galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

Talisman: MAGIA I MIECZ - Nieoficjalny FAQ do TMIM - zbieranie pytań

Nemomon - Wto 10 Lis, 2009
Temat postu: Nieoficjalny FAQ do TMIM - zbieranie pytań
Jako, że wydanie oficjalnego, stworzonego przez Fantasy Flight Games, FAQa się przeciąga i już teraz wiemy, iż będzie on zawierał pytania z dodatku Frostmarch, postanowiliśmy w międzyczasie stworzyć nasz własny FAQ. Należy zaznaczyć, iż jest to nieoficjalny FAQ, stworzony przez fanów. Ani Fantasy Flight Games, ani Galakta nie wyrazili zgody na jego publikację na ich własnych stronach.

Na pytania będą odpowiadać dwie osoby, które są odpowiedzialne za błędy (lub ich brak) w polskiej wersji językowej Talisman: Magia i Miecz. Tymi osobami są:

- 8janek8
- Nemomon

Wszystkie zadane pytania systematycznie będą dołączane do pierwszego postu, czyli do tego postu, i po jakimś miesiącu czy więcej zostaną opublikowane odpowiedzi w jednym pliku .pdf w zależności, kiedy skończą się zadawane pytania. Chciałbym zaznaczyć, iż na wszystkie pytania, by uniknąć ewentualnych nieporozumień spowodowanych przeszłymi błędnymi przetłumaczeniami, będziemy odpowiadać w oparciu o najbardziej oryginalną wersję gry, czyli angielską.

Chciałbym również zaznaczyć, iż ten temat nie jest moderowany, prosimy więc powstrzymywać się od wszelkich komentarzy, a jedynie zadawać pytania do tegoż FAQa. Wszelkie dyskusje na temat pytań bardzo prosimy umieszczać w tym temacie: http://www.forum.galakta.pl/viewtopic.php?t=1552. Mam nadzieję, iż rozumiecie, iż o wiele łatwiej się pracuje, gdy temat jest przejrzysty, nie gdy jest pełny zbędnych komentarzy. Dziękujemy za współpracę.

Możecie zadawać pytania do wszystkich możliwych edycji oraz rozszerzeń Talisman: Magia i Miecz. W szczególności dotyczy to:

- Talisman: Magia i Miecz (Talisman 4th Revised Edition) \\ (TMiM)
- Talisman: Magia i Miecz Żniwiarz (Talisman: The Reaper Expansion) \\ (TR)
- Talisman: Magia i Miecz Podziemia (Talisman: The Dungeon Expansion) \\ (TD)
- Talisman: The Frostmarch Expansion (Talisman: The Frostmarch Expansion) \\ (TF)
- Inne promo karty wydane przez Fantasy Flight Games \\ (TP)

W nawiasie podane są skróty dodatków. Bardzo prosimy, aczkolwiek nie wymagamy, aby w miarę możliwości w nawiasie obok nazwy karty zaznaczyć, z którego dodatku ona pochodzi. Przyspieszy nam to mocno udzielanie odpowiedzi. Prosimy również używać jedynie polskich oraz angielskich nazw kart. Prosimy więc się nie pytać, czy 暗黒神崇拝者 otrzymuje dary za obu pokonanych Wrogów, czy tylko za jednego, gdyż poliglotami nawet my nie jesteśmy i nie znamy nazw kart we wszystkich językach, w jakich ta gra została wydana. Jako, że Talisman: The Frostmarch Expansion nie jest jeszcze tak bardzo powszechny jak wszelkie inne dodatki, prosimy w miarę możliwości o zapodanie pełnego gametekstu karty. Nie jest to wymagane, ale znów na pewno pomoże nam czy innym osobom, które chciałyby przedyskutować tę daną kartę. Miło by było również, gdyby wszelkie pytania zaczynały się od literki Q oraz były umieszczone w jakimś BB tagu, który tworzy tabelkę, np. CODE tag, czy QUOTE tag, np:

Cytat:
Q: Czy Czarownica (TMIM) może odebrać innemu Poszukiwaczowi Czarnego Jednorożca (TR)?

Q: Czy, gdy Poszukiwacz posiadający Złotą Statuetkę (TR) przegra walkę z Przyzwanym Feniksem (TR), traci tę Statuetkę, czy też 1 punkt Życia?


Jeżeli nie czujesz się komfortowo zadając w tym temacie swego pytania, zawsze możesz je wysłać prosto do mnie na adres e-mail: nemomonnemo AT o2 DOT pl Proszę jednak nie przysyłać mi spamu, wystarczająco go mam. Dziękuję.

Życzymy dobrej współpracy :) .

= = = = = = = = = = = = = = = = = = =

Cytat:
Q: Czy Czarownica (TMIM) może odebrać innemu Poszukiwaczowi Czarnego Jednorożca (TR)?

A: Nie, Czarny Jednorożec stanie się jej Przyjacielem tylko wtedy, gdy sama go pokona. Czarownica może odebrać tylko takich Przyjaciół stworzonych z kart z numerem spotkania innym niż 5, których w tej samej chwili może z powrotem zamienić w takich Przyjaciół. Jeżeli więc sama nie posiada możliwości wskrzeszania kart Wrogów, to nie może odebrać takich Przyjaciół Ghoulowi.


Cytat:
Q: Czy, gdy Poszukiwacz posiadający Złotą Statuetkę (TR) przegra walkę z Przyzwanym Feniksem (TR), traci tę Statuetkę, czy też 1 punkt Życia?

A: Musi stracić 1 punkt Życia. Złota Statuetka chroni jedynie w przypadku walk Poszukiwacz przeciw Poszukiwaczowi. Nie chroni ona w przypadku, gdy jakaś karta zastępuje Poszukiwacza w walce lub w walce psychicznej i walczy zamiast niego.


Cytat:
Q: Jestem Czarnoksiężnikiem, posiadam 1 zaklęcie (postać zawsze posiada 1 zaklęcie), ale to mi nie pasuje a wymienić nie mogę, więc rzucam go lecz nie może się nic stać w efekcie tego zaklęcia następnie odrzucam i dobieram nowe. Czy tak można działać?
zaklęcia np: Alchemia - rzucam zaklęcie ale nie chcę nic wymienić na złoto lub też Zniszczenie - jestem w krainie środkowej, w której nie ma jeszcze żadnych kart przygód więc nie mam jak odrzucić karty.


A: Niestety nie. Każde Zaklęcie musi mieć przynajmniej 1 legalny cel. W przypadku Alchemii musisz wymienić przynajmniej 1 Przedmiot na złoto, inaczej nie możesz rzucić tego Zaklęcia; w przypadku Zniszczenia, jeżeli w danej Krainie nie ma ani jednej karty, którą mógłbyś zniszczyć, to nie możesz rzucić tego Zaklęcia.


Cytat:
Q: Czy Ukryta Kieszeń może być stracona w wyniku Zaklęcia Podmuch Wiatru lub Rozbicie? Czy zaklęciem Rozbicie możemy zniszczyć Przedmiot/Magiczny Przedmiot znajdujący się w Ukrytej Kieszeni?

A: Tak, zarówno Ukryta kieszeń jak i Przedmioty się w niej znajdujące mogą zostać poddane działaniu wymienionych wyżej Zaklęć.


Cytat:
Q: Czy Zaklęcie Ostrzenie działa też na Magiczną Broń?

A: Działa na każdą Broń, bez względu na to, czy jest ona magiczna, czy nie.


Cytat:
Q: Co z sytuacją gdy posiadając Zabójcę Demonów trafiamy na obszar gdzie należy ciągnąć kartę przygody (np. Pola) ale na tym obszarze leży już karta Przygody (np. Jezioro Życia). Czy należy w takiej sytuacji należy też wylosować jedna dodatkową kartę?

Tak, zawsze musisz wyciągnąć o 1 kartę więcej, niźli nakazuje instrukcja. Jeżeli jakaś karta aktualnie leży na danym obszarze, to trzeba wylosować ich tylko tyle, aby było +1 kart.

8janek8 - Czw 19 Lis, 2009

Zainteresowanym sugeruję, aby wpisywali swoje pytania, bo ze względu na pojawienie się oficjalnego FAQa, czas na powstanie polskiej wersji prawdopodobnie uległ dosyć znacznemu skróceniu.

Sorry Nemo za zaśmiecanie, ale to info wydaje mi się stosowne w tym momencie.

Nemomon - Pią 20 Lis, 2009

Cytat:
Pytanie odnośnie pytania:

Q: Czy Ukryta Kieszeń może być stracona w wyniku Zaklęcia Podmuch Wiatru lub Rozbicie? Czy zaklęciem Rozbicie możemy zniszczyć Przedmiot/Magiczny Przedmiot znajdujący się w Ukrytej Kieszeni?

A: Tak, zarówno Ukryta kieszeń jak i Przedmioty się w niej znajdujące mogą zostać poddane działaniu wymienionych wyżej Zaklęć.

Moje Q: Przesuwając, przez Podmuch Wiatru, kieszeń oraz coś co się w niej znajduje rozpatrujemy jako jeden przedmiot czy każdy przedmiot z osobna należy przesunąć?


faj3r - Wto 19 Sty, 2010

Cytat:
Q: Mroczna Kultystka pokonuje poszukiwacza i decyduje zabrać mu punkt życia. Pokonany korzysta z Tarczy wyrzucając 6 oczek i ocala życie. Czy w tej sytuacji Mroczna Kultystka może rzucać kostką aby otrzymać Dar od Sił Ciemności?


Cytat:
Q: Wypada godzina policyjna i trzeba zdjąć z planszy wszystkie odkryte karty nieznajomych. Czy w tej sytuacji zdejmujemy również tych nieznajomych na których kartach widnieje dopisek, że pozostają w tym miejscu do końca gry?


Cytat:
Q: Poszukiwacz porzucił na terenie Miasta kartę z przedmiotem. Czy inny poszukiwacz kiedy stanie w mieście musi wybierać, czy podnieść przedmiot czy spotkać się z innym tam stojącym poszukiwaczem, bądź wykonaniem polecenia zawartego na polu Miasta? Czy może wziąć przedmiot oraz wykonać zadanie z pola bądź spotkać się z poszukiwaczem?


Cytat:
Q: Poszukiwacz pokonuje mocą Władcę Ciemności [Siła:8 Moc:8] i bierze jego kartę jako trofeum. Czy może go wymienić na 1 punkt siły pomimo, że pokonał go mocą? Czy może go wymienić na 1 pukt siły oraz 1 punkt mocy?


Cytat:
Q: Druid posiada zapis, że jego charakter musi być zawsze ściśle określony - oznacza to, że jeśli zmieni swój charakter to nie może być już potem neutralny?


Cytat:
Q: Podczas tury poszukiwacza inny poszukiwacz rzuca czar Przeniesienia. W efekcie poszukiwacze zamieniają się miejscami. Czy obaj muszą teraz wykonać zadania które narzucają im Pola na których stanęli? Czy wykonuje je tylko poszukiwacz który akurat miał Turę? Czy wykonuje je poszukiwacz który rzucił czar?


Cytat:
Q: Poszukiwacz zamierza przejść do Wewnętrznej krainy. Stoi 3 pola od Tajemnych Wrót i wyrzuca 6 oczek. Dochodzi do Tajemnych Wrót na których czeka Cerber. Czy może po pokonaniu Cerbera zmagać się z Tajemnymi Wrota i przejść przez nie w tej samej Turze? Czy po pokonaniu Cerbera jego tura się kończy?


Cytat:
Q: Na polu pozwalającym losować 1 kartę leży przedmiot porzucony przez innego poszukiwacza. Czy Poszukiwacz który stanie na tym polu może wziąć przedmiot i losować kartę? Czy tekst zapisany na polu mówiący, że jeśli leży na nim karta, nie losuje się już dodatkowej, odnosi się do wszystkich kart? Czy tylko do Kart spotkań?

Nemomon - Wto 19 Sty, 2010

Cytat:
Q: Mroczna Kultystka pokonuje poszukiwacza i decyduje zabrać mu punkt życia. Pokonany korzysta z Tarczy wyrzucając 6 oczek i ocala życie. Czy w tej sytuacji Mroczna Kultystka może rzucać kostką aby otrzymać Dar od Sił Ciemności?

A: Nie, musi dojść do realnej straty punktu Życia, aby Kultystka mogła otrzymać Dar.


Cytat:
Q: Wypada godzina policyjna i trzeba zdjąć z planszy wszystkie odkryte karty nieznajomych. Czy w tej sytuacji zdejmujemy również tych nieznajomych na których kartach widnieje dopisek, że pozostają w tym miejscu do końca gry?

A: Tak.


Cytat:
Q: Poszukiwacz porzucił na terenie Miasta kartę z przedmiotem. Czy inny poszukiwacz kiedy stanie w mieście musi wybierać, czy podnieść przedmiot czy spotkać się z innym tam stojącym poszukiwaczem, bądź wykonaniem polecenia zawartego na polu Miasta? Czy może wziąć przedmiot oraz wykonać zadanie z pola bądź spotkać się z poszukiwaczem?

A: Generalnie kończąc fazę ruchu możemy wybrać jedną z następujących czynności:
- badanie obszaru
- użycie jednej ze swych zdolności specjalnych na Poszukiwaczu, ewentualnie zaatakowanie go
Przedmiot, który znajduje się na obszarze podlega pierwszej czynności kontynuowania tury. W zasadach jest bardzo wielka nieścisłość pod względem tego, co w takiej sytuacji powinno się zrobić, jako, że w paru miejscach wykonuje się te czynności w odwrotnej kolejności, jednakże w większości przypadków najpierw bada się karty znajdujące się na obszarze, a następnie obszar sam w sobie.


Cytat:
Q: Poszukiwacz pokonuje mocą Władcę Ciemności [Siła:8 Moc:8] i bierze jego kartę jako trofeum. Czy może go wymienić na 1 punkt siły pomimo, że pokonał go mocą? Czy może go wymienić na 1 pukt siły oraz 1 punkt mocy?

A: Zasady gry nie przewidują sytuacji, w której dany Wróg mógłby mieć więcej niźli jeden parametr, którym mógłby walczyć, jednakże najlepiej jest uznać, że danego Wroga bierzemy jako trofeum tego typu, w jakim rodzaju walki go pokonaliśmy, a więc w tym przypadku mógłby być trofeum, które jedynie może być zamienione na dodatkowe punkty Mocy.


Cytat:
Q: Druid posiada zapis, że jego charakter musi być zawsze ściśle określony - oznacza to, że jeśli zmieni swój charakter to nie może być już potem neutralny?

A: Może również zmienić swój Charakter na Neutralny. Najlepiej jest grać, że karta Charakteru symbolizuje Druida aktualny Charakter. Jeżeli jednak gracz zdecyduje się zmienić swój Charakter na Neutralny, to kartę Charakteru należy odrzucić. Trzeba również pamiętać, że w danej turze Druid z własnej woli może zmienić swój Charakter tylko raz (nie dotyczy sytuacji, gdy zmiana Charakteru jest wymuszona przez inne karty, czy efekty).


Cytat:
Q: Podczas tury poszukiwacza inny poszukiwacz rzuca czar Przeniesienia. W efekcie poszukiwacze zamieniają się miejscami. Czy obaj muszą teraz wykonać zadania które narzucają im Pola na których stanęli? Czy wykonuje je tylko poszukiwacz który akurat miał Turę? Czy wykonuje je poszukiwacz który rzucił czar?

A: Zaklęcie Przeniesienia rzucane jest jako alternatywa wykonania normalnego ruchu, a więc jedynie Poszukiwacz, który rzucał Zaklęcie, bada nowy obszar lub też używa jedną ze swych zdolności specjalnych (ewentualnie atakuje) przeciw innemu Poszukiwaczowi na tym obszarze. Oczywiście Poszukiwacz nie może rzucić tego Zaklęcia na innego Poszukiwacza, który aktualnie znajduje się na tym samym obszarze co on.


Cytat:
Q: Poszukiwacz zamierza przejść do Wewnętrznej krainy. Stoi 3 pola od Tajemnych Wrót i wyrzuca 6 oczek. Dochodzi do Tajemnych Wrót na których czeka Cerber. Czy może po pokonaniu Cerbera zmagać się z Tajemnymi Wrota i przejść przez nie w tej samej Turze? Czy po pokonaniu Cerbera jego tura się kończy?

A: Nie może zaatakować Cerbera. Poszukiwacz musi wyrzucić dokładnie tyle oczek, ile mu potrzeba, aby stanąć na obszarze Tajemnych Wrót. WTedy może zaatakować Cerbera. W innym przypadku musi się poruszyć na ten obszar, na który wskazuje liczba wyrzuconych oczek. Po pokonaniu Cerbera, Poszukiwacz w swojej następnej turze może zdecydować się przejść przez Tajemne Wrota, albo kontynuować swoją wędrówkę po Środkowej Krainie.


Cytat:
Q: Na polu pozwalającym losować 1 kartę leży przedmiot porzucony przez innego poszukiwacza. Czy Poszukiwacz który stanie na tym polu może wsiąść przedmiot i losować kartę? Czy tekst zapisany na polu mówiący, że jeśli leży na nim karta, nie losuje się już dodatkowej, odnosi się do wszystkich kart? Czy tylko do Kart spotkań?

A: W Magii i Mieczu nie ma czegoś takiego jak Karty Spotkania, one występują tylko i wyłącznie w grze wydanej przez B.P.I.R.F. Sfera - Magiczny Miecz. Jednakże wracając do samego pytania, to karta Przedmiotu znajdująca się na obszarze jest właśnie tą kartą, którą mielibyśmy losować. Na obszarach zawsze musi się znajdować tyle kart, ile maksymalnie obszar przewiduje. Jeżeli wymagana jest jedna karta i znajduje się jakaś karta, to nie losujemy nowej (chyba, że jakaś karta lub zdolność nam na to pozwala), jeżeli wymagane są dwie karty, a na obszarze znajduje się już jakaś jedna, to losujemy tyle, aby było ich dwie (czyli losujemy jedną dodatkową).

faj3r - Wto 19 Sty, 2010

Dziękuję bardzo.
Oczywiście w Ostatnim pytaniu nastąpił błąd. Chodziło mi o Karty Przygód. Przepraszam za zamieszanie.

wookash966 - Sro 20 Sty, 2010

Cytat:
Q: Mam Czarownicę (TMiM), która może odebrać napotkanemu poszukiwaczowi przyjaciela. Drugi poszukiwacz ma Najemnika/Chowańca, ja mu jednego z nich odbieram to czy żeby zostali moimi przyjaciółmi muszę oddać jedno złoto/życie? Nie wystarczy, że zrobił to już poprzedni gracz?


Cytat:
Q: Po podjęciu się zadania u Czarownika (muszę wykonać aby otworzyć Tajemne Wrota) i nie wykonaniu jeszcze tegoż zadania, trafiam na Magiczne Wrota (TMiM). Umożliwiają mi one Dostanie się na Równiny Grozy. Czy mogę w takiej sytuacji tam się dostać? (talizman posiadam, tak gwoli ścisłości)


Cytat:
Q: Różdżka Zniszczenia (TR) – po użyciu jej na innego poszukiwacza, to posiadający ją wybiera jakie żetony ma stracić przeciwnik?


Cytat:
Q: Cerber (Wróg – Potwór) (TR) – jest umieszczony na Tajemnych Wrotach. Czy do walki z nim dochodzi tylko wtedy, gdy poszukiwacz chce przejść Przez Wrota? Podczas samego eksplorowania krainy środkowej po trafieniu na pole Tajemnych Wrót nie walczymy z Potworem a losujemy kartę wynikającą z pola?

Nemomon - Sro 20 Sty, 2010

Cytat:
Q: Mam Czarownicę (TMiM), która może odebrać napotkanemu poszukiwaczowi przyjaciela. Drugi poszukiwacz ma Najemnika/Chowańca, ja mu jednego z nich odbieram to czy żeby zostali moimi przyjaciółmi muszę oddać jedno złoto/życie? Nie wystarczy, że zrobił to już poprzedni gracz?

A: Tak, jeżeli jakiś Przyjaciel ma swoje własne wymogi dołączenia, musisz je spełnić zanim będziesz mógł zabrać go innemu Poszukiwaczowi. W skrajnym przypadku nie możesz rzucić Zaklęcia Mesmeryzmu, jeżeli wszyscy Przyjaciele u innych graczy mają takie warunki przyłączenia, których nie jesteś w stanie spełnić (ale nie, których nie chcesz spełnić). Co do Chowańca, to zgodnie z najnowszym dodatkiem Królowa Lodu, musimy mieć przynajmniej 2 punkty Życia, aby móc próbować go przejąć (czy to za pomocą Zaklęcia Mesmeryzmu, czy też innej zdolności lub karty).


Cytat:
Q: Po podjęciu się zadania u Czarownika (muszę wykonać aby otworzyć Tajemne Wrota) i nie wykonaniu jeszcze tegoż zadania, trafiam na Magiczne Wrota (TMiM). Umożliwiają mi one Dostanie się na Równiny Grozy. Czy mogę w takiej sytuacji tam się dostać? (talizman posiadam, tak gwoli ścisłości)

A: Tak, Czarownik powstrzymuje jedynie przed wejściem do Wewnętrznej Krainy poprzez Tajemne Wrota. Jeżeli Poszukiwacz dostanie się tam w inny sposób, może normalnie dążyć w kierunku Korony Władzy.


Cytat:
Q: Różdżka Zniszczenia (TR) – po użyciu jej na innego poszukiwacza, to posiadający ją wybiera jakie żetony ma stracić przeciwnik?

A: Właściciel Różdżki, którą można użyć w dowolnym momencie.


Cytat:
Q: Cerber (Wróg – Potwór) (TR) – jest umieszczony na Tajemnych Wrotach. Czy do walki z nim dochodzi tylko wtedy, gdy poszukiwacz chce przejść Przez Wrota? Podczas samego eksplorowania krainy środkowej po trafieniu na pole Tajemnych Wrót nie walczymy z Potworem a losujemy kartę wynikającą z pola?

A: Cerber formalnie znajduje się na Tajemnych Wrotach, a więc dopóki się tam znajduje, uważa się go za kartę, którą się ciągnie na Tajemnych Wrotach, a więc nie ciągnie się nowej. Każdy Poszukiwacz, który trafi na Tajemne Wrota musi z nim walczyć bez względu na to, czy chce otworzyć Tajemne Wrota, czy nie.

carosh - Nie 31 Sty, 2010

Cytat:
Q: Walczę z Panem Ciemności, pokonuję go, dostaję jako nagrodę "Płaszcz Piór". Po walce wchodzę na Równiny Grozy. Czy mogę użyć w następnej turze Płaszcz Piór aby automatycznie teleportować się do Korony Władzy bez posiadania Talismanu?

Nemomon - Nie 31 Sty, 2010

Cytat:
Q: Walczę z Panem Ciemności, pokonuję go, dostaję jako nagrodę "Płaszcz Piór". Po walce wchodzę na Równiny Grozy. Czy mogę użyć w następnej turze Płaszcz Piór aby automatycznie teleportować się do Korony Władzy bez posiadania Talismanu?

A: Tak. Wcześniej pisałem, że nie może się teleportować, aczkolwiek po zgłębieniu angielskich wordingów kilku kart, FAQów oraz instrukcji, okazuje się, że może.

Broghor - Sob 06 Lut, 2010

Cytat:
Q: Czy poszukiwacz posiadający zaklęcie teleport może go użyć w podziemiach i automatycznie przenieść się do skarbca?

Q: Czy posiadanie 2 mułów pozwala nieść do 8 przedmiotów więcej?

Nemomon - Sob 06 Lut, 2010

Cytat:
Q: Czy poszukiwacz posiadający zaklęcie teleport może go użyć w podziemiach i automatycznie przenieść się do skarbca?

A: Tak, może przenieść się na dowolny obszar, w tym do Skarbca.


Cytat:
Q: Czy posiadanie 2 mułów pozwala nieść do 8 przedmiotów więcej?

A: Tak, Poszukiwacz posiadający 2 muły, może nieść do 8 Przedmiotów więcej, a więc maksymalnie może posiadać 12 Przedmiotów.

q_ral - Nie 07 Lut, 2010

Q: Czy czarem STRZASKANIE (TD) można zniszczyć przedmiot BEZDENNA TORBA (TD)? W opisie torby jest napisane, że nie może zostać "odebrana" za pomocą zaklęcia, ale czy jest to jednoznacze z zamiarem jej "zniszczenia"?
8janek8 - Nie 07 Lut, 2010

Kod:
P: Czy na ukrytą kieszeń lub Przedmiot się w niej znajdujący oddziałują następujące karty: Trąba powietrzna, Podmuch wiatru, Strzaskanie, Transmutacja?
O: Tak.


Kod:
P: Czy, gdy ukryta kieszeń jest pod wpływem Zaklęcia Strzaskania, zostaje zniszczona tylko ona, czy również Przedmiot się w niej znajdujący?
O: Jeżeli stracisz ukrytą kieszeń, musisz zostawić na obecnym obszarze wszystkie (wybrane przez ciebie) Przedmioty, których sam nie możesz unieść.


To samo odnieś do Bezdennej Torby.

Matthias[Wlkp] - Pon 08 Lut, 2010

Witam :)

Podczas ostatniej gry wyniknęła nam taka oto wątpliwość:

Kod:
Jak roztrzygać walkę, kiedy natrafiam na dwóch lub więcej wrogów, w tym jednego nakazującego walczyć inaczej niż zwykle? Np. Natrafiam na smoka (S7) i Trapera (S2), któremu można się albo wymknąć rzucając 2k przeciwko mocy, albo walczyć bez kostki za siebie. Wg. instrukcji powinienem zsumować siłę wrogów, tylko co z tą instrukcją w karcie Trapera?


EDIT: i jeszcze jedna, która mi się przypomniała:

Kod:
Tratwa jest kartą przedmiotu. Zatem jeśli Poszukiwacz ma w ekwipunku 4 przedmioty (w tym topór) i decyduje się przepłynąć Rwącą rzekę - czy musi odrzucić jeden z nich, żeby wziąć Tratwę? Co więcej, czy tratwę będącą w ekwipunku można innemu poszukiwaczowi zabrać czarem zawładnięcie? Wg, zasady ograniczonych zasobów wynikałoby także, że jeśli jeden z graczy zbuduje tratwę, nikt inny nie może tego zrobić dopóki ten nie przepłynie rzeki, zgadza się?

8janek8 - Wto 09 Lut, 2010

Kod:
Jak roztrzygać walkę, kiedy natrafiam na dwóch lub więcej wrogów, w tym jednego nakazującego walczyć inaczej niż zwykle? Np. Natrafiam na smoka (S7) i Trapera (S2), któremu można się albo wymknąć rzucając 2k przeciwko mocy, albo walczyć bez kostki za siebie. Wg. instrukcji powinienem zsumować siłę wrogów, tylko co z tą instrukcją w karcie Trapera?


P: Czy Poszukiwacz, walczący z Goblińskim łowcą oraz Traperem (lub Goblińskim snajperem) naraz, rzuca kością za swój rzut ataku?
O: Nie. Efekt Trapera (lub Goblińskiego snajpera) ma pierwszeństwo nad efektem Goblińskiego łowcy.



Kod:
Tratwa jest kartą przedmiotu. Zatem jeśli Poszukiwacz ma w ekwipunku 4 przedmioty (w tym topór) i decyduje się przepłynąć Rwącą rzekę - czy musi odrzucić jeden z nich, żeby wziąć Tratwę? Co więcej, czy tratwę będącą w ekwipunku można innemu poszukiwaczowi zabrać czarem zawładnięcie? Wg, zasady ograniczonych zasobów wynikałoby także, że jeśli jeden z graczy zbuduje tratwę, nikt inny nie może tego zrobić dopóki ten nie przepłynie rzeki, zgadza się?


Tak. Tratwa wlicza się do limitu posiadanych przedmiotów. Różni się tym, że nie można jej nosić. Można na niej użyć zaklęcia Zawładnięcie. Aby wybudować tratwę musi ona być dostępna w talii ekwipunku.

wookash966 - Czw 18 Lut, 2010

Cytat:
Q: (TD) Trafiłem na pole gdzie muszę losować 2 karty. Wylosowałem dwóch takich samych wrogów - Żuk-Zabójca. Walkę przegrałem. Pytanie brzmi jak dostosować się do kart/y. Czy w takim przypadku tracę jednego przyjaciela czy dwóch? Ile żyć powinienem ewentualnie stracić?

Nemomon - Czw 18 Lut, 2010

Cytat:
Q: (TD) Trafiłem na pole gdzie muszę losować 2 karty. Wylosowałem dwóch takich samych wrogów - Żuk-Zabójca. Walkę przegrałem. Pytanie brzmi jak dostosować się do kart/y. Czy w takim przypadku tracę jednego przyjaciela czy dwóch? Ile żyć powinienem ewentualnie stracić?

A: Tracisz 1 punkt Życia oraz 2 Przyjaciół. Jeżeli nie masz wystarczającej liczby Przyjaciół, to za każdego brakującego tracisz 1 punkt Życia, czyli maksymalnie podczas tej walki możesz stracić 3 punkty Życia (jeżeli przegrałeś nie mając ani jednego Przyjaciela).

maxus32 - Pią 19 Lut, 2010

Kolejny raz pozwole sobie zadać pytanie dotyczące oficjalnego FAQ PL. Panowie "architekci FAQ-a". Czy będzie można wreszcie skorzystać z waszej pracy, czy niestety jeszcze trzeba będzie czekać. Jak zawsze ciśnie się pytanie - jak długo ?

pozdrawiam

Nemomon - Pią 19 Lut, 2010

Przepraszamy, ale teraz pracujemy nad innymi projektami Galakty. Jak wcześniej mówiłem, FAQ jest dosyć ważną sprawą dla nas i zapewniam Ciebie, że nie zapomnieliśmy o nim, a oprócz Was są i inne osoby, które nie dają nam o nim zapomnieć, nawet gdybyśmy chcieli, niestety jednak, pracujemy nad nim jedynie w wolnych chwilach, a tych wolnych chwil, jak możesz się domyślać z kilku tematów w dziale Plany wydawnicze, mamy bardzo niewiele, a czasami nie mamy ich wcale. Przepraszamy za wynikłe trudności oraz za "zmuszanie" Was do używania tego tymczasowego tematu, ale jestem pewien, że prędzej czy później, raczej prędzej, FAQ się pojawi.
revix - Wto 23 Lut, 2010

Ile sztuk złota dostaja gracze rozpoczynajac gre? Nie moge tego nigdzie znaleźć :cry:
8janek8 - Wto 23 Lut, 2010

1
Filut - Wto 23 Lut, 2010

Witam mam pytanie odnosnie ghoula czy po wygranej walce z istota walczaca moca moge ja wskrzesic i bedzie dodawala swoja moc do mojej czy dotyczy to tylko Sily? (jest chyba tez podobny czar ale nie jestem pewnie tez mowi ze oczarowana istota doda sile do nastepnej walki a co jesli walczy ona moca)?
8janek8 - Sro 24 Lut, 2010

Nemomon napisał/a:

Witamy Ciebie,

możesz wskrzesić każdą kartę Wroga, który walczy na Siłę, czyli Smoka, Potwora czy Zwierzęcia. Nie możesz użyć tej zdolności przeciwko Wrogom, którzy walczą na Moc.

Filut - Sro 24 Lut, 2010

dzieki bardzo za odpowiedz
revix - Czw 25 Lut, 2010

Czy zdolność wróżki powala jej poznać zaklęcia, które są w posiadaniu dżina [przyjaciel] ?
8janek8 - Czw 25 Lut, 2010

NIe. (będzie to w FAQu)
Keyblack - Wto 09 Mar, 2010

Na wstępie witam wszystkich bardzo serdecznie :)

Oto kilka pytań ode mnie:

1. Zabójca używa specjalnej zdolności zasztyletowanie na wojowniku.

A)Czy po nieudanej próbie wojownik może zabrać zabójcy jakiś przedmiot czy tylko pkt życia?

B) Po udanej próbie zasztyletowania przez zabójce, wojownik może rzucić kością za pancerz czy od razu musi oddać pkt życia?

2. Po udanej próbie zasztyletowania istoty zabójca może zabrać kartę jako trofeum czy musi ją odrzucić na stos kart odrzuconych?

3. Elf po trafieniu na obszar puszczy może przenosić się dowolnie na inne obszary puszczy w każdej turze, przez X ilość tur bez konieczności rzucania kością?

4. Ghoul może wskrzeszać pokonanych wrogów i zatrzymywać ich karty jako przyjaciół. Musi określić to od razu po wygranej walce czy może zrobić to w dowolnym momencie?

8janek8 - Wto 09 Mar, 2010

Traktuj sztyletowanie jak walkę z wyjątkami podanymi na karcie.
Pamiętaj, że sztyletowanie nie dotyczy walki psychicznej.
Ad. 1A) Może zabrać przedmiot.
Ad. 1B) Może używać pancerza.
Ad. 2) Może zabrać trofeum (o ile jest to Wróg).
Ad. 3) Może przenosić się na inne obszary Puszczy w Krainie Zewnętrznej. Nie może pozostać na tym samym obszarze Puszczy w następnej turze.
Ad. 4) Musi dokonać wyboru od razu.

Hippie - Sob 10 Kwi, 2010

Cytat:
Q: Czy można się wymknąć przed czarem "Dotyk Smierci" uzywając niewidzialności?

8janek8 - Sob 10 Kwi, 2010

Nie można wymykać się Zaklęciom (instrukcja str. 15).
faj3r - Pią 07 Maj, 2010

Cytat:
Q: Zabójca ma możliwośc zasztyletowywania Poszukiwaczy oraz Istot.. Jak zasztyletuje poszukiwacza, musi go zmusić do utraty życia - nie może zabrać w zamian przedmiotu lub złota. Czy jak zasztyletuje Istotę, to może zabrać jej kartę jako Trofeum?

8janek8 - Pią 07 Maj, 2010

Może (tylko Wrogów rzecz jasna). Gdyby nie mógł to z potężnej postaci stałby się jedynie słabym skrytobójcom (czego co niektórzy by chcieli ;) .
faj3r - Pią 07 Maj, 2010

ok. dzięki :)

Cytat:
Q: Zabójca ma możliwośc zasztyletowywania Poszukiwaczy oraz Istot. Na karcie ma napisane, że może zasztyletowywać tylko kiedy sam atakuje. Czy może próbować zasztyletować Istotę którą wyciągnie na karcie przygody? Taka istota chyba atakuje go, a nie on ją.

8janek8 - Sob 08 Maj, 2010

(Nie)stety w TMiM nie ma rozróżnienia na atakowany/atakujący. Było na ten temat wiele postów. Poszukaj.
Maddas - Sob 08 Maj, 2010

Witam!
Mam pytanie, jak zinterpretować działanie czaru "Rozproszenie magii".
Chodzi mi o sytuację, kiedy jeden z graczy jest na Koronie Władzy i rzucił skutecznie czar Rozkaz.
Czar działa na wszystkich graczy jednocześnie, ale jeden z nich rzuca zaklęcie "Rozproszenie magii".
Czy w tym przypadku "Rozproszenie magii" powoduje, że gracz je rzucający nie odnosi skutków czaru "Rozkaz", czy "Rozkaz" nie działa na żadnego z graczy?

Pozdrawiam

8janek8 - Sob 08 Maj, 2010

Działanie Zaklęcia Rozkazu zostaje anulowane.
Gryf - Sro 14 Lip, 2010

Mam pytanie odnosnie plug-inu.
Jak wydrukować kilka kart na jednej kartce, bo zawsze jak drukuje to musze wydrukowac jedna na jednej kartce i nie moge znalezc gdzie mozna drukowac kilka kart naraz.

Nemomon - Sro 14 Lip, 2010

Prosiłbym o zadawanie pytań w temacie dla niego odpowiednim. To nie jest temat o plug-inach.
danio1118 - Pon 15 Lis, 2010

1) Jezeli postac majaca zdolnosc lub przedmiot dajacy jej zawsze jedno zaklecie stoi na polu korony wladzy, moze dobierac zaklecia, czy zaklecie rozkacu jest jej zaklekciem??

2) Czy zaklecie rozproszenia magii dziala na kazdy czar, nawet ten zucony na kogos innego, czy tylko na ten zucony na nas - mam tu na mysli sytuacje kiedy ktos kto musi miec zawsze 1 zaklecie, odrazu pozbywa sie wszystkich pokolei aby dostac szybko jakies potezne jak zaklecie rozkazu ktore moze przeciwnika zamienic w zabe, pozbawic mocy, lub sily. Gdyby nie, to byla by to mozliwosc nieco przystopowania takiego gracza, bo w przeciwnym razie strasznie ciezko z kims takim konkurowac.

3) Czy jezeli zostawiamy na polu duzo przedmiotow w wyniku np zamienienia sie w zabe, to ktos trafiajac na to pole moze zabrac wszystkie te przedmioty, czy po jednym za kazdym razem jak tam trafi?? Czy zalezy to od tego ile kart losuje sie na polu?? (nie na wszystkich polach losuje sie karte). I czy to samo dotyczy zlota??

4) Co decyduje o tym ktora droga w krainie wewnetrznej zmierza sie do korony wladzy?? Pozwole sobie zauwazyc ze jedna z drog moim zdaniem jest duuuuzo latwiejsza.

dizzit - Wto 16 Lis, 2010

1. Kwestia umowna - my gramy że można bo może dojść do sytuacji że trzeba sie trzaskać na samym szczycie o to kto bedzie mógł ciskać zaklęciem rozkazu i wtedy dobrym zaskoczeniem dla wojownika może być jakis czar co go w żabke zamieni albo coś :) . Pozatym gramy tak że w danej rundzie poszukwacz może puścić tylko 1 czar - łącznie z zaklęciem rozkazu (bo za łatwo jest jak ktoś ciska bez opamiętania i czeka az mu jakis dobry na ręke przyjdzie).
2. Odpowiedź w pierwszym - proponuje wprowadzić ograniczenie rzucania 1 czaru na runde
3. Kto stanie ten zbier wszystko - dlatego należy unikać wiedźmy i innych tego typu miejsc bez conajmnie żetonow losu
4. Jak dla mnie to poprostu sumaryczna ilość punktów sily i mocy +ewentualne krasnale i inne głupoty na to żeby przebrnąc przez kopalnie albo krypte latwiej. Co do łatwości jedej drogi na drugą nie wiem i tak jak sie jest napakowanym to kwestia przejscia po kolei - różnica to gra ze śmiercią i wieża wampira - w jedenm można siedzieć i tracić punkty zycia do usranej smierci albo przejść bez bolesnie a w ddrugim wiadomo że sie coś straci. Ale rożnicy raczej nie widze :)


Z kolei ja mam pytanie moze ktoś ma bardziej przetestowane. Oba przypadki dodtycza magicznej kieszeni lub sakwy. Jak sie trzeba zachować przy zamianie w żabke a jak przy tym jak trafimy na zdarzenie tego wiaterku co nam wywiewa przedmioty.

Tomasz83 - Sob 04 Lut, 2012

Co sie dzieje jezeli jeszcze nie ma mianowanego króla smoków a ja wylosuje smoczy gniew? Taka sytuacja moze sie zdarzyc na poczatku rozgrywki
Tomasz83 - Pon 06 Lut, 2012

Czy na graczy przebywajacych w krainie wewnetrznej dzialaja czary?np ktos z graczy ma czar zawładniecie i chce zabrac graczowi w wewnetrznej krainie talisman co wtedy?
Tomasz83 - Pon 06 Lut, 2012

1.Czy po wylosowaniu karty jezioro zycia gracz ktory ja wylosował moze zabrac 1 pkt z niej od razu?
2.Czy postac majaca zdolnosc "za kazdym razem kiedy spotykasz smoka mozesz złozyc ofiare zamiast go atakowac" moze jej uzyc po wylosowaniu karty czy musi spotkac smoka podczas swojego ruchu po planszy?

ragi - Sob 18 Lut, 2012

1. Czy można się pozbyć "Klątwy Wiedźmy" (nie można mieć innych przyjaciół poza nią, a pozbyć się jej można odwiedzając "Wiejskiego Mistyka") nad "Przepaścią" rzucając za nią z nadzieją, że się jej nie uda i spadnie?
2. Czy jeżeli karta przenosi kogoś na inne pole to czy trzeba od razu wykonać polecenie z docelowego miejsca czy już nie?
3. Czy grając z rozszerzeniem "Smoki"wchodząc na pole na którym leżą:
- (a) jakaś karta wyciągnięta w ramach odbycia zwykłego spotkania,
- (b) smocza łuska (powiedzmy czerwona)
- (c) karta która pozostała na polu podczas próby odbycia spotkania a talii smoków (niekoniecznie smok)

Gdy Czerwony Smok nie rządzi:
- i próbujemy odbyć standardowe spotkanie to jak rozumiem wykonujemy tylko polecenia karty (a)
- i próbujemy wykonać czerwoną łuskę ciągnąc nową kartę z talii czerwonych smoków? Czy już nie musimy bo leży tam jakaś karta z talii czerwonej (c) i tylko ją wykonujemy? Czy może ciągniemy kolejną czerwoną kartę pomimo tego, ze jakaś już tam jest?

I co się dzieje jeśli pozostała karta po czerwonym smoku (został zabity i czerwona łuska została zabrana ale nie karta z czerwonej talii), a wpadła inna łuska (np. zółta). Czyli mamy czerwoną kartę i żółtą łuskę. A może taka sytuacja nie powinna wystąpić?

Agudo82 - Nie 17 Cze, 2012

Witam, zgodnie z zapisami instrukcji do dodatku Góry, walka z Orlim Królem przebiega normalnie z tym, że przyjaciele, przedmioty, zaklęcia nie mogą walczyć zamiast Poszukiwacza. Jak to interpretować?
1. Nie walczą zamiast tzn nie dodają siły/mocy etc. Czyli nie bierzemy ich pod uwagę w rozgrywce?
2. Nie walczą czyli nie wyręczają w walce?
3. Czy magiczne przedmioty są w grupie "przedmioty"?

Dziękuję
Tomek :wink:

Nemomon - Nie 17 Cze, 2012

Uszanowanie,

Niektórzy Przyjaciele (jak Przyjacielski gigant z Gór) walczą zamiast Poszukiwacza. Z podobną zdolnością mogą się również Przedmioty lub Zaklęcia (przykładowo seria Zaklęć Przywołań z Żniwiarza). Te katy nie mogą walczyć zamiast Poszukiwacza. Poszukiwacz musi osobiście zmierzyć się z Orlim Królem. Przyjaciele, którzy dodają jakieś punkty do atrybutów wciąż je dodają.

Tak, Magiczne Przedmioty są w grupie "Przedmioty". Jeżeli jakaś instrukcja mówi tylko i wyłącznie o Przedmiotach, należy również ją odnieść do Magicznych Przedmiotów.

Pozdrawiam,
Nemomon

Agudo82 - Pią 22 Cze, 2012
Temat postu: Drobiazgi
Witam,
To jeszcze jedno małe pytanko ;)
Czy "drobiazgi" są również traktowane jak przedmioty. Jeżeli np. jakieś zdarzenia każe porzucić przedmioty, czy drobiazgi również?

Pozdrówka
Tom

Xan - Pią 22 Cze, 2012

Dokładną odpowiedź na swoje powyższe pytanie znajdziesz w instrukcji do Gór.

Instrukcja Gór:
Cytat:
Drobiazgi to specjalne Przedmioty występujące w talii Gór, wyszczególnione poprzez słowo kluczowe Drobiazg wydrukowane powyżej specjalnej zdolności karty.

Drobiazgi traktuje się tak samo, jak zwykłe Przedmioty, z tym tylko, że nie bierze się ich pod uwagę podczas obliczania limitu posiadanych Przedmiotów. Poszukiwacz może posiadać cztery normalne Przedmioty, a dodatkowo dowolną liczbę Drobiazgów.

Drobiazgi, tak jak inne Przedmioty, można porzucić, odrzucić, ukraść lub sprzedać.


P0zdr0,
Xan

lokiblek - Pon 06 Sie, 2012
Temat postu: wampirzyca
Witam,
proszę o wyjaśnienie kwesti spec. zdolności wampirzycy ,
Q: niepamiętam dokładnie ale idzie to jakoś tak , że jeżeli znajduje się na obszarze z innym poszukiwaczem to może odebrać mu przyjaciela, kolega twierdzi ,ze muszę odbyć spotkanie i dopiero wtedy deklaruje użyć tej spec. zdolności,
Trochę mnie to dziwi , bo po pierwsze dokłanie pisze w tej zdolności , że wystarczy tylko że będe na danym obszarze co inny poszukiwacz , po drugie przy innych poszukiwaczach o podobnych zdolnościach jak złodziej czy czarownica pisze konkretnie że muszą kogoś spotkać , czyli odbyć spotkanie zgodnie z zasadami.
Czyli na logikę czemu przy wampierzycy też niepisze konkretnie że może zabrać przyjaciela innemu poszukiwczowi przy spotkaniu ? Tylko pisze , że musi znajdować się na tym samym obszarze. Czy to zamierzona różnica czy błąd w tłumaczniu ?
-niemam dostępu do eng. wersji

Dennis77 - Wto 20 Sie, 2013

Q: Jeśli trafiam na teren lasu, a przebywa tam poszukiwacz i chcem z nim walczyc to musze najpierw rzucic, czy moge go zaatakowac bez koniecznosci rzucania ??
Borg - Sro 21 Sie, 2013

Dennis77 napisał/a:
Q: Jeśli trafiam na teren lasu, a przebywa tam poszukiwacz i chcem z nim walczyc to musze najpierw rzucic, czy moge go zaatakowac bez koniecznosci rzucania ??

Wybierasz - albo rzucasz albo atakujesz poszukiwacza.

stany - Pon 16 Wrz, 2013

Witam
Mam pytanie odnośnie przedmiotów a konkretnie, chodzi o bronie i pancerze....
Z tego co wiem to jedynie wojownik może korzystac z dwoch broni...
I tu pojawia sie pytanie, czy np. krasnolud moze nosic dwie bronie o ile pozwala mu na to ograniczenie (4 przedmioty, muł itp) Jedna dajaca buffa na moc a druga dajac buffa na sile?

Boskurek - Pon 16 Wrz, 2013

Nosić możesz co chcesz, jeśli pozwala Ci na to ilość przedmiotów/charakter. Przed konkretną walką/walką psychiczną wyraźnie mówisz jakich przedmiotów używasz, a konkretnie - jakiej broni. Jak masz jedną, to precyzujesz, czy ją używasz, czy nie. A jak masz kilka, to mówisz której używasz.
Kromka - Wto 17 Wrz, 2013

1. Choć wydaje się to oczywiste to czy żetonów losu można używać zawsze np. gdy rzucam za żniwiarza?

3. Gdy mam przyjaciela Ogara który może za mnie walczyć to gdy on przegra inny Poszukiwacz może mi zabrać przedmiot jako nagrodę?
4. Nie uważacie, że Kiścień z dodatku Miasto jest trochę przegięty?

gromski88 - Wto 17 Wrz, 2013

Co do jedynki nie mozesz, poniewaz postac Zniwiarza nie posiada zetonow losu, pozostalych niestety nie kojarze
Boskurek - Wto 17 Wrz, 2013

Bzdur proszę tu nie opowiadać. To Poszukiwacz rzuca za spotkanie ze Żniwiarzem, więc może użyć żetonu losu, aby ponowić rzut.
Jeżeli ktokolwiek walczy za Poszukiwacza, to w wyniku przegranej walki zwycięzca nie odbierze niczego, bo pokonał Ogara, a nie Poszukiwacza.

JollyRoger1916 - Sro 18 Wrz, 2013

Żetonów losu technicznie można używać podczas spotkania żniwiarza, ale ja to banuję i jest wtedy ciekawiej :)
Boskurek - Sro 18 Wrz, 2013

Nie wiem, czy jest tak ciekawie, bo te kości od Talismana są chyba źle wyważone, bo "1" pada na nich dużo częściej niż inne wyniki. Natomiast ja miałem ostatnio wybitnego pecha i w jednej akcji zjadło mi Wróżkę z 4 punktami życia - przyszedł po mnie Wilkołak i 4 razy pod rząd wyrzuciłem "2" na kości (tracisz punkt życia i rzucasz ponownie). Rzucałem różnymi kościami... Z drugiej strony JollyRoger1916, jeśli dobrze pamiętam, to Ty lubisz grać z podwyższonym poziomem trudności, więc pewnie jest ok, jak trup ściele się gęsto :)
Niemir - Wto 22 Paź, 2013

Cytat:
Q1: Czy jeśli Poszukiwacz nie posiada zdolności walki psychicznej to może walczyć na moc z Orlim Królem, Panem Ciemności oraz innymi wrogami posiadającymi oba parametry?

Cytat:
Q2: "Poszukiwacz musi wykonać zadanie, którego się podjął, natychmiast, kiedy będzie to w stanie zrobić."
A: Czy jeśli posiadam zadanie, które nakazuje mi udać się na Przeklętą Polanę, a znajduję się obecnie w Krainie Zewnętrznej i tak na prawdę jedyną drogą jest Most Strażnika, to muszę podejmować próby przejścia na drugą stronę aż do skutku, czy mogę skorzystać z innych możliwości, próby wyrzucenia 6 w Gospodzie, albo czekać na możliwość zbudowania lub kupienia tratwy?
B: Czy jeśli posiadam zadanie "Zabij jednego smoka", a jakiś się znajduje na planszy to muszę się niezwłocznie udać się do niego i podjąć próbę pokonania go nawet jeśli sukces jest możliwy w przypadku kiedy ja wyrzucę 6 a smok 1 lub jeśli moja wygrana w ogóle nie jest możliwa?

Cytat:
Q3: Czy Druid może zmieniać charakter po wylosowaniu kart i zapoznianiu się z ich treścią?

Cytat:
Q4: Czy na pewno początkowa wartość Siły i Mocy to wartość podana na karcie postaci czy jednak dodaje się zdobyte punkty/pionki ?

megoviator - Czw 06 Lis, 2014

Cytat:
Q1: Czy jeśli Poszukiwacz nie posiada zdolności walki psychicznej to może walczyć na moc z Orlim Królem, Panem Ciemności oraz innymi wrogami posiadającymi oba parametry?

Tak.
Cytat:
Q2: "Poszukiwacz musi wykonać zadanie, którego się podjął, natychmiast, kiedy będzie to w stanie zrobić."

Nie musisz niezwlocznie starac sie wykonac tych zadan, przy pierwszej mozliwej okazji zadanie zostanie wykonane tj. zostaniesz natychmiast teleportowany do jaskini czarownika po pokonaniu smoka/wejsciu na przekleta polane etc. Po prostu nie mozna kontynuowac tury jesli spelnisz kryteria danego zadania.
Cytat:
Q3: Czy Druid może zmieniać charakter po wylosowaniu kart i zapoznianiu się z ich treścią?

Tak.
Cytat:

Q4: Czy na pewno początkowa wartość Siły i Mocy to wartość podana na karcie postaci czy jednak dodaje się zdobyte punkty/pionki ?

Poczatkowa wartosc sily/mocy to wartosc podana na karcie postaci.

Aganesu - Pią 28 Lis, 2014

Dzisiaj grałam w talizman i wdarlo mi sie kilka problematycznych kart ktorych nie zrozumiałam

Q: Trafiam na karte wroga który ma taką samą siłą na wstępie co ja (sobowtór) czy karta dnia i nocy (dodatek wilkołak) oddziałuje na niego czy nie?

Q: Karta: Cukierki i psikusy jej znaczenie: Jeśli trafisz na obszar, na którym znajduje się inny Poszukiwacz, możesz mu odebrać jeden wybrany przez ciebie Przedmiot i oddać mu tę kartę. Będzie to twoje spotkanie w tej turze.
I teraz moje pytanie pierwsze czy mogę odebrać poszukiwaczowi jaki chce przedmiot i dać mu ten + wdać się z nim walkę? Drugie pytanie stoję np na obszarze pola i na ten obszar trafia inny poszukiwacz czy na początku mojej tury mając tą karte moge ja urzyć? Trzecie pytanie czy tą kartą mogę zabrać ukrytą kieszeń?

Q: Karta: Niosący pochodnię: Amazonka ma możliwość ponowić walkę jeśli ją przegrała lub zremisowała, ta karta sprawia że jeśli przegram walkę ponoszę wszystkie kary związane z tą porażką, ale zamiast kończyć turę mogę zaatakować tę istotę ponownie czy amazonka może w tedy znowu korzystać z swojej umiejętności niezaakceptowania wyniku walki?

Q: Karta: Psotny diablik: Jeśli podczas tej karty wyrzucę 5 lub 6 mogę odebrać jeden wybrany przeze mnie przedmiot dowolnemu poszukiwaczowi czy mogę dzięki temu odebrać innemu poszukiwaczowi Ukrytą kieszen? Bo na karcie piszę że nie mogę zabrać przedmiotu który jest w niej za pomocą specjalnej zdolności i zaklęcia ale kieszeni chyba się to nie dotyczy.

Q: Czy złodziej może ukraść ukrytą kieszeń bez przedmiotu?

megoviator - Pią 28 Lis, 2014

Cytat:
Q: Trafiam na karte wroga który ma taką samą siłą na wstępie co ja (sobowtór) czy karta dnia i nocy (dodatek wilkołak) oddziałuje na niego czy nie?

oddzialuje, gdyz karta czasu odejmuje/dodaje 1 punkt wzgledem skutecznosci ataku istoty (parametr + rzut koscia), a nie samej sily/mocy.

Cytat:
Q: Karta: Cukierki i psikusy jej znaczenie: Jeśli trafisz na obszar, na którym znajduje się inny Poszukiwacz, możesz mu odebrać jeden wybrany przez ciebie Przedmiot i oddać mu tę kartę. Będzie to twoje spotkanie w tej turze.
I teraz moje pytanie pierwsze czy mogę odebrać poszukiwaczowi jaki chce przedmiot i dać mu ten + wdać się z nim walkę?

uzywajac tego przedmiotu spotykasz poszukiwacza w tej turze, wiec nie mozesz juz podjac walki/badac obszaru.


Cytat:
Drugie pytanie stoję np na obszarze pola i na ten obszar trafia inny poszukiwacz czy na początku mojej tury mając tą karte moge ja urzyć?

nie mozesz, poniewaz to Ty musisz trafic na obszar zajmowany przez innego poszukiwacza.

Cytat:
Trzecie pytanie czy tą kartą mogę zabrać ukrytą kieszeń?

mozesz, ukryta kieszen nie moze zostac odebrana poprzez specjalna zdolnosc poszukiwacza, zaklecie lub wygrana walke/walke psychiczna. zatem mozesz ja odebrac uzywajac przedmiotu.

Cytat:
Q: Karta: Niosący pochodnię: Amazonka ma możliwość ponowić walkę jeśli ją przegrała lub zremisowała, ta karta sprawia że jeśli przegram walkę ponoszę wszystkie kary związane z tą porażką, ale zamiast kończyć turę mogę zaatakować tę istotę ponownie czy amazonka może w tedy znowu korzystać z swojej umiejętności niezaakceptowania wyniku walki?

nie widze przeszkod.

Cytat:
Q: Karta: Psotny diablik: Jeśli podczas tej karty wyrzucę 5 lub 6 mogę odebrać jeden wybrany przeze mnie przedmiot dowolnemu poszukiwaczowi czy mogę dzięki temu odebrać innemu poszukiwaczowi Ukrytą kieszen? Bo na karcie piszę że nie mogę zabrać przedmiotu który jest w niej za pomocą specjalnej zdolności i zaklęcia ale kieszeni chyba się to nie dotyczy.


mozesz, analogicznie do cukierkow i psikusow (nie korzystasz z efektu zabraniajacego odebranie ukrytej kieszeni). a ta niemoznosc odebrania przedmiotu znajdujacego sie w ukrytej kieszeni poprzez wymienione na jej karcie efekty tyczy sie takze samej kieszeni.

Cytat:
Q: Czy złodziej może ukraść ukrytą kieszeń bez przedmiotu?

nie moze, gdyz wykorzystywalby wtedy swoja specjalna zdolnosc. karta precyzuje, ze tym sposobem nie moze zostac odebrana zarowno kieszen jak i ewentualny przedmiot, ktory sie w niej znajduje.

Aganesu - Nie 30 Lis, 2014
Temat postu: zaklęcie
Q: Karta zaklęcia: Przyzwanie zaklęcia. To zaklęcie mogę rzucic po tym, gdy który kolwiek Poszukiwacz rzuci jakieś zaklęcie. Zamiast odkładać je na stos kart odrzuconych mogę je zatrzymać. Czy tym zaklęciem mogę zdobyć zaklęcie Zniszczenia magii, które zostało rzucone i uniemozliwia rzucania innych zaklec
megoviator - Nie 30 Lis, 2014
Temat postu: Re: zaklęcie
Aganesu napisał/a:
Q: Karta zaklęcia: Przyzwanie zaklęcia. To zaklęcie mogę rzucic po tym, gdy który kolwiek Poszukiwacz rzuci jakieś zaklęcie. Zamiast odkładać je na stos kart odrzuconych mogę je zatrzymać. Czy tym zaklęciem mogę zdobyć zaklęcie Zniszczenia magii, które zostało rzucone i uniemozliwia rzucania innych zaklec


slowo klucz po rzuceniu zaklecia wskazuje na to, ze efekt zniszczenia magii zostal wprowadzony do gry, zatem uniemozliwia rzucanie innych zaklec.

Aganesu - Sob 27 Gru, 2014

Dostalam od rodzicow dodatek miasto i troche nie za bardzo rozumiem postaci majsterkowicz mam co do niego pare pytan
1. Czy moze on wszystkie przedmioty bez ograniczen zamieniac w mechanicznych przyjaciol co oznacza ze nie potrzebuje on zadnego mula ani konia z wozem do ich noszenia bo traktowani sa jako przyjaciele czy ograniczenie tez jego sie tyczy
2. Czy inny poszukiwacz moze zabrac mu takiego mechanicznego przyjeciela?

Nemomon - Sob 27 Gru, 2014

Aganesu napisał/a:
Dostalam od rodzicow dodatek miasto i troche nie za bardzo rozumiem postaci majsterkowicz mam co do niego pare pytan
1. Czy moze on wszystkie przedmioty bez ograniczen zamieniac w mechanicznych przyjaciol co oznacza ze nie potrzebuje on zadnego mula ani konia z wozem do ich noszenia bo traktowani sa jako przyjaciele czy ograniczenie tez jego sie tyczy
2. Czy inny poszukiwacz moze zabrac mu takiego mechanicznego przyjeciela?


Cześć,

1. Może zamienić wszystkie Przedmioty w Przyjaciół.

2. Nie może.

Pozdrawiam,
Marcin

Muzykm - Wto 06 Sty, 2015

Q: Czy jeśli to ja zaatakuję czarownicę, zabiera mi ona przyjaciela?

Q: Czy zabójca może próbować zasztyletować KAŻDĄ istotę tj. każdą kartę wroga, istotę wynikającą z pola itd? Można wtedy normalnie zbierać trofea?

Nemomon - Sro 07 Sty, 2015

Muzykm napisał/a:
Q: Czy jeśli to ja zaatakuję czarownicę, zabiera mi ona przyjaciela?

Q: Czy zabójca może próbować zasztyletować KAŻDĄ istotę tj. każdą kartę wroga, istotę wynikającą z pola itd? Można wtedy normalnie zbierać trofea?


1. Czarownica może wykorzystywać tę zdolność, kiedy napotka Poszukiwacza, a nie kiedy jest napotykana przez Poszukiwacza.

2. Może sztyletować każdą istotę. Z istoty nie ma trofeum, jedynie z Wroga jest. I tak, trofeum z Wroga normalnie zabiera.

Gonzalez88 - Sob 30 Maj, 2015
Temat postu: Pytania odnośnie Majsterkowicza
Q: Czy Majsterkowicz może zamieniać Magiczne Przedmioty w automatycznych Przyjaciół, w ten sam sposób, co Przedmioty?

Q: Czy Przedmioty i ew. Magiczne Przedmioty zamienione w automatycznych przyjaciół mogą zostać odebrane Majsterkowiczowi (np. za pomocą czaru mesmeryzm lub za pomocą zdolności Omamienie Czarodziejki)? Czy stają się wtedy na nowo Przedmiotami?

Xan - Nie 31 Maj, 2015
Temat postu: Re: Pytania odnośnie Majsterkowicza
Gonzalez88 napisał/a:
Q: Czy Majsterkowicz może zamieniać Magiczne Przedmioty w automatycznych Przyjaciół, w ten sam sposób, co Przedmioty?

Tak.

Gonzalez88 napisał/a:

Q: Czy Przedmioty i ew. Magiczne Przedmioty zamienione w automatycznych przyjaciół mogą zostać odebrane Majsterkowiczowi (np. za pomocą czaru mesmeryzm lub za pomocą zdolności Omamienie Czarodziejki)? Czy stają się wtedy na nowo Przedmiotami?

Przedmioty, który zostały zamienione w Przyjaciół nie mogą zostać odebrane za pomocą specjalnych zdolności ani w wyniku Zaklęcia.

Tutaj notka z oficjalnego FAQ'a:
Cytat:
Karty które stają się Przyjaciółmi

Niektóre karty i specjalne zdolności pozwalają Poszukiwaczowi
zabrać karty jako Przyjaciół, nawet jeśli rodzaj karty jest
inny. Na przykład specjalna zdolność Minstrela pozwala mu
oczarowywać Zwierzęta, aby przyłączały się do niego jako
Przyjaciele. Poszukiwacz, który ma w swoim obszarze gry
takich Przyjaciół, traktuje ich jak normalnych Przyjaciół,
z wyjątkiem tego, że nie może ich porzucić. Jeśli inny Poszukiwacz
posiada zdolność, która wpływa na Przyjaciół, nie
może on wybrać karty która stała się Przyjacielem.

Przykład: Poszukiwacz nie może rzucić Zaklęcia Mesmeryzmu, aby
zabrać jedno ze Zwierząt oczarowanych przez Minstrela, ponieważ jest
ono Przyjacielem jedynie dla Minstrela.

Jeśli Poszukiwacz zostanie zmuszony do porzucenia lub pozostawienia
karty, która stała się Przyjacielem (np. na obszarze
Celi w Podziemiach, przez zamianę w Ropuchę albo jeśli
Poszukiwacz zostanie zabity), zamiast tego należy odrzucić
takiego Przyjaciela.


Pozdrawiam,
Kamil

galendae - Nie 31 Maj, 2015

Witam serdecznie!!
mam pytanie dotyczące Mrocznej Kultyski". Dotyczy drugiej zdolnośći.

1. czy "zabicie wroga" jest również zabiciem wroga w losowym miejscu wynikającym z instrukcji obszaru, czy tylko z karty zdarzeń?

2. czy zabity ów wróg nadal liczy się jako trofeum i czy nadal po zebraniu 7 pkt. możemy wymienić na pkt siły/mocy?

3. czy to nie jest przegięcie? :wink:

Slava!!

Nemomon - Nie 31 Maj, 2015

galendae napisał/a:
Witam serdecznie!!
mam pytanie dotyczące Mrocznej Kultyski". Dotyczy drugiej zdolnośći.

1. czy "zabicie wroga" jest również zabiciem wroga w losowym miejscu wynikającym z instrukcji obszaru, czy tylko z karty zdarzeń?

2. czy zabity ów wróg nadal liczy się jako trofeum i czy nadal po zebraniu 7 pkt. możemy wymienić na pkt siły/mocy?

3. czy to nie jest przegięcie? :wink:

Slava!!



Cześć,

1. Wrogowie są reprezentowani jedynie przez karty. Przeciwnicy na obszarach są istotami. Więc Kultystka otrzymuje bonus jedynie za pokonanie Wrogów z kart (i Poszukiwaczy).

2. Tak.

3. Różne są opinie. Z reguły ci, którzy grają Kultystką uważają, iż "nie". Z kolei ci, którzy grają przeciw Kultystce uważają, iż "tak". Więc jak zwykle punkt widzenia zależy od punktu siedzenia, a w tym konkretnym przypadku nawet dosłownie ;) .

Pozdrawiam,
Marcin

galendae - Nie 31 Maj, 2015

hahahaha racja :D No nic trzeba ją ciukać zanim urośnie w siłę po prostu, albo szczęsliwie wylosować :wink: pozdrawiam dzięki za odp.
Kobersky - Wto 29 Wrz, 2015

Witam
Szukałem lecz nie znalazłem odpowiedzi na 2 nurtujące mnie pytania. Mamy mocno podzielone zdania w gronie znajomych co do dwóch rzeczy:

1. Postać Elementalista (z dodatku Miasto). Ma chłopak taką wyjątkową zdolność, że korzysta z żetonu losu jako swojego znacznika żywiołu, który dodaje mu albo do siły albo do mocy w zależności od strony, na którą jest znacznik odwrócony. Pytanie: Czy żeton losu służący jako znacznik żywiołu wciąż jest żetonem losu i może być utracony w wyniku jakiegoś efektu (np. zdarzenia nakazującego pozbycia się wszystkich żetonów losu)? Tym samym pojawia się pytanie: ile żetonów losu właściwie powinien pobrać na początku gry? I jeszcze kilka innych pytań ale powinny się same rozwikłać po udzieleniu odpowiedzi na pierwsze pytanie.

2. Karta "Dom Mądrości" (miejsce, chyba z dodatku Kraina Ognia). Niestety Informacja podana na karcie może być dwojako rozumiana. Również niestety nie mogę przepisać treści ale idzie to mniej więcej tak: Gracz może wydać 1 SZ i stracić następną kolejkę. Jeżeli się na to zdecyduje może wylosować zaklęcie, lub oddać zaklęcie i otrzymać punkt mocy.

Wiadomym jest, że gracz musi wydać 1 SZ i stracić kolejkę, dalej jednak mamy 2 opcje interpretacji:
a) niezależnie czy gracz wziął czy oddał zaklęcie otrzymuje punkt mocy
b) tylko gracz, który odda zaklęcie otrzymuje punkt mocy (graczowi, który losował zaklęcie punkt mocy już nie przysługuje)

Z góry dzięki za odpowiedź.

Bludgeon - Wto 29 Wrz, 2015

Kobersky napisał/a:

1. Postać Elementalista (z dodatku Miasto). Ma chłopak taką wyjątkową zdolność, że korzysta z żetonu losu jako swojego znacznika żywiołu, który dodaje mu albo do siły albo do mocy w zależności od strony, na którą jest znacznik odwrócony. Pytanie: Czy żeton losu służący jako znacznik żywiołu wciąż jest żetonem losu i może być utracony w wyniku jakiegoś efektu
Nie. Wprawdzie używasz znacznika losu, ale jako czegoś innego. Nie jest to ZL i nie wchodzi w interakcje z innymi zasadami.

Kobersky napisał/a:
2. Karta "Dom Mądrości" (miejsce, chyba z dodatku Kraina Ognia).
Karta działa tak:
Najpierw decydujesz czy tracisz turę. Jeśli nie, badanie tej karty się kończy.
Jeśli tak, podejmujesz następną decyzję:
albo dobierasz zaklęcie jeśli pozwala ci na to twoja moc
albo odrzucasz zaklęcie i dostajesz 1 punkt mocy
koniec

Mstr - Nie 26 Cze, 2016

Sytuacja taka - gram Pradawnym Dębem. Trafiam na Puszczę i losuję kartę przygód. Trafiam na Syrenę. Koniec tury - dostaję życie, bo kończę turę na obszarze puszczy. Czy w następnej turze (którą tracę przez syrenę, ale również kończę w puszczy) dostaję życie czy omija mnie to?
Bludgeon - Nie 26 Cze, 2016

Mstr napisał/a:
Sytuacja taka - gram Pradawnym Dębem. Trafiam na Puszczę i losuję kartę przygód. Trafiam na Syrenę. Koniec tury - dostaję życie, bo kończę turę na obszarze puszczy. Czy w następnej turze (którą tracę przez syrenę, ale również kończę w puszczy) dostaję życie czy omija mnie to?
Nigdzie w instrukcji nie jest wyraźnie napisane czy stracone tury liczą się jako tury. Twój przykład to tylko wierzchołek góry lodowej, np inny przykład to czy gracz zmieniony w żabę który straci turę jest żabą 2 czy 3 tury.
Konsensus na forum FFG jest taki że lepiej liczyć stracone tury wciąż jako tury, więc jeśli chcesz grać w ten sposób to dąb dostanie 2 życia.

paz - Sro 29 Cze, 2016

Cześć, nie wiem czy pytanie powinno byc zadane tutaj czy w pytaniach o zasady ale...

Kupiłem ostatnio dodatek żniwiarz i są tam karty czarownika. Według galakty żniwiarz to dodatek samodzielny (http://galakta.pl/gry/gry-planszowe/talisman-magia-i-miecz/talisman-zniwiarz/). Są jednak karty czarownika (np. udaj się do miasta), które do końca nie wiem jak interpretować i wnioskuje, że potrzebne są jakieś dodatki (np. miasto).

Czy mógł by mi ktoś powiedzieć co trzeba zrobić w kartach:
- Udaj się do miasta - zadanie mówi o jakiejś szkatułce i fontannie i nie wiem o co tutaj chodzi
- Udaj się na przeklętą polanę - zadanie mówi o tym, żeby z przeklętej polany udać się do wiedźmowego drzewa ale nie znalazłem nic co by się tak nazywało

Opis kart: http://boardgamegirl.pl/w...C_1531.NEF_.jpg

Dzięki!

Berni77 - Sro 29 Cze, 2016

Cześć,
Nie potrzebujesz innych dodatków by wypełnić zadania ze "Żniwiarza".

Udaj się do miasta - po wejściu na pole miasta zadanie uważa się za wykonane i odbierasz nagrodę.

Udaj się na na Przeklętą Polanę - tak samo jak w przypadku miasta. Wejście na pole uznawane jest za wykonanie zadania.

Dodatkowe opisy na kartach to po prostu opisy fabularne, które tworzą dodatkowy klimat podczas rozgrywki.
Jeżeli w innych dodatkach będziesz miał zrobić coś więcej (położyć znacznik, itp.) to będzie to wyraźnie zaznaczone pod tekstem fabularnym.

Rufusabcd - Pią 05 Sie, 2016

Cześć,

Znajde tutaj kogoś kto podjąłby się pomalowania kilku figurek z talismana ?

Bludgeon - Pią 05 Sie, 2016

paz napisał/a:
Cześć, nie wiem czy pytanie powinno byc zadane tutaj czy w pytaniach o zasady ale...

Kupiłem ostatnio dodatek żniwiarz i są tam karty czarownika. Według galakty żniwiarz to dodatek samodzielny (http://galakta.pl/gry/gry-planszowe/talisman-magia-i-miecz/talisman-zniwiarz/). Są jednak karty czarownika (np. udaj się do miasta), które do końca nie wiem jak interpretować i wnioskuje, że potrzebne są jakieś dodatki (np. miasto).

Czy mógł by mi ktoś powiedzieć co trzeba zrobić w kartach:
- Udaj się do miasta - zadanie mówi o jakiejś szkatułce i fontannie i nie wiem o co tutaj chodzi
- Udaj się na przeklętą polanę - zadanie mówi o tym, żeby z przeklętej polany udać się do wiedźmowego drzewa ale nie znalazłem nic co by się tak nazywało

Opis kart: http://boardgamegirl.pl/w...C_1531.NEF_.jpg

Dzięki!
Drobnym potknięciem w Talizmanie (zarówno polskiej jak i angielskiej wersji) jest to że obszar Miasto na planszy głównej nazywa się tak samo jak dodatek i plansza Miasto. Jak ktoś nie jest mocno w temacie to może wtedy pomylić jedno z drugim. Nie ma tego problemu w przypadku Gór, Lasu (przynajmniej w oryginale - na planszy głównej to forest, dodatek to woodland) i Podziemi.
ragnar lotbrog - Sob 19 Lis, 2016

Hej.
Czy postać korzystająca ze swojej specjalnej zdolności podczas jednej tury może dodatkowo zaatakować gracza albo rozpatrzyć miejsce. Przykład: złodziej kradnie przedmiot, czarownica przyjaciela, łowca nagród trofea. Czy mogą od razu po tym atakować? Albo rozpatrzyć miejsce.
Drugie pytanie dotyczy brodawki.
Przykład: złodziej kradnie przedmiotu Innemu poszukiwaczowi, który ma przyjaciela brodawke, czy po takiej akcji złodziej rzuca kością za brodawke?
Przykład 2: gracz wymienia przedmioty z innym graczom wykorzystując do tego przekupke, czy musi rzucać za brodawke?

arthan - Sob 19 Lis, 2016

Hej,

Odpowiedź na pytanie 1: nie

Instrukcja str.9 :)

"Kiedy Poszukiwacz zakończy ruch, musi albo a) odbyć spotkanie
wynikające z obszaru, na którym się znalazł albo b) spotkać innego
Poszukiwacza, który przebywa na tym samym obszarze."

"Spotkanie innego Poszukiwacza zawsze odbywa się na jeden z
dwóch sposobów. Poszukiwacz, którego trwa tura, może albo zaatakować
innego Poszukiwacza albo użyć na nim swoją specjalną zdolność."

Czyli gdy korzystamy ze specjalnej zdolności to spotykamy danego poszukiwacza i nie możemy już rozpatrywać miejsc czy spotykać go w inny sposób np. atakując.

Co do brodawki wydaje mi się, że złodziej powinien rzucić kością, spotkanie to spotkanie :)
Z Przekupką mam pewne wątpliwości. Muszę się upewnić :D


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group