| 
				
					| 
							
								|  | galakta.pl Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta
 |  |  Wyjaśnianie zasad obowiązującyh w grze Inwazja - Odwiedź nawiedzone miasto - Visit the Haunted City
 
 DaRKeR - Wto 08 Mar, 2011
 Temat postu: Odwiedź nawiedzone miasto - Visit the Haunted City
 http://deckbox.org/whi/Vi...0Haunted%20City
 
 Good questions.
 
 > <llitzsinger@fantasyflightgames.com>What is happening when i move attachment (via new Imperial Quest) from unit ?
 > i must move it to other unit or it is simply discarded
 
 You must attach the attachment to a new card, if able. Your choice.
 
 
 > <llitzsinger@fantasyflightgames.com>Another Question, what is happening when a unit like Wight Lord, or support like Ancestral Tomb enters play, and is using its action.
 > via imperial quest i move this suppor/unit to other zone, what is happening with target unit (wight lord) or where goes developments (ancestral tomb) ??
 
 In the case of Ancestral Tomb, the developments will enter the zone where you move the Tomb. In the case of the Wight Lord and other abilities that are targeting a card in a corresponding zone, then moving the card will make the target an illegal target, and the ability will not have any effect.
 
 Hope that helps,
 
 
 Czyli tak
   
 Jak w odpowiedzi na akcję Grobowca Rodowego przesuniemy go dzięki temu questowi, to rozwinięcia lądują do strefy do której został przesunięty !.
 
 Jak w odpowiedzi na akcję Wight Lorda przesuniemy go, to spowoduje to nielegalny cel, bo będzie on w innej odpowiadającej strefie jak cel.
 
 Jak przesuwamy Dodatek z jednostki, to musimy go przesunąć na inną jednostkę !
 Ravandil - Wto 08 Mar, 2011
 
 Czegoś tu nie kumam za bardzo.
 Czyli akcja z misji jest aktywowana, zanim jeszcze te karty wejdą do gry, czy gdzieś pomiędzy ich wejściem do gry a odpaleniem ich akcji ?
 Przecież w misji jest napisane: "move a target unit or support card from its current zone to another zone controlled by the same player."
 Current zone, oznacza że karta już musiała być w strefie, a skoro była w strefie, to musiała do niej wejść, a więc wchodziła do strefy, a na karcie jest "when it enters" - kiedy wchodzi. Czyli w momencie wchodzenia odpala akcję, potem jest w strefie i dopiero mogłaby zadziałać akcja misji.
 Na pewno ten ktoś z FFG się nie pomylił ??
 DaRKeR - Wto 08 Mar, 2011
 
 ehh wszystkie akcje odpalasz w okienku akcji po wejściu tej karty do gry.
 
 Więc przesuwasz to w opowiedzi na tą akcję np. z grobowca i dzieje się to co napisałem wyżej.
 Czarny - Wto 08 Mar, 2011
 
 2 res. w imperium co turę na tym queście będzie się dało zrobić bez problemu...
 Zwłaszcza z tą kartką
 
 
   
 No po prostu wybornie... parę osób twierdziło, że będzie porządny boost dla Chaosu, a tu na razie wręcz przeciwnie.
 DaRKeR - Wto 08 Mar, 2011
 
 imperium nie ma miejsca na ten support, jak ktoś będzie chciał to zrobić z tym supportem to się przejedzie, zwykły rodrik/pillage/ demolka to zniszczą
 ziggy - Wto 08 Mar, 2011
 Temat postu: Re: Odwiedź nawiedzone miasto - Visit the Haunted City
 
  	  | DaRKeR napisał/a: |  	  | http://deckbox.org/whi/Visit%20the%20Haunted%20City 
 
 > <llitzsinger@fantasyflightgames.com>Another Question, what is happening when a unit like Wight Lord, or support like Ancestral Tomb enters play, and is using its action.
 > via imperial quest i move this suppor/unit to other zone, what is happening with target unit (wight lord) or where goes developments (ancestral tomb) ??
 
 In the case of Ancestral Tomb, the developments will enter the zone where you move the Tomb. In the case of the Wight Lord and other abilities that are targeting a card in a corresponding zone, then moving the card will make the target an illegal target, and the ability will not have any effect.
 
 Hope that helps,
 
 
 Czyli tak
   
 Jak w odpowiedzi na akcję Wight Lorda przesuniemy go, to spowoduje to nielegalny cel, bo będzie on w innej odpowiadającej strefie jak cel.
 
 
 | 
 
 Głupie to z tym Wight Lordem
  (analogicznie Grimgor zresztą), ale logiczne... tylko kochaniutki powiedz mi coś takiego: gdyby akcja WL była forced, to rozumiem, że unitek w corresponding bankowo wącha kwiaty od spodu? DaRKeR - Wto 08 Mar, 2011
 
 gdyby była
  bo byś na nią nie miał jak odpowiedzieć. Ale że nie jest to dupa   ziggy - Wto 08 Mar, 2011
 
 Walnę korektorem i dopisze się na tym i owym na sobotę
   Swoją drogą zaczyna mnie powoli wku!@#$% niewyważony balans sił i ciągłe dokładanie do orderowego pieca!
 Po Omens Of Ruin zaśpiewam jak Kuba Sienkiewicz z Elektrycznych Gitar: "aaaaa miało być tak pięęęknie(...)"
   DaRKeR - Wto 08 Mar, 2011
 
 ja czekam tylko na te już zapowiedziane karty Chaosu, ten gostek co bije za developki i plauge bomb co wali 3/2/1 będą miażdżyć takie jednostki na queście :]
 RasTafari - Wto 08 Mar, 2011
 
 
  	  | DaRKeR napisał/a: |  	  | gdyby była  bo byś na nią nie miał jak odpowiedzieć. Ale że nie jest to dupa   | 
 
 no to się teraz wykażę indolencją, ale to znaczy że na forced nie można odpowiadać czy jak mam rozumieć powyższą wymianę zdań?
 Mordeczka - Wto 08 Mar, 2011
 
 
  	  | ziggy napisał/a: |  	  | Swoją drogą zaczyna mnie powoli wku!@#$% niewyważony balans sił i ciągłe dokładanie do orderowego pieca! | 
 Przecież muszą z czegoś żyć. Kto kupowałby kolejne dodatki jeśli nie wnosiłyby nowych, mocniejszych kart, czy też gdyby nie "poprawiały" balansu? To będzie tak w kółko, raz order, a raz chaos będzie na topie i się kręci
   Czarny - Wto 08 Mar, 2011
 
 
  	  | DaRKeR napisał/a: |  	  | imperium nie ma miejsca na ten support, jak ktoś będzie chciał to zrobić z tym supportem to się przejedzie, zwykły rodrik/pillage/ demolka to zniszczą | 
 
 Tak samo można powiedzieć, że jest kupa kart, które niszczą unity na questach. Zobaczymy jak to wszystko będzie działać w praktyce, jak już ludzie zaczną grać tymi deckami.
 ziggy - Wto 08 Mar, 2011
 
 Plague Bomb może rzeczywiście nieco przyspieszyć tempo counterowania przez Chaos, zresztą poza Effulgent Boils będzie to drugi rozsądny disease (w dodatku spell więc i z Plague Monkiem znajdzie dla siebie robotę w discardzie)... może nawet Beast Of Rot będzie grywalny who knows.
 
 No popatrz popatrz, myślałem, że ten Sorcerer, o którym wspomniałeś ma forced (co stanowiłoby mały problem), a tu taka niespodzianka... nie ma nikogo - nie biję, ktoś się pojawia - no to w czapę
   ziggy - Wto 08 Mar, 2011
 
 
  	  | Mordeczka napisał/a: |  	  |  	  | ziggy napisał/a: |  	  | Swoją drogą zaczyna mnie powoli wku!@#$% niewyważony balans sił i ciągłe dokładanie do orderowego pieca! | 
 Przecież muszą z czegoś żyć. Kto kupowałby kolejne dodatki jeśli nie wnosiłyby nowych, mocniejszych kart, czy też gdyby nie "poprawiały" balansu? To będzie tak w kółko, raz order, a raz chaos będzie na topie i się kręci
   | 
 
 Słusznie zauważyłeś mój drogi z pominięciem faktu, że taki Enemy Cycle był istnym koktajlem sterydów dla orderu... teraz premiera Morrslieb, Omens of Ruin zakupiony, wyciągasz taką wycieczkę do nawiedzonego miasta i jeśli grasz destro, to daję piątaka jeśli nie wyskoczą Ci żyły na czole
   
 Skrótem myślowym - znowu oni?!?
 ygeth - Wto 08 Mar, 2011
 
 Nie pamiętam, żeby Chaos był kiedykolwiek na "Topie". Po każdym kolejnym dodatku oddala się od tego "Topa".
 ziggy - Wto 08 Mar, 2011
 
 
  	  | ygeth napisał/a: |  	  | Nie pamiętam, żeby Chaos był kiedykolwiek na "Topie". Po każdym kolejnym dodatku oddala się od tego "Topa". | 
 
 Mordeczka miał na myśli destruction of course...
 ygeth - Wto 08 Mar, 2011
 
 No cóż... niewiele to zmienia. Destro i tak jest w pupie.
 Ravandil - Wto 08 Mar, 2011
 
 Sorry panowie że wetnę się w dyskusję na temat marności i nędzności destro i chaosu, ale ta kwestia z Lordem Upiorów nie daje mi spać.
 
 Czy mógłby mi ktoś opisać dokładnie co się dzieje jak odpalamy akcję z tej misji?
 
 Zagrywam Lorda na Pole bitwy, Lord wchodzi -> wybieram jednostkę którą zamierzam zdjąć i co się dzieje dalej? Wiem, że akcja z misji jest zagrana w odpowiedzi i przenosi mi Lorda, czyli uważamy że Lord wszedł do gry w strefie bitwy, ale akcja się nie odpaliła bo został przeniesiony i nie ma go tam gdzie wszedł, tak jakby nie wszedł ? No bo jakby wszedł to odpaliłby swoją akcję tak czy inaczej? Pytanie jest do której strefy wszedł Lord.
 
 Dzięki z góry za odpowiedź ale zaczynam się gubić, a chciałbym to pojąć raz na zawsze
   DaRKeR - Wto 08 Mar, 2011
 
 odpowiedź stos.
 
 Lord wchodzi do pola bitwy. Po tym jak wszedł do gry, może odpalić swoją akcję i Tworzy się stos(łańcuch akcji), ja w odpowiedzi na jego akcję, zagrywam akcję z misji i go przesuwam.
 
 Rozpatrujemy stos od góry, czyli ostatnia zagrana pierwsza rozpatrywana.
 
 -> akcja przesuwam Wight Lorda
 teraz rozpatrujemy akcję Wightlorda który wskazał jednostkę w Polu Bitwy
 
 -> akcja ma nielegalny cel, ponieważ on wskazał jednostkę w korespondującej strefie (czyli polu bitwy przeciwnika) a  teraz jego korespondująca strefa to quest lub kigdom, więc akcja jest nielegalna i nie dochodzi do skutku.
 Ravandil - Wto 08 Mar, 2011
 
 Dzięki DaRKeR, chodzi mi o to czy wskazanie celu nie powinno odbyć się też później, jako całość akcji.
 czyli:
 -> akcja przesuwam Wight Lorda
 teraz rozpatrujemy akcję Wightlorda
 -> Lord wskazuje cel w odpowiadającej strefie i wykonuje swoją akcję.
 DaRKeR - Wto 08 Mar, 2011
 
 nie bo akcje sprawdzane są 2 razy
 
 raz kiedy ją zagrywasz (czy cel jest legalny)
 
 drugi raz kiedy ją rozpatrujesz (czy cel dalej jest legalny)
 Ravandil - Wto 08 Mar, 2011
 
 No przecież, dzięki DaRKeR, na poparcie Twoich słów, fragment z naszego fanowskiego FAQ-a:
   "Jeżeli efekt karty określa cel, sprawdza
 się, czy wybrany cel spełnia warunki w
 momencie zagrania karty, a następnie
 w momencie rozpatrywania jej efektów."
 
 Teraz mogę spać spokojnie
   DaRKeR - Wto 08 Mar, 2011
 
 no problem
   GambitG - Pon 04 Lip, 2011
 
 hm, może trochę głupie pytanie, ale czy kiedy na mieście przeciwnika leżą już dwa żetony zasobów to nasze called back cokolwiek pomoże w chwili gdy mamy jakiekolwiek wsparcie z młotkiem w innym miejscu niż battlefield?
 DaRKeR - Pon 04 Lip, 2011
 
 przeciwnik zawsze w odpowiedzi będzie mógł użyć miasta. Najlepszym rozwiązaniem jest rzucanie Called Backa w momencie położenia rozwinięcia, gdy przeciwnik już 1 żeton na misji ma. Wtedy traci tak jakby 2 żetony, bo wtedy nie będzie mógł użyć akcji, póki nie rozpatrzycie stosu
   GambitG - Pon 04 Lip, 2011
 
 Zagranie rozwinięcia to akcja?
 BonQ - Pon 04 Lip, 2011
 
 
  	  | GambitG napisał/a: |  	  | Zagranie rozwinięcia to akcja? | 
 
 tak
 Harpia - Sro 13 Lip, 2011
 
 to ja sie dopytam tylko... jaki tekst jest po polsku na grimgorze i na lordzie???
 Harpia - Sro 13 Lip, 2011
 
 a no i jak to sie ma do "when enter" a "after enter"... bo nie mam faq'a pod reka
   DaRKeR - Sro 13 Lip, 2011
 
 grimgor ma forced jak jednostka wejdzie do gry (when enter) to odrazu niszczymy supporty i rozwinięcie ze zdolności grimgora.
 
 After enter to praktycznie to samo, po wejściu do gry zaczyna działać zdolność lorda.
 Harpia - Sro 13 Lip, 2011
 
 dobrze widziec, bo ja mam grimgorow, z dwoma tekstami, dwoch after i jednego when
   z tym ze when enters... i tu kolejne pytanie... wynika z tego ze odpala sie pomiedzy reka a stolem, after jest bardziej klarowne... bo na nieszczesnego forced'a tez mozna zagrac in response i moze sie odpalic nie w tej strefie w ktorej by sie chcialo... chyba
   DaRKeR - Sro 13 Lip, 2011
 
 nie da się odpowiadać na FORCED.
 
 Jeśli nie jest napisane inaczej, to każda zdolność odpala się dopiero po rozpatrzeniu stosu w którym jednostka/support wchodzi do gry.
 Harpia - Sro 13 Lip, 2011
 
 no czyli sie da... skoro stos rozpatrujemy od konca... najpierw przesuniecie do innej strefy z responsa a pozniej forced grimgora i odpala sie nie tam gdzie mial to zrobic pierwotnie...
 
 i jeszcze jedno jak to sie mado tego
 
 "After card effects are triggered (Actions, Forced Effects, Constant Effects, and Keywords), they exist independently of the source. Destruction or removal of the source at that time will not affect
 the resolution on the card effect."
 
 Ja sie po prostu juz zaczynam w tym timingu gubic
   DaRKeR - Sro 13 Lip, 2011
 
 NIE MOŻNA ODPOWIADAĆ NA FORCED !!!!!!!!!!!!
 
 I NIE MOŻNA TARGETOWAĆ JEDNOSTKI NIM NIE ZOSTANIE ROZPATRZONE JEJ WEJŚCIE DO GRY !!!!!!!!
 Harpia - Sro 13 Lip, 2011
 
 a mozesz mi powiedziec gdzie tak napisali?? w faqu tego nie widze... a jak by nie bylo forced tez jest akcja, tyle ze wymuszona
 Obi - Sro 13 Lip, 2011
 
 
  	  | Harpia napisał/a: |  	  | a mozesz mi powiedziec gdzie tak napisali?? w faqu tego nie widze... a jak by nie bylo forced tez jest akcja, tyle ze wymuszona | 
 Instrukcja w dłoń i do dzieła.
 Harpia - Sro 13 Lip, 2011
 
 instrukcja juz byla... nie widze tam nic takiego
   Harpia - Sro 13 Lip, 2011
 
 ok no dobra faq nie instrukcja, moze tu popelniam blad
 DaRKeR - Sro 13 Lip, 2011
 
 sorki za capsa ;P
 
 Jednym słowem nie zrobisz z Grimgorem nic. Jedyne co na niego zadziała to asuryan cleansning i Port Eatine.
 Harpia - Sro 13 Lip, 2011
 
 dobra mam
   czlowiek zapomina o rulebooku przy tylu faqach heheh
 wlasnie wale glowa w klawiature
   
 dzieki, wielkie
   Harpia - Sro 13 Lip, 2011
 
 ale jestem zdania, ze takie rzeczy jak sa na grimgorze, zwlaszcza, ze dziala jednorazowo, mogli by dac od razu jako constant
   GambitG - Sro 13 Lip, 2011
 
 Ja się czepiam zawsze kiedy na karcie angielskiej jest after, a kiedy when, bo przy when efekt karty nie może mieć wpływu na nią samą.
 
 Nie możesz odpowiedzieć na efekt forced grimgora, za to mozesz odpowiedzieć na jego zagranie każdą akcją, czyli zaczynasz stos akcji od zagrania grimgora, a nie od jego zdolności, ale uwaga, Grimgora nie ma wtedy w grze jeszcze
   Harpia - Pią 15 Lip, 2011
 
 ja mam grimgora w obu wersjach
  i when i after   Harpia - Pią 15 Lip, 2011
 
 a mam jeszcze jedno pytanie, a propos fazy wystawiania.
 powiedzmy, ze zaczynam sie wykladac z jednostkami, klade pierwsza i jedyna na stole w tym momencie  - np. grimgora
  (zlota mam ile dusza zapragnie) i w tym momencie przeciwnik mi rzuca ofiare dla khaina (czy jakos tak)... oczywiscie nie chce go poswiecac, wiec in response wykladam druga postac, jakiegos dupka i to jego poswiecam... zaznaczam ze jest to moja faza wykladania sie. czy zagranie w ten sposob jest prawidlowe???   Anatem - Pią 15 Lip, 2011
 
 Zgodnie z FAQ kart jednostek, wsparcia, misji, a także rozwinięć nie można zagrywać w odpowiedzi na cokolwiek.
 Harpia - Pią 15 Lip, 2011
 
 OK dziekowac, wynalazlam
   po prostu widzialam takie zagrywkie pare razy i sie zastanawialam nad prawidlowoscia
   
 |  |