|
galakta.pl Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta |
 |
Posiadłość Szaleństwa - Zapowiedź - Call of the Wild
pleechu - Pią 17 Sie, 2012 Temat postu: Zapowiedź - Call of the Wild FFG na GenConie zapowiada zimowe rarytasy, min drugie po Zakazanej Alchemii rozszerzenie do Posiadłości, tym razem wybieramy sie do Dunwich:
CALL OF THE WILD
alex_anderson - Pią 17 Sie, 2012
WEEEEEEE!!! WEEEEEEE!!! Marzy mi się aby do Posiadłości wprowadzili kampanię na miarę tej z Descenta 2.
Arbaal - Pią 17 Sie, 2012
TAAAKKK "fap fap fap". Galakta nas nie zawodzi ostatnio z dodatkami przynajmniej tymi do Posiadłości i mam nadzieję, że ten pułap się utrzyma
Co ja tu widzę, trzy figurki badaczya w nich moja ulubiona Mandy Thompson i dużo rożnych potworów
Jakaś kampania, w stylu gruba historia która wskazywała by do przejścia do konkretnego miejsca była by spoko
pleechu - Pią 17 Sie, 2012
Są 4 tylko, czwartej wystaje fragment podstawki w dolnej czesci lewej strony zdjecia:]
alex_anderson - Wto 18 Wrz, 2012
Od Gen Conu minął ponad miesiąc, a dalej zero konkretnych informacji o Call of The Wild. Szkoda
Drow - Wto 18 Wrz, 2012
alex_anderson napisał/a: | Od Gen Conu minął ponad miesiąc, a dalej zero konkretnych informacji o Call of The Wild. Szkoda |
Przeciez w nastepnym miesiacu beda Arkham Nights..
Tam zapewne bedzie cos wiecej, bo to stricte Cthulhu'owa impreza.
alex_anderson - Wto 18 Wrz, 2012
Być może! Nie orientuję się w imprezach poświęconych uniwersum Cthulu, ale faktycznie to dobry moment na ogłoszenie tego dodatku
Drow - Sro 19 Wrz, 2012
Tu masz info:
http://fantasyflightgames...s.asp?eidn=3568
October 12-14, wiec juz za niecaly miesiac.
alex_anderson - Pon 01 Paź, 2012
Jak tak patrzę na zawartość pudełka, tj. te "Bossowate" potwory, to mam wrażenie, że FFG wprowadzi do tego dodatku coś jak uosobienie Strażnika Tajemnić. W przygodach będzie cielesny Strażnik, który będzie mógł zostać pewnie ubity i bardziej bezpośrednio wpływać na rozgrywkę. Taka myśl mnie mocno naszła. Co o tym myślicie?
rzabcio - Sro 03 Paź, 2012
Niespecjalnie. Zło nie ma zcentralizowanego ośrodka kierowania. Coś jak hydra - miejsce jednej odciętej głowy zajmuje kolejna.
Arbaal - Sro 03 Paź, 2012
Tak naprawdę to nigdy nie wiadomo co wcisną w dodatek
Jednak uosobienie strażnika tajemnic wydaje mi się mocno naciągane.
Nie wiadomo czy na zdjęciu widać wszystkie figurki czy będą np razy dwa każda. Najprawdopodobniej będzie tak, że fabularnie trzeba będzie ubić takiego potwora Ja osobiście chciałbym kiedyś dodatek w stylu The Road to Legend i kampanię, przechodzenie z jednej historii do kolejnej
alex_anderson - Sro 03 Paź, 2012
Ja też bym chciał kampanię, aczkolwiek nie sądzę aby wprowadzili choć prosty system levelowania postaci tak jak np. w Descencie.
Co do Avatara Strażnika Tajemnic, to w Descencie zastosowano taki patent wraz z dodatkiem Sea of Blood, więc kto wie
rzabcio - Czw 04 Paź, 2012
Kampania i levelowanie w Posiadłości Szaleństwa? Przecież Badacze po przygodzie nadają się jedynie na pacjentów Arkham Asylum. Jakoś nie widzę kontynuowania przygód postacią, która boi się własnego cienia.
alex_anderson - Pią 05 Paź, 2012
I oto jest, oficjalna zapowiedź:
http://www.fantasyflightg...s.asp?eidn=3617
Trochę się pozmieniało..., ale bez większych innowacji.
Drow - Sob 06 Paź, 2012
Zartujesz, prawda?
Nowe podejscie do kwestii Straznika i jego stylu gry, scenariusze wymagajace rozmowy ze Sprzymierzencami i zdobywanie wskazowek bezposrednio od nich, Sprzymierzency mogacy brac udzial w walce, mozliwosc ukrycia przemdiotow przed Straznikiem, co jest praktycznie wciagnieciem go do gry jako gracza oraz przede wszystkim NIELINIOWOSC scenariuszy.. To praktycznie zmiana filozofii gry w MoM,a ty mowisz de facto, ze to wiecej tego samego?
lol.
Arbaal - Sob 06 Paź, 2012
Jeśli im to wszystko ładnie mechanicznie się uda o czym piszą to dodatek będzie gruby
Przypomniał mi się Descent 1ed, każdy dodatek zaskakiwał nową mechaniką i nowymi możliwościami dla obu stron. Ten dodatek może być dużo lepszy niż MoM:FA jeśli nie zepsują czegoś
Drow - Sob 06 Paź, 2012
Arbaal napisał/a: | Jeśli im to wszystko ładnie mechanicznie się uda o czym piszą to dodatek będzie gruby
Przypomniał mi się Descent 1ed, każdy dodatek zaskakiwał nową mechaniką i nowymi możliwościami dla obu stron. Ten dodatek może być dużo lepszy niż MoM:FA jeśli nie zepsują czegoś |
Na pewno bedzie duzo drozszy.. $59.99.
Ale jestem optymistycznie nastawiony, wieje swiezoscia.
alex_anderson - Sob 06 Paź, 2012
Drow napisał/a: |
Zartujesz, prawda?
Nowe podejscie do kwestii Straznika i jego stylu gry, scenariusze wymagajace rozmowy ze Sprzymierzencami i zdobywanie wskazowek bezposrednio od nich, Sprzymierzency mogacy brac udzial w walce, mozliwosc ukrycia przemdiotow przed Straznikiem, co jest praktycznie wciagnieciem go do gry jako gracza oraz przede wszystkim NIELINIOWOSC scenariuszy.. To praktycznie zmiana filozofii gry w MoM,a ty mowisz de facto, ze to wiecej tego samego?
lol. |
O_O stary życie nie kończy się na MoM, nie bulwersuj się tak . Wyraźnie napisałem, że jest parę zmian i o wszystkich wyżej wspominałeś . Generalnie zastanawiam się czy kwestia sojusznikow nie będzie sprowadzała się do zbierania żetonów, w związku z tym będziemy mieli bonusy kontekstowe. ich użycie może sprowadzać się do 1 scenariusza coś jak łapki w zakazanej alchemii. Coz chciałbym poczytać więcej o zmianie charakteru gry strażnikiem, aby móc powiedzieć czy to aż tak wielka rewolucja. Dodatek mnie bardzo cieszy jak wszystko co związane z MoM
Arbaal - Czw 20 Gru, 2012
Jest kolejny nius
http://www.fantasyflightg...s.asp?eidn=3823
piwoslaw - Czw 20 Gru, 2012
Abraal co ty spać nie mozęsz heheh . No coraz ciekawiej się zapowiada ten dodatek aaaaa GALAKTO CHCĘ GO W POLSKIEJ WERSJI
Luqash - Czw 20 Gru, 2012
arbaal -> Dobrze wiedzieć, że nie tylko ja jestem jużna tym stopniu, że prawie codziennie sprawdzam stronę FFS i BGG w poszukiwaniu nowości o MOM
Mi się podobają duże dodatki bo jest więcej postaci (w podstawce ciągle te same się przewijały a zarówno jak jak i moi znajomi, nie lubią grać babkami jeżeli są facetami) no i oczywiście figureczek Zróżnicowanie i nowe opcje są spoko, dzięki temu w jednej grze można grać w zróżnicowe scenariusze z różnymi zasadami , sceneriami itd, co w sumie dodaje grze kolorytu.
Ja ten, oraz każdy inny duży dodatek, kupię na 100%. Mam tylko nadzieję, że tłumacz zada sobie nieco więcej trudu niż z domem strachów i uniknie kilku rażących Michałów. co jak co, ale po takich markach jak FFG oraz galakta oczekuję tylko najwyższej jakości a nie konieczności szukania w necie kruczków aby całość "działała" (bo nie mówimy tutaj nawet o niuansach ale o dosyć fundamentalnych zasadach rozgrywki).
Arbaal - Czw 27 Gru, 2012
Kolejny nius wspaniałego dodatku
http://www.fantasyflightg...s.asp?eidn=3834
zvish - Czw 27 Gru, 2012
Widzę że twórcy w alchemi tylko dali takie demo "bardziej skomplikowanych" opcji związanych z puzzlami. Tutaj szykuje sie jeszcze więcej dodatkowej zabawy wokół tematu puzzli. Jeżeli dobrze zrozumiałem bom z angielskiego cienias.
Arbaal - Sro 09 Sty, 2013
http://www.fantasyflightg...s.asp?eidn=3859
zvish - Pią 11 Sty, 2013
Lubię to
Czekam <tuptup>
Arbaal - Wto 15 Sty, 2013
Instrukcja dostępna w tym niusie
http://www.fantasyflightg...s.asp?eidn=3876
zvish - Sro 16 Sty, 2013
No to się elegancko zapowiada
Kurde żeby Galakta to przetłumaczyła.
piwoslaw - Sro 16 Sty, 2013
heh informacji z ffg mnóstwo a tu z galakty tej najważniejszej że wydadzą wciąż brak (
zvish - Sro 16 Sty, 2013
Ano pytań o ten dodatek było juz pełno. Zwłaszcza Arbaal solidnie naciska temat. A chyba najmniejszej odpowiedzi się nie doczekaliśmy.
piwoslaw - Pią 18 Sty, 2013
Ano Abraal działa solidnie , może w końcu się doczekamy pozytywnej decyzji , bo dodatek super , najwyżej zostanie nam zakup anglojęzycznej wersji. Mam jednak nadzieję że Galakta jednak zdecyduje sie na wydanie , w koncu trochę ludzi jest zainteresowanych , a z tego co słyszałem od znajomych z sklepu z grami to coraz więcej ludzi sięga po Posiadłość
zvish - Pią 18 Sty, 2013
Jednak myślę że nie prędno się doczekamy jeżeli wydadzą. Bo dopiero co wydali dużą Alchemie, kolejny druk na życzenie (Dom Strachów) i myślę że się muszą tereaz w tej materii zloadować
piwoslaw - Pon 21 Sty, 2013
zvish napisał/a: | Jednak myślę że nie prędno się doczekamy jeżeli wydadzą. Bo dopiero co wydali dużą Alchemie, kolejny druk na życzenie (Dom Strachów) i myślę że się muszą tereaz w tej materii zloadować |
heh może i tak być obyś się jednak mylił .
piwoslaw - Sro 20 Lut, 2013
heh i tak lipa chyba z tym dodatkiem wg nowej polityki Galakty to się nie dowiemy czy jest w ogóle w planach
zvish - Sro 20 Lut, 2013
No, albo nam zrobią niespodziewajkę w pewnym momencie, albo nie ;/
Elmek - Wto 26 Lut, 2013
IMHO byłoby to irracjonalnym posunięciem, gdyby nie wydali dużego dodatku skoro wydają bzdety typu POD. Może czekają co będzie tak jak czekali z Alchemią i w sumie wyszło to nam na dobre, bo dostaliśmy od razu poprawioną wersję.
piwoslaw - Sro 27 Lut, 2013
Elmek napisał/a: | IMHO byłoby to irracjonalnym posunięciem, gdyby nie wydali dużego dodatku skoro wydają bzdety typu POD. Może czekają co będzie tak jak czekali z Alchemią i w sumie wyszło to nam na dobre, bo dostaliśmy od razu poprawioną wersję. |
Oby tak właśnie było
zvish - Czw 28 Lut, 2013
No podobno w najbliższym czasie ma sie okazać co będzie z CotW.
Co do różnicy między DNŻ a duzym dodatkiem to niewiem, ale wydaje mi się że DNŻ idą chyba w mniejszych nakladach więc wydawca mniej ryzykuje wydając je. A kto wie może taki duzy dodatek to musi być w dużym nakładzie, dlatego sie tak zbierają.
No zobaczymy co to będzie.
Elmek - Czw 21 Mar, 2013
Ileż oni się jeszcze będą wozić z tą informacją? Widzę, że niby do końca tego tygodnia ma się wyjaśnić, ale jakoś w to nie wierzę...
Drow - Czw 21 Mar, 2013
A widzieliscie cene dodatku? Wersja angielska jest w sklepie dostepna, kosztuje blisko 200 zl, co jest raczej sporo wieksza cena, niz cena Alchemii (oczywiscie proporcjonalnie do tresci). Nie dziwi mnie, ze sie zastanawiaja, bo nie kazdego stac na dodatek w cenie podstawki ( w moim przypadku to nawet drozej, ja kupilem MoM za ~180zl).
A co do DnZ, to jest oczywiste, ze mniej ryzykuja - a nawet, ze nie ryzykuja nic, bo zamawiaja dokaldnie taki naklad, jaka jest ilosc zamowien. Nazwa Druk na Zadanie przeciez na to wskazuje.
Elmek - Czw 21 Mar, 2013
Druk na żądanie też musieli zamówić w większej ilości i to zapewne przed zebraniem zamówień. Chyba nie sądzisz, że zlecają po parę sztuk? Po prostu kwestia dodruku jest prostsza niż klasyczne wznawianie.
Kupiłeś podstawkę za 180zł to musiała być to niezła okazja. Realnie na Allegro można było nówkę kupić o ok. 30zł taniej niż w cenniku Galakty (teraz nawet nie ma jej ani tu, ani tu więc może nakład się wyczerpał, a to by świadczyło o popularności tej gry - kolejny głos za wydaniem CotW). Alchemię idzie dostać o 15-20zł taniej. Podejrzewam, że na nowy dodatek będzie "rabat" jakoś pomiędzy, więc za ok. 170zł będzie go można wyszarpać. Pod warunkiem, że polska wersja będzie w cenie angielskiej, no i że w ogóle ją wydadzą
PS.
Tak teraz patrzę, że podstawki to już chyba nie sposób kupić. Na Rebelu, czy Bardzie też niedostępna, więc coś chyba jest na rzeczy z tym nakładem. Może załatwią nam CotW przy okazji wznowienia?
Arbaal - Czw 21 Mar, 2013
Jeśli będzie dodruk podstawki to raczej razem z nowym dodatkiem.
Jak się zdecydują na dodatek to samego nie wydadzą tylko muszą również podstawkę dla lepszej sprzedaży.
Jak do piątku nie dadzą info to trzeba będzie znowu szturmować temat planów wydawniczych.
Oddajmy cześć Cthulhu aby dodatek pojawił się w polskiej wersji językowej
piwoslaw - Pią 22 Mar, 2013
Arbaal napisał/a: |
Jak do piątku nie dadzą info to trzeba będzie znowu szturmować temat planów wydawniczych.
Oddajmy cześć Cthulhu aby dodatek pojawił się w polskiej wersji językowej |
I za to Abraal masz u mnie dużego plusa , dodatek może i drogi ale zawartość spora i w ogóle rewelacyjnie się prezentuję , ja już odkladam kase i mam nadzieję że się pojawi
sirafin - Pią 22 Mar, 2013
Trzeba przyznać, że przy tym rozszerzeniu zaszaleli. O ile Zakazana Alchemia to przede wszystkim potężne doładowanie do "budulca", którego nigdy za wiele (nowe kafle, bohaterowie, potwory, karty Walki), to w CotW nie dość, że jest kolejny zastrzyk w postaci tych budulcowych elementów, to jeszcze są zupełnie nowe pomysły na sposób prowadzenia rozgrywki, które sporo zmieniają. Moja ekipa Posiadłościowa już się ślini na samą myśl, że mogliby dyktować warunki Strażnikowi Tajemnic
Elmek - Sro 03 Kwi, 2013
PANIE I PANOWIE!!! DOCZEKALIŚMY SIĘ!!!
http://galakta.pl/wsluchaj-sie-w-zew-dziczy/
Se se se se se se se
piwoslaw - Sro 03 Kwi, 2013
Męczylim męczylim i wymęczylim
Elmek - Sro 03 Kwi, 2013
Potwory wyglądają kozacko, zwłaszcza Mroczne Młode i Koszmar z Dunwich.
http://www.fantasyflightg...ld/monsters.png
Lomir - Sob 06 Kwi, 2013
Czy ktoś wie jakiej wielkości jest pudło do Zewu Dziczy? Coś jak w podstawce czy coś pomiędzy Zakazaną Alchemią a podstawką?
Drow - Sob 06 Kwi, 2013
Lomir napisał/a: | Czy ktoś wie jakiej wielkości jest pudło do Zewu Dziczy? Coś jak w podstawce czy coś pomiędzy Zakazaną Alchemią a podstawką? |
Raczej wlasnie jak podstawka, tak samo duze.
Mozna to sprawdzic na boardgamegeek.com zreszta
michalm - Nie 07 Kwi, 2013
Pudełko jest trochę niższe niż to od podstawki - coś jak od Horroru w Arkham.
piwoslaw - Czw 25 Lip, 2013
czy znany jest już jakiś dokładniejszy termin wydania ??
kermit - Czw 08 Sie, 2013
Też uważam, że zmiany będą bardzo duże. Już nie mogę się doczekać, szczególnie jak będzie wyglądała rozgrywka dla jednego gracza.
kermit - Wto 08 Paź, 2013
Czy ktoś wie, kiedy jest dokładna data premiery i gdzie najlepiej zamówić ten dodatek.
piwoslaw - Wto 08 Paź, 2013
od 14 października rozpoczyna się wysyłka
zvish - Pią 18 Paź, 2013
Zew Dziczy już u mnie, w ten weekend rozegramy pierwszą przygodę. Zapowiada sie wielce ciekawie. Instrukcja obiecuje oderwanie od stereotypów i przywyczajeń z poprzednich gier. No ciekawe, przeglądając elemnty i czytając se wszystko dochodze do wniosku że się na to zapowiada. Ale dopiero rozgrywki pokaża.
Bardzo podoba mi się wyjasnienie kilku spornych kwestii, takich jak przykładowo zdefiniowanie kiedy mam tak naprawdę do czynienia z Atakiem a kiedy nie. Na tym forum była kiedyś była dyskucja na temat tego czy niektóre efekty zadające obrażenia są Atakiem czy nie tez (wiadomo, na potrzebę konieczności unikania), teraz pojawiło się oficjalne stanowsiko i drżyjcie badacze buahahaha:D.
Również zasada dotyczące efektów powodującyh natychmiastową śmierć u nazwanych potworów jest świetna. Nie ma nic bardziej irytyjącego jak boss padający po pojedyńczym uzyciu Uśmiercenia, ale po niektórych efektach kart walki pochodzących z Zakazanej Alchemii.
Jednak mimo tych zmian scenariusze z Zewu wydają się wprowadzać do gry wiekszy balans na torze Straznik <---> Badacze. No ae to się okaże po rozegraniu kilku/kilkunastu rozgrywek
kermit - Wto 22 Paź, 2013
U mnie też już jest, zasady już przetrawiłem i w tym tygodniu rozpocznę pierwsze rozgrywki, ale najpierw zakończę malowanie nowych figurek. Niestety poza badaczami nie sąone najwyższej jakości.
Jakby kto chciał dla inspiracji wrzucę potem na forum pare fotek.
Co do zasad, to wyglądają one obiecująco (więcej po pierwszym teście).
zvish - Wto 22 Paź, 2013
No też odniosłem wrażenie zę figurki z tego dodatku są jakiejś gorszej jakości. Od groma nadlewek itd. A tak przy okazji Wasz Dunwich też ma takie zwichrowane nóżki że nie pasuje do swojej podstawki i trzeba dziada troche po doginać przed przyklejeniem?
Ja tam tych figurek nie maluje, boje si że się podczas gry raz dwa obdrapią z farby. CO innego w bitewniaku gdzie manipuluje głównie podstawką regimentową.
A jeżeli chodzi o pierwsze wrażnia z rozgrywki to rozegraliśmy narazie przydowy 3 i5.
Chciałem przetestować w pierwzej kolejności jak będzie działała ta opcja bez Strażnika Tajemnic. I powiem że jest to ciekawe, ale nie jakieś porywające. Idzie to ekstremalnie szybko rozlożyć i rozegrać w porównaniu do innych przygód, więc jest to dobry motyw jak mamy mało czasu a chcemy pograć w Posiadlość. Również jeżeli nie będziemy mieli kompanów do gry jest to dobrym rozwiązaniem możemy w to grać solo.
Poza tym ta przygoda to jest najzwyczjaniej mówiąc taki deathmach, totalnia rzeźnia generalnie pozbawiona fabuły. Minusem ujemnym jest to że pewne zachowania jakie podejmujemy będę nam przynociś korzyści w przyszlości i niestety nie są to jakieś fabularnie podszyte ruchy tylko że tak powiem korzystanie z niedociągnięć. Przykładowo nie stać w jednym miejscu za wszelką cenę dwie tury, a już napewmo nie trzy. W ten sposób w drugim etapie (NOC), nie pojawią nam się Mroczne Młode, Ogary i Cthonki. Będziemy mieli do czynienia tylko z ze slabszymi figurkami.
Graliśmy narazei na pierwszej mapie i wielkim plusem jest to że jest do dyspozycji jeszcze jedna.
Jeżeli chodzi o przygodę 3 chciałem ją rozegrać jak najszybciej bo interesował mnie mechanizm losowej rozbudowy lokacji, czyli działanie kart szlaku. I jest moim zdaniem świetna sprawa., Przygoda też jest elegencka.
Więc jak narazie mimo wsyzstko sądzę żę prawdopodobnie Zew Dziczy jest najlepszym dodatkime do MoM jaki wyszedl do tej pory. No ale dalsze rozgrywki pokażą
piwoslaw - Czw 24 Paź, 2013
zwish i jak ten dodatek Zew dziczy ?? bo się zastanawiam nad zakupem
zvish - Czw 24 Paź, 2013
Hej jak już odpowiedziałem na Twoje pytanie w temacie o Zasadach. Naprawdę godny polecenia
http://www.forum.galakta....p=102046#102046
piwoslaw - Czw 24 Paź, 2013
Widziałem dzięki wielkie zatem biorę
kermit - Czw 24 Paź, 2013
U mnie koszmar jest też powyginany na maksa i trzeba go było naginać.
zvish - Pią 25 Paź, 2013
Czyli nie tylko mój taki im wyszedł
Szczęście że to ejst zrobione z jakiejś takiej pół gumy pół plastiku (niewiem z czego ).
Bo jak by były odlane z tej materii z jakiej przykladowo Game Workshop robi swoje figurki to by się go nie powyginało, trzeba by było dzida ciąć i sklejać na nowo.
A my se dziisaj rozegraliśmy historię 1 i byla to jedna z najlepszych rozgrywek w Posiadłość jakie na oczy widzialem. Byl nieżły ubaw jak sprzymierzeniec w swojej fazie zachowywal się dziwnie (karty urojeń), zaś w podczas ataku potworów atakował. Przy czym jeszcze dawal zadania i bredził. Totalna Posiadlość Szaleństwa.
Jestem pod coraz większym wrażeniem tego rozszerzenia, jezeli gra będzie się rozwijać dalej w takim kierunku to będzie z nią tylko coraz lepiej
farin - Pią 25 Paź, 2013
W moim egzemplarzu było dokładnie to samo.
Dodatkowo kafelki i żetony są jakby bardziej matowe i mniej nasycone kolorami niż w podstawce, czy nawet alchemii (jakby żałowali farby).
Karty za to są ekstra, niczym nie odbiegają od wcześniejszych, a rysunki na nich są bardzo klimatyczne.
W sam dodatek póki co mało grałem, więc jeszcze nie chcę się wypowiadać. Nastawiony jestem jednak optymistycznie.
kermit - Sob 26 Paź, 2013
Dokładnie wczoraj też rozegraliśmy opowieść nr 1, i grało się zacnie, nawet gra się wydłużyła, bo żadna ze stron nie mogła zakończyć swojego zadania, ostatecznie badacze wygrali, ale jeden z nich był już na dobiciu (1 życia). Dwa razy wezwany został Koszmar z Dunwich.
Oby więcej takich rozgrywek.
piwoslaw - Nie 27 Paź, 2013
pudło juz u mnie . Koszmar także koślawy, ale ciepła woda czyni cuda hehe. Tak na marginesie mogli zrobić nieco grubsze te hmm bolce do podstawek w dużych potworach bo normalnie wypadają z podstawki.
zvish - Nie 27 Paź, 2013
Gratuluje ladnego pudła
Na bolce pomoże kropelka
piwoslaw - Nie 27 Paź, 2013
zvish napisał/a: | Gratuluje ladnego pudła
Na bolce pomoże kropelka |
Właśnie tak myślałem , tylko chyba wtedy ciężko będzie z zamknięciem pudła, chyba żeby nie przyklejać tylko obkleić same bolce żeby się zwiększyły.
zvish - Nie 27 Paź, 2013
Ja zrobiłem tak:
Pudło od porstawki jako że jest wielkie i grube to tam trzymam figurki.
Na wysokość każdy się mieści, stawiają je na dnie jeden obok drugiego żeby podsatwki przylegały, w ten sposób mieszczą się, tylko kilka humanoidów depcze se po odciskach.
W pudelku od Alchemii trzymam wszystkei karty - porobiłem im nawet przekładki.
W pudelku od zewu dziczy trzymam kafelki, łamigłówki - każda osobno zamknięta w pudełkach po cygaretkach jakie se popalam, figurki badaczy i wszelkie instrukcjje itd.
Zaś na wszelkiego rodzju żetony i znaczniki dorwałem w wędlarkim takie plastokowe pudełko na haczyki i inne drobne pierdoły. Pudełko z przegrodami. Taką mam organizaję więc fogurki sobie świetinie siedzą w tym od core setu
kermit - Wto 05 Lis, 2013
Ja z figurkami zrobiłem to samo, ale teraz po pomalowaniu jak będę chciał je gdzieś przemieścić to trza będzie wymyślić coś innego, bo się poobijają. Też myślałem o jakimś pudełku rybackim, czy majsterkowicza. Jak ktoś będzie miał dobry pomysł to chętnie skorzystam.
ptrhobson - Pon 17 Mar, 2014
Witam wszystkich!
chciałem spytać czy ktoś byłby na tyle dobroduszny, żeby napisać krótką recenzję zewu dziczy...
gramy od jakiegoś czasu w podstawę i jest naprawdę się wciągnęliśmy więc chyba nadszedł czas na rozszerzenie... to większe mimo różnicy w cenie wydaje się bardziej atrakcyjne. Jest warte swoich pieniędzy? No i o ile przedłuża rozkładanie planszy ??
zvish - Wto 18 Mar, 2014
Tak się składa że moim zdaniem Zew Dziczy się jest ze wszystkich dodtków do Posiadlości najbardziej wartym swojej ceny. Dostaniesz tam 5 pzygód jaie do tego są bardzo żywotne.
Jeżeli chodzi o rozkladanie planszy i przygotowywanie gry w przygodach z Zewu to właśnie kwestia jest taka że znacznie to przyspiesza.
Przygody napisane są tak ze karty przeszukiwania jakie wcześnie żmudnie rozkladał straznik wedle wytycznych teraz tasujesz (oczywiście po ówczesnym przygotowaniu odpowiej z nich "talii") i rozkladasz je losowo. Ekstremalnie to przyśpiesza samo rozlożenie przygody.
Takżę Zew jest jak najbardziej najlepszym dotychczasowym dodatkiem.
Poza tym również polecił bym Ci Zakazaną Alchemię oczywiście. Też daje rade.
Zaś druki na życzenie, hmm ja je kupuje, ale to jakaś kolekcjonerska mania. Rozładam to pogram trochę i koniec. Może jest to wynikiem malej puli graczy jaką dysponuję i stała ekipa ktora miala by w kółko przechodzić to samo z czasem zaczyna znać przygodę na pamięc - taki jest ich minus.
Najlepszym Drukiem na Życzenie jest moim zdaniem Dom Strachów - naprawde fajna, pomyslana i wieloplaszczyznowa przygoda. Niewiem jak będzie z Żołtym Znakiem bom się jeszcze na niego zebrał, ale jak nie będzie wiele gorszy od Domu Strachow to będzie ok
Jednak żę Zew Dziczy mocno polecam
ptrhobson - Wto 18 Mar, 2014
dzięki bardzo
ciekaw jestem jeszcze jak wygląda z czasem gry? Wydłuża się jakoś znacznie czy jest podobny do samej podstawki?
Doczytałem też, że sam ST będzie musiał szukać wskazówek, rozwiązywać łamigłówki. Nie zmniejszy to atrakcyjności dla badaczy? No i dużo zasad ulega zmianie - nie chciałbym moim biednym badaczom od razu robić prania mózgu, bo alchemia chyba nie wprowadza aż tyle zmian;).
zvish - Wto 18 Mar, 2014
Nie, Alchemia nie wprowadza zmian. Generalnie chodzi o to samo, ale są bardzo oryginalne pomysly, jak przenoszenie się w czasiew jednej z przygód.
Zaś jeżeli chodzi o Zew Dziczy to czasowo wygląda to chyba w sumie podobnie. Wszystko zależy od tego jak idą badacze.
W Zewie faktycznie pojwia się nowa lamigłówka - Łamigłówka Rytualu, którą zamiast badacze będzie układał Strażnik za pomocą potworów humanoidów. Dwie z pięciu przygód bazują na tej łamigłówce i myślę żę zamiast zmniejszać wręcz zwiększa atrakcyjność dla wszystkich graczy. Dzieki nim badacze mają podczas rozgrywki więcej do powiedzenia, a Strażnik musi się bardziej wysilić żeby wygrać. Tak samo sądzę zę się poprawił balans. Wreszcie jako Strażnik możesz dać z siebie wszystko i nie daje Ci to gwarancji zwycięstwa.
Ogólnie jezeli chodzi o nowe mechaniki to dochodzą na mapie granice nieprzekraczalne, oraz pomieszczenia zewnętrzne - takie nowe zasady dotyczące podziału mapy - nie sąskomplikowane i raz dwa się do nich zaadaptujecie. Inną nową zasadą są obszary zatopione oraz potwory latające. (Latawce i nieprzekraczalne pojawiły się już w Alchemii jednak Zew tłumaczy je na nowo właśnie dla graczy jacy Alchemii nie mają).
Dochodzi też całkiem nowa mechanika związana ze Sprzymierzeńcami - występują oni w 3 przydodach. Też nic skomplikowanego, dochodzi Ci dodatkowa faza w turze (Faza Sprzymierzeńca) itd.
Dodatkowo jedna przygoda odbywa się bez udziału Straznika, więc możęsz sobie zagrać w nią solo,albo stanąć po jednej stronie z tymi jakich ciągle męczysz jako Strażnik .
Bartonello_PL - Wto 01 Kwi, 2014
Mam pytanie a propo Zewu Dziczy. Czy to prawda że do każdego scenariusza jest tylko jeden cel dla badaczy i strażnika, a co za tym idzie czy nie są one w takim wypadku jednorazowe ?
zvish - Wto 01 Kwi, 2014
To prawda że jest tylko jeden cel. Ale ilość pozostałych zmiennych jest tak ogromna że te scenariusze przynajmniej jak dla mnie są bardziej żywotne niż dotychczasowe tradycyjne scenariusze posiadające po trzy cele na strone.
Dungal - Czw 17 Kwi, 2014
Rozegrałem trzy z pięciu scenariuszy w Zewie, mimo, że zamówiłem przedpremierowo. Akurat dlatego, że zazwyczaj gramy w dwuosobowym składzie, a w Zewie musi być przynajmniej dwóch Badaczy a zdaje się w dwóch scenariuszach: trzech. Chociaż nic nie stoi na przeszkodzie, żeby jeden gracz kontrolował dwóch lub trzech Badaczy.
Jeżeli chodzi o regrywalność scenariuszy, szczególnie w Kwestię Zaufania można tłuc raz za razem, ze względu na dużą losowość kart na planszy i jego zasady specjalne - przede wszystkim pominięcie roli Strażnika, czyli totalna kooperacja.
Ogólnie scenariusze w Zewie mają mniejszy wybór fabularny od klasycznych, lecz większą różnorodność dzięki specjalnym zasadom. Najciekawszą nowością uważam wprowadzenie bohaterów niezależnych - mogą zarówno pomóc jak i zaszkodzić a ich mechanika sprawia, że są postaciami, które mają własne cele, tajemnice i ciekawe charaktery.
Zew Dziczy jest rozbudowanym dodatkiem - ma sporo kafelków, dużo zasad i własne mechanizmy, oprócz tego poszerzają Posiadłość o nowe karty i żetony, czterech grywalnych Badaczy, które ubogacają każdą rozgrywkę - nie tylko z dodatku.
Mnogość zasad specjalnych w poszczególnych scenariuszach, które są rozpisane nie w kilku zdaniach ale na stronę lub parę, a do tego nowe zasady ogólne, powodują, że podstawkę trzeba znać najlepiej na pamięć i grać w nią intuicyjnie.
Z drugiej strony zasady te są bardzo ciekawe i grywalne.
|
|