieszczenie w grze odrzuca karty gdy są już obie ręce zajęte, bo nie jest to ani nie zagranie karty ani nie przejęcie kontroli (jesteśmy właścicielem karty, gdyż zaczynała w naszym decku). Z drugiej strony badacz posiada tylko dwie strefy więc pojawia się dysonans bo tu już zasady mówią jasno "Strefy ograniczają liczbę kart atutów, które badacz może mieć w grze równocześnie." Nie ma zapisów mówiących o momencie przywrócenia legalnego stanu gry, który by ten problem rozwiązywał (Necronomicon ma zapis, że nie może opuścić gry tym samym wiadomo, że trzeba by odrzucić coś innego). W związku z tym uważam, że tu mamy do czynienia z idealnym miejscem na zastosowanie ponurej zasady.

2. "Jeśli nie ma dozwolonej lokalizacji, w której wróg mógłby zostać rozstawiony (na przykład jeśli jego instrukcja rozstawienia wskazuje konkretną lokalizację, która nie znajduje się w grze, albo w grze nie ma żadnej lokalizacji spełniającej jego polecenie rozstawienia), to taki wróg nie jest rozstawiany i zamiast tego należy go odrzucić" KKZ s. 13 Rozstawienie tiret 3

soul31 - Czw 22 Gru, 2016

"If an investigator is at his or her slot limit for a type of asset and
wishes to play or gain control of a different asset that would use that
slot, the investigator must choose and discard other assets under his
or her control simultaneously with the new asset entering the slot."

oraz

"When an investigator draws an encounter card, that
investigator must resolve all “Revelation –” abilities on the
card. This occurs before the card enters play, or in the case
of a treachery card, before it is placed in the discard pile.
When a weakness card enters an investigator’s hand,
that investigator must immediately resolve all revelation
abilities on the card as if it were just drawn."

Czyli wyciągniesz necronomicon i musisz go zagrać, aby go zagrać musisz odrzucić już posiadany atut który zajmuje sfere aby zrobić miejsce dla necronomicona.

szczudel - Czw 22 Gru, 2016

Nokturn napisał/a:
szczudel napisał/a:
Główna Ścieżka ma (jesli mnie pamięć nie myli), tekst o tym, ze można z niej przejść do dowolnej lokacji ze cechą: Lasy (czy jak to tam jest).


Hm w takim razie po co są te inne ikony na Arkham woods?


Kto wie. Może w przyszłych scenariuszach się je wykorzystuje.

Kiler - Pią 23 Gru, 2016

soul31 napisał/a:
"If an investigator is at his or her slot limit for a type of asset and
wishes to play or gain control of a different asset that would use that
slot, the investigator must choose and discard other assets under his
or her control simultaneously with the new asset entering the slot."


Druga część jest nieistotna dla tej sprawy więc ją pominę.

Przytoczony przez Ciebie fragment mówi tylko o kartach nad którymi przejmiemy kontrolę (gain control) oraz o kartach zagranych (play).

Zasady mówią:

"A card that has been put into play is not considered to have been played or drawn." KKZ ENG s.17 Put into Play

"A card’s owner is the player whose deck (or game area) held the card at the start of the game (...)
=Cards by default enter play under their owner’s control. Some abilities may cause
cards to change control during a game..
" KKZ ENG s. 16 Ownership and Control

W związku z tym Necronomicon ani nie jest zagrany (jest put into play) ani nie przejmujesz nad nim kontroli (masz go w deku na początku gry więc jesteś jego właścicielem i znajduje się on ciągle pod Twoją kontrolą). Tym samym ta przytoczona zasad nie obejmuje przypadku kiedy mając dwie zajęte ręce odkrywasz Necronomicon i umieszczasz go w grze.

soul31 napisał/a:
Czyli wyciągniesz necronomicon i musisz go zagrać, aby go zagrać musisz odrzucić już posiadany atut który zajmuje sfere aby zrobić miejsce dla necronomicona.

Zgodnie z tekstem karty Necronomiconu nie zagrywasz tylko umieszczasz w grze.

Od momentu kiedy Necronomicon zostanie umieszczony w grze łamana jest zasada:

"Slots limit the number of asset cards the investigator is permitted to have in play simultaneously." KKZ ENG s. 19 Slots

Właściwe wydaje się rozwiązanie z odrzuceniem innego assetu zajmującego rękę (Nerconomicon nie może opuścić gry więc musi zostać) w tym momencie. Jednak faktem jest, że pojawia się tu luka w zasadach bo zgodnie z nimi nie bardzo wiadomo co dalej, gdyż gra sama w sobie nie ma mechanizmu przywracania legalności stołu (wystarczyłby zapis mówiący, że w rzadkich przypadkach gdy maksymalna liczba zajętych slotów zostanie przekroczona nalezy odrzucić nadmiar do dopuszczalnej liczby). Stąd moim zdaniem najlepiej oprzeć się na ponurej zasadzie -
"If players are unable to find the answer to a rules or timing conflict in this Rules Reference, resolve the conflict in the manner that the players perceive as the worst possible at that moment with regards to winning the scenario, and continue with the game." KKZ ENG s.2 The Grim Rule

Kiler - Pią 23 Gru, 2016

szczudel napisał/a:
Nokturn napisał/a:
szczudel napisał/a:
Główna Ścieżka ma (jesli mnie pamięć nie myli), tekst o tym, ze można z niej przejść do dowolnej lokacji ze cechą: Lasy (czy jak to tam jest).


Hm w takim razie po co są te inne ikony na Arkham woods?


Kto wie. Może w przyszłych scenariuszach się je wykorzystuje.


Ikony pozwalają przemieszczać się między poszczególnymi obszarami w lesie z pominięciem ścieżki.

Kod:
 Old House -> Unhallowed Ground lub Twisting paths
Unhallowed Ground -> Old House lub Cliffside
Twisting paths -> Old House lub Tangled Thicket
Cliffside -> Unhallowed Grounds lub Quiet Glade
Tangled Thicket -> Twisting Paths lub Quiet Glade
Quiet Glade -> Tangled Thicket lub Cliffside

soul31 - Pią 23 Gru, 2016

"Unless otherwise stated by the put into play ability, cards
that enter play in this manner must do so in a play area
that satisfies the standard game rules associated with
playing or drawing (for encounter cards) that card."

Czyli musi spełniać wymagania takie jakby się normalnie zagrywało kartę. W tym wypadku liczbę wolnych sfer.

maczuk - Sro 28 Gru, 2016

naiilo napisał/a:
@kranky
1 - nie, możesz dowolnie powtarzać akcje, np dobrać dwie karty i zasób, zaatakować trzy razy itp
.


jak nie mozesz instrukcja mowi

Kazdy badacz ma w swojej turze trzy akcje, ktore moga zostac wykorzystane do wykonaia roznych zadan. BADACZ MOZE WYKONAC DOWOLNE Z WYMIENIONYCH PONIZEJ CZYNNOSCI TYLE RAZY,ILE CHCE.

2.pytanie od siebie czy jezeli badacz robi atak to losuje worek ,a jezeli jest faza wroga i on atakuje to sie losuje tez worek?

3 I czy moge gdy mnie wrog zaatakowal zagrywac karty do testu umijetnosci czy tylko szybkie?

soul31 - Sro 28 Gru, 2016

Atak potwora jest atakiem automatycznym, po prostu otrzymujesz tyle przerażenia i obrażeń ile jest na karcie potwora.
maczuk - Sro 28 Gru, 2016

soul31 napisał/a:
Atak potwora jest atakiem automatycznym, po prostu otrzymujesz tyle przerażenia i obrażeń ile jest na karcie potwora.


i moge zagrac tylko karty szybkie nie moge zagrac kart umiejetnosci?

Nokturn - Sro 28 Gru, 2016

maczuk napisał/a:
soul31 napisał/a:
Atak potwora jest atakiem automatycznym, po prostu otrzymujesz tyle przerażenia i obrażeń ile jest na karcie potwora.


i moge zagrac tylko karty szybkie nie moge zagrac kart umiejetnosci?


Nie przypominam sobie teraz, żadnych sytuacji, żebym musiał robić testy w fazie wrogów. Gdyby była taka możliwość to chyba nic by nie wskazywało na brak możliwości karty umiejętności do takiego testu.

soul31 - Sro 28 Gru, 2016

Możesz zagrać tylko karty z określeniem "Fast. Play when an enemy attacks an investigator at your location."

Przychodzi mi do głowy tylko unik.

maczuk - Pią 30 Gru, 2016

Zagrywam karte Barykada ktora mowi
Dołacz do twojej lokazliacji
Nie elitarni wrogowie nie moga poruszac sie do lokalizacji do ktorej dolaczono te karte

i teraz dwa aspekty
1. Mamy na stole jenda lokalzacje ja ta karte zagrywam wiec kolejny wrog ktorego odkryje jest odrzucany?

2.albo gdy mamy 3 lokalizacje a barykada jest zagrana gdzie stoje wiec teraz gdy wrog sie pojawi ustawiam go w najbliższej lokalizacji czy pdrzucam?

soul31 - Pią 30 Gru, 2016

Nie mogą się poruszać - nadal mogą się pojawiać. Karty robią tylko to co jest na nich napisane nic więcej. Barykada nie chroni w żaden sposób przed przeciwnikami pojawiającymi się w Twojej lokacji.
Kiler - Wto 03 Sty, 2017

soul31 napisał/a:
"Unless otherwise stated by the put into play ability, cards
that enter play in this manner must do so in a play area
that satisfies the standard game rules associated with
playing or drawing (for encounter cards) that card."


W ten sposób jest to zapisane w polskiej instrukcji:
"Jeśli zdolność umieszczająca w grze nie mówi inaczej, karty, które wchodzą do gry w ten sposób, muszą to zrobić na obszarze gry, który spełnia standardowe zasady gry powiązane z zagrywaniem lub dobieraniem (w przypadku kart spotkań) danej karty" KKZ s. 16 Umieszczenie w grze.

soul31 napisał/a:
Czyli musi spełniać wymagania takie jakby się normalnie zagrywało kartę. W tym wypadku liczbę wolnych sfer.


Moim zdaniem ten fragment mówi tylko o zaspokojeniu podstawowych zasad dotyczących obszarów do jakich dana karta wchodzi w efekcie "umieszczenia" jej w grze. Dla karty assetu obszarem gry, który spełnia standardowe zasady gry powiązane z zagrywaniem jest obszar gracza. Innymi słowy ten fragment instrukcji mówi o tym, że gdyby na Necronomiconie nie było zapisu, że wchodzi do obszaru zagrożenia to żeby "must do so in a play area that satisfies the standard game rules associated with playing or drawing" trzeba by go położyć na obszarze gracza, ponieważ jest atutem. I tylko tyle, niezależnie od obszaru na jakim się pojawił, zasada ta nadal nie czyni z niego karty zagrywanej a tym samym nie wymusza, niejako z automatu, odrzucenia innego assetu zajmującego rękę.

maczuk napisał/a:
Zagrywam karte Barykada ktora mowi
Dołacz do twojej lokazliacji
Nie elitarni wrogowie nie moga poruszac sie do lokalizacji do ktorej dolaczono te karte

i teraz dwa aspekty
1. Mamy na stole jenda lokalzacje ja ta karte zagrywam wiec kolejny wrog ktorego odkryje jest odrzucany?

2.albo gdy mamy 3 lokalizacje a barykada jest zagrana gdzie stoje wiec teraz gdy wrog sie pojawi ustawiam go w najbliższej lokalizacji czy pdrzucam?


Tak jak soul31 mówi. Ten sam przypadek został też wyjaśniony na arkhamdb: Barykada kolega mplain, który to uzupełnił pod kartą zbiera odpowiedzi od autorów gry na forum Cardgamedb.

soul31 - Wto 03 Sty, 2017

Slots

Each investigator has a number of specific slots that can be
filled at any given moment. Each asset in an investigator’s
play area or threat area with a slot symbol is held in a slot
of that type. Slots limit the number of asset cards the
investigator is permitted to have in play simultaneously.


... or threat area ...

Czyli threat area i play area dzielą się slotami.

Chmielu - Sro 04 Sty, 2017

Zagadka.

Lecę pierwszy scenariusz i mam już trzecią tajemnicę, która rzecze

Cytat:
Forced - At the end of the round: Place 1 doom on this agenda for each Ghoul enemy in the Hallway or Parlor.


Równocześnie siedzę w holu i chciałbym zawezwać kapłana, korzystając z efektu aktu, który rzecze:

Cytat:
Objective - When the round ends, investigators in the hallway may, as a group, spend the requisite number of clues to advance.



Czy za kapłana musze policzyć groszka zagłady?

Eee...

Po angielsku jakoś to jaśniej brzmi i jest dla mnie absolutnie oczywiste, że owszem, muszę policzyć. Dzięki za pomoc ;)

Nokturn - Sro 04 Sty, 2017

Cytat:
Forced - At the end of the round: Place 1 doom on this agenda for each Ghoul enemy in the Hallway or Parlor.


Opis kapłana Ghuoli:

Humanoid Monster Ghoul Elite

Oczywiście. To Ghoul jak każdy inny w tym przypadku.

Chmielu - Sro 04 Sty, 2017

Chodziło mi raczej o kolejność wchodzenia efektów "at the end" i "when the round ends"
Heimdall89 - Nie 08 Sty, 2017

Pytanie = jak wygląda sprawa z kopiami kart?

Przykładowo mam na stolę strzelbę. Mam w ręce kopię. Czy koszt zagrania kopii kosztuje 5 zasobów (czyli tyle ile wynosi jej koszt)? Czy zagrywając kopię zwiększam amunicję tej karty? Czy to też jest jakiś save? Bo nie do końca łapię...

I jeszcze jedno pytanie - przykładowo mam 2 bronie w rękach (pistolet i np. nóż) jak wygląda atakowanie w takim wypadku? Wydaję akcję na atak i rozpatruję osobno atak z obu broni(czyli raz atakuję nożem, ciągnę żeton by następnie atakować nożem i ciągnąć żeton, czy też 1 wspólny)?

maczuk - Nie 08 Sty, 2017

Heimdall89 napisał/a:
Pytanie = jak wygląda sprawa z kopiami kart?



Przykładowo mam na stolę strzelbę. Mam w ręce kopię. Czy koszt zagrania kopii kosztuje 5 zasobów (czyli tyle ile wynosi jej koszt)? Czy zagrywając kopię zwiększam amunicję tej karty? Czy to też jest jakiś save? Bo nie do końca łapię...


I jeszcze jedno pytanie - przykładowo mam 2 bronie w rękach (pistolet i np. nóż) jak wygląda atakowanie w takim wypadku? Wydaję akcję na atak i rozpatruję osobno atak z obu broni(czyli raz atakuję nożem, ciągnę żeton by następnie atakować nożem i ciągnąć żeton, czy też 1 wspólny)?


1.mozesz miec 2 kopie maksymalnie takiej samej karty
2.masz strzelbe chcesz zagrac drugi raz strzelbe poprzednia usuwasz z gry i zastepujesz ja nowa
tyczy sie to wszystkich kart ,sa inne karty ktore dodaja ci amunicje ale wyraznie to sugeruja.
3. atakowanie :wybierasz wroga aktywujesz karty do tego ataku i tyle dodajesz wspólczyniki jakie ci dodaja karty, a jak uzywasz wiecej broni przy jednym ataku wroga to dodajesz wszystko do siebie
4. na przyklad taka sytulacja, masz dwie karty "nóz" wykorzystuje dwie akcje, aby je aktywowac wyczerpuje te karty a trzecia akcje wykorzystuje na atak .

demiurg - Nie 08 Sty, 2017

4) przy ataku nożem nie wyczerpuje się karty. Nóż ma zdolność "walka" aktywowana akcją. Jeśli aktywuje się tą zdolność to wykonuje się akcję walki dostając +1 do tego ataku. Jeśli masz 2 karty nóż to każdą kartę aktywuje się osobno i za każdą wykonuje się osobną akcję walki dostając +1 do ataku. To jest taki sam efekt jak masz jedną kartę nóż i aktywujesz ją dwa razy. Za każdą aktywacją wykonujesz osobny atak dostając +1 do danego ataku.

Heimdall89 jeśli masz pistolet i nóż. To wydajesz akcję np. za atak nożem i rozpatrujesz ten atak dostając +1 (losujesz żeton itd.). Następnie wydajesz drugą akcję i atakujesz pistoletem (ponownie rozpatrując atak: dodając modyfikator z pistoletu, losując żeton itd.)

Nokturn - Nie 08 Sty, 2017

maczuk napisał/a:


3. atakowanie :wybierasz wroga aktywujesz karty do tego ataku i tyle dodajesz wspólczyniki jakie ci dodaja karty, a jak uzywasz wiecej broni przy jednym ataku wroga to dodajesz wszystko do siebie


Ta kwestia byla tez poruszana na forum FFG. Każda broń wymaga aktywacji akcji tak więc nie można użyć noża i np 45tki w jednej akcji. Można ich użyć po sobie jedynie.

maczuk - Nie 08 Sty, 2017

Nokturn napisał/a:
maczuk napisał/a:


3. atakowanie :wybierasz wroga aktywujesz karty do tego ataku i tyle dodajesz wspólczyniki jakie ci dodaja karty, a jak uzywasz wiecej broni przy jednym ataku wroga to dodajesz wszystko do siebie


Ta kwestia byla tez poruszana na forum FFG. Każda broń wymaga aktywacji akcji tak więc nie można użyć noża i np 45tki w jednej akcji. Można ich użyć po sobie jedynie.


nie wyczytalem aby byla taka zasada w instrukcji masz 3 akcje jedna wykorzystujesz na atak druga na aktywacje noza a trzecia na aktywacje np 45 sumujesz to a karty wyczerpujesz i to wszystko w jednego wroga

Nokturn - Nie 08 Sty, 2017

maczuk napisał/a:
Nokturn napisał/a:
maczuk napisał/a:


3. atakowanie :wybierasz wroga aktywujesz karty do tego ataku i tyle dodajesz wspólczyniki jakie ci dodaja karty, a jak uzywasz wiecej broni przy jednym ataku wroga to dodajesz wszystko do siebie


Ta kwestia byla tez poruszana na forum FFG. Każda broń wymaga aktywacji akcji tak więc nie można użyć noża i np 45tki w jednej akcji. Można ich użyć po sobie jedynie.


nie wyczytalem aby byla taka zasada w instrukcji masz 3 akcje jedna wykorzystujesz na atak druga na aktywacje noza a trzecia na aktywacje np 45 sumujesz to a karty wyczerpujesz i to wszystko w jednego wroga


Nie zużywasz akcji osobno na atak. Masz strzałkę i po niej Atak Czyli aktywacja już jest akcją ataku. Tak więc użycie noża czy jakiejkolwiej broni kosztuje jedną akcję, a nie dwie

Moonspell - Nie 08 Sty, 2017

Nokturn napisał/a:
maczuk napisał/a:
Nokturn napisał/a:
maczuk napisał/a:


3. atakowanie :wybierasz wroga aktywujesz karty do tego ataku i tyle dodajesz wspólczyniki jakie ci dodaja karty, a jak uzywasz wiecej broni przy jednym ataku wroga to dodajesz wszystko do siebie


Ta kwestia byla tez poruszana na forum FFG. Każda broń wymaga aktywacji akcji tak więc nie można użyć noża i np 45tki w jednej akcji. Można ich użyć po sobie jedynie.


nie wyczytalem aby byla taka zasada w instrukcji masz 3 akcje jedna wykorzystujesz na atak druga na aktywacje noza a trzecia na aktywacje np 45 sumujesz to a karty wyczerpujesz i to wszystko w jednego wroga


Nie zużywasz akcji osobno na atak. Masz strzałkę i po niej Atak Czyli aktywacja już jest akcją ataku. Tak więc użycie noża czy jakiejkolwiej broni kosztuje jedną akcję, a nie dwie


Czyli na chłopski rozum mam nóż i 45tke. Nóż kosztuje jedna akcje, 45tka też wiec jeżeli używamy je dwie naraz zużywam dwie akcje i sumuje wartości przedmiotów z karta bohatera dobrze rozumie??

Nokturn - Nie 08 Sty, 2017

Moonspell napisał/a:

Czyli na chłopski rozum mam nóż i 45tke. Nóż kosztuje jedna akcje, 45tka też wiec jeżeli używamy je dwie naraz zużywam dwie akcje i sumuje wartości przedmiotów z karta bohatera dobrze rozumie??


Nie. Ponieważ na każdą akcję walki robisz jeden test. W tym przypadku jeden test na nóz, a potem w drugiej akcji drugi test z 45tka.

Moonspell - Pon 09 Sty, 2017

Nokturn napisał/a:
Moonspell napisał/a:

Czyli na chłopski rozum mam nóż i 45tke. Nóż kosztuje jedna akcje, 45tka też wiec jeżeli używamy je dwie naraz zużywam dwie akcje i sumuje wartości przedmiotów z karta bohatera dobrze rozumie??


Nie. Ponieważ na każdą akcję walki robisz jeden test. W tym przypadku jeden test na nóz, a potem w drugiej akcji drugi test z 45tka.


No i teraz rozumiem dziekuje :)

maczuk - Wto 10 Sty, 2017

Nokturn napisał/a:
maczuk napisał/a:
Nokturn napisał/a:
maczuk napisał/a:


3. atakowanie :wybierasz wroga aktywujesz karty do tego ataku i tyle dodajesz wspólczyniki jakie ci dodaja karty, a jak uzywasz wiecej broni przy jednym ataku wroga to dodajesz wszystko do siebie


Ta kwestia byla tez poruszana na forum FFG. Każda broń wymaga aktywacji akcji tak więc nie można użyć noża i np 45tki w jednej akcji. Można ich użyć po sobie jedynie.


nie wyczytalem aby byla taka zasada w instrukcji masz 3 akcje jedna wykorzystujesz na atak druga na aktywacje noza a trzecia na aktywacje np 45 sumujesz to a karty wyczerpujesz i to wszystko w jednego wroga


Nie zużywasz akcji osobno na atak. Masz strzałkę i po niej Atak Czyli aktywacja już jest akcją ataku. Tak więc użycie noża czy jakiejkolwiej broni kosztuje jedną akcję, a nie dwie


Tak a jednak sie mylilem tak istotny szczegol jest tak mega schowany w instrukcji i malo opisany :

"Oznaczenie akcji: Niektore zdolnosci posiadaja pogrubione oznaczenia akcji(takie jak walka,wymykanie sie ,badanie lub poruszanie sie). Aktywowanie takiej zdolnosci wykonuje wskazana akcje tak, jak to opisano w zasadach, ale w sposob zmodyfikowany przez dana zdolnosc."

A ja sobie utrudnilem gre w koncu to horror w arkham xD

dwilu - Pon 27 Lut, 2017

Mam pytanie odnosnie wyczerpania wrogow. W jakich sytuacjach uważa się wroga za wyczerpanego ?
pan_slaw - Pon 27 Lut, 2017

Jeśli wymkniesz się wrogowi z którym jesteś w zwarciu to jest on wyczerpany.
xan86 - Wto 07 Mar, 2017

Witam wszystkich badaczy
mam takie pytanie czy karty ze strzalkami ktore maja w opisie np wymkniecie sie ,badanie lub walka to czy gdy je aktywuje to automatycznie wchodze w walke i nie musze tracic akcji na walke czy tez nie?

np walcze z ghulem posiadam juz maczete aktywuje ja trace 1 akcje czy musze przeznaczyc 2 akcje na walke, czy wystarczy mi akcja aktywacji karty by rozpatrywac atak?

soul31 - Wto 07 Mar, 2017

Wykonujesz akcje na karcie , z modyfikatorami które się tam znajdują. Na podstawie tej informacji można dojść do dwóch wniosków.

Możesz użyć tylko naprzykład machety a nie machety i pistoletu jednocześnie.

Nie potrzebujesz marnować dodatkowych akcji.

Tura badacza może wyglądać tak - wyłożenie atutu ( maczeta ), ruch, wykonanie akcji z wyłożonego atutu ( atak maczetą )

xan86 - Wto 07 Mar, 2017

dziekuje za wyjasnienie
Puller - Czw 09 Mar, 2017

witam, pytanie odnośnie Łowcy.
1. Łowca porusza się tylko o 1 lokalizację w kierunku badacza?
2. Ruch nie wyczerpuje Łowcy?
3. Łowca wchodzi do lokalizacji z innym badaczem i automatycznie jest z nim w zwarciu i zaatakuje w tej samej fazie wrogów?

pan_slaw - Czw 09 Mar, 2017

Cytat:
witam, pytanie odnośnie Łowcy.
1. Łowca porusza się tylko o 1 lokalizację w kierunku badacza?
2. Ruch nie wyczerpuje Łowcy?
3. Łowca wchodzi do lokalizacji z innym badaczem i automatycznie jest z nim w zwarciu i zaatakuje w tej samej fazie wrogów?


ad 1. tak
ad 2. nie, tylko wymknięcie się powoduje jego wyczerpanie
ad 3. tak

Puller - Czw 09 Mar, 2017

dziekuje za wyjasnienie
sla - Sro 22 Mar, 2017

Szybkie pytanko o kartę "Cios w plecy" (Backstab), która jest wydarzeniem - jak ją rozumieć i jak używać?

Nie mogę jej zagrać wcześniej (nie będąc w zwarciu), bo to wydarzenie i muszę je od razu rozpatrzyć. Co więcej, gdybym był w zwarciu i ją zagrał, to czeka mnie atak towarzyszący, a tego chciałbym uniknąć, ale wtedy rozpatruje ją w kolejnej akcji walki (?).

Zatem, zakładając, że w fazie spotkań pojawia się wróg czy rozwiązaniem byłoby najpierw wymknięcie (1 akcja, wyczerpuję wroga, zakładając, że sukces), zagranie tej karty (2 akcja), atak (3 akcja)?

Nokturn - Sro 22 Mar, 2017

sla napisał/a:
Szybkie pytanko o kartę "Cios w plecy" (Backstab), która jest wydarzeniem - jak ją rozumieć i jak używać?

Nie mogę jej zagrać wcześniej (nie będąc w zwarciu), bo to wydarzenie i muszę je od razu rozpatrzyć. Co więcej, gdybym był w zwarciu i ją zagrał, to czeka mnie atak towarzyszący, a tego chciałbym uniknąć, ale wtedy rozpatruje ją w kolejnej akcji walki (?).

Zatem, zakładając, że w fazie spotkań pojawia się wróg czy rozwiązaniem byłoby najpierw wymknięcie (1 akcja, wyczerpuję wroga, zakładając, że sukces), zagranie tej karty (2 akcja), atak (3 akcja)?


Po pierwsze Backstab ma słowo kluczowe "Fight" - to znaczy, że zagranie tego wydarzenia nie powoduje ataków towarzyszących. Po prostu używasz symbolu zwinności, a nie pięści.
Jesli pojawi się wróg to automatycznie wchodzisz z nim w zwarcie, chyba, że tekst karty mówi inaczej (np powściągliwy)
Tak więc przy pojawieniu się wroga w pierwszej akcji zagrywasz backstab i przy sukcesie zadajesz dwa obrażenia. Jesli wróg nie jest jeszcze pokonany to pozostaja ci dwie akcje (np na kolejny atak lub wymykanie) Zauważ, że słowo kluczowe "Walka/Fight" nie wymaga dwóch akcji (zagrania karty i akcji walki). Mam nadzieje, że w miare zwięźle odpisałem:)

sla - Sro 22 Mar, 2017

To ma sens, dzięki.

===

Kolejna sprawa, gram solo kampanię Wendy (btw totalna masakra!). Dwa scenariusze za mną, niestety zakończone przedwcześnie, bo zostałem pokonany. Jakieś punkty Doświadczenia/Zwycięstwa udało się zdobyć, karty upgrade'ować/zakupić.

Ale nasunęło się kilka pytań:

1/ czy do kolejnego scenariusza przechodzę z zasobami z poprzedniego, czy zaczynam z pięcioma (za przygotowaniem)?

2/ rozumiem, że jak utracę odrzucone karty w wyniku osłabienia, to nie biorę ich pod uwagę w kolejnym scenariuszu.

3/ wszystkie zagrane karty wracają do decka i losuję pięć nowych na kolejny scenariusz?

4/ !!! SPOILER !!! w drugim scenariuszu nie walczę z unikatowymi kultystami tylko poprzez akcję rozpatruję ich i przenoszę do puli zwycięstwa?

5/ jeżeli Łowca w fazie wrogów wejdzie do mojej lokacji od razu wchodzi w zwarcie, pytanie czy od razu atakuje w tej samej fazie?

Nokturn - Czw 23 Mar, 2017

sla napisał/a:
To ma sens, dzięki.

===

Kolejna sprawa, gram solo kampanię Wendy (btw totalna masakra!). Dwa scenariusze za mną, niestety zakończone przedwcześnie, bo zostałem pokonany. Jakieś punkty Doświadczenia/Zwycięstwa udało się zdobyć, karty upgrade'ować/zakupić.

Ale nasunęło się kilka pytań:

1/ czy do kolejnego scenariusza przechodzę z zasobami z poprzedniego, czy zaczynam z pięcioma (za przygotowaniem)?

2/ rozumiem, że jak utracę odrzucone karty w wyniku osłabienia, to nie biorę ich pod uwagę w kolejnym scenariuszu.

3/ wszystkie zagrane karty wracają do decka i losuję pięć nowych na kolejny scenariusz?

4/ !!! SPOILER !!! w drugim scenariuszu nie walczę z unikatowymi kultystami tylko poprzez akcję rozpatruję ich i przenoszę do puli zwycięstwa?

5/ jeżeli Łowca w fazie wrogów wejdzie do mojej lokacji od razu wchodzi w zwarcie, pytanie czy od razu atakuje w tej samej fazie?



Ad1. Zaczynasz z 5 od początku

Ad2. Karty odrzucasz tylko w obecnym scenariuszu (np w wyniku Amnezjii). W kolejnym wtasowujesz je ponownie do talii.

Ad3. Tak

Ad4. Możesz albo wykonać akcje opisana na kartach kultystów, albo ich po prostu pokonać.

Ad5. Tak. Jeśli łowca wejdzie do lokacji badacza to od razu wchodzi w zwarcie i atakuje. (Fabularnie byłoby to też zabawne, gdyby łowca wszedł i powiedział: "Aa poczekam do swojej tury przyglądając się co robisz, a potem cie ugryzę")

Zasady wprowadzające Str 12:

1. Wrogowie ze słowem kluczowym Łowca poruszają się.
Niektórzy wrogowie posiadają słowo kluczowe Łowca. Każdy
taki wróg porusza się raz do połączonej lokalizacji, w stronę
najbliższego badacza. Wyczerpani wrogowie ze słowem
kluczowym Łowca oraz wrogowie ze słowem kluczowym Łowca,
znajdujący się w lokalizacji, w której obecny jest co najmniej jeden
badacz, nie poruszają się.
Jeśli wróg ze słowem kluczowym Łowca poruszy się do lokalizacji,
w której znajduje się co najmniej jeden badacz, wówczas taki wróg
natychmiast wchodzi w zwarcie z jednym z tych badaczy (patrz
„Zwarcie z wrogiem” na stronie 13).
2. Wrogowie atakują. Każdy przygotowany, znajdujący się w zwarciu
wróg atakuje badacza, z którym jest zwarty. Badacze rozpatrują
ataki wrogów w kolejności graczy.

sla - Czw 23 Mar, 2017

Dzięki, pomogło. Tyle że zawaliłem z odrzuconymi kartami ;)

Z wrogiem w zwarciu na logikę grałem jak piszesz, ale wolałem się upewnić - skupiałem się na Kompletnej Księdze Zasad.

===

Z innej parafii - grając solo, gracie 1 badaczem czy 2?

Wendy w pojedynkę to jakaś masakra.

Patrząc na zasób core seta to pasowałoby sprawić sobie drugiego...

Nokturn - Czw 23 Mar, 2017

sla napisał/a:
Dzięki, pomogło. Tyle że zawaliłem z odrzuconymi kartami ;)

Z wrogiem w zwarciu na logikę grałem jak piszesz, ale wolałem się upewnić - skupiałem się na Kompletnej Księdze Zasad.

===

Z innej parafii - grając solo, gracie 1 badaczem czy 2?

Wendy w pojedynkę to jakaś masakra.

Patrząc na zasób core seta to pasowałoby sprawić sobie drugiego...


Ja na razie gram solo. Wendy jest słaba z kartami z CSa. Z ocalałych lubię Pet'a. Jesli chodzi o drugi zestaw to jak najbardziej. Gre mozna łatwiej kontrolować. jesli jeszcze cię tam nie ma to zapraszam na grupę FB Arkham Horror - gra karciana:)

sla - Czw 23 Mar, 2017

No pewnie, że jestem :)

Jest słaba jak diabli.

Nokturn - Czw 23 Mar, 2017

sla napisał/a:
No pewnie, że jestem :)

Jest słaba jak diabli.


Dlaczego?:)

sla - Pią 24 Mar, 2017

Każdy scenariusz kończyłem porażką. Wrogom tylko mogłem się wymykać bo w starciu nie miałem szans (może z kartami w teście na 1 rundę walki by stykło), a uczucie beznadziejności i osaczenia w trzecim scenariuszu było tak wielkie, że po mimo usilnych starań poległem po ok. 15 min. Ale przynajmniej 1 kartę Tajemnic udało się odsłonić. Może wraz z ograniem pojawi się lepszy pomysł na taktykę.
oskaros88 - Pon 03 Kwi, 2017

Grając kampanię założmy w 3 osoby, w którym momencie mogę wycofać się z gry?
Krzysiek - Wto 04 Kwi, 2017

oskaros88 napisał/a:
Grając kampanię założmy w 3 osoby, w którym momencie mogę wycofać się z gry?
W każdym.
Chyba że chodzi Ci o opcję "Zrezygnuj" którą można znaleźć na niektórych kartach. W takim przypadku możesz zrezygnować kiedy karta mówi że możesz.

oskaros88 - Sro 05 Kwi, 2017

Jeżeli zagram kartę "Elusive", podczas zwarcia z danym wrogiem, która mowi:
Fast. Play during your turn.
Disengage with each enemy engaged with you and move to a revealed location with no enemies.

rozumiem, że zanim treść karty zostanie rozpatrzona, wróg przeprowadza atak towarzyszący?

Chmielu - Sro 05 Kwi, 2017

Nie. Karty szybkie (fast) omijają ten problem.
dwilu - Sro 05 Kwi, 2017

A jak traktować kartę np "kontrabanda" gdzie teks głosi "wybierz badacza w twojej lokalizacji..." w grze solo. Czy używając tej karty lub inną w której wystepuje to polecienie można wybrać siebie czy tylko innego badacza?
oskaros88 - Sro 05 Kwi, 2017

Karty typu assets moge discardowac, jezeli tresc tej karty o tym mowi lub zostanie zastapiona inna karta posiadajaca ten sam rodzaj slota.

Czyli np. karta "Liquid Courage" nie moze zostac zdiscardowana w zaden sposob i zostaje na stole do konca gry nawet jesli skoncza sie na niej supplies?

Dwarfer - Sro 05 Kwi, 2017

Kiedy zostanie poprawiona i zaktualizowana errata do dodatku Dziedzictwo Dunwich przez Galaktę?
Krzysiek - Sro 05 Kwi, 2017

dwilu napisał/a:
A jak traktować kartę np "kontrabanda" gdzie teks głosi "wybierz badacza w twojej lokalizacji..." w grze solo. Czy używając tej karty lub inną w której wystepuje to polecienie można wybrać siebie czy tylko innego badacza?
Gdyby można było tylko innego badacza to byłoby napisane "wybierz innego badacza w twojej lokalizacji".

oskaros88 napisał/a:
Karty typu assets moge discardowac, jezeli tresc tej karty o tym mowi lub zostanie zastapiona inna karta posiadajaca ten sam rodzaj slota.
W wymienionych sytuacjach nie możesz tylko musisz.
oskaros88 napisał/a:
Czyli np. karta "Liquid Courage" nie moze zostac zdiscardowana w zaden sposob i zostaje na stole do konca gry nawet jesli skoncza sie na niej supplies?
Może zostać zdiscardowana jeśli tylko coś każe Ci to zrobić lub to umożliwi.
oskaros88 - Sro 12 Kwi, 2017

Jeżeli karta mówi "take damage" znaczy, że obrażenia musi przyjąć badacz i nie można to przerzucić na swojego ally lub kamizelke?
Krzysiek - Sro 12 Kwi, 2017

oskaros88 napisał/a:
Jeżeli karta mówi "take damage" znaczy, że obrażenia musi przyjąć badacz i nie można to przerzucić na swojego ally lub kamizelke?
Możesz przerzucić chyba że byłby to "direct damage".
oskaros88 - Pią 14 Kwi, 2017

Czy karta tajemnic od razu postępuje gdy w grze znajduje się limit zetonow zaglady, czy dopiero w fazie mitow?
Krzysiek - Pią 14 Kwi, 2017

oskaros88 napisał/a:
Czy karta tajemnic od razu postępuje gdy w grze znajduje się limit zetonow zaglady, czy dopiero w fazie mitow?
Na ogół dopiero w odpowiednim punkcie fazy mitów.
Jednak zdarzają się karty które dorzucają zagładę z przypisem że "to może spowodować postęp tajemnicy".

MagicznaLama - Sro 19 Kwi, 2017

Cześć, mam wątpliwość odnośnie działania karty wydarzenia "Jak ćma do płomienia".
Cytat:
"Dobierz wierzchnią kartę z talii spotkań. Następnie odkryj dwie wskazówki w Twojej lokalizacji."

Pytanie: wskazówki odkrywa badacz i przemieszcza je na swoją kartę, czy wskazówki umieszcza się na lokalizacji?

Krzysiek - Sro 19 Kwi, 2017

MagicznaLama napisał/a:
Cytat:
(...) odkryj dwie wskazówki w Twojej lokalizacji."
Pytanie: wskazówki odkrywa badacz i przemieszcza je na swoją kartę, czy wskazówki umieszcza się na lokalizacji?
"Odkryj wskazówki" zawsze znaczy to samo - przemieszczenie wskazówek z lokalizacji na kartę badacza.
oskaros88 - Pon 24 Kwi, 2017

Czy kampania z core setu jest osobną kampanią niz dodatki nowego cyklu czy licze wszystko jako jedna kampania zachowujac wszystkie pkt doswiadczenia i traumy?
Moonspell - Pon 24 Kwi, 2017

oskaros88 napisał/a:
Czy kampania z core setu jest osobną kampanią niz dodatki nowego cyklu czy licze wszystko jako jedna kampania zachowujac wszystkie pkt doswiadczenia i traumy?


Kampanie sa osobne, lecz możesz zachować ciągłość gry 😊 czyli po Core secie Dunwitch i zachowujesz te same pkt dos. traumy itp itd 😊

oskaros88 - Pon 24 Kwi, 2017

Czyli jezeli, dany badacz zginie w pierwszej kampanii, to w drugiej nie bedzie mogl juz uczestniczyc?
Lub jezeli umiescilem Lite Chandler w moim decku to bedzie ona tak dlugo (w kazdej nastepnej kampanii) do momentu az moja postac zginie?

Zachowując oczywiscie ciaglosc gry.

Krzysiek - Pon 24 Kwi, 2017

oskaros88 napisał/a:
Czyli jezeli, dany badacz zginie w pierwszej kampanii, to w drugiej nie bedzie mogl juz uczestniczyc?
(...) Zachowując oczywiscie ciaglosc gry.
Zgadza się. Jeśli zachowujesz ciągłość to zgony także pozostają permanentne.
oskaros88 napisał/a:
(...)jezeli umiescilem Lite Chandler w moim decku to bedzie ona tak dlugo (w kazdej nastepnej kampanii) do momentu az moja postac zginie?

Zachowując oczywiscie ciaglosc gry.
Jeżeli jakiś efekt nie powie Ci żebyś wyrzucił ją z talii to jak najbardziej zachowujesz jej kartę.
grimclash - Sob 10 Cze, 2017

Szukałem ale bezskutecznie (możliwe, że nieumiejętnie) tych informacji. Czy jest określona kolejność zakupów dodatków, czy można coś pominąć?
Krzysiek - Sob 10 Cze, 2017


Informacja której szukasz jest na podstronach dodatków (oprócz Widm Carcosy, tam ktoś o niej zapomniał):
Zaginiona Wiedza
Góry Szaleństwa
Tajemnicze Ruiny
Pod Piramidami
Krainy Snów
Dla każdego dodatku dowiesz się że "Do rozgrywki wymagana jest gra Eldritch Horror: Przedwieczna groza."
Natomiast dla żadnego dodatku nie ma informacji że wymaga jakiegoś innego dodatku. Z tego wynika że możesz kupować dowolne dodatki w dowolnej kolejności.

Ups. Nie spojrzałem w jakim dziale było pytanie. :oops:

grimclash - Sob 10 Cze, 2017

Eldritch Horror to ja ogarniam :)
... a już przez chwilę myślałem, że to ja pomyliłem działy.

Krzysiek - Sob 10 Cze, 2017

grimclash napisał/a:
Eldritch Horror to ja ogarniam :)
... a już przez chwilę myślałem, że to ja pomyliłem działy.
Przepraszam za pomyłkę. :-)
Jeśli chodzi o rozgrywanie kampanii, to kolejne dodatki zawierają kolejne scenariusze.
Kupić możesz je w innej kolejności, ale nie rozegrasz ich w innej kolejności chyba że jako pojedyncze scenariusze. No i nie pominiesz scenariusza w kampanii.

grimclash - Sob 10 Cze, 2017

Czyli jedziemy ze wszystkim co wypuszczają na rynek... dobrze, że jeszcze nie ma tego aż tak wiele.

Ja tu jeszcze wrócę z następnymi pytaniami

Nokturn - Wto 13 Cze, 2017

grimclash napisał/a:
Czyli jedziemy ze wszystkim co wypuszczają na rynek... dobrze, że jeszcze nie ma tego aż tak wiele.

Ja tu jeszcze wrócę z następnymi pytaniami


Tak wszystko jak leci bierz:) Zapraszamy na grupe FB również Arkham Horror: Gra karciana

Marx - Nie 06 Sie, 2017

Pytanie o interpretacje zdolności Lity Chantler (ale i innych kart z podobnym tekstem)

Lita dodaje siły badaczom i jest to zdolność pasywna. Dalej jednorazowo możemy podnieść obrażenia jednego ataku co tapuje Litę. I teraz pytanie czy zatapowana (wyczerpana) karta nadal wspomaga badaczy +1 do siły czy ten efekt również znika po wyczerpaniu karty.

Krzysiek - Pon 07 Sie, 2017

Marx napisał/a:
Dalej jednorazowo możemy podnieść obrażenia jednego ataku co tapuje Litę.
Jednorazowo w ramach jednego ataku. Przy kolejnych atakach ta umiejętność nadal działa. I nie tapuje to Lity.
Marx napisał/a:
Czy zatapowana (wyczerpana) karta nadal wspomaga badaczy +1 do siły czy ten efekt również znika po wyczerpaniu karty.
Wyczerpany zasób nadal zachowuje wszystkie swoje właściwości.

Na marginesie: Jestem na 80% pewien że na karcie Lity jest błąd w tłumaczeniu ale z pamięci tego nie sprawdzę.

Marx - Pon 07 Sie, 2017

Cytat:

Ally.
Cost: 0.
Health: 3. Sanity: 3.
While you control Lita Chantler, she gains:
"Each investigator at your location gets +1 .
When an investigator at your location successfully attacks a Monster enemy: That investigator deals +1 damage."

Nie raczej błędu nie ma, i fakt akcja się nie wyczerpuje (ta zakręcająca strzałka nieco myli bo tak jakby sugerowała "obróć kartę" - ciekawe czy tylko mi się tak kojarzy).
Dzięki za podpowiedź.

00matej00 - Sob 26 Sie, 2017

https://images-cdn.fantasyflightgames.com/filer_public/a3/37/a3370f65-3f58-42c8-9bde-007b3a7f9df2/dunwich_legacy_campaign_guide.pdf

Czy galakta wyda cosik takiego w naszym języku, nawet jako plik do wydruku ? Bądź doda np. do Carcossy ? (marzenie ściętej głowy)

sirafin - Sob 26 Sie, 2017

00matej00 napisał/a:
https://images-cdn.fantasyflightgames.com/filer_public/a3/37/a3370f65-3f58-42c8-9bde-007b3a7f9df2/dunwich_legacy_campaign_guide.pdf

Czy galakta wyda cosik takiego w naszym języku, nawet jako plik do wydruku ? Bądź doda np. do Carcossy ? (marzenie ściętej głowy)
Przecież to cykl Dziedzictwo Dunwich, który już jest po polsku.
00matej00 - Sob 26 Sie, 2017

sirafin napisał/a:
00matej00 napisał/a:
https://images-cdn.fantasyflightgames.com/filer_public/a3/37/a3370f65-3f58-42c8-9bde-007b3a7f9df2/dunwich_legacy_campaign_guide.pdf

Czy galakta wyda cosik takiego w naszym języku, nawet jako plik do wydruku ? Bądź doda np. do Carcossy ? (marzenie ściętej głowy)
Przecież to cykl Dziedzictwo Dunwich, który już jest po polsku.


Tak, w kawałkach o roznym rozmiarze i roznym stanie (niektore, przynajmniej u mnie są dosc pogniecione), a chcialbym miec to w formie jednej broszurki w jednakowym rozmiarze, może być nawet to druk czarno bialy wykonany przeze mnie :)

Marx - Sro 30 Sie, 2017

Masz człowieku wymagania :P

Edit:
Po ostatniej rozgrywce nasuwa mi się pytanie i nie znalazłem go w instrukcji ani na forum, czy karta z darmową akcja (znaczek falki) może być wykorzystana wielokrotnie. Np wydanie zasobu zwiększa wiedzę postaci +1, czy w takim razie wydanie 4 zasobów zwiększy te siłę o 4 czy możliwe jest tylko jednorazowe wykorzystanie takiej akcji o +1.

Nokturn - Pon 04 Wrz, 2017

Marx napisał/a:

Po ostatniej rozgrywce nasuwa mi się pytanie i nie znalazłem go w instrukcji ani na forum, czy karta z darmową akcja (znaczek falki) może być wykorzystana wielokrotnie. Np wydanie zasobu zwiększa wiedzę postaci +1, czy w takim razie wydanie 4 zasobów zwiększy te siłę o 4 czy możliwe jest tylko jednorazowe wykorzystanie takiej akcji o +1.


Tak. Jesli podnosisz np wolę z treningu fizycznego to możesz wydać dowolna ilość zasobów na zwiekszenie jej poziomu.

Chmielu - Pon 04 Wrz, 2017

Tylko uwaga na te, które trzeba do wykonania akcji wyczerpać. Z tych racze trudno będzie wykrzesać więcej niż jedną akcję na turę. Przynajmniej na razie.
Marx - Sob 23 Wrz, 2017

Czy wyczerpany potwór po zaatakowaniu przez innego badacza znajdującego się na tym samym obszarze aktywuje się automatycznie, czy można go okładać do woli?

sytuacja gdy dwoje badaczy jest w jednej lokalizacji pojawia się stów i zwiera się z jednym badaczem. Ten atakuje go jednym atakiem a drugim się wymyka stwór zostaje wyczerpany, następuje kolej następnego badacza no i co czy drugi badacz może "bezkarnie" przywalić potworowi?

sant - Nie 24 Wrz, 2017

Nie trzeba wchodzić w zwarcie z potworem, aby go zaatakować. Można też zaatakować potwora będącego w zwarciu z inną postacią, ale w przypadku oblania testu zadamy obrażenia tej właśnie postaci.

Jeżeli wyczerpany potwór nie jest "mściwy", to można go "bezkarnie" zaatakować.

Nokturn - Pon 25 Wrz, 2017

sant napisał/a:
Nie trzeba wchodzić w zwarcie z potworem, aby go zaatakować.


Nieprawda. Kompletna księga zasad str 11 Powściągliwy. Ustęp 3:

"Badacz nie może zaatakowac powściągliwego wroga, dopóki dany wróg nie znajduje się w zwarciu z danym badaczem."

sant - Pon 25 Wrz, 2017

"Powściągliwy" to słowo kluczowe, które rządzi się własnymi prawami i w dodatku nie dotyczy przypadku opisanego w pytaniu. Celowo nie uwzględniłem tego wyjątku w mojej odpowiedzi, żeby nie gmatwać przekazu, który w tym przypadku jest jednoznaczny i brzmi: tak, w opisanej sytuacji drugi badacz może "bezkarnie" przywalić potworowi.
Marx - Pon 02 Paź, 2017

W sumie to mam pytanie czy ja dobrze to wszystko rozumiem.

Uwaga spoiler!

W 3 misji podstawki, ujawniamy miejsce rytuału. Na ścieżce w lesie pojawiaja się kultyści dajmy na to 3. Jedna postać posiada kartę by ich wszystkich wyczerpać. Wchodzi na lokacje. Wyczerpuje potwory, a potem szybciutko czmycha do miejsca rytuału.

Druga postać nei ma kart pozwalających się na wyczerpanie wrogów. wiec jeśli wchodzi do lokacji ścieżka gzie jest 3 wyczerpanych wrogów może przez nią po prostu przejść.
A jeśli dojdzie do nich w kolejnej turze kiedy wrogowie są już przygotowani to oni rzucą się na nią i musi albo wymykać się po kolei wszystkim albo z nimi walczyć i ubijać. Wymknąc się nie da rady bo wymykanie pochłania akcje. Czyli jak jest ich 3 to Badacz nie ma szans "prześliznąć się" koło strażników.

Zgadza się czy coś pomyliłem?

loix1 - Wto 21 Lis, 2017
Temat postu: Re: Pytania i odpowiedzi
Hello,

may I ask you people to help me. Im from Slovakia and I try to create a slovak version of this game. Your Polish version will help, so Im asking you if it is possible to get scans of your polish version of the cards. I have a barcode FFG from my copy of game, but only for english version. Please can somebody send me the link for your polish version.

thank you very much

Ladislav

my email: ladislav.bosak@gmail.com

Krzysiek - Sro 22 Lis, 2017
Temat postu: Re: Pytania i odpowiedzi
loix1 napisał/a:
may I ask you people to help me. Im from Slovakia and I try to create a slovak version of this game. Your Polish version will help
As you know English I strongly believe that you should disregard polish version while making the slovak translation. The polish version has a substantial number of errors and oddities.
Vilk - Sro 22 Lis, 2017

True. It is better to choose original, English version, as a base for translation.
loix1 - Czw 23 Lis, 2017
Temat postu: AHLCG
Im using english version, but sometimes the english words you can not translate directly and thats the reason why I want your version. Im talking about favor texts not the game play texts.
BlessPL - Pon 12 Lut, 2018

SPOILER:
Nokturn napisał/a:


Ad4. Możesz albo wykonać akcje opisana na kartach kultystów, albo ich po prostu pokonać.



Jesteś pewien? Czy zdolność wymuszona na ich kartach nie wymaga od nas, żebyśmy musieli pertraktować? Fabularnie pokonanie niektórych kultystów w drugim scenariuszu nie ma sensu bo zakończenie informuje nas o ich dalszych losach, a część z nich wraca i dopiero wtedy z nami walczy. Moja interpretacja wygląda tak: najpierw musimy z nimi pertraktować, żeby przekonać do naszej sprawy. W drugiej części nie możemy negocjować, liczy się tylko walka.

Druga sprawa:

Marx napisał/a:
W sumie to mam pytanie czy ja dobrze to wszystko rozumiem.

Druga postać nei ma kart pozwalających się na wyczerpanie wrogów. wiec jeśli wchodzi do lokacji ścieżka gzie jest 3 wyczerpanych wrogów może przez nią po prostu przejść.
A jeśli dojdzie do nich w kolejnej turze kiedy wrogowie są już przygotowani to oni rzucą się na nią i musi albo wymykać się po kolei wszystkim albo z nimi walczyć i ubijać. Wymknąc się nie da rady bo wymykanie pochłania akcje. Czyli jak jest ich 3 to Badacz nie ma szans "prześliznąć się" koło strażników.

Zgadza się czy coś pomyliłem?


Uważam, że dobrze interpretujesz, jak są wyczerpani można się przemknąć, jak są przygotowani to przez 3 z nich nie przejdziesz (chyba, że masz odpowiednie karty).

Krzysiek - Pon 12 Lut, 2018

BlessPL napisał/a:
Nokturn napisał/a:
Możesz albo wykonać akcje opisana na kartach kultystów, albo ich po prostu pokonać.
Jesteś pewien? Czy zdolność wymuszona na ich kartach nie wymaga od nas, żebyśmy musieli pertraktować?
O jakiej zdolności wymuszonej mówimy? Sprawdziłem przed chwilą te karty i nic takiego nie dostrzegłem.
BlessPL - Pon 12 Lut, 2018

Krzysiek napisał/a:
O jakiej zdolności wymuszonej mówimy? Sprawdziłem przed chwilą te karty i nic takiego nie dostrzegłem.


Niestety nie mam teraz kart przy sobie, ale sprawdziłem np tej:
https://arkhamdb.com/card/01141

EDIT: sam sobie odpowiedziałem, bo w faq pod kartą jest napisane, że pokonanie jej w walce również przenosi ją do puli zwycięstwa.

Krzysiek - Pon 12 Lut, 2018

BlessPL napisał/a:
EDIT: sam sobie odpowiedziałem, bo w faq pod kartą jest napisane, że pokonanie jej w walce również przenosi ją do puli zwycięstwa.
Gdyby tak nie było to musiałoby to być napisane na karcie.
Nokturn - Sro 14 Lut, 2018

Jeśli chodzi o kontekst fabularny to rzeczywiście pokonywanie kultystów w walce jakoś się nie klei. Zwłaszcza jak się przeczyta opis po drugiej stronie aktu. Niemniej jednak zawsze mamy dwie opcje ich "przesłuchania". Ja sobie to tłumacze nie walką tylko np zastraszeniem kultysty, który zaczyna mówić widząc wycelowaną 45ke. Udane strzały ostrzegawcze zmuszają ich do współpracy:)
BlessPL - Sro 14 Lut, 2018

Nokturn napisał/a:
Jeśli chodzi o kontekst fabularny to rzeczywiście pokonywanie kultystów w walce jakoś się nie klei. Zwłaszcza jak się przeczyta opis po drugiej stronie aktu. Niemniej jednak zawsze mamy dwie opcje ich "przesłuchania". Ja sobie to tłumacze nie walką tylko np zastraszeniem kultysty, który zaczyna mówić widząc wycelowaną 45ke. Udane strzały ostrzegawcze zmuszają ich do współpracy:)


I to jest bardzo sensowna interpretacja, dzięki!

Madziar666 - Sro 07 Mar, 2018

Zastanawiam się nad kupnem, ale mam pytanie. Żeby grać w 4 trzeba mieć 2x podstawowy zestaw, ale dodatki też po 2szt.?
Marx - Sro 07 Mar, 2018

Nie dodatki już raczej nie, choć ludzie mogą się "bić" o co lepsze karty z dodatków.
braciak8 - Wto 20 Mar, 2018

Jaki jest maksymalny limit graczy?
Marx - Czw 22 Mar, 2018

W sumie pisze na pudełku że do 4 jak masz dwi podstawki, zasady działaja ze trudność jak i wskazówki w większości są przemnażane przez ilość graczy więc teoretycznie nawet w piątke czy 6 można grać, ale pewnie ucierpi na tym grywalność.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group