galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

Marsz Potępionych - Marsz Potępionych

admin - Sro 08 Wrz, 2010
Temat postu: Marsz Potępionych
W tym temacie można zadawać wszystkie pytania dotyczące interpretacji kart z dodatku Marsz Potępionych.

Wszelkie wypowiedzi nie będące dyskusją na te tematy będą kasowane.


jerry_6 - Sob 02 Paź, 2010

Witam mam pytanie odnośnie 2 interpretacji kart.
1
karta Mrocznych Elfów 30 niewolnik na każdą okazje (taktyka)
" Akcja: Umieść wybraną jednostkę nie-Bohatera ze stosu kart odrzuconych przeciwnika w kontrolowanej przez ciebie strefie" i mam pytanie wskrzesiłem w ten sposób lorda upiorów przeciwnika i teraz pytanie gdy on zginie to idzie do mojego stosu kart odrzuconych czy przeciwnika chodzi tutaj o to czy będę mógł później użyć zasady nekromancja z tej karty?
2
Gdy używam zasady nekromancja i zagrywam kartę ze stosu kart odrzuconych (płacąc jej całkowity koszt jak rozumiem) to po tej turze w której karta została zagrana trafia ona na spód mojego decka czy dopiero gdy zginie trafia na spód decka ?

zero_signal - Sob 02 Paź, 2010

Hej,

Odpowiedzi na Twoje pytania:

1. W sytuacji, którą opisałeś, gdy Lord upiorów ginie, trafia on na stos kart odrzuconych właściciela . Zachowuje się dokładnie tak samo, jak każda inna karta. Podobnie w sytuacji, gdy przechwytujesz znajdującą się w grze jednostkę za pomocą efektu jakiejś karty. Jeśli ta jednostka ginie, również trafia na stos kart odrzuconych właściciela. Użycie więc zdolności nekromancji przez Ciebie nie będzie w tym przypadku możliwe.

2. Jednostka, którą zagrałeś ze stosu kart odrzuconych poprzez użycie jej zdolności "nekromancja", trafi na spód Twojej talii na koniec Twojej tury jeśli nie zginie . Jej zniszczenie w ciągu tury lub poświęcenie, będzie skutkowało w przeniesieniu na stos kart odrzuconych, a efekt przenoszący na spód Talii już nie zajdzie, bo tej jednostki nie będzie już w grze.

ragi - Sob 09 Paź, 2010
Temat postu: Trupi Wóz
Jakie ma zastosowanie karta: Trupi wóz (51)?

Jest to karta wsparcia na której jest napisane:
Pole bitwy: Akcja: Wydaj 1 żeton zasobów, aby odrzucić 2 wierzchnie karty ze swojej talii.

Po co ktoś miałby skracać sobie talie w dodatku za kasę? Przecież tam nie znajdują się ani chore, ani spaczone jednostki?

Fortep - Sob 09 Paź, 2010

Ponieważ pojawiła się nowa mechanika polegająca na wskrzeszaniu z groby, może coś na tym powstanie
ragi - Nie 10 Paź, 2010

Czyli, że najpierw pozbywamy się kart z talii na stos kart odrzuconych po to by móc za chwilę przywołać ich do życia Nekromancją. No jasne...
AvantaR - Wto 12 Paź, 2010

ragi napisał/a:
Czyli, że najpierw pozbywamy się kart z talii na stos kart odrzuconych po to by móc za chwilę przywołać ich do życia Nekromancją. No jasne...

Dokladnie tak, w ciagu jednej tury mozesz przeszukac wiele kart i znalezc, te ktora akurat Ci potrzebna.

Podobnie jest z Reclaim the Fallen - tez specjalnie discardujesz sobie karty, zeby pozniej z discarda je sobie przywolac :)

astaroth - Sro 20 Paź, 2010
Temat postu: Stanowisko machiny wojennej
Kiedy można skorzystać z efektu "Stanowiska machiny wojennej"? Przed opisem akcji kursywą jest napisane "Oblężenie". Czy to oznacza, że tylko kiedy stanowisko broni zajmowanej strefy, czy w każdym wypadku?
ragi - Sro 20 Paź, 2010

Słowa napisane kursywą nie posiadają żadnych zasad ale jak pisze w instrukcji mogą stać się celem innych kart w grze.
Z karty można skorzystać za każdym razem kiedy jest się atakowanym przez jakąś jednostkę oraz gdy posiadamy jeszcze dwa żetony zasobów (tylko raz na turę).
Wsparcie może wtedy znajdować się w dowolnej strefie (nie tylko w atakowanej).

astaroth - Czw 21 Paź, 2010

Dzięki za wyjaśnienie!
rafal861205 - Nie 21 Lis, 2010
Temat postu: Poświęcanie jednostek, nekromancja i efekty kart jednostek


Witam, mam kilka pytań odnośnie interpretacji konkretnych kart

1. Pierwsze pytanie dotyczy ograniczenia akcji jednostek. Niektóre jednostki nie posiadają ograniczenia jak np. Hrabina Iseara ( Akcja: Wydaj 1 żeton zasobów i wybierz jednostkę ze swojego stosu kart odrzuconych. Do końca tej tury ta jednostka zyskuje Nekromancję). Wnioskuję, że mogę wydać np 3 żetony a następnie pokryję koszt tych jednostek wówczas mogę wybrać 3 jednostki ze swojego stosu kart odrzuconych które otrzymały nekromancje w tej jednej turze. Inne jednostki jak np Czarodziej (imperium) posiada ograniczenie - Akcja: wydaj 2 żetony zasobów, aby wybrać efekty właśnie aktywowanej Akcji przez inną kartę Jednostki lub Wsparcia. Anuluj efekty tej akcji. (tylko raz na turę).

Wiem, że powinienem zadać to pytanie w dziale zasad ogólnych ale chciałem poruszyć konkretny wątek w tym temacie.

Jeden z moich kolegów, z którymi gram jest tego samego zdania, że można sumować akcje jednostek jeśli nie posiadają ograniczenia. Drugi kolega twierdzi, że to jest naciąganie zasad.

Jak sądzicie, czy można tak interpretować wszystkie karty bez ograniczenia?



2. W drugim pytaniu chodzi o interpretację akcji "Poświęć tę jednostkę".

Podczas rozgrywki grając orkami wpadłem na pomysł by Hrabiną Iseara wskrzesić Nekromancją ze swojego stosu kart odrzuconych za 1 żeton Załogę Głazocisku. Następnie zagrywam i poświęcam Załogę Głazocisku, mój przeciwnik też musi poświęcić swoją jednostkę. Jeśli poświęcam jednostkę która miała nekromancję to ta jednostka trafia ponownie na stos kart odrzuconych a nie spód talii gdyż nie przeżyła tury.

Czy mogę ten efekt powtarzać za każdym razem (wskrzeszać załogę głazocisku i ją poświęcać) gdy będzie mnie tylko na to stać a jeśli już to czy można powtarzać ten efekt kilka razy na turę jeśli dobrze stoimy z ekonomią?

SeeM - Nie 21 Lis, 2010
Temat postu: Re: Poświęcanie jednostek, nekromancja i efekty kart jednost
Możesz odpalać akcję Hrabiny ile razy chcesz. Również w turze przeciwnika. Możesz również odpalać hrabinę w odpowiedzi na akcje przeciwnika.

Nie wiem o co chodzi z sumowaniem.

Jeśli chodzi o lobera, to jednostka musi zostać poświęcona - to są koszty zagrania akcji i nie można z tego zrezygnować. Nie można również użyć tego poświęcenia jako pokrycia kosztów kilku akcji, które tego wymagają. Natomiast możesz kombinować z nekromancją. Będzie działać, z tym, że to lekko drogie kombo jak na efekty.

Następnym razem jak będziesz chciał pokazać skany kart, skorzystaj z deckbox.org

ragi - Nie 21 Lis, 2010

1. Gdyby nie można było tak interpretować tych kart to jaka byłaby różnica pomiędzy kartą z ograniczeniem (raz na turę), a taką bez żadnego ograniczenia? Nie znam tekstu z instrukcji, który zabraniałby zagrania więcej niż raz akcji (bez ograniczenia) podczas jakiejś fazy.

2. Dokładnie. Stać Cię to możesz. Jednostka z nekromancją tylko wtedy trafia na spód tali jeśli pod koniec tury nadal znajduje się w grze.

awojdi - Sro 02 Lut, 2011

odświeżam wątek, zgubiłem gdzieś wkładkę od Marszu i nie jestem pewien czy korzystając z nekromancji uwzględniam też koszt lojalek???

właściwie chodzi o zdolność Hrabiny gdyż sami nekromanci nie mają lojalek z definicji...

DaRKeR - Sro 02 Lut, 2011

This keyword allows a unit to be played from the discard pile as though the unit was in its owner’s hand. The unit enters play from the discard pile, and if it is still in play at the end of the turn, it is put on the bottom of its owner’s deck.
BasTom - Wto 01 Mar, 2011

kto mi wywali kawe na łąwe o co biega z tym wskrzeszaniem ??
są jakieś specjalne karty które można przywracać nekromancją ? jak to działa ? jakie są dodatkowe zasady ? i z czym truposzczaki dobrze współgrają ??

pomysł rafal861205 jest genialny ale rozumiem że trzeba zapłacić 1 za wyciągnięcie załogi głazocisku ze stosu kart odrzuconych a następnie zapłacić koszty tej karty (2+2 lojalki) żeby umieścić ich w grze... tak ?

GambitG - Wto 01 Mar, 2011

W nekromancji wskrzeszasz jednostki na jedną turę tylko, ale płacisz za nie jakbyś miał je na ręce. Pod koniec tej tury jednostka trafia na spód twojej talii, chyba że nie przeżyje tej tury (wówczas trafi na stos kart odrzuconych). Korzystając ze zdolności hrabiny musisz pamiętać o lojalności jednostek, bo ona się liczy (zagrywasz karty jakby były na twojej ręce w związku z tym lojalność obowiązuje). Pamiętaj, że nekromancja to nie jest akcja, którą odpalasz w każdej chwili. Zagrywasz jednostki jakby były na twojej ręce, czyli obowiązuje również zasada zagrywania jednostek w trakcie fazy stolicy. Z kolei z nekromancji mógłbyś zagrywać jednostki na misje (niby bez sensu, ale czasami potrzebujesz mieć jednostkę na jedną turę).

Pomysł o poświęcaniu załogi głazocisku jest genialny w swej prostocie, ale można go lepiej zrealizować z jednostkami za 0. Weź takich najemników na przykład. Kosztują 0 i możesz ich zagrać, a pod koniec i tak nie trafią do przeciwnika. To samo z ofiarą za zero u DE. Jak masz warownie grimgora to cały napór orczy może wrócić w jednej turze na dobrą sprawę. Taka warta poległych dla destruction, tylko kontrolujesz powracające jednostki. Najgorszym przeciwnikiem dla takiej taktyki są DE. Musisz tylko kontrolować niszczenie jednostek, opuszczanie ich pod koniec tury. Tutaj przydatne są misje w stylu Prepare for war za 0 i możesz poświęcać jednostkę na niej w każdej chwili.

leman - Pią 04 Mar, 2011

Ja mam pytanie o dzikość. Jeśli któryś z jaszczurów ma dzikość np. 2 i jest broniącym (w polu misji) podczas ataku i dostaje obrażenia, sam jako broniący zadaje obrażenia atakującemu i dodatkowo może jeszcze w ramach dzikości zadać obrażenia w polu misji przeciwnika. Tak?
DaRKeR - Pią 04 Mar, 2011

tak, pod warunkiem że przeżyje walkę.
RasTafari - Pią 04 Mar, 2011

Dzikość

ale tu nie ma słowa o tym że jednostka musi przeżyć starcie.

Moje pytanie:
Jeżeli On niszczy jednostkę, znaczy to że jednostka ta jest niszczona przed walką (nie ma opcji zadania obrażeń) czy można się nią jeszcze bronić?

DaRKeR - Pią 04 Mar, 2011

człowieku małej wiary :)

"This keyword allows a unit, when it is dealt 1 or more damage, to deal X damage to one target unit in any corresponding zone. It is important to note that the unit with the Savage keyword must survive the damage it was dealt in order for the Savage keyword to trigger.
When a unit gains Savage from multiple sources, the numerical effects stack on top of each other."

Co do pytania.

Jak może się bronić czymś co jest zniszczone ?:D

GambitG - Pią 04 Mar, 2011

Dealt to nie assign. Ta zdolność działa jak ktoś dziabnie jednostkę i ona oddziabuje się w chwili zadania tych obrażeń. Nie musi przeżyć bo to się dzieje jednocześnie. Oczywiście nie musi otrzymać tych obrażeń w walce.
dashi - Pią 04 Mar, 2011

DaRKeR napisał/a:
tak, pod warunkiem że przeżyje walkę.


ooops to musi przeżyć walkę żeby wyciąć komuś z dzikości? a myślałem że ze znajomością przepisów nie jest już u mnie tak źle...

Ravandil - Pią 04 Mar, 2011

Polecam instrukcje do gier i startuję z akcją: Cała Polska czyta instrukcje do gier :D
W tym przypadku wystarczy zerknąć do małej karteczki dołączonej do Marszu :) <- aż 4 zdania na temat dzikości a w nich wszystko o co pytacie pięknie wyjaśnione.

dashi - Pią 04 Mar, 2011

Ravandil napisał/a:
Polecam instrukcje do gier i startuję z akcją: Cała Polska czyta instrukcje do gier :D
W tym przypadku wystarczy zerknąć do małej karteczki dołączonej do Marszu :) <- aż 4 zdania na temat dzikości a w nich wszystko o co pytacie pięknie wyjaśnione.


aaaaaa to poniekąd jestem niewinny -nie wiedziałem nawet że ta "mała karteczka dołączona do Marszu" zawierała jakieś przepisy. gdzieś koło listopada zaopatrzyliśmy się dosyć hurtowo we wszystko co zdążyło wyjść i jako biedne "świeżaki" nie mieliśmy pojęcia że należy szukać jakiegoś uzupełnienia przepisów z core seta.

edit: poza tym jak nie wiesz że grasz źle to nie szukasz kwadratowych jaj -kupujesz nową grę czytasz instrukcję -zajarzysz ile zajarzysz (nie wierzę że od razu 100% wszystkich przepisów) a dopiero jak wychodzi jakaś niejasna sytuacja to szukasz odpowiedniego paragrafu w instrukcji.

Czarny - Pią 04 Mar, 2011

Ravandil napisał/a:
Polecam instrukcje do gier i startuję z akcją: Cała Polska czyta instrukcje do gier :D


Ravandil ja do tego nawołuje już od dawna, więc może zjednoczymy siły :razz:

Dashi, to prawda, że jak nie wiesz jak ma być to grasz tak jak uważasz. Niestety w Inwazji często się gra "tak jak uważasz", zresztą wystarczy spojrzeć na temat "bieżące pytania odnośnie zasad" na whinvasion.pl - 152 strony i każdy komentarz jest zbędny.

GambitG - Sob 05 Mar, 2011

Ale wtopa ^^'
RasTafari - Sob 05 Mar, 2011

Ravandil napisał/a:
W tym przypadku wystarczy zerknąć do małej karteczki dołączonej do Marszu :)


wiedziałem że powinienem był przeczytać "tę" karteczkę :razz:

adhan - Pon 07 Mar, 2011
Temat postu: straznik swiątyni
35. Neutral Unit - Temple Guard - 3R, 1P, 3HP - "Lizardmen. Order Only. ACTION: Spend 1 resource to redirect the next 2 damage dealt to target unit you control to another target unit you control."

koles atakuje mnie za 7
w obronie mam tego straznika 3 wytzymałosci mam jeszcze 1 punkt zasobów
ile obrazen wejdzie mi w stolice
1czy 4 ?

DaRKeR - Pon 07 Mar, 2011

to zależy jak przydzieli przeciwnik.

Bo jeśli odpalisz redirect przed assignem to nie musi on brać go pod uwagę (po uwagę przy przydzielaniu obrażeń trzeba wziąć efekty anulujące obrażenia)

czyli minimalnie przydzieli 3 na temple guarda, a jeśli będzie chciał to przydzieli o 2 więcej żeby go zabić mimo to.

adhan - Pon 07 Mar, 2011

czy mozesz jeszcze mi dopowiedziec zebym miał pełna jasność
przydziela mi te 7 obrazen 4 w stolice 3 w straznika ale nadal jest ta faza przydzielania wydaje ten 1 resource i ta 2 obrazen zostaje przeniesiona czy przeciwnik musi przeniesc kolejne 2 obrazenia ze stolicy na jednostke czy tez nie musi ?
strasznie nam miesza ta zdolnośc a chcielibysmy mieć jasność bo wiele comb jest z tym związane i nie raz moze to uratować stolice przed spłonięciem wielkie dzięki za odpowiedz.

RasTafari - Pon 07 Mar, 2011

adhan napisał/a:
przydziela mi te 7 obrazen 4 w stolice 3 w straznika ale nadal jest ta faza przydzielania wydaje ten 1 resource i ta 2 obrazen zostaje przeniesiona czy przeciwnik musi przeniesc kolejne 2 obrazenia ze stolicy na jednostke czy tez nie musi ?



NIE MOŻE PRZENIEŚĆ, obrażenia już Przydzielone nie mogą zostać przeniesione/anulowane inaczej niż za pomocą akcji z kart, jeśli 4 zostały przydzielone na stolice to te cztery na nią wejdą w kolejnej fazie chyba że zagrasz jakąś kartę (np. Mistrzowską Runę Valayi ). W twojej sytuacji przenosisz te dwa z akcji Strażnika na inną swoją jednostkę (polecam Jeźdźca Karnozaura i skorzystanie z jego Dzikości).

Efekt jest taki, że twój strażnik otrzymuje 1 obrażenie, inna twoja jednostka 2 a Stolica 4.

adhan - Pon 07 Mar, 2011

a co z zasada zeby zadac obrazenia stolicy najpierw trzeba zadac tyle obrazeń zeby zabic broniącą jednostke ?
Czarny - Pon 07 Mar, 2011

w/g FAQ

It is important to note that players
do not have to take card effects that
redirect damage from a unit into
account when assigning damage to
defenders during combat. This is
because redirecting damage is not
damage cancellation.

lub w/g polskiej wersji

Należy zwrócić uwagę, że podczas
przydzielania obrażeń w walce gracze
nie muszą brać pod uwagę efektów
kart przekierowywujących obrażenia.
Jest tak, ponieważ przekierowywanie
obrażeń nie jest rodzajem anulowania
obrażeń.

adhan - Pon 07 Mar, 2011

no to wszystko juz kumam wielkie dzieki bo strasznie sie pocilismy przy tych kartach
DaRKeR - Wto 08 Mar, 2011

prosz :)
rafal861205 - Sro 16 Mar, 2011

Witam, chciałbym mieć jasność co do tej karty:


Mogę zagrywać akcję Hrabiny w turze przeciwnika i wskrzeszać jednostki ze stosu kart odrzuconych? Czy tylko mogę zagrywać to w swojej fazie królestwa? Wydaje mi się, że to jest akcja i mogę ją wykonywać zawsze ale nie jestem pewien.

DaRKeR - Sro 16 Mar, 2011

akcję hrabiny możesz zagrać, ale jednostkę z nekromancją możesz zagrać tylko w swojej turze ponieważ działa to tak jakbyś miał ją na ręce :)
BonQ - Sro 16 Mar, 2011

oczywiście że to jest akcja i możesz ją zagrać w kazdej chwili.

ale jednostke która jest obdarzona nekromancją można zagrać tylko w fazie królestwa :) no chyba, że na jednostce jest napisane że można ją zagrać w każdym momencie.

rafal861205 - Sro 16 Mar, 2011

Chodzi mi w zasadzie o to czy mogę skorzystać z akcji Hrabiny gdy atakuje mnie przeciwnik? Czy mogę odpalić akcję Hrabiny żeby wskrzesić jednostkę ze stosu, którą mógłbym się bronić?
GambitG - Sro 16 Mar, 2011

Generalnie to nie możesz, bo nekromancją nie zagrywasz karty ze stosu kart odrzuconych, ale z ręki (nie, nie cofa na rękę)(przeczytaj dokładnie jak działa nekromancja), a z ręki możesz zagrywać jednostki tylko w swojej turze w fazie stolicy.
DaRKeR - Sro 16 Mar, 2011

No przecież piszę i Bonq też.

Możesz skorzystać z akcji Hrabiny, bo ta akcja tylko daje nekromacje.
Ale nie możesz jednostki z nekromancją (dzięki akcji hrabiny, bądź z bazy) zagrać w turze przeciwnika, bo zagrywanie jednostek z nekromancją z discardu jest traktowane jak zagranie z ręki i nie może być zagrane w innym momencie niż podczas Twojej capital faze *chyba że na jednostce jest napisane że można ją zagrać zawsze wtedy gdy można wykonać akcję*

ttrotyl - Czw 07 Lip, 2011

"Stanowisko machiny wojennej"
Przeciwnik w fazie pola walki wybrał jednostki atakujące. Używam akcji z karty i zadaję 2 obrażenia wybranej jednostce. Jeśli jednostka ma wytrzymałość 2 lub mniej to czy nadal zada obrażenia mojej stolicy, czy też zostanie zniszczona automatycznie zanim te obrażenia zada?

GambitG - Czw 07 Lip, 2011

Jednostka nie zada obrażeń, ponieważ spadnie przed fazą przydzielania obrażeń. Innymi słowy, nie ma kto zadawać obrażeń.
berfek - Pią 12 Sie, 2011

Witam, mam małą wątpliwość, która dotyczy tej karty http://deckbox.org/whi/Savage%20Boyz
Sytuacja: mam 4 zasoby do wykorzystania - czy mogę zagrać tę kartę, a wydać zasoby na akcje kiedy będę je miał? Czy po prostu nie mając zasobów 4 +1 nie mogę jej zagrywać?

ja to ostatnio zinterpretowałem tak, że można ją zagrać po poniesieniu kosztu 4 zasobów, a akcję wykonać kiedy będzie na to odpowiednia chwila (czyli kiedy spełnię warunki akcji).

RasTafari - Pią 12 Sie, 2011

berfek jest tak jak sam to rozgryzłeś, wejście jednostki do gry nie ma żadnego połączenia z akcją jaką taka jednostka wykonuje (chyba że jest inaczej napisane :wink: ), czyli wystawiasz chłopaków za 4 a z ich akcji korzystasz kiedy chcesz po opłaceniu 1 zasobu.
berfek - Pią 12 Sie, 2011

wielkie dzięki
piotrest - Pią 19 Sie, 2011

Czy jednostkę z umiejętnością "nekromancja" można zagrać tylko gdy jest na wierzchu naszego discardu, czy to nie ma żadnego znaczenia?
DaRKeR - Pią 19 Sie, 2011

nie ma znaczenia, jak jest w discardzie to można ją zagrać :)
piotrest - Pią 19 Sie, 2011

Tak myślałem. Bardzo mnie to cieszy :lol:
piotrest - Pon 07 Lis, 2011

GambitG napisał/a:
Korzystając ze zdolności hrabiny musisz pamiętać o lojalności jednostek, bo ona się liczy (zagrywasz karty jakby były na twojej ręce w związku z tym lojalność obowiązuje). Pamiętaj, że nekromancja to nie jest akcja, którą odpalasz w każdej chwili. Zagrywasz jednostki jakby były na twojej ręce, czyli obowiązuje również zasada zagrywania jednostek w trakcie fazy stolicy.


Ale akcja Hrabiny Iseary może być aktywowana w obojętnie czyjej turze, a co za tym idzie nie tylko podczas naszej fazy stolicy, prawda?

Organek - Wto 27 Lis, 2012

Mam pytanie odnośnie karty Skinks of Sotek, czy jeśli ta jednostka zostanie zniszczona (np. za pomocą Offering to Hekarti ) w odpowiedzi na aktywowaną przez nią akcję to akcja nadal się aktywuje niezależnie od źródła? Tzn. czy Scyntki zadadzą obrażenie, nawet jeśli podczas rozpatrywania łańcucha opuściły już grę? Czy też jej akcja jest aktywowana w momencie kiedy "wchodzi do gry" i jednostka może być wybrana w tym czasie jedynie za cel akcji, które target'ują właśnie zagrane/wchodzące do gry karty?
DaRKeR - Sro 28 Lis, 2012

odpalona akcja istnieje niezależnie od źródła.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group