galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

Miejsca, gdzie można zagrać we Władcę - I OFICJALNY TURNIEJ WP LCG - DYSKUSJA OGÓLNA

Lekt - Sob 01 Lut, 2014
Temat postu: I OFICJALNY TURNIEJ WP LCG - DYSKUSJA OGÓLNA
Szanowni Gracze,
Zapraszamy do dyskusji dotyczącej I Oficjalnego Turnieju WP LCG.
Lekt & Cread

Kulgan - Sob 01 Lut, 2014

No to pozwolę sobie zacząć i zapytać o reguły :mrgreen: Czyli innymi słowy: jaka jest wizja orgów? :wink:
uday - Sob 01 Lut, 2014

Czy osoby, które wyślą zgłoszenie same zostaną sparowane odgórnie z innym graczem?

"Znacznik unikatowości" to chodzi o to, że może być tylko jeden Gandalf na stole w danym momencie?

Na czym polega talia rezerwowa? Czy chodzi po prostu o to, że podchodząc do gry mogę wybrać którą z dwóch chcę grać?

W jakim formacie będzie prowadzony turniej? Jeden scenariusz i kto zdobędzie najlepszy wynik, czy kilka etapów, a w każdym inny scenariusz?

Cread - Nie 02 Lut, 2014

uday napisał/a:
Czy osoby, które wyślą zgłoszenie same zostaną sparowane odgórnie z innym graczem?


Wszystko będzie zależało od liczby uczestników - raczej będzie na zasadzie losowania, jeśli wcześniej gracze nie znajdą sobie (np. na forum) współgracza. Ale przewidujemy też wariant solo. Podstawowym wyznacznikiem będą zgłoszenia :)

uday napisał/a:
"Znacznik unikatowości" to chodzi o to, że może być tylko jeden Gandalf na stole w danym momencie?


Tak :) nie wyobrażam sobie, że Gandalf czy inna postać się klonuje w tym momencie na stole podczas rozgrywki.

uday napisał/a:
Na czym polega talia rezerwowa? Czy chodzi po prostu o to, że podchodząc do gry mogę wybrać którą z dwóch chcę grać?


Są dwa aspekty dla talii rezerwowej:
1) czasami jest ciężko zrobić talię uber-na-wszystkie-scenariusze-nie-do-pokonania. Czasami scenariusze wymagają specyficznego podejścia, stąd potrzeba innej talii.
2) w przypadku parowania graczy jest to kolejny aspekt, żeby się takowe talie nie powtarzały i wtedy gracze mogą podzielić się rolami w przygodzie (na zasadzie np. talii typu tank i talii wsparcia).

uday napisał/a:
W jakim formacie będzie prowadzony turniej? Jeden scenariusz i kto zdobędzie najlepszy wynik, czy kilka etapów, a w każdym inny scenariusz?


Kilka etapów - co to byłby za turniej, w którym po jednym scenariuszu wiadomo kto wygra? :)

Lekt - Nie 02 Lut, 2014

Kulgan napisał/a:
No to pozwolę sobie zacząć i zapytać o reguły :mrgreen: Czyli innymi słowy: jaka jest wizja orgów? :wink:

Cread dziękuję za odpowiedź uday'owi, mam nadzieję, że nasz forumowy kolega został usatysfakcjonowany odpowiedzią :)
Kulganie drogi - oficjalny regulamin zostanie opublikowany w ciągu najbliższych kliku dni, większość zapisów zostało już skrótowo zawartych w temacie na forum.
Regulamin precyzuje dokładnie listę scenariuszy i wszelakie uregulowanie prawno-organizacyjne.
Cieszymy się z zainteresowania i prosimy o odrobinę cierpliwości. Wszystko rozwinie się w do końca następnego tygodnia!
Pozdrawiam Wszystkich,
Lekt

schen - Pon 03 Lut, 2014

Bardzo ciekawa inicjatywa. Jeśli to będzie możliwe (czyt. niczego pilnego nie będziemy mieć na głowie) to bardzo prawdopodobne, że się z moją narzeczoną pojawimy :)

Jednakże dobrze by było wiedzieć z wyprzedzeniem, czy czeka nas gra w 2 osoby, czy solo, bo w tym drugim przypadku mimo wszystko niekoniecznie byśmy brali udział, a uzależnianie tego jedynie od parzystości/nieparzystości graczy jest dość losowe niestety. Może organizacji udałoby się załatwić jakiegoś rezerwowego gracza w wypadku nieparzystej liczby osób, by wszystko było z góry wiadome?

Co do 2 talii. Może zamiast drugiej pełnej talii zrobić jakiś sidedeck? (choćby i 53 kartowy - talia + bohaterowie) By ewentualnie można było dostosować talię pod scenariusz/współgracza - bo czasem starczy sama wymiana bohaterów/pojedynczych kart, zamiast całej talii.

Lekt - Pon 03 Lut, 2014

schen napisał/a:
Bardzo ciekawa inicjatywa. Jeśli to będzie możliwe[...] to bardzo prawdopodobne, że się z moją narzeczoną pojawimy :)

Cieszy nas każdy odzew :) Serdecznie zapraszamy i konwentowo Was ugościmy.

Odnośnie Twojego pytania o formę - WP LCG jak wszyscy dobrze wiemy to gra kooperacyjna, jednak na dzień dzisiejszy nie mają nawet orientacyjnej liczby zgłoszeń narasta dla nas trudność z ostatecznym wyborem formuły. Generalnie shen śmiało możesz wysłać zgłoszenie siebie oraz oblubienicy, niech Was nie odstręcza format sologame. Pamiętajcie, że to pierwszy turniej więc pierwsze koty muszą poskakać po płotach, czego się nauczymy w tym roku na Pyrkonie 2015 powinno być lżej.
A według moich szacunków turniej w formacie kooperacyjnym będzie rozgrywany na 75%.

schen napisał/a:
Co do 2 talii. Może zamiast drugiej pełnej talii zrobić jakiś sidedeck? (choćby i 53 kartowy - talia + bohaterowie) By ewentualnie można było dostosować talię pod scenariusz/współgracza - bo czasem starczy sama wymiana bohaterów/pojedynczych kart, zamiast całej talii.

Nie, niestety mój drogi. Doceniamy wszelakie pomysły w tej kwestii, ale sprawa budowy talii pod scenariusze została już solidnie przemyślana i ostatecznie zamknięta. Każdy Gracz ma obowiązek zgłosić Organizatorom dwie talie - przybywa na turniej z gotowymi taliami czyli od 100 do 120 kart i w tej ilości może sobie dowolnie pod dany scenariusza modyfikować układ kart. Nikt nie będzie nikomu zabraniał użycia jakiegoś tam bohatera w przypadku gdy znajdował się on w talii głównej a zdecydujesz, że przyda się ona bardziej w talii rezerwowej. Chodzi zachowanie zasady nie mniej niż 50 kart nie więcej niż 60, rozwiałem Twoje wątpliwości? :)

schen - Pon 03 Lut, 2014

Lekt napisał/a:
przybywa na turniej z gotowymi taliami czyli od 100 do 120 kart i w tej ilości może sobie dowolnie pod dany scenariusza modyfikować układ kart. Nikt nie będzie nikomu zabraniał użycia jakiegoś tam bohatera w przypadku gdy znajdował się on w talii głównej a zdecydujesz, że przyda się ona bardziej w talii rezerwowej.


Znaczy, że będzie całkowita swoboda w wymianie kart pomiędzy taliami? Dobrze rozumiem? Bo to Twoje zaprzeczenie na samym początku trochę mnie zbija z tropu ze względu na to, że idea side decku jest bardzo podobna.

Cread - Pon 03 Lut, 2014

Tak, chodzi o to, żeby nie budować megatalii. Sideboard ma swoje dobre strony, ale lepiej czasami skupić się na dwóch taliach, które mogą osobno poradzić sobie z różnymi przygodami. Chodzi też o to, że jeśli ludzie byliby parowani na miejscu poprzez losowanie, to żeby się im bohaterowie nie powtórzyli, a talia pod bohaterów jest tu przecież wskazana (w ten sposób doszłoby do konfliktu, bo nie dałoby rady grać dwiema podobnymi albo wręcz takimi samymi taliami, czyt. bohaterami, w zespole).
Ale powtarzam jeszcze raz - to, czy ludzie będą parowami czy nie zależeć będzie od preferencji/chęci/zgłoszeń.

schen - Pon 03 Lut, 2014

Ok, dzięki za wytłumaczenie :) Mam nadzieję, że uda nam się pojawić, ale w tym momencie zagwarantować tego jeszcze nie mogę.
Lekt - Nie 09 Lut, 2014
Temat postu: Nowości - regulamin i fejs
Szanowni Karciankowcy!

Niedziela pełna niespodzianek!
W wątku głównym Turnieju pojawił się oficjalny regulamin, a poniżej podsyłamy przekierowanie na świeżo założony profil na fejsiku!

IOT WP LCG FACEBOOK - POLUB NAS!

Kulgan - Nie 09 Lut, 2014

Bardzo fajnie, że udało Wam się dzisiaj podać regulamin Turnieju, będzie czas, żeby wszystko ogarnąć :grin:
Lekt - Nie 09 Lut, 2014

Kulgan napisał/a:
Bardzo fajnie, że udało Wam się dzisiaj podać regulamin Turnieju, będzie czas, żeby wszystko ogarnąć :grin:
>Kulgan wiadomo Sauron nie śpi, nawet w niedziele nie odpuszcza.
Przydałby się jeszcze ktoś ogarnięty w htmlu, żeby zrobić jakiś ludzki formularz zgłoszeniowy. Takie marzenie :)

Kulgan - Sro 12 Lut, 2014

No to zaczynam pytać :twisted:

1. Przyjeżdżamy na turniej z dwiema taliami 50-60-okartowymi. Przed rozpoczęciem każdego scenariusza możemy zmieniać w swojej talii dowolnie karty: Bohaterów i wszelkie inne karty? Talia może mieć 50 kart nawet, gdy oryginalnie miała kart 60? I dotyczy to każdego etapu turnieju?

2. System eliminacji jest pucharowy - przegrany z pary odpada. Dlaczego więc jest napisane niżej, że Gracze z najmniejszą liczbą punktów końcowych przechodzą dalej? Która z par przechodzi dalej? Bo odwołujecie się w linku do zasad turniejowych, a robicie zupełnie inaczej niż jest tam opisane - jaki więc ma sens ten link? Nie ukrywam, że zasady z linka są dużo bardziej zachęcające do przyjazdu niż perspektywa odpadnięcia w pierwszej rundzie, bo miało się hiper niefarta...

Lekt - Czw 13 Lut, 2014

Kulgan napisał/a:
No to zaczynam pytać :twisted:
Nareszcie! ;)

Kulgan napisał/a:
1. Przyjeżdżamy na turniej z dwiema taliami 50-60-okartowymi. Przed rozpoczęciem każdego scenariusza możemy zmieniać w swojej talii dowolnie karty: Bohaterów i wszelkie inne karty? Talia może mieć 50 kart nawet, gdy oryginalnie miała kart 60? I dotyczy to każdego etapu turnieju?

Przyjeżdżacie z dwoma taliami, czyli formalnie z 100-120 kartami każdy. Modyfikacja talii przed rozegraniem każdego scenariusza jest przez nas dopuszczalna, jeżeli grać będziemy solo problem rozwiązuje się sam, jednak chodzi o uniknięcie przestojów. Dlatego podajemy wcześniej listę scenariuszy, aby każdy w miarę możliwości wybrał pod owe przygody takie 100-120 kart, które dadzą według niego radę.
Pomiędzy poszczególnymi rundami będzie tyle czasy, żeby spokojnie te 15-20 min poświęcić na dopracowanie decka.

Obecnie skłaniamy się ku opcji 5 rund, które rozgrywać będzie każdy w systemie punktowych - im mniej puntów na koniec danej rundy Gracz zdobędzie, tym więcej punktów klasyfikacyjnych otrzyma. Przykładowo - przybędzie 10 Graczy. Gracz w rundzie 1 ukończył scenariusz z ilością pnktów zagrożenia (po podliczeniu rund, pkt. zwycięstwa itd.) powiedzmy 100, a inny gracz 200. Ten z przykładu nr 1 otrzymuje 10 punktów klasyfikacyjnych (z racji, iż przybyło 10 Graczy), a Gracz z najmniej pożądaną, czyli największą ilością punktów końcowych po ukończeniu scenariusza otrzymuje w klasyfikacji 1 punkt.

Pisaliśmy już do największych polskich blogerów growych, do Świata Gier Planszowych do licznych na naszej scenie planszówkowo-karcianej blogów wielu ludzi ze środowiska. Martwa Cisza.
Nasz forumowy kolega Xjoy wrzucił info o turnieju na swój profil FB. Przy okazji raz jeszcze publicznie dziękujemy. Widzę, że choćbyśmy sobie wypruli flaki, jeżeli na głównej stronie Galakty nie znajdzie się stosowana informacja będzie kiepsko. I o systemie parowym możemy zapomnieć.

Kulgan napisał/a:
2. System eliminacji jest pucharowy - przegrany z pary odpada. Dlaczego więc jest napisane niżej, że Gracze z najmniejszą liczbą punktów końcowych przechodzą dalej? Która z par przechodzi dalej? Bo odwołujecie się w linku do zasad turniejowych, a robicie zupełnie inaczej niż jest tam opisane - jaki więc ma sens ten link? Nie ukrywam, że zasady z linka są dużo bardziej zachęcające do przyjazdu niż perspektywa odpadnięcia w pierwszej rundzie, bo miało się hiper niefarta...

>Kulganie złapałeś nas za słówko. Pisaliśmy, iż finalny wybór systemu jest uzależniony od ilości zgłoszeń - czyli nie mamy na to jako organizatorzy absolutnie żadnego wpływu, gdybym znał konkretniejszą odpowiedź z pewnością bym Ci jej udzielił. Kłania się tutaj słaba reklama, a mnie wraz Cread'em powoli kończą się ścieżki dojść i znajomości, aby wetknąć komuś zajawkę o turnieju.
Wrzuciliśmy informacje na gry-planszowe/TURNIEJ i sami zobaczcie cisza jak makiem zasiał.

Wracając do Twojego zapytania o "odpadanie". Nie, nikt nie odpadnie. W systemie solo, przy obecnym układzie każdy rozegra minimum 5 rund ze scenariuszy podanych na stronie, przy czym dopuszczamy możliwość, iż w ciągu wyznaczonego czasu, każdy będzie miał jedną dodatkową próbę.
System pucharowy wykluczamy obecnie na 75%, gdyż miałby ona rację bytu przy minimum 16 albo i więcej parach.
A wspomnianego przez Ciebie hiper niefarta eliminuje dodatkowa próba przejścia scenariusza w ciągu wyznaczonego czasu założonego na daną przygodę i rundę.

Gracz, który przykładowo przed kolejną rudną rozpoczynającą się o godzinie 12:30 nie będzie miał gotowego decku i nie przystąpi do rozgrywania scenariusza, zostanie na ową rundę zdyskwalifikowany i otrzyma 0 punktów.

Czy powyższe wyjaśnienia są dla Ciebie satysfakcjonujące? :)

Kulgan - Czw 13 Lut, 2014

Dziękuję za wyczerpujące odpowiedzi zbliżone do moich przemyśleń :grin: Zaczęliśmy trenować z kumplem i liczymy, że gra drużynowa się jednak odbędzie, bo na solo prawdopodobnie się nie pojawimy. A nie myśleliście o tym, żeby rozegrać 2 turnieje? Drużynowy w sobotę a solo w niedzielę? Może ci, co woleliby zagrać solo, skusiliby się na wersję dwuosobową mając w perspektywie grę w swoim ulubionym formacie?

Przemyślcie to i roześlijcie do wszystkich osób udzielających się tu w ostatnim roku info o turnieju(ach).

To, żeby turniej w założonej formie się odbył jest ważne z jeszcze jednego powodu: może stać się wzorcem do kolejnych turniejów rozgrywanych w przyszłości.

schen - Czw 13 Lut, 2014

Zgadzam się z Kulganem co do ustalenia pewnego formatu turnieju (i może faktycznie zrobienia go w 2 wersjach, solo/duel - dla każdego coś miłego). Z naszej strony wygląda to dość podobnie, jeśli uda nam się pojawić (czego niestety zagwarntować jeszcze nie mogę, choć bardzo bym chciał), to w wystartujemy w wersji drużynowej, jeśli byłaby tylko wersja solo to odpadamy niestety (nie każdy czerpie przyjemność z tego trybu rozgrywki - a chyba o fun tutaj chodzi ;) )
Lekt - Czw 13 Lut, 2014

Kulgan napisał/a:
Dziękuję za wyczerpujące odpowiedzi zbliżone do moich przemyśleń :grin: Zaczęliśmy trenować z kumplem i liczymy, że gra drużynowa się jednak odbędzie, bo na solo prawdopodobnie się nie pojawimy.
To, żeby turniej w założonej formie się odbył jest ważne z jeszcze jednego powodu: może stać się wzorcem do kolejnych turniejów rozgrywanych w przyszłości.

Myśleć, myśleliśmy, ale pamiętaj proszę, że jesteśmy uzależnieni i wdzięczni Pyrkonowcom - 12 tysięczny konwent trzeba ogarnąć, nie możemy wymagać, aby turniej trwał 2 dni. Poza nagrodami, które Galakta funduje na jeden tylko event, sprawa mocno się komplikuje.
Rozsyłanie do wszystkich wiadomość - okey, ale póki Galakta nie wrzuci na główną stałego banner turnieju wówczas możemy się przemienić w Pokemony z pióropuszami i chodzić na rzęsach, a niczego nie ugramy.
Kulgan ja dodatkowo na Pyrkonie mam swoje dwie prelekcje, a jako org będę miał też pewnie inne zadania. Cread jedzie z Eagle Base i będzie troopował w kostiumie Star Wars, więc turniej nie jest naszym jednym zajęciem.
Odnośnie systemu parowego - wariantem ostatecznym będzie sparowanie Graczy na miejscu... tak, wiemy, wiemy jak to brzmi...

Nie bardzo rozumie dlaczego nie mielibyście się pojawić na formacie solo? Wojna o Pierścień nie kusi? Skoro i tak będziecie na Pyrkonie, to nie rozumiem.
A propos przetarcia szlaków. Owszem ja osobiście mam najdzikszą satysfakcję, że sprawa w ogóle ruszyła z miejsca - z fazy planów do realizacji marzeń.
A podziękowania należą się wielu osobą z Drugiej Ery i Creadowi, że mnie namówił.
Nie wyjdzie w tym roku? Trudno - za rok zrobimy lepszy turniej nieoficjalny, w którym sami weźmiemy udział :-)

EDIT:

shoen napisał/a:
Zgadzam się z Kulganem co do ustalenia pewnego formatu turnieju (i może faktycznie zrobienia go w 2 wersjach, solo/duel - dla każdego coś miłego)

Panowie kochani, rozumiem Wasz żale i chęci, ale wrócimy do tematu w pierwszym tygodniu marca, jeśli na skrzynce lotrlcg@wp.pl będzie chociaż 10 zgłoszeń... bo na razie deklaracja ze strony Braci Karciankowej jest na poziomie zera absolutnego :) My już zrobiliśmy swoje, teraz odwołujemy się do Was!

Bez Graczy nie będzie Turnieju!
W tym roku na podwójny format turnieju nie ma najmniejszych szans. Ustalamy to definitywnie i nieodwołalnie.

TomB - Czw 13 Lut, 2014

A skąd formalne ograniczenie wieku do 12 lat? Bo moja ewentualna (nie wiem, czy będziemy na pewno) partnerka nie przekroczyła jeszcze tej granicy.
Lekt - Czw 13 Lut, 2014
Temat postu: Odnośnie minimalnego wieku uczestników turnieju
TomB napisał/a:
A skąd formalne ograniczenie wieku do 12 lat? Bo moja ewentualna (nie wiem, czy będziemy na pewno) partnerka nie przekroczyła jeszcze tej granicy.

Z kwestii formalnych i czysto prawnych. Po konsultacjach z przedstawicielami firmy Galakat oraz porównaniu doświadczeń z Otwartych Mistrzostw Star Wars LCG 2013 minimalny wiek uczestników naszego turnieju został ustalony na 12 lat.
Przykro mi TomB, ale osoba młodsza, jeżeli w drodze wyjątku chciałaby/miałaby się stawić na turnieju, musiałaby się na nim pojawić w asyście opiekuna prawnego.
Na razie to jednak tylko furtka i taka możliwość nie jest oficjalnie brana pod uwagę.

schen - Czw 13 Lut, 2014
Temat postu: Re: Odnośnie minimalnego wieku uczestników turnieju
Lekt napisał/a:
Nie bardzo rozumie dlaczego nie mielibyście się pojawić na formacie solo? Wojna o Pierścień nie kusi? Skoro i tak będziecie na Pyrkonie, to nie rozumiem.


U mnie sprawa jest dość prosta, o ile ja czasem grywam sobie solo, to moja narzeczona nie potrafi się zupełnie do tego trybu przemóc, grywamy całkiem często, ale razem. A że na konwencie bylibyśmy razem, po prostu wiem, że nie miałaby ochoty grać solo (bo nigdy tego nie robiła), a ja nie miałbym ochoty zostawiać ją samą na konwencie na kilka ładnych godzin :) Wojna o Pierścień może i miła nagroda, ale dla mnie osobiście ważniejsze jest to, by pograć w to co się lubi i tak jak się lubi, choć nie zaprzeczam, że przyjemnie byłoby wziąć udział w pierwszym tego typu większym evencie w naszym kraju.

Lekt - Czw 13 Lut, 2014
Temat postu: Re: Odnośnie minimalnego wieku uczestników turnieju
schen napisał/a:
[...]ale dla mnie osobiście ważniejsze jest to, by pograć w to co się lubi i tak jak się lubi, choć nie zaprzeczam, że przyjemnie byłoby wziąć udział w pierwszym tego typu większym evencie w naszym kraju.
W pełni rozumiem Twoją ocenę sytuacji. Jak pisałem kochani Gracze i forumowe koleżanki oraz koledzy - teraz wszystko w Waszych rękach i kartach. Suron sam się nie pokona, musi Wam tylko wystarczyć zapału żeby nas wesprzeć i pomóc Gandalfowi ubić wrednego gada z odmętów Morii!

Moc i Jedyny Pierścień są z nami! :)

Xiądz - Czw 13 Lut, 2014

Witam,

Mam drobną sugestię co do braku zgłoszeń. Jeśli zrezygnujecie z konieczności podawania spisu tali, jest duża szansa, że zgłoszenia zaczną się pojawiać. Nie ukrywam, że aktualnie sam będę czekał do ostatniego momentu z podaniem listy, gdyż chcę talie przygotować najlepiej jak to możliwe.

Oczywiście sam spis powinien być zrobiony i przesłany do organizatorów, ale nie razem z zgłoszeniem tylko np. kilka dni przez turniejem.

Lekt - Czw 13 Lut, 2014

Xiądz napisał/a:
Witam,
Mam drobną sugestię co do braku zgłoszeń. Jeśli zrezygnujecie z konieczności podawania spisu tali, jest duża szansa, że zgłoszenia zaczną się pojawiać. Nie ukrywam, że aktualnie sam będę czekał do ostatniego momentu z podaniem listy, gdyż chcę talie przygotować najlepiej jak to możliwe.

Wszystkie Wasze sugestie, pomysły i rady zostaną oczywiście wzięte pod uwagę i rozpatrzone.

Proponujemy, aby do niedzieli Wszyscy zainteresowaniu wysłali swoje przemyślenia na lotrlcg@wp.pl, a w nowym tygodniu wprowadzimy po konsultacjach stosowną zmianę w regulaminie.

Obecnie wszystko wymaga przemyślenia, jesteśmy otwarci na wszelakie propozycje, ale nie chcemy niczego robić na hurra.

Xiądz poruszył bardzo ważną i dobrą kwestię organizacyjną, która na pewno zostanie wkrótce wyjaśniona.

Serdecznie Wam wszystkim dziękujemy za wsparcie!
Lekt & Cread

Kulgan - Czw 13 Lut, 2014

Lekt napisał/a:
Nie bardzo rozumie dlaczego nie mielibyście się pojawić na formacie solo? Wojna o Pierścień nie kusi? Skoro i tak będziecie na Pyrkonie, to nie rozumiem. (...)
Nie wyjdzie w tym roku? Trudno - za rok zrobimy lepszy turniej nieoficjalny, w którym sami weźmiemy udział :-)

1. Wariant solo odpada u mnie z prostego powodu - grałem może w niego z 10 razy, może nawet nie. Dlatego w wariancie solo nie zagram.

2. Wojna o Pierścień mnie nie kusi. Mamy z kumplem własną. Cokolwiek z nagród karciano-planszowych byś zaproponował, to i tak mnie tym nie skusisz. Przyciągnie mnie tylko i wyłącznie turniej drużynowy i możliwość poznania w realu ludzi, z którymi współtworzymy to forum.

3. Jeśli nie będzie drużynówki, nie będzie nas na Pyrkonie. Przyjedziemy specjalnie na ten event, a jeśli nie wypali, to spędzimy czas weekendowy w Trójmieście.

4. Jeżeli turniej nie wypali w tym roku, to szczerze wątpię, żeby miał szansę kiedykolwiek wypalić w przyszłości. Ludzie podejdą z jeszcze większą rezerwą mając w pamięci to niepowodzenie. A szkoda takiej inicjatywy zmarnować.

Lekt - Czw 13 Lut, 2014

Kulgan napisał/a:
[..]4. Jeżeli turniej nie wypali w tym roku, to szczerze wątpię, żeby miał szansę kiedykolwiek wypalić w przyszłości. Ludzie podejdą z jeszcze większą rezerwą mając w pamięci to niepowodzenie. A szkoda takiej inicjatywy zmarnować.

Kulgan rozumiem i podzielam Twoje obawy/żale/uwagi/skargi/wnioski/komentarze i uwagi, ale powiedz, tak całkowicie szczerze - czy można jeszcze zrobić cokolwiek więcej?
Brak zgłoszeń = brak turnieju, a wolelibyśmy mimo wszystko uniknąć jałowych dyskusji o przeroście treści nad formą czy chęciach, którymi brukują piekło.
Proza życia.
Odnośnie spędzanie miło czasu, nawet jeżeli przyjechalibyście na Pyrko, a Turniej z przyczyn od nas niezależnych nie doszedłby do skutku, będziecie na największym konwencie w Polsce z masą atrakcji, konwencie na poziomie europejskim, który rośnie w siłę, liczebność i prestiż z roku na rok.

A wszystkim nie jesteśmy w stanie dogodzić, dlatego prosimy o nieco więcej wyrozumiałości. Bez jakichkolwiek żali, hejtu czy złośliwości. Flaki sobie wypruję żeby Turniej się odbył, ale bez zgłoszeń i reklamy mamy związane ręce.
Ufam, że dobrze się zrozumieliśmy :)
Błędów wszak nie popełnia ten, kto nic nie robi. Jeżeli nie wyjdzie, a taką opcję również zakładamy - będę miał do końca życia dziką satysfakcję, że zrobiłem wszystko, co mogłem, aby przenieść granie WP LCG z domu na wyższy poziom marzeń. Konwentowy pragmatyzm się kłania :)

schen - Czw 13 Lut, 2014

Myślę, że faktycznie usuńcie konieczność spisu talii przy zgłoszeniu, może się sprawdzić, przy czym oczywiście taki spis musiałby być dostarczony. Jeśli potrzebujecie zgłoszeń szybko, to to jest to idealne rozwiązanie - wtedy np. ja wysyłam zgłoszenie prawie, że od ręki.

Imho dobry by był zapis, że spis talii trzeba przesłać organizatorom na żądany e-mail np. na 4 dni przed turniejem. Bądź dostarczyć w wersji wydrukowanej na sam turniej (mniej więcej tak to wygląda jak grywam na większych turniejach PTCG).

Kolejna rzecz, możecie zastrzec, że turniej będzie na pewno w parach, przy czym jeśli ktoś zgłosi się sam, to przy parowaniu na turnieju, w wypadku nieparzystej ilości zgłoszeń liczyć się będzie kolejność w jakiej uczestnik zapisał się na turniej (myślę, że wtedy spora część graczy, którzy nie mają jakiegoś pewnego partnera, a byłaby zainteresowana tego typu turniejem, wysłałaby zgłoszenie dość szybko). Dodatkowo dajesz graczom pewność, jak będą wyglądać rozgrywki i na co faktycznie się szykować (no i w przypadku np. naszym i Kulgana z kolegą, czy w ogóle zagramy).

Kulgan - Czw 13 Lut, 2014

Zdecydowanie zgadzam się z przedmówcą :grin:
Lekt - Czw 13 Lut, 2014

Kulgan napisał/a:
Zdecydowanie zgadzam się z przedmówcą :grin:
Moi drodzy, wszystkie uwagi zostaną wzięte pod uwagę i na początku nowego tygodnia obwieścimy stosowną erratę w Oficjalny Regulaminie Turnieju :)
Xiądz - Nie 16 Lut, 2014

Witam,

właśnie ogrywam scenariusze i mam jedno zasadnicze pytanie: czym kierowaliście się ich doborem?

Scenariusze czatownik, ucieczka z morii są na tyle losowe, że przed grą można rzucić kością i tak zdecydować, kto wygra.

proponuję jeszcze raz się nad tym zastanowić, puki jest jeszcze czas.

Lekt - Nie 16 Lut, 2014

Xiądz napisał/a:
właśnie ogrywam scenariusze i mam jedno zasadnicze pytanie: czym kierowaliście się ich doborem?
Scenariusze czatownik, ucieczka z morii są na tyle losowe, że przed grą można rzucić kością i tak zdecydować, kto wygra.

Witam serdecznie,
Cały LOTR jest na tyle losowy, że połowę scenariuszy idąc Twoim tropem rozumowania można by ukończyć rzutem kością. Dobry deck we dwójkę śmiało daj radę, a decyzja o sparowaniu Graczy jeszcze nie zapadła.
Nie przewidujemy zmiany podanej listy scenariuszy. Ich dobór był podyktowany dwoma głównymi czynnikami:
1) Podstawkę musi mieć każdy, a przygody z cyklu o krasnalach są na tyle "stare", iż Gracz, który przybędzie na turniej powinien je mieć :)
2) Ich warstwa fabularna i poziom trudności przewidziano idealnie na tego typu eventy. Wybór został solidnie przemyślany i jak pisałem nie przewidujemy rozwalania całej ścieżki fabularnej.

Nurtem przygody jest droga naszego ukochanego Czarodzieja, który musi zwalczyć widmo zła :)

Jesteśmy pod wpływem zapytań coraz bliżej podjęcia decyzji odnośnie przeprowadzanie turnieju w systemie parowym.
W nowym tygodniu wypatrujcie poprawki regulaminu - uczymy się na błędach, a dzięki Waszym radom i pomocy idziemy wszyscy w jednym, dobrym kierunku :) Ku ubiciu Saurona!

Gandalf sam nie uratuje Śródziemia.

Xiądz - Nie 16 Lut, 2014

Nie chodzi mi o przejście scenariuszy, bo to jak najbardziej można dokonać nawet przeciętnymi taliami. Chodzi o to, że patrząc na scenariusz "Ucieczka z Morii" mając skrajnego pecha można przejść w 15 tur, a mając szczęście w doborze kart wyprawy w turze 2.

Moim skromnym zdaniem w turnieju powinny być scenariusze, z którymi każdy będzie miał porównywalne szanse, a nie będzie decydował los.

Jeśli w jakiejś grze wyskoczy troll to mamy pecha, ale jest szansa na zabicie go, jeśli są odpowiednie talie. Tutaj natomiast nie mamy żadnego wpływu na to kiedy pojawi się odpowiednia karta wyprawy, by ukończyć scenariusz.

Jeśli chodzi o Czatownika, to dojdziemy do punktu, gdzie talia będzie złożona pod alfabet tego co jest w scenariuszu, a o to chyba nie chodzi?

Kulgan - Nie 16 Lut, 2014

Zdecydowanie zgadzam się z przedmówcą.

Przygoda "Podróż w dół Anduiny" jest rewelacyjna - niełatwa i trzymająca w napięciu, niezależnie od tego, jak dojdą karty gracza i karty spotkań.

Walka z Balrogiem w Cień i Płomień jest epicka, a los tylko podkręca tę epickość.

Natomiast w Ucieczce z Morii dostajemy losową kartę 2 etapu - trafi się nam Ucieczka z Ciemności i Porzucone Narzędzia w pierwszej rundzie i szybciutko kończymy. Nie trafi się nam nic mogącego zakończyć naszą wędrówkę i błąkamy się wiele tur nie mając szansy na zakończenie męczarni. A najgorsze jest to, że nie ma na to wpływu talia, którą gramy.

Nie obraźcie się chłopaki za moje pytanie, ale ile razy graliście w wybrane przez Was scenariusze, zanim zdecydowaliście się na te a nie inne?

Cread - Nie 16 Lut, 2014

Nikt się nie będzie obrażał, po to jest ten wątek :) .
Dobór scenariuszy był podyktowany poziomem trudności (w miarę postępów na przysłowiowej tabeli wyników miało być trudniej).
Chciałbym przypomnieć podstawową rzecz jaka odróżnia LOTRa od innych karcianek - tu mamy do czynienia nie z talią żywego przeciwnika, ale z talią która samoistnie (poprzez los), walczy z nami. Argument o rzucaniu kością można porównać do najzwyklejszej złośliwości.
Ale nie o tym. Pierwszy scenariusz to najzwyklejsze rozgrzanie zawodników. Drugi - możliwość sprawdzenia, jak gracze radzą sobie z kwestią ochrony NPCa. Czatownik - no cóż, moi drodzy, to już walka w półfinale - tu nie ma miejsca na porażkę. Ostatnie zostały dane scenariusze na tyle "stare", by móc się wobec nich przygotować (w obliczu nowych rozwiązań, kart gracza w tym bohaterów nie powinno być większych trudności dla tych najlepszych).
Po to gracze mają mieć w domyśle dwie talie (ale po prawdzie te max 120 kart to jest opcja na złożenie naprawdę kilku solidnych decków, które dadzą sobie radę).
A ile razy przechodziłem dane scenariusze? No cóż, po kilka razy pewnie by się dało zliczyć (niektóre niestety po kilkanaście, ale to z nowego cyklu).

Kulgan - Pon 17 Lut, 2014

Cread napisał/a:
Dobór scenariuszy był podyktowany poziomem trudności (w miarę postępów na przysłowiowej tabeli wyników miało być trudniej).

Ok, jasne i logiczne, jeśli zakładało się system pucharowy.

Cread napisał/a:
Po to gracze mają mieć w domyśle dwie talie (ale po prawdzie te max 120 kart to jest opcja na złożenie naprawdę kilku solidnych decków, które dadzą sobie radę).

Cread napisał/a:
Argument o rzucaniu kością można porównać do najzwyklejszej złośliwości.

I tu właśnie jest sedno: w Ucieczce z Morii to nie żadne talie decydują o wygranej tylko czysty los. Ja dostanę kartę z wyjściem (Ucieczka w Ciemność) w 1 rundzie po przejściu 1 Etapu Wyprawy i Porzucone Narzędzia a przeciwnik nie dostanie przez 10 rund takiej możliwości i jest pozamiatane. Nasze super wymyślone, wypieszczone talie nie mają najmniejszego wpływu na wynik rywalizacji. Gdyby każda karta Etapu 2 dawała możliwość przejścia na różne sposoby, to byłoby ok - skoro oni chcą wygrać dzięki Narzędziom, to my zaryzykujemy i zrobimy to, co los nam przeznaczył - najwyżej bohatersko oddamy życie. Ale są tylko 2 takie karty dające szansę na szybkie ukończenie gry a reszta zmusza nas do błąkania się po Morii. Jest to może klimatyczne, ale niesprawiedliwe, bo kompletnie niezależne od nas. Podobnie jest z rzutem kostką - los decyduje za nas.

Cread napisał/a:

A ile razy przechodziłem dane scenariusze? No cóż, po kilka razy pewnie by się dało zliczyć (niektóre niestety po kilkanaście, ale to z nowego cyklu).

No i właśnie, niestety, tego się spodziewałem. Szkoda, że przed dodaniem scenariuszy wybranych na turniej, nie zagraliście sobie w nie - tak dla zobaczenia, jak się będą sprawdzać, pewnie wtedy uniknęlibyśmy takiej dyskusji.

Gdyby Moria była tylko w walce o 3 miejsce, to jeszcze dałoby się to zrozumieć - niech ktoś szybko skończy, szybciej dobrniemy do finału. Ale w sytuacji gdybyśmy jednak mieli rywalizować wszyscy 5 rund, to Ucieczka z Morii de facto wypacza wyniki.

Wybaczcie te komentarze, ale poświęciliśmy z kumplem kilkanaście godzin (póki co) na ogranie tych scenariuszy, które zaproponowaliście i ta Moria mocno nam do sportowej rywalizacji nie pasuje :razz:

Mamy szacunek dla Was i Waszej inicjatywy, dlatego chcemy żeby dała jak największy fun uczestnikom - i tylko z tego powodu marudzimy :wink:

Corran - Pon 17 Lut, 2014

Z zaciekawieniem śledzę ten wątek i chociaż tym razem nie będę mógł uczestniczyć w turnieju, to bardzo bym chciał, żeby on się udał, bo to daje szanse na kontynuowanie tego typu rywalizacji w przyszłości. Dlatego mam pewną propozycję odnośnie tej losowości.

Trudno mi się wypowiadać na temat Ucieczki z Morii, bo zacząłem grać gdy już wiele dodatków istniało i mimo mojej sympatii do krasnoludów, po Hobbicie musiałem od nich odpocząć i Khazad-Dum jakoś do tej pory czeka na półce na swoją kolej. Mam jednak wrażenie, że koledzy, którzy podjęli temat losowości mają rację. Chcąc, aby turniej dał jak najbardziej obiektywne wyniki, powinno się w miarę możliwości ograniczyć losowość, która i tak jest przecież w tej grze olbrzymia. Jeśli już jest za późno na zmianę zestawu scenariuszy, to może dałoby się w inny sposób zminimalizować losowość?
Skoro wszystko zależy od odkrytego etapu 2B i jeśli dobrze zrozumiałem, że są wśród nich bardziej i mniej losowe, to co by było gdyby zarządzić, że te bardziej losowe wyrzucamy z zestawu? Gracze, którzy mają w tej kwestii doświadczenie mogliby wskazać, które karty należy zostawić, aby gra pozostała ciekawa, ale miała mniej losowy charakter.
Wiem, że moja propozycja narusza w pewnym sensie reguły, ale jeśli coś takiego zostałoby oficjalnie ustalone przed turniejem, to nie powinno chyba to przeszkadzać. Co o tym sądzicie?


Poza tym przyszło mi do głowy pewne pytanie organizacyjne. Nie wiem jak to wygląda na takich turniejach, ale podejrzewam, że zazwyczaj nie ma konieczności, aby sędziowie siedzieli przy każdym stoliku i wystarcza gdy krążą po sali i wkraczają jedynie w sytuacjach wymagających interwencji. Jednak "zazwyczaj" dotyczy sytuacji, gdy każdy gracz jest pilnowany przez przeciwnika, z którym gra. Tu natomiast nie gra się z przeciwnikiem. Każdy kto siedzi przy danym stoliku (obojętne czy gra będzie solo czy parami) ma ten sam interes. Trzeba więc pilnować wszystkiego: poczynając od sprawdzenia talii gracza, talii spotkań i kart wyprawy, poprzez wstępne tasowanie kart, śledzenie prawidłowości ich odkrywania, podglądania, odrzucania, reakcję na to co się pojawia, po zwykłą kolejność wykonywania poszczególnych kroków (i tak jeszcze nie wymieniłem wszystkiego). Krótko mówiąc, chcąc uniknąć podejrzeń o oszukiwanie, przy każdym stoliku musi być bezstronny sędzia doskonale znający wszystkie reguły gry.
Czy macie zapewnioną odpowiednią ilość sędziów? (wiem, że na razie są kłopoty ze zgłoszeniami, ale mieliście chyba nadzieję, że będzie ich przynajmniej kilkanaście, prawda?)

Cread - Pon 17 Lut, 2014

1. Jeśli chodzi o losowośc scenariusza - tak jak zostało to wspomniane wcześniej, wszystkie Wasze uwagi zostaną uwzględnione. Uwzględnone nie będzie oznaczało, że za każdym razem jak zostanie dany jakiś pomysł, sugestia, to my od razu wywrócimy regulamin do góry nogami, żeby komuś zrobić przysłowiowo dobrze (i od razu mówię, że nie jest to personalna wycieczka do żadnej z powyższych osób, ta uwaga ma na celu uświadomienie potencjalnym kombinatorom, że rady i sugestie od Graczy nie są życzeniami do spełniania, co mogłoby być wykorzystane). Niedługo pojawi się errata do regulaminu. Prosimy o cierpliwość.
Propozycja Corrana jest w pewnym sensie kompromisem - dzięki za nią. Ale zdajesz sobie sprawę z implikacji jakie nastąpiłyby po wprowadzeniu takiej zmiany?

2. Jeśli chodzi o sędziów - odsyłam do oficjalnych zasad turniejowych. Jest tam wszystko pięknie wytłumaczone, w jaki sposób odbywają się poszczególen fazy gry. W ten sposób (w zależności od rozgrywki solo/pary), gracze pokonują kolejne fazy obserwując adwersarza. I tu w razie wątpliwości wkraczamy do akcji. Takie eleganckie rozwiązanie.

Xiądz - Pon 17 Lut, 2014

Niestety przy tym scenariuszu usunięcie którychkolwiek etapów 2 sprawi, że będzie on bez sensu.

Jeśli pogralibyście sporo razy w ten scenariusz, to na pewno zauważylibyście, że można go przejść w 3 turze, ale również można go przejść w 15 turze mając pełną kontrolę na stole od początku do końca. Jeśli wyznacznikiem ma być szybkość przejścia danego scenariusza, to on się do tego nie nadaje. (moja subiektywna opinia, ale jak widzę nie jest osamotniona)

Uważam, że osoby, które się wypowiadają w tym wątku mocno trzymają kciuki za sukces tego turnieju, jako pewnego wyznacznika dla przyszłych i nie ma tu w żadnym przypadku prób kombinowania.

Xiądz - Sro 19 Lut, 2014

Cieszę się niezmiernie, że udało się Was przekonać do zmiany scenariusza.

Sądzę, że przydało by się również uporządkować kwestie formatu turnieju, czy nadal obowiązuje system pucharowy, czy gramy 5 rund?

Cytat:
LISTA SCENARIUSZY
RUNDA I = 1/8 finału: Zestaw Podstawowy: Podróż w Dół Anduiny
RUNDA II = Ćwierćfinały: Cykl Cienie Mrocznej Puszczy: Podróż do Rhosgobel
RUNDA II = Półfinały: Cykl Dwarrowdelf: Czatownik
RUNAD IV = Mecz o III. miejsce: Khazad-Dum: W Otchłań
RUNDA VI = Finał: Cykl Dwarrowdelf: Cień i Płomień


Czy jest szansa na zaktualizowanie pierwszego postu z regulaminem do wersji aktualnej (na czerwono można zaznaczyć zmiany), gdyż nawet ja się już gubię w tym co jest aktualne a co nie, nie mówiąc o nowych osobach odwiedzających wątek. (dzięki czemu będzie można usunąć inne posty i będzie porządek)

chciałbym również poprosić o uzupełnienie informacji, co będzie punktowane w każdej rundzie (ilość ran, poziom zagrożenia, tura, itp.) by nie trzeba było przeskakiwać pomiędzy kilkoma dokumentami?

Cread - Sro 19 Lut, 2014

Xiądz napisał/a:

Sądzę, że przydało by się również uporządkować kwestie formatu turnieju, czy nadal obowiązuje system pucharowy, czy gramy 5 rund?


Cytat za erratą:
"Każdy zespół rozegra wszystkie scenariusze, które będą odpowiednio punktowane w zależności od sumy punktów, jakie zespół uzyska pod koniec rozgrywki."


Xiądz napisał/a:

chciałbym również poprosić o uzupełnienie informacji, co będzie punktowane w każdej rundzie (ilość ran, poziom zagrożenia, tura, itp.) by nie trzeba było przeskakiwać pomiędzy kilkoma dokumentami?


Odsyłam do chociażby ostatniej strony FAQ.

Corran - Sro 19 Lut, 2014

Cread napisał/a:
Xiądz napisał/a:

Sądzę, że przydało by się również uporządkować kwestie formatu turnieju, czy nadal obowiązuje system pucharowy, czy gramy 5 rund?

Cytat za erratą:
"Każdy zespół rozegra wszystkie scenariusze, które będą odpowiednio punktowane w zależności od sumy punktów, jakie zespół uzyska pod koniec rozgrywki."

Myślę, że pytanie było jak najbardziej uzasadnione, bo w tej samej erracie użyto określeń "ćwierćfinały", "półfinały", "mecz o III miejsce", które sugerują system pucharowy.

Xiądz - Sro 19 Lut, 2014

Cread napisał/a:


Xiądz napisał/a:

chciałbym również poprosić o uzupełnienie informacji, co będzie punktowane w każdej rundzie (ilość ran, poziom zagrożenia, tura, itp.) by nie trzeba było przeskakiwać pomiędzy kilkoma dokumentami?


Odsyłam do chociażby ostatniej strony FAQ.


Oczywiście wiem gdzie tego szukać, ale uważam, że przejrzyście byłoby, gdyby ta informacja znalazła się w regulaminie (lub chociaż odnośnik do tego)

Lekt - Sro 19 Lut, 2014

Corran napisał/a:
Myślę, że pytanie było jak najbardziej uzasadnione, bo w tej samej erracie użyto określeń "ćwierćfinały", "półfinały", "mecz o III miejsce", które sugerują system pucharowy

Xiądz napisał/a:
Oczywiście wiem gdzie tego szukać, ale uważam, że przejrzyście byłoby, gdyby ta informacja znalazła się w regulaminie (lub chociaż odnośnik do tego)

Zanim się zagryziemy - za erratą:
RUNDA V = Finał: Cykl Dwarrowdelf: Cień i Płomień

Runda piąta byłaby/jest/pozostaje/BĘDZIE równa "FINAŁOWI", czyli ostatnim najtrudniejszym meczem.

Moi drodzy, ażeby nie było zamętu i nie porozumień - turniej będzie się składał z 5 rund, czyli każdy z Graczy rozegra 5 scenariuszy, chyba, że w wyniku zapisów Regulaminu zostanie zdyskwalifikowany.

Kulgan - Czw 20 Lut, 2014

Lekt napisał/a:
Zanim się zagryziemy - za erratą:
RUNDA V = Finał: Cykl Dwarrowdelf: Cień i Płomień

Runda piąta byłaby/jest/pozostaje/BĘDZIE równa "FINAŁOWI", czyli ostatnim najtrudniejszym meczem.

Moi drodzy, ażeby nie było zamętu i nie porozumień - turniej będzie się składał z 5 rund, czyli każdy z Graczy rozegra 5 scenariuszy, chyba, że w wyniku zapisów Regulaminu zostanie zdyskwalifikowany.

A czy nie lepiej, zamiast udowadniać swoje racje za pomocą kota i ogona i powoływać się na zagrożenie ze strony gryzoni, w regulaminie zamienić ćwierćfinały itp. na I, II, III, IV i V rundę? Przecież to żadna robota, a ile przejrzystości się zyska :wink:

Kulgan - Pią 21 Lut, 2014

Dziękuję w imieniu swoim, kota i gryzoni :mrgreen:
Lekt - Sob 22 Lut, 2014

Kulgan napisał/a:
Dziękuję w imieniu swoim, kota i gryzoni :mrgreen:
Hehe :lol: Wszystko się da zrobić.
A tak serio, serio to przystopujcie bo mamy tyle zgłoszeń, że skrzynka się zapchała, a my ledwo nadążamy z powiększaniem listy...

Cread - Sro 26 Lut, 2014

Chciałbym pogratulować odwagi (a może szaleństwa), pierwszej odważnej parze, która dokonała zgłoszenia na turniej. Brawo! Nie podam kto z uwagi na ochronę danych osobowych :P jak będzie/będą chciał/chcieli to da/dadzą znać.
Kulgan - Czw 27 Lut, 2014

Powodowana tą samą odwagą (lub takowym szaleństwem) zgłosiła się druga drużyna. Nie podam oczywiście kto, ale myślę, że będzie nam się świetnie w turnieju grało :wink:
Avael - Czw 27 Lut, 2014

Wiecie co... zgłaszam oficjalne zażalenie.

Nie wiem na ręce kogo mogę to zrobić więc zadowolę się wpisem tutaj.

Zażalenie moje dotyczy jednego istotnego faktu - dlaczego turniej nie jest bliżej Rybnika
:( (((((

Choć wiem, że pewnie skończyłbym z w brudnym garnku brudnego orka, ale zanim zanurzyłbym się w odmętach brudnego rosołu na mojej twarzy dałoby się zauważyć uśmiech zadowolenia z obecności na spotkaniu turniejowym.

A tak... smutek, rozpacz, łzy... :(

(po wzięciu się w garść)

Panowie, gratuluję inicjatywy.
Takich ludzi potrzebuje Gondor!

Lekt - Nie 02 Mar, 2014

Avael napisał/a:
Wiecie co... zgłaszam oficjalne zażalenie. [...] Zażalenie moje dotyczy jednego istotnego faktu - dlaczego turniej nie jest bliżej Rybnika [...] Panowie, gratuluję inicjatywy.
Takich ludzi potrzebuje Gondor!

Dobrze trafiłeś z miejscem na zgłoszenie zażalenia :) Otóż przyjmujemy zażalenie do księgi skarg i zażaleń, lecz nawet nam - choć udało się dokonać epickiej rzeczy organizacji oficjalnego turnieju - trudno byłoby przenieść konwent Pyrkon poza Poznań... ;)
Za gratulacje dziękujemy, ale laury, medale i pochwały dopiero wieczorem 22 marca 2014 roku.

Kris - Pią 07 Mar, 2014

Przede wszystkim witam forumowiczów.

I do rzeczy:
Kwestie formalne:
1. Czy konieczne jest zgłoszenie się mailowo? Kwestia obecności naszej pary będzie się ważyć pewnie do samego piątku, więc jeśli się nie zgłosimy a zjawimy się w sobotę o 9:00 to co? Zagramy czy nie?
2. Czy wszystkie pola zgłoszenia są wymagane? (np: szanuję swoją prywatność i nie udostępniam telefonu wszystkim)
3. Czy jest minimalna ilość par, czy turniej się odbędzie nawet na dwie pary? (przy okazji: czy zgłosił się ktoś jeszcze czy wspomniane dwie pary to na razie wszyscy?)
4. czy macie jakieś pojęcie czasowe ile czasu potrwa turniej?

A w kwestii gry:
1. Czy istnieje gdzieś w sieci "obrabialna" lista kart po polsku? Tak samo jak zasady po polsku? Mam wszystkie sety w angielskim i tłumaczenie kart na polski to czynnik skrajnie demobilizujący, a za pomocą ctrl+c, ctrl-v jakoś dam radę.
2. Nigdy nie graliśmy turniejowo, więc jak wygląda komunikacja pary w trakcie gry? Czy gracze mogą omawiać jakie akcje zagrają, kto jakiego stwora bije itp?
3. Czy karty między taliami główna/rezerwowa można wymieniać między scenariuszami (tzn. czy można np. 3 karty z t.głównej zamienić na jeden scenariusz z kartami z t.rezerwowej), czy należy grać każdy scenariusz kompletną talią jak w spisie?
4. Zakładam, że karty w taliach główna/rezerwowa mogą się powtarzać i nie posiadając 6 kopii jednej karty można je przekładać między deckami grając raz talią główną, raz rezerwową (np. trzy rogi mam, ale sześciu to nie) ale prosiłbym o potwierdzenie.

Wielki szacunek dla organizatorów za podjęcie się zadania, trzymam kciuki za powodzenie niezależnie czy się pojawimy czy nie.

Corran - Pią 07 Mar, 2014

Nie chcę się wypowiadać w imieniu organizatorów, ale na jedno pytanie mogę odpowiedzieć. Jeden z naszych współforumowiczów (jest takie słowo :?: ) stworzył stronę z polską listą kart. Zajrzyj na www.lotrlcg.org (a potem podziękuj neutrino :) ).
Natomiast polską instrukcję, najnowszą wersję FAQ i kilka innych dokumentów do pobrania, można znaleźć na stronie Galakty.

Lekt - Pią 07 Mar, 2014

Kris napisał/a:
Wielki szacunek dla organizatorów za podjęcie się zadania, trzymam kciuki za powodzenie niezależnie czy się pojawimy czy nie.
Witaj,
Dziękujemy. Wszelakie gratulacje prosimy jednak po Turnieju :) My już swoje zrobiliśmy, teraz reszta w Waszych rękach i kartach.

Kwestie formalne:

Ad 1. Zgłoszenie mailowe jest preferowane, gdyż da nam to w połowie miesiąca oraz na tydzień przed Pyrkonem obraz ilość uczestników z przyjęciem pewnego odchylenia na górkę bądź minus.
Zapisy trwają do godziny 10:00 w sobotę - Pawilon 7A, odpowiednie stanowisko.

Ad 2. Tak, wszystkie pola zgłoszeniowe są wymagane. Karty uczestników po zakończeniu turnieju zostaną wrzucone do niszczarki, a pozostałości spalone. My również szanujemy własną i cudzą prywatność, poza imieniem i nazwiskiem wraz z pseudonimem w oficjalnym raporcie po Turnieju - ot lista uczestników - żadnych danych nie zamierzamy ani publikować, ani przekazywać firmie Galakta, która nawet o tym nie wspomniała. Twoje obawy pozostają zatem bezzasadne.

Ad 3. Minimalna ilość par to słowo kluczowe naszego turnieju, na razie jest zbyt wcześnie, aby móc definitywnie stwierdzić czy będziemy grali na dwie pary, według mnie na 99% TAK. Obecnie mamy 5 zgłoszonych uczestników, a zostały jeszcze dwa tygodnie. Na razie czekamy.

Turniej robimy dla Was, zatem liczymy, że na samym Pyrkonie znajdą się chętni.

Ad 4. Tak, mamy. Turniej składa się z 5 rund, na które trzeba liczyć około 5 godzin, plus przerwy techniczne. W zależności o wyboru uczestników oraz ich ilości, zaproponujemy na turnieju jedną 1,5h przerwę obiadową, ewentualnie, jeżeli Gracze będą chcieli iść za ciosem rozgrywka będzie się toczyła szybciej. Dopuszczamy również możliwość przyspieszenia kolejnej rundy, gdyby wszyscy Gracze ukończyli scenariusz szybciej.
Prognozowany czas całego turnieju to ok. 6-7 godzin. Dodam - prognozowany. Start 10:30.

Kwestie gry:

Ad 1. O żadnej "obrabiarce" nie słyszałem. Niedawno powstała POLSKA BAZA KART WP LCG, jeżeli posiadasz wyłącznie karty anglojęzyczne, musisz posiadać przy sobie wydrukowany opis wszystkich kart Gracza ze swojej talii. Numerycznie poukładane w jakiś sensowny sposób, aby można było bezproblemowo porównać treść karty z jej polskim odpowiednikiem. Musisz wziąć poprawkę, iż w Turnieju mogą brać udział Gracze nie znający języka angielskiego.

Polską instrukcję znajdziesz na stronie wydawcy gry - INSTRUKCJA PL

Ad 2. ZASADY TURNIEJOWE WP LCG znajdują się pod tym linkiem. Gra jest podzielona na odpowiednie tury, polecam również zaznajomić się z Regulamin IOT ;)

Omawianie akcji jest wskazane, pożądane i mile widziane! W końcu to gra kooperacyjna :) Byle by akcja nie trwała za długo, bo będą zgrzyty. Każda para będzie się pilnowała wzajemnie.

Ad 3. Tak, można wymieniać. Daliśmy Wam możliwość zabrania ze sobą od 100 do 120 kart, które możecie dowolnie przekładać pomiędzy rundami, z zachowaniem wszelakich zasad zgodnych z instrukcją oraz Regulaminem IOT.

Kris napisał/a:
czy należy grać każdy scenariusz kompletną talią jak w spisie?

Czy mógłbyś rozwinąć myśl precyzując pytanie?

Ad 4. Tak, można przekładać. Jednak obowiązuje święta zasada z instrukcji - nie więcej niż 3 kopie tej samej karty na jedną aktualną talię, tej zasady należy przestrzegać bezwzględnie. A także pamiętać o kartach z wydrukowanym zdaniem "tylko jedna taka karta w talii".

Ufam, iż rozwiałem Twoje wątpliwości. Pozostaje jedynie pytanie o spis talii.

Lekt - Pią 07 Mar, 2014

Corran napisał/a:
Nie chcę się wypowiadać w imieniu organizatorów...

Corran dzięki za wsparcie :) Zawsze mile widziane! Uprzedziłeś mnie minimalnie, polską bazę podałem.
Współforumowicz to bardzo ładne słowo.
Kris pamiętaj oczywiście o aktualnym FAQ do kart i zasad :)

Corran - Pią 07 Mar, 2014

Może w takim razie jeszcze coś podpowiem w sprawie ostatniego pytania. Skoro można dowolnie przekładać karty między talią główną, a rezerwową, to tak naprawdę trudno mówić o dwóch taliach. Wprowadzoną tu zasadę rozumiem tak: można wskazać 100-120 kart (ułożyć z nich dwie osobne talie tylko dla formalności) i przed każdą rozgrywką dowolnie z nich wybierać to co pasuje najbardziej do danego scenariusza (może jedynie warto to wcześniej przemyśleć, żeby inni nie wściekali się, że przygotowania trwają zbyt długo).
Czyli odpowiadając na pytanie - nawet jeśli to jest dozwolone, to nie warto wskazywać tej samej trójki kart w obu taliach, bo i tak będzie można je przełożyć do tej drugiej talii - nawet jeśli wcześniej zgłosimy je tylko do talii pierwszej.

PS. Cieszę się, że jest już kilka par, bo na początku wyglądało to niezbyt obiecująco, a z całego serca trzymam kciuki za sukces tego przedsięwzięcia.

Lekt - Pią 07 Mar, 2014

Corran napisał/a:
[...] przed każdą rozgrywką dowolnie z nich wybierać to co pasuje najbardziej do danego scenariusza (może jedynie warto to wcześniej przemyśleć, żeby inni nie wściekali się, że przygotowania trwają zbyt długo).

Owszem tego właśnie chcemy uniknąć i będzie to pilnowane. Każdy ma tyle samo czasu, ażeby ułożyć sobie ze 120 kart kilka wariantów talii pod dany scenariusz.
Pomiędzy każdą rundą będzie 10-15 min przerwy technicznej, również dla orgów, wówczas Gracze będą mogli spokojnie poprzekładać karty :)

Kris - Pią 07 Mar, 2014

Dziękuję wszystkim, czuje się bardziej niż usatysfakcjonowany dotychczasowymi odpowiedziami.

Ale mam kolejne drobne pytanie: jak rozumiem bohaterów też trzeba mieć odgórnie wytypowanych (maks 2*trzech), ale nigdy nie wiedziałem czy liczą się do limitu kart (te 120 kart to z bohaterami czy bez)?

Pozostaje czekać na przychylność Valarów co do przybycia, bo chęci są.


I podziękowania dla neutrino

Lekt - Pią 07 Mar, 2014

Kris napisał/a:
Ale mam kolejne drobne pytanie: jak rozumiem bohaterów też trzeba mieć odgórnie wytypowanych (maks 2*trzech), ale nigdy nie wiedziałem czy liczą się do limitu kart (te 120 kart to z bohaterami czy bez)?

Tak, bohaterowie wliczają się do ogólnej ilości kart gracza. W przypadku 120 kart, spodziewam się, iż nasi Gracze przybędą z 5-8 bohaterów :)
Kwestia dowolności przy budowaniu decku to kwestia mocno indywidualna.

Proszę, abyś zapoznał się z zapisami oryginalnej instrukcji do gry, tam znajdziesz wiele odpowiedzi na nurtujące Cię pytania.

Kulgan - Pią 14 Mar, 2014

A ja mam jeszcze takie pytanie: Czy niezbędne są koszulki przezroczyste na talie graczy? Czy wystarczą nowe koszulki jednego koloru dla każdego gracza, żeby były bardziej przejrzyste, które karty są którego gracza, szczególnie jeśli grają tym samym kompletem kart dodatków?
Cread - Pią 14 Mar, 2014

Tak - chodziło nam o to, że przezroczyste są bardziej dostępne. Wkradł się tu lekki relatywizm (wiem, że na niektórych turniejach wymagane są koszulki z 'zakrytym" tyłem, ale tu nie chcieliśmy robić komuś pod górkę jeśli ma tylko przezroczyste).
Kolorowe tyły też mogą być :)
Byle nie było wyróżniających się i zniszczonych/znaczonych koszulek (protektorów).

schen - Wto 18 Mar, 2014

Takie pytanie - skoro zapisy trwają do momentu tuż przed rozpoczęciem, można spis talii przedstawić już na samym konwencie? Pytam, bo z pewnych przyczyn mamy bardzo ograniczony czas na testy. I chcielibyśmy testować i wprowadzać poprawki w taliach praktycznie do ostatniej chwili.

Swoją drogą możemy już praktycznie w 100% potwierdzić nasz przyjazd i udział w turnieju :) Mam nadzieję, że jeszcze dojdzie uczestników - starajcie się Lotrowa braci, bo okazji takich jak ta możemy już nie uświadczyć.

michcio694 - Wto 18 Mar, 2014

Chętnie wziąłbym udział, choćby po to, żeby zobaczyć jak grają najlepsi :P , ale niestety nie mam jeszcze odpowiednich talii spotkań :(
schen - Wto 18 Mar, 2014

Jeśli zgłaszałbyś się pojedynczo, partner z którym by Cię sparowano powinien mieć odpowiednie karty spotkań (ale to lepiej jakby organizatorzy się wypowiedzieli w tej kwestii). Ewentualnie mógłbyś się skontaktować z jakąś osobą, która miałaby chęć gry, ma odpowiednie zestawy spotkań, ale brak jej partnera i zgłosić się z nią jako zespół.

Zawsze też po prostu możesz przyjść ze swoimi taliami gracza na turniej i w wypadku nieparzystej ilości graczy na pewno nikt by się brakiem talii spotkań u Ciebie nie przejmował ;) (a jak na razie mamy zgłoszeń 5 - więc trochę nieparzyście :P )

Lekt - Wto 18 Mar, 2014

Witajcie,

Od razu rozwiewam wątpliwości - organizatorzy nie zapewniają talii Spotkań dla Graczy :)
Tak stanowi oficjalny regulamin turniejowy wysmarowany przez FFG, a przetłumaczony prze Galaktę.

Warunkiem (jednym z nadrzędnych) przystąpienia i zagrania na turnieju jest posiadanie talii Gracza i Spotkań danych 5 zestawów rozgrywanych na turnieju.

schen dobrze prawi, jeżeli michcio694 chcesz zagrać na turnieju, a nie posiadasz dedykowanych ZP i scenariuszy, to najlepiej podłączyć się pod kogoś kto takowe będzie posiadał, oczywiście organizacja we własnym zakresie.

I shen przymus wcześniejszego złożenia listy talii został już zniesiony erratą do regulaminu :) Przychodzisz na turniej i pokazujesz karty, a my mówimy "okey, powodzenia".
Jak ktoś będzie miał 4 Gandalfy, oberwie kosturem, który właśnie został specjalnie na Pyrkon przygotowany! :)

schen - Wto 18 Mar, 2014

Ok, dzięki za szybką odpowiedź :)
Kris - Sro 19 Mar, 2014

No dobra, nasze zgłoszenie poszło. Teraz pozostaje liczyć, że jednak w sobotę będzie więcej niż 4 pary.
schen - Czw 20 Mar, 2014

Odnośnie punktacji - myślę, że niezależnie od ilości zgłoszeń planowany na starcie system punktacji był lepszym wyjściem. Głównie ze względu na to, że może się zdarzyć iż jakaś drużyna nie przejdzie któregoś ze scenariuszy. Jak wtedy liczyć jej punkty? Inna sprawa, jak wyglądać miałaby sytuacja, gdy co najmniej 2 drużyny nie przejdą danego scenariusza? Jak naliczano by im punkty? Byłyby one na równej pozycji, czy może jakimś cudem zostałoby ocenione, że czyjaś przegrana była lepsza, niż przegrana kogoś innego?
Kris - Pią 21 Mar, 2014

Schen ma racje w kwestii liczenia graczy którzy polegli na scenariuszu. W tej chwili to jest niejasne.
Jeśli o mnie chodzi to myślę, że wszyscy, którym się nie powiodło mogli by być sklasyfikowani ex aequo na ostatnim miejscu (zachowując obecne zasady). W końcu porażka to porażka niezależnie jak szło.

Przy okazji - czy jest szansa na ujednolicony tekst regulaminu?
Było tyle zmian, że się można w tym pogubić a chcielibyśmy wydrukować sobie jakąś jedną ostateczną wersję.

Corran - Pią 21 Mar, 2014

To ja mam swoją propozycję punktacji.
Trochę późno na nowe zasady, ale skoro pojawiły się wątpliwości, to może mój pomysł komuś się spodoba. Skoro nie mogę być na turnieju, to może mógłbym mieć chociaż taki niewielki wkład w jego przebieg? :grin:

Za pierwsze miejsce otrzymuje się punkty w liczbie dwukrotnej ilości uczestników (przy turnieju drużynowym jako uczestnik rozumiem drużynę). Każde kolejne miejsce daje odpowiednio o 2, 4, 6,... punktów mniej. Ostatnie miejsce jest wówczas warte 2 punkty.
Jeśli ktoś nie ukończy scenariusza ma 0 punktów (czyli lepiej ukończyć z choćby 300 punktami niż przegrać ze scenariuszem - moim zdaniem powinno to być jednak rozróżnione).
Jeśli trafią się uczestnicy z identycznym wynikiem w danym scenariuszu, to w tej rozgrywce zajmują wspólnie miejsce, za które otrzymują jednakową ilość punktów równą średniej tych sąsiednich miejsc jakie zajęli (nie wiedziałem jak to lepiej ująć, więc wyjaśnię to w przykładach).

Przykłady przy założeniu, że jest 5 drużyn:
Każdy skończył z sukcesem i nikt nie był równo, to zwycięzca otrzymuje 10 punktów, drugi 8, itd., ostatni ma 2 punkty.
Dwie drużyny osiągnęły ten sam wynik zajmując 2-3 miejsce, to otrzymują po 7 punktów (średnia z 8 i 6).
Trzy były równo na miejscach 2-4, to cała trójka otrzymuje po 6 punktów (średnia dla 8, 6 i 4).
Wszyscy są równo, to każdy ma po 5 punktów (zakładając, że wszyscy wygrali scenariusz).
Cztery drużyny są równo, a jedna nie skończyła, to przegrany ma 0, a pozostali 7 (średnia między 10, a 4).

Zastanówcie się czy to jest warte przemyślenia.

Lekt - Pią 21 Mar, 2014
Temat postu: Komunikat dt. systemu naliczania punktów
Szanowni Gracze,

Na drastyczne zmiany za "pięć dwunasta" jest już za późno. Nie będziemy robić rewolucji.
Ostateczna decyzja odnośnie systemu naliczania punktów zostanie podjęta po zamknięciu listy z zapisami. Metoda była od początku uzależniana od ilości uczestników.

Metody i warianty były konsultowane z bardziej doświadczonymi osobami, uspokajamy Was, nikt nie zostanie skrzywdzony jeśli idzie o naliczanie punktów.

Rozważaliśmy również naliczanie dodatnich kar punktowych w przypadku nieukończenia scenariusza, lecz pomysł ów został zarzucony.

Punty na obecną chwilę powinny być naliczane wedle systemu klasyfikacyjnego, tzn. 1 miejsce w rundzie X punktów, gdzie X to liczba drużyn.

Odnośnie pytania o regulamin w formie ciągłej. Prosimy zainteresowanych o wydrukowanie dla siebie wersji z forum wraz z erratami, regulamin pozostaje w mocy, natomiast wszelakie erraty (tylko 2) dopisuję rozszerzenie do istniejących już puntów.

Z przyczyn czasowych nie mamy już możliwości utworzenia tekstu jednolitego.
Sam regulamin nie jest na tyle obszerny, aby wymagał restrukturyzacji celem jego zrozumienia.

Ostatecznie za treść stanowiących weń przepisów odpowiadają sędziowie, tak czy inaczej do nas należeć będą ostateczne decyzje w kwestiach spornych nieuregulowanych FAQiem, instrukcją.

Do dyspozycji Graczy będzie dostępna kopia regulaminu do wglądu przy stoliku sędziowskim.

Wszelakie informacje techniczne udzielone zostaną bezpośrednio na turnieju.
Do zobaczenia na Pyrkonie!

Za wszelakie uwagi i pomysły serdecznie dziękujemy :)

Lekt - Nie 23 Mar, 2014
Temat postu: Na szybko po Turnieju i po Pyrkonie!
Witajcie!

Jesteśmy już po Pyrkonie i po Turnieju!
I Oficjalny Turniej we Władca Pierścieni Gra Karciana zakończył się całkowitym SUKCESEM!


Obszernej relacji i zdjęć oczekujcie wkrótce, na razie musimy odespać - ledwo żyjemy po 3 dniach orgowania, konwentowania i troopowania :-)

Dziękujemy wszystkim!

Negushi, Schen, Kulgan, Xiądz, Kris, Kawior, Kacper, Mateuszu z Galakty, Puchat i Grociu od Prykonowców ogarniający setkę graczy Magic'a! Dzięki Wam Turniej był epicki!

Balrog został ubity :) Pora pomyśleć o II Turnieju! :)

Z ukłonami i pozdrowieniami,
Lekt i Cread
czyli Pyrkonowe 1/2 Gandalfa i Wiedźmin!

schen - Nie 23 Mar, 2014

Dzięki Wam za ten turniej, zarówno organizatorom jak i wszystkim uczestnikom, na prawdę dobrze się na nim bawiliśmy. Oby więcej tego typu inicjatyw w przyszłości :)

Kulgan, Xiądz - jeszcze raz gratuluję, co prawda widziałem praktycznie jedynie Wasze starcie z Balrogiem, ale pomysł na talie do tego scenariusza był wyborny. No i dodatkowo jako jedynym udało Wam się uniknąć jakiejkolwiek przegranej. W pełni zasłużone zwycięstwo :)

Kulgan - Pon 24 Mar, 2014

Na początku dziękuję organizatorom za możliwość spotkania się przy Lotrze LCG. Szkoda, że było nas tak mało, ale to nie zmienia ogromnego szacunku do ludzi, którzy odważyli się ruszyć temat i zorganizować Epicką walkę z Czatownikiem, Trollami i w końcu z Balrogiem. Chylę czoła przed Wami, Lekt'cie i Cread'zie.

A co do walki - była wyśmienita. Żałuję (znowu marudzę? nic podobnego), że nie siedzieliśmy wszyscy razem i nie obserwowaliśmy wzajemnie swoich wszystkich gier. Widzieliśmy i przeżywaliśmy oprócz swoich gier tylko gry Poznaniaków. A dobrze byłoby mieć po drugiej stronie Waszą Drużynę, Schen. Emocje byłyby jeszcze większe!

Sama gra na turnieju była nie do przewidzenia.

1. Trolle ubite w ogromnych męczarniach, szczególnie drugi, który wyskoczył nam wówczas, gdy już mieliśmy przejść do drugiego etapu Scenariusza. I opóźnienie w podróży na 2 tury. Aż dziw, że wygraliśmy ten Scenariusz. Widać, że Trolle innych też nie oszczędzały.

2. Ratowanie Orzełka było masakrycznie niefartowne. Już na Pyrkonie zagraliśmy 2 razy i 2 razy uratowaliśmy biedne stworzenie w 2 tury. A na turnieju - w 4 - jak tak można :evil:

3. Czatownika ubiliśmy metodycznie. Najpierw nie pozwoliliśmy się zabić Mackom, czego nie uniknęli nasi Sąsiedzi, a już dobicie Gada było czystą formalnością :mrgreen:

4. W Otchłani długo przebijaliśmy się przez Morię, a mnożące się jak króliki Gobliny i ciągle nowe Obszary nam zdecydowanie nie pomagały. W końcu Obszary ogarnęliśmy, Gobliny zdziesiątkowaliśmy i przeszliśmy. Mordęga.

5. I w końcu Epicka gra z Balrogiem. Nie ukrywam, że dobrze się do niej przygotowaliśmy. Najpierw moja talia została dopracowana pod ten Scenariusz, a bodajże tydzień przed wyjazdem talia Xiędza kompletnie zmieniona. I wiedzieliśmy, że jeśli wszystko pójdzie zgodnie z naszym planem, to Balrog zginie marnie w 2 tury. Moje combo na utrzymanie zagrożenia 0 co prawda nie wypaliło, ale heroiczni Sprzymierzeńcy oddający życie za swoich Bohaterów do czasu, gdy Boromir stanie się Superbohaterem, zrobili swoje. I Frodo ze swoją zdolnością także. Gdybym jednak nie zostawił sobie w 1 turze Posła "na wszelki wypadek" do obrony, to mogło być różnie. Bo nagły atak Balroga na pierwszego gracza z karty Podstępu nie był planowany... Później poszło zgodnie z planem - karty kluczowe doszły i Zguba Durina została odesłana tam, gdzie jej miejsce :grin:

Podsumowując: wygrana cieszy (dzięki, Schen), ale przynajmniej tak samo cieszy możliwość zagrania w ulubioną grę w większym towarzystwie i rywalizacja niemal non-stop przez ponad 7 godzin o palmę pierwszeństwa. Dzięki jeszcze raz za organizację, możliwość spotkania i klimat rywalizacji. Było tak, jak miało być, sympatycznie i emocjonująco :grin: I do zobaczenia na kolejnym Evencie Lotrowym, może w wakacje w Gdyni :wink:

Lekt - Czw 15 Maj, 2014
Temat postu: Krótka relacja z Turnieju
Witajcie,

Gdyby ktoś jeszcze nie zapoznał się z relacją zapraszam na PrzystanekPlanszówka, gdzie znajdziecie również zdjęcia z imprezy :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group