galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

Cykl Wrogów - Złodziej dusz.

Susa - Nie 23 Sty, 2011
Temat postu: Złodziej dusz.
Mam pytanie dotyczące Wsparcia Mrocznych Elfów, "Złodziej dusz" CW nr 117.
"Dodatek. Urok. Dołącz do wybranej jednostki nie-Bohatera. Przejmujesz kontrolę nad jednostką, do której dołączono tę kartę. Przesuń tę jednostkę do twojej odpowiadającej strefy."

Co dzieje się z jednostką, do której dołączono kartę "Złodziej dusz", kiedy karta "Złodziej dusz" zostaje zniszczona?

DaRKeR - Nie 23 Sty, 2011

Jednostka wraca do właściciela karty.
Susa - Nie 23 Sty, 2011

Dzięki za odpowiedź.
Dziobak - Pon 24 Sty, 2011

To ja może się podepnę pod temat.

Czy złodziej dusz przejmuje kontrolę nad jednostką i wszystkimi dołączonymi do niej dodatkami, czy jedynie jednostką, a inne dodatki lądują u właściciela w kartach odrzuconych?

DaRKeR - Pon 24 Sty, 2011

wydaje mi się że dodatki przechodzą razem z jednostką. Ponieważ są przypisane do jednostki, a co za tym idzie jeśli jednostka zmieni kontolującego ją gracza to wraz z nią jej dodatki.
Dziobak - Pon 24 Sty, 2011

DaRKeR napisał/a:
wydaje mi się że dodatki przechodzą razem z jednostką. Ponieważ są przypisane do jednostki, a co za tym idzie jeśli jednostka zmieni kontolującego ją gracza to wraz z nią jej dodatki.

Też tak podejrzewałem, ale to jednak boli, jak zabierają ci spasioną dodatkami jednostkę...
A tak w w ogóle podoba mi się to forum - 30 minut max i jest odpowiedź.
Dzięki

DaRKeR - Wto 25 Sty, 2011

staramy się ^_^
Nihlathak - Wto 25 Sty, 2011

Mam pytanko odnośnie tej karty Karta
Chodzi mi o sytuacje kiedy gracz ma wystawioną załogę głazocisku Karta 2 a ja zamierzam użyć Soul Stealer na tę kartę, to czy gracz przeciwnik może użyć (po zagraniu Soul Stealer) akcji i poświęcić tę kartę ? Jako odpowiedz na moje zagranie. Mi się wydaje że nie bo karta ta Soul Stealer jest wsparciem i w jej opisie nie używa się akcji. Jak byście to rozwiązali?

ziggy - Wto 25 Sty, 2011

Zagranie Soul Stealer'a tworzy stos więc można w odpowiedzi zagrywać akcje i korzystać z efektów kart. W związku z tym poświęcenie Lobber Crew w odpowiedzi będzie będzie możliwe i rozpatrywane przed zagraniem Soul Stealer'a, który jednak po tym nie zadziała bo nie będzie miał legalnego targetu po poświęceniu Lobber Crew.
awojdi - Wto 25 Sty, 2011

no właśnie, temat stosu pojawiał się już na innych forach, w każdym razie abstrahując od innych karcianek gdzie ten termin występuje, w instrukcji WH:I (o ile dobrze pamiętam) ten termin się nie pojawia...
za to stoi, że można zagrywać akcję w odpowiedzi na akcję innego gracza...
w złodzieju dusz, nie ma wyboldowanego słówka akcja, więc pytanie czemu można zagrać akcję w odpowiedzi skoro to nie akcja (aczkolwiek efekt karty) i czemu pada argument o jakimś "stosie" o którym nic nie ma (tak mi się wydaje) w instrukcji

ziggy - Wto 25 Sty, 2011

Samo zagranie Soul Stealer'a jako karty wsparcia jest akcją w odpowiedzi na którą można odpowiedzieć inną akcją.

FAQ:

Cytat:
Actions are usually denoted by a bold
“Action:” trigger on a card. Other
actions are playing a unit, support,
development, or quest card from hand.


...i dalej

Cytat:
Playing a unit, support, development,
or quest card from hand are actions
with restrictions built into them. The
restrictions are:
They cannot be played in response to
anything.
They must be played during the owner’s
Capital Phase.


Na zagrywanej karcie supportu nie musi więc figurować słowo action: by samo jej zagranie było akcją. Poza tym wydaje mi się, że mieszasz nieco pojęcia... efektem działania karty jest zarazem akcja, efekt wymuszony jak i efekt stały.

Stos = łańcuch akcji.

Nihlathak - Wto 25 Sty, 2011

Coś mieszacie efekty stałe i wymuszone nie są akcjami, to jasno jest wyjaśnione w instrukcji. Wystarczy że są spełnione warunki i efekt dzieje się automatycznie. Jak by było inaczej to efekty stałe i wymuszone nazwali by akcjami stałymi i wymuszonymi. Reasumując efekty to nie akcje!
Ale Soul Stealer ma słowo kluczowe dodatek i nie wymaga akcji a więc raczej reakcji gracza przeciwnika z poświęceniem karty załoga głazocisku też nie powinno być.

ziggy - Wto 25 Sty, 2011

Napisałem, że:

Cytat:
(...)efektem działania karty jest zarazem akcja, efekt wymuszony jak i efekt stały


co zresztą jest wyraźnie napisane w instrukcji:

Cytat:
W grze funkcjonują cztery różne typy efektów.
Są to: akcje, efekty wymuszone, efekty trwałe oraz
słowa kluczowe.


więc proszę czytaj ze zrozumieniem! Zresztą nie obrażając nikogo wydaje mi się, że nadal wielu z tu obecnych nie rozumie, że poza keywordingiem i gametextami określającymi sposobność na odpowiedź akcją, samo ZAGRANIE KARTY (unit, support, quest, development) jest również akcją, co zresztą było już kilkakrotnie w postach na tym forum jak i WHinvasion.pl przytaczane (FAQ 1.0, 1.1, 1.2):

Cytat:
Other actions are playing a unit, support,
development, or quest card from hand"

DaRKeR - Wto 25 Sty, 2011

just like ziggy said i się z nim nie kłócić błagam ;)
Nihlathak - Wto 25 Sty, 2011

Oki rozumiem w zasadzie dla mnie wszystko jasne odnośnie tego zagrania. Trzeba przyznać że załoga głazocisku to prawdziwa za gostka , w przypadku Imperium niema problemu zawsze jest uczeń płomienia a jak rozwiązać ten problem w innych nacjach ? mogę prosić o pomysły!
szymuss - Wto 25 Sty, 2011

Np DE maja sporo kart ,gdzie mozna poswiecic jednostke i czerpac z tego korzysci. Chaos tak samo. Wiec jak i tak musisz jakas jednostke zniszczyc ,ktora Ci potrzebna starasz sie najbardziej korzystna taktyke chaosu zagrac lub DE .
DaRKeR - Wto 25 Sty, 2011

najlepsze na załogę glazocisku są jednostki za 0 ;) jako że Ty wybierasz co masz poświęcić, to zwykle taką jednostką za 0 trzymasz załoge w szachu bo nie opłaca się jej poświęcać dla jednostki za 0
morciba - Wto 26 Kwi, 2011
Temat postu: Re: Złodziej dusz.
Susa napisał/a:
Mam pytanie dotyczące Wsparcia Mrocznych Elfów, "Złodziej dusz" CW nr 117.
"Dodatek. Urok. Dołącz do wybranej jednostki nie-Bohatera. Przejmujesz kontrolę nad jednostką, do której dołączono tę kartę. Przesuń tę jednostkę do twojej odpowiadającej strefy."

Co dzieje się z jednostką, do której dołączono kartę "Złodziej dusz", kiedy karta "Złodziej dusz" zostaje zniszczona?


DaRKer napisał, że jednostka wraca do właściciela karty.

Co do dokładnie oznacza? Jednostka wraca do strefy, z której została zabrana? Czy może wraca do odpowiadającej strefy?

Zdaje się, że dotychczas grałem źle, mianowicie jednostka wracała pod kontrolę właściciela, ale pozostawała w strefie przeciwnika. Wydawało się to logiczne - na jakiej podstawie po zniszczeniu tego dodatku zmieniamy strefę jednostki?

Ravandil - Wto 26 Kwi, 2011

Morciba, zaglądnij do FAQ-a ;)
DaRKeR - Wto 26 Kwi, 2011

NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA:

P: Jeżeli Złodziej dusz
(CW 117) zostanie zniszczony, czy
jednostka, do której był dołączony
wraca do swojego pierwotnego
właściciela?
O: Tak. Tekst Złodzieja dusz to efekt
trwały i w związku z tym wpływa na
grę tylko tak długo jak pozostaje w
grze. Jeżeli Złodziej dusz opuszcza
grę, pierwotny właściciel jednostki
odzyskuje kontrolę nad kartą i przesuwa
ją do odpowiadającej strefy.

morciba - Wto 26 Kwi, 2011

Wszystko jasne. Dzięki i sorry za nieuwagę.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group