galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

Descent - Czy Bard jest OP?

Thorrek - Pon 15 Sie, 2016
Temat postu: Czy Bard jest OP?
Witam, miałem właśnie ciekawy dylemat po ostatniej rozgrywce. Udało mi się jako Mrocznemu Władcy pokonać całą 4 bohaterów i już napawałem się zwycięstwem, bo w następnej turze moje potwory wydostałyby się z mapy, co oznaczało moje zwycięstwo....Ale wśród poległych bohaterów znajdował się bard. I cała reszta nieprzytomnych bohaterów też całkiem blisko, konkretnie w promieniu 3 pól. Bard się podniósł, a potem stwierdził, że skoro to koniec jego tury to wszyscy w promieniu 3 pól leczą 1hp i 1 zmęczenie [na początkowej pieśni leżał zarówno żeton melodii jaki i żeton harmonii]. I w tym momencie reszta bohaterów, wprawdzie ledwo zipie, ale mając po 2 akcje na łebka obrócili sytuacje o 180 stopni. Pytanie: Czy to jest legalne?
Z jednej strony "Żetony pieśni pozostają na kartach klasy nawet, jeśli bard jest nieprzytomny, jednak same żetony oraz wszelkie odpowiadające im efekty pieśni uważa się wówczas za nieaktywne." (str.4 instrukcji Nerekhall) [Gracz twierdzi, że po powstaniu pieśń znów działa pozwalając mu wyleczyć resztę].
Z drugiej mamy fragment oficjalnej erraty:
P: Czy nieprzytomny bohater może wykonać jakąś akcję po podniesieniu się
w swojej turze?
O: Po wykonaniu akcji poniesienia się, tura bohatera natychmiast
się kończy. Oznacza to, że nie może on otrzymać punktów zmęczenia
w zamian za punkty ruchu, ani używać żadnych zdolności.

Jak to widzicie? Czy bard może po przebudzeniu się ocucić resztę swoją pieśnią, czy "ani używać żadnych zdolności" odnosi się również do tej jakże skocznej melodii, która unosi się w powietrzu po podniesieniu się naszego wierszoklety.

c08mk - Wto 16 Sie, 2016

Podobne pytanie wysyłałem do FFG w związku z zasadą z nowego FAQa przy grze dwoma bohaterami. Nowa zasada wprowadza możliwość wyleczenia 2 punktów życia na końcu tury. Pytanie czy można tego użyć jak bohater wstanie. FFG napisało, że ten efekt będzie działał i można wyleczyć dodatkowe HP.

Stąd też wnioskuję, że jeżeli efekt barda odpala się bez użycia akcji to będzie działać tak jak graliście.

Crane - Wto 16 Sie, 2016

Moim zdaniem jest tak jak napisał c08mk, czyli zdolność Barda zadziała, bo jednak nie jest to zdolność którą trzeba w jakikolwiek sposób aktywować (poza oczywiście wcześniejszym położeniem żetonów) tylko muszą być spełnione pewne warunki, a w tym przypadku były.
Berni77 - Wto 16 Sie, 2016

Miałem bardzo podobną sytuację podczas rozgrywek.
Bard z tymi pieśniami działającymi z "automatu" jest OP.
Nauczyłem się już ubijać ludzi z dala od niego bo faktycznie przegina z tymi leczącymi pieśniami :)

Thorrek - Wto 16 Sie, 2016

Dzięki za Wasze opinie. Wychodzi na to, że czeka mnie trudna kampania. Muszę jakoś ubijać barda z dala od reszty. Ewentualnie ubić w momencie kiedy gra jakąś inną piosenkę niż ta z regeneracją zdrowia.
c08mk - Wto 16 Sie, 2016

Zadanie Overlorda to przechytrzyć graczy, żeby osiągnąć swoje cele. Nie trzeba ich ubijać no chyba, że tego wymaga misja : )
Dziubek - Sob 20 Sie, 2016

Ja bym to tak rozumiał: Zdolność Barda nie zadziała, bo mimo że nie jest to akcja którą musi on zadeklarować jako używaną (jak ktoś tam napisał działa z automatu), to po samo-podniesieniu się nie działają żadne akcje ani zdolności bohaterów (chyba że jest wyraźnie zaznaczone inaczej). Tylko wstajemy (rzucamy 2 czerwone kości na podleczenie) i tyle.

Mógłbym przytoczyć więcej przykładów pasywnych zdolności z kart profesji i/lub kart bohaterów, które też przy tej interpretacji zasad by działały (jak ktoś bardzo chce to mogę poszukać).

Idąc dalej tropem FFG i ich pojmowania FAQ, to skoro po samo-podniesieniu się można by uleczyć 2 HP (przy zasadzie grania na dwóch graczy), to równie dobrze można zamiast tego wykonać ten darmowy atak, czyż nie?

c08mk - Nie 21 Sie, 2016

Z oficjalnym stanowiskiem FFG się nie kłócę. Jak mówią, żeby tak grać to tak gram dopóki nie zmienią / nie poprawią zasad.
Dodatkowy atak w grze dwubohaterowej nie jest efektem. Jest trakowany jako akcja pomimo, że akcją nie jest.

Opdowiedź na pytanie odnoście leczenia na końcu tury.
Cytat:
Yes, in a 2-hero game, a hero who stands up and whose turn then ends would be able to recover 2 health at the end of his turn. While it is true that after the stand up action, a hero’s turn ends immediately, the 2-hero recovery rule triggers from that end of turn.

Thanks for playing,
Kara Centell-Dunk
Game Developer
Fantasy Flight Games


Odpowiedź na pytanie możliwości przerwania ruchu dodatkowym atakiem (pomimo, że nie jest akcją to jest traktowany jako akcja)
Cytat:
Yes, the additional attack can interrupt a move action to be performed (“A hero performing a move action may interrupt his movement to perform another action, such as attacking, and continue the rest of his movement after resolving the other action” base game, p. 8) . Move actions are the only actions that can be interrupted to perform another action.

Thanks for playing!
Kara Centell-Dunk
Game Developer
Fantasy Flight Games

Damet - Wto 23 Sie, 2016

"Inni bohaterowie mogą leczyć obrażenia nieprzytomnego bohatera, wykorzystując zdolności lub eliksiry, a także wykonując akcję ocucenia (patrz „Ocucenie bohatera” na stronie 10). Jeśli nieprzytomny bohater wyleczy przynajmniej jedno obrażenie, należy natychmiast zastąpić jego żeton bohatera figurką bohatera. Podczas swojej następnej tury bohater będzie mógł już normalnie wykonywać akcje."

Powyżej przytoczyłem fragment instrukcji. Moim zdaniem dopiero w następnej rundzie gracz może wykonać 2 akcje. Jeżeli w tej rundzie został ocucony to jego akcje przepadają.

Krzysiek - Wto 23 Sie, 2016

Damet napisał/a:
"Inni bohaterowie mogą leczyć obrażenia nieprzytomnego bohatera, wykorzystując zdolności lub eliksiry, a także wykonując akcję ocucenia (patrz „Ocucenie bohatera” na stronie 10). Jeśli nieprzytomny bohater wyleczy przynajmniej jedno obrażenie, należy natychmiast zastąpić jego żeton bohatera figurką bohatera. Podczas swojej następnej tury bohater będzie mógł już normalnie wykonywać akcje."

Powyżej przytoczyłem fragment instrukcji. Moim zdaniem dopiero w następnej rundzie gracz może wykonać 2 akcje. Jeżeli w tej rundzie został ocucony to jego akcje przepadają.

Myślę że "Podczas swojej następnej tury" to trochę co innego niż "podczas swojej tury w następnej rundzie".
"Twoja następna tura" to najbliższa tura której jeszcze nie zacząłeś, niezależnie od tego w kturej rundzie by wypadała.

c08mk - Wto 23 Sie, 2016

Masz w 100% rację. Podczas następnej tury bohater może wykonać akcję. Jeżeli następna tura jest jeszcze dostępna w rundzie to bohater może ją wykorzystać.

Czyli bohater którego tura już przeszła nic nie zrobi.
Bohater który jeszcze nie miał swojej tury może ją wykorzystać.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group