galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

Władca Pierścieni LCG - Zasady gry - kilka pytań osoby stawiającej pierwsze kroki

Hawaj - Nie 29 Wrz, 2013
Temat postu: kilka pytań osoby stawiającej pierwsze kroki
Witam wszystkich. Mam kilka pytań dotyczących gry:

1) czy po fazie walki wrogowie wracają do strefy przeciwności czy nadal pozostają w zwarciu?

2) nie wiem czy dobrze rozumiem zasadę Theodreda - np. przydzielam do wyprawy jakiegoś sprzymierzeńca i go wyczerpuję, następnie w fazie walki wyznaczam Aragorna jako obrońce i również go wyczerpuję, podczas mojego ataku atakuję Theodredem i czy w tym momencie dodaję 1 żeton zasobów do Aragorna czy nie dodaję? Czy muszę po prostu przydzielić Aragorna i Theodreda od razu do wyprawy żeby zdobyć 1 żeton zasobów?

3) W momencie kiedy odkrywam kartę cienia i wyskakuje mi np. Wódz Ufthak to go ignoruje i odrzucam od razu czy on dodaje swoją siłę ataku i dopiero po skończeniu walki go odrzucam?

4) czy uważacie że poniższa talia gracza jest dobra na początek (mam podstawkę + khazad)?

Aragorn, Theodred, Dunhern
Sprzymierzeńcy:
- 3 x strażnik cytadeli
- 3 x gandalf
- 3 x zwiadowca ze śnieżnego potoku
- 1 x faramir
- 2 x łucznik znad srebrnej żyły
- 1 x zwiadowca z północy
Dodatki:
- 1 x nieoczekiwana odwaga
- 2 x namiestnik gondoru
- 1 x kamień celebriany
Wydarzenia:
- 1 x krasnoludzki grobowiec
- 2 x zawsze czujny
- 2 x atak z zaskoczenia
- 2 x pozdowienie galadrimów
- 2 x szlachetne poświęcenie
- 2 x pospieszny cios
- 2 x wola zachodu

Kulgan - Pon 30 Wrz, 2013

1. Po Fazie Walki wrogowie zostają w zwarciu.

2. Po przydzieleniu Theodreda dajesz któremuś Bohaterowi przydzielonemu już do Wyprawy 1 żeton zasobów. Może być nim również sam Theodred lub Bohater innego gracza, który został wysłany wcześniej.

3. W momencie odkrycia karty cienia patrzysz tylko i wyłącznie na efekt cienia - reszta karty jest ignorowana.

4. Jako że nie znam kart na pamięć wydaje mi się, że Twoja talia ma sens - ale pełnej analizy się nie podejmę :mrgreen:

Hawaj - Pon 30 Wrz, 2013

Kulgan napisał/a:


2. Po przydzieleniu Theodreda dajesz któremuś Bohaterowi przydzielonemu już do Wyprawy 1 żeton zasobów. Może być nim również sam Theodred lub Bohater innego gracza, który został wysłany wcześniej.
:mrgreen:


Czyli za każdym razem muszę przydzielić Theo do wyprawy (co kolejną fazę żeby dostać 1 żeton)? I dzięki za odpowiedzi

Radziol88 - Pon 30 Wrz, 2013

Hawaj napisał/a:
Czyli za każdym razem muszę przydzielić Theo do wyprawy (co kolejną fazę żeby dostać 1 żeton)?

Oczywiście

EstEst - Pon 30 Wrz, 2013

Skoro masz już niebieskiego bohatera w talii, to koniecznie tyle sprawdzianów woli, ile masz bym wziął. To chyba najlepsza niebieska karta. I może drugiego zwiadowcę z północy - naprawdę potrafi być świetny przeciw gromadzącym się obszarom (np. podczas 2 scenariusza z podstawki).

Jeśli przejdziesz na wyższy poziom trudności tj. granie większą liczbą kart graczy, to Za Gondor też będzie bardzo przydatne do bicia mocnych stworów i drugi Faramir się przyda (żeby go szybciej znaleźć).

Nie wiem, czy Wola Zachodu jest konieczna. Naprawdę bez dociągarek (poza Szlachetnym Poświęceniem) jesteś w stanie przewinąć talię?

Oczywiście, wszystko zależy od planu rozgrywki, zwłaszcza od tego, gdzie ląduje Namiestnik (jeśli nie liczymy na szybkie dociągnięcie Kamienia, co może być bardzo losowe). Jeśli na Aragornie, to można brać więcej kart z przywództwa, a jeśli na Dunhernie, to wiecej z ducha.

Hawaj - Pon 30 Wrz, 2013

EstEst napisał/a:
Skoro masz już niebieskiego bohatera w talii, to koniecznie tyle sprawdzianów woli, ile masz bym wziął. To chyba najlepsza niebieska karta. I może drugiego zwiadowcę z północy - naprawdę potrafi być świetny przeciw gromadzącym się obszarom (np. podczas 2 scenariusza z podstawki).

Jeśli przejdziesz na wyższy poziom trudności tj. granie większą liczbą kart graczy, to Za Gondor też będzie bardzo przydatne do bicia mocnych stworów i drugi Faramir się przyda (żeby go szybciej znaleźć).

Nie wiem, czy Wola Zachodu jest konieczna. Naprawdę bez dociągarek (poza Szlachetnym Poświęceniem) jesteś w stanie przewinąć talię?

Oczywiście, wszystko zależy od planu rozgrywki, zwłaszcza od tego, gdzie ląduje Namiestnik (jeśli nie liczymy na szybkie dociągnięcie Kamienia, co może być bardzo losowe). Jeśli na Aragornie, to można brać więcej kart z przywództwa, a jeśli na Dunhernie, to wiecej z ducha.


Dzięki :) Co do Woli Zachodu to faktycznie 1 wystarczy bo dzisiaj gdyby nie ona to bym poległ, została wykorzystana praktycznie jak zostały mi zakryte 2 karty.

Jeszcze jedno pytanko mam czy jak gram solo to karta Tuk Włóczykij w ogóle działa?

Lekt - Czw 03 Paź, 2013

Hawaj napisał/a:
Jeszcze jedno pytanko mam czy jak gram solo to karta Tuk Włóczykij w ogóle działa?

Nie, Tuk nie działa w grze solo. Chociaż można zastosować inne combo, a mianowicie - odrzucasz Tuka by obniżyć poziom zagrożenia, ale to już moja interpretacja.
Odnośnie ilości bohaterów (tak 3 wedle instrukcji) nikt nikomu nie broni łupać na dwie ręce :)
Polecam grę 6 herosów bez panelu zagrożenia - gra traci sens punktowo-rywalizacyjny i pozwala skupić się wyłącznie na walce i pokonywaniu scenariusze. Przy 6 bohaterach i tak weźmiesz na klatę większość wrogów, a talia składająca się ze ponad 100 kart - dajny ma to dwu strefowych, to nawet grając z dbałością o kupowanie kart wyłącznie z danej strefy wpływów morze możliwości.
Gry jak to gry - istnieją by cieszyć. Na turniejach można sobie wypruwać flaki na domowym stole każdy niech się gości jak pan i władca na krańcu Mordoru ;)

EstEst - Czw 03 Paź, 2013

Hawaj napisał/a:

Dzięki :) Co do Woli Zachodu to faktycznie 1 wystarczy bo dzisiaj gdyby nie ona to bym poległ, została wykorzystana praktycznie jak zostały mi zakryte 2 karty.


Pamiętaj, że w przeciwieństwie do wielu innych karcianek tu się nie przegrywa, gdy skończą ci się karty (z wyjątkiem niektórych, specyficznych scenariuszy).

Hawaj - Nie 06 Paź, 2013

Takie pytanka jeszcze mi się nasuwają:
1) Jak w jednej turze pozostaję w zwarciu z wrogiem to w następnej turze nie wysyłam nikogo na wyprawę (bo już na niej jetem) tylko walczę bezpośrednio z nim (jeżeli jakiś mi jeszcze nie wyskoczy)? Daję po prostu np obrońcę, potem bronię się przed atakiem i na końcu atakuję?
2) Jeżeli pokonam wroga i np zadam mu 5 obrażeń gdzie ma 2 pkty wytrzymałości to te 3 obrażenia nadplanowe zmieniają się w pkty wyprawy które umieszczam na aktywnym obszarze lub na karcie wyprawy?
3) Jeżeli jakiś obszar jest w strefie przeciwności i go nie badam to jak rozpatruję wyprawę i moja siła woli jest wyższa to pkty postępu w wyprawie umieszczam tylko na karcie wyprawy?

EstEst - Nie 06 Paź, 2013

Hawaj napisał/a:
Takie pytanka jeszcze mi się nasuwają:
1) Jak w jednej turze pozostaję w zwarciu z wrogiem to w następnej turze nie wysyłam nikogo na wyprawę (bo już na niej jetem) tylko walczę bezpośrednio z nim (jeżeli jakiś mi jeszcze nie wyskoczy)? Daję po prostu np obrońcę, potem bronię się przed atakiem i na końcu atakuję?
2) Jeżeli pokonam wroga i np zadam mu 5 obrażeń gdzie ma 2 pkty wytrzymałości to te 3 obrażenia nadplanowe zmieniają się w pkty wyprawy które umieszczam na aktywnym obszarze lub na karcie wyprawy?
3) Jeżeli jakiś obszar jest w strefie przeciwności i go nie badam to jak rozpatruję wyprawę i moja siła woli jest wyższa to pkty postępu w wyprawie umieszczam tylko na karcie wyprawy?


1) Nie, nawet jak zostaje ci po walce wróg, którego nie pokonałeś, to nie może odwrócić to uwagi od twojej misji i musisz iść na wyprawę: wszak nowe zagrożenia nie czekają, aż poradzisz sobie z dotychczasowymi, tylko przychodzą.

2) Nie, czemu? Przecież dzięki temu, że zabiłeś jakąś wronę, nie teleportujesz się na drugą stronę przełęczy. Jedynie Legolas ma zdolność pozwalającą zamieniać skalpy wrogów na ,,stópki''.

3) Tak. Pamiętaj też, że wyprawę rozpatrujesz ZANIM przesuniesz obszar na miejsce aktywnego.

Hawaj - Wto 08 Paź, 2013

Czy mogę dołączyć do jednego boha 3 karty ostrzeżenie dunedainów?
Radziol88 - Sro 09 Paź, 2013

Hawaj napisał/a:
Czy mogę dołączyć do jednego boha 3 karty ostrzeżenie dunedainów?

A czemu nie?
I pytanie o zasady zadawaj w odpowiednim dziale.

JollyRoger1916 - Czw 10 Paź, 2013

Hawaj napisał/a:
Czy mogę dołączyć do jednego boha 3 karty ostrzeżenie dunedainów?


Nie możesz umieścić przy bohaterze więcej niż 2 dodatków z cechą ograniczenie. Nie ważne, czy umieszczasz 2 różne, czy 2 takie same. Nie możesz mieć w grze więcej niż jednej kopii karty unikalnej (możesz mieć na ręce i zagrać jak stara zejdzie tak dla ścisłości), w końcu mogą być inne przypadki, kiedy nie możesz zdublować dodatku pod jednym bohaterem, ale są one jasno i precyzyjnie opisane na samych kartach, np. tylko jedna kopia na postać/bohatera, zagraj jeśli (i tu musi być spełniony warunek). W pozostałych przypadkach możesz zagrywać do woli tych samych dodatków, tzn od siebie możesz zagrać max 3 takie same karty, bo taki jest limit na talię, ale jeśli w więcej graczy macie bohaterów pokrywających się w obszarze jakieś sfery to możesz mieć zagrane 3xilość graczy.

Te wszystkie dopałki Dunedaińskie mocno mi się kojarzą z klasycznym przygodówkowym, czy erpegowym rozwojem postaci :) Tzn, wraz z rozwojem gry rozwijasz dzięki nim bohaterów w odpowiednich statystykach. Lubię je bardzo, ale dawno nie grałem na nich, dzięki za pomysł na nową talię ;)

Proponuję przenieść cały temat do działu z zasadami.

Hawaj - Czw 10 Paź, 2013

Dzięki za przeniesienie tematu :) i dzięki za powyższe odpowiedzi.
Kolejna porcja pytań ode mnie:
1) Mam zamiar wystawiać "skrzydlatego stróża" jako obrońcę (pewnie większość tak robi) i dodać do niego "urodzonego w chmurach". Po obronie ataku wroga wg tekstu na karcie powinienem odrzucić skrzydlatego stróża z gry lub zapłacić 1 żeton zasobów. Karta urodzony w chmurach mówi że mogę tą kartę odrzucić aby cofnąć sprzymierzeńca (czyli w tym przypadku do skrzydlatego stróża). I moje pytanko: czy to w ogóle jest realne żebym zamiast skrzydlatego stróża odrzucił urodzonego w chmurach?
2) Na dowolnej postaci jest przykładowy napis: Akcja:"wyczerp postać aby coś tam dostać". Czy jak przydzielam te postacie do wyprawy, obrony itd to jak je wyczerpuje to dostaję to co jest napisane na karcie? Czy po prostu wyczerpuje te postacie i dostaję to co na karcie napisane i do końca tury te postacie wyczerpane będą?

psborsuk - Pią 11 Paź, 2013

Ad.2 Jeśli masz napis "Wyczerp, aby..." to albo używasz tego, aby dostać cośtam, albo przydzielasz postać do wyprawy/obrony/ataku. Gdyby było napisane, że "Kiedykolwiek wyczerpiesz postać, to cośtam", wówczas miałbyś dwa w jednym.
JollyRoger1916 - Pią 11 Paź, 2013

ad.1. Z tego co pamiętam tak właśnie działa Urodzony w chmurach. Odrzucasz UwCH na discard, a Skrzydlaty Stróż wraca na rękę, zamiast po obronie lądować na discardzie. Do tego chyba tam jest warunek, że płacą zasób możesz Skrzydlatego Stróża zostawić w grze, więc lepiej wstawić go wtedy, gdy masz wolny zasób, aby go utrzymać. Dam Ci wskazówki. Urodzonego najlepiej trzymać na Gandalfa i dokup szybko resztę CMP. Wtedy dopiero zobaczysz co potrafią orły jak rozwiną skrzydła ;) Talia mono taktyki na orłach przez bardzo długi czas była przez mnie katowana. Do tego będzie karta, która sprawia, że taki Skrzydlaty Stróż po obronie jeszcze Ci się przyda. Nie będę Ci spoilerował kup, zmontuj talię i podziwiaj jej działanie.
Corran - Pią 11 Paź, 2013

Skrzydlaty Stróż świetnie też działa ze Wsparciem Orłów.
Co do pytania natomiast, wydaje mi się, że w tej sytuacji nie można wykorzystać Urodzonego w Chmurach. Na Stróżu jest napisane, że należy go odrzucić (lub zapłacić) po rozstrzygnięciu ataku, w którym on jest obrońcą. Czyli nie zdążymy użyć UwCH gdy otrzymamy to polecenie.
Inna sprawa, że nie opłaca się taka kombinacja nawet gdyby była dozwolona, bo powtórne wystawienie Stróża kosztuje 2, a utrzymanie go w grze tylko 1 (no i tracimy kartę UwCH, którą można wykorzystać z Gandalfem lub choćby z Obrońcą Thorondora do zadawania ran).

JollyRoger1916 - Pią 11 Paź, 2013

Nie chce mi się szukać karty UwCH, bo aktualnie w moim Władku panuje okrutny bajzel. Jeśli UwCH jest odpowiedzią to można tak wykorzystać, jeśli akcją to już nie. grający decyduje w jakiej kolejności odpala odpowiedzi, akcje zagrywa się po odpowiedziach. Zresztą szkoda UwCH na Skrzydlatego. Jak już mówimy z czym warto go kombować to orły z Gór Mglistych są najlepszym wyjściem.
Hawaj - Nie 13 Paź, 2013

Dzięki za powyższe odpowiedzi.
Mam taki dylemat:
Jestem na Ścieżce Beorna (Gracze nie mogą pokonać tego etapu. dopóki Pomiot Ungolianty znajduje się w grze. Jeżeli gracze pokonają ten etap, wygrywają grę) na której mam już 10 żetonów postępu (czyli max). Pomiot Ungolianty wyskoczył mi jako cień i po rozpatrzeniu tej karty poszła na stos kart odrzuconych. I w związku z tym moje pytanie - Czy jak położyłem 10 żetonów postępu to wygrałem grę, czy jak odrzuciłem Ungoliantę (chociaż cieniem była i nie walczyłem z nią)? Czy może powinienem przejść do kolejnego etapu "Nie Schodźcie za nic za ścieżki!" i wybrać ze stosu kart odrzuconych pająka czyli Pomiot Ungolianty i go zabić?

Radziol88 - Nie 13 Paź, 2013

Tam nie ma kolejnego etapu, obie karty to dwa warianty.
"Gracze nie mogą pokonać tego etapu dopóki Pomiot Ungolianty znajduje się w grze."
A znajduje się w grze?
Nie
Więc przechodzisz.

Hawaj - Nie 13 Paź, 2013

Dzięki Radziol88

2 scenariusz - 3 karta wyprawy (Po odkryciu: Każdy gracz odkrywa 2 karty spotkania i umieszcza je w strefie przeciwności. Do końca gry należy pomijać krok przeciwności fazy wyprawy. Gracze wygrają grę, kiedy w grze nie będzie już żadnych wrogów

Jak mam to rozumieć to co zaznaczyłem na czerwono? Bo nie wiem czy mam grać dopóki w talii spotkań nie będzie wrogów? (bo jak tak to co z kartą Wrony ze wschodu jak jej się nie odrzuca na stos tylko trzeba wtasować?)
Czy po prostu jak odkrywam 2 karty spotkań i w tym momencie w strefie przeciwności nie mam wrogów to wygrywam?

Radziol88 - Pon 14 Paź, 2013

Hawaj napisał/a:
Do końca gry należy pomijać krok przeciwności fazy wyprawy.

= w fazie wyprawy nie odsłaniamy już nowych kart. Na wyprawę idziesz tylko po to, żeby nie przegrać przez zagrożenie.
Cytat:
Gracze wygrają grę, kiedy w grze nie będzie już żadnych wrogów

= nie ma wrogów w strefie przeciwności i w zwarciu z jakimkolwiek graczem - wygrywacie.

PS
Poczytaj sobie jeszcze raz czym są poszczególne talie, co to znaczy "w grze", na stosie kart odrzuconych, poza grą, itp.

Hawaj - Wto 15 Paź, 2013

Dzięki Radziol88

I następne pytanko:
Karta Schwytany w Sieć mówi że bohater do którego dołączono tą kartę nie zostaje przygotowany w czasie odpoczynku chyba że zapłaci. Czy kartą Nieoczekiwana Odwaga można przygotować boha choćby miał na sobie 3 karty Schwytany w Sieć?

Kulgan - Sro 16 Paź, 2013

Hawaj napisał/a:
Karta Schwytany w Sieć mówi że bohater do którego dołączono tą kartę nie zostaje przygotowany w czasie odpoczynku chyba że zapłaci. Czy kartą Nieoczekiwana Odwaga można przygotować boha choćby miał na sobie 3 karty Schwytany w Sieć?

Jasne - Odwagą przygotowujesz, kiedy chcesz :mrgreen:

Hawaj - Pią 18 Paź, 2013

Dzięki Kulgan

Mam pytanie odnośnie Boromira i jego zasady - Akcja: Odrzuć Boromira, aby zadać po 2 punkty obrażeń każdemu wrogowi będącemu w zwarciu z danym graczem.

Czy na tej karcie nie ma pomyłki i zamiast odrzuć powinno być wyczerp?

mroni - Pią 18 Paź, 2013

Pomyłki nie ma, Boromira się odrzuca :D
JollyRoger1916 - Pon 21 Paź, 2013

Wyczerp. Ach jakież to byłoby piękne. Chyba Boromir byłby najbardziej rozchwytywanym bohaterem ;)
kufel - Pon 21 Paź, 2013

Hawaj napisał/a:

Czy na tej karcie nie ma pomyłki i zamiast odrzuć powinno być wyczerp?

Przypomnij sobie jak zginął Boromir ;)

Magnum_KR - Pon 23 Gru, 2013

Cześć,
Niektórzy z Sojuszników mają specjalną zdolność dokładania "stópek" postępu na lokacjach będących aktualnie w Strefie Przeciwności. Czy jeśli w ten sposób zgromadzę na tej karcie ilość "stópek" odpowiadającą liczbie wydrukowanej na karcie tego obszaru to ta lokacja automatycznie "spadnie" do kart odrzuconych prosto ze Strefy Przeciwności czy też trzeba i tak przedsięwziąć Wyprawę do tej lokacji (i ponieść koszt przeniesienia karty ze Strefy Przeciwności do Wyprawy) zanim "spadnie".

uday - Pon 23 Gru, 2013

Jeśli na obszarze znajdzie się tyle żetonów wyprawy ile jest wymagane do jego "przejścia", to uważa się go za zbadany i leci na stos odrzuconych. Jednocześnie wszystkie korzyści i problemy przez to generowane mają zastosowanie. Np. jak w przypadku karty Góry Mrocznej Puszczy.
Szoker - Wto 24 Gru, 2013

Kiedy się rozpatruje efekt podróży na kartach obszarów? Wtedy kiedy się położy żeton postępu czy jak stanie się aktywnym obszarem? I czy jak się położy żeton postępu na obszarze, który znajduje się w strefie przeciwności to czy też rozpatruje efekt podróży?
Z góry dzięki.

uday - Wto 24 Gru, 2013

Efekt podróży rozpatrujesz w momencie podróży. Po fazie wyprawy jest faza podróży. Wtedy możesz wybrać obszar do którego podróżujesz i wtedy odpalają się jego odpowiedz. Zwróć uwagę, że są karty, które np. zamieniają obszar aktywny na obszar ze strefy przeciwności. Wtedy nie rozpatruje się efektu podróży.

Z kolei jeśli obszar opuszcza grę jako zbadany to liczy się tylko czy dostał odpowiednią ilość żetonów wyprawy, a nie to, czy jest aktywny, czy w obszarze zagrożenia.

Radziol88 - Sro 25 Gru, 2013

Magnum_KR napisał/a:
Cześć,
Niektórzy z Sojuszników mają specjalną zdolność dokładania "stópek" postępu na lokacjach będących aktualnie w Strefie Przeciwności. Czy jeśli w ten sposób zgromadzę na tej karcie ilość "stópek" odpowiadającą liczbie wydrukowanej na karcie tego obszaru to ta lokacja automatycznie "spadnie" do kart odrzuconych prosto ze Strefy Przeciwności czy też trzeba i tak przedsięwziąć Wyprawę do tej lokacji (i ponieść koszt przeniesienia karty ze Strefy Przeciwności do Wyprawy) zanim "spadnie".

I nie myl Wyprawy z Podróżą.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group