galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

Imperium Atakuje - dyskusja ogólna - Pytania i wątpliwości

Shantruin - Wto 07 Lip, 2015
Temat postu: Pytania i wątpliwości
Pierwsze na szybko:

Czy w misji "Close to home" w skirmishu gdy gracz kontroluje kratę wcześniej kontrolowaną przez przeciwnika, to czy zastępuje swoim mission token czy go dokłada?

wektoor - Pią 10 Lip, 2015

Na karcie misji mamy zapisane:

"END OF EACH ROUND: If a player controls a crate that does not have 1 of his mission tokens on it, he gains 7VPs. Then, he places 1 of his mission tokens on that crate."

Nie ma tutaj nic napisane o zrzucaniu żetonu przeciwnika, więc na skrzynce będą leżały żetony obu graczy. To pozwala uniknąć wielokrotnego zdobywania VP za tą samą skrzynkę :)

Hasta - Wto 11 Sie, 2015

Cześć
Mamy problem w ekipie z interpretacją zasady dotyczącej wydawania zmęczenia za poruszanie postaci w trybie kampanii.
1.Czy za 1 punkt zmęczenia można przesunąć postać gracza o 1 pole i zachować nadal dwie akcje?
2.Czy trzeba aktywować akcje ruchu by wykorzystać dodatkowy punkt ruchu za zmęczenie?
Z góry dziękuję za odpowiedz.

Shantruin - Wto 11 Sie, 2015

Dodatkowy ruch za zmęczenie (strain) nie wymaga użycia akcji, czyli:

1. Tak
2. Nie

pyza - Sro 12 Sie, 2015

Cześć

odnośnie pytania nr 1 zadanego przez Hastę:
a czy możemy dostać dokładne namiary w instrukcji gdzie znajduje się tylko informacja ?

Jedyne co na ten temat udało nam się znaleźć to że można wydać do dwóch punktów zmęczenia aby dostać 2 dodatkowe punktu ruchu per aktywacja:

instrukcja "Nauka gry" strona 7 sekcja "Dodatkowy ruch"

z góry dzięki za pomoc.
pozdrawiam
pp

Shantruin - Sro 12 Sie, 2015

Pyza, sam sobie podałeś namiary - wszystko co tyczy się tej zasady jest w tym akapicie. Sama zasada jest skonstruowana jasno: bierzesz [zmęczenie], dostajesz punkt ruchu. Możesz to zrobić dwa razy na aktywację, i to tylko jeśli jesteś bohaterem. Brak innych ograniczeń, brak innych wymogów.
gajus21 - Pon 17 Sie, 2015

Nie chcę zakładać nowego wątku a moje pytanie dotyczy zasad (chcę się tylko upewnić):
W konfrontacji pomiędzy dwoma osobami jeżeli wybiorę oddział np. szturmowców to dostaję 3 figurki czy tylko jedną? Bo wczoraj podczas naszej pierwszej rozgrywki mieliśmy pewne wątpliwości.

Breed9000 - Pon 17 Sie, 2015

Bierzesz cały oddział. Czyli tyle modeli ile jest poziomych kresek w górnej lewej cześć karty.
00matej00 - Pią 04 Wrz, 2015

Okej to inne pytanko, jeszcze nie rozgrywałem kampanii ale wole sie tego upewnic zanim ewentualnie zepsuje sobie i innym gre.

1. A wiec, czy jezeli mam np. Vadera jako karte grupy otwartej, to aby go zagrac musze oplacic jego koszt (18) punktami zagrozenia ? Czy zagrywam go bez niczego ?

2. Oraz czy jezeli uzywam karty misji przymusowej, to nagrode na niej opisana zdobywam od razu czy po misji po moim zwycieztwie ?

3. I czy grupy rezerw tez trzeba oplacac, bo widzialem jakies polecenie iz w 3 rundzie nalezy rozstawic rezerwe i sie zastanawiam co jakby mnie nie bylo stac (chodzi o pkt. zagrozenia), to wtedy nie rozstawiam ?

Z Góry dzieki za odpowiedzi :)

Szaweł - Pią 04 Wrz, 2015

1. A czemu miałby być za darmo? No chyba, że gra nakazuje Ci go wystawić, wtedy jest za free. Nie mam przy sobie gry, ale jest taki przypadek (jeśli mnie pamięć nie myli) jest opisany na pierwszej stronie podręcznika kampanii jako Specjalne Rozstawienie. W KAŻDYM innym przypadku płaci się za wstawienie jednostki/grupy.

2. Nagroda "przed"? To się nazywa łapówka, nagrody dostaje się "po" :)

3. Wydaje mi się, że odpowiedź zawarłem w punkcie 1 i piszesz właśnie o Specjalnym Rozstawieniu :)

Night wolf - Wto 15 Wrz, 2015

Mam pytanko odnośnie umiejętności "Odskok" Maka jak ona do końca działa? Czy może użyć jej w momencie kiedy wroga figurka wejdzie na pola oddalone o 3,2 i 1 pole czy tylko na pole oddalone o 3?
keldorn - Wto 15 Wrz, 2015

Witam.

Mam pytanie w sprawie skalowalnosci ilosci figurek imperium do ilosci graczy. W descencie bylo na kazdej z kart potworów napisane jakie potwory przy ilu bohaterach sie pojawialy.

Tu w SWIA nie moglem w instrukcji doczytac jak to sie dzieje, poza informacja o tym ze bohaterowie dostaja jakies legendarne bronie jak sa w mniej niz 4.

Czy oprocz tego super wyposazenia jeszcze cos sie zmienia? np jakies figurki imperium ktore sa opisane w przygotowaniu misji nie wystepuja?

00matej00 - Sro 16 Wrz, 2015

Figurek wystawiasz zawsze tyle ile jest poziomych kresek pod kosztem danych jednostek, nie zależnie od tego czy jest 2-3-4 bohaterów rebelii.

Co do odskoku ja zawsze używam jak wejdzie na 3-2-1 pole i nigdy imperium nie miało z tym problemów.

Szaweł - Czw 17 Wrz, 2015

Ad. odskok - z tego co kojarzę, to tam jest napisane o promieniu 3 pól a nie o trzecim polu, czyli nie ograniczamy tego i liczymy 3, 2 i 1 również :)

Co do ilości figsów wrzucanych na plansze, pamiętaj, że grając dwoma bohaterami masz do dyspozycji po 2 aktywacje na bohatera, czyli tak jakbyś grał 4 postaciami i dochodzą tam jeszcze jakieś legendarne bronie czy umiejki (zawsze gram Imperium więc nie pamiętam), które nieźle boostują Twoje postaci. IMHO balans jak najbardziej zachowany - nawet chyba mi się zdaje, że rebelii łatwiej (wy)grać dwiema niż czterema postaciami :)

xdamian - Sob 26 Wrz, 2015

No i w końcu po pierwszych misjach. I moje pytanie: czy figurka może mieć założone więcej niż jedno krwawienie/ogłuszenie/skupienie? Bo jakoś nigdzie tego nie znaleźliśmy.
00matej00 - Sob 26 Wrz, 2015

Tylko po jednym typie stanu na raz. Czyli może mięc wszystkie 3 (liczac ze masz tylko podstawke) ale nie moze posiadac juz 2 skupien czy 2 krwawien.

Na pewno bylo to w instrukcji w kompletnym podreczniku zasad :)

Damiano - Nie 27 Wrz, 2015

Zastanawiam się nad wyborem misji pobocznych . Instrukcja wprowadzająca na str. 13 mówi, że najpierw są dwie karty misji pobocznej do wyboru ( określone jako AKTYWNE MISJE) a potem, że jak się jedną wykonało to trzeba losować kolejną i umieścić na stole. I to jest AKTYWNA MISJA. Pytanie brzmi: co z tamtą drugą misją wcześniej nie wybraną? Leży na stole i czeka na ewentualny wybór? Zawsze są dwie karty na stole ( wcześniej niewybrana i nowa)? N o ale instrukcja mówi: " od tej chwili to jest aktywna misja"...Nie ma zatem dwóch aktywnych misji. No i po co to tasowanie talii przed wyborem ??? NO chyba, że niewybraną się wrzuca do talii i ewentualnie może wrócić. Ale zawsze( poza pierwszym wyborem ) jest aktywna jedna karta a niewybrana wraca do talii i wtedy się tasuje. Jak gracie ???
00matej00 - Nie 27 Wrz, 2015

Ja osobiście gram tak, że zawsze jedna nie wybrana misja poboczna zostaje, a stosik misji tasuje i dobieram do 2 kart i spośród nich wybieram jedna. Przynajmniej ja tak zrozumiałem to co pisało w instrukcji ale myślę że to zawsze kwestia dogadania czy robić w ten sposób czy może misje nie wybraną wtasować do talii i znów 2 nowe wybrać :)
Jak kto woli.

Shantruin - Pon 28 Wrz, 2015

Ta nowa, dołożona, staje się aktywna. Co nie zmienia statusu tej NIEWYBRANEJ - ona nadal jest aktywna i razem tworzą pulę z której rebelianci mogą wybierać misje poboczne (razem z dowolnymi misjami pobocznymi dołożonymi tam przez Imperium).
scolman - Pon 28 Wrz, 2015
Temat postu: Imperialny Oficer - oficjalny fix?
Witam, wczoraj zacząłem prowadzić kampanię po stronie Imperium.
Musiałem co prawda Rebelii włączyć "The Throne Room" po pierwszej misji, ale ja nie o tym chciałem...

Sprawdzam wszystkie niejasności i wątpliwości szukając odpowiedzi na tym forum, oraz na forum FFG


Znalazłem taki oto niby oficjalny fix do Akcji Specjalnej Oficera imperialnego:
Cytat:
Imperial Officer fix. Change Order to read as follows:
┌►Order: Choose another friendly figure within 2 spaces and within line of sight. That figure may interrupt to move up to 2 spaces.

Official FFG Rules Queries Link: https://www.fantasyf.../contact/rules/


Czy ktoś może to potwierdzić, bo taka zmiana dosyć poważnie zmieni moje podejście do używania tej zdolności w mojej kampanii.

Damiano - Wto 29 Wrz, 2015

Nie da sie linka odtworzyć O co chodzi ?
Falcon - Wto 29 Wrz, 2015

oryginalnie na karcie nie ma słowa o LOS
Breed9000 - Wto 29 Wrz, 2015

oraz aktywowana z rozkazu jednostka porusza się swoim pełnym ruchem a nie tylko 2 punktami.
scolman - Wto 29 Wrz, 2015

Damiano napisał/a:
Nie da sie linka odtworzyć O co chodzi ?

Trzeba się zalogować, choć wejście na forum wydawcy oryginalnej wersji jest także możliwe anonimowo bez rejestrowania.

scolman - Wto 29 Wrz, 2015

Falcon napisał/a:
oryginalnie na karcie nie ma słowa o LOS



Breed9000 napisał/a:
oraz aktywowana z rozkazu jednostka porusza się swoim pełnym ruchem a nie tylko 2 punktami.


Już znalazłem o co chodzi, to proponowana zmiana aby zbalansować tę jednostkę, a nie oficjalna informacja od wydawcy.

kotul - Wto 29 Wrz, 2015

Pytanie - w scenariuszu Data Heist - co sie dzieje jak pod koniec tury duza figurka blokuje miejsce gdzie powinny sie zamknac drzwi ?
Damiano - Wto 29 Wrz, 2015

Co do losowanie misji pobocznych to zgadzam się z zaproponowanym drugim rozwiązaniem. Też tak robimy.
scolman - Pią 02 Paź, 2015

kotul napisał/a:
Pytanie - w scenariuszu Data Heist - co sie dzieje jak pod koniec tury duza figurka blokuje miejsce gdzie powinny sie zamknac drzwi ?


Kompletny Podręcznik Zasad, strona 5, akapit DRZWI:

Cytat:
Jeśli duża figurka zajmuje pola po obu stronach drzwi w chwili, kiedy drzwi się zamykają, ta figurka zostaje odepchnięta na najbliższe puste pole (patrz "Odpychanie" na stronie 13).


To chyba wystarcza za odpowiedź.

kotul - Pon 05 Paź, 2015

Dzieki za odpowiedz w sprawie dzwi.

Kolejne pytanie - mam na rece Dirty Trick i Slippery Target. Czy moge zagrac najpierw dirty trick i dopiero po rozpatrzeniu slippery target ? Czy tez wszystkie karty musze zagrac naraz?

Wydaje mi sie ze trzeba zagrywac karty naraz (tak jak w przypadku taking initiative), ale nie mam pewnosci.

Bardok - Sro 07 Paź, 2015

Też wydaje mi się, że trzeba zagrać naraz, bo triggerem jest wejście w sąsiedztwo, więc ciężko tutaj dzielić. Kolejność efektów według instrukcji wybiera gracz mający Inicjatywę - tak na marginesie.
xdamian - Nie 18 Paź, 2015

To kolejne pytania po weekendowym graniu kampanii. Czy bohaterom przysługuje rzut kością obrony od duszenia Wadera, albo od obrażeń z wieżyczek laserowych w jednej z misji ( one zadają obrażenia z 2 kości czerwonej i żółtej) ?
A i jeszcze czy atakujący może się wyleczyć ( jeśli ma umiejętność piorun wylecz 2 obrażenia) jeśli obrońca rzucił missa na białej kości.
I jeszcze czy wbudowana obrona obrażenia działa na powyższe (atak wadera, i obrażenia z działka)

Wikary - Nie 18 Paź, 2015

Mam pytanie, które nasunęło mi się po ostatniej sesji.

Czy umiejętność "Covert" (postać Mak Eshka'rey) działa także na pulse cannony z misji "Indebted"? Umiejętność odnosi się do wrogich figurek a działka nie są figurkami. Jak to interpretować?

Kamo - Pon 19 Paź, 2015

xdamian napisał/a:
To kolejne pytania po weekendowym graniu kampanii. Czy bohaterom przysługuje rzut kością obrony od duszenia Wadera, albo od obrażeń z wieżyczek laserowych w jednej z misji ( one zadają obrażenia z 2 kości czerwonej i żółtej) ?
A i jeszcze czy atakujący może się wyleczyć ( jeśli ma umiejętność piorun wylecz 2 obrażenia) jeśli obrońca rzucił missa na białej kości.
I jeszcze czy wbudowana obrona obrażenia działa na powyższe (atak wadera, i obrażenia z działka)


1.Od Vadera bronić się nie można, co do wieżyczek nie wiem o której misji mówisz, musiałbym widzieć zapis w scenariuszu. Jeśli to jest ta misja w/w to nadal nie przysługuje Ci rzut kośćmi obrony gdyż to nie jest atak.
2. Jeśli podczas ataku obrońca wyrzucił Dodge, a ty miałeś jakiś surge to tak możesz się wyleczyć.
3.Wbudowana obrona nie działa na Vadera, gdyż ta obrona jest to modyfikacja do rzutu twoich kości obrony, tak jak protector itp.

4.Działka w Indebted nie są hostile figures, więc mogą "strzelać" do maka.

xdamian - Pon 19 Paź, 2015

Dzięki,
Rozumowałem dokładnie tak jak ty,
czyli dobrze graliśmy.

to jeszcze pytanie o nexu. czy on może zrobić sus z atakiem i potem druga akcją też atak? czy ten atak w akcji sus już się liczy jako ten jedyny w aktywacji?

Bardok - Pon 26 Paź, 2015

Jeżeli w specjalnej zdolności jest stwierdzenie (jak przy susie właśnie): "i może wykonać atak" to oznacza, że nie może drugi raz zaatakować.

Na przykład Vadera duszenie nie jest wymienione jako atak, więc może on dusić i zaatakować potem bez problemu.

ttrotyl - Pon 09 Lis, 2015

Pytanie pewnie dla wprawionych prozaiczne, ale mam nadzieję, że ktoś wyjaśni.
Taka sytuacja:
atakujący rzuca kośćmi - wypadają 2 obrażenia i jedno wzmocnienie
broniący rzuca kośćmi - wypadają 3 "tarcze"

Czy tarcze negują obrażenia tylko z kości, czy też z wzmocnień?

Bardok - Pon 09 Lis, 2015

Ok - wzmocnienie jeżeli wykorzysta atakujący na dodanie obrażeń jest bronione przez tarcze.

Czyli tak, tarcze blokują te obrażenia.

Wyjątkami są - Wybuch, Rozpłatanie itp - wtedy obrażenia z tego dla sąsiednich figurek nie są blokowane przez tarcze.

ttrotyl - Pon 16 Lis, 2015

Gram kampanię i pojawiły się nowe wątpliwości, a dokładnie trzy:

1. Na kartach ekwipunku, który można zakupić za kredyty po zakończonej misji w prawym dolnym rogu występuje dziwne oznaczenie, tzn. dwa prostokąty, jeden prostokąt (w różnych kolorach) albo w ogóle jego brak. O co chodzi - co to oznacza?
2. W tabelce do misji przy grupie otwartej jest oznaczenie 3. Co oznacza ta liczba 3. Czy jest to koszt wyrażony w zagrożeniu i w takim koszcie trzeba się zmieścić tworząc grupę otwartą w danej misji?
3. Na kartach Klas Imperium koszt, za który można z nich korzystać w trakcie rozgrywki to np. 1 PD. A przecież po ukończonych misjach strona Imperium otrzymuje pkt wpływów a nie pkt doświadczenia. To o co tu chodzi?

Z góry dzięki za wyjaśnienia

00matej00 - Pon 16 Lis, 2015

1. Te paski mówią o tym ile ulepszeń danego typu (koloru) można podłączyć do danego przedmiotu.
2. Ta 3 oznacza że w grupie otwartej możesz mieć aż 3 karty które możesz potem rozstawiać (oczywiscie nie kazda karte mozesz wziac do tej grupy, niektore trzeba pozyskac w misjach pobocznych)
3. Gracz Rebelii Dostaje PD oraz Kredyty (kredytami oplaca ekwipunek, za pd karty klas bohaterow)
Gracz Imperium dostaje PD oraz wpływy (wplywami placi za agendy, za pd kuptuje karty klas dnaej strategii jaka wybral na poczatku)

Bardok - Pią 20 Lis, 2015

Cytat:
3. Na kartach Klas Imperium koszt, za który można z nich korzystać w trakcie rozgrywki to np. 1 PD. A przecież po ukończonych misjach strona Imperium otrzymuje pkt wpływów a nie pkt doświadczenia. To o co tu chodzi?


Jeżeli po misji masz: Gracze otrzymują 1 pkt doświadczenia - oznacza to, że wszyscy gracze - łącznie z Imperialnym.

MonaLizaTurbo - Czw 04 Lut, 2016
Temat postu: "przepraszam za bałagan"
Witam mam wątpliwości co do pewnych zasad, będę pytał opierając się o przykłady, misja "przepraszam za bałagan" Han Solo, gramy we 2 plus oczywiście mistrz gry grający siłami imperium, z zasad wynika że skoro gramy tylko we 2 mamy po 2 żetony aktywacji na bohatera (?) i dwa razy więcej życia niż standardowo. Pytanie 1 czy Hana Solo jako sojusznika obowiązują te same zasady czy ma tylko 12 życia i jeden żeton aktywacji. Pytanie 2 Czy Han może się leczyć. Pytanie 3 Czy Han po otwarciu drzwi może wykonać jeszcze ruch aby się schować (bo inaczej dostaje serie która przy użyciu "demonstracji siły" ma duże szanse na zabicie go nawet przy pełnym życiu)
Dzieki i pozdrawiam

kotul - Pią 05 Lut, 2016

1. Sojusznik zawsze ma dwie akcje (czyli jedna aktywacje). Liczba graczy nie ma znaczenia. Tak samo nie dostaje bonusowego zycia.
2. Han nie moze sie leczyc - tylko bohaterowanie moga wykonac akcje leczenia.
3. Jesli Han ma punkty ruchu po otwarciu drzwi moze sie ruszyc. Jednak fabularny atak Gerrina nastepuje przed mozliwoscia ruchu (dopiero po przerwaniach kontynuuje sie normalna aktywacje Hana)

Mam nadzieje ze pomoglem.

MonaLizaTurbo - Sob 06 Lut, 2016

Tak, bardzo pomogłeś i bardzo dziękuję za podpowiedź, niestety rozegraliśmy tą misje nieco źle (ze względu na złą interpretacje zasad) i Han umarł ale trudno potraktujemy to jak życie, tutaj też się czasem mylimy. Dziś gramy dalej więc nie obiecuje, że nie będzie więcej pytań. Dzięki! pozdrawiam
Bardok - Wto 09 Lut, 2016

Jeszcze jedna ważna rzecz do Hana Solo jako Sojusznika - Sojusznicy mają dwie akcje jak każdy, ale NIE MOGĄ atakować dwa razy jak bohaterowie (chyba, że mają na karcie zdolność jakąś, która na to pozwala). We wszystkich zasadach traktuj Hana i sojuszników tak jak karty/figurki Imperium. On nie jest bohaterem i przez to jest mocno ograniczony względem ich.
PabloS70 - Pon 15 Lut, 2016

Witam,
i proszę o rozwianie moich wątpliwości. W rubryce ROZSTAWIENIE I PRZYGOTOWANIE w Specjalne przygotowania, jest zapis "Należy zwiększyć (O) o podwojony poziom zagrożenia i rozpatrzyć opcjonalne rozstawienie"
Czy przed pierwszą aktywacją ustawiam wskaźnik zagrożenia 2 x poziom zagrożenia i wstawiam figurki z grupy otwartej? Czy mogę tylko ustawić podwójne zagrożenie?
Z góry dziękuję za odpowiedź.

Bardok - Wto 16 Lut, 2016

Normalnie zaczynamy z Zagrożeniem 0, ale każda misja ma Poziom Zagrożenia przypisany według rozpiski Kampanii.

Dla przykładu weźmy misję o poziomie Zagrożenia 3. Gracz Imperium może więc zwiększyć Zagrożenie o dwukrotny poziom Zagrożenia - przesuwa licznik na 6 (2 razy 3 Poziom Zagrożenia) i może z grup otwartych teraz wystawić dodatkowe figurki płacąc Zagrożeniem. Jeżeli mu jakieś zostanie - przykładowo wziął tylko Sondę Imperialną - pozostałe 3 punkty zostają mu na koniec Tury, gdzie zwykle dostaje tyle Zagrożenia ile wynosi Poziom Zagrożenia danej misji.

Opcjonalne Rozstawienie działa tylko raz w momencie wspomnianym w misji.

PabloS70 - Sro 17 Lut, 2016

Dziękuję za odpowiedź. Od tygodnia przygotowuję się, z instrukcją w dłoni, do pierwszej rozgrywki. W sobotę startujemy w trzyosobowym składzie. Gra wydaje się być niesamowita, a klimat SW robi swoje. Dodatki kupiłem, figurki maluję, żona kiwa głową z politowaniem. Moc będzie ze mną. Oczywiście ta ciemna, bo zaczynam Imperium.
PabloS70 - Czw 18 Lut, 2016

Jeszcze jedno pytanie odnośnie odpoczynku i leczenia.
Leczyć figurkę lub bohatera można tylko zdolnościami z kart. Bohater może odpocząć, gdy ma przynajmniej jeden żeton zmęczenia, wtedy leczą się również rany. Czy to oznacza, że nie można odpoczywać, (nie mając zmęczenia) żeby wyleczyć tylko rany?

Bardok - Czw 25 Lut, 2016

Imperium lub Sojusznik może Leczyć się tylko, jeżeli na karcie ma tak wypisane.

Bohaterowie mają dwa sposoby leczenia poza kartami:

1. W każdym Ataku jaki przeprowadzają mogą wydać 1 Błyskawicę, żeby wyleczyć 1 Zmęczenia.

2. Mogą wydać Akcję na Odpoczynek, żeby wyleczyć tyle Zmęczenia ile wynosi ich Wytrzymałość.

W każdym z tych wypadków - jeżeli Bohater leczy Zmęczenie to po wyleczeniu go cały nadmiar leczy Obrażenia. Jeżeli nie ma żadnego Zmęczenia - dalej może odpoczywać czy wydawać Błyskawice żeby wyleczyć Obrażenia.

PabloS70 - Sro 02 Mar, 2016

Dziękuję za odpowiedzi, bardzo przydatne. Gramy już drugą kampanię i świetnie się bawimy, ale...
Niestety bywa, że powtarzamy misje fabularne, co bardzo ułatwia grę rebeliantom i zabiera element zaskoczenia. Wiem, że za chwilę będą nowe dodatki, które kupię, ale napisanie nowych misji fabularnych kampanii bardzo urozmaici rozgrywkę. Nowe misje poboczne, są tworzone z dodatkami. Stąd moje pytanie: Czy producent przewiduje napisanie nowych kampanii na bazie figurek, kafelków z podstawowej wersji?
Pozdrawiam.

Bardok - Sro 09 Mar, 2016

Przy drugiej kampanii przyjęliśmy zasadę, żeby nie powtarzać misji fabularnych - więc nawet jeżeli według scenariusza mamy rozegrać misje po wygranej Rebelii rozgrywamy przeciwną - po wygranej Imperium. W ten sposób się nie powtarzają.

Wątpię, żeby producent chciał dać kampanię wykorzystującą podstawkę. Wolą zarabiać na nowych produktach.

Jednakże fani pewnie coś w końcu stworzą. Do Descenta jest edytor scenariuszy na ffg stronie, więc dużo by pomogło gdyby SW też się tego doczekało.

A na razie zostaje kupno Bliźniaczych Cieni, gdzie znajdziemy mini kampanię i czekanie na Powrót na Hoth i pełnoprawną dużą kampanię....

ttrotyl - Pon 14 Mar, 2016

Mam następujące wątpliwości:
1. Karta dowodzenia: "Zabójcza celność" pozwala na dodanie 2 celności do wyniku ataku.
Czy muszę ją użyć przed rzutem kośćmi, czy mogę użyć po rzucie, gdy widzę, że te dwa pkt są mi bardzo przydatne.

2. Czy od zdolności Dartha Vadera "Duszenie mocą" można bronić się rzutem kości obrony, czy duszenie działa z automatu?

Bardok - Pon 14 Mar, 2016

1. Tylko i wyłącznie PO rzucie kościami. Wtedy dodajemy modyfikatory, jeżeli jakieś możemy.

2. Niestety nie można się przed tym bronić w żaden sposób - nawet automatyczna obrona jest ignorowana.

ttrotyl - Pią 22 Kwi, 2016

Nowe wątpliwości.
Tryb skimrish - jednostka Trandoshański łowca. Jego cechy to Nieustępliwy i Strzelba rozpryskowa.
Rozumiem, że jeżeli atakuję nim wroga i jednostka atakowana spełnia obydwa warunki, czyli jest w promieniu 3 pól a w dodatku z nim sąsiaduje (bo skoro sąsiaduje to na pewno jest w promieniu 3 pól) to obydwa efekty działają z automatu.

wektoor - Sob 23 Kwi, 2016

Dokładnie tak.
Bardok - Pią 13 Maj, 2016

W Misji Chwila Prawdy trzeba zdawać test, żeby otworzyć terminal i wygląda ten zapis tak:

(3 "pięść" lub "oczko") - moje pytanie jest takie - albo 3 testy Pięści, albo 1 test oczka, czy 3 testy tego lub tego?

Bardok - Pią 13 Maj, 2016

Ok, sam sobie znalazłem w instrukcji, że taki test wymaga 3 sukcesów z dowolnej kombinacji tych dwóch symboli. :) Zostawiam, bo może komuś się przyda ;)
Greg123 - Pią 13 Maj, 2016

Czy jeżeli broń ma zdolność że za błyskawicę jest dodatkowe trafienie, a wyrzuciłem trzy błyskawice i trafienie, to mogę zadać w sumie 4 trafienia czy tylko 2, a resztę błyskawic sporzytkować na inne zdolności postaci?
mord - Nie 15 Maj, 2016

Jedna zdolność za jedną błyskawicę. Nie możesz wydać trzech błyskawic na tą samą zdolność. Wszystkie muszą być inne. Np jedna na dodatkowe obrażenie , druga na krwawienie a trzecią sobie zdejmujesz zmęczenie.[/code]
mord - Nie 15 Maj, 2016

Misja "Proste Zadanie"
Jeden z bohaterów musi przejąć "formułę" . Czy bohaterowie mogą sobie podawać "formułę" czy tylko figurka która ją podniosła , może ją nieść ?

Bardok - Czw 14 Lip, 2016

Niestety nie. Bohater nie może przekazać karty bądź żetonu nikomu - jedynie gdy zostanie ranny upuszcza go.

Jednakże nie ma to kompletnie sensu, więc my gramy na home-rule, że jeżeli postacie są obok siebie to mogą przekazać token czy kartę ze skrzynki jako akcję.

darthjacek - Sob 30 Lip, 2016

Hej!

Mam problem z zasadą :

Ramy czasowe
Każda kampania odbywa się w określonych ramach czasowych,
oznaczonych liczbą. Ma to związek z zakresem liczbowym ram
czasowych, jaki można znaleźć na niektórych kartach misji
pobocznych oraz na części kart z zestawów agend.
Podczas przygotowywania kampanii należy odłożyć na bok
wszystkie karty misji pobocznych, których zakres liczbowy nie
obejmuje liczby powiązanej z kampanią. Tych kart nie można
dołączyć do talii misji pobocznych.

Jak i kiedy ustala się liczbę kampanii ?

pozdrawiam Jacek

Shantruin - Nie 31 Lip, 2016

Nie ustala, jest zdefiniowana i podana w przygotowaniu kampanii. Dla podstawki jest to 4 (albo 3, nie pamiętam), dla Powrotu na Hoth to 5 :)
darthjacek - Nie 31 Lip, 2016

No właśnie w podstawce jest podane 3 ( myślałem, że to tylko przykład) :wink:

A co do bliźniaczych cieni ? tam nie mogę znaleźć informacji na ten temat..

Shantruin - Pon 01 Sie, 2016

W przypadku mini kampanii Twin Shadows i Bespin Gambit grasz zawsze określone misje, nie tworzysz w ogóle talii misji pobocznych, więc przedziały czasowe w zasadzie Cię nie interesują ;)
Bardok - Czw 04 Sie, 2016

Jedna uwaga - jeżeli chcesz wykorzystać misje z Bliźniaczych Cieni jako misje poboczne traktuje się je jako pasujące do każdej kampanii bez względu na linie czasowe.

Ogólnie to Linie czasowe mają pokazywać kiedy dana misja się dzieje, to jakbyś podawał lata w których może ona wystąpić. Dla przykładu, żeby nie było misji, która każe ci zniszczyć gwiazdę śmierci już po jej zniszczeniu w innych kampaniach. (to tylko przykład, nie niszczy się gwiazdy śmierci... chyba ;) ).

Shantruin - Pią 05 Sie, 2016

Generalnie nigdzie nie jest to napisane wprost, ale na podstawie kampanii można szacować, że:

3 - to okres zaraz po Nowej Nadziei
4 - okres między NN a Imperium
5 - to okres zaraz po Imperium Kontratakuje

slimak - Sob 29 Paź, 2016

Mam kilka pytań:

1. Czy przyjazne figurki blokują pole widzenia (LoS) ? w instrukcji, w przykładzie na stronie 26 jest: "Lini pola widzenia nie można wytyczać przez drzwi, ściany, figurki nie będące cele ani blokujący teren". Czy dotyczy to wszystkich figurek czy tylko wrogich ?

2. Czy jeżeli w w opisie misji pojawia się, że należy rozstawić grupę z rezerw to czy płaci się za nią zagrożeniem czy nie ? Za opcjonalne rozstawienia płacę normalnie, ale co z tymi z opisu misji ?

3. Wiem, że AT-ST nie może wchodzić do pomieszczeń, ale czy z zewnątrz może strzelać do wewnątrz ? Czy są jakieś ograniczenia ? (np. w misji "Pod Oblężeniem", gdzie możemy rozstawić AT-ST czy ma to sens, czy jest to po prostu gadżet)

4. Czy możecie mi wyjaśnić o co chodzi dokładnie z drzwiami w misji "Mroczna Obsesja" ?
Na początku (specjalne przygotowania) mają być otwarte. Bohaterowie mogą zamknąć te najbliżej miejsca sabotażu (z tego wynika, że tych dalej nie mogą, to po co są na planszy, skoro są otwarte i nie można ich zamknąć ?)

5. Czy Imperium ma jakiekolwiek szanse w misji "Pod Oblężeniem" ? Pokonanie bohaterów to masakra, szczególnie, że mogą się 2 x leczyć w swojej aktywacji, a zajęcie 4 pozycji (jak trzeba jeszcze niszczyć drzwi) w te 8 rund to też niemożliwe.

6. Czy w grupach otwartych można mieć elity ? Czy mogą to być dowolne jednostki (np. Takie które nie wystąpiły jeszcze w grze)

7. Opłaca się grać misje przymusowe ?

kotul - Nie 30 Paź, 2016

1. Tak, przyjazne figurki blokuja pole widzenia.
2. Jesli w misji pisze ze cos pojawia sie na planszy to nie placi sie punktami
3. Tak, moze strzelac.
4. Nie znam polkiej wersji - to misja z podstawki ?
5. Mi sie udalo wygrac imperium. Skupienie ognia na jednych drzwiach + zabranie w otwartych grupach drugich szturmowcow + nexu powinno pomoc.
6. Tak - pamietaj tylko ze nie mozna miec jednostek elitarnych jesli sie ich wczesniej nie zdobedzie.
7. Mysle ze tak. Ale malo gralem w kampanie.

slimak - Pon 31 Paź, 2016

Dzięki za odpowiedź.

Nie wiedziałem, że elity trzeba też odblokować tak jak postacie unikalne (te z kwadracikiem przed nazwą).

Misja z ptk 4 to misja z figurki Lorda Vadera.

slimak - Wto 01 Lis, 2016

Przeglądałem instrukcje i nigdzie nie mogę znaleźć informacji o tym, że elitarne jednostkib (NP szturmowcy) nie mogą być w grupach otwartych. Sojusznicy z czarna kropka przed nazwa muszą być odblokowani, ale o elitach nic nie ma.
N0zsFeratu - Pią 23 Gru, 2016

Witam serdecznie.
Mam gruby problem w związku z interpretacją jednej zasady. W Bespinskim gambicie wszedł stan "ukrycie", odejmuje on od celności. Wiadomo,ten parametr ma wpływ w ataku strzeleckim,a jak się to będzie miało do karty-dodatek: "tajność". W tej karcie napisane jest,ze atak wręcz musi mieć min 1celność w ataku,na kościach. Możecie poratowac?

basai - Wto 31 Sty, 2017

Mocno zastanawiam się nad zakupem bo jestem maniakiem wszelkich gier z figurkami, jednak mam kilka pytań, które mi się nasunęły po kilku godzinach oglądania recenzji i innych filmików na yt:

1) Z tego co wywnioskowałem nie wszystkie postacie mają swoje figurki a jedynie żetony. Możecie mi napisać jak dużo jest takich postaci?
2) Rozumiem, że nabywając fale dodatków, można wymieniać te żetony na figurki ale co z postaciami takimi jak np. Han Solo ? on też bierze jakoś udział w kampanii?
3) Czy grający rebelią mają w kampanii do dyspozycji tylko bohaterów czy też mogą jakoś dokładać sobie rebeliantów na plansze? (mowa o kampanii)
4) Jeszcze dodatkowe pytanie a pro po fal dodatków. W pierwszej fali mamy IG 88 który jest oznaczony na zielono? Co to oznacza?

Pewnie pytania głupie jednak nie mogę nigdzie znaleźć odpowiedzi a jestem tak "podjarany", że pewnie mi odpowiedzi gdzieś umknęły. :)

Gothik - Sro 01 Lut, 2017

basai napisał/a:
1) Z tego co wywnioskowałem nie wszystkie postacie mają swoje figurki a jedynie żetony. Możecie mi napisać jak dużo jest takich postaci?
2) Rozumiem, że nabywając fale dodatków, można wymieniać te żetony na figurki ale co z postaciami takimi jak np. Han Solo ? on też bierze jakoś udział w kampanii?
3) Czy grający rebelią mają w kampanii do dyspozycji tylko bohaterów czy też mogą jakoś dokładać sobie rebeliantów na plansze? (mowa o kampanii)
4) Jeszcze dodatkowe pytanie a pro po fal dodatków. W pierwszej fali mamy IG 88 który jest oznaczony na zielono? Co to oznacza?


1. Zestaw Podstawowy - 7
Bliźniacze Cienie - 3
Powrót na Hoth - 4
Bespiński Gambit - 4

2,3 - Jeśli wykonasz w kampanii jakąś misję, która pozwoli Ci pozyskać Sojusznika (np. Hana Solo), możesz wystawiać go na planszę obok bohaterów i grać nim we wszystkich kolejnych misjach. Możesz jednak wystawić tylko jednego Sojusznika na misję (czyli Han i Chewbacca razem się raczej nie pojawią :( )

4. Zielony kolor oznacza, że IG-88 należy do trzeciej oprócz Imperium i Rebelii frakcji w grze - Łotrów i Szumowin.

basai - Pią 17 Lut, 2017

Tych pytań chyba nie było:

1)Czy akcja Odpoczynku, może być wykorzystywana jak nie mam żadnych żetonów zmęczenia, tylko po to by leczyć swojego bohatera?
2) Dlaczego zestawy dodatkowe (te małe dodatki z pojedynczymi figurkami) mają dodatkową kartę rozstawienia? Przecież mam już jedną kartę np"Doborowego Gwardzisty".

Shantruin - Pon 20 Lut, 2017

1. Tak
2. Bo możesz nie mieć ;) Albo chcieć wystawić dwóch :)

basai - Sob 25 Mar, 2017

Mam z ekipą problem z Przebiciem i interpretacją słowa "zignoruj"... Przebicie 2 mam rozumieć jako:

a) minus dwa do obrony;
b) dostajesz 2 obrażenia na klatę i resztę obrażeń rozpatrujemy normalnie wedle kości.

Wiem że jestem trochę upierdliwy ale wolę się dopyta dla pewności kogoś bardziej doświadczonego :)

myszon - Nie 26 Mar, 2017

basai napisał/a:
Mam z ekipą problem z Przebiciem i interpretacją słowa "zignoruj"... Przebicie 2 mam rozumieć jako:

a) minus dwa do obrony;
b) dostajesz 2 obrażenia na klatę i resztę obrażeń rozpatrujemy normalnie wedle kości.

Wiem że jestem trochę upierdliwy ale wolę się dopyta dla pewności kogoś bardziej doświadczonego :)


a) Tak (ignorujesz maksymalnie dwie osłony)
b) Nie.

Innymi słowy, jeżeli wyżucisz np. dwa obrażenia na kości/ach, a twój przeciwnik trzy osłony to zadajesz celowi ataku jedno obrzażenie.

Jeżeli przyjmiemy odwrotnie trzy obrażenia na dwie osłony, cel dostaje trzy obrażenia.

BeKa79 - Pon 17 Kwi, 2017

Witam.
W czasie ostatniej gry powstała pewna wątpliwość odnośnie zdolności Gaarkhana i chciałbym się upewnić, że dobrze zrobiliśmy.

Mianowice nasz sympatyczny Wookie otrzymał w jednym ataku więcej niż 3 rany, ale jednocześnie został pokonany (ranny).
Czy w tej sytuacji jego zdolność "Furia" zadziała, czyli po odwróceniu karty postaci na stronę ranny bohater będzie "Skupiony"?

Zagraliśmy, że nie, ale wolę się na przyszłość upewnić.
Z góry dzięki

basai - Czw 04 Maj, 2017

Jestem po kolejnej rozgrywce gdzie powoli zbliżamy się do finału. Jednakże w misjach pobocznych powstało u mnie (gracza imperium) parę wątpliwości.

1) Jeżeli w rozstawieniu misji napisane jest że mam zwiększyć dwukrotnie poziom zagrożenia (normalnie jest 4) to do na moim kołowrotku zaznaczam, że mam 8 na start, czy co rundę dostaje 8?
2) Jeżeli bohaterowie mają kartę "legendarny" to kiedy, będą ranni to te dodatkowe 10 pkt też im przysługuję.

Wgl mam takie odczucie, że im dalej w fabule jesteśmy tym bardziej gracze rebelii są przekozaczone. Ostatnio zniszczyli mi Doborowego gwardzistę w 3 atakach.

Gothik - Pią 05 Maj, 2017

1. 8 na start, 4 co rundę.
2. Tak.

BeKa79 - Sob 06 Maj, 2017

Skoro już ktoś się w temacie odezwał, to nieśmiało przypomnę, że jakiś czas temu zadałem pytanko.
Wciąż tęsknie czekam na odpowiedź.

myszon - Nie 07 Maj, 2017

BeKa79 napisał/a:
Witam.
W czasie ostatniej gry powstała pewna wątpliwość odnośnie zdolności Gaarkhana i chciałbym się upewnić, że dobrze zrobiliśmy.

Mianowice nasz sympatyczny Wookie otrzymał w jednym ataku więcej niż 3 rany, ale jednocześnie został pokonany (ranny).
Czy w tej sytuacji jego zdolność "Furia" zadziała, czyli po odwróceniu karty postaci na stronę ranny bohater będzie "Skupiony"?

Zagraliśmy, że nie, ale wolę się na przyszłość upewnić.
Z góry dzięki


Wookie dostanie znacznik skupienia ten ostani raz w danym scenariuszu. W momencie zadania 3 lub więcej ran gra sprawdza czy "odpala" się jakaś zdolność i w tym momencie bohater "skupia" się. Następnie gra dostaje informacje, że postać otrzymała dostateczną ilość ran aby uznać ją za pokonaną, a w efekcje ranną i dopiero w tym momencie traci zdolność do "furii". Przepraszam nie mam karty przed sobą i piszę z pamięci. Mam nadzieję, że rozwiałem Twoje wątpliwości.

BeKa79 - Nie 07 Maj, 2017

Dzięki za odpowiedź.

Wychodzi na to, że dwa razy niechcący oszukałem biednego Wookiego (nie szkodzi, po prostu później wygrali :razz: )

myszon - Nie 07 Maj, 2017

Poczytaj co to jest Trigger i Ability. Ułatwi to w przyszłości rozwiązywanie podobnych problemów. Powodzenia w kampani.
KamKow - Wto 13 Cze, 2017

Cześć,
Na wstępie chciałbym zaznaczyć, ze jestem wręcz zaskoczony postami jakie tutaj przeczytałem odnośnie zbalansowania gry. Dochodzę do wniosku, ze albo jestem mega słabym graczem albo nie do końca zrozumieliśmy z kolegą zasady gry w IA.

Czytając posty odnośnie misji Pod Oblężeniem odnoszę wrażenie ze jednak coś jest z nami nie tak. Mój kolega prowadzi imperium a ja gram 4 herosami rebelii. Jeśli dobrze mój kolega zrozumiał zasady to praktycznie przy końcu każdej rundy dostaje pkt zagrożenia plus dodatkowe z misji co daje mu praktycznie 8-9pkt co rundę dzięki czemu może kupić sobie nowe ludki. Ja osobiście rozpocząłem misje z podejściem dwoma herosami do grupy szturmowców a dwoma pozostałem w bazie i strzelałem za drzwi. Może raz czy dwa na grę zdarzyło sie żebym zabił ludka za jednym strzałem. Natomiast podejście Wookiem (melee) do szturmowców jest równoznaczne z śmiercią w dwie tury miśka.

Być może ja jestem do duoy grajkiem ale wydaje mi sie ze coś jest mimo wszystko nie tak. Niestety nie mn dostępu do instrukcji wiec sprawdzić pewnych rzeczy nie mogę. Ale nie do końca wydaje mi sie fair ukrywanie celów misji (dodatkowa misja Han Solo) czy tez dodawanie z dupy pkt zagrożenia praktycznie co rundę. Dokupywanie ludkow - od czego zależy wybór kart wsparcia MG? Ziomek twierdzi ze może sobie wybierać kogo chce zabrać "na misje"....

Graliśmy wcześniej w Descenta i gra wydawała mi sie bardziej zbalansowana. Sprawiała mi więcej przyjemności. Teraz grany w IA i tak naprawdę to nie wiem nawet co mam zrobić w misji - albo otrzymuje info ze mam sie wyrobić w 6 rund. Co jest równoznaczne z tym ze muszę dosłownie zapierdalać herosami i biegać po planszy by niszczyć komputery i gra na dodatek co chwile wali mnie Fredem po pysku dorzucając wsparcie z kosmosu imperium.

Czy tylko na mam takie spostrzeżenia?

Dae - Sro 05 Lip, 2017

KamKow napisał/a:
Cześć,
Na wstępie chciałbym zaznaczyć, ze jestem wręcz zaskoczony postami jakie tutaj przeczytałem odnośnie zbalansowania gry. Dochodzę do wniosku, ze albo jestem mega słabym graczem albo nie do końca zrozumieliśmy z kolegą zasady gry w IA.

Czytając posty odnośnie misji Pod Oblężeniem odnoszę wrażenie ze jednak coś jest z nami nie tak. Mój kolega prowadzi imperium a ja gram 4 herosami rebelii. Jeśli dobrze mój kolega zrozumiał zasady to praktycznie przy końcu każdej rundy dostaje pkt zagrożenia plus dodatkowe z misji co daje mu praktycznie 8-9pkt co rundę dzięki czemu może kupić sobie nowe ludki. Ja osobiście rozpocząłem misje z podejściem dwoma herosami do grupy szturmowców a dwoma pozostałem w bazie i strzelałem za drzwi. Może raz czy dwa na grę zdarzyło sie żebym zabił ludka za jednym strzałem. Natomiast podejście Wookiem (melee) do szturmowców jest równoznaczne z śmiercią w dwie tury miśka.

Być może ja jestem do duoy grajkiem ale wydaje mi sie ze coś jest mimo wszystko nie tak. Niestety nie mn dostępu do instrukcji wiec sprawdzić pewnych rzeczy nie mogę. Ale nie do końca wydaje mi sie fair ukrywanie celów misji (dodatkowa misja Han Solo) czy tez dodawanie z dupy pkt zagrożenia praktycznie co rundę. Dokupywanie ludkow - od czego zależy wybór kart wsparcia MG? Ziomek twierdzi ze może sobie wybierać kogo chce zabrać "na misje"....

Graliśmy wcześniej w Descenta i gra wydawała mi sie bardziej zbalansowana. Sprawiała mi więcej przyjemności. Teraz grany w IA i tak naprawdę to nie wiem nawet co mam zrobić w misji - albo otrzymuje info ze mam sie wyrobić w 6 rund. Co jest równoznaczne z tym ze muszę dosłownie zapierdalać herosami i biegać po planszy by niszczyć komputery i gra na dodatek co chwile wali mnie Fredem po pysku dorzucając wsparcie z kosmosu imperium.

Czy tylko na mam takie spostrzeżenia?


Grałem IA vs 4 postacie, przeszliśmy całą kampanie Rebeliantom udało się wygrać pierwszą i jedną poboczną, misje z Vaderem ale w niej dałem d...y bo kozaczyłem nim i padł :mrgreen: Resztę przegrali

Używałem talii na troopersów dodatkowo wygrałem misję środki produkcji. Praktycznie w każdej misji spamowałem szturmowców. Co z tego, że np wookie był napakowany i potrafił zadać 7 ran w jednym ataku potem odkupuje takiego trooperka tanio.
Wydaje mi się, że jest to efekt kaskady bo dzięki wygranym kupowałem sobie coraz lepsze karty. Pod tym kątem stoję na stanowisku, iż gra nie jest zbalansowana i IA gracz nie musi się zbytnio wysilać by wygrać.
Co do misji na czas to są ogólnie porażką bo z reguły czasu jest tyle by dobiec do stacji machając co najwyżej imperium po drodze :wink: :) Nikt z rebelii nie odnajdywał w tym funu

A i jeszcze jedno granie IA też za ciekawe nie jest bo polega tylko na przeszkadzaniu rebeliantom by nie dobiegli na czas. W descencie OL ma też swoje cele co urozmaica jego rolę.

W mojej opinie IA przegrywa z Descentem

Kret - Sob 19 Sie, 2017

Witam. Mam pytanie odnośnie towarzyszy. Czy tworząc śmieciowego droida jest on traktowany jako figurka imperium? Chodzi mi o sytuację w której zasady misji odnoszą się do figurek imperium, np gdy przy zakładniku znajduje się figurka imperium, bohater nie może przejąć zakładnika, czy wystarczy że stanie przy nim śmieciowy droid?
Etain - Czw 24 Sie, 2017

Kret napisał/a:
Witam. Mam pytanie odnośnie towarzyszy. Czy tworząc śmieciowego droida jest on traktowany jako figurka imperium? Chodzi mi o sytuację w której zasady misji odnoszą się do figurek imperium, np gdy przy zakładniku znajduje się figurka imperium, bohater nie może przejąć zakładnika, czy wystarczy że stanie przy nim śmieciowy droid?


Lepiej pytania zadawaj na grupie facebookowej Imperial Assault Polska.
A odnośnie Twojego pytania to nie jestem pewny ale według instrukcji Bespiński Gambit to śmiecowy droid powinien wystarczyc, zeby nie mogli odbic tego zakladnika (no chyba ze Merc w kampani nie liczy sie jako jednostka imperialna).

Towarzysz to nowy typ wspierającej figurki, którą
wprowadza się do gry w wyniku działania różnych
efektów i która jest powiązana z bohaterem lub grupą.
Towarzysz należy do stronnictwa tego bohatera lub grupy
i aktywuje się przed lub po aktywacji figurki (lub figurek),
z którą jest powiązany.
Kiedy towarzysz zostanie wprowadzony do gry, należy
umieścić jego kartę towarzysza odkrytą i w pozycji
przygotowanej obok karty rozstawienia lub arkusza
bohatera, z którymi dany towarzysz jest powiązany.
Następnie należy umieścić jego żeton na planszy zgodnie
z opisem efektu, który wprowadził tego towarzysza do gry.
Towarzyszy obowiązują wszystkie normalne zasady
dotyczące figurek poza następującymi wyjątkami:
• Towarzysz nie blokuje pola widzenia, a wrogie figurki
nie wydają dodatkowego punktu ruchu, aby wejść na
pole zawierające towarzysza.
• Towarzysz może skończyć swój ruch na polu
zawierającym inną figurkę, a inna figurka może
skończyć swój ruch na polu zawierającym towarzysza.
• Towarzysza uważa się za sąsiadującego z każdą figurką
i obiektem na jego polu, a każdą z tych figurek
i obiektów uważa się za sąsiadujące z tym towarzyszem.
• Towarzysz nie może wykonywać akcji skorzystania
ani używać zdolności z kart klas, przedmiotów
i zaopatrzenia.
• Koszt figurki towarzysza wynosi 0 (patrz „Koszt figurki”
po prawej).
• Jeśli towarzysz wykonuje test atrybutu, ten test jest
automatycznie nieudany.
• Kiedy grupa powiązana z towarzyszem opuszcza grę,
towarzysz pozostaje w grze, ale nie może się aktywować,
chyba że efekt w grze pozwala temu towarzyszowi
aktywować się w ramach aktywacji innej grupy.
• W trakcie kampanii w grze może się znajdować
tylko jeden towarzysz każdego rodzaju. W trakcie
konfrontacji każdy gracz może mieć w grze jednego
towarzysza każdego rodzaju.
• Kiedy towarzysz zostaje wprowadzony do gry pod
kontrolą gracza, który miał już tego towarzysza w
grze pod swoją kontrolą, należy najpierw usunąć tego
towarzysza z planszy.
• W trakcie konfrontacji zdolności, które jasno mówią
o tym, że wpływają na towarzysza, mogą wpływać
wyłącznie na twojego towarzysza.

mizu - Pon 13 Lis, 2017

Hej :)

mam grę od kilku dni i mam pytanie interpretacyjne :)

W kwestii dodatkowego ruchu za wytrzymałość, czy gracze mogą wydać dowolna ilość zmęczenia aby otrzymać bonusowy ruch czyli np 4 zmęczenia za 4 ruchu i drugi raz 3 zmęczenia za 3 ruchu na jedna aktywację? Czy też należy to interpretować w taki sposób że gracze mogą wydać 1 zmęczenia za 1 pkt ruchu maksymalnie 2 razy na aktywację czyli bonusowy ruch jest ograniczony do 2?

Gothik - Wto 14 Lis, 2017

Tak - bonusowy ruch ograniczony jest do 2.
Dr7Who7 - Czw 14 Gru, 2017
Temat postu: Talia misji konfrontacyjnych
Czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć jak się tworzy talię misji konfrontacyjnych. Bo w ZASADACH KONFRONTACJI pisze na str. 4 pkt 3 PRZYGOTOWANIA KONFRONTACJI, że "gracz z inicjatywą tasuje swoją talię i dobiera jedną kartę". Szczegóły jej tworzenia są opisane niby na str. 6, ale tam w sumie jest powtórzone to samo oraz zdanie :"Gracze nie mogą wybierać ani dostosowywać do swoich potrzeb zestawów kart tworzących ich tali konfrontacji".
To jak je w końcu stworzyć? :/

myszon - Czw 14 Gru, 2017

Trochę wyrwałeś z kontekstu.
1. Gracz z inicjatywą losuje, a nie dobiera kartę konfrantacji ze Swojej talii.
2. Tutaj wydawca przestrzega przed preparowaniem tali pod Siebie, czyli tak dobranie kart misji aby Twoja Armia miała jak największe szanse. A zamysł twórców jest taki,że
- masz stworzyć armię, która poradzi sobie z jak największą liczbą dostępnych misji z kart konfrontacji. Czyli to armia ma być The Best a nie twoja oszukana talia.

Mam nadzieję, że rozwiałem wątpliwości. Powodzenia w bitwach z przyjaciółmi i na turniejach.

M.

PabloS70 - Nie 17 Gru, 2017

Witam,
czy i ewentualnie kiedy zostanie przetłumaczona ciekawa aplikacja Legends of the Alliance.
Połączenie gry planszowej z komputerem ... może być ciekawie.

gajus21 - Sob 24 Mar, 2018

Czy ktoś mógł by mi dokładniej wytłumaczyć co daje umiejętność imperialnego dowódcy Rozkaz?
Etain - Nie 25 Mar, 2018

że inna figurka w promieniu 2 pól może wykonać ruch. Aczkolwiek wyszła errata i ta umiejętność się trochę zmieniła. Teraz nie daje całego ruchu tylko 2 pola. Pytania raczej kieruj na grupie fb Imperial Assault Polska. Tutaj mało kto zagląda
Dedal - Pon 26 Mar, 2018

"Wybierz inną przyjazną figurkę w promieniu 2 pól.
W kampanii ta figurka może przerwać, aby wykonać ruch.
W konfrontacji ta figurka zyskuje 2 punkty ruchu"
to z FAQa :)
więc trochę zależy czy grasz kampanie czy konfrontacje :)

mizu - Czw 15 Lis, 2018

Hej :)
mam pytanie ws. kampanii z dodatku królestwo jabby. Po pierwszej misji mamy przygotować dwie misje kampanii fabularnej "Wysoka cena" i "Wrogie negocjacje" w jakiej kolejności należy rozegrać misje fabularne?
Gracze mogą wybrać, czy też misja jest losowana?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group