galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

Talisman: MAGIA I MIECZ - Szybsza gra

UtileDulci - Wto 13 Paź, 2015
Temat postu: Szybsza gra
Hej, chciałbym wiedzieć jakie techniki/triki/metody stosujecie w celu przyspieszenia rozgrywki? Niestety, największym problem Talismanu jest średnia długość jednej partii, a to potrafi solidnie zniechęcić.

Dzielcie się pomysłami!

alioth9 - Wto 13 Paź, 2015
Temat postu: Re: Szybsza gra
UtileDulci napisał/a:
Hej, chciałbym wiedzieć jakie techniki/triki/metody stosujecie w celu przyspieszenia rozgrywki? Niestety, największym problem Talismanu jest średnia długość jednej partii, a to potrafi solidnie zniechęcić.

Dzielcie się pomysłami!


Oj to są ludzie, którzy chcą tę grę przyśpieszyć. Ja tam za wszelką cenę staram się wydłużać partie. No jeśli jednak komuś się śpieszy, to gra tylko z podstawką bez dodatkowych plansz. Co jeszcze, chyba najszybciej to samo dotarcie do korony władzy,bez późniejszych rzutów. Ten kto pierwszy ten wygrywa.

Bludgeon - Wto 13 Paź, 2015

Ja niestety nie mam nigdy 10 godzin na granie więc też staram się przyspieszyć grę.
Jedną z metod jakie wymyśliłem to wywaliłem z talii prawie wszystkie karty które powodują stratę tury.
Inna zasada domowa to taka że każdy gracz ma 3 żetony ruchu, po rzucie za ruch może zużyć żeton żeby ruszyć się mniej niż rzucił. Przy zmianie karty dnia/nocy każdy odzyskuje 1 żeton ruchu. To zmniejsza trochę losowość w podróży więc skraca grę.
Dużo zmian w zasadach Smoków które bardzo wydłużają rozgrywkę.

UtileDulci - Wto 13 Paź, 2015

Nie zrozumieliście mnie. Nie chcę zmian mechaniki gry. Chodziło mi bardziej o coś jak danie każdemu graczowi 2 kości 20sto ściennych, za pomocą których oznaczaliby swoją siłe oraz moc bez broni/pancerzy. W ten sposób rozgrywka byłaby przyspieszona bez ingerencji w zasady.
Bludgeon - Wto 13 Paź, 2015

UtileDulci napisał/a:
Nie zrozumieliście mnie. Nie chcę zmian mechaniki gry. Chodziło mi bardziej o coś jak danie każdemu graczowi 2 kości 20sto ściennych, za pomocą których oznaczaliby swoją siłe oraz moc bez broni/pancerzy. W ten sposób rozgrywka byłaby przyspieszona bez ingerencji w zasady.
Wątpię czy bez zmian zasad jesteś w stanie przyspieszyć grę w zauważalny sposób. Ale próbuj, jeśli coś wymyślisz daj znać to sam skorzystam.
reedmooley - Wto 13 Paź, 2015

Potwierdzam- kostki 20scienne do znaczenia statystyk i własne kości do rzutów przyśpieszają grę ale lipa jak się trąci ręką i cos sie przestawi, dodatkowo u mnie mocno pomogły stojaki na karty:) Ew jak masz zdolności plastyczne możesz sklecić takie obrotowe plansze jak są w Relicu-ja osobiście używam tych Relicowych.
UtileDulci - Wto 13 Paź, 2015

reedmooley napisał/a:
Potwierdzam- kostki 20scienne do znaczenia statystyk i własne kości do rzutów przyśpieszają grę ale lipa jak się trąci ręką i cos sie przestawi, dodatkowo u mnie mocno pomogły stojaki na karty:) Ew jak masz zdolności plastyczne możesz sklecić takie obrotowe plansze jak są w Relicu-ja osobiście używam tych Relicowych.


Czy mógłbyś wyjaśnić o co chodzi z tymi planszami? Nigdy nie grałem w Relica.

Kolejne 2 pomysły jakie wpadły mi do głowy:
-gra z jawnym zakończeniem. Ukryte jest co prawda bardziej ekscytujące, ale znacząco wydłuża przygotowania przed wybraniem się po koronę władzy;
-rozdawanie tylko jednej karty postaci, brak wyboru=szybsze przystąpienie do gry.

reedmooley - Wto 13 Paź, 2015

Do relica masz dołączone zamiast tych dziadowych pionków takie tabliczki z pokrętłami i wartościami liczbowymi. Ustawiasz sobie okienko na tarczy tam gdzie masz określoną wartość.
Co do kart postaci-u mnie zawsze jest i było losowanie, wiekszy fun:)
tu masz fotke jak to wygląda w relicu:) http://arkenstonegames.co...-With-Board.png

UtileDulci - Wto 13 Paź, 2015

reedmooley napisał/a:
Do relica masz dołączone zamiast tych dziadowych pionków takie tabliczki z pokrętłami i wartościami liczbowymi. Ustawiasz sobie okienko na tarczy tam gdzie masz określoną wartość.
Co do kart postaci-u mnie zawsze jest i było losowanie, wiekszy fun:)
tu masz fotke jak to wygląda w relicu:) http://arkenstonegames.co...-With-Board.png


Dobry pomysł, gorzej z realizacją.

alioth9 - Wto 13 Paź, 2015

UtileDulci napisał/a:
Nie zrozumieliście mnie. Nie chcę zmian mechaniki gry. Chodziło mi bardziej o coś jak danie każdemu graczowi 2 kości 20sto ściennych, za pomocą których oznaczaliby swoją siłe oraz moc bez broni/pancerzy. W ten sposób rozgrywka byłaby przyspieszona bez ingerencji w zasady.


Eno bez przesady i niby ile czasu zyskujecie na jakiś kostkach 20ściennych, czy tarczach, są to dosłownie sekundy. I tak gracz widząc na tych tarczach i kostkach swój wynik, to musi i tak podliczać siłę czy moc wynikającą z kart (przedmiotów, przyjaciół). Dodam iż ewentualne oznaczanie i tego na kostkach czy tarczach, mija się z celem bowiem nie zawsze da się użyć wszystkiego co mamy.

UtileDulci - Wto 13 Paź, 2015

alioth9 napisał/a:
UtileDulci napisał/a:
Nie zrozumieliście mnie. Nie chcę zmian mechaniki gry. Chodziło mi bardziej o coś jak danie każdemu graczowi 2 kości 20sto ściennych, za pomocą których oznaczaliby swoją siłe oraz moc bez broni/pancerzy. W ten sposób rozgrywka byłaby przyspieszona bez ingerencji w zasady.


Eno bez przesady i niby ile czasu zyskujecie na jakiś kostkach 20ściennych, czy tarczach, są to dosłownie sekundy. I tak gracz widząc na tych tarczach i kostkach swój wynik, to musi i tak podliczać siłę czy moc wynikającą z kart (przedmiotów, przyjaciół). Dodam iż ewentualne oznaczanie i tego na kostkach czy tarczach, mija się z celem bowiem nie zawsze da się użyć wszystkiego co mamy.


Gdyby chodziło o metodę, która skracałaby rozgyrywkę o 50% to wszyscy by ją znali i stosowali. Dla mnie każda oszczędność jest dobra. Jeżeli dla Ciebie x minut nie jest warte zachodu, okej, dla mnie jest.

Wracając do tematu, w 5 godzinnej rozgrywce sporo można napatrzeć się na i liczyć wartości, czynność która graczowi spokojnie może zając nawet do 20 sekund przed jedną walką. A na kości można mieć przedstawionę sumę przyjaciółó/przedmiotów, która weźmie udział w każdej walce.

reedmooley - Sro 14 Paź, 2015

Skraca to przede wszystkim w sposób zauważalny przestoje miedzy turami kolejnych graczy, jeśli liczy Ci się łatwiej na tych pionkach to używaj pionków-mnie osobiście to drażnią na tyle ze nawet ich nie rozpakowałem.
JohnRaven - Czw 18 Sie, 2016

Ja żeby przyspieszyć samą rozgrywkę kupiłem dodatek "puszka pandory". :twisted:
Jak gracze się ociągają ustawiam minutnik na [15], [10], czasem [5]min ( zależy w ile osób gramy) i jak komuś zadzwoni to musi dodatkowo pod koniec tury wylosować kartę z talii nieszczęść. Skończyło się przeciąganie tur i pytania "teraz moja tura?". Czasem samo postraszenie, że wprowadzę talię nieszczęść przyspiesza rozgrywkę :mrgreen:

tomus933 - Pią 19 Sie, 2016

Długość rozgrywki wynika od ilości graczy. To jest największy czynnik. Wiadomo że jak grasz we 3-4 to szybciej niż 8 graczy.

Możesz też zmienić zasady co to wymiany trofeum. Nie 7 punktów za 1 siły/mocy a np 5. Szybciej rośniesz w siłe i szybciej docierasz do korony.

Dodaj do początkowych statystyk mocy/siły po 1-2 każdemu to łatwiej będzie zacząć.

Jak musicie kończyć a nikt nie doszedł do korony to obliczcie punkty. Kazdy punkt za przyjaciela,przedmiot, dodatkowy punkt siły/mocy/zycia.

Możesz na początku rozdać każdemu po przedmiocie. Nie nie wiem ja nie używałem żadnych z tych metod bo nie było potrzeby.

Bludgeon - Pią 19 Sie, 2016

tomus933 napisał/a:
Długość rozgrywki wynika od ilości graczy. To jest największy czynnik. Wiadomo że jak grasz we 3-4 to szybciej niż 8 graczy.
Ciekawe czy dałoby się zagrać w 6 albo 8 osób w taki sposób że gracze są w 2 osobowych drużynach i wykonują swoje ruchy w tym samym czasie. To by mogło skrócić czas gry nawet o połowę.
Mati98 - Sob 20 Sie, 2016

Bludgeon napisał/a:
Ciekawe czy dałoby się zagrać w 6 albo 8 osób w taki sposób że gracze są w 2 osobowych drużynach i wykonują swoje ruchy w tym samym czasie. To by mogło skrócić czas gry nawet o połowę.

Wątpię :???:
Kolejność musi być. :wink:
Podam tylko kilka przykładów: kolejność Zdarzeń, pójście na to samo pole (np: Wróg), losowanie kart Przygód itd.
Według mnie wprowadziło by to jeszcze więcej zamieszania.
BTW
,,2 osobowe drużyny" - gracze ze sobą współpracują, czy tylko ruszają się jednocześnie?

Bludgeon - Sob 20 Sie, 2016

Mati98 napisał/a:

Wątpię :???:
Kolejność musi być. :wink:
Można zarządzić że w przypadku problemów z kolejnością gracze w drużynie decydują między sobą, albo np. gracz po prawej zawsze pierwszy.

Mati98 napisał/a:
,,2 osobowe drużyny" - gracze ze sobą współpracują, czy tylko ruszają się jednocześnie?
Współpracują, inaczej byłby totalny chaos.
tomus933 - Nie 21 Sie, 2016

No nie wiem czy to przejdzie co nie znaczy że możesz spróbować i napisać jak poszło.

Ja uważam że to nie wypali. Jeżeli losujesz kartę wroga to spoko ale jak zdarzenia albo co lepsze jesteście na tym samym polu to rodzi komplikacji. Zakładam że losujecie karty równocześnie. Jedna wykona polecenia z karty a te druga mówi że ma karte zdarzenia i pierwsza osoba musi cofnąć swoja wygraną ze smokiem siła 8 walkę bo traci turę. Tylko przykład. Zagraj spróbuj i swoimi obserwacjami podziel się z nami. Szczerze mówiąc jestem ciekawy.

Bludgeon - Nie 21 Sie, 2016

tomus933 napisał/a:
No nie wiem czy to przejdzie co nie znaczy że możesz spróbować i napisać jak poszło.
Nie mam takiej potrzeby, moja gra jest mocno zmodowana i nigdy nie trwa dłużej niż 3 godziny.

tomus933 napisał/a:
Ja uważam że to nie wypali. Jeżeli losujesz kartę wroga to spoko ale jak zdarzenia albo co lepsze jesteście na tym samym polu to rodzi komplikacji. Zakładam że losujecie karty równocześnie. Jedna wykona polecenia z karty a te druga mówi że ma karte zdarzenia i pierwsza osoba musi cofnąć swoja wygraną ze smokiem siła 8 walkę bo traci turę. Tylko przykład. Zagraj spróbuj i swoimi obserwacjami podziel się z nami. Szczerze mówiąc jestem ciekawy.
Mega prostym rozwiązaniem jest nie stosowanie tej zasady kiedy 2 poszukiwaczy kończy ruch na tym samym polu ;)
tomus933 - Wto 23 Sie, 2016

Spoko spoko ale czasmi zdarzenie obejmuje cała krainę. Więc gracz ma najpierw zastosować się do swojej wylosowanej karty czy np zdarzenia wylosowanego przez kolegę?
Bludgeon - Wto 23 Sie, 2016

tomus933 napisał/a:
Spoko spoko ale czasmi zdarzenie obejmuje cała krainę. Więc gracz ma najpierw zastosować się do swojej wylosowanej karty czy np zdarzenia wylosowanego przez kolegę?
Najpierw gracz po prawej.
Krzyżak - Nie 11 Wrz, 2016

Co powiecie na przyspieszenie gry poprzez usuniecie zasady, ze z kazdym zdobytym punktem sily/mocy za 7 trofeow, nadmiar nie przepada, tylko zostaje. Przykladowo Mamy trofea pokonanych potworow o sile 4 i 2. Pokonujemy kolejnego o sile 3, ale nie odrzucamy wszystkich tylko te z ktorych "komponujemy" wymagane 7, zas pozostale zostawiamy.

Czy ktos z Was juz cos podobnego stosowal? Co o tym myslicie?

Bludgeon - Nie 11 Wrz, 2016

Krzyżak napisał/a:
Co powiecie na przyspieszenie gry poprzez usuniecie zasady, ze z kazdym zdobytym punktem sily/mocy za 7 trofeow, nadmiar nie przepada, tylko zostaje. Przykladowo Mamy trofea pokonanych potworow o sile 4 i 2. Pokonujemy kolejnego o sile 3, ale nie odrzucamy wszystkich tylko te z ktorych "komponujemy" wymagane 7, zas pozostale zostawiamy.

Czy ktos z Was juz cos podobnego stosowal? Co o tym myslicie?
Myślę że ta zasada jest już w instrukcji ;)
Mati98 - Nie 11 Wrz, 2016

Krzyżak napisał/a:
Czy ktos z Was juz cos podobnego stosowal? Co o tym myslicie?

Tak się gra normalnie wg. zasad.
Jak masz trofea o Sile 2, 3 i 4, to nie trzeba być geniuszem matematycznym, aby złożyć sobie ,,7" z 3 i 4. :razz:
U mnie często występuje wymiana za 14 pkt. trofeów na 2 pkt. Siły/Mocy:
Przykładowo mam trofea o wartości 3 i 5, nie wymieniam tej ,,8" na 1 pkt. a później np. zdobywam trofeum 6 i od razu za ,,14" wymieniam.
Chyba, że chodziło Ci o coś innego, tylko źle dobrałeś sobie dane :smile:
Jeżeli masz trofea 3 i 5, to możesz wymienić je na 1 pkt. Siły/Mocy, ze stratą tego 1 pkt. trofeum.
Jeżeli wg. Ciebie nadmiar (1 pkt.) nie przepada, to jak mam go zaznaczyć? Na kartce sobie zapisać? Pamiętać o tych punktach?

Krzyżak - Nie 11 Wrz, 2016

Mati98 napisał/a:

Jeżeli wg. Ciebie nadmiar (1 pkt.) nie przepada, to jak mam go zaznaczyć? Na kartce sobie zapisać? Pamiętać o tych punktach?


No wiec wlasnie o to mi chodzilo. Sytuacja gdy masz trofeum za 6 i nagle zgrniasz 8 za co dostajesz 2 pkt jest oczywista. Sek w tym co (poza oczywista sytuacja gdy trofeum z np 2 pkt po prostu dalej magazynujemy) zrobic zeby nie tracic "nadprogramowych" punktow? :)

Mati98 - Wto 13 Wrz, 2016

Krzyżak napisał/a:
Sek w tym co zrobic zeby nie tracic "nadprogramowych" punktow?

Wg. mnie w Talismanie trzeba uzbierać X pkt. Siły/Mocy, aby po przejściu przez Kryptę/Kopalnię móc wygrać grę.
Zwykle jest to ok. 12 pkt. Oczywiście, że np. ktoś z 6 pkt. może przejść, a ktoś z 14 pkt. już nie zdoła.
W te 12 pkt. wlicza się: wartość początkowa, żetony otrzymane, żetony za trofea, pkt. z Przedmiotów i Przyjaciół.
Te pkt. rozkładają się bardzo różnie - raz np. grając Czarnoksiężnikiem otrzymałem 5pkt. Mocy na samym początku gry (4x,,źródełko"+1xMiasto).
W nawiązaniu do Twojego pytania: jeżeli nie będziemy tracić nadmiarowych pkt. trofeów, to wg. mnie będziemy otrzymywać poszczególne pkt. nieco szybciej, ale i tak w odniesieniu do całej rozgrywki otrzymamy tyle samo pkt. co na normalnych zasadach.
To tak jak z kartą z Lasu i Kataklizmu (teraz będzie jako Ekwipunek) Personal Journal (osobisty dziennik).
Pozwala nam ona wymieniać trofea za 1pkt. mniej, czyli za 6 pkt. trofeum mamy 1 pkt. Siły/Mocy.
Sprawia to, że otrzymujemy nieco szybciej te pkt. ale ogólnie i tak będziemy mieć ich tyle samo.
Łatwo to obliczyć: wymieniając 42pkt. trofeum (6 razy po 7pkt.) otrzymamy oczywiście 6 pkt.
Z kartą Personal Journal wymieniając te 42pkt. trofeum (7 razy po 6pkt.) otrzymamy już 7 pkt.
Czyli jesteśmy jeden pkt. do przodu, ale dopiero po 42pkt., czyli po wykonaniu 6 normalnych wymian, a kolejne ,,+1" mamy dopiero po 12 :!: wymianach.
Wg. mnie obejmuje to zbyt dużo wymian, aby dało to nam zauważalną różnicę.
Mieści się to w granicach ,,błędu szczęścia". Kiedyś Minotaur zgarnął na Skałach 3 pkt. Siły pod rząd, innym razem ktoś zgarnął 4 pkt. Mocy u Mistyka.
Trochę się rozpisałem. Podsumowując - Twój pomysł wymaga wprowadzenia dodatkowej mechaniki/rozwiązań a wg. mnie korzyści nie ma z tego żadnych :wink:

tomus933 - Czw 15 Wrz, 2016

a prosta zasada wymiany punktów z trofeów na dobrowolny atrybut. Znaczy się mam trofea 4 siły i jedno 3 mocy. Więc wymieniam na co chce. Siła,moc obojętnie ważne żeby było 7 pkt.
Bludgeon - Czw 15 Wrz, 2016

tomus933 napisał/a:
a prosta zasada wymiany punktów z trofeów na dobrowolny atrybut. Znaczy się mam trofea 4 siły i jedno 3 mocy. Więc wymieniam na co chce. Siła,moc obojętnie ważne żeby było 7 pkt.
Używam czegoś w tym stylu. Gracz może wymienić 7 punktów trofeów siły na punkt siły i analogicznie moc (czyli bez zmian), ale oprócz tego może wymienić dowolne trofea warte 11 punktów na punkt siły i punkt mocy.
Mr Mostow - Nie 18 Wrz, 2016

tomus933 napisał/a:
Możesz też zmienić zasady co to wymiany trofeum. Nie 7 punktów za 1 siły/mocy a np 5. Szybciej rośniesz w siłe i szybciej docierasz do korony.


Na początku, gdy wdrażałem znajomych (cieżko się gra w pojedynkę) stosowałem właśnie tę zasadę: pula trofeów do wymiany wynosiła 4. Dodatkowo każdy otrzymywał 3 sztuki złota. To ośmielało, bo gra rzeczywiście przyspieszała.
Przy okazji sprawdzona metoda na nowicjuszy: tylko wersja podstawowa.
Rozszerzenia są dla zaawansowanych graczy, „czujących klimat“, że tak powiem ;)

Mr Mostow - Nie 18 Wrz, 2016

Bludgeon napisał/a:
tomus933 napisał/a:
Długość rozgrywki wynika od ilości graczy. To jest największy czynnik. Wiadomo że jak grasz we 3-4 to szybciej niż 8 graczy.
Ciekawe czy dałoby się zagrać w 6 albo 8 osób w taki sposób że gracze są w 2 osobowych drużynach i wykonują swoje ruchy w tym samym czasie. To by mogło skrócić czas gry nawet o połowę.

Ja bym chciał spróbować takiej rozgrywki! Niestety nie mam ekipy (jak napisałem akapit wyżej, dopiero uczę znajomych). Mój pomysł: dwie osoby po przeciwnych stronach stołu ruszają się jednocześnie. Jako turę rozumiemy wykonanie pełnego ruchu przez obie (zrozumiałe, że jeżeli ktoś właśnie „traci turę“, porusza się tylko drugi gracz). Kolejka przesuwa się zgodnie z przyjętymi zasadami - jedyny wymóg to parzysta ilość graczy.
Obaj gracze wykonujący ruch mogą wchodzić w interakcję ze wszystkimi pozostałymi, nawet między sobą (jeśli trafią na to samo pole, przykładowo na skutek jeden - ruchu, drugi - teleportacji, mogą rywalizować lub współdziałać; jeśli obszar wymaga wylosowania 1 karty, losują obaj, czyli wyciągane są dwie karty, i obaj podlegają konsekwencjom; w przypadku kwestii spornych (został wylosowany Magiczny Przedmiot), jeśli nie dojdzie do porozumienia nad stołem, odbywają walkę o ten przedmiot; w przypadku Wrogów sumują rzuty ataku i ponownie - trofeum zabiera tylko jeden z graczy, albo w efekcie obopólnej decyzji, albo pojedynku itd.). Wtedy nawet rozgrywka w 10 osób jest ciekawa ;)

Niezwykle mi się perspektywa takiej gry podoba. Tylko brak... wykwalifikowanej kadry ;)
Hej, a może jest na formy ktoś z południowej części Warszawy, kto chciałby zagrać w ten sposób? Mam fajne miejsce do grania na Ochocie, koło Hali Kopińskiej. Moglibyśmy umówić się na testową partyjkę.

Mati98 - Nie 18 Wrz, 2016

Mr Mostow napisał/a:
jeśli obszar wymaga wylosowania 1 karty, losują obaj, czyli wyciągane są dwie karty, i obaj podlegają konsekwencjom; w przypadku kwestii spornych (został wylosowany Magiczny Przedmiot), jeśli nie dojdzie do porozumienia nad stołem, odbywają walkę o ten przedmiot; w przypadku Wrogów sumują rzuty ataku i ponownie - trofeum zabiera tylko jeden z graczy, albo w efekcie obopólnej decyzji, albo pojedynku itd.).

,,Szybsza gra" wprowadzająca pojedynki o pojedyncze karty i trofea :razz:

Mr Mostow - Nie 18 Wrz, 2016

Mati98 napisał/a:
Mr Mostow napisał/a:
jeśli obszar wymaga wylosowania 1 karty, losują obaj, czyli wyciągane są dwie karty, i obaj podlegają konsekwencjom; w przypadku kwestii spornych (został wylosowany Magiczny Przedmiot), jeśli nie dojdzie do porozumienia nad stołem, odbywają walkę o ten przedmiot; w przypadku Wrogów sumują rzuty ataku i ponownie - trofeum zabiera tylko jeden z graczy, albo w efekcie obopólnej decyzji, albo pojedynku itd.).

,,Szybsza gra" wprowadzająca pojedynki o pojedyncze karty i trofea :razz:


Ok. To akurat było off topic.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group