galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

Cykl Cienie Mrocznej Puszczy - [ZP] Podróż do Rhosgobel

dadoprso - Sob 09 Kwi, 2011
Temat postu: [ZP] Podróż do Rhosgobel
zapowiedź na FFG kolejnego adventure paka :mrgreen: http://www.fantasyflightg...s.asp?eidn=2151
odmu - Wto 16 Sie, 2011

Trochę informacji z nowej misji :)




Czyli mamy bardzo fajny dodatek. Bardzo potężna umiejętność nowego orła, przy jeszcze akceptowalnych statystykach i do tego ciekawa odliczanie czasu z możliwością dodania sobie paru tur talia inną niż talia ducha :) .

crabtree - Wto 16 Sie, 2011

Pytanie jest takie: kiedy będzie dostępna ta przygoda?? :P
tasiek - Wto 16 Sie, 2011

crabtree napisał/a:
Pytanie jest takie: kiedy będzie dostępna ta przygoda?? :P


Zgodnie z newsem na główej stronie - jeszcze w tym miesiącu :)

crabtree - Wto 16 Sie, 2011

tasiek napisał/a:
crabtree napisał/a:
Pytanie jest takie: kiedy będzie dostępna ta przygoda?? :P


Zgodnie z newsem na główej stronie - jeszcze w tym miesiącu :)

Ale pytanie dotyczyło wersji PL, a ta jak wiadomo zawsze jest lekko spóźniona ;)

Michal - Wto 16 Sie, 2011

Ale news ze strony głównej odnosi się do naszej wersji PL (która ma premierę równocześnie z wersją ANG, NIEM, FR czy innymi...)
crabtree - Wto 16 Sie, 2011

Aaa... widzę że pojawił się news na stronie Galakty. W takim razie czekam bardzo niecierpliwie! ;)
kufel - Wto 16 Sie, 2011

No to Wiedza bankowo musi się znaleźć w decku :D
odmu - Pon 22 Sie, 2011


Bardzo solidna bohater :) , znany już sprzymierzeniec do wszystkiego. I czasem przydatna taktyka :) .

pan_satyros - Pon 22 Sie, 2011

odmu napisał/a:
I czasem przydatna taktyka :) .

Czasem przydatna ? Bohater z namiestnikiem jako producent zasobów plus ta karta to spory kop dla mieszanych talii opartach między innymi na przywództwie. Dziś Aragorn miał u mnie cały stos żetonów (co najmniej 14), a karty akurat zupełnie nie szły. W tej sytuacji to wydarzenie jest idealnym rozwiązaniem. Na pewno wyląduje w moich taliach.
(chyba, że to co napisałem podciąga się pod te "czasem"w takim razie zwracam honor ;) )

PS. Mam na uwadze przede wszystkim użyteczność w grze solo, ciekaw jestem jednak czy będzie możliwość przekazania zasobów między graczami.

kufel - Pon 22 Sie, 2011

Solidny ale ja ciągle czekam na bohaterów z mniejszym poziomem zagrożenia :)

true! ja nieraz splashuję taktykę jedynie po Namiestnika/Atak z zaskoczenia :)

odmu - Pon 22 Sie, 2011

Może faktycznie trochę nie doceniam :) . Ale akurat siadłem dzisiaj do partii w trzy osoby, gdzie nie mieliśmy tylko talii ducha. Osoba grająca przywództwem miała akurat tak średnio-mało zasobów, a ja grając wiedzę nawet niespecjalnie dodawałem mu kart, bo akurat nic nie podchodziło od dociągu. (A i tak nas lokacje zjadły, a myśleliśmy, że to z trollami będzie trudniej - scenariusz z Carrock)
Ogólnie wydaje się solidne, tylko szkoda mi by było trochę tej karty na jednorazowy efekt w tym stylu :) .

orions - Wto 23 Sie, 2011

pan_satyros napisał/a:
PS. Mam na uwadze przede wszystkim użyteczność w grze solo, ciekaw jestem jednak czy będzie możliwość przekazania zasobów między graczami.


"Any other hero's" jak dla mnie oznacza jakiegokolwiek bohatera któregokolwiek gracza. Dla talii Aragornowatych ta karta to totalny must have według mnie (oczywiście tylko na większą ilość graczy albo talię mieszaną solo).

crabtree - Wto 23 Sie, 2011

Nowe karty na pewno znajdą się w mojej talii. W poprzednim dodatku niewiele kart dołożyłem, teraz już wiem, że Haldir dołączy do wyprawy. Bardzo uniwersalna postać o wysokiej SW. Mimo że koszt wyłożenia wyniesie 4 to i tak w porównaniu z np. Beoringiem Pszczelarzem wypada o niebo lepiej!
Przekazanie zasobów to też super karta.
Natomiast nowy bohater dość kosztowny i chyba u nas się nie sprawdzi póki co ;)

Kulgan - Wto 23 Sie, 2011

3 bardzo sensowne karty. W końcu Bohater nie-hobbitowy i świetny do gry wieloosobowej, gdzie postacie schodzą często jako "mięsko" :grin: Na pewno lepszy od Gloina.
kufel - Wto 23 Sie, 2011

Gdyby jeszcze nie kosztował 11... ehhh ;)
Kulgan - Wto 23 Sie, 2011

Fakt, to jego największy feler, ale w grach wieloosobowych to mniej boli ;)
kufel - Wto 23 Sie, 2011

Zależy, w większości scenariuszy PZ 28 to już bardzo dużo a w Massing są takie wredne Wilki:



Na początku gry umieszcza się ich w strefie przeciwności ilu jest graczy. Jak nie zagrasz żadnego sprzymierzeńca (albo 2) lub nie wskoczy z zaskoczenia Gandalf lub nie Pozdrowią Cię Galadrimowie to żegnamy się z bohaterem/ami (zależy w ilu graczy się gra) :?
Na domiar złego efekty cienia w tym scenariuszu są masakrujące... w przenośni i dosłownie

l33tm4st3r - Pon 29 Sie, 2011

karty z najnowszej zapowiedzi (http://www.fantasyflightgames.com/edge_news.asp?eidn=2602)







zielona karta bardzo mi się podoba :D

odmu - Pon 29 Sie, 2011

Mi się karta ducha bardzo podoba - tani dociąg :) . To lubię :) . Zresztą karta wiedzy też ładnie się zapowiada, szczególnie na takie latające przeszkadzajki :) .
kufel - Wto 30 Sie, 2011

Fajna, kart nigdy za wiele ;) Problem jest tylko w tym, że można to zagrać tylko na obszar, który już jest w strefie przeciwności. Legolas z Ostrzem ładnie radzi sobie z obszarami, które pojawiają się w fazie odkrywania.
Za to Infighting... hohoho! Wróg wyskakujący w fazie odkrywania potrafi być upierdliwy, faza akcji i bam! Do piachu ;)
Z dodatku na dodatek Wiedza ma coraz większe szanse na złożenie uniwersalnego mono (mam na myśli bohaterów, bo Pieśń Królów+Atak+Namiestnik zawsze mile widziane :D )
Mirkwood Flock.. wrrrr Bye, bye Dunhern :/ Wiedza będzie miała Haldira za to Duch... bida

Robaczyw - Wto 30 Sie, 2011

Widzę że ten dodatek wprowadzi wiele naprawdę użytecznych kart :mrgreen:
crabtree - Czw 01 Wrz, 2011

Kurcze liczyłem na to, że w weekend zagram w nowy dodatek, a tu lipa, bo wygląda na to, że jeszcze nie ma go w sprzedaży ;]
Michal - Czw 01 Wrz, 2011

Nie wiem gdzie zamawiałeś, ale najnowszy Zestaw Przygodowy jest już dostępny :)
urbanski.tomasz - Czw 01 Wrz, 2011

może i dostępny, ale w sklepie Galakty nie można go dodać do koszyka...
Michal - Czw 01 Wrz, 2011

Hmm, dziwna sprawa - zaraz to sprawdzę.
urbanski.tomasz - Czw 01 Wrz, 2011

i już jest, dziękuję:)
l33tm4st3r - Czw 01 Wrz, 2011

karty, których jeszcze nie zaspoilowano:

Przywództwo: Dunedain Quest - kolejny dodatek, ten daje +1 "słoneczko" :P

Taktyka: To the Eyrie - wydarzenie, koszt:2 i zmęczenie wybranego orła, by sprzymierzeniec odchodzący z gry wrócił do naszej ręki

Wola: Escort from Edoras - rohański sprzymierzeniec, koszt:2, 2/0/0, jak przydzielisz do wyprawy to dostaje +2 "słoneczka" ale pod koniec fazy odchodzi z gry

a po za tym niektóre karty z nowej przygody (której poziom trudności to 6):


kufel - Czw 01 Wrz, 2011

Może nie wszyscy już widzieli więc...





















Jeszcze nie grałem bo przed chwilą wróciłem do domu ale wrażenia te co ostatnio... Bez Wiedzy może być ciężko... bez Ducha też! Paskudne te podstępy...brrr
Jutro na pewno spróbuję/spróbujemy, napiszę jak było :)

edit:
No Panowie (i Panie oczywiście!), nie byłbym sobą gdybym nie poświęcił kolacji, odpoczynku i innych mało ważnych rzeczy i nie zagrał w nowy scenariusz :D
Grałem nieco zmodyfikowaną talią Przywództwo/Duch (wyrzuciłem Krasnale, Synów Arnoru i 1 Grobowiec a za to weszło 2x Radagast, 2x Mathom i 2x Przewodnik z Lorien)
Myślałem, że będzie dużo gorzej (choć przyznam że było niewesoło) Zaliczyłem 3x Chmarę owadów jako karty cienia! Na szczęście od czego mamy Pospieszne ciosy! Wyczerpanie, ataki upierdliwych Nietoperzy (długo nie mogłem wyciągnąć Łucznika, choć Mathom, Szlachetne Poświęcenie i obszary Góry Mrocznej Puszczy pomagają w mieszaniu z talią :)
Koniec końców rzutem na taśmę (Wilyador miał na sobie 15 żetonów obrażeń choć wcześniej leczyłem go Radagastem) ukończyłem 2 etap wyprawy, miałem 3 Athelasy co wyleczyło Orła :D
Wynik 25 punktów! 22 zagrożenia, 7 ran na bohaterach i 4 punkty za Rhosgobel
Jutro gramy w parze,ciekawe czy też tak ładnie pójdzie!

Stół po zakończeniu gry ;)



edit2: Wiedza dostała potężnego boosta w tym dodatku!
Haldir: miód, Spory: no comment!
Na wieczorne giercowanie muszę w końcu złożyć mono Wiedzę (ew. Wiedzę z Frodem/Eowiną, nie widzę możliwości zaliczenia scenariusza bez Pospiesznego Ciosu, Sprawdzianów Woli)

crabtree - Pią 02 Wrz, 2011

O co chodzi z tym efektem wymuszony z etapu 2B?? Czyli jeśli użyję jakiejś karty do wyleczenia orła to ta karta mi wypada z gry. Ok, ale czy akcje bohaterów (leczenie Glorfindela) i sprzymierzeńców (córka Nimrodel) podpadają pod ten efekt??
Kwestia druga jest taka że grając wiedzą można wyleczyć pacjenta we własnym zakresie, bez użycia liści Athelas?

l33tm4st3r - Pią 02 Wrz, 2011

crabtree napisał/a:
O co chodzi z tym efektem wymuszony z etapu 2B?? Czyli jeśli użyję jakiejś karty do wyleczenia orła to ta karta mi wypada z gry. Ok, ale czy akcje bohaterów (leczenie Glorfindela) i sprzymierzeńców (córka Nimrodel) podpadają pod ten efekt??
Kwestia druga jest taka że grając wiedzą można wyleczyć pacjenta we własnym zakresie, bez użycia liści Athelas?


Córką Nimrodel to raczej nie poleczysz, bo ona tylko bohaterów może leczyć, a z gry wypadają tylko karty, których EFEKTEM jest leczenie (np Wiedza...), a Glorfindel ma po prostu specjalną umiejętność

i owszem, możesz leczyć we własnym zakresie (np powinieneś), ale i tak bez listków raczej nie dasz rady wygrać, bo w ostatnim etapie orzeł musi mieć 20/20 hp inaczej przegrywasz

kufel - Pią 02 Wrz, 2011

l33tm4st3r napisał/a:
a z gry wypadają tylko karty, których EFEKTEM jest leczenie (np Wiedza...), a Glorfindel ma po prostu specjalną umiejętność

No nie bardzo, efektem zdolności Glorfindela jest leczenie, nie co innego. Użyjesz jego zdolności i bye. Instrukcja str. 23 Efekty kart
Kluczem do sukcesu jest ściągnięcie Rhosgobel w 1 etapie, nie można podróżować... cóż, za to można kłaść żetony postępu. Zwiadowca ze Śnieżnego Potoku, Zwiadowca z Północy ;)
Nie można zwlekać z zaliczaniem kolejnych etapów bo nawet mono wiedza może nie starczyć na leczenie, trzeba złapać 3 Athelasy, szybko zaliczyć 2 etap i jesteśmy w domu ;)

l33tm4st3r - Pią 02 Wrz, 2011

kufel napisał/a:
l33tm4st3r napisał/a:
a z gry wypadają tylko karty, których EFEKTEM jest leczenie (np Wiedza...), a Glorfindel ma po prostu specjalną umiejętność

No nie bardzo, efektem zdolności Glorfindela jest leczenie, nie co innego. Użyjesz jego zdolności i bye. Instrukcja str. 23 Efekty kart
Kluczem do sukcesu jest ściągnięcie Rhosgobel w 1 etapie, nie można podróżować... cóż, za to można kłaść żetony postępu. Zwiadowca ze Śnieżnego Potoku, Zwiadowca z Północy ;)
Nie można zwlekać z zaliczaniem kolejnych etapów bo nawet mono wiedza może nie starczyć na leczenie, trzeba złapać 3 Athelasy, szybko zaliczyć 2 etap i jesteśmy w domu ;)


efektem zdolności tak, ale nie całej karty, jakoś trudno w mi w to uwierzyć
czy na broszurce jest to wyjaśnione ?

kufel - Pią 02 Wrz, 2011

Efekty kart (o których mowa na karcie 2B) dzielimy na Efekty z kart Bohaterów i Efekty z kart graczy. W efekty kart wchodzą: efekty trwałe, akcje, odpowiedzi, efekty wymuszone i słowa kluczowe.
Na karcie Glorfindela mamy "Akcja: bla bla bla" więc zalicza się do efektu z karty bohatera: akcja a efektem tej akcji jest leczenie
Nie wiem co tu niejasnego.

l33tm4st3r - Pią 02 Wrz, 2011

sam nie wiem, widać nie wszystko rozumiem jeszcze :P

nie będę się kłócił z bardziej doświadczonym graczem

kufel - Pią 02 Wrz, 2011

Sam Glorfindel wiele tu nie poszaleje, za to Wiedza Imladris, 5 wyleczonych obrażeń za 2 punkty!
Szkoda, że nie ma jeszcze Pieśni dającej Ducha. Z taką kartą pojawiło by się sporo monodecków. Póki co bez Ducha gra się ciężko (cancele, zbijanie zagrożenia).
Są 2 sfery (poza Duchem, który mono całkiem nieźle się spisuje!) z których można robić próby z mono: przywództwo (zagrożenie przestaje być problemem, Atak+Gandalf i za 6 punktów zbijamy 10 PZ!) oraz Wiedza, która dostała potężnego boosta kartami z 2 ostatnich dodatków.

crabtree - Nie 04 Wrz, 2011

Ta przygoda wbrew pozorom potrafi być bardzo wymagająca gdy nie można znaleźć choćby 2 liści. Oczywiście bez Wiedzy zadanie leczenia Orła jest mocno utrudnione. Nowi przeciwnicy też potrafią nieźle nabroić gdy nie mamy postaci dystansowych. Podstępy też są bardzo irytujące i dobrze mieć możliwość ich neutralizacji.
Tym razem spolszczenie jednej karty jest fatalne. Chodzi o efekt cienia karty "Chmara Owadów": Jeśli postać (w tym Wilyador) posiada więcej punktów obrażeń, niż każda inna postać, ta postać otrzymuje 3 dodatkowe punkty obrażeń. Nie wiem kto (lub co??) tak przetłumaczył ale jest to mocno nie po polsku. Powinno być : Postać o największej liczbie obrażeń otrzymuje 3 dodatkowe punkty obrażeń.

kufel - Nie 04 Wrz, 2011

crabtree napisał/a:
Powinno być : Postać o największej liczbie obrażeń otrzymuje 3 dodatkowe punkty obrażeń.

Nie zgodzę się, a co w przypadku gdy 2 postaci mają np. po 2 obrażenia?
Przy Twoim tłumaczeniu od razu pojawiają się pytania: czy jeśli kilka postaci ma tyle samo obrażeń wszystkie otrzymują te 3 obrażenia?
Tak jak jest teraz jasno przekazuje: Jeśli jest postać, która ma więcej obrażeń od każdej postaci w grze, dostaje 3 kolejne obrażenia.

crabtree - Nie 04 Wrz, 2011

Jeśli jest kilka postaci o tej samej liczbie ran to żadna nie dostaje bonusowych obrażeń, to przecież oczywista sprawa :P
psborsuk - Nie 24 Lut, 2013

Wczoraj udało mi się przejść tę przygodę w składzie Eowina, Berevora i Denethor. Wcześniejsze próby z Eleanorą lub Dunhernem (zamiast Berevory) spełzły na niczym.
EstEst - Wto 26 Lut, 2013

Tradycyjnie, zestaw Theodred/Beravora/Gloin daje radę z tą misją, choć jest emocjonująco i zawsze na krawędzi porażki.
motti - Pią 11 Lip, 2014

Obszar 'Zagajnik'. Odpowiedź: Kiedy Zagajnik zostanie zbadany, przeszukaj talię spotkań i stos kart odrzuconych, weź 1 kartę celu Athelas i umieść ją w strefie przeciwności...

Czy dobrze rozumiem, że umieszczając Athelas w grze w ten sposób nie aktywuję słowa kluczowego athelasu "Strzeżona"?

uday - Sob 12 Lip, 2014

FAQ v1.6 (1.01) napisał/a:


Słowa kluczowe - Mroczna Fala, Zguba, oraz Strzeżona powinny być roztrzygane w momencie w którym pojawiają się w grze, włącznie z przygotowaniem gry.


Ergo - IMO źle rozumowałeś.

motti - Sob 12 Lip, 2014

uday napisał/a:
FAQ v1.6 (1.01) napisał/a:


Słowa kluczowe - Mroczna Fala, Zguba, oraz Strzeżona powinny być roztrzygane w momencie w którym pojawiają się w grze, włącznie z przygotowaniem gry.


Ergo - IMO źle rozumowałeś.


Miałem i nadal mam wątpliwości, bowiem:

Instrukcja napisał/a:

Słowo kluczowe strzeżona można znaleźć na niektórych kartach celów. Gdy karta celu z tym słowem kluczowym zostanie odkryta z talii Spotkań, należy odkryć kolejną kartę z talii Spotkań,


FAQ 1.6 napisał/a:

(1.22) Efekty „Po odkryciu”
Karta jest uznawana za odkrywaną tylko jeśli karta albo efekt gry sprawiające, że karta wchodzi do gry wyraźnie wskazują na „odkrycie” karty.
Przykład: Jeśli gracze użyją efektu karty Wyprawy 3B „Nie schodźcie za nic ze ścieżki” (ZP 121) w celu odnalezienia Leśnego Pająka i umieszczenia go w grze, efekt „po odkryciu” na
karcie Leśnego Pająka nie zostanie aktywowany, ponieważ efekt na karcie „Nie schodźcie za nic ze Ścieżki” nie używa żadnej odmiany słowa „odkryj”.


Nadal wydaje mi się, że Athelas, jako umieszczony w grze po wyszukaniu, a nie odkryty z talii, nie jest strzeżony? Być może jednak jest to ustalone tak jak przedstawił to uday?

Szuli - Wto 15 Lip, 2014

Ja zawsze grałem, że jak w SP została umieszczona strzeżona karta to odkrywałem tą pilnującą kartę z TS i nigdy się nad tym nie zastanawiałem, ale po twoim poście mam wątpliwości.
Moja rada jak czegoś nie jesteś pewny to graj zawsze tym trudniejszym wariantem. :roll:

c08mk - Sro 16 Lip, 2014

Poniżej link dotyczący słowa kluczowego Surge.

http://community.fantasyf...et#entry1061680

Czyli tekst poniżej był dobrze rozgrywany.

Cytat:
Obszar 'Zagajnik'. Odpowiedź: Kiedy Zagajnik zostanie zbadany, przeszukaj talię spotkań i stos kart odrzuconych, weź 1 kartę celu Athelas i umieść ją w strefie przeciwności...

Czy dobrze rozumiem, że umieszczając Athelas w grze w ten sposób nie aktywuję słowa kluczowego athelasu "Strzeżona"?

adamsb81 - Pon 22 Wrz, 2014

Witam. Czy ktoś mógł by mi przesłać skan instrukcji do "podróż do rhosgobel"

Dziękuję już dostałem.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group