galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

Talisman: MAGIA I MIECZ - Talisman: Kataklizm

Mati98 - Pon 14 Mar, 2016
Temat postu: Talisman: Kataklizm


Artykuł na stronie Galakty:
http://galakta.pl/kataklizm/ :arrow:
,,Przygotujcie się, Kataklizm pojawi się w Polsce jeszcze w 2016 roku." :grin:

Mati98 - Pon 14 Mar, 2016

ZAWARTOŚĆ PUDEŁKA:
● 1 plansza ● 1 instrukcja ● 5 kart Poszukiwaczy ● 47 kart Przygód ● 10 kart Zaklęć ● 24 karty Ekwipunku ● 4 karty Alternatywnych Zakończeń ● 6 kart Talizmanów ●
25 kart Pozostałości ● 40 kart Mieszkańców ● 6 kart zadań Czarownika ● 10 kart Terenu ● 5 plastikowych figurek ●

Jorge - Wto 15 Mar, 2016

Ciekawe czy uda im się wyrobić w 2016. Bo ostatnio mieli poślizg .
Bludgeon - Wto 15 Mar, 2016

Ciekawe kiedy to wyjdzie po angielsku. Niby 21 marca czyli za tydzień ale jakoś nie chce mi się w to wierzyć.
Lord Kris - Wto 15 Mar, 2016

Jorge napisał/a:
Ciekawe czy uda im się wyrobić w 2016. Bo ostatnio mieli poślizg .


No ba.. Zobaczymy, oby w miarę szybko.

Mati98 - Wto 15 Mar, 2016

Na FFG wciąż nie ma kolejnego artykułu o Kataklizmie.
Wątpię żeby tym razem były tylko trzy artykuły - jeszcze jeden w dniu premiery.
Chyba rzeczywiście jakieś opóźnienia mają.

Bludgeon - Wto 15 Mar, 2016

Na szczęście ja i znajomi łącznie mamy sporo nowych gier więc nie jest to żaden problem. I tak bym to kupował na początku kwietnia najszybciej.
(ale szkoda że artykuły się spóźniają, czekam z niecierpliwością i codziennie sprawdzam FFG)

Mati98 - Sro 16 Mar, 2016

Mija kolejny dzień i nadal nie ma nowego artykułu o Kataklizmie na FFG.
Na Talisman Island też nie ma już od 24 lutego żadnej nowej grafiki z serii SNEAK PEEK.
Dla Woodland było 9, dla Deep Realms 6, dla Harbingera 7, dla Horus Heresy 7 a dla Cataclysm na razie tylko 4 grafiki.

Mati98 - Pon 21 Mar, 2016

Dzisiaj miał być dzień premiery dodatku Cataclysm.
Wszystko jednak wskazuje na to, że nie doczekamy się premiery tego dodatku w najbliższym czasie :sad:
Na stronie FFG wciąż jest oznaczony jako: On the Boat
Co oznacza, że nawet FFG nie ma jeszcze tego dodatku u siebie.
Teraz Galakta może napisać: ,,Z przyczyn niezależnych od nas przygotujcie się na Kataklizm już podczas wakacji 2017." :wink:

Lord Kris - Pon 21 Mar, 2016

Mati98 napisał/a:
Teraz Galakta może napisać: ,,Z przyczyn niezależnych od nas przygotujcie się na Kataklizm już podczas wakacji 2017." :wink:

Taa.. Dobre :razz:
Ale z inf u FFG jest drastycznie... Czekamy.

Bludgeon - Wto 22 Mar, 2016

następny zwiastun
https://www.fantasyflight...nal-invitation/

Mati98 - Wto 12 Kwi, 2016

Info ze strony Galakty :smile:
Talisman: Kataklizm
III kwartał 2016

Trzymamy za słowo :wink:

Mati98 - Sro 13 Kwi, 2016

Galakta produkuje Kataklizm zanim został on wydany przez FFG :shock:
Uważałem, że już ostanie ,,jeszcze w tym roku" to lekka przesada, a teraz ponoć ma to być już III kwartał :!:
Las wydawali 10 miesięcy, Zwiastuna - 9 miesięcy, Krainy Odmętów - pozostawię to bez komentarza :wink:
Teraz chcą wydać Kataklizm w 3-5 miesięcy. Poczekamy, zobaczymy :smile:

Mati98 - Sro 29 Cze, 2016

Po dzisiejszej aktualizacji planów wydawniczych: http://galakta.pl/plany-w...wnicze-nowosci/ :arrow:
Talisman: Kataklizm pozostał jedynym dodatkiem z III kwartału 2016, który nadal jest w produkcji. :sad:

Pozostałe dodatki są już ,,w transporcie".
Planowane daty ukazania się tych dodatków to lipiec/sierpień 2016 oraz sierpień/wrzesień 2016 - więc raczej nie doczekamy się tego dodatku w tych miesiącach. :sad:
A zapowiedziane dzisiaj dodatki do Warhammer'a będą sobie ,,gnić" w magazynie do października ... :evil:

Mati98 - Wto 02 Sie, 2016

Z news'ów od Galakty:
Michal napisał/a:

Talisman
Kataklizm - dodatek przypłynie do nas w jednym z najbliższych transportów i powinien być w Polsce przed końcem II kwartału. Tak więc będzie zgodnie z zapowiedzią.

Powinno być ,,III kwartału" - chyba, że chodzi o II kwartał 2017 :wink:
Szczerze mówiąc to nie wierzyłem, że się wyrobią na czas, ale bardzo się cieszę z tych informacji :smile:

Mati98 - Sob 03 Wrz, 2016

Talisman: Kataklizm już do nas płynie :grin:
III kwartał 2016

Zeniffar - Sob 03 Wrz, 2016

Już nie mogę się doczekać :)

W stanach jest zapowiedziane już coś nowego czy to ostatni dodatek?

Mati98 - Sob 03 Wrz, 2016

Zeniffar napisał/a:
W stanach jest zapowiedziane już coś nowego czy to ostatni dodatek?

Oficjalnie nic nie jest zapowiedziane - wręcz przeciwnie: :sad:
,,Samuel Baily is no longer with FFG and will not be designing more expansions"
Tak przy okazji - polecam ten temat: http://www.forum.galakta....?t=7560&start=0 :arrow:

Mati98 - Nie 04 Wrz, 2016

Nemomon napisał/a:
Kataklizm PL za 2 tygodnie w sklepach.

Czekamy :smile:

Mati98 - Wto 06 Wrz, 2016

,,Talisman: Kataklizm pojawi się w sklepach najprawdopodobniej około 19.09." :grin:
Bludgeon - Wto 06 Wrz, 2016

Jako że mam dodatek od czerwca gorąco go polecam wszystkim fanom talizmana :)
arthan - Sro 07 Wrz, 2016

Fanom z pewnością polecać nie trzeba, co najwyżej całej reszcie graczy :D Ja tradycyjnie już trzeci rok z rzędu będę robił sobie ze szwagrem wspólny prezent na święta. Pod koniec roku kupujemy sobie dodatki do Talizmana, których jeszcze nie mamy. W 2016 będą to Krainy odmętów, Zwiastun i oczywiście Kataklizm :) W 2017 świąt nie będzie :(
Bludgeon - Czw 08 Wrz, 2016

arthan napisał/a:
W 2017 świąt nie będzie :(
Na Talizmanie świat fajnych gier planszowych się nie kończy ;)
Ja na te święta planuję dostać/kupić Cosmic Eons do Cosmic Encounter, Rogatego Szczura do Chaosu w Starym Świecie i Ambicję do Roll for the Galaxy.

arthan - Czw 08 Wrz, 2016

Masz rację w ostatnich latach dobrych planszówek wyszło dość sporo. Tylko pytanie na co uda mi się namówić szwagra.. zawsze taniej :D
Zeniffar - Czw 08 Wrz, 2016

A może namówicie na coś mnie? Interesują mnie planszówki właśnie w style MiM i fajnie jak samemu buduje się mapę jak np. w Dungeonerze :)
Bludgeon - Czw 08 Wrz, 2016

Przypuszczam że spodobałyby Ci się Descent i Imperial Assault.
Mati98 - Wto 13 Wrz, 2016

Tak jak by jeszcze ktoś nie czytał:
http://galakta.pl/przezyj...trukcja-online/ :arrow:
,,Talisman: Kataklizm trafi do sklepów już pod koniec tego tygodnia" :smile:
Instrukcja:
http://galakta.pl/downloa..._instrukcja.pdf :arrow:

Mati98 - Czw 15 Wrz, 2016

Nowy artykuł:
http://galakta.pl/kataklizm-w-magazynie/ :arrow:
Można już zamawiać:
http://sklep.galakta.pl/p...id_product=1336 :arrow:
Cena: 199,90 zł :shock: :shock: :shock:
BTW
Autor: John Goodenough :???:
Powinno być: Samuel W. Bailey

Bludgeon - Czw 15 Wrz, 2016

Mati98 napisał/a:
Cena: 199,90 zł :shock: :shock: :shock:
No proszę, 20 zł taniej niż wersja angielska ;)
Mati98 - Czw 15 Wrz, 2016

Bludgeon napisał/a:
Mati98 napisał/a:
Cena: 199,90 zł :shock: :shock: :shock:
No proszę, 20 zł taniej niż wersja angielska ;)

Drogo, ale i tak już zamówiłem. :smile:

Zeniffar - Pią 16 Wrz, 2016

Czy gra jest już dostępna w sklepach?
Xan - Pią 16 Wrz, 2016

Zeniffar napisał/a:
Czy gra jest już dostępna w sklepach?


Wczoraj na stronie Galakty pojawiła się informacja, że gra jest już na magazynie. Osobiście spodziewałbym się dodatku w sklepach w przyszłym tygodniu, max. do środy powinien być w większości sklepów, które złożyły zamówienie na dodatek. W sklepach internetowych już da się zamówić.

Link do info.
Kod:
http://galakta.pl/kataklizm-w-magazynie/

Zeniffar - Pią 16 Wrz, 2016

Mam już swój egzemplarz 😀 zakupiony we Wroclawiu w galerii handlowej Magnolia w sklepie gralapagos za 199 zł drogo, ale to ostatni dodatek więc warto i w końcu mogę powiedzieć, że mam całą kolekcję MiM 😀 Jutro zagram i dam znać czy fajne. Jednak dalej jestem zły o Las za to, że został wydany w innym pudełku zgroza nie pasuje na półce...
Berni77 - Sob 17 Wrz, 2016

Ja też z Wrocka :)
Wczoraj odebrałem mój egzemplarz z Planszóweczka.pl
Udało mi się już nawet jedną rozgrywkę zaliczyć i mogę powiedzieć, że Kataklizm wprowadza duuużo zmian - szczególnie dotyczy to Mieszkańców i nowych, szybkich sposobów na "koksanie" się :)

Mati98 - Sob 17 Wrz, 2016

Berni77 napisał/a:
Kataklizm wprowadza duuużo zmian - szczególnie dotyczy to (...) nowych, szybkich sposobów na "koksanie" się :)

Podzielisz się z nami swoimi obserwacjami, odkryciami i sposobami? :smile:

Berni77 - Sob 17 Wrz, 2016

Jak sam to kilkukrotnie podkreślałeś Mieszkaniec, którego teren odpowiada opisowi z karty nie jest odrzucany tylko zostaje. Powoduje to to, że na niektórych polach jest ich po 4-5 szt. Większość daje pozytywne efekty. Dzięki temu przy każdym wejściu na pole nie dość, że dociągasz kolejnego mieszkańca, który może znowu tam zostać to możesz wytworzyć kombo, które albo dodaje los lub życie albo inne fajne efekty - do wyboru, do koloru w zależności od tego co potrzebujesz w danej chwili i nie musisz mieć złota by go pierwszy raz odwiedzić, więc nawet będąc gołym i wesołym masz spore szanse trafić coś fajnego (jak masz złoto i możesz odwiedzić go wielokrotnie to już w ogóle jesteś przekoks). Dodatkowo jeżeli grasz Mutantem to za życie masz sporą szansę na darmowe punkty siły/mocy za rzut kośćmi co przy dobrym układzie Mieszkańców spowoduje szybki przyrost statystyk ponad 10 punktów (przetestowałem dzisiaj, czyli "mutuję" i potem idę za darmo się wyleczyć, co w następnej rundzie daje kolejne "mutuję" i tak sobie życie odzyskujesz przy pierwszej lepszej okazji). Inna sprawa, że aby teraz dojść do korony przez krainę Wewnętrzną to trzeba mieć dużo punktów życia (lub przyjaciół do zabicia). Jak masz niefart to możesz stracić 6 punktów życia przy jednym pechowym rzucie :) Generalnie dzięki planszy Kataklizmu gra BARDZO przyspieszyła. Szkoda, że nie widzę na razie opcji połączenia tego ze Zwiastunem (nagle po Kataklizmie zapowiedzianym przez Proroka następuje kolejny?). Testowałem obecnie grę bez dodatków "narożnych". Jak odpalę grę ze wszystkimi dodatkami tak jak to mam w zwyczaju, to wtedy pewnie będę mógł ocenić jaki wpływ nowa plansza główna ma na tak rozbudowaną rozgrywkę jaką zwykłem w Talismanie prowadzić. Jednak do tego muszę mieć mimo wszystko tak z 6 do 8 godzin wolnego czasu ze znajomymi :)
Bludgeon - Nie 18 Wrz, 2016

Berni77 napisał/a:
Generalnie dzięki planszy Kataklizmu gra BARDZO przyspieszyła.
A grając nie mieliście problemu z faktem że dostęp do leczenia jest dużo trudniejszy?
Mati98 - Nie 18 Wrz, 2016

Mnie osobiście podoba się karta Alternatywnego Zakończenia „Wieczna Korona”.
Dawniej gracz na Koronie Władzy był praktycznie nietykalny. Rzucał tylko kostką, a to inni gracze musieli martwić się o przetrwanie i próbować dotrzeć do Korony Władzy w celu pokonania takiego gracza.
Teraz za sprawą tego AZ gracz na Koronie Władzy może ,,wyręczyć" pozostałych graczy i sam się zabić (wyniki 1-2) :twisted:
Inna sprawa, że teraz inni gracze tracą Życie nie na wynikach 4-6 (50% szans), ale na 2-6, czyli prawie co turę. :wink:
Przyśpiesza to samą końcówkę gry, ale trochę szkoda, gdyż pewnie zabraknie epickich pojedynków na Koronie Władzy.
Nie podoba mi się natomiast, iż ,,Na kartach Przygód z rozszerzenia Kataklizm często nie występuje opis warunku odrzucenia karty z planszy." - zwłaszcza w kontekście tego, że to już ostatni dodatek.
Trochę dziwnie wyglądają Wrogowie bez napisu ,,pozostanie na tym obszarze, dopóki ktoś go nie pokona" :neutral:

Berni77 - Nie 18 Wrz, 2016

Bludgeon napisał/a:
Berni77 napisał/a:
Generalnie dzięki planszy Kataklizmu gra BARDZO przyspieszyła.
A grając nie mieliście problemu z faktem że dostęp do leczenia jest dużo trudniejszy?


Nie, bo sporo mieszkańców leczy więc podczas gry wydawało mi się, że dostęp do leczenia jest większy niż przy standardowej planszy.

Bludgeon - Nie 18 Wrz, 2016

Berni77 napisał/a:

Nie, bo sporo mieszkańców leczy więc podczas gry wydawało mi się, że dostęp do leczenia jest większy niż przy standardowej planszy.
Kilku jest, ale najpierw się muszą pojawić. U mnie zazwyczaj nie ma żadnego albo jest jeden.
Mati98 - Nie 18 Wrz, 2016

Porównanie Krain Wewnętrznych obu plansz: a) podstawka; b) Kataklizm;
Równiny Grozy
a) zwykle obszar ,,nic się nie dzieje"; czasem dochodzi tu do walki pomiędzy Poszukiwaczami. Nie ma nic bardziej wkurzającego niż utrata Talizmanu w takiej walce. :mad:
Trzeba się cofnąć, mieć szczęście i trafić na obszar Jaskini Czarnoksiężnika, móc szybko (najlepiej natychmiastowo) wykonać zadanie, ponownie przejść przez Tajemne Wrota, pokonać Krainę Wewnętrzną i liczyć na to, że w tym czasie drugi gracz nie zdoła nas zabić Zaklęciem Rozkazu. :razz:
b) tym razem Poszukiwacz ,,musi wdać się w walkę z jednym z przebywających tam Poszukiwaczy". Nie może użyć na nim swoich specjalnych zdolności.
,,Zwycięzca w nagrodę zmusza pokonanego do utraty 1 punktu Życia – nie może wybrać innej nagrody." - koniec kradzieży Talizmanów. :smile:
a) Gra ze Śmiercią
Gramy w kości o pkt. Życia. Duża losowość. Zwykle przechodzi się bez problemu, ale zdarza się, że utkniemy na kilka tur lub nawet będziemy zmuszeni zawrócić.
b) Licz
Nieco ,,gorsza" wersja Wieży Wampirów. Tracimy od 1 do 6 pkt. Życia. Możemy również ,,zmniejszyć utratę Życia o 1 za każdego Przyjaciela, którego zdecyduje się odrzucić." Duża losowość, jednak, strata pkt. Życia wydaje się porównywalna co do starej planszy.
a) Wieża Wampirów
Tracimy od 1 do 3 pkt. Życia. Możemy również ,,zmniejszyć utratę Życia o 1 za każdego Przyjaciela, którego zdecyduje się odrzucić." Zwykle przechodzimy bez żadnych poważniejszych konsekwencji. Często bez straty pkt. Życia.
b) Lodowa Wieża
,,Poszukiwacz musi tutaj rzucić jedną kością i stracić tyle punktów Życia, ile wskazuje wynik rzutu, lub pozostać na tym obszarze i odbyć tu ponownie spotkanie w swojej następnej turze." Zdecydowanie ,,gorszy" obszar w porównaniu z Wieżą Wampirów. Duża losowość. Możemy przejść od razu tracąc więcej pkt. Życia lub utknąć tu na kilka tur w oczekiwaniu na ,,1" - wydaje się zabójcze zwłaszcza jeżeli na Koronie Władzy jest już jakiś gracz. W porównaniu ze Śmiercią - również ,,gorszy" obszar.
a) Jama Wilkołaka
Walka z Siłą 2K6. Zwykle wygrywamy bez problemu. Walczymy z tym samym Wilkołakiem, chyba że zdecydujemy się na odwrót (co jest raczej mało prawdopodobne).
b) Jama Mutanta
Walka z Siłą 3K6. Trochę losowości (Siła od 3 do 18 :!: ). Jednak za każdym razem Poszukiwacz spotyka ,,innego" Mutanta, więc nie powinniśmy mieć problemu z jego pokonaniem. Troszkę trudniejszy obszar w porównaniu do podstawki.
Otchłań
a) Walczymy z K6 Diabłami o Sile 4 (osobno, po kolei). Nawet gracze ,,na Moc" nie mają tu zwykle problemu, choć zdarzają się wyjątki.
b) Śnieżna Bestia - ,,Jej Siła jest równa Sile Poszukiwacza, który z nią walczy (wliczając wszystkie bonusy)."
Praktycznie jest to kopia obszaru Gry ze Śmiercią, tylko ze zmienionym poleceniem. Poziom trudności wydaje się porównywalny do podstawki, choć jest tu trochę losowości, tak jak podczas Gry ze Śmiercią.
Korona Władzy
Pisałem o tym wcześniej. Korona Władzy ,,stała się jeszcze potężniejsza, ale także bardziej niebezpieczna i nieobliczalna."
BTW
Zastanawiam się tylko nad grą typu ,,na przeczekanie" :idea: jeśli jakiś Poszukiwacz wyprzedza w statystykach pozostałych graczy i dojdzie do Korony Władzy, to inni gracze mogą przeczekać, aż taki gracz sam się zabije (nie może się uleczyć) zamiast ,,po staremu" pchać się ,,na siłę" na Koronę Władzy i (o ile tam dotrą) przegrać w walce z ,,super" graczem. Jest to zawsze jakaś alternatywa chociaż ,,duża losowość" ... :wink:

Nokturn - Wto 20 Wrz, 2016

Zakupiłem wczoraj. Po otwarciu pudełka był efekt "Wooow":DD
Plansza po prostu wspaniała. Podobnie jak nowe rozwiązania. Nie zdążyłem zagrać jeszcze, ale już na wejściu spodobało mi się uproszczenie krainy wewnętrznej, które w rezultacie powoduje bardziej niebezpieczną podróż. Czuję, że teraz już nie wystarczy po prostu się napakować.
Od razu rzuca się w oczy kwestia ograniczeń w kwestii regeneracji żyć. Przy połączeniu z reszta, powinno być epicko bardziej niz kiedykolwiek.
Z ceną hmm... Trochę przegieli. Nawet za planszę. powiino to wyjść za 140 zl. Jeszcze tylko dwa drugi na żądanie i mam komplet:)

Bludgeon - Wto 20 Wrz, 2016

Mati98 napisał/a:
Porównanie Krain Wewnętrznych obu plansz: a) podstawka; b) Kataklizm;
Równiny Grozy
a) zwykle obszar ,,nic się nie dzieje";
b) tym razem Poszukiwacz ,,musi wdać się w walkę z jednym z przebywających tam Poszukiwaczy". Nie może użyć na nim swoich specjalnych zdolności.
,,Zwycięzca w nagrodę zmusza pokonanego do utraty 1 punktu Życia – nie może wybrać innej nagrody." - koniec kradzieży Talizmanów. :smile:
Dodatkową zmianą jest to że na równinie grozy leży karta do zgarnięcia.
Nokturn - Sro 21 Wrz, 2016

Oprócz opisanych w wielu postach różnic ciężko nie zauważyć, że ten dodatek najmniej kojarzy się ze swoim tytułem. To oczywiste, że wydawca chciał odświeżyć nieco archaiczna podstawkę (i ta zmiana jest jak najbardziej na plus) ale musieli jakoś z tego wybrnąć. Nic lepszego jak właśnie zagłada. Tyle, że to budziło wiele moich obaw przed wydaniem. Czy to będzie świat rzeczywiście w strzępach, gdzie co chwilę będziemy natykać się na pozostałości i ruiny, czy świat, który już się po paru wiekach odbudował. Tu mamy do czynienia tylko ze świadomością, że "kiedyś cos tam się wydarzyło" po to tylko, żeby była jakaś spójność fabularna. Więcej kataklizmu sensu stricto wprowadza jak dla mnie Harbinger niż ten dodatek. Jest parę kart typu "Odrodzenie", które nawiązują trochę do naturalnej czystki, ale te raczej znikną w odmętach setek kart z innych dodatków.
Świat tuż po kataklizmie trochę by się kłócił z dodatkiem miasto np i to zdecydowanie psułoby mi klimat. Tu czapy polodowcowe lub krajobrazy po-potopowe, a tam dobrze prosperująca metropolia...
Ktoś już próbował grać ze wszystkim dodatkami?:D

Bludgeon - Sro 21 Wrz, 2016

Pewnie. Aczkolwiek kataklizm + zwiastun = mordercza gra.
Krzyżak - Czw 22 Wrz, 2016

Jakie wiec dodatki polecicie do gry z "Kataklizmem" (o ile w ogóle) ?
Bludgeon - Czw 22 Wrz, 2016

Krzyżak napisał/a:
Jakie wiec dodatki polecicie do gry z "Kataklizmem" (o ile w ogóle) ?
Gram z wszystkimi oprócz Smoków, Zwiastuna i Krainy Ognia. Te wykładamy tylko jeśli wszyscy się zgodzą bo w połączeniu z planszą kataklizmu sprawiają że gra jest dość zabójcza.
Wszystkie pozostałe małe dodatki i narożne plansze są w grze, aczkolwiek dodaliśmy 4 nowych Mieszkańców do talii i tylko ich odwiedzając można dostać się na plansze narożne.

Nokturn - Pią 23 Wrz, 2016

Bludgeon napisał/a:
Gram z wszystkimi oprócz Smoków, Zwiastuna i Krainy Ognia.


Wyciagasz wszystkie karty przygód z krainy ognia? Chyba by mi sie nie chciało:) Smoki i Zwiastun są wygodne bo można łatwo je odłaczyc od reszty.

Bludgeon - Pią 23 Wrz, 2016

Nokturn napisał/a:
Bludgeon napisał/a:
Gram z wszystkimi oprócz Smoków, Zwiastuna i Krainy Ognia.


Wyciagasz wszystkie karty przygód z krainy ognia? Chyba by mi sie nie chciało:) Smoki i Zwiastun są wygodne bo można łatwo je odłaczyc od reszty.
Nie :P zrobiłem osobną talię ognia w której są wszystkie karty z mechanikami unikalnymi dla tego dodatku. Tez by mi sie nie chcialo bawic w wyciaganie kart co gre.
Mati98 - Nie 02 Paź, 2016

Talisman: Kataklizm na GameTrollTV: :smile:
https://www.youtube.com/watch?v=a8LqVPlvbSE :arrow:

Sigismond - Pon 21 Lis, 2016

Cześć.
Nie jestem super fanatykiem Talismana, ale w rodzinie mam kogoś, komu kupuję wszystkie dodatki i okazjonalnie oczywiście gram.
Mam pytanie co do "Kataklizmu" - czy jeśli bym sobie kupił dla siebie Kataklizm z uwagi na planszę zbliżoną do podstawki, to mógłbym w niego grać samodzielnie?
Wiem, że nie ma znaczników siły/mocy itp., ale to można sobie chyba dokupić. Co by mi jeszcze brakowało do samodzielnej gry - czarów? ekwipunku?
Czy to w ogóle ma SENS??
Założenie jest, żeby u kogoś z rodziny grać w podstawkę + inne dodatki, a u siebie tylko w Kataklizm.

Nokturn - Pon 21 Lis, 2016

Sigismond napisał/a:
Cześć.
Nie jestem super fanatykiem Talismana, ale w rodzinie mam kogoś, komu kupuję wszystkie dodatki i okazjonalnie oczywiście gram.
Mam pytanie co do "Kataklizmu" - czy jeśli bym sobie kupił dla siebie Kataklizm z uwagi na planszę zbliżoną do podstawki, to mógłbym w niego grać samodzielnie?
Wiem, że nie ma znaczników siły/mocy itp., ale to można sobie chyba dokupić. Co by mi jeszcze brakowało do samodzielnej gry - czarów? ekwipunku?
Czy to w ogóle ma SENS??
Założenie jest, żeby u kogoś z rodziny grać w podstawkę + inne dodatki, a u siebie tylko w Kataklizm.


Hej. Kataklizm jest rozszerzeniem, a nie samodzielną grą. Tak więc nie miałbyś możliwości pogrania tylko z tą planszą choćby przez brak talii przygód (te znajdujące się w pudełku jedynie uzupełniaja główna talię) Tak więc, żeby pograć, musiałbys zakupic podstawkę.

Mr Mostow - Sob 26 Lis, 2016

Sigismond napisał/a:
Cześć.
(..)
Czy to w ogóle ma SENS??
(...)

Cześć, nie ma. Jak napisał Nikturn, Kataklizm jest tylko rozszerzeniem do podstawowej wersji.

khorN91 - Czw 21 Gru, 2017

Bludgeon napisał/a:
Krzyżak napisał/a:
Jakie wiec dodatki polecicie do gry z "Kataklizmem" (o ile w ogóle) ?
Gram z wszystkimi oprócz Smoków, Zwiastuna i Krainy Ognia. Te wykładamy tylko jeśli wszyscy się zgodzą bo w połączeniu z planszą kataklizmu sprawiają że gra jest dość zabójcza.
Wszystkie pozostałe małe dodatki i narożne plansze są w grze, aczkolwiek dodaliśmy 4 nowych Mieszkańców do talii i tylko ich odwiedzając można dostać się na plansze narożne.


Siema, powiedz mi jak sobie z tym radzicie i na ile osób zazwyczaj gracie?

Osobiście posiadam podstawkę z dodatkami:
- Żniwiarz
- Wilkołak
- Pani Jeziora
- Zwiastun
- Podziemia
- Las
- Smoki
- Kataklizm (jeszcze nie graliśmy, świeży zakup)

Planuję dokupić Góry oraz Miasto w najbliższym czasie, a oprócz tego Królową Lodu i Krainę Ognia dla kart poszukiwaczy.

I teraz pojawiają się problemy. Gramy zazwyczaj na 4-6 osób i muszę sortować, bo gra się zbyt wydłuża - 5 lub 6h to minimum.. a zasad i mechanizmów do zapamiętania jest zbyt wiele.

Więc używamy albo Żniwiarza albo Wilkołaka, Zwiastun zazwyczaj leży i się kurzy, Smoki tylko jak gramy na 4 osoby, a do tego jak zsumuje wszystkie karty Przygód to mi się talia robi na tyle duża, że jest problem techniczny jak to wszystko ułożyć oraz występuje przeświadczenie, że losowane karty Przygód nie mają zupełnie spójności.

Masz jakieś rady?

Bludgeon - Czw 21 Gru, 2017

khorN91 napisał/a:
Bludgeon napisał/a:
Krzyżak napisał/a:
Jakie wiec dodatki polecicie do gry z "Kataklizmem" (o ile w ogóle) ?
Gram z wszystkimi oprócz Smoków, Zwiastuna i Krainy Ognia. Te wykładamy tylko jeśli wszyscy się zgodzą bo w połączeniu z planszą kataklizmu sprawiają że gra jest dość zabójcza.
Wszystkie pozostałe małe dodatki i narożne plansze są w grze, aczkolwiek dodaliśmy 4 nowych Mieszkańców do talii i tylko ich odwiedzając można dostać się na plansze narożne.


Siema, powiedz mi jak sobie z tym radzicie i na ile osób zazwyczaj gracie?

Osobiście posiadam podstawkę z dodatkami:
- Żniwiarz
- Wilkołak
- Pani Jeziora
- Zwiastun
- Podziemia
- Las
- Smoki
- Kataklizm (jeszcze nie graliśmy, świeży zakup)

Planuję dokupić Góry oraz Miasto w najbliższym czasie, a oprócz tego Królową Lodu i Krainę Ognia dla kart poszukiwaczy.

I teraz pojawiają się problemy. Gramy zazwyczaj na 4-6 osób i muszę sortować, bo gra się zbyt wydłuża - 5 lub 6h to minimum.. a zasad i mechanizmów do zapamiętania jest zbyt wiele.

Więc używamy albo Żniwiarza albo Wilkołaka, Zwiastun zazwyczaj leży i się kurzy, Smoki tylko jak gramy na 4 osoby, a do tego jak zsumuje wszystkie karty Przygód to mi się talia robi na tyle duża, że jest problem techniczny jak to wszystko ułożyć oraz występuje przeświadczenie, że losowane karty Przygód nie mają zupełnie spójności.

Masz jakieś rady?

Mamy dużo zasad domowych żeby grało się szybciej, a i tak jest...różnie.
Kilka dni temu graliśmy w 5 osób i zajęło nam to 6 i pół godziny. Ostatnie pół godziny wszyscy mieli dosyć, włącznie ze mną.
Potem rozmawiając o tym wymyśliliśmy żeby ograniczyć używanie ciemnego losu bo wydaje nam się że to właśnie agresywne mieszanie w rzutach innych graczy mocno spowolniło rozwój prawie wszystkim.
Żniwiarza i Wilkołaka używam razem z nową talią dnia i nocy. Tak w skrócie, zawsze jak nastaje dzień albo noc to jest szansa że będzie się ciągnąć 1 kartę z tej talii. Żniwiarz i Wilkołak mogą się pojawiać na jakiś czas tylko jeśli odpowiednia karta z tej talii została wylosowana (czyli bardzo rzadko). Inne karty to głównie zdarzenia księżycowe.

Ostatnio darowałem sobie wyciąganie wszystkich kart przed grą. Ostatnio graliśmy tak:
stół


obok

ArtheusValhaar - Czw 11 Sty, 2018

Bludgeon napisał/a:
khorN91 napisał/a:
Bludgeon napisał/a:
Krzyżak napisał/a:
Jakie wiec dodatki polecicie do gry z "Kataklizmem" (o ile w ogóle) ?
Gram z wszystkimi oprócz Smoków, Zwiastuna i Krainy Ognia. Te wykładamy tylko jeśli wszyscy się zgodzą bo w połączeniu z planszą kataklizmu sprawiają że gra jest dość zabójcza.
Wszystkie pozostałe małe dodatki i narożne plansze są w grze, aczkolwiek dodaliśmy 4 nowych Mieszkańców do talii i tylko ich odwiedzając można dostać się na plansze narożne.


Siema, powiedz mi jak sobie z tym radzicie i na ile osób zazwyczaj gracie?

Osobiście posiadam podstawkę z dodatkami:
- Żniwiarz
- Wilkołak
- Pani Jeziora
- Zwiastun
- Podziemia
- Las
- Smoki
- Kataklizm (jeszcze nie graliśmy, świeży zakup)

Planuję dokupić Góry oraz Miasto w najbliższym czasie, a oprócz tego Królową Lodu i Krainę Ognia dla kart poszukiwaczy.

I teraz pojawiają się problemy. Gramy zazwyczaj na 4-6 osób i muszę sortować, bo gra się zbyt wydłuża - 5 lub 6h to minimum.. a zasad i mechanizmów do zapamiętania jest zbyt wiele.

Więc używamy albo Żniwiarza albo Wilkołaka, Zwiastun zazwyczaj leży i się kurzy, Smoki tylko jak gramy na 4 osoby, a do tego jak zsumuje wszystkie karty Przygód to mi się talia robi na tyle duża, że jest problem techniczny jak to wszystko ułożyć oraz występuje przeświadczenie, że losowane karty Przygód nie mają zupełnie spójności.

Masz jakieś rady?

Mamy dużo zasad domowych żeby grało się szybciej, a i tak jest...różnie.
Kilka dni temu graliśmy w 5 osób i zajęło nam to 6 i pół godziny. Ostatnie pół godziny wszyscy mieli dosyć, włącznie ze mną.
Potem rozmawiając o tym wymyśliliśmy żeby ograniczyć używanie ciemnego losu bo wydaje nam się że to właśnie agresywne mieszanie w rzutach innych graczy mocno spowolniło rozwój prawie wszystkim.
Żniwiarza i Wilkołaka używam razem z nową talią dnia i nocy. Tak w skrócie, zawsze jak nastaje dzień albo noc to jest szansa że będzie się ciągnąć 1 kartę z tej talii. Żniwiarz i Wilkołak mogą się pojawiać na jakiś czas tylko jeśli odpowiednia karta z tej talii została wylosowana (czyli bardzo rzadko). Inne karty to głównie zdarzenia księżycowe.

Ostatnio darowałem sobie wyciąganie wszystkich kart przed grą. Ostatnio graliśmy tak:
stół
Obrazek

obok
Obrazek


Powiedz jak zrobiłeś sobie taką fajna planszę?

Berni77 - Pią 12 Sty, 2018

Napisz do Valdiego z magiaimiecz.eu
Corypheaus - Pon 17 Wrz, 2018

Sporo już kart w talii Przygód przeminęło od wydania tego dodatku :razz: Czy z perspektywy niemal 2 lat polecacie zakup? Gdy rozpoczynacie wieczorną partię częściej sięgacie po nową, czy jednak starą planszę? Czytałem i oglądałem kilka recenzji w których zaznaczają, że może zwiększyć poziom trudności (zwłaszcza z dodatkami Zwiastun + Krainy Ognia + Smoki). Jak w praktyce wygląda łączenie dodatków - najbardziej interesują mnie Smoki w tym zestawieniu?
Bludgeon - Wto 18 Wrz, 2018

Berni77 napisał/a:
Napisz do Valdiego z magiaimiecz.eu

Dokładnie. Zrobiłem ją w photoshopie modyfikując skany plansz z forum, a potem Valdi mi to wydrukował.

Bludgeon - Wto 18 Wrz, 2018

Corypheaus napisał/a:
Sporo już kart w talii Przygód przeminęło od wydania tego dodatku :razz: Czy z perspektywy niemal 2 lat polecacie zakup? Gdy rozpoczynacie wieczorną partię częściej sięgacie po nową, czy jednak starą planszę? Czytałem i oglądałem kilka recenzji w których zaznaczają, że może zwiększyć poziom trudności (zwłaszcza z dodatkami Zwiastun + Krainy Ognia + Smoki). Jak w praktyce wygląda łączenie dodatków - najbardziej interesują mnie Smoki w tym zestawieniu?

Od momentu zagrania w kataklizm nigdy nie sięgnąłem po starą planszę. Raz czy dwa zagrałem bo graliśmy w egzemplarz kogoś innego.

Szpak19 - Wto 18 Wrz, 2018

Kataklizm jest jedynym dodatkiem którego nie posiadam i nie zamierzam posiadać.
Moim zdaniem bez sensu wydawac $ na planszę która będzie zastępować mi starą. koniec końców jedna plansza będzie nie uzywana. jest tyle dodatków, że bez problemu można sobie urozmaicić nawet 100 rozgrywkę.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group