galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

Wyjaśnianie zasad obowiązującyh w grze Inwazja - Kilka dręczących mnie pytań

Borwol - Sro 27 Mar, 2013
Temat postu: Kilka dręczących mnie pytań
Mam pytania co do kilku kart:
-Mistrzowie Miecza Hoetha- tę jednostkę da się zniszczyć tylko poprzez efekty kart, bo kiedy broni czy atakuje, nie dostaje żadnych obrażeń? Podczas ataku na tę jednostkę trzeba przydzielić jej obrażenia równe jej wytrzymałości żeby zaatakować stolicę, ale obrażenia te i tak nie są zadawane? No i czy kontratak rani te jednostkę?
-Lśniąca Wieża- zadawanie obrażeń następuje kiedy jednostka zostanie wyleczona całkowicie, czy za każdy wyleczony punkt jej obrażeń?
-Korsarze z Ghrondu- czy efekt tej karty zabija jednostkę o wytrzymałości 2 lub mniejszej, albo ranną jednostkę, której wytrzymałość jest obniżona przez obrażenia do tego pułapu?
-Świątynia Sigmara- opis tej karty dotyczy tylko taktyk i umiejętności za które płaci się zasobami? Czy efekt dwóch takich budynków się kumuluje?
- w ogóle czy efekty tych samych budynków się kumulują? np Miejskie Bramy, Kapliczka Taala, Zbrojownia, albo Twierdza niczyja? Mając 2 twierdze niczyje i parę rozwinięć dociągałbym po kilkanaście kart...
- i rodzi się kolejne pytanie. Przegrana poprzez wyczerpanie następuje kiedy: podczas fazy misji dociągnę ostatnią kartę? Czy kiedy brakuje mi kart do dociągnięcia? Czy wtedy kiedy skończą mi się karty również na ręce? Pytam bo ostatnio dzięki 2 twierdzom niczyim właśnie dociągałem po 13 kart naraz i w ostatniej rundzie na styk dociągnąłem do końca. Czy przegrałem przez zbyt rozwiniętą strefę misji?

alanbdg - Sro 27 Mar, 2013

Na wszystkie pytania oprócz wyczerpania kart, odpowiedź brzmi TAK.

- mistrzowie miecza jeśli są w polu bitwy anulują wszystkie obrażenia, które zostaną im przydzielone w walce W związku z tym, w myśl zasady, że zanim przydzielisz obrażenia stolicy, musisz przydzielić tyle obrażeń aby zabić wszystkie broniące jednostki, jesteś zmuszony do przydzielenia wszystkich obrażeń właśnie im, a te z kolei są anulowane. Jeśli jakiś efekt karty spowoduje, że "żadne obrażenia nie mogą być anulowane" (krwiopijec chaosu, taktyka mob up u orków) to mistrzowie miecza tracą swoją zdolność
- obrażenia z lśniącej wieży zadajesz każdorazowo po wyleczeniu jednostki - może to być zarówno wyleczenie 1 obrażenia, jak i więcej - za każdą wyleczoną jednostkę zadajesz jedno obrażenia (np. większe uzdrowienie rzucone na 5 jednostek spowoduje 5 obrażeń - pamiętaj, że każde obrażenie to 1 obrażenie, a nie np. 5 jednorazowo)
- obrażenia, które posiada jednostka, zmniejszają jednocześnie jej wytrzymałość (logiczne)
- świątynia sigmara to największa karta obronna w grze - jeśli przeciwnik chce zagrać na którąś z twoich jednostek (zarówno w grze jak i w stosie kart odrzuconych)jakąkolwiek kartę/użyć zdolności, która ma w opisie słowo "wybrana" (target), musi zapłacić 1 surowiec ZA KAŻDĄ ŚWIĄTYNIĘ JAKĄ POSIADASZ. Co do kumulacji, masz rację - kilka kopii karty powoduje kilkukrotnie zwiększenie siły/wytrzymałości/odporności/kontrataku itd. itp. Właściwie jedyna rzecz, która się nie kumuluje to zdolność ZWIAD (zawsze odrzucisz tylko 1 kartę)
- jeśli chodzi o "przewinięcie - jeśli w jakimkolwiek momencie, gdy dobierasz karty dociągniesz ostatnią - od razu przegrywasz. Może się to stać podczas twojej fazy misji (bo musisz dobrać tyle kart ile masz młotków w strefie misji), możesz zostać zmuszony do przerzucenia/dobrania kart przez przeciwnika lub przez efekty Twoich kart, które wcześniej były pomocne, a teraz mogą Cię pogrzebać. Zauważ, że między fazą królestwa a fazą misji jest okno akcji i możesz wtedy np. zburzyć swoje budynki/przenieść/poświęcić jednostki itd. opcji jest sporo. I pamietaj, że mroczny elf jest w stanie przerzucić Ci w jedną turę około 20 kart :wink:

Borwol - Sro 27 Mar, 2013

-przerzucić 20 kart naraz? co to za kombinacja?
-co do płacenia za słowo 'wybrana': trzeba zapłacić 1 surowiec nawet jeśli jest napisane np: spacz jednostkę, żeby odrzucić wybraną kartę. Trzeba spaczyć i dopłacić? na pewno?
- co do mistrzów to kontratak na nich działa? w zasadach nie ma czasem, że trzeba przydzielić obrażenia równe wytrzymałości zanim zaatakuje się stolicę? a nie żeby zabić... jestem prawie pewien że ta pierwsza opcja, byliby zbyt potężni gdyby brali na siebie setki obrażeń

Borwol - Czw 28 Mar, 2013

Nadal dla mnie kilka rzeczy jest niejasnych:
- czy kontratak działa na mistrzów miecza?
- czy przydzielając obrażenia trzeba je zadać żeby zabić, czy tyle ile jednostka ma wytrzymałości(czyli np nie wliczając odporności, albo zdolności mistrzów miecza, która czyniłaby ich przegięta kartą w innym wypadku)?
- no i Świątynia Sigmara nie wiem czy karze płacić za umiejętności taktyki, czy jednostki, która"wybiera" cel, nawet wtedy kiedy koszt zagrania tej akcji nie jest w zasobach, a np karze odrzucić rozwinięcie albo spaczyć...

alanbdg - Czw 28 Mar, 2013

- czy kontratak działa na mistrzów miecza?

Działa jak najbardziej. Ba, działa nawet na legendy. Zauważ, że obrażenia z kontrataku są NIEANULOWALNE.

- czy przydzielając obrażenia trzeba je zadać żeby zabić, czy tyle ile jednostka ma wytrzymałości(czyli np nie wliczając odporności, albo zdolności mistrzów miecza, która czyniłaby ich przegięta kartą w innym wypadku)?

Trzeba zadać tyle żeby zabić uwzględniając wszystkie efekty anulowania obrażeń (odporności, przekierowania, zdolność mistrzów miecza itp. )

- no i Świątynia Sigmara nie wiem czy karze płacić za umiejętności taktyki, czy jednostki, która"wybiera" cel, nawet wtedy kiedy koszt zagrania tej akcji nie jest w zasobach, a np karze odrzucić rozwinięcie albo spaczyć...

Treść karty Świątyni Sigmara brzmi

Kingdom. Opponents cannot target your units with card effects unless they pay an additional 1 resource per effect.

Jest to EFEKT TRWAŁY i mówi, że przeciwnik nie może "targetować" (wybierać w wolnym tłumaczeniu) twoich jednostek jeżeli nie zapłaci dodatkowego 1 surowca za każdy efekt. Należy zaznaczyć, że efekty globalne (all units, each unit in coresponding zone, any unit, a unit) nie wymagają dopłacania, bo nie targetuja (wybierają) konkretnych jednostek (Trolle Rzygi, Osąd Vereny, Płomienie Feniksa, Toksyczna Hydra itd.)

Jeśli jesteś przeciwnikiem gracza IMP i chcesz/musisz użyć zdolności swojej jednostki/zagrać taktykę/odpalić efekt budynku, który będzie miał w sowim opisie "...wybraną jednostkę przeciwnika..." (lub inną odmianę tego zdania, zawierającą sformułowanie "wybraną") musisz dopłacić 1 surowiec za każdy taki efekt.


Przykład 1 (efekt jednostki)

Krasnoludzki zwiadowca

Forced: After one of your other [Dwarf] units leaves play, deal 1 damage to one target unit or capital.

ktoś zabił ci jakiegoś krasnala i musisz odpalić zdolność zwiadowcy (jest to efekt wymuszony więc musisz). To obrażenie możesz zadać wybranej jednostce przeciwnika lub stolicy. Jeśli jest w grze kościół to żeby zadać to jedno obrażenie jednostce przeciwnika musiałbyś dopłacić 1 surowiec, jeśli strzelasz w stolicę, nie musisz dopłacać.


Przykład 2 (taktyka)

Seduced by Darkness

Action: Corrupt one target unit.

Gracz IMP atakuje twoją stolicę. Chciałbyś spaczyć mu jedną z jednostek za pomocą tej taktyki żeby uniknąć obrażeń. Taktyka jest za 0, ale jeśli w grze jest kościół sigmara, musisz dopłacić 1 surowiec żeby zagrać tą kartę


Przykład 3 (efekt budynku)

Har Ganeth

Kingdom. Action: At the beginning of your turn, return one target unit with less than 2 hit points to its owner's hand

Jest początek twojej tury, gracz IMP ma w grze Łowcę (1 hp). Chcesz mu cofnąć go na rękę. Jeśli jest w grze kościół sigmara musisz za to zapłacić 1 surowiec


Tak jak już wspominałem, dodatkowy koszt ulega kumulacji adekwatnie do liczby kościołów, a zważywszy, że 80% kart ma to sformułowanie "target unit" (wybrana jednostka), czyni kościoły najlepszą kartą obronną w grze :wink:

Najgorsze jest jak już dopłacisz te np. 2 za 2 kościoły, a przeciwnik w odpowiedzi rzuci Żelazną Dyscyplinę (Iron Disciple)

Action: Target one unit. Until the end of the turn, cancel any other action that targets this unit unless the action's controller pays an additional 4 resources (per action).

Wtedy musisz dopłacić kolejne 4 surowce (czyli już 6) - najlepsza taktyka obronna dla sił porządku (za 0 :wink: )

Borwol - Czw 28 Mar, 2013

bardzo dziękuję za odpowiedź. to chyba wyczerpało temat. jeszcze jedno. akcje wymuszone nie otwierają łańcuszka akcji? czyli żelazna dyscyplinę można zagrać w odpowiedzi na każdą akcje, byle nie wymuszona? btw po angielsku jakoś te karty zdają się czytelniejsze..
alanbdg - Czw 28 Mar, 2013

Tak jak mówisz. Na efekty wymuszone dyscyplina nie działa. Ponadto zauważ, że słowo "akcje" na tej karcie jest z małej litery, więc nie dotyczy samych Akcji, ale również dołączania dodatków. Bardzo często gra się ją na jednostki przeciwnika :mrgreen: . Przeciwnik chce dołączyć do swojej jednostki dodatek, Ty w odpowiedzi rzucasz na tą jednostkę dyscyplinę i musi dopłacić, albo dodatek idzie na discard :wink: . Chce dopalić swoją jednostkę, Ty rzucasz dyscyplinę i znowu zonk :wink: Ogólnie przegięta karta

Powodzenia

Borwol - Czw 28 Mar, 2013

na to bym nie wpadł. dzięki :) Ciekawe ile jeszcze błędów popełniałem grając :P

no i skoro nam tak dobrze idzie to kolejne pytanie. Jeśli są już zadeklarowane jednostki broniące się i atakujące i w wyniku jakiejś akcji któraś z nich zostanie spaczona jakie są konsekwencje? Zostaje wycofana i nie bierze udziału w walce, czy staje się bezbronną puszką punktów wytrzymałości?

Borwol - Sob 30 Mar, 2013

na to bym nie wpadł. dzięki :) Ciekawe ile jeszcze błędów popełniałem grając :P

no i skoro nam tak dobrze idzie to kolejne pytanie. Jeśli są już zadeklarowane jednostki broniące się i atakujące i w wyniku jakiejś akcji któraś z nich zostanie spaczona jakie są konsekwencje? Zostaje wycofana i nie bierze udziału w walce, czy staje się bezbronną puszką punktów wytrzymałości?

I jeszcze pytanko co do kart misji. Czy mogę kłaść na nią tylko nowo wystawiane jednostki, czy też te które już są w strefie misji też mogę przestawić na kartę misji? Niedoprecyzowane to jest chyba w instrukcji.

Pollus - Sob 30 Mar, 2013

Na misję mogą pójść tylko jednostki zagra z ręki + wyjątek imperialna karta "powóz czerwonej strzały" umożliwia przesunięcie jedn na misję.
Borwol - Nie 31 Mar, 2013

a inne karty, które powodują przesunięcia jednostek do innych stref? Nie mogą przesunąć na misję w strefie misji?
No i jeszcze raz co z jednostkami, które są zadeklarowane jako broniące lub atakujące a zostały spaczone przed przydzieleniem obrażeń?

Pollus - Nie 31 Mar, 2013

1.Musi być wyraźne napisane że jak przesuwasz jednostkę do innej strefy to możesz na misję.
2. Jednostka spaczona po zadeklarowaniu ataku/obrony normalnie obrywa.

Borwol - Pon 01 Kwi, 2013

Ale dalej atakuje? Czy tylko obrywa?
Pollus - Pon 01 Kwi, 2013

Tak dalej atakuje/broni się.
Borwol - Wto 02 Kwi, 2013

Pytanie co do dominacji slanesha. Co się dzieje z nieużytymi kartami po przejrzeniu? My wtasowaliśmy je do talii z z powrotem.
Pollus - Wto 02 Kwi, 2013

Oddajesz przeciwnikowi, bo możesz użyć tylko taktyk.
Borwol - Sro 03 Kwi, 2013

no oddajesz,a on wtasowuje z powrotem do talii?
alanbdg - Sro 03 Kwi, 2013

Oddajesz do ręki :wink:
Borwol - Sro 03 Kwi, 2013

to ta karta to samozapięcie może być piękne... Duże ryzyko strasznie

edit. głupoty napisałem. nie doczytałem karty stąd całe zamieszanie.

Borwol - Pią 05 Kwi, 2013
Temat postu: niszczenie rozwinięć
Jeśli jakiś efekt karty każe mi zniszczyć rozwinięcie w strefie przeciwnika, to ja wybieram które?
alanbdg - Pią 05 Kwi, 2013

Jeśli jest ono jedyne w strefie to tak. Jeśli jest ich więcej, przeciwnik może przetasować zanim wybierzesz.

Wyjątek: gdy przeciwnik wskazuje jakieś rozwinięcie (targetuje konkretne rozwinięcie), wtedy nawet jeśli jest ich kilka w strefie, to możesz zburzyć/cofnąć dokładnie to jedno

Borwol - Pią 05 Kwi, 2013
Temat postu: dzikość
Czy dzikość zniszczy mistrzów miecza hoetha? w faq nie mogę znaleźć dokładnych informacji
syd3r - Sob 06 Kwi, 2013
Temat postu: Re: dzikość
Borwol napisał/a:
Czy dzikość zniszczy mistrzów miecza hoetha? w faq nie mogę znaleźć dokładnych informacji


Według FAQ obrażenia zadane w walce to te z puli obrażeń i z kontrataku, więc obrażenia z Dzikości nie są "zadawane w walce". Skoro tak to zdolność Mistrzów nie anuluje Dzikości.

Borwol - Sob 06 Kwi, 2013

No właśnie. Kontratak to obrażenia w walce, ale nieanulowalne więc mistrzowie też od niej obrywają?
i jeszcze wracam do pytania o świątynię Sigmara. Czy dzikość, kontratak i groza to też efekty kart, za które trzeba płacić jeśli się wybiera ofiarę? Teraz dopiero przyszło mi to do głowy

alanbdg - Nie 07 Kwi, 2013

Tak. Dlatego kościół>żelazna dyscyplina bo działa na wszystko co ma słowo target (nawet jednostki w grobie i decku).
syd3r - Nie 07 Kwi, 2013

Cytat:
Kontratak to obrażenia w walce, ale nieanulowalne więc mistrzowie też od niej obrywają?

Tu bym się trzymał logiki reguły z instrukcji: "słowa „nie może/nie można”, są absolutne i nie mogą zostać unieważnione przez inne efekty". Zakładam, że nieanulowalny to taki, którego nie można anulować :)

Cytat:
Cytat:
i jeszcze wracam do pytania o świątynię Sigmara. Czy dzikość, kontratak i groza to też efekty kart, za które trzeba płacić jeśli się wybiera ofiarę?

Tak.

Niekonecznie. Kontratak nie targetuje. Co prawda w polskiej instrukcji jest słowo "wybranej", ale w instrukcji angielskiej mamy: "This damage must be dealt to a single attacking unit of the defending player’s choice" (choice zamiast kluczowego target).

Za dzikość i postrach raczej się dopłaca, chociaż tu można by pomarudzić, że przecież nie zawsze na karcie jest mowa o "wybieraniu", a przecież według FAQ: karta „wybiera cel”, jeśli w jej tekście znajduje się słowo „wybrana”.

Borwol - Nie 07 Kwi, 2013

ale definicja dzikości i postrachu mówi o wybieraniu, co czasem się nie mieściłoby na karcie, jak na powyższym przykładzie Kroxigora. A co do kontrataku to jak się gra w takim razie na turniejach? A poza słowem target/ choice jest jakaś różnica? W praktyce sobie nie wyobrażam.
Jeszcze jedno. Zagrywam taktykę, na co w odpowiedzi kolega zagrywa dominację Slanesha. Dominacja rozgrywa się przed moją akcją z taktyki. Czy w związku z tym moja taktyka nie wyszła z ręki i kolega może ją użyć jeśli wylosuje z moich kart? Ja zagrałem tak, że nie ma już jej w mojej ręce, ale chciałbym się dowiedzieć na pewno

syd3r - Pon 08 Kwi, 2013

Moim zdaniem to, że nawet w FAQ nie napisano ani słowa o targetowaniu/wybieraniu w przypadku Kontrataku to nie przypadek. Ale przydałby nam się tu jakiś ekspert.

Cytat:
Zagrywam taktykę, na co w odpowiedzi kolega zagrywa dominację Slanesha. Dominacja rozgrywa się przed moją akcją z taktyki. Czy w związku z tym moja taktyka nie wyszła z ręki i kolega może ją użyć jeśli wylosuje z moich kart?

Rozwiązanie jest w FAQ. Są dwie strefy gry:
- W grze (Królestwo, Pole Bitwy i Strefa Misji)
- Poza grą (talia, ręka oraz stos kart odrzuconych)

O zagrywaniu kart: "Karty na ogół są zagrywane z ręki (...) Kiedy karta jest zagrywana uważa się, że nie jest ona poza grą, ani nie jest w grze".

Z tego wniosek, że twoja taktyka już nie jest na ręce.

alanbdg - Pon 08 Kwi, 2013

Kontratak - kolega syd3r ma rację. W oryginale, kontratak nie ma słowa target więc nie trzeba dopłacać za kościół, nie chroni przed tym również żelazna dyscyplina

Dzikość - “Savage X” allows a unit, when it is dealt 1 or more damage, to deal X damage to one target unit in any corresponding zone

W związku z czym za kościół należy się dopłata, ale nie można zagrywać akcji w odpowiedzi (bo jest efektem stałym) - żelazna dyscyplina, tarcza saphery musi być zagrana wcześniej np. w momencie zagrania akcji, która zada jednostce z dzikością obrażenie/a

Borwol - Pon 08 Kwi, 2013

Nie to że jestem sceptyczny, ale czy jest gdzieś taka oficjalna informacja? Strasznie wydaje mi się to słabe, żeby mimo tłumaczenia kart trzeba by było znać angielski, żeby grać. O ile dla mnie to mały problem, o tyle dla innych graczy większy i niestety tłumaczenie tego byłoby długie i trudne przez część do przyjęcia.
alanbdg - Pon 08 Kwi, 2013

Oficjalne zasady/treści kart są niestety po angielsku. Wtedy masz pewność, że są na pewno takie jakie wymyślili projektanci. Polskie tłumaczenia nie zawsze są z nimi zgodne. Nie jest jednak zbyt dużo rozbieżności i spokojnie dasz sobie radę (przy okazji ćwicząc angielski :wink: ). Jakby były nieścisłości, pisz na forum. Polecam FAQ 2.0 w wersji PL http://galakta.pl/gry/gry...1-2/?postTabs=3
- znajdziesz tam wiele sprostowań i errat, zweryfikowanych językowo - o błędach jeszcze nie słyszałem.

Borwol - Pon 08 Kwi, 2013

Angielski na tym poziomie to nie wyzwanie jakieś szczególne dla mnie, ale mam graczy dla których tłumaczenie: "ale tak jest napisane w angielskiej wersji karty" możne nie być wystarczające. No ale luz jakoś sobie dam radę
syd3r - Pon 08 Kwi, 2013

Na whinvasion.pl od Virgo dostałem potwierdzenie, że tylko Dzikość targetuje (tak jak już zauważył alanbdg) i trzeba dopłacać. W opisie kontrataku nie ma targetowania, przy Postrachu rowież nie ma.

Cytat:
ale mam graczy dla których tłumaczenie: "ale tak jest napisane w angielskiej wersji karty" możne nie być wystarczające

Po prostu mów, że tak jest w erracie/FAQ, tam sporo jest uszczegółowień oraz zmian i trzeba się z tym liczyć. Przy kontrataku co prawda wybiera się jednostkę przeciwnika (tak się w języku polskim nazywa ta czynność), ale nie jest to "wybieranie" według terminologii gry. Język angielski jest tu o tyle przydatny, że tam wyraźnie widać różnicę między "chosen" a "target".

Borwol - Sro 17 Kwi, 2013

Z innej beczki. Jeśli karta musi wrócić ze stołu na rękę gracz, to wszystkie ewentualne dodatki i obrażenia znikają, prawda?
syd3r - Sro 17 Kwi, 2013

Ktoś w FAQ napisał/a:
Jeżeli karta, do której został dołączony Dodatek, opuszcza grę, Dodatek trafia na stos kart odrzuconych swojego właściciela.


Ktoś w FAQ napisał/a:
Kartę, która przesuwa się ze strefy w grze do strefy poza grą, uważa się za nową kartę.


A więc dołączone karty i obrażenia z karty opuszczającej grę (trafiającej z powrotem na rękę, do talii, na stos kart odrzuconych) są odrzucane.

static - Sob 20 Kwi, 2013

Witam wszystkich!

Wczoraj zacząłem przygodę z inwazję. Aktualnie gram w WFB, ale uznalem ze fajnie byloby zaznajomic sie z tym systemem. Przewalkowalem zasady, no i jakby inaczej, mam pare pytan ogolnych i odnosnie poszczegolnych kart:

Ogólne:

1 Czy jak zagram development, to jedyne co z tego mam do +1 wound dla poszczegolnego capitolu? Wiem ze czasem sa jakies efekty z tym zwiazane, ale to mam wrazenie troche malo... Czy zatem jak cos jest jako development, nie moge juz z tego skorzystac do konca gry czy moge jakos przywrocic karte spopwrotem do "reki"? Czy przeciwnik moze to zniszczyc przez damage? Rozumiem ze kazda karta moze zostac zagrana jako development?

2 action in response-jak zrozumialem, jak ja zagram przeciwnik moze po mnie zagrac swoja dowolna w odpowiedzi, i jego karta przoduje przed moja? I tak w kolko? Prosze o wyjasnienie bo jakies to dziwne :P

3 mam tylko podstawowa wersje gry, w instrukcji pisze ze powinno byc 24 karty neutralne. Ja mam 21 kart (zgodnie z numeracją od 111-119) i zostają mi 3 karty quest ale o numerach powyzej 119 (gdzie je dać?), a na pewno nic nie zgubilem, jak to u Was jest?

4 co znaczy akcja: "deal X damage to one target unit". Koszt tez jest X, czy chodzi o 10 czy o co?

5 Czy jak jednostka robi quest (gromadzi surowce na karte) moze z niego wyjsc? Wtedy trace zebrane surowce?


No i pytaia dotyczące paru kart:

1 Slaanesh Domination: co znaczy ta akcja: Reveal up to three cards at random from one target opponent's hand. You may play any tactics thus revealed as though they were in your hand for no cost. Czyli losowo przciwnik pokazuje mi swoje 3 karty, ja jedna z nich uzywam dla siebie czy o co chodzi?

2 Valkia: spend 2 resources to move any number of damage on this unit to a target corrupted unit. Czy to znaczy ze placac 2 surowce przezucam wszystkie otrzymane obrazenia na wroga jednostke ktora jest aktualnie corrupted?

3 greatswords: forced: when a unit enters this zone, the greatswords gain "power icon" until the end of the turn. Czyli dostaje jakis dodatkowy atak jak wrog wchodzi do ich strefy?

4 judgment of verena: destroy all unit and support cards in each zone with no developments. Czyli niszczy WSZYSTKIE jednostki wroga i supporty w kazdej strefie w jakiej nie ma developmentu? U mnie też? Chyba zbyt przegiete by bylo ;p

5 bright wizard apprentice: spend 2 resources to target the effects of an action just triggered by another unit or support card. Cancel the effects of that action. Czyli płace 2 surowce, przenosze akcje ktora moja jednostka rzucila na wybrany przeze mnie inny unit?

6 city gates: forced: At the beginning of your turn, place the top card of your deck into this zone as a development. Czyli na poczatku z talli biore pierwsza z gory karte i klade ja jako development w tej strefie?


Bede bardzo wdzieczny za odpowiedzi, troche tego jest ale zbieralem zeby zapytac za jednym zamachem ;)

alanbdg - Sob 20 Kwi, 2013

Witamy nowego kolegę. Już odpowiadam...

Pytania ogólne:

1 developki dają +1 do wytrzymałości strefy. Możesz zagrać dowolną kartę jako development. Przeciwnik nie niszczy Ci developek przez obrażenia - jest dużo innych sposobów, ale na pewno nie przez obrażenia. Developki robią mnóstwo rzeczy - w różnych taliach służą do różnych zagrań, wspieraja działanie różnych kart i chronią przed różnymi efektami. Są też talie, które nie kładą ich w ogóle, chyba, że są do tego zmuszane (jak nie poświęce developki to dostaję 2 dmg na koniec tury np.). Developki możesz cofać na rękę przy pomocy taktyki "Długa zima" (long winter jak kto woli) - mega przydatna karta
2 zagrywając dowolną kartę otwierasz łańcuch akcji, do którego można dokładać kolejne akcje w odpowiedzi. Kiedy zarówno Ty jak i przeciwnik spasujecie - stwierdzicie że nic już nie dokładacie/nie możecie dołożyć, przystępujecie do rozpatrzenia stosu. Wtedy, tak jak mówisz rozpatrujecie wszystkie efekty "od końca". Tworzy to wiele czasem bardzo skomplikowanych sytuacji. Tu nie da się wytłumaczyć tego słowami, dopiero w praktyce jesteś w stanie zrozumieć działanie stosu, a i tak czasami są wątpliwości.

KILKA ISTOTNYCH ZASAD STOSU
- dokładając akcję do stosu płacicie OD RAZU jej koszt (efekt rozpatrujecie na końcu) i tutaj jedna informacja : POŚWIĘCENIE JEST KOSZTEM. jeśli karta mówi "poświęć tę jednostkę aby ... " oznacza to, że poświęcasz ją od razu a na efekt czekamy aż rozpatrzymy cały (ewentualny) łańcuch
- wystawienie jednostki/wsparcia/misji, położenie developki, dodanie dodatku - to wszystko są akcje (pisane z małej litery) i na każde takie zagranie przeciwnik ma prawo odpowiedzieć (a jesli odpowie to wtedy ty możesz odpowiadać na jego akcję itd). Ponadto istnieją Akcje (masz to napisane pogrubioną czcionką na karcie) i na nie również można odpowiadać

przykład: DWA vs ORC

gracz krasnoludzki ma otrzymać właśnie 10 obrażeń, które spalą jego strefę. Decyduje się zagrać taktykę "My Life For The Hold!
", która powoduje, że obrażenia zostaną anulowane

Action: Sacrifice a unit to cancel all damage dealt to your capital until the end of the turn.
Płaci od razu koszt - 0 surowców oraz poświęca swoją jednostkę. Teraz przeciwnik ma prawo odpowiedzieć na jego zagranie i zagrywa taktykę " mob up"

Action: Until the end of the turn, combat damage cannot be canceled.

Obaj gracze pasują - rozpatrujemy stos.

1. mob up - żadne obrażenia w walce nie mogą być anulowane
2. my life for the hold - do końca tury anuluj wszystkie obrażenia, które miałyby zostać zadane twojej stolicy

Efekt mob up niweluje efekt my life'a bo żadne obrażenia w walce nie mogą być anulowane więc gracz krasnoludzki stracił jednostkę i kartę

3 możesz mieć tyle kart ile chcesz (50-100), każdą max w 3 kopiach mając na uwadze listę restrykcji - możesz mieć w talii tylko jeden rodzaj karty z tej listy

http://galakta.pl/downloa...0_BIALE_TLO.pdf

4 to oznacza zadaj tyle obrażeń wybranej jednostce ile zapłacisz za tą taktykę :wink:

5 jeśli jednostka z jakiegoś powodu opuści misję, zgromadzone na niej zasoby przepadają automatycznie. Jednostka, która weszła na misję zostaje na niej dopóki jakiś efekt karty jej stamtąd nie usunie/przeniesie. Nie możesz sobie tak o wchodzić i schodzić

Pytania o karty

1 odkryj do 3 kart z ręki przeciwnika (wylosuj i weź do ręki). możesz zagrać za darmo każdą z odkrytych w ten sposób kart taktyk. Te które zagrasz idą na stos kart odrzuconych przeciwnika, te których nie zagrasz wracają do jego ręki

2 karta nie mówi że musi to być jednostka przeciwnika - przesuwasz na dowolną spaczoną jednostkę

3 Forced: After a unit enters this zone, The Greatswords gains l until the end of the turn.

Efekt wymuszony: kiedy jakaś jednostka wejdzie do tej strefy (gdzie jest greatsword) , dostaje on 1 siły do końca tury - za samego siebie również

4 tak jak jest napisane na karcie - DOSŁOWNIE - wszystko więc ty tez musisz uważać. Zasada jest taka, że karty czytamy dosłownie (tu np przydaje się długa zima w odpowiedzi) :wink:

5 tak. na początku Twojej tury

Ogólnie polecam FAQ, deckobx.orh, whinvasion.pl no i turnieje - gdzie się da i ile się da. wszystko zrozumiesz :wink:

static - Pon 22 Kwi, 2013

Dzięki wielkie za odpowiedzi! :) jeszcze pare pytań ogólnych:

1. Jeśli zniszcze capitol, i chce zaatakować przeciwnków którzy tam jeszcze żyją a oni odmówią, to czy ataki mi przepadają? (bo capitol juz płonie)

2. Jak Robie questa i zbieram surowce, to czy zeby aktywowac go musze zaplacic zebrane wymagane 3 surowce? I czy musze zbierac tam surowce dopoki mnie przeciwnik ie zabije?

3.Czesto przewija sie sformułowanie "in your battlefield" czy cos w stylu "anywhere in your battlefiled", czy to znaczy w kazdej strefie (całe pole bitwy) czy tylko w strefie battlefield?

4. Czy Forced jest zawsze obowiązkowe do zagrania nawet, gdy w pewnej sytuacji jest w naszym odczuciu niekorzystne?

5. Thyrus Gorman "When your turn ends, this unit takes 1 damage" czyli moj wspanialy bohater sam sobie wbija obrazenie na koniec tury?

6. "controlled by the same player" to znaczy ze dotyczy to tego, który uzył akcje (mnie) czy czy na tego który oberwał akcją (przeciwnik)?

Borwol - Pon 22 Kwi, 2013

1. Przeciwnik może zdecydować, że żadna jednostka nie broni stolicy i obrażenia zadawane są stolicy, co nie robi na niej wrażenia bo i tak już płonie :P Ale tu ja mam pytanie. Mroczne elfy maja legendę, która odrzuca karty w ilości równej zadanym stolicy obrażeniom. W opisywanym przypadku (ataku na płonąca dzielnicę) karty nie są odrzucane? Stawiam, że nie.

2. Wszystko zależy od misji. Są różne ale w podstawce zazwyczaj jest tak, że musisz mieć minimum trzy żetony na misji, żeby poświęcić jednostkę, a to powoduje automatyczne usunięcie wszystkich żetonów na misji. Jeśli zbieranie ma napisane WYMUSZONY/ FORCED, to tak, musisz zbierać póki spełniasz warunki

3. tylko w strefie battlefield czyli na polu bitwy i w dodatku Twojej jeśli napisane jest IN YOUR battlefield

4. Tak

5. Tak

6. Przydałby się kontekst. O jaką kartę Ci chodzi?

syd3r - Pon 22 Kwi, 2013

Borwol napisał/a:
Mroczne elfy maja legendę, która odrzuca karty w ilości równej zadanym stolicy obrażeniom. W opisywanym przypadku (ataku na płonąca dzielnicę) karty nie są odrzucane? Stawiam, że nie.


Nie można zadać obrażeń płonącej strefie (z FAQ: "Płonąca strefa funkcjonuje normalnie, z tym wyjątkiem, że nie można jej przydzielać obrażeń."), więc karty nie są odrzucane.

Pamietaj tylko o tym:

ktoś w FAQ napisał/a:
P: Co stanie się jeśli zaatakuję strefę przy pomocy Staruchy Hellebron (WW1) i przydzielę 20 obrażeń? Ile obrażeń jest uznawanych za zadane i jak wiele kart może być odrzuconych? 20, czy liczba pozostałych punktów wytrzymałości danej strefy?
O: Wszystkie obrażenia przydzielone danej strefie są zadawane, jednak nadmiarowe obrażenia nie przynoszą efektu (ponieważ strefa już płonie). Tak więc przypisujesz 20 obrażeń do danej strefy, a następnie Starucha Hellebron odrzuca 20 kart.



static napisał/a:
2. Jak Robie questa i zbieram surowce, to czy zeby aktywowac go musze zaplacic zebrane wymagane 3 surowce? I czy musze zbierac tam surowce dopoki mnie przeciwnik ie zabije?

Na misji zawsze jest napisane jak ona działa. Nie ma jednej reguły. Jeśli jest "odrzuć 3 żetony zasobów" to odrzucasz 3 zasoby ze swojej puli, gdy jest "odrzuć 3 żetony zasobów z tej karty" to musisz odrzucić żetony poprzednio umieszczone na karcie, gdy jest napisane "jeżeli na tej misji są 3 żetony" to efekt działa cały czas gdy są trzy żetony i nic nie musisz odrzucać.
Jeśli chodzi o poświęcanie jednostek, to tylko posiadacz jednostki może ja poświęcić. Gdy jednostka jest usuwana z misji (poświęcana, zabijana, przenoszona) to wszystkie żetony z tej misji przepadają.

Cytat:
1. Jeśli zniszcze capitol, i chce zaatakować przeciwnków którzy tam jeszcze żyją a oni odmówią, to czy ataki mi przepadają? (bo capitol juz płonie)
Borwol napisał/a:
1. Przeciwnik może zdecydować, że żadna jednostka nie broni stolicy i obrażenia zadawane są stolicy, co nie robi na niej wrażenia bo i tak już płonie

Precyzyjnie mówiąc: obrażenia przepadają i nie są przydzielane ani zadawane. To ma znaczenie o tyle, że gdyby zostały przydzielone albo zadane to mogłyby aktywować jeszcze jakiś efekt.

Borwol - Pią 26 Kwi, 2013
Temat postu: Moon Dragon
1. Moon Dragon
Action: When this unit enters play, each player chooses up to one unit in each of his zones. All other units are sacrificed.

Pytanko: Jeżeli Księżycowy smok wchodzi do gry, to karty są poświęcane w momencie wykładania, czy po wyłożeniu? Znaczy, czy jeśli ma zostać smok w grze, to trzeba go wybrać, czy on zawsze zostaje jako druga jednostka w strefie do której wchodzi? Osobiście uważam, że po wyłożeniu zostaje po jednej karcie wliczając w to smoka jeśli zostanie wybrany, ale chcę się upewnić.

2. Przyszła mi jeszcze inna rzecz do głowy. Przyjmijmy, że gram Mrocznymi elfami i zagrywam Bloodthirstera jako rozwinięcie. Zagrywam na niego urżnijta im łby, po czym zaraz zagrywam znów na niego eksperymenty ze spaczeniem. Każda z tych kart informuje, że jednostkę trzeba poświęcić na koniec rundy. Czy mogę poświęcić go jednak wcześniej w celu uzyskania jakiegoś efektu karty, np uzyskania żetonu zasobów na karcie slave pen (po polsku to chyba zagroda dla niewolników) mrocznych elfów?

3. Next: karta Devotee of Chamon - Action: Deal 1 uncancellable damage to a Mage unit you control. Then, give this unit * until the end of the turn.
ta jednostka zadaje jedno nieanulowalne obrażenie komuś a potem kto dostaje młotek? ta karta, czy mag, który oberwał?

4. Outpost of Tiranoc - Whenever you deal indirect damage, deal 1 aditional indirect damage.

karta działa w oczywisty sposób jeśli zadaję komuś nieanulowalne obrażenia. Podobnie pewnie kiedy zadaję je sobie. A co wtedy kiedy w wyniku zagrania przeze mnie karty każdy z graczy musi sobie przydzielić takie obrażenia? 1 obrażenie ma być dodane kazdemu graczowi, czy tylko jednemu?

Dziobak - Pią 26 Kwi, 2013
Temat postu: Re: Moon Dragon
2. Jak najbardziej. Wręcz jest to wskazane np. w przypadku wskrzeszonych nekromancją jednostek.
4. Każdemu. Karta działa globalnie.

Borwol - Pią 26 Kwi, 2013

Kolejne pytanie: Rajtarzy dostali szkolenie rycerskie kiedy byli w polu bitwy, a potem gracz płaci jeden żeton i przesuwa ich do królestwa. Oczywiście razem ze szkoleniem? Chodzi o to że szkolenie może być zagrane tylko na jednostkę w polu bitwy..

no i zostały jeszcze 2 pytania z góry

i kolejne: karta 'johannes broheim' - można się tą jednostką ruszyć po każdej fazie, czyli niekoniecznie swojej?

gubię się. Czy wybranie jednostki jako atakującej jest akcją? Czy można w odpowiedzi na nią zagrać Dekret Karla Franza?

syd3r - Pią 26 Kwi, 2013

Cytat:
Rajtarzy dostali szkolenie rycerskie kiedy byli w polu bitwy, a potem gracz płaci jeden żeton i przesuwa ich do królestwa. Oczywiście razem ze szkoleniem? Chodzi o to że szkolenie może być zagrane tylko na jednostkę w polu bitwy..

Tu działa pewnie reguła z instrukcji:
"Niektóre karty posiadają słowa-klucze ograniczające strefę, w której mogą zostać zagrane (lub umieszczone w grze). Takie karty mogą wejść do gry tylko we wskazanych strefach. Należy zwrócić uwagę, że to słowo-klucz ogranicza kartę tylko podczas jej wejścia do gry – taka karta może zostać w późniejszym czasie przesunięta do innej strefy (za pomocą efektu karty)."
Zresztą opis Rycerskiego treningu wyraźnie dotyczy tylko momentu Dołączaniu (attach).

Cytat:
3. Next: karta Devotee of Chamon - Action: Deal 1 uncancellable damage to a Mage unit you control. Then, give this unit * until the end of the turn.
ta jednostka zadaje jedno nieanulowalne obrażenie komuś a potem kto dostaje młotek? ta karta, czy mag, który oberwał?

This to coś bliskiego, that to coś dalszego. Więc to Devotee of Chamon otrzymuje młotek.

Cytat:
1. Moon Dragon

Tu niestety nie jestem pewny. W internecie znalazłem dwie wypowiedzi, że smok działa na samego siebie. Z drugiej strony w FAQ mamy informację, że "Karta wchodząca do gry nie jest uważana za będącą w grze, ani poza grą i kiedy taka karta znajduje się w łańcuchu akcji mogą na nią działać tylko efekty „właśnie zagrana”.". Akcja smoka działa właśnie wtedy gdy "wchodzi on do gry" więc chyba jest wtedy poza grą... Niech ktoś mądrzejszy to wytłumaczy :neutral:

EDIT: Już wiem jak to działa, więc dla czytelności pomniejszyłem wcześniejsze wątpliwości, które niczego nie wyjaśniają. W przypadku wejścia Księżycowego smoka do gry kolejność wygląda następująco:
1. Moon dragon wchodzi do dowolnej strefy.
2. Wtedy kontrolujący go gracz może (ale nie musi) aktywować akcję ze Smoka (przeciwnik może odpowiedzieć własną akcją itd.).
2. Akcja (ew. łańcuch akcji) zostanie rozpatrzona w najbliższym możliwym oknie akcji.

Wobec tego akcja Smoka dotyczy również jego samego (albo zostanie on wybrany albo poświęcony).


Cytat:
i kolejne: karta 'johannes broheim' - można się tą jednostką ruszyć po każdej fazie, czyli niekoniecznie swojej?

Tak.

Borwol - Pią 26 Kwi, 2013

Dzięki, ze smokiem to logiczne wytłumaczenie
Next:
Czy wybranie jednostki jako atakującej jest akcją? Czy można w odpowiedzi na nią zagrać Dekret Karla Franza? Albo spaczyć tę jednostkę, żeby nie mogła atakować?

syd3r - Sob 27 Kwi, 2013

Cytat:
Czy wybranie jednostki jako atakującej jest akcją? Czy można w odpowiedzi na nią zagrać Dekret Karla Franza? Albo spaczyć tę jednostkę, żeby nie mogła atakować?


Nie wiem czy jest akcją (raczej nie, bo wszystkich atakujących wybiera się naraz). Na pewno po wybraniu jest możliwość zagrywania akcji.
ktoś w FAQ napisał/a:
4. FAZA POLA BITWY
(...)
• Aktywny gracz deklaruje cel swojego ataku (jeśli atakuje).
• Każdy z graczy może wykonywać akcje.
• Aktywny gracz równocześnie wybiera wszystkich atakujących.
(...)
• Każdy z graczy może wykonywać akcje.
(...)
• Broniący się gracz równocześnie wybierawszystkich obrońców.
• Każdy z graczy może wykonywać akcje.
itd.

Ale spaczenie nie sprawi, że jednostka przestanie atakować. Według instrukcji: "spaczone karty nie mogą zostać atakującymi ani obrońcami", ale jeśli jednostka została atakującą wcześniej to spaczenie tego nie zmienia.
Podobnie z Dekretem. Co prawda nie ma tego na karcie, ale w FAQ jest informacja:
Cytat:
47 Dekret Karla Franza
Jeśli jednostka już atakuje lub się broni, Dekret Karla Franza nie zmienia jej statusu.

Borwol - Sob 27 Kwi, 2013

Cytat:
Nie wiem czy jest akcją (raczej nie, bo wszystkich atakujących wybiera się naraz). Na pewno po wybraniu jest możliwość zagrywania akcji.


to jest jasne. Mi chodzi, czy można zagrać na to akcję w odpowiedzi, czyli jakby przed wybraniem atakujących, mimo, ze po? :P Ze spaczeniem też wiedziałem tylko właśnie chodzi mi o to czy akurat w tym momencie nie działa to jakby przed. Po prostu mechanika odpowiedzi jest dla mnie jeszcze nie w stu procentach jasna. Bo rozumiem w takim razie, że podobnie jest z demoralizacją? zagrana na atakujące jednostki po przydzieleniu przez nie obrażeń jest po prostu nieefektowne. Co z tego że jednostka nie ma młotka do końca tury skoro już i tak przydzieliła obrażenia.... Dobrze kumam? No i jeszcze raz : Na co konkretnie można zagrywać karty/akcje w odpowiedzi? Wiem że na inne akcje z kart na stole i taktyki. A poza tym?

syd3r - Sob 27 Kwi, 2013

Odpowiem tak: nic nie wskazuje na to, że wybór atakujących jest akcją:
ktoś w FAQ napisał/a:
Akcje są zazwyczaj oznaczone na kartach pogrubionym aktywatorem „Akcja:”. Pozostałe akcje to zagrywanie z ręki kart jednostki, wsparcia, rozwinięcia lub misji.

więc nie ma innych akcji.

Borwol - Sob 27 Kwi, 2013

i taktyk chyba...
syd3r - Sob 27 Kwi, 2013

Raczej nie. Gdyby zagranie karty też było opisane jako akcja, to można by się zastanawiać czy nie mamy do czynienia z dwiema akcjami: najpierw zagranie karty, potem to co na niej opisano aktywatorem "Akcja".

A tak mamy słowo "Akcja" na każdej karcie taktyki, a samo zagranie karty akcją nie jest. Sytuacja jest jasna.

Borwol - Sob 27 Kwi, 2013

Że niby nie można zagrywać odpowiedzi na taktykę? Nie możliwe

ok już kumam. Faktycznie na każdej taktyce jest słowo akcja...

Borwol - Pon 29 Kwi, 2013

1. Jeśli kontrolujesz jednostki neutralne i kładziesz wioskę rasową, to ona spada, a nie neutralki? Poświęca się wioski rasowe zgodnie z tym co jest na nich napisane?

2. Krasnoludzka Królowa Helga: czy jej umiejętność działa na nią samą jak wchodzi? i dlaczego? żebym wiedział czy do innych kart to się tyczy również.

3. Wielkie działo Karak. Czy można poświęcić kilka rozwinięć aby zadać kilkukrotnie obrażenia jednej jednostce? Jeśli tak to odporność za każdym razem by je anulowała? Zgadza się?

syd3r - Pon 29 Kwi, 2013

Cytat:
1. Jeśli kontrolujesz jednostki neutralne i kładziesz wioskę rasową, to ona spada, a nie neutralki? Poświęca się wioski rasowe zgodnie z tym co jest na nich napisane?

Odrzucasz wioskę. Jak masz już wystawioną wioskę i dostaniesz pod kontrolę coś neutralnego, albo z obcą lojalką, to też ją odrzucasz.

Cytat:
2. Krasnoludzka Królowa Helga: czy jej umiejętność działa na nią samą jak wchodzi? i dlaczego? żebym wiedział czy do innych kart to się tyczy również.

Nie działa na samą siebie. Z instrukcji:

"Aby aktywować akcję z karty Jednostki, Wsparcia lub Misji, taka karta musi mieć wydrukowane słowo aktywacyjne i znajdować się w grze, chyba że sama akcja wskazuje, iż można ją aktywować spoza gry. Karty Taktyki to akcje, które zagrywa się z ręki gracza."

Niemożliwe aby Królowa była w grze i równocześnie wchodziła do gry. Gdyby to był efekt wymuszony (jak u Gwardzistów) to zadziałałby automatycznie w momencie wchodzenia karty do gry, i działałby rownież na tę kartę.

EDIT: Właśnie zorientowałem się, że przecież taka sama sytuacja jest z Księżycowym smokiem. Jego akcja ma słowo aktywacyjne i ma warunek aktywacji. Wobec tego akcja smoka jest dobrowolna (gracz nie musi jej aktywować), i zostaje rozpatrzona w najbliższym możliwym 'oknie akcji' po wejściu Smoka. A wtedy Smok już jest w grze, więc jego akcja działa też na niego samego. To wszystko ma sens :D

Cytat:
3. Wielkie działo Karak. Czy można poświęcić kilka rozwinięć aby zadać kilkukrotnie obrażenia jednej jednostce? Jeśli tak to odporność za każdym razem by je anulowała? Zgadza się?

Nie można. Możesz zadać 2 obrażenia X celom i to musi być dokładnie X celów (ni mniej, ni więcej). Dodatkowo Działo posiada warunek aktywacji ("Kiedy ta strefa jest atakowana"), a jedną akcję można aktywować tylko raz po warunku aktywacji, podczas najbliższego ‘okna akcji’ (za każdą kopię danej karty w grze). A więc nie możesz aktywować tej akcji dwa razy w trakcie jednej obrony, więc jeden cel otrzyma co najwyżej 2 obrażenia z tej akcji.

Virgo - Pon 29 Kwi, 2013

syd3r napisał/a:
Raczej nie. Gdyby zagranie karty też było opisane jako akcja, to można by się zastanawiać czy nie mamy do czynienia z dwiema akcjami: najpierw zagranie karty, potem to co na niej opisano aktywatorem "Akcja".

A tak mamy słowo "Akcja" na każdej karcie taktyki, a samo zagranie karty akcją nie jest. Sytuacja jest jasna.

No najwyraźniej nie:
Actions
“Actions” (uppercase) are denoted by a bold “Action:” trigger on a card, and are a specific type of “action” (lowercase), which also includes playing a unit, support, development, or quest card from hand.
Na zagrywanie kart z ręki można normalnie odpowiadać.
syd3r napisał/a:
Cytat:
1. Jeśli kontrolujesz jednostki neutralne i kładziesz wioskę rasową, to ona spada, a nie neutralki? Poświęca się wioski rasowe zgodnie z tym co jest na nich napisane?

Odrzucasz wioskę. Jak masz już wystawioną wioskę i dostaniesz pod kontrolę coś neutralnego, albo z obcą lojalką, to też ją odrzucasz.

Przypominam, że wioski rasowe dostały erratę w FAQ i np obce inwazje (snoty, zwierzoludzie, kulty) ich nie zrzucają:
All instances of “If you control a non-[faction] card...” should read “If you control a faceup non-[faction] unit or support card...”

Ogólnie polecam zadawać pytania co do zasad na tym forum:
http://whinvasion.pl/view...&t=1888&start=0

syd3r - Pon 29 Kwi, 2013

Virgo napisał/a:
No najwyraźniej nie:
Actions
“Actions” (uppercase) are denoted by a bold “Action:” trigger on a card, and are a specific type of “action” (lowercase), which also includes playing a unit, support, development, or quest card from hand.
Na zagrywanie kart z ręki można normalnie odpowiadać.

Racja, uciekło mi słowo. Chodziło tylko o zagrywanie kart taktyk, które przecież nie są w wyliczance "a unit, support, development, or quest card".

Borwol - Wto 30 Kwi, 2013

Cytat:
EDIT: Właśnie zorientowałem się, że przecież taka sama sytuacja jest z Księżycowym smokiem. Jego akcja ma słowo aktywacyjne i ma warunek aktywacji. Wobec tego akcja smoka jest dobrowolna (gracz nie musi jej aktywować), i zostaje rozpatrzona w najbliższym możliwym 'oknie akcji' po wejściu Smoka. A wtedy Smok już jest w grze, więc jego akcja działa też na niego samego. To wszystko ma sens :D


Action: When this unit enters play, each player chooses up to one unit in each of his zones. All other units are sacrificed.

No właśnie chyba nie. Ja bym powiedział, że ta akcja może być zagrana, kiedy ta jednostka wchodzi do gry (warunek jak u Helgi), czyli smoka jeszcze nie ma w grze...
Inaczej jest z mistrzami miecza bo tam jest napisane:

Forced: After a unit enters this zone, The Greatswords gains l until the end of the turn.

Ja tak to rozumiem

Borwol - Wto 30 Kwi, 2013

powoli fiksuję po tym co czytam na różnych forach. Nie można zagrać jednostki z ręki w odpowiedzi na akcję zagrania jakiejś jednostki podczas fazy stolicy przeciwnika?
Virgo - Wto 30 Kwi, 2013

Borwol napisał/a:
Cytat:
EDIT: Właśnie zorientowałem się, że przecież taka sama sytuacja jest z Księżycowym smokiem. Jego akcja ma słowo aktywacyjne i ma warunek aktywacji. Wobec tego akcja smoka jest dobrowolna (gracz nie musi jej aktywować), i zostaje rozpatrzona w najbliższym możliwym 'oknie akcji' po wejściu Smoka. A wtedy Smok już jest w grze, więc jego akcja działa też na niego samego. To wszystko ma sens :D


Action: When this unit enters play, each player chooses up to one unit in each of his zones. All other units are sacrificed.

No właśnie chyba nie. Ja bym powiedział, że ta akcja może być zagrana, kiedy ta jednostka wchodzi do gry (warunek jak u Helgi), czyli smoka jeszcze nie ma w grze...
Inaczej jest z mistrzami miecza bo tam jest napisane:

Forced: After a unit enters this zone, The Greatswords gains l until the end of the turn.

Ja tak to rozumiem

Każda jednostka, która ma when this unit enters play odpala się po swoim wejściu do gry, akcje z jednostek to nie taktyki, nie można ich odpalać kiedy jeszcze nie ma jednostki.
Borwol napisał/a:
powoli fiksuję po tym co czytam na różnych forach. Nie można zagrać jednostki z ręki w odpowiedzi na akcję zagrania jakiejś jednostki podczas fazy stolicy przeciwnika?

Playing Non-Tactic
Cards
Playing a unit, support, development, or quest card from hand are actions with restrictions built into them. The restrictions are:
They cannot be played in response to anything.
They must be played during the owner’s Capital Phase.

static - Nie 05 Maj, 2013

Mam pare pytan:

1) karta "Contested Fortress" -Cancel 1 damage to your capital each turn. Czy to znaczy ze leczy mi rane w kazdej turze, czyli jedna na początku mojej, i jedną na początku tury przeciwnika?

2) Zapisek "limited" znaczy coś więcej czy tylko tyle, że podczas tury mozna zagrac tylko jedna kartę limited?

3) Czy jak się składa deck, ile zazwyczaj kart sie ma w posiadaniu? Czy karty neutralne trzeba losowac czy je sie dobiera wedle uznania? (mam tylko core zestaw i w rulebooku pisze ze sie losuje po 10 kart neutralnych z 24 na gracza)

4) Jaki dodatek polecalibyscie kupic na początek? Głównie granie na krasiach i orkach

5) Warpstone Excavation-your units enter this zone corrupted-sami wchodza corrupted czy wybrany przeciwnik jest corrupted?

6) Favour of Mork-one target unit loses (atak) and another target unit gains (atak) until the end of the turn.-czyli zabieram wybranemu przciwnikowi jeden atak, i przekazuje to jego innemu unitowi, nawet takiemu ktory nie atakuje/broni w tej turze?

7) Urguck-during your capital phase, you may spend damage on this unit as though it were resources-czyli uleczam go za surowce?

8) Banna of da red sunz-each opponent that collects 7 or more resources for his kingdom phase must assign one of those resources as a damage token to a target unit of your choice-Czyli jesli przeciwnik generuje 7 lub wiecej surowcow na ture, zabieram mu jednego surowca i zamieniam go na obrazenie ktore zadaje wybranemu wrogiemu unicie?



Wielkie dzieki za pomoc wszelaką!!! ;)

Pollus - Nie 05 Maj, 2013

static napisał/a:
Mam pare pytan:

1) karta "Contested Fortress" -Cancel 1 damage to your capital each turn. Czy to znaczy ze leczy mi rane w kazdej turze, czyli jedna na początku mojej, i jedną na początku tury przeciwnika?

ad1. Cancel to nie heal. Chodzi o to że anulujesz 1 obrażenie w danej turze które dostałaby Twoja stolica.

2) Zapisek "limited" znaczy coś więcej czy tylko tyle, że podczas tury mozna zagrac tylko jedna kartę limited?

ad2. Tylko jedna karta limited na turę, chyba że grasz chaosem, oni potrafią inaczej ;p


3) Czy jak się składa deck, ile zazwyczaj kart sie ma w posiadaniu? Czy karty neutralne trzeba losowac czy je sie dobiera wedle uznania? (mam tylko core zestaw i w rulebooku pisze ze sie losuje po 10 kart neutralnych z 24 na gracza)

ad3. W decku najlepiej miec od 50 do max 55(a to już dużo) kart. Neutrali wkładasz do woli. W core setcie tak napisali, bo dali mała pulę kart i inaczej się nie da.

4) Jaki dodatek polecalibyscie kupic na początek? Głównie granie na krasiach i orkach

ad4. Jak gracie domowo i nie śpieszycie się z występem na turniej, to radziłbym jechać po kolei jak wychodziły. Wtedy jest zabawa. Ja tak zrobiłem i dzieki temu mam wszystkie karty Chaosu i Dark Elfów i mogę składac talie z pełnej puli kart bez ograniczeń.


5) Warpstone Excavation-your units enter this zone corrupted-sami wchodza corrupted czy wybrany przeciwnik jest corrupted?

ad5. Jednostki które zagrywasz do tej strefy wchodzą spaczone. Od razu mówię że jeśli nie czytałeś FAQ, to ta karta dostała "Limit 1 per deck, oraz Restricted". W Core secie jeszcze Innovation i Urguck jest Restricted, co znaczy że nie możesz mieć tych kart w jednej talii.


6) Favour of Mork-one target unit loses (atak) and another target unit gains (atak) until the end of the turn.-czyli zabieram wybranemu przciwnikowi jeden atak, i przekazuje to jego innemu unitowi, nawet takiemu ktory nie atakuje/broni w tej turze?

ad6. Nie tyle zabierasz, co poprostu jedna traci inna zyskuje. I to tyczy się każdej którą wybierzesz, nie musi być atakujący czy broniąca się.

7) Urguck-during your capital phase, you may spend damage on this unit as though it were resources-czyli uleczam go za surowce?

ad7. Nie uleczasz, a zdejmujesz obrażenia. Terminologia jest tu ważna, bo są karty typu: Zniszcz właśnie uleczoną jednostkę.

8) Banna of da red sunz-each opponent that collects 7 or more resources for his kingdom phase must assign one of those resources as a damage token to a target unit of your choice-Czyli jesli przeciwnik generuje 7 lub wiecej surowcow na ture, zabieram mu jednego surowca i zamieniam go na obrazenie ktore zadaje wybranemu wrogiemu unicie?

ad8. Wszystko się zgadza, oprócz tego że to przeciwnik wybiera gdzie idzie obrażenie.

Wielkie dzieki za pomoc wszelaką!!! ;)

static - Nie 05 Maj, 2013

Dziękuję bardzo za pomoc! Jeszcze pytanie na szybko odnosnie bodaj rangers'ów krasnali:

Mają coś takiego, że jak jednostka krasnali opuszcza grę zadają obrażenie w target lub stolicę-Czyli nawet jeśli nie uczestniczą w combacie, a ja zabije jakiegos dwarfa, jak stoi dwoch takich ziomow przeciwnik z miejsca moze mi wyplacic obrazenia w stolice?

syd3r - Nie 05 Maj, 2013

Tak, Krasnoludzki zwiadowca zadaje obrażenie automatycznie po tym gdy dowolna inna jednostka krasnoludów (kontrolowana przez gracza kontrolującego Zwiadowcę) opuszcza grę.
Jeśli w fazie ataku zginie pięć krasnoludzkich jednostek to Zwiadowca zada 5 obrażeń. Jeśli jest kilku wystawionych Zwiadowców to każdy zareaguje niezależnie. Nie ma znaczenia czy Zwiadowca uczestniczy w walce, w której jednostki zostały zniszczone, ani nawet czy jest w tej samej strefie.
Natomiast zdolność Zwiadowcy nie działa jeśli on sam opuszcza grę (a więc jeśli Trolle rzygi zdejmują wszystkie jednostki naraz to Zdolność zwiadowcy nie zadziała).

Warto pamiętać, że zdolność Zwiadowcy działa gdy jednostki opuszczają grę z dowolnego powodu (są przenoszone do ręki, do talii lub na stos kart odrzuconych).

static - Nie 05 Maj, 2013

Ok dzięki. Straszna rzecz, krasie wystawily takich dwoch panow w ledwo spalonym quescie, nie moglem im nic zrobic, pozostalem capitole byly okopane jednostkami i zabijajac przeciwnikow niszczylem sobie druga stolice, az w koncu przegrałem... IMO strasznie przegięty unit ;)
syd3r - Nie 05 Maj, 2013

To silna karta, dlatego jest na liście restrykcji (na turniejach nie można mieć w talii dwóch rodzajów kart z restrykcjami). Jak będziesz miał więcej kart to można się zastanowić nad jakimiś restrykcjami nawet w domowej grze. Przy samej podstawce praktycznie nic się nie da zrobić. Krasnale są silne, a Chaos słaby i już. Po zakupie dodatków to się wyrówna (mniej wiecej :) ).
static - Pon 06 Maj, 2013

Jak dla mnie to w podstawie najsłabsze jest imperium jakoś mega ciężko coś mi jest ty ugrać. Dla mnie w kolejności w podstawie od najsłabszych: empire, chaos, orki i krasie. Wkrótce kupię pierwszy dodatek zobaczymy jak będzie wyglądać sytuacja. Mając na uwadze jeszcze HE i DE jak one wypadają na tle innych armii i jaki ogólnie potencjał mają poszczególne armie?
alanbdg - Pon 06 Maj, 2013

Możesz mi wierzyć na słowo, że najmocniejszą rasą w podstawce są ORKI - karty, które są od początku takie jak grimgor, lobber, trolle rzygi, oderżnijta im łby, grabież są grane do dziś.
Najsłabiej prezentują się HE - są za drogie. Te dwie rzeczy nie podlegają dyskusji i zostało to wielokrotnie udowodnione. Reszta ras stanowi "środek tabeli" i w zależności od tego KTO nimi gra i JAK skonstruował deck wszystko jest możliwe.
Co do potencjału to na dziś dzień mamy w grze najlepszy balans jaki był kiedykolwiek - każda rasa może wygrywać - jest mnóstwo archetypów talii i mnóstwo jeszcze nigdy nie użytych kart. Chaos po FAQ 2.0 sprawia wrażenie osłabionego, ale po tylu sukcesach (mistrzostwo Polski, zwycięstwo na turnieju regionalnym w Łodzi) musiało się to tak skończyć.
Polecam whinvasion.pl i dział TALIE ORDER, DESTRUCTION. Zobacz jak wyglądają obecnie talie i jak są komentowane przez graczy.
Wrocławski gracz Przemo pisze świetne artykuły na temat Inwazji, możesz poczytać co przydaje się w której rasie, co warto kupić, a co można odpuścic
http://maledictor.blogspo...tonu-czyli.html

REASUMUJĄC: wybierz sobie ulubioną rasę, poczytaj o niej, skorzystaj z gotowego wzoru, zobacz jak działa, z czasem dodawaj swoje pomysły i zobaczysz jak świetną grą jest Inwazja

Borwol - Wto 07 Maj, 2013

ja bym powiedział, że w podstawce najsłabsze są DE. U mnie w domu były maglowane, ale naprawdę jest kicha. HE dużo lepiej się u mnie sprawują. Choć ja akurat nie gram żadną z tych ras. Jak zrobiłem sobie krasie na urazach i zabójcach to chłopaki się śmieją że mogą sobie pooglądać grę ewentualnie, a żona się obraziła, że oszukuję. Czas dać im karty żeby też sobie poukładali.
static - Nie 12 Maj, 2013

Pytanie odnosnie zasady scout: czy jak ta jednostka atakuje strefa na której nie ma obrońców i wbija obrażenia w stolice, czy odrzucam kartę z ręki przeciwnika czy nie?
Virgo - Nie 12 Maj, 2013

Tak, bo przeżyła bitwę (mimo braku obrońców).
Borwol - Pon 01 Lip, 2013
Temat postu: doświadczenie
mam pytanko co do karty :
http://deckbox.org/whi/Ludwig%20Schwarzheim

skąd brać doświadczenie na tą kartę?

i pytanko co do zasadzki-nie jednostki. czy mogę aktywować zasadzkę-taktykę z innej dzielnicy niż ta właśnie atakowana?

nie mogę znaleźć obu informacji...

syd3r - Pon 01 Lip, 2013

W zestawach bitewnych z cyklu Wiecznej Wojny są broszurki ze wszystkimi potrzebnymi ci zasadami :)

Borwol napisał/a:
http://deckbox.org/whi/Ludwig%20Schwarzheim

skąd brać doświadczenie na tą kartę?

Ludwig otrzymuje 1 punkt doświadczenia (1 kartę oznaczającą doświadczenie) za każdym razem gdy atakuje lub broni.
Przydzielanie X doświadczenia wybranej karcie polega na wzięciu X wierzchnich kart ze swojej talii i dołączeniu ich zakrytych do tej karty. Od tej pory to doświadczenie pozostaje przy tej karcie.

Borwol napisał/a:
i pytanko co do zasadzki-nie jednostki. czy mogę aktywować zasadzkę-taktykę z innej dzielnicy niż ta właśnie atakowana?

Nie możesz. Według zasad: "Podczas kroku zasadzki broniący się gracz może zapłacić (...) aby odwrócić kartę rozwinięcia w broniącej się strefie."

Borwol - Pon 01 Lip, 2013

to w faq jest?
syd3r - Pon 01 Lip, 2013

Nie, zasady są na arkuszach instrukcji w każdym zestawie bitewnym z ostatniego cyklu. Podeślę ci skan.
Borwol - Wto 02 Lip, 2013

już nie trzeba dzięki :) znalazłem u siebie zakopane te arkusze. choć uważam, ze w faq powinno być takie info zebrane w jednym miejscu
mo850425 - Wto 02 Lip, 2013

Mam pytanko odnośnie karty Daemonslayer . Czy jeżeli mam 3 takie karty na stole i kładę jedno rozwinięcie to:
a - odpalam wszystkie 3 akcje z tych kart i na każdą kładę żeton
czy:
b - mogę skorzystać z akcji tylko jednej z tych kart (bo położyłem tylko jedno rozwinięcie) i położyć tylko 1 żeton na jednej z tych kart.

Strasznie mnie to nurtuje, bo jest więcej podobnych kart np. Orc Shaman albo True Mage.

Drugie pytanie dotyczy właśnie karty True Mage . Czy treść tej karty oznacza, że co turę zadaję o jedno obrażenie więcej (o ile będę kładł co turę rozwinięcie)? Bo nigdzie nie widzę żeby na kracie pisało coś o odrzucaniu żetonów.

syd3r - Wto 02 Lip, 2013

mo850425 napisał/a:
Mam pytanko odnośnie karty Daemonslayer . Czy jeżeli mam 3 takie karty na stole i kładę jedno rozwinięcie to:
a - odpalam wszystkie 3 akcje z tych kart i na każdą kładę żeton
czy:
b - mogę skorzystać z akcji tylko jednej z tych kart (bo położyłem tylko jedno rozwinięcie) i położyć tylko 1 żeton na jednej z tych kart.

Poprawna jest odpowiedź "a". Możesz użyć wszystkich akcji mających taki sam warunek aktywacji.

mo850425 napisał/a:
Drugie pytanie dotyczy właśnie karty True Mage . Czy treść tej karty oznacza, że co turę zadaję o jedno obrażenie więcej (o ile będę kładł co turę rozwinięcie)? Bo nigdzie nie widzę żeby na kracie pisało coś o odrzucaniu żetonów.

Żetony z maga nie są odrzucane, więc obrażenia się kumulują i co turę zadajesz ich więcej. Haczyk w tym wypadku polega na tym, że takie same obrażenia zadajesz wszystkim graczom, a więc również sobie.

static - Pią 26 Lip, 2013

Takie pytanie czy w imperium karty forced match i will of electors działają na moje karty czy na przeciwnika? I czy karty neutralne jak np contested stronghold pisze ze daje "mloteczek" za każdy development czyli mając np 4 developy z miejsca dodatkowe 4 karty lub surowce zgarniam? Czy to wpływa jakoś na ataki?
static - Pią 26 Lip, 2013

I jeszcze pytanie czy jak karta wraca do ręki co sie dzieje z supportem dołączonym do tej karty?
syd3r - Pią 26 Lip, 2013

static napisał/a:
Takie pytanie czy w imperium karty forced match i will of electors działają na moje karty czy na przeciwnika?

Działają na dowolnego gracza, więc również na przeciwnika.

static napisał/a:
I czy karty neutralne jak np contested stronghold pisze ze daje "mloteczek" za każdy development czyli mając np 4 developy z miejsca dodatkowe 4 karty lub surowce zgarniam? Czy to wpływa jakoś na ataki?

Jest jak napisałeś. Karta ma dodatkowe młotki za rozwinięcia w tej strefie. W Królestwie daje więcej zasobów, w Misji więcej ciągniętych kart. Młotki ze Wsparć na polu bitwy są raczej bezużyteczne.

static napisał/a:
I jeszcze pytanie czy jak karta wraca do ręki co sie dzieje z supportem dołączonym do tej karty?

Trafia na stos kart odrzuconych.

static - Pią 26 Lip, 2013

Dzięki bardzo za pomoc! :)
Borwol - Pon 29 Lip, 2013

Mam pytanie co do pewnej konkretnej sytuacji. Gram Krasiami przeciw Imperium i kolega atakuje mnie jednostką, która kiedy atakuje, przesuwa jednostkę z atakowanej strefy do innej, a ja w strefie atakowanej(pole bitwy) mam jednostkę:
http://deckbox.org/whi/Sl...0Karak%20Kadrin

on wybiera atakującego po czym w oknie akcji obaj możemy aktywować zdolności kart. O ile pamiętam, pierwszy robi to aktywny gracz. Ale czy to, że przesunie mi moich zabójców spowoduje, że nie będę mógł zniszczyć jego atakującego? Wydaje mi się, że jakkolwiek by nie było moja umiejętność zadziała: Jeżeli on zagra przesuniecie, a ja w odpowiedzi poświęcenie no to sprawa jasna. Jeśli to ja zaś zagram pierwszy akcję to płacę koszt- poświęcam jednostkę- czyli kolega nie ma co przesunąć. Dobrze kumam?

syd3r - Pon 29 Lip, 2013

Borwol napisał/a:
Gram Krasiami przeciw Imperium i kolega atakuje mnie jednostką, która kiedy atakuje, przesuwa jednostkę z atakowanej strefy do innej

Jeśli chodzi o Wilhelma to poprawne jest:
Cytat:
on zagra przesuniecie, a ja w odpowiedzi poświęcenie

Akcję Wilhelma odpala się w pierwszym oknie akcji po spełnieniu warunku aktywacji (wybranie na atakującego). Zabójcy działają w odpowiedzi, więc ich akcja będzie rozpatrzona najpierw.

Borwol - Pon 29 Lip, 2013

a gdyby on nie przesuwał i ja bym poświęcił, a on w odpowiedzi zagrał przesunięcie?
syd3r - Pon 29 Lip, 2013

Akcja Wilhelma ma warunek aktywacji i musi być aktywowana natychmiast po spełnieniu tego warunku. Jeśli przeciwnik nie aktywuje akcji w oknie po wybraniu Wilhelma na atakującego, to potem już nie może jej aktywować.
Borwol - Pon 29 Lip, 2013

no ok, ale to co opisałem wyżej dzieje się właśnie w tym oknie. Tyle, że Gracz imperium zwleka z aktywowaniem akcji czekając na to, czy w tym oknie ktoś coś zrobi. Żeby odpowiedzieć przesunięciem. W odpowiednim oknie akcji...
Borin - Pon 29 Lip, 2013

Gracz nie może sobie zwlekać albo odpala albo mu przepada (aha musisz pamiętać by w razie czego dopłacić kasiorkę za targetowanie wilhelma - kościoły /dyscypliny)
daaz - Pon 29 Lip, 2013

mam takie pytanie. Czy jeśli mam 2 klatki dla niewolników to poświęcajc jakas jednostke na obu mogę położyć żeton czy tez na jednej?
czy jest to możliwe by wykonując jakas akcję np. w poswiecajac jedno rozwinięcie ( co jest w niektórych kartach chaosu) korzystać z bonusów akcji na różnych kartach w stole czy taż do każdej takiej akcji poswięcic osobne rozwinięcie?

syd3r - Pon 29 Lip, 2013

daaz napisał/a:
mam takie pytanie. Czy jeśli mam 2 klatki dla niewolników to poświęcajc jakas jednostke na obu mogę położyć żeton czy tez na jednej?

Możesz tylko na jednej.

daaz napisał/a:
czy jest to możliwe by wykonując jakas akcję np. w poswiecajac jedno rozwinięcie ( co jest w niektórych kartach chaosu) korzystać z bonusów akcji na różnych kartach w stole czy taż do każdej takiej akcji poswięcic osobne rozwinięcie?

Jeśli polecenie brzmi "zrób X, aby zrobić Y" to X jest kosztem tej jednej, konkretnej akcji Y. Nie można zapłacić tym samym kosztem za inną akcję.

Jeśli polecenie brzmi "kiedy robisz X, zrób Y", wtedy X jest warunkiem i aktywuje wszystkie efekty Y (o ile się przytrafi).

Przykład: dla Klatki poświęcenie jest kosztem, natomiast dla Stosu jest warunkiem."

static - Wto 30 Lip, 2013

Mam pytanie da sue grac w inwazje w 3 lub w 4 osoby? I jak to wyglada?
syd3r - Wto 30 Lip, 2013

static napisał/a:
Mam pytanie da sue grac w inwazje w 3 lub w 4 osoby? I jak to wyglada?

Niedawno został wydany Kataklizm - dodatek wprowadzajacy tryb gry wieloosobowej. W dodatku pojawia się nowy rodzaj kart - Miejsca. Gracze atakują te karty, starając się przejąć nad nimi kontrolę. Kontrolowanie Miejsc pozwala gromadzić żetony Dominacji (nowe kategoria żetonów). Kto pierwszy uzyska określoną ilość Dominacji, albo ma jej najwięcej pod koniec gry, ten wygrywa. Są opcje grania każdy na każdego, oraz drużynowo 2 na 2. Można też zastosować ten wariant w rozgrywce dwuosobowej.

Istnieją także różne zasady wymyślane przez graczy. Najprostszy wariant to: atakujesz wyłącznie gracza na lewo, bronisz się przed graczem z prawej. Nigdy nie zagłębiałem się w tym temacie, trudno mi powiedzieć na ile takie granie ma sens.

marcinoss - Sro 31 Lip, 2013

Nie zakładam nowego tematu, jak ktoś będzie szukał to znajdzie
Proszę o pomoc odnośnie karty unending horde, która dzięki bogu dostaje restrykcje:D
-ile jednostek jak schodzą jednocześnie z 4, 5 można podpiąć pod the unending horde orków.

syd3r - Sro 31 Lip, 2013

marcinoss napisał/a:
Nie zakładam nowego tematu, jak ktoś będzie szukał to znajdzie
Proszę o pomoc odnośnie karty unending horde, która dzięki bogu dostaje restrykcje:D
-ile jednostek jak schodzą jednocześnie z 4, 5 można podpiąć pod the unending horde orków.

Można dołączyć do Hordy dowolną liczbę tych jednostek.

Borwol - Pią 02 Sie, 2013

hej, Mam pytanie dotyczące Liber Mortis. Aby skorzystać z akcji tego artefaktu należy spaczyć legendę. Jak ją przywrócić? W fazie Królestwa możne przywrócić jednostkę według FAQ i nie ma tam wzmianki o legendzie...
syd3r - Pią 02 Sie, 2013

W FAQ jest błąd. Trzymaj się tego co jest w instrukcji:
Cytat:
Aktywny gracz ma także możliwość przywrócenia (...) jednej dowolnej spaczonej karty, którą kontroluje.

Borwol - Wto 06 Sie, 2013

Kolejne: mam jednostki ze zwiadem, które atakują krasnoludy mojej żony i palą jej strefę. Ona ma jedną kartę na ręce, którą chcę jej zabrać jako że moje jednostki przeżyły, a ona chce położyć kartę uraz, którą właśnie w ręce ma. Kto działa pierwszy zwiad czy urazy?
syd3r - Wto 06 Sie, 2013

Borwol napisał/a:
Kolejne: mam jednostki ze zwiadem, które atakują krasnoludy mojej żony i palą jej strefę. Ona ma jedną kartę na ręce, którą chcę jej zabrać jako że moje jednostki przeżyły, a ona chce położyć kartę uraz, którą właśnie w ręce ma. Kto działa pierwszy zwiad czy urazy?

Trudno powiedzieć. Jeśli trzymać się zasad co do słowa to Zemsta jest pierwsza. Ale trudno powiedzieć czy taka była intencja twórców gry, czy to tylko błąd wynikający z zapisu w FAQ. Przeczytaj te wątki:
http://www.whinvasion.pl/...it=scout#p40175
http://whinvasion.pl/view...za+zwiad#p65128

Borwol - Sro 07 Sie, 2013

Czyli zwiad pierwszy. Tak mówią zasady. Gdyby twórcy faktycznie mieli inne intencje, przyjdzie w którymś FAQ sprostowanie...
syd3r - Sro 07 Sie, 2013

Borwol napisał/a:
Gdyby twórcy faktycznie mieli inne intencje, przyjdzie w którymś FAQ sprostowanie...

Podziwim twój optymizm :) Niestety do tej pory nie poprawili ewidentnej pomyłki z przywracaniem spaczonych kart. Możliwe, że nie zdają sobie sprawy z niektórych błędów.

Borwol napisał/a:
Czyli zwiad pierwszy. Tak mówią zasady.

Według zasad jest tak:

W instrukcji:
Cytat:
Scout
After combat damage is applied (...)


Na karcie Blood Vengeance:
Cytat:
When your capital is dealt combat damage,

To when następuje przed after (najpierw zadamy obrażenia, potem sprawdzimy czy przeżył). Co prawda istnieje zapis w FAQ:

Cytat:
All instances of “after” in card textboxes should read “when.”

Gdyby uznać, że ten zapis dotyczy Scouta, to Scout byłby rozpatrywany w tym samym momencie co Zemsta. Ale ten zapis nie powinien być stosowany do Scouta, bo opis działania Scouta nie znajduje się "in card textboxes" tylko w instrukcji. A FAQ nic nie wspomina o tym, że "when" = "after" rownież w instrukcji.

Wobec tego trzymając się zasad *co do joty* krasnoludzka Zemsta jest przez Zwiadem. Ale równie dobrze można grać, że jest w tym samym czasie (więc aktywny gracz zagra Zwiad jako pierwszy).

Razazel - Sro 14 Sie, 2013

Hej mam pytanie znalazłem miłą dla oka kartę

http://www.krysztalyczasu...hp?photo_id=837

a pytanie brzmi :
Czy efekt tej kart się kumuluje ?

Pakoziom - Sro 14 Sie, 2013

Niestety nie, ta karta "tylko" podczas obrony otrzymuje +2 punkty wytrzymałości i po obronie znowu ma 3 punkty wytrzymałości.
Razazel - Sro 14 Sie, 2013

Aha
Razazel - Sro 14 Sie, 2013

Jeśli dostanie 3 obrażenia w walce to po fazie pola bitwy i tak umrze...?
syd3r - Sro 14 Sie, 2013

Razazel napisał/a:
Jeśli dostanie 3 obrażenia w walce to po fazie pola bitwy i tak umrze...?

Zostanie zniszczony natychmiast gdy walka się skończy (bo wtedy przestaje bronić).

Razazel - Czw 15 Sie, 2013

Najgorsza karta chaosu do ataku nie wiem jak można ją wykorzystać

Dzięki za odpowiedź

Szoker - Czw 05 Wrz, 2013

hej, mam pytanie odnośnie lśniącej wieży czy jak jednostka ma 2 obrażenia i mam 2 nowicjuszy z saphery to zadaje 1 obrażenie czy 2?
Borwol - Pią 06 Wrz, 2013

Głowy nie dam, ale zdaje mi się, że 2 obrażenia, ale pamiętać trzeba, że są przydzielane pojedynczo. Myślę tak dlatego, że na lśniącej wieży jest napisane- za każdym razem kiedy leczysz..., a nie za każdą uleczoną jednostkę
alanbdg - Pią 06 Wrz, 2013

Po pierwsze za każdym razem kiedy leczysz, po drugie za każdą jednostkę :wink:

Nowicjusz Saphery ma AKCJĘ. Każda jest odpalana niezależnie (na początku tury), więc każda triggeruje efekt trwały wieży z osobna ---> zadajesz 2 razy po 1 dmg

Jeśli będzie sytuacja, że wyleczysz kilka jednostek na raz (np. poprzez Wielkie Uzdrowienie), wtedy zadajesz tyle obrażeń ile jednostek uleczyłeś, pamiętając, że każde z tych obrażeń liczy się jako pojedynczo (więc np jednostki z odpornością 1 nie zabijesz).

Fajna mechanika, ale wymaga sporo szczęścia żeby była zabójcza. Polecam http://deckbox.org/whi/Arcane%20Purifier w połączeniu z http://deckbox.org/whi/Devotee%20of%20Chamon.

Pozdro

Borwol - Pią 06 Wrz, 2013

to miałem na myśli choć faktycznie niefortunnie to napisałem.

Mam inne pytanie bo już głupieję. http://www.krysztalyczasu...hp?photo_id=454
kiedy jest mowa o każdej jednostce w dowolnej odpowiadającej strefie, to odpowiadającą strefą jest też moja własna, gdzie wstawiłem hydrę?
obstawiam, że tak

ttrotyl - Pią 06 Wrz, 2013

Ogólnie obowiązująca interpretacja: Twoja strefa też jest strefą odpowiadającą.
Ale ja nadal, pomimo faktu, że też taką zasadę stosuję, mam co do tej kwestii wątpliwości. Chodzi mi o to, że skoro wystawiam do jakieś strefy jednostkę, to ta strefa definiuje strefę odpowiadająca u mojego przeciwnika - i to ma sens - ale czemu ta moja strefa też jest uważana w takim wypadku za odpowiadającą?
To tylko taka wątpliwość - może wynikająca ze specyfiki języka polskiego - nie wiem jak to dokładnie brzmi na kartach angielskich.

Virgo - Pią 06 Wrz, 2013

Hydra strzela po jednej strefie (przeciwnika), po obu wali Grimgor.
Cytat:
CorrespondingZones
If a card refers to an opponent’s “corresponding” zones, it is referring to each opponent’s zone of the same name as the zone in which the card is located. If a card refers to each player’s corresponding zone, it is referring to the zone in which the card is located as well as each opponent’s zone of the same name.

Borwol - Pią 06 Wrz, 2013

ale hydra ma: When this unit enters play, each unit in any corresponding zone gets -2 hit points until the end of the turn.
Skladzien - Pią 06 Wrz, 2013

Wydaje mi się, że w tym wypadku karta jest nie do końca dobrze przetłumaczona:
"Any Corresponding Zone" można tak jak w wersji PL przetłumaczyć "Dowolnej odpowiadającej strefie" ale wydaje mi się, że właściwsze byłoby tłumaczenie "Każdej odpowiadającej strefie" czyli Wszystkich odpowiadających strefach i myślę, że tak powinno być rozumiane. Ale to tylko moja opinia.

Rodzyn - Pią 06 Wrz, 2013

Cytat:
ale wydaje mi się, że właściwsze byłoby tłumaczenie "Każdej odpowiadającej strefie"

any =/ each. Zatem wybieramy jedną z tych "odpowiadających" stref.

Szoker - Pon 07 Paź, 2013

Mam kilka pytań:
- obsadzony barbakan - mógłby mi ktoś powiedzieć o co chodzi z tym "anuluj następną akcję"?
- dzielni ochotnicy - czy ja mogę wybrać strefę którą tą jednostką zaatakuje czy muszę nią zaatakować tam gdzie "atakujący" gracz atakuje?
- w katakliznie aktywnym graczem jest ten który w tej chwili wykonuje swój etap?
- jak pare kart ma warunek "na początku tury" to rozumiem że pierwsze się rozstrzyga efekty trwałe potem wymuszony, a na koncu akcje tak?
- jak to jest z ta odpowiadajaca strefa? jesli na karcie jest napisane "w dowolnej odpowiadającej strefie dowolnego gracza" to moge też tej akcji użyć na siebie?

alanbdg - Wto 08 Paź, 2013

- obsadzony barbakan - anuluje nastepna akcje aktywowana przez przeciwnika, po tym jak strefa z parapetem zostanie zaatakowana

według FAQ
If at least 1 attacker is declared, then the target of the attack is now considered to be attacked.

Czyli strefę uważa się za zaatakowaną w momencie wyznaczenia co najmniej jednego atakującego (nie po tym jak strefa zostanie wybrana na atakowaną). Wtedy też przeciwnik odpala wszystkie akcje "kiedy ta jednostka/legenda atakuje...", a Ty możesz jedna z nich anulować. Jako, że musi odpalić wszystkie akcje od razu (w tym samym oknie) to właściwie wybierasz sobie, którą akcję z nich chcesz anulować.

- oczywiscie ze Ty wybierasz
- tak
- tak, jesli kilka osob ma efekty "na poczatku tury" rozstrzygacie w kolejnosci od pierwszego gracza (oczywiscie osobno efekty trwałe, potem wymuszone, potem akcje)
- dowolna odpowiadajaca strefa = twoja LUB przeciwnika, kazda odpowiadajaca strefa = twoja ORAZ przeciwnika

Virgo - Czw 10 Paź, 2013

alanbdg napisał/a:
- oczywiscie ze Ty wybierasz

Czy aby na pewno? Ich można wybrać na attackerów podczas ataku innego gracza, wydaje mi się, że to nie jest to samo co możliwość ataku w czasie ataku innego gracza. Wybieranie attackerów = po wybraniu atakowanej strefy.

alanbdg - Czw 10 Paź, 2013

Racja Virgo.

You can declare this unit as an attacker when another player attacks (if you are not defending).

Czyli moze zaatakowac strefe "wspolnie" z innym graczem (chyba, że to gracz DE jest celem ataku, wtedy logiczne, że nie może). Rozumiem, że w tym momencie dokłada swój młotek do ataku.

Teraz pytanie: kto podczas przydzielania obrażeń może przydzielić jej obrażenia? Tylko obrońca, czy gracz atakujący także? Mi się wydaje, że każdy.

Virgo - Czw 10 Paź, 2013

alanbdg napisał/a:
Teraz pytanie: kto podczas przydzielania obrażeń może przydzielić jej obrażenia? Tylko obrońca, czy gracz atakujący także? Mi się wydaje, że każdy.

Atakującym obrażenia przydzielają obrońcy.

Borwol - Czw 10 Paź, 2013

To było dziwne pytanie... Bardziej interesujące pytanie brzmi kto przydziela ten jeden punkt obrażeń z dzielnych ochotników obrońcom? Na zdrowy rozum bym powiedział że gracz, który dołącza do ataku...
Virgo - Czw 10 Paź, 2013

Oczywiście, przydziela gracz, który kontroluje Brave Volunteers.
Borwol - Pią 11 Paź, 2013

Z innej beczki. Czy jest jakakolwiek możliwość aby gracz grający chaosem mógł swoje jednostki przemieszczać między strefami?
Pollus - Pią 11 Paź, 2013

Niestety nie posiadł takiej umiejętności :P
Borwol - Pią 11 Paź, 2013

bardzo śmieszne :P A inne talie destro? cokolwiek? Jakakolwiek przedziwna kombinacja? Kumpel który ze mna gra zadał mi to pytanie ale nie byłem w stanie mu odpowiedzieć, ale póki co pograłem trochę Krasiami i Mrocznymi elfiakami a reszty kart tak nie znam...
Pollus - Pią 11 Paź, 2013

Jedynie Orkowie mają w posiadaniu kartę która przesuwa ich jednostki z misji/królestwa do pola bitwy. Dla Chaosu nic takiego nie ma.
Borwol - Sob 12 Paź, 2013

Czy jednostka wypełniająca kulty rozkoszy zostaje poświęcona po wykonaniu tej misji?
blazius - Sob 12 Paź, 2013

Nie jest poświęcana. Pozostaje.
Borwol - Sro 16 Paź, 2013

Czy można zagrać akcję w odpowiedzi na własną akcję?
alanbdg - Czw 17 Paź, 2013

Cytat:
Czy można zagrać akcję w odpowiedzi na własną akcję?


Jak najbardziej

mr_pepeush - Sob 25 Sty, 2014

Witam :)
Na wstępie dziękuje Borwolowi za ten wątek i mnóstwo zadanych pytań - dzięki temu sam mogę zadać ich mniej, ale pomimo przeglądania wielu wątków, nadal nie wszystko jest dla mnie jasne (i dziwi mnie brak solidnego kompendium z objaśnionymi kartami metodą "na chłopski rozum" ;) ).
Teraz garść wątpliwości ode mnie:

1. Thyrus Gorman - 1 pkt dmg'u, o którym mowa w sekcji "forced" zadawany jest tej karcie jednorazowo, czy po każdej rundzie (czyli karta zyje 3 rundy)?

2. Bright wizard apprentice - płacę 2 zasoby, powtarzam akcję, którą dopiero co odpalił przeciwnik. A co oznacza "cancel effects of that action" - jeśli on w akcji zadał mi np. 2 pkty dmg, to ja powtarzam akcje, zadając mu 2 pkty dmg, ale jednocześnie zdejmuje 2 punkty zadane mi przez niego?

3. Rzygi trola - przy tej karcie mam problem z ogarnięciem zasady działania i przydzielania akcji. Wiadomym mi jest, że na etapie przydzielania akcji nie zadaje się puntów dmg, a jedynie przydziela je, dając przeciwnikowi szansę na reakcję. W tym momencie trzeba też ponieść koszt zasobów lub poświęcić jednostkę (sacriffice), żeby odpalić akcję, jeśli jest to wymagane. Ale czy jest jakaś możliwość zbicia tej akcji, albo przeniesienia jej ciężaru tylko na unity wroga?

4. Lobber crew - albo jestem wyjątkowo ciężko kumający, albo mój angielski po prostu przestaje działać przy tej karcie. Wykładam tę kartę, w dowolnym momencie odpalam akcję, odrzucam ją na discard pile i to samo robię z jedną jednostką przeciwnika, tak to mam rozumieć?

5. Urguck - w czasie fazy stolicy zdejmuję punkty dmg z tej jednostki i wymieniam je na zasoby, czy biorę tyle zasobów ile na tej jednostce jest pktów dmg'u, a sam dmg zostaje na jednostce? (Jeśli to ta druga opcja, to czy w każdej fazie, gdy Urguck żyje z obrażeniami mogę brać zasoby?)

6. Dwarf Ranger - Quest. Forced: After one of your other [dwarf] units leaves play, deal 1 dmg to one target unit or capital - Jeśli położę tę jednostkę na strefie quest (czy to działa jak położę na samym zadaniu/karcie quest?) to za każdym razem gdy jakiś unit opuści grę mogę zadać wspomniany 1dmg, czy jest to wymuszone (forced) tylko jeden raz? (tzn. po pierwszym użyciu ta "umiejętność" jest już nieaktywna). Czy dmg liczę za każdą spadającą jednostkę, czy niezależnie od ilości odrzucanych kart zawsze zadaję 1 dmg?

7. Prepare for war - załóżmy, że 6 rund temu wyłożyłem tego questa i od razu wrzuciłem na niego jednostkę, żeby wykonywała quest. Właśnie zaczynam rundę siódmą od chwili wywalenia questa, mam na niej 6 zasobów. Karta pozwala mi wykonać akcję, jeśli poświęcę jednostkę. Czy mogę wykonać akcję ściągając 3 zasoby (zgodnie z opisem karty), a następnie powtórzyć tę akcję w tej samej rundzie, ściągając 3 kolejne zasoby i poświęcając unit? Nie ma informacji o ograniczeniu ilości akcji odpalanych z questa na rundę, mam zakładać, że jak nie jest w karcie zabronione to jest dozwolone, czy jest odgórna zasada która to blokuje?
(W sumie przykład tej karty jest nędzny... odpalanie tej akcji 2 na rundę jest dość "nieroztropne" ;) Ale co z lepszymi akcjami, które bardziej by się opłacały z questa?)

8. Moją zmorą w grze jest zapominalstwo - jeśli np. na poczatku rundy zapomniałem wykonać jakiejś rzeczy, nadanej mi przez kartę (np. usunięcie jednego punktu dmg ze stolicy albo spaczenie jednostki przeciwnika) to czy mogę to zrobić w późniejszej fazie rundy (np. w trakcie walki)? A co jeśli przeciwnik przypomni sobie o jakiejś odporności czy kontrataku swojej jednostki już po walce i cecha ta mogła zmienić wynik bitwy - jest to rozważane, czy przepada?

Virgo - Sob 25 Sty, 2014

1. Po każdej.
2. On nie powtarza akcji tylko anuluje jej efekty.
3. Akcję można anulować.
4. Tak, tylko, że to przeciwnik wybiera, którą jednostkę on poświęci.
5. 62 Urguck
“During your capital phase, you may spend damage on this unit as though it were resources” means that any damage tokens on Urguck during the capital phase can be removed, and for each damage removed, the controlling player is considered to have spent 1 resource.
6. Działa też na karcie quest i działa za każdym razem za każdą spadającą.
7. W chwili poświęcenia unita wszystkie żetony spadają z nieobsadzonego questa, a w dodatku na karcie masz X, gdzie X to liczba żetonów, nie możesz wtasować mniejszej ilości kart niż liczba żetonów.
8. Zależy od ciebie i przeciwnika :wink:

mr_pepeush - Sob 25 Sty, 2014

Dzięki za odpowiedź, ale nr 7 potrzebuję doprecyzować, bo dobrałem zły przykład.
Pierwsze pytanie do tego: jeżeli quest mowi "poswiec jednostkę", to muszę poświęcić tę z questa? W treści nie ma wskazania ani na questujący unit, ani na możliwość wybrania dowolnej jednostki, stąd moje pytanie.

Pytanie drugie: podany przykład qesta był słaby. Chodziło mi o to, że jeśli jest do wykonania akcja za 3 zasoby, a na stosie nazbierało mi się 6szt, to czy mogę zebrać 3, wykonać akcję i za chwilę ponownie odpalić tę samą akcję z questa, wykorzystując pozostałe 3 szt zasobów?
Innymi słowy: czy jeśli mam nadwyżkę zasobów na quescie, to odpalenie akcji pozbawia mnie tej nadwyżki, czy odliczam tylko wymagane 3 sztuki?

Virgo - Sob 25 Sty, 2014

Cytat:
Quest. Action: Sacrifice the unit on this quest to shuffle X target cards from your discard pile into your deck, where X is the number of resource tokens on this quest.


Nie rozumiem, podaj dokładnie o jaką kartę pytasz i w jakiej sytuacji.

mr_pepeush - Sob 25 Sty, 2014

Talia elfow, Repair the waystones, mowi:
Action: Discard 3 resource tokens from this card to target a support card in your discard pile, and put it into play in your quest zone.

Chodzi o to, czy w questach tego typu odpalam akcje raz i zaczynam zbieranie od zera, czy jesli zostaje mi cos na tej karcie, to moge dozbierac tokeny i/lub wykorzystac to jeszcze w tej samej rundzie, np. w kolejnej fazie.

Dajmy na to:
Mam 5 tokenow na quescie, zaczynam swoja runde, dokladam token (wiec mam juz 6 sztuk zasobow na quescie), w pierwszym oknie akcji wykonuje ruch z karty quest, oddaje 3 tokeny, w nastepnym oknie akcji powtarzam czynnosc, zrzucam pozostale 3 tokeny, a tym samym karta quest zostala wyczyszczona z zasobow - is dat ołrajt? ;)

I jeszcze:
1. Stubborn refusal - karta pozwala mi usunac z jednostki dmg, gdy np sa 2 pkty dmgu a wytrzymalosc karty to 3, czy tez moge ja rzucic na karte, ktora zostala wlasnie zniszczona, przekierowac dmg w inne miejsce, a ta karta przetrwa walke?

2. Grudge thrower assault - karta mowi: Play during combat, after demage has been assigned. Action: Destroy one target attacking unit. Czy zniszczenie atakujacej jednostki ta karta cofa zadane przez nia obrazenia?

syd3r - Wto 28 Sty, 2014

mr_pepeush napisał/a:
Chodzi o to, czy w questach tego typu odpalam akcje raz i zaczynam zbieranie od zera, czy jesli zostaje mi cos na tej karcie, to moge dozbierac tokeny i/lub wykorzystac to jeszcze w tej samej rundzie, np. w kolejnej fazie.

Efekt karty zawsze wykonujesz dosłownie. Skoro masz odrzucić 3 żetony, to znaczy, że ewentualna reszta żetonów pozostaje na karcie.
Pamiętaj tylko, że jeśli jednostka opuszcza misję to wszystkie żetony zgromadzone na tej misji natychmiast przepadają.

mr_pepeush napisał/a:
1. Stubborn refusal - karta pozwala mi usunac z jednostki dmg, gdy np sa 2 pkty dmgu a wytrzymalosc karty to 3, czy tez moge ja rzucic na karte, ktora zostala wlasnie zniszczona, przekierowac dmg w inne miejsce, a ta karta przetrwa walke?

Ta karta pozwala przenieść obrażenia, które jednostka już posiada. Nie można więc jej zastosować na obrażenia przydzielone, ale wyłącznie za te, które zostały już zadane. Oczywiście nie można jej też zastosować na zniszczoną przed momentem jednostkę (bo taka jednostka jest już poza grą i nie ma już żadnych obrażeń na sobie).
Przeniesienie obrażeń (move) a przekierowanie obrażeń (redirect) to dwa odrębne manewry. Szczegółowe wyjaśnienie obu znajdziesz w FAQ.

mr_pepeush napisał/a:
2. Grudge thrower assault - karta mowi: Play during combat, after demage has been assigned. Action: Destroy one target attacking unit. Czy zniszczenie atakujacej jednostki ta karta cofa zadane przez nia obrazenia?

Nie. Obrażenia, które ta zniszczona jednostka dodała do puli pozostają w grze i będą zadane.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group