|
galakta.pl Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta |
 |
Gra o Tron - PBF 73 - Nabór
czarnylord23 - Czw 14 Sie, 2014 Temat postu: PBF 73 - Nabór Witam, zamierzam poprowadzić kolejną grę testową na 8 osób osadzoną w czasach Szalonego Króla Aerysa II Targaryena.
Dla niewtajemniczonych poprowadziłem już wcześniej #59 i #60. Zgodnie z proponowanymi zmianami zmieniłem trochę mapkę i karty rodów. Mam gotowe jednak 2 mapki - różniące się tylko podziałem mórz (i mostem przy Starfall), gdyż były podzielone zdania co do tego, czy w poprzednich pbf'ach podział mórz był dobry.
Minusem pierwszej mapki, jest zbytni spokój na morzu między Tyrellem a Martellem, w drugiej za to możliwe że w zbyt ciężkiej sytuacji będzie Lannister oraz kiepskie jest trochę Południowe Wąskie Morze, które nie graniczy z żadnym zamkiem. Wybór mapki należy do zgłaszających się graczy. Oczywiście jeżeli ktoś zaproponuje jeszcze jakieś zmiany (np. powrotne do pierwszych testów bo mało osób wypowiedziało się o Goldengrove czy Złotym Zębie) wezmę je pod uwagę i ewentualne głosowanie.
Przy wyborze graczy będę się kierował ilością gier (nie będę brał graczy, którzy grają w zbyt dużej ilości gier w tej chwili) oraz aktywność w komentarzach po poprzednich grach testowych.
PS Karty Rodów:
Stark
Eddard Stark [4] - [miecz][miecz] - zmiana!
Willam Dustin [3] - [miecz]
Ethan Glover [2] - Jeśli bronisz obszaru zawierającego zamek bądź twierdzę, Machiny Oblężnicze przeciwnika (w tym wspierające Machiny Oblężnicze przeciwnika) zapewniają premię +2 zamiast +4.
ser Mark Ryswell [2] - [miecz][wieża]
Martyn Cassel [1] - [wieża][wieża]
Theo Wull [1] - Jeśli twoja karta rodu "Eddard Stark" znajduje się na stosie kart odrzuconych ta karta zyskuje +1 do siły i symbol wieży.
Howland Reed [0] - Zignoruj specjalną zdolność karty rodu przeciwnika.
Tully
Hoster Tully [4] - [miecz][wieża]
ser Brynden Tully [3] - Natychmiast usuń dowolny żeton Wsparcia znajdujący się na obszarze lądowym.
Jason Mallister [2] – Jeśli obszar ogarnięty bitwą jest obszarem lądowym graniczącym z morzem lub rzeką, ta karta dostaje +1 do siły i symbol miecza.
Tytus Blackwood [2] - [wieża][wieża]
ser Desmond Grell [1] - Jeśli bronisz lub atakujesz obszar "Riverrun", ta karta otrzymuje premię +2 do siły.
Clement Piper [1] - [miecz]
Petyr Baelish [0] - Jeśli przegrasz tę bitwę, otrzymujesz 3 Żetony Władzy.
Lannister
Tywin Lannister [4] - Jeśli wygrasz tę bitwę, otrzymujesz 3 Żetony Władzy.
ser Kevan Lannister [3] - Jeśli atakujesz i wygrasz tę bitwę, możesz położyć na podbitym obszarze jeden z dostępnych rozkazów Wsparcia lub Obrony, lub przesunąć go z innego pola planszy.
ser Gregor Clegane [2] - [miecz][miecz][miecz]
ser Tygett Lannister [2] - [wieża]
ser Jaime Lannister [1] - [miecz][miecz]
Gerion Lannister [1] - Jeśli twój przeciwnik zajmuje wyższą pozycję na torze Lenników od ciebie, na czas tej bitwy zamień miejscami swój żeton z żetonem przeciwnika na tym torze. Jeśli w ten sposób twój żeton znalazł się na na pierwszym miejscu na torze Lenników dostajesz na czas tej bitwy również żeton Ostrza z Valyriańskiej Stali.
Genna Lannister [0] - Jeśli wygrasz tę bitwę, będziesz mógł usunąć z planszy jeden dowolny Rozkaz należący do pokonanego przeciwnika lub gracza, który wspierał go w tej bitwie.
Tyrell
Randyl Tarly [4] - [miecz][miecz]
Mathis Rowan [3] - Jeśli wygrasz tę bitwę, możesz przesunąć swoje jednostki z obszaru ogarniętego bitwą na wybrane sąsiadujące obszary lądowe, które kontrolujesz. Jeśli obszar opuszczą wszystkie jednostki, gracz może zostawić na tym obszarze żeton władzy, aby ustanowić nad nim kontrolę. - zmiana!
Mace Tyrell [2] - Jeśli atakujesz przeciwnik natychmiast spada o 1 pozycje na torze zaopatrzenia (min. na 0). - zmiana!
Garth Tyrell [2] - [miecz][wieża]
Paxter Redwyne [1] - Jeśli atakujesz, wszystkie twoje Statki biorące udział w bitwie (w tym statki wspierające Tyrellów) posiadają bazową siłę równą 2, zamiast 1. - zmiana!
ser Quentin Tyrell [1] - [miecz]
Olenna Redwyne [0] - Natychmiast usuń jeden żeton Rozkazu przeciwnika z obszaru sąsiadującego z obszarem ogarniętym bitwą. Nie możesz usunąć żetonu Marszu, który zapoczątkował bitwę.
Arryn
Jon Arryn [4] - Jeśli wygrasz tę bitwę, zamień jedną z jednostek pokonanego przeciwnika na własną (zanim przeprowadzi on odwrót). Nie możesz tego zrobić, jeśli zostałby przekroczony limit Zaopatrzenia.
ser Lyn Corbay [3] - [miecz][miecz]
Yohn Royce [2] - [miecz]
ser Lyonel Corbay [2] - [wieża]
ser Denys Arryn [1] - Jeśli atakujesz, wszyscy twoi Rycerze biorący udział w bitwie (w tym wspierający Rycerze Arrynów) zapewniają premię +3, a zamiast +2.
Nestor Royce [1] - [miecz][wieża]
Eon Hunter [0] - Jeśli przegrasz tę bitwę twoje jednostki nie są rozbite. Możesz wycofać się na dowolne pole, włącznie z tym zawierającym Żeton Władzy należący do innego gracza.
Targaryen
Rheagar Targaryen [4] – Jeśli wygrasz tę bitwę, możesz przesunąć się o jedną pozycję wyżej na wybranym przez siebie torze Wpływów.
Jon Connington [3] - Jeśli wygrasz tę bitwę, możesz ulepszyć jednego z biorących w niej udział Piechurów (lub jednego ze wspierających Piechurów) do jednostki Rycerzy. Piechur może należeć do ciebie lub wspierającego cię gracza.
ser Barristan Selmy [2] - [wieża][wieża]
sser Jonothor Darry [2] - [miecz][miecz]
Owen Merryweather [1] - Za każdą gwiazdkę obok twojej pozycji na torze Królewskiego Dworu, ta karta otrzymuje +1 siły.
ser Willem Darry [1] - [miecz][wieża]
Aerys II Targaryen [0]- Jeśli bronisz obszaru zawierającego zamek lub twierdzę możesz natychmiast odrzucić 2 Żetony Władzy, aby zniszczyć wszystkie jednostki biorące udział w bitwie. Jeśli na tym obszarze znajdował się twój Żeton Władzy, natychmiast go zdejmij.
Baratheon
Robert Baratheon [4] - [miecz][miecz][miecz]
Stannis Baratheon [3] - Jeśli twoja karta rodu "Robert Baratheon" znajduje się na ręce ta karta dostaje +1 do siły i symbol wieży.
ser Cortnay Penrose [2] - Za każdą kartę rodu należącą do rodu Baratheon znajdującą się na stosie kart odrzuconych ta karta dostaje 1 symbol wieży.
Eldon Estermont [2] - [miecz]
ser Gawen Wylde [1] - [wieża]
Davos Seaworth [1] - Jeśli obszar ogarnięty bitwą to obszar morski bądź obszar lądowy graniczący z obszarem morskim natychmiast wejdź o 1 pozycję wyżej na torze zaopatrzenia.
Renly Baratheon [0] - Na czas bitwy możesz użyć jeden z rozkazów wsparcia sąsiadujący z obszarem ogarniętym walką jako własny (także przeciwnika z którym obecnie walczysz) - zmiana!
Martell
Lewyn Martell [4] - [miecz][miecz][wieża]
Areo Hotah [3] - [wieża][wieża]
Anders Yronwood [2] - Jeśli atakujesz wszyscy twoi Piechurzy biorący udział w bitwie (w tym wspierający Piechurzy Martellów) zapewniają premię +2, a zamiast +1. - zmiana!
ser Manfrey Martell [2] - [miecz][wieża]
Oberyn Martell [1] - Jeżeli twoja karta rodu "Elia Martell"; znajduje się na stosie kart odrzuconych ta karta otrzymuje +1 do siły i symbol miecza.
Elia Martell [1] - Jeśli się bronisz i przegrasz bitwę, twój przeciwnik nie może przesunąć swoich jednostek na obszar ogarnięty bitwą. Zamiast tego wracają one na obszar, z którego przybyły. Twoje własne jednostki nadal muszą przeprowadzić odwrót.
Doran Martell [0] - Natychmiast przesuń jeden z żetonów swojego przeciwnika lub gracza, który wspiera go w tej bitwie, na najniższą pozycję wybranego przez ciebie toru Wpływów.
Shutt - Czw 14 Sie, 2014
Jako poprzedni Pan i Władca 7-miu Królestw, Pogromca Starka i Zdobywca Pyke zgłaszam się
Czarny Jaszczur - Czw 14 Sie, 2014
Jeśli potrzebujesz świeżej krwi do testów to bardzo chętnie zagram. Aktualnie gram w jednej grze, podsumuje moją Ucztę i wezmę się za prowadzenie nowej tak więc z aktywnością problemów nie będzie [cierpię na syndrom uzależnienia od GoTa]
Odnośnie map to ta druga wydaje mi się bardziej brutalna i zmuszająca do interakcji wiec gdybym miał wybierać to na nią padłby mój głos - z zastrzeżeniem że osoby które grały we wcześniejszą wersję powinny mieć decydujący głos w sprawie map, są bardziej zorientowane w rozgrywce za czasów Aerysa II
Beez - Czw 14 Sie, 2014
zgłoszę się bo ostatnio omijalemm wszystkie nabory i gry mi się pokończyły
2 mapa dużo bardziej mi się podoba. Mimo iż nie potrafie tego wyargumentować.
Przepraszam za brak komentarza pod ostatnią ale gra skończyła się w dość ciężkim dla mnie okresie (pod względem wolnego czasu)
Germanus - Czw 14 Sie, 2014
zgłaszam się. Najlepiej Baratheonem
Germanus - Czw 14 Sie, 2014
"Anders Yronwood [2] - Jeśli atakujesz się wszyscy twoi Piechurzy biorący udział w bitwie..."
Jakaś zmiana w zasadach? Można atakować siebie?
Mieciu - Czw 14 Sie, 2014
Zgłaszam się, 2 mapka.
czarnylord23 - Czw 14 Sie, 2014
Germanus napisał/a: | "Anders Yronwood [2] - Jeśli atakujesz się wszyscy twoi Piechurzy biorący udział w bitwie..."
Jakaś zmiana w zasadach? Można atakować siebie? |
Już poprawiłem.
Na razie mam:
Shutt - 2 gry (55, 65) - ?
Czarny Jaszczur - 1 gra (71), 2. mapka
Beez - 4 gry (55, 58, 63, 68) - ?, 2. mapka
Germanus - 3 gry (55, 58, 66) - ?
Mieciu - 4 gry (66, 67, 69, 71), 2. mapka
Proszę o potwierdzenie ilości gier i napisanie przez Shutta i Germanusa którą mapkę preferują.
figol - Czw 14 Sie, 2014
Zgłaszam się, 2 mapa oczywiście
Zmiana na twiedzę w gorzkim moście ok
Czarny Jaszczur - Czw 14 Sie, 2014
Potwierdzam jedną grę i przy okazji mam pytanie czy rody będę losowane czy możemy wskazać swoje 'ulubione'
Dodatkowo:
Cytat: | Mace Tyrell [2] - Jeśli atakujesz przeciwnik natychmiast spada o 1 pozycje na torze zaopatrzenia (min. na 0). - zmiana! |
Po redukcji zaopatrzenia następuje też przymusowa redukcja armii? W którym momencie jeśli to broniąca armia przeciwnika będzie musiała ulec zmniejszeniu? [np z 4 jednostek w armii na max 3]
Beez - Czw 14 Sie, 2014
potwierdzam ilość gier, ale 65 kończy się za 2 moje ruchy... Więc zanim ta gra wystartuje będą 3.
guzu - Czw 14 Sie, 2014
zgłaszam się
2 mapka
3 gry z czego w jednej nic się nie dzieje..
czarnylord23 - Czw 14 Sie, 2014
Czarny Jaszczur napisał/a: | Potwierdzam jedną grę i przy okazji mam pytanie czy rody będę losowane czy możemy wskazać swoje 'ulubione'
Dodatkowo:
Cytat: | Mace Tyrell [2] - Jeśli atakujesz przeciwnik natychmiast spada o 1 pozycje na torze zaopatrzenia (min. na 0). - zmiana! |
Po redukcji zaopatrzenia następuje też przymusowa redukcja armii? W którym momencie jeśli to broniąca armia przeciwnika będzie musiała ulec zmniejszeniu? [np z 4 jednostek w armii na max 3] |
Broniąca armia przeciwnika musi ulec zmniejszeniu przed rozpatrzeniem wyniku bitwy, czyli można dzięki tej zdolności wygrać.
Rody wolę losować, ale jeżeli wszyscy chcecie (Germanus chce z tego co wiem ), to możecie napisać ulubione.
Do tego ogłaszam, że Czarny Jaszczur zaoferował się również z poprowadzeniem Rebelii, więc wszyscy chętni się załapią, ja oczywiście zagram u Jaszczura, a on u mnie. Możliwe, że zagramy na dwóch różnych mapach jeżeli część będzie chciała grać na pierwszej (na razie chyba wszyscy deklarują się za drugą)
Germanus - Czw 14 Sie, 2014
może być 2 mapka
Gog - Pią 15 Sie, 2014
ja CHCE:d
czarnylord23 - Pią 15 Sie, 2014
No to mam 8 graczy:
1. Shutt
2. Czarny Jaszczur
3. Beez
4. Germanus
5. Mieciu
6. Figol
7. Guzu
8. Gog
+Ja, ale sam sobie nie poprowadzę.
W sumie mógłbym już zacząć grę, ale Shutt i Gog nie zadeklarowali jeszcze czy chcą grać na mapie nr. 1 czy mapie nr. 2, a jeżeli wybraliby mapę nr 1 to może zagraliby razem ze mną w grze Czarnego Jaszczura, a w mojej graliby Ci co chcieliby tą drugą mapkę.
Oczywiście możliwe że obie gry będą na drugiej mapie, a także że nie zbierze się 16 osób i może niektórzy (chętni oczywiście) zagraliby w dwóch grach jednocześnie. Nie wiem do kiedy dać deadline, ale do 17 na pewno jeszcze zaczekam.
Vickon - Pią 15 Sie, 2014
To i ja się zgłoszę. Mapa 1 Ród losowy.
Germanus - Pią 15 Sie, 2014
powrót z przeszłości?:)
Rewolta - Pią 15 Sie, 2014
Shutt napisał/a: | Jako poprzedni Pan i Władca 7-miu Królestw, Pogromca Starka i Zdobywca Pyke zgłaszam się |
Tak to jest jak się Tyrella martell nie tknie
Właściwie to jaki tam pogromca Starka
Shutt - Pią 15 Sie, 2014
2 mapka, niech bedzie ciekawiej
Gog - Pią 15 Sie, 2014
mapa nr 2
czarnylord23 - Pią 15 Sie, 2014
Rewolta zgłaszasz się? Jeżeli tak to jest nas z Vickonem 3 do gry w Rebelie u Czarnego Jaszczura.
Ja w tej sytuacji wezmę już pierwszą grupę na mapkę nr 2.
http://i.imgur.com/6O4Wgup.jpg
1. Shutt
2. Czarny Jaszczur
3. Beez
4. Germanus
5. Mieciu
6. Figol
7. Guzu
8. Gog
I zaraz rozlosuję rody.
PS Coś czuję, że mogą być problemy z drugą ósemką więc jeżeli ktoś chce to pewnie może zagrać w dwóch grach.
czarnylord23 - Pią 15 Sie, 2014
Gracze:
Stark - Mieciu
Tully - Figol
Lannister - Guzu
Tyrell - Czarny Jaszczur
Arryn - Gog
Targaryen - Beez
Baratheon - Shutt
Martell - Germanus
Nie spieszy nam się (a przynajmniej mi), więc zezwalam na zmiany. Macie 24 godziny.
PS Przypominam mapę:
http://i.imgur.com/6O4Wgup.jpg
Germanus - Pią 15 Sie, 2014
wolałbym Baratheona, ale nich będzie Marti
Richtus - Pią 15 Sie, 2014
Zbieracie drugą ósemkę? Mogę zaklepać miejsce? Obecnie jedna gra.
czarnylord23 - Sob 16 Sie, 2014
Wychodzi na to, że zbieramy.
Torn - Sob 16 Sie, 2014
Tez chętny na druga grupe
Shutt - Sob 16 Sie, 2014
Beez, nie Ty grałeś już Targiem w podobnej wersji?
Beez - Sob 16 Sie, 2014
Arrynem i trafiłem akurat na ród który chciałem więc go potwierdzam
+z chęcią zagram w dwóch grach bo obok mapy Sarda (6-os na cele) ta jest moją ulubioną.
guzu - Sob 16 Sie, 2014
na drua 8 tez sie piszę
czarnylord23 - Sob 16 Sie, 2014
Czyli druga ósemka:
1)Ja
2)Vickon
3)Richtus
4)Torn
5)Beez++
6)Guzu++
7)
W sumie poprosiłbym Czarnego Jaszczura o potwierdzenie chęci prowadzenia, bo na razie tylko na PW mi o tym napisał a tutaj jest cicho jak makiem zasiał.
Sardo - Sob 16 Sie, 2014
to i mnie dopisz
Rewolta - Sob 16 Sie, 2014
też się łapę ?
Czarny Jaszczur - Sob 16 Sie, 2014
Oho, tutaj też Tyrell? No niech już będzie
Tak, potwierdzam chęć prowadzenia, będzie zabawnie
czarnylord23 - Sob 16 Sie, 2014
Czyli druga ósemka:
1. Ja
2. Vickon
3. Richtus
4. Torn
5. Beez++
6. Guzu++
7. Sardo
8. Rewolta
Edit: Czyli zgadzasz się na tą ósemkę?
Czarny Jaszczur - Sob 16 Sie, 2014
Chodźcie do mnie maluchy, mam w piwnicy małe pieski i słodycze, zabawimy się
Potwierdzam przyjęcie załogi.
Czarny Jaszczur - Sob 16 Sie, 2014
@ Każdy piesek miał wytatuowany herb jednego z rodów, na podstawie tego który przybiegł do kogo wynika co następuje:
1. Czarnylord -> Baratheon
2. Vickon -> Martell
3. Richtus -> Targaryen
4. Torn -> Lannister
5. Beez++ -> Tyrell
6. Guzu++ -> Stark
7. Sardo -> Tully
8. Rewolta -> Arryn
Wasza mapa: http://i.imgur.com/jsoXr2E.jpg
Po zastanowieniu grę rozpocznę jutro popołudniu/wieczorem. Do tego czasu możecie się zamieniać rodami jeśli ktoś ma taką wolę
Sardo - Nie 17 Sie, 2014
a liczyłem na poprawioną mapę (zwłaszcza jeśli chodzi o morza wschodnie), ale mnie to praktycznie nie dotyczy, twórca będzie się z tym męczył
czarnylord23 - Nie 17 Sie, 2014
Vickon chciał 1), poza tym nikt z tych co mieli jedną grę się nie odezwał, a mi to pasowało, bo będę miał punkt zaczepienia żeby nie pomylić się którą grę prowadzę, a w której gram.
Czarny Jaszczur - Nie 17 Sie, 2014
Twórca Rebelii Roberta dostaje do prowadzenia ród z Krainy Burz
U mnie zostaje jeszcze Sardo z rozkazami i ruszamy z I turą
czarnylord23 - Nie 07 Wrz, 2014
Szukam zastępstwa za Baratheona w #73!
Sebiszcze - Nie 07 Wrz, 2014
czarnylord23 napisał/a: | Szukam zastępstwa za Baratheona w #73! |
Chętnie się zgłoszę. Nie mam żadnej innej rozgrywki na głowie. Przy czym zaznaczam, że nie mam doświadczenia w grze poprzez forum (właśnie czytam Vademecum pisząc posta ), ale w realu pykałem w GoT-a dużo i namiętnie
czarnylord23 - Pon 08 Wrz, 2014
Przyjmujr zgloszenie. Zacznij od dowodcy w bitwie z Targiem.
|
|