galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

Armada - dyskusja ogólna - Zasady

Patsy - Pon 16 Mar, 2015
Temat postu: Zasady
No i pojawiły się zasady do Armady, a więc w końcu mamy solidny konkret nad którym można podyskutować:

https://www.fantasyflight...ady-for-battle/

Barbus - Wto 17 Mar, 2015

Size Class
Each ship belongs to a size class as described
below:
• CR90 Corvette: Small
• Nebulon-B: Small
• Victory-class Star Destroyer: Medium


Hmm, hmm :wink:

aryss - Wto 17 Mar, 2015

No nasze portfele mogą się zacząć już obawiać o cene Executora ( bo ten stateczek na dużej podstawce imo wyląduje :D )
Barbus - Wto 17 Mar, 2015

Myślę, że na dużej podstawce wypuszczą Imperiala. Executora bym się nie spodziewał.
Patsy - Wto 17 Mar, 2015

Zgadzam się z tym że na dużej podstawce wyląduje ISD i pewnie krążowniki Mon Calamari. Co do egzekutora to jego pojawienia bym nie przekreślał, ale wtedy będzie on klasą statku samą dla siebie (tak jak w x wingu pojawiła się Koreliańska Korweta), ostatecznie to:

"The ship models in Star Wars: Armada are produced at a relative scale, not at a true
scale. This decision allows the beloved, iconic ships of the Star Wars universe to appear
as feasible game components while still representing the relative size of all ships in
relation to each other."

a wiec skala w Armadzie jest pojęciem względnym i jak FFG uzna że wprowadzenie egzekutora będzie dla nich opłacalne to tak zrobią.

Barbus - Wto 17 Mar, 2015

Ha, o wilku mowa. FFG ogłosiło na festiwalu GAMA 2015 plany wydawnicze dotyczące Armady. W fali drugiej: Imperial Star Destroyer, Home One, Imperial Raider. Oprócz tego w grze pojawi się Sokół Millenium.
Barbus - Wto 17 Mar, 2015

https://community.fantasyflightgames.com/index.php?/topic/138153-wave-2-announced/ na pierwszej stronie wątku zdjęcia wszystkich dodatków.
Mitril - Nie 05 Kwi, 2015

Witam,

Mam prośbę o wyjaśnienie kwestii kiedy używa się żetonów rozkazów. Mam wiedzę, jak używać wskaźnika rozkazów, ale nie mam pewności, co do samych żetonów. Będę bardzo wdzięczny za wyjaśnienie.

Z góry dziękuje i pozdrawiam,
Kalins

Barbus - Nie 05 Kwi, 2015

Strona 12. w instrukcji.
Mitril - Nie 05 Kwi, 2015

Barbus,

To wiem, że strona 12, jednak nadal nie rozumiem istoty tych rozkazów:
- czy to jest tak, że jeśli używasz wskaźnik rozkazu Nawigowanie, to po jego zużyciu kładziesz przy statku żeton z tym rozkazem, który pozostaje na dalsze tury gry. Czy pozostaje bez końca aż do końca gry?
- czy jeśli w kolejnej turze wybierzesz wskaźnik Koncentracja Ognia, to po jego zużyciu kładziesz żeton Koncentracja Ognia, który możesz używać w kolejnych turach?
- czy tez jest tak, że zużywasz wskaźnik rozkazu, aby umieścić żeton rozkazu?

Będę wdzięczny za proste wyjaśnienie, bo nie łapię opisu ze strony 12.

Pozdrawiam,
Kalins

Barbus - Nie 05 Kwi, 2015

Jeśli chcesz zachować rozkaz na kolejne tury, to odrzucasz wskaźnik od razu po jego odsłonięciu bez rozpatrywania jego efektu. Przypisujesz do statku żeton, który będzie leżał przy nim do momentu, kiedy postanowisz go zużyć.
Mitril - Nie 05 Kwi, 2015

Barbus,

Dziękuje za wyjaśnienie.

Pozdrawiam,
Kalins

Mitril - Wto 07 Kwi, 2015

Witam,

kolejne pytanie w zakresie zasad:

- z jaką początkową szybkością zaczynamy grę?
- rozumiem, że punkty "Inżynier" można wykorzystywać wielokrotnie w trakcie gry, używając do tego "Wskaźnika" lub "Żetonu rozkazu"?

Z góry dziękuję za wyjaśnienia.

Pozdrawiam,
Kalins

Barbus - Wto 07 Kwi, 2015

Prędkość początkowa dla wszystkich statków wynosi 2. Punkty inżynierii są nie wyczerpują.
efendi - Wto 07 Kwi, 2015

Witam,
Jestem po dwóch grach i mam takie pytanka.
1 . Czy koncentracja ognia działa tez na atak STATEK -> ESKADARA ??
2 . Co sie dzieje jak STATEK częściowo wyleci poza obszar walki?
3. Czy w core set czarnymi kośćmi to ktoś rzuca/używa?

Barbus - Wto 07 Kwi, 2015

1. Tak
2. Zostaje zniszczony (strona 5. kompletnych zasad, akapit "Obszar Gry").
3. Tak, niszczyciel klasy Victory I.

efendi - Wto 07 Kwi, 2015

Barbus napisał/a:
1. Tak
2. Zostaje zniszczony (strona 5. kompletnych zasad, akapit "Obszar Gry").
3. Tak, niszczyciel klasy Victory I.


1. Tak czyli dotyczy to ataku na wszystkie eskadry w danej strefie?

Barbus - Wto 07 Kwi, 2015

Nie, bo każdy atak przeciwko eskadrom jest rozpatrywany osobno, a żeton i wskaźnik działają na jeden atak po czym je wydajesz.
Mitril - Wto 07 Kwi, 2015

Barbus,

dziękuję za wyjaśnienie moich zapytań.

Pozdrawiam,
Kalins

Mitril - Czw 09 Kwi, 2015

Witam,

mam pytanie odnoście grania na pełnych zasadach z kartami celów i tak:

1/ ten kto ma pierwszeństwo wybiera jeden z trzech celów, które są w posiadaniu drugiego gracza;
2/ w zależności od wybranego celu, albo dodaje się określoną wartość punktową podaną w dolnym prawym rogu karty za realizację celów, bądź też stosuję się zasadę określoną w tekście karty.
3/ bez względu na rodzaj karty celem jest zniszczenie wrogiej floty, a realizacja celów może w tym pomóc.
4/ mając zestaw startowy na ile punktów proponowalibyście rozgrywkę, grając z użyciem zasad Floty i bazując na podstawowym zestawie - 180 pkt. na stronę?

Z góry dziękuję za komentarz.

Pozdrawiam,
Kalins

Sauzi - Sob 18 Kwi, 2015

Co się dzieje z trafieniami krytycznymi? Biore na cel statek przeciwnika. Dokładnie celuje w przód gdzie są jeszcze osłony i co się dzieje wtedy z krytycznymi tafieniami. Tarcze je pochłaniają? Czy ignoruje osłony i normalnie wbijam te trafienia krytyczne? Proszę o odpowiedz bo mam wątpliwości.
Barbus - Sob 18 Kwi, 2015

Tarcze pochłaniają, chyba że masz jakąś specjalną zdolność. Np. Luke Skywalker traktuje statki tak, jakby nie miały tarcz, więc bija od razu karty.
Patsy - Sob 18 Kwi, 2015

Tak sprecyzuje, tarcze pochłaniają hity, ale jeśli już jakiś wejdzie i ciągniesz karty uszkodzeń, a wśród hitów jest choć jeden krytyk, to pierwsza dociągana przez Ciebie karta jest obrażeniem krytycznym. Oczywiście krytyki możesz wykorzystać w inny sposób poprzez odpowiednie karty ulepszeń (np. Impulsu przeciążającego). Wtedy tarcze mogą na nie w ogóle nie wpływać, zgodnie z zasadami odpowiedniego ulepszenia.
Mitril - Wto 21 Kwi, 2015

Witam,

mam prośbę o wyjaśnienie zasady "Escort", która jest na kartach X-Wingów o Luka.
Z góry dziękuję.

Pozdrawiam,
Kalins

Czubaka - Wto 21 Kwi, 2015

Mitril napisał/a:
Witam,

mam prośbę o wyjaśnienie zasady "Escort", która jest na kartach X-Wingów o Luka.
Z góry dziękuję.

Pozdrawiam,
Kalins


Witam. To dość proste. Jeśli jesteś zaangażowany w starcie z myśliwcami wroga i posiadasz cechę "Escort", obce myśliwce nie mogą atakować szwadronów bez tej cechy, chyba że wykonują "counter attack".

Przykład: Na stole ty i przeciwnik macie po dwa szwadrony myśliwców. Każdy ustawiony jest w zasięgu 1 od wszystkich pozostałych. Są więc związane walką. Z twojej strony są to: szwadron X-wing'ów (escort) oraz szwadron myśliwców XYZ (bez specjalnych umiejętności). Przeciwnik posiada: szwadron Tie Fighterów i szwadron Tie Interceptor'ów.

Podczas swej aktywacji twój przeciwnik chciałby zaatakować jednym ze szwadronów Tie'ów twój szwadron XYZ, jednak prócz niego w zasięgu strzału szwadron X-wingów. Mimo chęci zaatakowania szwadronu XYZ twój oponent, jeśli chce atakować, musi wybrać na cel szwadron posiadający cechę "escort".

Ten sam scenariusz powtórzy się w przypadku zaatakowania szwadronu XYZ przez szwadron Interceptorów. Chyba, że atak tych ostatnich nastąpi w wyniku wykorzystania cechy "Counter" (tzn. zostanie sprowokowany przez szwadron XYZ atakiem na szwadron Interceptorów).

Jeśli w zasięgu 1 zabraknie szwadronu z cechą "Escort" wybór celu ataku (w zasiegu 1 oczywiście) będzie przebiegał bez ograniczeń.



Mówiąc prosto. Cecha "escort" oznacza, że opisany nią szwadron może zapewniać osłonę myśliwską innym jednostką tego samego gracza. Głównie bombowcom. Jeśli chcesz wyrządzić im krzywdę, musisz przebić sie przez obstawę :wink: .

Mam nadzieję, że wszystko jasne ;].

Barbus - Sro 22 Kwi, 2015

Mówiąc krócej i prościej: jeśli po pojawieniu się dodatków z myśliwcami jakaś eskadra będzie związana walką z eskadrą X-Wingów i eskadrą np. Y-Wingow, to nie będzie mogła zaatakować tych drugich dopóki nie zniszczy pierwszych. Na razie ta umiejętność nie ma znaczenia.
Mitril - Sro 22 Kwi, 2015

Czubaka, Barbus,

bardzo dziękuję za wyjaśnienie zasady.

Pozdrawiam,
Kalins

Grichalk - Pią 24 Kwi, 2015

Barbus napisał/a:
Nie, bo każdy atak przeciwko eskadrom jest rozpatrywany osobno, a żeton i wskaźnik działają na jeden atak po czym je wydajesz.


Najpierw tworzysz pulę kości ataku.
Np. Statki przeciwko eskadrom mają tylko 1 niebieską kość (zazwyczaj). Z koncentracji ognia do puli możemy dołożyć kolejną niebieską.
A wiec wszystkie eskadry w arku obrywają z obu kości, zasada atakowania statkami eskadr.

W innym przypadku statek mający tylko jedną kość w puli, musiałby wybierać, w którą eskadrę w arku strzelać z jednej kości.

Barbus - Pią 24 Kwi, 2015

Chyba niedokładnie przeczytałeś zasady. Każdy atak przeciwko eskadrom rozpatrywany jest osobno i tak, jak każdy inny polega na wykonaniu następujących kroków:
1. Wybór celu - wybierasz jedną z eskadr, w którą może strzelać atakująca sekcja
2. Rzut kośćmi - teraz formujesz pulę, czyli bierzesz tę zwyczajową jedną kość przeciwko eskadrom i nią rzucasz, ewentualna dodatkowa kostka NIE NALEŻY do puli ataku, bo rozkaz nie jest jeszcze wykorzystywany
3. Rozpatrzenie efektów ataku - dopiero teraz decydujesz, czy wykorzystujesz rozkaz koncentracji żeby dorzucić kość.
4. Wykorzystanie żetonów obrony.
5. Rozpatrzenie uszkodzeń.
6. WYBÓR DODATKOWEJ ESKADRY JAKO CELU, cytując "jeśli atakujący to statek, a broniącym się była eskadra, atakujący może wybrać kolejną eskadrę jako cel ataku, a następnie powtórzyć kroki od 2 do 6". Jeśli w poprzednim ataku wykorzystałeś(czyli odrzuciłeś i umieściłeś na karcie statku) rozkaz koncentracji, to w 3. kroku kolejnego ataku już go nie masz.

Wszystko z 2. strony kompletnych zasad.

Mitril - Pon 27 Kwi, 2015

Witam,

mam pytanie o zasadę opisaną na karcie celu "Rywalizacja o Placówkę". Otóż na końcu rundy zapisane jest, że: "każdy z graczy sumuje wartości rozkazów statków w dystansie 1 od stacji. Gracz z wyższą sumą otrzymuje 1 żeton zwycięstwa".

Moje pytanie brzmi - co mam rozumieć przez sformułowanie zapisu o sumowaniu wartości rozkazów? Czy tu chodzi o ilość żetonów rozkazów, czy coś innego? Będę wdzięczny za rozjaśnienie w temacie.

Pozdrawiam,
Michał

Sunrider - Pon 27 Kwi, 2015

"Wartość rozkazów" to liczba punktów zapisana na karcie każdego statku w kategorii "Rozkazy" (Pierwsza od góry, pod obrazkiem statku). A przynajmniej tak to rozumiem.

Grając z tym celem, sprawdzam które statki są w zasięgu 1 od stacji i podsumowuję dla każdej strony ilość owych punktów rozkazów ze statków w zasięgu.

Czubaka - Wto 28 Kwi, 2015

Sunrider napisał/a:
"Wartość rozkazów" to liczba punktów zapisana na karcie każdego statku w kategorii "Rozkazy" (Pierwsza od góry, pod obrazkiem statku). A przynajmniej tak to rozumiem.

Grając z tym celem, sprawdzam które statki są w zasięgu 1 od stacji i podsumowuję dla każdej strony ilość owych punktów rozkazów ze statków w zasięgu.


+1

Mitril - Wto 28 Kwi, 2015

Witam,

dziękuje za wyjaśnienie.

Pozdrawiam,
Kalins

Mitril - Sro 29 Kwi, 2015

Witam,

mam pytanie o zasadę karty "Dodonna's Pride".
Chodzi mi o następującą sytuację:
- atakuję strefę Destroyera, który ma jeszcze tarczę.
- rzucam kośćmi i jednym z uzyskanych wyników jest niebieski krytyk.
Czy w takiej sytuacji, gdzie Destroyer ma jeszcze tarczę zasada Dodonna's Pride działa, czy też dopiero działa, kiedy statek nie ma tarcz i uderzam bezpośrednio w kadłub?

Mam nadzieję, że w miarę jasno się wyraziłem?

Pozdrawiam,
Kalins

Barbus - Sro 29 Kwi, 2015

Jeśli efekt pozwala ci wbić kartę uszkodzenia (odkrytą bądź nie), to osłony nie mają na to wpływu. Atakowany statek od razu obrywa kartę.
Mitril - Czw 30 Kwi, 2015

Witam,

dziękuję za wyjaśnienie i kolejne pytanie:

- jeśli na VSD mam 4 punkty inżynierii, mam żeton rozkazu, który daje mi 2 punkty inżynierii i wydaję wskaźnikiem rozkazu rozkaz inżynierii, to czy mogę zsumować obie wartości (4+2), co da mi w sumie 6 punktów inżynierii, czy też muszę traktować je niejako oddzielnie, tj. 4 punkty do wykorzystania i oddzielnie 2 punkty do wykorzystania.

Czekam na wyjaśnienie i z góry dziękuję.

Pozdrawiam,
Kalins

Cylindryk - Nie 02 Sie, 2015

Jak brzmi w oryginale zasada "Rój"?
Bo polska nie jest tak do końca jednoznaczna imo.

"Kiedy atakujesz eskadrę będącą w starciu z inną eskadrą, możesz przerzucić 1 kość."

Jak rozumiem, jeśli mam dwie eskadry TIE przeciw jakiejkolwiek ilości wrogich, to obu przysługuje przerzut?

efendi - Nie 02 Sie, 2015

Jak atakowana eskadra jest w zasięgu 1 od innej sojuszniczej eskadry to przysługuje Ci przerzut.
efendi - Nie 02 Sie, 2015

Mitril napisał/a:
Witam,

dziękuję za wyjaśnienie i kolejne pytanie:

- jeśli na VSD mam 4 punkty inżynierii, mam żeton rozkazu, który daje mi 2 punkty inżynierii i wydaję wskaźnikiem rozkazu rozkaz inżynierii, to czy mogę zsumować obie wartości (4+2), co da mi w sumie 6 punktów inżynierii, czy też muszę traktować je niejako oddzielnie, tj. 4 punkty do wykorzystania i oddzielnie 2 punkty do wykorzystania.

Czekam na wyjaśnienie i z góry dziękuję.

Pozdrawiam,
Kalins


Wydaje mi się ze sumujesz

Patsy - Nie 02 Sie, 2015

Cylindryk napisał/a:
Jak brzmi w oryginale zasada "Rój"?
Bo polska nie jest tak do końca jednoznaczna imo.

"Kiedy atakujesz eskadrę będącą w starciu z inną eskadrą, możesz przerzucić 1 kość."

Jak rozumiem, jeśli mam dwie eskadry TIE przeciw jakiejkolwiek ilości wrogich, to obu przysługuje przerzut?


W oryginale to brzmi następująco:
Swarm (While attacking a squadron engaged with another squadron, you may reroll 1 die.)

Scany oryginalnych kart można zaleź tu

Ogólnie to o ile atakujesz swą eskadrą eskadrę wroga, która jest związana w danej chwili walką z co najmniej jedną inną twoją eskadrą to możesz podczas ataku przerzucić jedną z twoich kości.

Shantruin - Pią 27 Lis, 2015

Zagwozdka - czy eskadry mogą wykorzystywać symbole celności przeciwko eskadrom imiennym? Jeśli nie, to dlaczego i gdzie to napisano? :P
Patsy - Pią 27 Lis, 2015

Shantruin napisał/a:
Zagwozdka - czy eskadry mogą wykorzystywać symbole celności przeciwko eskadrom imiennym? Jeśli nie, to dlaczego i gdzie to napisano? :P


hmm, ja nie kojarzę by gdziekolwiek było napisane, że atakując eskadry imienne czy to statkiem, czy eskadrą nie można było blokować ich żetonów obrony celnością

Mitril - Pon 18 Sty, 2016

Witam,

mam następujące pytanie, jak mam rozpatrywać krytyczne oznaczenie na dwóch kartach, czyli:

Assault Proton Torpedoes BLACK: Deal 1 faceup damage card to the defender.

Assault Concussion Missiles BLACK: Each hull zone adjacent to the defending hull zone suffers 1 damage.

Chodzi mi o to, czy wystarczy, że w puli kości jakie używam do ataku wyrzucę jednego czarnego krytyka i efekt wprowadzam w życie, czy też muszę przebić się przez tarcze i dopiero uderzając bezpośrednio w kadłub mogę rozpatrywać powyższe efekty?

Z góry dziękuje za wyjaśnienie.

Pozdrawiam,
Kalins

Cajun - Pon 18 Sty, 2016

Nie musisz zbijac oslon - jesli masz crit na kosci efekt dziala od razu. Na efekt crita z ACM nie dzialaja tez defensywne zetony Brace.
Patsy - Pon 18 Sty, 2016

Cajun, tu chyba chodziło o Ci o żeton Contain, a nie Brace.

I jedno uściślenie, jak wyrzucisz choć jedno trafienie krytyczne to efektu karty nie wprowadzasz od razu w życie (dopiero w fazie Rozpatrzenie uszkodzeń). Wcześniej obrońca może wykorzystać żetony obrony, a ty, jeśli masz jakieś karty, które pozwalają na alternatywne rozpatrzenie efektu trafienia krytycznego (poza standardowym odkrywaniem pierwszej karty otrzymanych uszkodzeń) to zanim wprowadzisz efekt trafienia krytycznego to musisz wybrać jaki efekt rozpatrzysz (tylko 1 na atak).

Mitril - Wto 19 Sty, 2016

Panowie,

dziękuje za wyjaśnienie.

Pozdrawiam,
Kalins

Cajun - Wto 19 Sty, 2016

Patsy napisał/a:
Cajun, tu chyba chodziło o Ci o żeton Contain, a nie Brace).


Chodzilo mi o brace. Zgodnie z FAQ brace nie dziala na dodatkowe dmg z acm.

abad86 - Sob 23 Sty, 2016

Witam. tak sobie czytałem forum i mam kilka wątpliwości które mam nadzieję wyjaśnicie.
1.przeglądając wcześniejsze posty zauważyłem że ktoś zapytał o łączenie wskaźników rozkazów z żetonami rozkazów (była tam mowa akurat o inżynierie , co by dodać 4 pts ze wskaźnika i 2 z żetonu) pytanie. ile w końcu można wykonać rozkazów dla jednego statku w fazie statku? można je łączyć (żeton ze wskaźnikiem) i jak by to miało wyglądać w przypadku np rozkazu eskadr albo ruchu.
2. Dodając karty rozwinięć do statków, z tego co rozumiem kart z napisem modyfikacja można nałożyć na statek ile sie chce, nie ma ograniczeń?
3. Czy dając karty rozwinięć na statek np Dodatkowe baterje które dają 1 dodatkową czarną kość ataku, dodaje ona kość tylko przeciwko statkom czy też dodaje kość przeciwko eskadrą. Bo w sumie jest tam napisane że dodaje do lewej i prawej strefy kadłuba, a ze stref kadłuba liczy sioe strzelanie do statków, ale na innej karcie, mianowicie ,, Slaved Turets'' jest wyszczególnione że jeżeli strzelam do statku. Więc jak to jest z tymi ulepszeniami , właściwości ich działają tylko przeciwko dużym statkom czy też na eskadry.
4. w których momentach można wykorzystywać rozkazy. bo faza statków dzieli sie na czy etapy. ujawnienie wskaźnika, strzał i ruch. i tak:
-rozkazem eskadra muszę ruszyć eskadrę przed strzelaniem dużego statku czy mogę strzelić, ruszyć i dopiero ruszyć eskadrę.
5.czy wykonując rozkaz eskadra jest zachowana jakaś sekwencja tzn. ruch strzelanie, strzelanie ruch, czy mogę to zrobić w dowolnej kolejności.
6. wyrzucając na kości symbol celność, pozwala mi on na wyczerpanie jednego żetonu obrony przeciwnika czyli na odwrócenie go na czerwoną stronę czy na niepozwolenie użycia przez przeciwnika go podczas rozdzielania obrażeń.

Pytania pojawiły się po paru rozegranych grach i po obejrzeniu battle reportu z World Chempioship 2015 ze stanów.

Patsy - Sob 23 Sty, 2016

Witam,

po kolei to będzie tak:

1. Można swobodnie łączyć żetony rozkazów z ich tokenami (tak jak opisano to w FAQ'u). W przypadku eskadr wygląda to po prostu tak, że wykonując rozkaz aktywujesz tyle eskadr ile masz napisanych na karcie statku + 1 jeżeli wydasz żeton. W przypadku ruchu rozkaz pozwoli Ci zmienić szybkość o 1 i jednokrotnie zwiększyć zwrotność, a jak wydasz żeton to zmienisz szybkość o jeszcze jeden (czyli 2).
2. Każdy statek może mieć tylko 1 kartę z napisem "modyfikacja" (zasady gry)
3. Patrząc na instrukcje - pełne zasady, masz napisane, że uzbrojenie przeciw myśliwcom, jakie posiadają statki nie jest baterią, a to siła baterii (uzbrojenie przeciw statkom) jest zwiększana prze niektóre karty ulepszeń.
4. Zależy od rodzaju rozkazu, zgodnie z instrukcją, np. wspomniane eskadry przed strzelaniem statku ("natychmiast po ujawnieniu rozkazu statku" - cytat z kompletnych zasad gry), tak jak rozkaz naprawa.
5. W dowolnej kolejności, ale jak aktywujesz jakąś eskadrę to musisz z nią skończyć zanim przejdziesz do następnej - nie można aktywować kilku eskadr i najpierw wszystkimi wykonać ruch, a następni strzelić.
6. Na niepozwolenie użycia go.

Mitril - Pon 01 Lut, 2016

Witam,

mam pytanie o zasadę Admirała Ackbara - rozumiem, że jego zasada pozwala każdemu z okrętów we flocie Rebelii dodać po dwie kości przy każdym z ataków z lewej i prawej burty. Inaczej mówiąc - jeśli okręt może oddać dwie salwy jedną z lewej i jedną z prawej może dodać do każdego z ataków dwie czerwone kości?

Będę wdzięczny za potwierdzenie.

Pozdrawiam,
Kalins

MorgotH - Sro 24 Lut, 2016

Tak- pod warunkiem, że podejmiesz decyzję o nieatakowaniu ze stref przedniej i tylnej PRZED krokiem atak (czyli przed pierwszym atakiem a PO KROKU odkrywania żetonu). rozpatrujesz dla każdego statku osobno (między ww krokami aktywacji statku)- czyli pod warunkiem, żę zadeklarujesz użycie tej umiejki (w odpowiednim momencie)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group