galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

Cykl Dwarrowdelf - [ZP] Czatownik

l33tm4st3r - Sro 07 Gru, 2011
Temat postu: [ZP] Czatownik
Zapowiedź kolejnego dodatku do WP, 3 z serii Dwarrowdelf - The Watcher in the Water



niestety żadnych zapowiedzi kart graczy, ale przedsmak nowej przygody:



Wrota Durina wszyscy już widzieliśmy i ogólnie podobały się, ale "owinięcie" wydaje się okrutne :(

cały artykuł na stronie FFG

kufel - Sro 07 Gru, 2011

Wrota są rewelacyjne, świetny pomysł z tym odrzucaniem kart i rozwiązywaniem łamigłówki.
A to przecież takie proste! Powiedz "Przyjacielu" i wejdź ;)

guciomir - Sro 07 Gru, 2011

Po prostu brawa dla twórców gry. Nie wyobrażałem sobie że tak zgrabnie można zaimplementować łamigłówkę...
l33tm4st3r - Pon 26 Mar, 2012

na stronie FFG pojawił się nowy artykuł na temat tego dodatku LINK

a oto nowe karty z niego:


na temat nowych "elfickich" kart nasuwa mi się takie spostrzeżenie, iż są one subtelniejsze w użyciu niż krasnoludzkie, zazwyczaj bardzo silne
nie chodzi mi o to że są słabe, bo nie są, ale ich użycie wymaga znacznie więcej finezji niż taki np topornik :P

(a Arwena jest po prostu piękna :D )

FilipsO - Wto 27 Mar, 2012

Ale arwena jest w jednym dodatku jako cel! A Arwena... heh, tylko kupować... WWWEEE :mrgreen:
100ch - Wto 27 Mar, 2012

Po prostu jeśli w przygodzie Brama Czerwonego Rogu, gdzie Arwena jest "celem", jeśli użyjesz Arweny- sprzymierzeńca, to na potrzeby fabuły można przyjąć, że Arwena- sprzymierzeniec jest dublerem ;)

Albo, żeby było elegancko- używać Arweny sprzymierzeńca dopiero, gdy Arwena "cel" dotrze do Rivendell, czyli dopiero od trzeciej przygody Dwarrowdelf (The Watcher in the water). Taką fabułę przedstawia się zresztą w tekście ostatniego newsa FFG

Niniut - Wto 27 Mar, 2012

Arwena, jako cel i sprzymierzeniec, ma znak unikalności, a co za tym idzie - tylko jedna taka postać w grze. Zatem nie można mieć dublerki etc ;)
100ch - Wto 27 Mar, 2012

Niniut napisał/a:
Arwena, jako cel i sprzymierzeniec, ma znak unikalności, a co za tym idzie - tylko jedna taka postać w grze. Zatem nie można mieć dublerki etc ;)


Święta racja- zapomniałem :)

Avael - Wto 27 Mar, 2012

I tak wolę Panią Liv Tylor jako Arwenę ;) Ta to dopiero ma urodę, acho joooo ;)
FilipsO - Sro 28 Mar, 2012

Ale dyskusja o arwenie xd . No ale jest o czym dyskutować :mrgreen:
Al Maretta - Sro 28 Mar, 2012

Liv Tyler !!! :mrgreen: :!:
Avael - Czw 29 Mar, 2012

Ano racja, walnąłem byka, że aż mi wstyd. Idę stanąć do kąta :oops:
crabtree - Czw 29 Mar, 2012

Avael napisał/a:
Ano racja, walnąłem byka, że aż mi wstyd. Idę stanąć do kąta :oops:

Gdyby Liv przeczytała Twojego wcześniejszego posta to na pewno by się mocno nie gniewała ;) Dla mnie zresztą też jest ona idealną Arweną!

Al Maretta - Czw 29 Mar, 2012

IDEALNĄ NA 100 % a nie po prostu idealną.


Tak się składa że mam kontakt z Magali Vilenueve i przedstawię jej wasze uwagi :mrgreen:

Wallenstein - Czw 29 Mar, 2012

Al Maretta napisał/a:

Tak się składa że mam kontakt z Magali Vilenueve i przedstawię jej wasze uwagi :mrgreen:


Proszę przekazać - TAK TRZYMAĆ. I może Glorfindela na tapetę poproszę.

Al Maretta - Czw 29 Mar, 2012

OK ZAŁATWIĘ :D
100ch - Pon 02 Kwi, 2012

Kolejny artykuł na stronie FFG

LINK

I nowa karta- kolejne "ciotoskie designe kard" Magali Villeneuve (sorki nie moglem się powstrzymać ;) )

BTW- czekamy na Glorfindela, słowo się rzekło trzeba załatwić :)


l33tm4st3r - Pon 02 Kwi, 2012

właśnie miałem wstawiać, ale widzę że byłeś pierwszy :)
bardzo fajna karta, w każdej talii przydadzą się dodatkowe zasoby :)
widzę że obecnie tuż po sferze przywództwa (bezkonkurencyjny namiestnik oraz umiejętności bohaterów) kolejna sfera wychodzi na prostą w przyroście zasobów - mówię o sferze ducha, ponieważ mają Ziggiego górnika a dzięki wielu kartom i efektom obniżającym poziom zagrożenia będzie im łatwo tę neutralną kartę zagrywać za minimalną cenę 1 zasobu :D

zapomniałeś jednak o innej nowej karcie - prosto z talii zagrożenia: MACKA :D

efekt tej karty zdecydowanie boli :P

odmu - Pon 02 Kwi, 2012

Ta nowa karta jest świetniutka - aż mam ochotę budować talię solo na dwóch bohaterach :) . Przy nowych obniżaniach zagrożenia to i też nie będzie trudno sklecić czegoś z niskim startowym i szybkim obniżeniem. Miodnie :)
Al Maretta - Wto 03 Kwi, 2012

Już wysłałem prośbę o Glorfindelka :mrgreen:

Mam pytanie czy jest dostępny w sprzedaży coś a'la zestaw uzupełniający? Np. Żetony itd.

l33tm4st3r - Sro 04 Kwi, 2012

Al Maretta napisał/a:
Mam pytanie czy jest dostępny w sprzedaży coś a'la zestaw uzupełniający? Np. Żetony itd.


Al Maretta, ja rozumiem że jako nasze forumowe dziecko "specjalne" możesz robić wiele rzeczy, ale staraj się nie pisać podwójnych postów, tylko edytować poprzednie, taki dobry zwyczaj forumowy

takiego zestawu nie ma

odmu - Pon 16 Kwi, 2012

Ten dodatek wygląda naprawdę ciekawie :) .

Bohater, który może uratować ładnie grę, dość wszechstronny - nie wiem czy lepszy od starego Aragorna, ale ten mieczyk :) Fajna rzecz jak się gra z Aragornem :)

Kulgan - Pon 16 Kwi, 2012

Jak mieczyk wyjdzie, do łask wróci mój deck z Aragornem, a Krasnoludki pójdą w odstawkę :mrgreen:
l33tm4st3r - Wto 17 Kwi, 2012

Ktoś niedawno pisał na forum, że nie chciałby żeby pojawiały się nowe wersje tych samych bohaterów :P

fajny ten nowy Aragorn - naprawdę przydatna umiejętność :D
co ciekawe z wisiorkiem i mieczykiem można z niego zrobić 3-sferowca :D
a z pieśnią to nawet 4 :P

Berestaszek - Wto 17 Kwi, 2012

Osobiście uważam że ponowne pokazanie tego samego bohatera w innym świetle to jakiś żart. Jest jeszcze mnóstwo bohaterów, których mogliby dodac zamiast kolejnego aragorna. Zauważcie że nie będzie można miec dwóch aragornów. Inna kwestia, że ten aragon ma OP zdolnośc, przez co będzie pewnie w każdej talii, która będzie łączyc wiedzę z jakąś inną.
l33tm4st3r - Wto 17 Kwi, 2012

Berestaszek napisał/a:
Zauważcie że nie będzie można miec dwóch aragornów.


Gdyby nie Ty, to na pewno nie zwrócilibyśmy na to uwagi, wow :O

crabtree - Wto 17 Kwi, 2012

Berestaszek napisał/a:
Osobiście uważam że ponowne pokazanie tego samego bohatera w innym świetle to jakiś żart.
Też uważam że to kiepski pomysł. Chociaż ja nie będę krytykował bo już jestem praktycznie na emeryturze WP ;)
ojbodzio - Wto 17 Kwi, 2012

Mnie się nowy Aragorn się bardzo podoba (szczególnie grafika, o niebo lepsza od z podstawki).
Chociaż uważam że powtarzanie bohaterów to średni pomysł, to jak widzę nową umiejętność Aragorna, to zaczynam się do tego pomysłu przekonywać :mrgreen:

kufel - Wto 17 Kwi, 2012

Dlaczego uważacie, że rozwój (przemiana czy jak by tego nie nazwać) bohaterów to coś złego? Przecież żadna postać nie była taka sama od początku do końca, wystarczy prześledzić Trylogię jak zmieniała się postawa poszczególnych osób: Aragorn, Gandalf, Boromir, Merry...
Niniut - Wto 17 Kwi, 2012

Teraz tylko czekać na Eowyne - slayera nazguli z pod bandery taktyki :D to będzie coś.

Fajnie,że się zmienia w tej grze tak wiele...ludzie to wszystkiego się przyczepią...jak nie do poziomu trudności, to do grafik, jak nie grafik to kosztowności...

ech..dobrze,ze kupiłem tę gre w dniu premiery i nie naczytałem się tak durnych komentarzy i zuych opini :)

Cheers all!

Berestaszek - Wto 17 Kwi, 2012

Rozumiem, że postacie się zmieniają, ale kurcze jest jeszcze tyle bohaterów, których mogliby użyc a już w 2 cyklu zmieniają aragorna.. To wygląda tak jakby producent nie miał już żadnych fajnych pomysłów i wykorzystują stare zastępując je lepszymi... a jak tak dalej pójdzie to przy kolejnym cyklu będziemy mieli 6 różnych kart tej samej postaci a i tak tylko jedną możemy miec w grze...
kufel - Wto 17 Kwi, 2012

Berestaszek napisał/a:
przy kolejnym cyklu będziemy mieli 6 różnych kart tej samej postaci a i tak tylko jedną możemy miec w grze...

A to źle?

Kulgan - Wto 17 Kwi, 2012

Berestaszek napisał/a:
Rozumiem, że postacie się zmieniają, ale kurcze jest jeszcze tyle bohaterów, których mogliby użyc a już w 2 cyklu zmieniają aragorna.. To wygląda tak jakby producent nie miał już żadnych fajnych pomysłów i wykorzystują stare zastępując je lepszymi... a jak tak dalej pójdzie to przy kolejnym cyklu będziemy mieli 6 różnych kart tej samej postaci a i tak tylko jedną możemy miec w grze...

To, że postacie zmieniają się teraz świadczy o tym, że twórcy gry mają pomysł na to. Gdyby najpierw dali wszystkie inne postacie, a później zaczęli powtarzać, pojawiłyby się opinie, że nie mają już pomysłów na nowe i gra już się kończy.

Wygląda na to, że autorzy gry nie chcą, żeby w grze były równocześnie postacie z tak mocnymi zdolnościami. Dlatego też obu nadali to samo imię :twisted:

l33tm4st3r - Wto 17 Kwi, 2012

Kulgan napisał/a:
Wygląda na to, że autorzy gry nie chcą, żeby w grze były równocześnie postacie z tak mocnymi zdolnościami. Dlatego też obu nadali to samo imię :twisted:


+1, tak samo właśnie myślałem :)

Berestaszek - Wto 17 Kwi, 2012

No cóż zobaczmy z kolejnymi dodatkami jak to się potoczy. Jedna rzecz mnie natomiast zastanawia. Skoro postacie się rozwijają wraz z czasem to czemu aragorn zmienił tylko grafikę i zdolnośc a wszystkie statystyki są takie same? :(
l33tm4st3r - Wto 17 Kwi, 2012

Berestaszek napisał/a:
No cóż zobaczmy z kolejnymi dodatkami jak to się potoczy. Jedna rzecz mnie natomiast zastanawia. Skoro postacie się rozwijają wraz z czasem to czemu aragorn zmienił tylko grafikę i zdolnośc a wszystkie statystyki są takie same? :(


w innych wersjach karty nie chodzi o "rozwój" postaci, tylko o pokazanie innego jej aspektu - taki np Aragorn był nie tylko świetnym przywódcą (CORE set) ale także miał wielką wiedzę na temat dziczy i nie tylko (Watcher)

eh ludzie, zero zrozumienia

Berestaszek - Wto 17 Kwi, 2012

No to np mogłoby byc jednak chociaż zmienione. Jako że zna lepiej dzicz to może miec więcej siły woli zamiast obrony?
l33tm4st3r - Wto 17 Kwi, 2012

Berestaszek napisał/a:
No to np mogłoby byc jednak chociaż zmienione. Jako że zna lepiej dzicz to może miec więcej siły woli zamiast obrony?


a jak włożysz dresy i adidasy to nagle robisz się silniejszy ale wolniej liczysz, czy jesteś ciągle taki sam ?

Berestaszek - Wto 17 Kwi, 2012

wtedy więcej ludzi się mnie boi przechodząc koło mnie... Ale chodzi raczej o przykład jesteś zwykłą osobą potem trafiasz do harcerstwa i lepiej znasz się na terenoznactwie. Tu nie chodzi tylko o sam fakt, że zmienił wdzianko, lecz o to, że to zupełnie dwa różne style bycia.
Karharoth - Sro 18 Kwi, 2012

Berestaszek napisał/a:
Ale chodzi raczej o przykład jesteś zwykłą osobą potem trafiasz do harcerstwa i lepiej znasz się na terenoznactwie. Tu nie chodzi tylko o sam fakt, że zmienił wdzianko, lecz o to, że to zupełnie dwa różne style bycia.



W sumie poróbnując harcerstwo do rock'n'rolla ... ; )


Dobrze, że nie pozmieniali statystyk. Ogólnie niezbyt jest mi wsmak kolejny Arek - bohater, ale jakoś to zdzierżę. Martwi mnie bardziej to, ze Jego umiejętność jest cholernie dobra i to pewniak do każdego decku z wiedzą... Nie byłoby dobrze, jeśli gra sżłaby w tym samym kierunku, w któym podążył LOTR TCG, tzn 10 różnych aragornów,eomerów, gandalfów - z których grywalny był i tak tylko jeden, bo co dwa dodatki wychodził nowy, lepszy...

odmu - Sro 18 Kwi, 2012

Ten Aragorn jest bardzo dobrym ruchem. Spójrzmy - mamy teraz już dwie karty dedykowane pod Aragorna - głupio gdyby łączyły się zawsze z tym samym bohaterem. Druga sprawa - statystyki Aragorna w tej formie są bardzo kiepskie. Jest bohaterem na wyprawę z kamieniem celebriany, do ataku ze swoim 3 ataku i obrońcą ze swoim życiem, obroną i wartownikiem - ale może robić tylko jedno na turę, bo nie ma jak wstać - więc płacimy 12 zagrożenia za tą uniwersalność, ale korzystamy z niej mniej niż w wypadku Aragorna z podstawki. No i samo 12 zagrożenia na starcie już osłabia jego umiejętność. Wydaje mi się, że nie jest jakoś wielce silniejszy od Aragorna z wersji podstawowej.
kufel - Sro 18 Kwi, 2012

A może nie patrzmy na niego w kategorii "gorszy-lepszy"... jest po prostu inny i do czego innego się nadaje ;)
l33tm4st3r - Sro 18 Kwi, 2012

kufel napisał/a:
A może nie patrzmy na niego w kategorii "gorszy-lepszy"... jest po prostu inny i do czego innego się nadaje ;)


i wiem że zawsze mogę liczyć na kufla, jako na głos rozsądku :)

stforek - Czw 19 Kwi, 2012

To ze Aragorn kosztuje 12 moze nie miec wiekszego znaczenia przy decku na 2 herosach. A jego umiejetnosc kombuje sie doskonale z secrecy.

P.S. Wreszcie jest preorder! Jeeeeee!

l33tm4st3r - Czw 19 Kwi, 2012

stforek napisał/a:
To ze Aragorn kosztuje 12 moze nie miec wiekszego znaczenia przy decku na 2 herosach. A jego umiejetnosc kombuje sie doskonale z secrecy.

P.S. Wreszcie jest preorder! Jeeeeee!


niesamowite że nam to wytłumaczyłeś, bo może nie wszyscy czytali artykuł w którym właśnie taką talię złożyli...

stforek - Czw 19 Kwi, 2012

l33tm4st3r: Nie czytalem i pewnie nie wszyscy tu czytali. A ty bierzesz jakis szmal za bycie upierdliwym? Chyba nie ma tu postu, ktorego bys nie skomentowal w ten sposob..
l33tm4st3r - Czw 19 Kwi, 2012

stforek napisał/a:
l33tm4st3r: Nie czytalem i pewnie nie wszyscy tu czytali. A ty bierzesz jakis szmal za bycie upierdliwym? Chyba nie ma tu postu, ktorego bys nie skomentowal w ten sposob..


na tej samej zasadzie mógłbym się spytać Ciebie i paru innych użytkowników czy "bierzecie szmal" za pisanie oczywistości i/lub debilizmów

http://www.fantasyflightg...s.asp?eidn=3207 - artykuł w którym zaprezentowano nowego Aragorna i opisano 2-bohaterową talię opartą na secrecy z tym właśnie herosem - pewnie przypadkiem napisałeś to co było w artykule kilka dni wcześniej

kufel - Czw 19 Kwi, 2012

Koledzy, dyskutujcie na temat i na odpowiednim poziomie :P
stforek - Czw 19 Kwi, 2012

Kufel: Ja chetnie, tylko strach sie tu odezwac..
kufel - Pią 20 Kwi, 2012

No to zaczniemy Mod'ować ;)
stforek - Pią 20 Kwi, 2012

Kufel: Ty to powiedziales ;-)

Wracajac do Aragorna, talia podana w tym artykule ma klimat, ciekawe jak z grywalnoscia.
Wydaje sie, ze 2 minstreli i jedna piesn to moze byc za malo zeby uruchomic Ducha. Chociaz z drugiej strony jest dociag w postaci Gleowina i Gildora.

No i talie na 2 miskach raczej nie beda uniwersalne, trolle z carrock zrobia z takiego decka tatara :mrgreen:

Karharoth - Pią 20 Kwi, 2012

[quote="stforek"

No i talie na 2 miskach raczej nie beda uniwersalne, trolle z carrock zrobia z takiego decka tatara :mrgreen: [/quote]


Akurat z Trollami to ten deck powinien sobie poradzić bez większych przeszkód : )


Z innej beczki - tłumaczenie pl tego dodatku to "Czatownik". Coś kiepsko. Tak samo jak Mrok nad Osgiliath, dziwne te tłumaczenia. A "Brama Czerwonego Rogu" nie powinna nazywac się po prostu Bramą Rohanu? Bodajże tak było to tłumaczone. Echhh, dobrze że sprzedałem polską wersję i kupiłem angielską :wink:

stforek - Pią 20 Kwi, 2012

Karharoth: no ja sie mocno zastanowie kupujac jakas inna serie. Tlumaczenie nie jest najgorsze, ale te opoznienia..

Odnosnie Trolli: hmm, bez problemu powiadasz..Moze wyciagajac po jednym trollu z SP i przy optymalnym rozdaniu: Arek, Theo, Haldir, Glorion i Grimbeorn. Ale raczej i tak w ktoryms momencie krzykniesz: Gandalf! ;-)

No a Dol Gundur to juz totalna miazga..

Odnosnie uruchamiania Ducha w tym decku: zapomnialem, ze Kamien daje Aragornowi wlasnie Ducha. A wiec zasoby powinny dobrze hulac..

Kulgan - Pią 20 Kwi, 2012

Karharoth napisał/a:
Z innej beczki - tłumaczenie pl tego dodatku to "Czatownik". Coś kiepsko. Tak samo jak Mrok nad Osgiliath, dziwne te tłumaczenia. A "Brama Czerwonego Rogu" nie powinna nazywac się po prostu Bramą Rohanu? Bodajże tak było to tłumaczone. Echhh, dobrze że sprzedałem polską wersję i kupiłem angielską :wink:

Coś widzę, że Encyklopedia Śródziemia jest Ci zupełnie obca. Tam Watcher jest tłumaczony jako Czatownik, a Redhorn Gate to Brama Czerwonego Rogu (ta nazwa jest również użyta we WP I, s. 391nn). Natomiast Brama Rohanu leżała niedaleko Isangardu i była zupełnie innym miejscem niż Brama Czerwonego Rogu (WP I, s.391).

Co do Massing of Osgiliath to nazwa moim zdaniem jest ok. A Ty co byś zaproponował?

Karharoth - Pią 20 Kwi, 2012

Kulgan napisał/a:
Karharoth napisał/a:
Z innej beczki - tłumaczenie pl tego dodatku to "Czatownik". Coś kiepsko. Tak samo jak Mrok nad Osgiliath, dziwne te tłumaczenia. A "Brama Czerwonego Rogu" nie powinna nazywac się po prostu Bramą Rohanu? Bodajże tak było to tłumaczone. Echhh, dobrze że sprzedałem polską wersję i kupiłem angielską :wink:

Coś widzę, że Encyklopedia Śródziemia jest Ci zupełnie obca. Tam Watcher jest tłumaczony jako Czatownik, a Redhorn Gate to Brama Czerwonego Rogu (ta nazwa jest również użyta we WP I, s. 391nn). Natomiast Brama Rohanu leżała niedaleko Isangardu i była zupełnie innym miejscem niż Brama Czerwonego Rogu (WP I, s.391).

Co do Massing of Osgiliath to nazwa moim zdaniem jest ok. A Ty co byś zaproponował?



Z tą Bramą to racja, teraz doczytałem. Czatownik mimo wszystko brzmi naprawde dziwnie... a massing... może napływ na(d) Osgilliath?

stforek - Pią 20 Kwi, 2012

Karharoth napisał/a:

Z tą Bramą to racja, teraz doczytałem. Czatownik mimo wszystko brzmi naprawde dziwnie... a massing... może napływ na(d) Osgilliath?


Hmm, to moze: Msza Swieta za Osgiliath? :razz:

theNat - Nie 22 Kwi, 2012

Oj sie czepiacie. A "Czatownik" może i brzmi dziwnie, ale tak się już utarł dzięki pani Skibniewskiej że dobrze że galakta nie siliła się na oryginalność ;)
Kulgan - Nie 22 Kwi, 2012

theNat napisał/a:
Oj sie czepiacie. A "Czatownik" może i brzmi dziwnie, ale tak się już utarł dzięki pani Skibniewskiej że dobrze że galakta nie siliła się na oryginalność ;)

Dzięki - zmusiłeś mnie do sprawdzenia, czy Czatownik faktycznie został użyty przez Skibniewską i znalazłem odpowiedni fragment :grin: Byłem przekonany, że ta nazwa występuje tylko w Encyklopedii Śródziemia - errare humanum est :mrgreen:

kufel - Nie 22 Kwi, 2012

Pani Skibniewska w ogóle wykazała się ułańską fantazją podczas tłumaczenia :D
stforek - Wto 24 Kwi, 2012

Fakt, Maria jest mocno psychodeliczna.

Karcianka sklonila mnie do przeczytania ksiazki (pierwszy raz od podstawowki) i musze powiedziec, ze Tom Bombadil to niezly psychol ;-)

Ring, ding, dillo del!

Vilk - Czw 26 Kwi, 2012

stforek napisał/a:
(...) i musze powiedziec, ze Tom Bombadil to niezly psychol ;-)

Ring, ding, dillo del!


"W żyłę wal! Trawkę pal! Zagryź meskaliną!
Wdychaj hasz! Łykaj crash! Popraw metadryną!
Nie ma odlotu bez kompotu!
Jam jest Tim Benzedryno!"

Przepraszam... Nie mogłem się powstrzymać :wink:

stforek - Czw 26 Kwi, 2012

Vilk: Nuda Pierscieni, nie znalem tego!

Mnie zniszczyl Dildo Baggins ;-)

Wracajac do tematu, wreszcie dopadlem w swe macki 3 dodatki z Dwarrowdelf i musze powiedziec, ze sa naprawde zacne. A Czatownik w szczegolnosci. Partia wygrana w ostatniej chwili przez odrzucenie calej reki i rozwiazanie zagadki na Drzwiach Durina - bezcenna. Teraz czas wygrac przez ubicie dziada :twisted:

Czy dobrze rozumiem, ze umiejetnosc Mlocacej Macki sprawia, ze obrazenia dostaje postac ZAMIAST Macki? Czy obrazenia dostaje i postac i Macka? Gimli ciachnal Froda i +8 do zagrozenia :shock: Ech..

Karta po angielsku:
http://www.fantasyflightg...ng-tentacle.png

crabtree - Pon 31 Gru, 2012

Wystarczy zabrać na tę wyprawę Denethora i podpatrzeć jaka karta jest na wierzchu talii spotkań. Następnie wykładamy odpowiednią kartę ze swojej talli i wrota się otwierają! Z takim patentem zawsze wygrywamy tę przygodę, ale ja mam jakiś niesmak :D
crabtree - Pon 25 Lut, 2013

Ponieważ powyższy patent psuł nam zabawę, rozgrywamy teraz ten scenariusz bez Denethora. I w takim przypadku nastawiamy się na skasowanie Czatownika, co nie jest zadaniem zbyt łatwym. Już samo wejście w zwarcie z tym przeciwnikiem jest nie lada wyczynem. Warto mieć w talii Syna Arnoru, który pozwala na taką akcję, albo wykończyć gada atakując go bezpośrednio w SP. W talii opartej na taktyce jest Deszcz Kamieni, a wcześniej można użyć też Orła zadającego 2 obrażenia na wejściu/wyjściu. Do tego oczywiście Gandalf mile widziany i po sprawie.
cahir7 - Czw 28 Lis, 2013

pytanko o wymuszony efekt macek: gdy macka atakuje używamy wymuszonego efektu, zdejmujemy kartę, rozpatrujemy, a potem jeszcze dodatkowo rozdajemy kartę cienia :?:
thorgal83 - Czw 28 Kwi, 2016

Witam,

może pomożecie, bo mam problem ze SP w drugim etapie tego scenariusza, gdy Wrota Durina stają się aktywnym obszarem. Co z pozostałymi kartami obszarów w SP ? Zostają w SP do końca gry ? Czy w jakiś sposób Wrota mogą wrócić do SP ?

maclis - Pią 29 Kwi, 2016

W sumie, to Drzwi Durina nie są odporne na efekty kart graczy, więc za pomocą niektórych kart graczy da radę cofnąć je do SP. Pamiętaj, że wszystkie żetony które miałbyś na nich umieścić, przechodzą na wyprawę.
thorgal83 - Sob 30 Kwi, 2016

Tak, wiem to wszystko, ale wciąż mam problem co z innymi obszarami w SP. Czy one zostają w Strefie i nie mam możliwości któregoś z nich uczynić Aktywnym Obszarem obok Wrót Durina ? Zostają w takiej formie do końca rozgrywki ? W takim wypadku punkty woli w SP mogą osiągnąć spore rozmiary.
maclis - Pon 02 Maj, 2016

No niestety zostają. Dlatego warto przed przejściem do drugiego etapu trochę je posprzątać. (Lub wrzucić do talii Podróżniczkę z Zachodniego Gościńca albo Mapę Throra). Jednak to nie obszary są głównym piorytetem. Skup się albo na Czatowniku albo na Drzwiach, pozbycie się jednej z tych kart czyni rozgrywkę o wiele prostszą (w końcu 5 punktów wyprawy to niedużo). Wszystko zależy od liczby graczy, we 3 i 4 scenariusz mocno traci, bo mogą bardzo szybko powychodzić karty zwiększające zagrożenie o 5, i wtedy już pograne. Na solo liczba obszarów nie powinna być problemem, na 2 jeden gracz może zająć się ich likwidowaniem, a drugi walką z mackami.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group