galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

WHI - zestaw podstawowy - Inwazja - Zestaw Podstawowy

admin - Sro 08 Wrz, 2010
Temat postu: Inwazja - Zestaw Podstawowy
W tym temacie można zadawać wszystkie pytania dotyczące interpretacji kart z zestawu podstawowego.

Wszelkie wypowiedzi nie będące dyskusją na te tematy będą kasowane.



Fizus - Nie 10 Kwi, 2011

Cześć :D
Jestem nowym graczem w inwazję, kilka dni temu kupiłem podstawkę i mam kilka pytań:
-Król Kazador: Przeciwnicy nie mogą wybierać tej jednostki za cel efektów kart, chyba że zapłacą o 3 żetony zasobów więcej. Czy dobrze rozumiem, że efekty, które działają na wszystkie jednostki nie zmieniają kosztów? A jeżeli mam Kapliczkę Nurgla i zranię tegoż Kazadora, to będzie on spaczony? I wreszcie, skoro ma on odporność 3, to czy zadanie mu obrażeń to po prostu przydzielenie mu obrażeń(dowolnej ilości) czy ich ilość musi przekroczyć 3, aby się nie zredukowały i efekt z karty działał?
-Czy poświęcenie jakiejś jednostki jest zniszczeniem jej? Konkretniej: wystawiam Pełzający Pomiot Chaosu[Wymuszony: Kiedy ta jednostka zostanie zniszczona, zadaj 1 obrażenie wybranej jednostce na Polu Bitwy dowolnego gracza]. Czy mogę użyć Uboju słabych na niego i skumulować efekt taktyki(+1 toporek do wszystkiego) oraz poświęconej jednostki? Odnosząc się do Kazadora z poprzedniego przykładu: czy mogę go wyznaczyć na efekt tego 1 obrażenia?[Nie ma nic o kosztach]
-Czy jeżeli moja strefa płonie, mogę dodać do niej rozwinięcie, aby zyskała dodatkowe życie? Właściwie, czy płonięcie strefy niesie ze sobą jakieś kary? Poza oczywistą możliwością przegranej.
-Jaki dodatek dokupić najpierw, aby zyskać karty dla chaosu?

Z góry dziękuję za odpowiedzi i przepraszam, jeżeli przeoczyłem coś w instrukcji.

DaRKeR - Nie 10 Kwi, 2011

1. Jeśli karta nie wybiera celu czyli działa globalnie to nie musisz dopłacać za kazadora. Jeśli chcesz gościowi z odpornością zadać obrażenia musisz przewyższyć odporność, Jeśli zranisz kazadora w walce to spaczy się z kapliczki.
2.poświęcenie to nie to samo co zniszczenie. żadnej jednostki nie można poświęcić 2 razy, ale jeśli jest niszczona, to w odpowiedzi możesz ją poświęcić jakąś kartą by uzyskać dodatkowy efekt. Co do kazadora to tam pomiot wybiera cel więc będzie musiał dopłacić za kazadora.
3. Strefa która spłonie nie może odzyskać w żaden sposób życia. Możesz dołączyć tam rozwinięcie ale dalej jest spalona. Spalona strefa nie ma dodatkowych kar.
4. Najlepiej Chaos Moon (Księżyć Chaosu) ma bardzo dobre 3 karty dla Chaosu.

Pollus - Czw 28 Kwi, 2011

1. Czym się obniża pkt lojalności?
2. Jest sytuacja, że atakująca jednostka z 1HP ma Um. przekierowanie (1obrażeń), a obrońcą jest jednostka z Um. Kontratak(2). Czy J. przekierowuje również obrażenia z kontrataku?
3.Nie rozumiem też samej Um. Kontrataku. Jeśli jednostka atakująca oberwie z kontrataku i przekroczy swoje HP, to czy ginie natychmiastowo, czy dalej bierze udział w ataku i dodaje swoje obrażenia do puli?

DaRKeR - Czw 28 Kwi, 2011

1. koszt lojalności obniża się kartami danej rasy które masz wystawione w grze + lojalność ze stolicy.

2. tak chyba że jej umiejętność jest AKCJĄ lub WYMUSZONYM, jeśli nie ma przed tą umiejętnością wytłuczonych tych słów, tzn. że jest to efekt stały i zadziała nawet na kontratak.

3. Kontratak
Kontratak to słowo-klucz, które pozwala
broniącej się jednostce natychmiast
zadać atakującemu obrażenia (za
każdym razem, kiedy zostanie wybrana
na obrońcę). Obrażenia z kontrataku
to obrażenia w walce, których nie
można dzielić pomiędzy atakujących,
są nieanulowane oraz zostają zadane
jak tylko zostaną przydzielone, zanim
gracze będą mogli podjąć jakiekolwiek
inne akcje.

Jeśli jednostka zabije z kontrataku inną jednostkę to zabita jednostka nie będzie przydzielała już obrażeń bo jest zabita i nie ma jej już w grze.

Pollus - Czw 28 Kwi, 2011

Mam kartę Straszliwa Mutacja, która broniącym się jednostkom obniża pkt wytrzymałości. Czy broniące jednostki z 1 hp giną przed zadaniem obrażeń czy po?
DaRKeR - Czw 28 Kwi, 2011

FAQ Najczęściej zadawane pytania:

P: Jeśli jednostka posiada
0 punktów Wytrzymałości
i żadnych żetonów obrażeń, to czy
zostaje ona zniszczona?
O: Tak, zostaje natychmiast zniszczona,
bowiem posiada tyle samo obrażeń,
co punktów Wytrzymałości.



-> Jednostka z 0 Wytrzymałości od razu ginie.

Pollus - Pią 17 Cze, 2011

kartę "Blessing of Valaya" (Action: The next 2 damage dealt to one target unit are redirected to another target unit.) Można rzucić po przydzieleniu, (ale nie zadaniu) obrażeń, czy trzeba przed, żeby taktyka odniosła skutek?
DaRKeR - Pią 17 Cze, 2011

można po przydzieleniu ale przed zadaniem.
Odżi - Sob 30 Lip, 2011

Witam.
Na wstępie: przeczytałem instrukcję i FAQ 1.5 chyba z milion razy :cry:
Jestem totalnym świeżakiem w WHI, zagrałem 3 partie z żoną i mamy tylko podstawkę (zresztą kupioną dwa dni temu, chyba jeden z ostatnich egzemplarzy w Poznaniu :cool: ), więc nie gramy w turniejach, kupimy dodatek jeden drugi itd ale to później.
Dwa pytania kart krasnoludów:
1.wsparcie - Mściciel - nr 18
"...wydaj 1 żeton zasobów i poświęć jakąś jednostkę, aby do końca tej tury każda atakująca lub broniąca się jednostka zyskała toporek"
Rozumiem ze atakująca zyska toporek i bedzie miala wiekszy atak - ok, ale broniąca? jaki to ma sens? po co broniącej się jednostce toporek?

2.wsparcie - Działo organkowe - nr 15
"..kiedy jednostka, do której dołączono tę kartę, broni się, zyskuje dwa toporki"
Dość podobne pytanie. Po co toporki broniącej się jednostce? Jaki sens ma ta karta?

Olśnijcie mnie plis. Pozdro.

Pollus - Sob 30 Lip, 2011

Jak się bronisz to zadajesz jednostkom przeciwnika obrażenia, więc im więcej młotków tym większa szansa że ubijesz cały idący na Ciebie atak.
Odżi - Sob 30 Lip, 2011

Ślepak ze mnie, jak mogłem przeoczyć że obrońcy też zadają obrażenia. Teraz to gra muzyka :D Dzieki Pozdro
DaRKeR - Sob 30 Lip, 2011

hehe widzę że Pollus zaczyna pomagać :)
Odżi nie bój się pytać, na pewno będziemy pomagać :)

berfek - Pią 12 Sie, 2011

miałem taką sytuację: strefa przeciwnika ma 8 obrażeń, ale posiada jedno rozwinięcie - aktywny gracz to przeciwnik, po przydzieleniu zasobów przez przeciwnika ja zagrywam akcję z karty (jednostka jest w grze) http://deckbox.org/whi/Stunty%20Smasha niszcząc mu właśnie pozostałe w strefie rozwinięcie - czy dobrze zagrałem podpalając mu strefę?


kolejne pytanie dotyczy karty demoralizacji: http://deckbox.org/whi/Demoralise
Czy akcję z tej karty mogę zagrać na jednostki przeciwnika?


Jak rozwiązać taką sytuację: mam w strefie Pola Bitwy zagraną kartę wsparcia http://deckbox.org/whi/Shrine%20to%20Taal , która za każde rozwinięcie daje młota (mam w strefie tylko jedno rozwinięcie, które używam zgodnie z zasadami karty http://deckbox.org/whi/Jade%20Acolyte) Czy karta jest traktowana jako rozwinięcie i mogę dodać młota do jednostki zgodnie z kartą wsparcia, czy uważam ją za jednostkę zgodnie z akcją wykonaną przez Akolitę?

I ostatnie szybkie pytanko: jeżeli mam w grze dwa wsparcia http://deckbox.org/whi/Garden%20of%20Morr i tracę jednostkę (lub jednostki) to przydzielam dodatkowe młotki obu ogródkom (chciałbym się upewnić)? (aha i rozumiem, że niezależnie czy w danej turze padła mi jedna czy więcej jednostek i tak przydzielam jeden młotek?)

DaRKeR - Pią 12 Sie, 2011

berfek napisał/a:
1.miałem taką sytuację: strefa przeciwnika ma 8 obrażeń, ale posiada jedno rozwinięcie - aktywny gracz to przeciwnik, po przydzieleniu zasobów przez przeciwnika ja zagrywam akcję z karty (jednostka jest w grze) http://deckbox.org/whi/Stunty%20Smasha niszcząc mu właśnie pozostałe w strefie rozwinięcie - czy dobrze zagrałem podpalając mu strefę?


2.kolejne pytanie dotyczy karty demoralizacji: http://deckbox.org/whi/Demoralise
Czy akcję z tej karty mogę zagrać na jednostki przeciwnika?


3.Jak rozwiązać taką sytuację: mam w strefie Pola Bitwy zagraną kartę wsparcia http://deckbox.org/whi/Shrine%20to%20Taal , która za każde rozwinięcie daje młota (mam w strefie tylko jedno rozwinięcie, które używam zgodnie z zasadami karty http://deckbox.org/whi/Jade%20Acolyte) Czy karta jest traktowana jako rozwinięcie i mogę dodać młota do jednostki zgodnie z kartą wsparcia, czy uważam ją za jednostkę zgodnie z akcją wykonaną przez Akolitę?

4.I ostatnie szybkie pytanko: jeżeli mam w grze dwa wsparcia http://deckbox.org/whi/Garden%20of%20Morr i tracę jednostkę (lub jednostki) to przydzielam dodatkowe młotki obu ogródkom (chciałbym się upewnić)? (aha i rozumiem, że niezależnie czy w danej turze padła mi jedna czy więcej jednostek i tak przydzielam jeden młotek?)


1. Tak w momencie gdy obrażenia = ilości "życia" strefy zostaje ona automatycznie spalona
2. Jak najbardziej - polecam zagrywać na jednostki w misji i królestwie, przed zebraniem kart i zasobów :)
3. Karta jest uważana za jednostkę i rozwinięcie zatem liczy się do jednostek i rozwinięć. Problem polega na tym że Akolita ma Akcję, a shrine to taal efekt Wymuszony na początku tury - zatem nie ważne jak byś chciał, najpierw musisz dać jakiejś jednostce młotki ze świątyni, a dopiero potem możesz odpalić Akolitę z mienić rozwinięcie w jednostkę.
4. tak możesz przy ginącej jednostce/jednostkach użyć wszystkich Ogrodów jakie masz. I nie chodzi tutaj o turę tylko o efekt, jeżeli z jednego efektu spadło kilka jednostek (np. troll vomit) to i tak możesz dodać tylko 1 zasób, ale jeśli potem zginie kolejna - to znowu możesz odpalić ogrody.

berfek - Pon 15 Sie, 2011

Dzięki, najwięcej niepewności budziła we mnie karta taal'a + akolita, ale termin efekt wymuszony - przemawia do mnie jak najbardziej i wszystko wyjaśnia.
Pozostaje w kontakcie - dzięki.

DaRKeR - Pon 15 Sie, 2011

prosze :)
kopocz - Czw 15 Gru, 2011

mam takie pytanie :
Czy kiedy poświęcam kartę np: dla mściciela to opuszcza ona grę ;ponieważ jeżeli tak to w tej chwili uaktywnia się efekt krasnoludzkich zwiadowców i stolica przeciwnika otrzymuje obrażenia.

Ravandil - Czw 15 Gru, 2011

Zgadza się, jak poświęcisz krasnoludzką jednostke to w wyniku opuszczenia gry ranger strzela.
kopocz - Pią 16 Gru, 2011

Dziękuje za pomoc
zar6aza - Pią 06 Sty, 2012
Temat postu: Błogosławieństwo Ishy (53)
Witam. "Dołącz do wybranej karty. Jeśli to możliwe przywróć tę kartę"... Jak to interpretować? Kiedy warto ją zagrać? Jeśli było już wyjaśnienie tej karty to proszę i linka bo jakoś nic o niej nie znalazłem. Dzięki
Ravandil - Pią 06 Sty, 2012

Jeśli dołączysz do spaczonej jednostki to ją przywrócisz, warto zagrać jeśli zależy Ci żeby jednostka nie mogła zostać spaczona :)
zar6aza - Pią 06 Sty, 2012

Wielkie dzięki za szybką odpowiedź. Mam tą grę od weekendu, próbuję zrozumieć zasady ale jest to moja pierwsza karcianka, i, pomimo przeczytania instrukcji i faq 1.6 kilka razy nie mogę jakoś skumać "zagrywania akcji" z kart jednostek. Np.: mam zagraną kartę Kowal Run w strefie Misji, czy mogę po kilku turach, w odpowiednim momencie gry, zapłacić 2 żetony surowca i skorzystać z jego właściwości, czy muszę ją zagrać bezpośrednio z ręki i skorzystać z opisu akcji? I jeszcze czy dobrze rozumiem, że ""Taktyka" jest jednorazowa, nie zostaje w grze, idzie na stos kart odrzuconych, chyba, że na karcie napisane jest inaczej."?
DaRKeR - Sob 07 Sty, 2012

Akcje z kart wsparć i jednostek, zagrywasz gdy te są już w grze, i jeśli nie pisze inaczej możesz to robić nawet kilka razy.

Natomiast taktyki są jednorazowe i zagrywasz je z ręki.

zar6aza - Nie 08 Sty, 2012

Dzięki. Teraz tak,: w strefie misji mam Arcymaga Saphery (52) Misja. Akcja: Podczas swojej fazy Misji możesz wyleczyć 1 obrażenie wybranej jednostki.... Czy chcąc zagrać tą akcję, muszę zapłacić koszt jednostki, w tym wypadku 1, czy płacę tylko przy wystawianiu jednostki a zagrywanie później akcji z tej karty jest "za gratis"?
DaRKeR - Nie 08 Sty, 2012

zar6aza napisał/a:
Dzięki. Teraz tak,: w strefie misji mam Arcymaga Saphery (52) Misja. Akcja: Podczas swojej fazy Misji możesz wyleczyć 1 obrażenie wybranej jednostki.... Czy chcąc zagrać tą akcję, muszę zapłacić koszt jednostki, w tym wypadku 1, czy płacę tylko przy wystawianiu jednostki a zagrywanie później akcji z tej karty jest "za gratis"?


Płacisz tylko raz, gdy wystawiasz jednostkę, potem jedyny warunek odpalenia to "początek fazy misji"

zar6aza - Nie 15 Sty, 2012

Dzięki.
1- Totem Gorka (70) - Atakujące lub broniące się jednostki w tej strefie zyskują 1 pkt siły. Na logikę, to wg mnie tylko moje jednostki, ale wolę zapytać ponieważ nie jest napisane że "twoje".
2- Kuźnia Węgielna (14) -Wymuszony. Na początku swojej tury wylecz 1 obrażenie swojej stolicy. Czy na początku każdej mojej tury czy tylko raz po zagraniu. Wg mnie to każdej mojej tury, ale muszę moim oponentom - żonie i córce - pokazać palcem na monitorze odpowiedź od expertów :-) .
3- Kapliczka Nurgla (98) - Wymuszony.Kiedy jakieś jednostce przeciwnika zostaną zadane obrażenia w walce, spacz ją. Graliśmy w 3 osoby, gracz A miał kapliczkę, gracz B walczył z graczem C. Czy ta karta działa w takim przypadku? Wydaje mi się że tak, ale nie jestem pewny.
4- Atak Mściciela (22) - Zagraj podczas waliki, po przydzieleniu obrażeń. Akcja: Zniszcz wybraną atakującą jednostkę. Obrażenia są już przydzielone, ale nie zadane. Zagrywam tą Akcję, niszczę przeciwnikowi jednostkę. Czy te jego obrażenia dosięgają mojej jednostki czy już nie?

W miarę możliwości przeglądam forum w poszukiwaniu odpowiedzi ale nie zawsze jest na to wystarczająca ilość czasu, więc jeśli były już pytania odnośnie tych kart, to sorki.

DaRKeR - Nie 15 Sty, 2012

zar6aza napisał/a:
Dzięki.
1- Totem Gorka (70) - Atakujące lub broniące się jednostki w tej strefie zyskują 1 pkt siły. Na logikę, to wg mnie tylko moje jednostki, ale wolę zapytać ponieważ nie jest napisane że "twoje".
2- Kuźnia Węgielna (14) -Wymuszony. Na początku swojej tury wylecz 1 obrażenie swojej stolicy. Czy na początku każdej mojej tury czy tylko raz po zagraniu. Wg mnie to każdej mojej tury, ale muszę moim oponentom - żonie i córce - pokazać palcem na monitorze odpowiedź od expertów :-) .
3- Kapliczka Nurgla (98) - Wymuszony.Kiedy jakieś jednostce przeciwnika zostaną zadane obrażenia w walce, spacz ją. Graliśmy w 3 osoby, gracz A miał kapliczkę, gracz B walczył z graczem C. Czy ta karta działa w takim przypadku? Wydaje mi się że tak, ale nie jestem pewny.
4- Atak Mściciela (22) - Zagraj podczas waliki, po przydzieleniu obrażeń. Akcja: Zniszcz wybraną atakującą jednostkę. Obrażenia są już przydzielone, ale nie zadane. Zagrywam tą Akcję, niszczę przeciwnikowi jednostkę. Czy te jego obrażenia dosięgają mojej jednostki czy już nie?

W miarę możliwości przeglądam forum w poszukiwaniu odpowiedzi ale nie zawsze jest na to wystarczająca ilość czasu, więc jeśli były już pytania odnośnie tych kart, to sorki.


1. W tej strefie tzn. w strefie w której jest totem czyli Twoje :P
2. Na początku każdej Twojej tury.
3. Tylko przeciwnikowi gracza A, który ma tą kapliczkę, kapliczką nie wpłynie na bitwę w której gracz A nie bierze udziału.
4. Przydzielone obrażenia istnieją niezależnie od źródła (np. jednostki) tzn. że i tak zostaną zadane.

blazius - Pon 16 Sty, 2012

zar6aza napisał/a:


3- Kapliczka Nurgla (98) - Wymuszony. Kiedy jakieś jednostce przeciwnika zostaną zadane obrażenia w walce, spacz ją. Graliśmy w 3 osoby, gracz A miał kapliczkę, gracz B walczył z graczem C. Czy ta karta działa w takim przypadku? Wydaje mi się że tak, ale nie jestem pewny.


Nie ma jednolitych zasad gry domowej w trzy osoby, więc nie ma też definicji przeciwnika w tym układzie. Dla zachowania równowagi frakcji można się umówić dowolnie co do niektórych kart. Polecałbym raczej nie wzmacnianie siły kapliczki. Zresztą pewnie gracze B i C oponowali?

zar6aza - Nie 29 Sty, 2012

blazius napisał/a:
zar6aza napisał/a:


3- Kapliczka Nurgla (98) - Wymuszony. Kiedy jakieś jednostce przeciwnika zostaną zadane obrażenia w walce, spacz ją. Graliśmy w 3 osoby, gracz A miał kapliczkę, gracz B walczył z graczem C. Czy ta karta działa w takim przypadku? Wydaje mi się że tak, ale nie jestem pewny.


Nie ma jednolitych zasad gry domowej w trzy osoby, więc nie ma też definicji przeciwnika w tym układzie. Dla zachowania równowagi frakcji można się umówić dowolnie co do niektórych kart. Polecałbym raczej nie wzmacnianie siły kapliczki. Zresztą pewnie gracze B i C oponowali?


Gracz A to moja żona, B to córka. Jak zawsze się zmówiły i razem mnie lały ile wlazło, więc to ja oponowałem! :-) .

Na dziś karta nr 57, Elita Klanu Moulder: Ta jednostka nie może się bronić.
Czyli jak atakuję strefę w której jest ta jednostka, to nie zadaje mi ona żadnych obrażeń, tylko "pokornie" przyjmuje moje?

blazius - Nie 29 Sty, 2012

Nie przyjmuje bo nie bierze udziału w walce. Przy Twoim ataku tak jakby Elity nie było na stole, chociaż możesz ja przesunąć akcją Wilhelma bo jest w broniącej się strefie.

Edit: Wilhelma możesz nie mieć bo jest z BP "Upadek Karaz Grimaz"

cfani4k - Nie 05 Lut, 2012
Temat postu: Karty neutralne
Witam.

Dopiero co zakupiłem grę i mam na wstępie dwa pytania. W instrukcji jest mowa o 24 kartach neutralnych, a u siebie znalazłem tylko 21, to jakiś błąd czy trafiła mi się jakaś felerna wersja? Drugie moje pytanie dotyczy wytrzymałości stref w stolicy, nigdzie w instrukcji nie mogę znaleźć o tym informacji, natomiast w necie przeczytałem, że każda ze stref ma ich 8.

Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam.

Ravandil - Nie 05 Lut, 2012

Raczej wszystko gra, pamiętam że tam faktycznie ciężko się było doliczyć i coś nie do końca grało. Tutaj możesz sprawdzić wszystkie karty z core setu i porównać czy masz wszystkie:
http://war.dbler.com/

Co do wytrzymałości stref, to na bank jest w instrukcji, jak czytałem swoją to było :)

cfani4k - Pon 06 Lut, 2012

Ravandil napisał/a:
Raczej wszystko gra, pamiętam że tam faktycznie ciężko się było doliczyć i coś nie do końca grało. Tutaj możesz sprawdzić wszystkie karty z core setu i porównać czy masz wszystkie:
http://war.dbler.com/

Co do wytrzymałości stref, to na bank jest w instrukcji, jak czytałem swoją to było :)


Hej.
Dzięki za odpowiedź, faktycznie kart jest więcej (link się przydał), tylko w instrukcji jakoś nie do końca wyjaśnili. Wytrzymałość stref również podana, pomogło czytanie na spokojnie. Pierwsza sesja rozegrana, gra jest świetna :) . Pozdrawiam.

Asavar - Pon 06 Lut, 2012

Cześć wszystkim :)

Pytanie odnośnie umiejętności jednostki:

http://war.dbler.com/?vie...=&pTs=0&whaaag=

Hipotetyczna sytuacja: Przeciwnik w walce przydziela tej jednostce 2 punkty obrażeń by ją zniszczyć. Ja przed fazą rozliczenia obrażeń, za 1 pkt zasobu cofam Talabheimczyków na rękę. Czy wtedy obrażenia przeciwnika automatycznie transferują się na moją stolicę z cofnietej jednostki (zakładam, że nie ma innych obrońców) czy obrażenia przepadają?

Dzięki i pozdrawiam,

Asavar

Ravandil - Pon 06 Lut, 2012

Obrażenia przepadają, tak jak napisałeś musisz manewr wykonać po przydzieleniu - przed zadaniem.
Lukay - Wto 15 Sty, 2013

Witam, mam parę pytań:

1. Mam w strefie http://www.krysztalyczasu...96podstawka.jpg i http://deckbox.org/system.../cards/9-12.jpg to czy w wyniku wymuszenia meteorytu gdy spacze Gora to będe mógł położyć następną jednostkę taniej?

2. Czy w przypadku jak mam dwa ryczące gory i je spaczę to czy następna jednostka wejdzie tańsza o 2?

3. Gdy w grze jest Krwiopijec to żadne obrażenia nie mogą byc anulowane, więc http://deckbox.org/system...cards/1-112.jpg nie leczy obrażeń co turę?

RasTafari - Wto 15 Sty, 2013

1. Nie
2. Tak
3. Fortress nie leczy tylko canceluje a że Krwiopijec nie pozwala cancelować to abilitka Fortress będzie bezużyteczna

Lukay - Nie 24 Lut, 2013

zagrywam


Pytanie nr 1:
Mam w polu bitwy krwiopijcę http://deckbox.org/whi/Bloodthirster a przeciwnik Kazadora http://deckbox.org/whi/King%20Kazador czy atakując odporność kazadora jest brana pod uwagę i czy na początku mojej tury przeciwnik musi poświęcic kazadora jeśli nie ma innej jednostki w tej strefie? Czy może żeby to się stało to muszę zapłacić zasobami?

Idąc dalej. Mam spaczeniowy meteoryt w strefie a w tej samej strefie przeciwnik ma kazadora więc czy żeby go spaczył musze zapłacic 3 zasoby?

Co się dzieje jak przeciwnik kładzie kazadora w strefę gdzie ma wykopalisko spaczeń? Wchodzi do gry spaczony czy jednak nie?

Pytanie nr 2:
Mam rozwinięcie w misji i używam karty to czy mogę jednostkę która była rozwinięciem postawić w polu bitwy/królestwie?

Pytanie nr 3:
Sorry ale nie pamiętam nazw. Brat wrzuca w pole bitwy poprzez rytuał http://deckbox.org/whi/Mo...20Teef%20Ritual pająka który umożlwia wrzucenie razem z nim do gry dwie dodatkowe jednostki. Razem z nimi wchodzą dwaj poszukiwacze zębaczy to czy te dwie jednostki wchodząc do gry mogą przeszukać 5wierzchnich kart w celu znalezienia zębacza?

Virgo - Pon 25 Lut, 2013

1 Blodzio neguje odporność, musi poświęcić, nic nie dopłacasz, bo sacrifice nie targertuje.
To przeciwnik wybiera, czy bije po stolicy, czy spacza jednostkę. A skoro on sam to robi to ty do niczego nie dopłacasz.
Wchodzi spaczony.
2 Nie rozumiem pytania.
3 Nie może użyć akcji pająka, żeby wstawić trackerów, bo akcja pająka działa tylko wtedy, kiedy jest zagrywany z ręki.

Lukay - Pon 25 Lut, 2013

Przecież pająk arachnarok zagrywany poprzez rytuał jest z ręki a nie ze stosu kart. Czy słowo "z ręki" oznacza że nie może być użyty jakikolwiek czynnik żeby karte położyć?


w drugim pytaniu chodzi mi o to, że jak używam Oderżnijta im łby to czy jak odsłonię moje rozwinięcie w misji i okaże się że to jednostka, to będe mógł tę jednostkę postawić w polu bitwy do konca tej tury?

Czy moze tej taktyki moge używać tylko na przeciwnika?[/b]

Virgo - Pon 25 Lut, 2013

Pająk jest umieszczany w grze z rytuału, a nie zagrywany prosto z ręki. Jego umiejętność się nie aktywuje.
Odsłonięta jednostka pozostaje w strefie, w której było rozwinięcie. Połóż rozwinięcie do pola bitwy to będziesz mógł nią zaatakować. Możesz na sobie

Lukay - Pon 25 Lut, 2013

dzieki bardzo :)
Skladzien - Sro 28 Sie, 2013

Witam
Od jakiegoś czasu z dziewczyną dość często gramy w WHI podstawkę, i mam pytania co do kilku kart:

1) Jeżeli w grze jest "Król Kazador", a ja chcę zagrać "trolle rzygi" żeby się go pozbyć (bo bruździ kurdupel) to czy żeby na niego zadziałały muszę zapłacić 7 żetonów zasobów (koszt 4+3 za zdolność kurdupla)?

2) Wolna Kompania Jak działa ich Zwiad? Czy dotyczy to każdej walki w której biorą udział, czy też mogę ich np. umieścić w królestwie i w każdej turze wurzycać przeciwnikowi karty z ręki?

3) Jak pozbyć się we wczesnej fazie gry Kapłanów wojowników? Ta jednostka może bronic strefy w nieskończoność na początku gry gdy większość jednostek ma 1 młotek.

4) W jaki sposób można usunąć rozwinięcia przeciwnika z płonącej strefy? Moja dziewczyna często mocno rozwija płonące pole walki żeby na kurduplach dostawać odporność, a ja nie mogę jej tego zniszczyć w żaden sposób bo strefa płonie.

P.S>Mam nadzieję, że to nie nekromancja ale zdecydowanie pytanie pasuje do tego tematu :)

Borin - Sro 28 Sie, 2013

ad1 - rzygi "nie targetują" więc dopłacać nie muszisz (podobnie jak spite)
ad2 - muszą przeżyć walkę w której brali udział
ad3 - rzygami, pielgrzymką, DE - obniżaniem wytrzymałości itp. itd.
ad4 - grimgorem, wolą elektorów, długą zimą itp. itd.

P.S. - widzę żeś z Grodu Kraka - to wpadnijcie kiedyś z dziewczyną w środę koło 17 do sklepu galakty na łagiewnickej to wyjaśnimy wątpliwości i zobaczycie gry turniejowe ;)
Pozdro

Skladzien - Sro 28 Sie, 2013

Dzięki za odpowiedź :)
Niestety w środy o 17 to my w pracy oboje siedzimy ;)

syd3r - Sro 28 Sie, 2013

Rozwinięcia w płonącej strefie niszczy się tak samo jak rozwinięcia w strefie, która nie płonie.
Natomiast Kapłanów wojowników najłatwiej zniszczyć atakując ich dwiema jednomłotkowymi jednostkami naraz :mrgreen:

Skladzien - Sro 28 Sie, 2013

syd3r napisał/a:
Rozwinięcia w płonącej strefie niszczy się tak samo jak rozwinięcia w strefie, która nie płonie.

Ale płonącej strefy nie można atakować O.o

I jeszcze jedno pytanie: Czy kuźnie węgielne się sumują?
Jeżeli tak to jak do cholery pokonać kurdupli? O.o

syd3r - Sro 28 Sie, 2013

Skladzien napisał/a:
Ale płonącej strefy nie można atakować O.o

Można ją atakować, ale nie można jej zadać obrażeń. Ale co ci da atakowanie? Atakując nie niszczy się rozwinięć.

Skladzien napisał/a:
Czy kuźnie węgielne się sumują?
Jeżeli tak to jak do cholery pokonać kurdupli? O.o

Kumulują się. Trzeba im zadawać obrażenia szybciej niż się leczą. Jak już się strefa zapłonie to leczenie nic nie da. U mnie to działa :)

Skladzien - Sro 28 Sie, 2013

syd3r napisał/a:
Skladzien napisał/a:
Ale płonącej strefy nie można atakować O.o

Można ją atakować, ale nie można jej zadać obrażeń. Ale co ci da atakowanie? Atakując nie niszczy się rozwinięć.

Atakowanie strefy, w której nie ma obrońców niszczy w pierwszej kolejności rozwinięcia, a potem dopiero zadaje obrażenia stolicy tak?

syd3r - Sro 28 Sie, 2013

Skladzien napisał/a:
Atakowanie strefy, w której nie ma obrońców niszczy w pierwszej kolejności rozwinięcia, a potem dopiero zadaje obrażenia stolicy tak?

Nie. Rozwinięcia nie są niszczone w czasie ataku (nieważne czy są obrońcy, czy ich nie ma). Można je zniszczyć tylko wyjątkowo, przy pomocy konkretnych efektów kart, które na to pozwalają (Wyburzenie!, Zguboskoczkowie, Miaszdż-I-Bum! etc.).
Rozwinięcie dodaje strefie 1 punkt wytrzymałości, więc aby spalić strefę trzeba jej zadać o 1 punkt obrażeń więcej, za każde rozwinęcie. Np. jeśli masz w strefie trzy rozwinięcia to zacznie ona płonąć gdy umieści się na niej 11 żetonów obrażeń.

Skladzien - Sro 28 Sie, 2013

W takim wypadku krasnoludy są nieśmiertelne... Mają odporność z rozwinięć, których nie można w żaden sposób usunąć np. chaosem. Zawsze wiedziałem że ta rasa jest przepakowana :sad:
syd3r - Sro 28 Sie, 2013

Masz jakieś dodatki? W podstawce Chaos jest raczej słaby. Ale tam tylko jedna karta krasnali otrzymuje Odporność za rozwinięcia.
Nawet jeśli Żelaźni bracia wejdą i się zabunkrują dziesiątką rozwinięć, to masz kilka opcji:
- spaczasz ich w razie potrzeby - nie atakują i nie bronią więc nie ma problemu
- jeśli uda się wystawić Krwiopijca to Odporność przestaje działać
- skorzystać z orkowych kart. Np. wrzucasz Krwiopijca jako rozwinięcie. Gdy wiadomo, że Żelaźni bracia biorą udział w starciu odkrywasz Krwiopijca z Oderżnijta ich łby!. Odporność do końca tury przestaje działać i sciągniesz Braci trzema obrażeniami.
- można przesunąć obrażenia z Valkii na spaczoną jednostkę (to omija Odporność). Chmura much zadaje też obrażenia nieanulowalne, więc również Odporność przed nią nie chroni.

Skladzien - Czw 29 Sie, 2013

Jeszcze jedno pytanie, czy jeżeli mam jednostki w strefie to MUSZĘ nimi bronić, czy mogę odpuścić (np wiedząc, że w następnej turze wygram bo mam trolle rzygi i nie chcę stracić wojska które w następnej turze ma atakować)? Bo w instrukcji jest napisane, wybieram jednostki do obrony czyli jak atakuję dwiema jednostkami 1-młotkowymi to kapłani mogą zablokować jedną a drugiej nie - i wtedy i tak ich nie zniszczę :P
Borin - Czw 29 Sie, 2013

nie musisz :razz:
musiałbyś bronić gdyby przeciwnik użył np tego pana: http://deckbox.org/whi/Spirit%20Slayer
Pozdro :mrgreen:

syd3r - Czw 29 Sie, 2013

Skladzien napisał/a:
Bo w instrukcji jest napisane, wybieram jednostki do obrony czyli jak atakuję dwiema jednostkami 1-młotkowymi to kapłani mogą zablokować jedną a drugiej nie - i wtedy i tak ich nie zniszczę :P

Nie wiem w czym problem :mrgreen: Atakujesz dwiema jednostkami, broni jeden Kapłan wojownik (albo bronią dwaj, nieważne). Przydzielasz jednemu Kapłanowi dwa żetony obrażeń. On jeden żeton może przekierować, drugi go zabije (bo może przekierować tylko 1 żeton na turę). Broniący gracz wyznacza obrońców, ale nie może wybrać, które jednostki "zablokuje".

Skladzien - Czw 05 Wrz, 2013

Takie pytanie o określenie "Do końca Tury" na karcie "Oderżnijta ich łby":
Czy Koniec tury oznacza koniec tury aktualnego gracza, czy koniec tury oznacza moment, w którym rozpoczyna się kolejna tura tego gracza?

Przykład: Na początku tury zagrywam "oderżnijta ich łby" odsłaniając krwiopijca w królestwie (dostanę więcej zasobów). Jeśli jestem pierwszym graczem to czy krwiopijec zostanie na stole również, kiedy będę bronił się w fazie pola walki przeciwnika czy też spadnie ze stołu zaraz po mojej fazie pola bitwy? Jeżeli zostanie to jak wygląda sprawa kiedy jestem "drugim" graczem, czy w takim przypadku krwiopijec zostanie do początku mojej następnej tury czy też jako "ten drugi" zawsze mam gorzej? :P

Borwol - Pią 06 Wrz, 2013

Karty w inwazji należy czytać dosłownie. Do końca tury oznacza tyle co : do najbliższego końca tury, czyli końca bieżącej tury. Czyli krwiopijec nie będzie bronił w Twoim przypadku.
kalinek - Pon 02 Gru, 2013

Witam
Również jestem nowy i również zielony z WI. Poczytałem pograłem ale mam parę pytań więc proszę o wyrozumiałość.
1.Czy w fazie królestwa (jeśli mam tam zagraną kartę "chłopaki na knurach 1 młotek) a np. w innej stafie jednostkę która dostała już obrażenia to dostaję 4 żetony czy te 2 dodatkowe młotki się liczą i dostaję 6?
2.Czy jeśli mam jakąś jednostkę np "załoga głazocisku" i zostaną jej przyznane 2 obrażenia. Czy mogę przed zadaniem ich ją poświęcić i co się dzieje z jej obrażeniami? Z tego co wyczytałem to przepadają?
3. Czy w fazie bitwy mogę wykonać parę razy jedną akcję z jednej karty, i jest ona darmowa (chyba że jest napisane inaczej) (wydaje mi sie że tak ale wole sie upewnić).
4.Wiem że głupie ale wole sie upewnić młotek z fazy misji nie zadaje obrażeń w czasie obrony?
5. Jeśli ktoś atakuje moją spaloną strefę mam tam jednostki ale ich nie wystawiam, to nic sie nie dzieje?

Germanus - Pon 02 Gru, 2013

1. tak
2. tak
3. jeśli jest napisane "gdy ta jednostka atakuje to odpalasz od razu po deklaracji ataku, jeśli jest to "akcja: zapłać 1 żeby...." to odpalasz nawet kilka razy. Najlepiej podaj przykłady co do których masz wątpliwości
4. Nie zadaje. Zadają tylko broniące jednostki
5. Nie rozumiem do końca pytania. Chodzi Ci, że jak nie blokujesz? Bo jeśli tak, to nic się nie dzieje w tym sensie, że stolica nie otrzymuje obrażeń, ani jednostki bo nie uczestniczyły w walce. Plusy z takiego ataku mają np. jednostki ze zwiadem, bo zaatakowały i przyżyły, więc odrzucają kartę przeciwnikowi.

kalinek - Pią 03 Sty, 2014

Powtórzę to pytanie, ponieważ ostatnio pojawiły się wątpliwości:
1.Czy w fazie królestwa (jeśli mam tam zagraną kartę "chłopaki na knurach 1 młotek) a np. w innej stafie jednostkę która dostała już obrażenia to dostaję 4 żetony czy te 2 dodatkowe młotki się liczą i dostaję 6?
2.Mam zagraną Kapliczke Taala i mam w danej strafie np 3 rozwinięcia (jednostka zyskuje 3 młotki czy to znaczy że jesli mam te karty zagrane w misji dostane 3 dodatkowe karty na rękę ?

Germanus - Pią 03 Sty, 2014

ad.1 tak - chłopaki na knurach dostają 2 młotki jeśli jakakolwiek Twoja jednostka ma obrażenia. W królestwie masz 2 więcej kasy, w misji 2 dodatkowe kart a w polu bitwy więcej mocy :twisted:
ad 2. jak masz kapliczkę to na początku twojej tury wyznaczasz jednostkę w tej strefie co kapliczka. Ta jednostka dostaje tyle młotków ile rozwinięć jest w tej strefie. Czyli w królestwie jak masz jednostkę to masz więcej kasy, w misji dodatkowe kart a w polu bitwy więcej mocy :twisted: To zawsze dotyczy tej strefy gdzie jet kapliczka

BroLuk - Pon 06 Sty, 2014

Czołem. Jestem nowym graczem w Inwazję. Zdecydowałem się kupić grę i jestem bardzo zadowolony. Mam pytanie odnośnie dwóch kart z zestawu podstawowego. Mianowicie http://www.cardgamedb.com...ious-death-core i http://www.cardgamedb.com...-of-sigmar-core
Moje pytanie dotyczy czy Świątynia Sigmara oddziałowuje na kartę Chwalebna Śmierć? Jeśli zapłacę 3 żetony zasobów i poświęcę jednostkę wykonującą misję to czy muszę zapłacić 2 żetony zasobów żeby zniszczyć 2 jednostki przeciwnika?
Szukałem odpowiedzi na to pytanie niestety w FAQ tego nie mogłem znaleźć.
Pozdrawiam i dzięki.

Virgo - Pon 06 Sty, 2014

Tak.
BroLuk - Wto 07 Sty, 2014

Wielki dzięki za odpowiedź. Czyli moja żona miała rację :)
Xercisoul - Pią 04 Wrz, 2015

Mam pytanie odnośnie karty "Kapliczka Nurgla" (spacz jednostki które otrzymały obrażenia). Czy jest to karta targetująca i w związku z tym jeżeli przeciwnik ma kartę "Świątynia Sigmara" to za każdą spaczoną jednostkę muszę zapłacić 1 zasób, a w krytycznej sytuacji 2 zasoby (jeśli posiada dwie takie świątynie)?
Germanus - Pią 04 Wrz, 2015

nie targetuje, o nie ma napisane wybierz jednostkę
XFoka - Sro 07 Paź, 2015

Siemanko, mam pytanie dotyczące karty krasnoludzki zwiadowca(dalej będę ich nazywał po prostu zwiadowcą) gdyż nie jestem pewien czy dobrze rozumiem jej działanie w kilku sytuacjach.
1.Czy umiejętność zwiadowcy aktywuje się jeśli inna jednostka krasnoludów opuści grę ale z innej strefy niż strefa misji?
2. Moja strefa misji jest atakowana w której mam zwiadowce i 2 inne jednostki które giną w wyniku walki. Zwiadowca strzeli 2 razy(bo zginęły 2 jednostki) czy tylko raz(bo zginęły w tym samym czasie)?
3. Sytuacja taka sama jak wcześniej jednak mój zwiadowca również ginie. W tej sytuacji zwiadowca zdąży zadać obrażenie(inna jednostka zginęła) czy zginie równocześnie ze swoimi towarzyszami i nie zdąży oddać strzału?
4. Pytanie dotyczące mechaniki jaką jest zwiad. Czy aby efekt ten się aktywował obrażenia musi zadać zwiadowca? Czy może wystarczy że obrażenia zada jakakolwiek jednostka w strefie w której znajduje się zwiadowca albo wgl jakakolwiek jednostka pod moją kontrolą z dowolnej strefy?

Germanus - Sro 07 Paź, 2015

1,2,3 -> Jeśli ginie Krasnal z dowolnej strefy Zwiadowca strzela. Robi to za każdym razem. Jesli ginie on i inni Krasnoludowie w tym samym momencie to nie zdąży strzelić
4. Zwiad jest dokładnie opisany w zasadach głównych.

XFoka - Pią 09 Paź, 2015

Dzięki :) Zwiad tez juz ogarnąlem oprócz jednej kwesti. Jeśli zaatakuje jednostką posiadającą zwiad a przeciwnik nie zadeklaruje zadnego obroncy to zwiad się uaktywni? Pytanie wynika z watpliwosci co do tego czy stolicy rowniez zadaje sie obrazenia a nie np jakies zniszczenia. Szukalem odpowiedzi na to pytanie po forum jednak znalazlem sprzeczne odpowiedzi :(
Germanus - Pią 09 Paź, 2015

stolicy zadajesz obrażenia. Więc się aktywuje

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group